Seat k SUV Arona a Ateca přidává již dříve avizovaný třetí model. Tarraco je největší v nabídce. Zakamuflované prototypy a teasery už jsme viděli, teď se odhaluje kompletně.
Na Seatu se pořád nějak šetří, hodně auta vypadá uvnitř i vně shodně s Allspacem, ale na první pohled mi to přijde proporčně lepší. Za mě dobrý, povedený derivát. Snad se nějak zvládne výroba, aby se na něj nečekalo tak nesmyslně dlouho, jako na Atecu (kterou tím podle mě úplně zabili).
Interiér je výrazne lepší ako v škodovke. Výrazne. A to je dobre, pretože na to šofér pozerá celý čas a takisto to, že nie každá banálna funkcia je riešená cez dotykáč. :yes:
I když to pravděpodobně část s tiguanem společnou má, tak mně to opticky přijde jako zcela samostatný auto. Daleko víc seat než ateca (ta je podle mne hodně škodovácká), rozhodně v tom nevidím volkswagen. Fakt je že vše po A sloupek a vše od C sloupku je jiný. To mezi je s otazníkem . A interiér je parádní. Podle mne celkově ještě hezčí než Tiguan allspace.
Jak s otazníkem, vždyť je to kopie 1:1, včetně prolisu přes kliky a té spodní ozdobné lišty... vsadím se, že třeba všechny dveře budou zaměnitelné, rozvor na mm shodný a ostatní rozměry podobné v rámci jiného nárazníku apod. Ok, to zadní okénko je lehounce odlišně tvarované (spodní linka stoupá o něco příkřeji)... ale samostatný auto to je asi jako Alhambra, Mii nebo Toledo (to současný).
[odkaz]
[odkaz]
Ateca sice třeba je Škodovácká v tom smyslu, že na ní jsou designové prvky Škodovky, ale od Karoqu se liší mnohem víc, než tohle od Allspace... i rozměrově.
Ono na tom nesejde, jestli si jsou něčím podobný.. jen blázni si na to berou lupu. Mě se moc líbí zkosená protažená kapota dopředu, což hezky vynikne z pohledu z boku, vypadá to mnohem líp než u vw, působí to agresivně podobnej styl má mazda a vypadá to fajn. Jinak interiér je supr no.. když si vezmu jak směšně ve srovnání s Tarracem působí display třeba v cx-5.
A na promo fotkách Allspacu jsi ji viděl? Já ne, až když se objevily první fotky z provozu tak jsem si říkal, že je to natažené na skřipci... hlavně když to srovnáš s normálním Tiguanem [odkaz]
Ty jezevčíkotvorné prvky (dlouhé zadní dveře, dlouhý zadní nárazník) jsou tu úplně stejné jako u Allspace. Ale souhlas, uvidíme naživo.
To je pravda třídvířko od VW se jediný lišilo.. ale třídvéřovka Mii už se nedělá a 5dv. má zadní sloupek na chlup stejný karoserie vypadá z boku stejně jak u citygo a upu.
...zatímco Tarraco má sice stejné dveře, prolis i lištu, ale to úplně zadní okénko má o něco větší sklon spodní hrany než u Allspace (což jsem odhalil až při tom "hledání lupou")? No dobře, trošku jsi mě přesvědčil s tím interiérem, přece jen je to o něco víc "domestikované" než ty ostatní (Mii, Toledo, Alhambra)... ale ne o moc.
Tak to si neber osobně s tou lupou.. nebylo mířeno na tebe, jen prostě jak se pořád řeší do jaký míry je co podobný, jako nevidím na tom nic špatnýho, že se to v některých částech podobá není podstatný, když je produkt celkově povedenej u racionálně smýšlejícího zákazníka to nehraje roli. Ne tak samozřejmě zadní sloupek je zkosenej výrazněji než u vw, je to patrný na první pohled už zdálky, působí prostě o dost masivněji.. a pak je tu ten čumák z profilu, úplně jinej sklon než má vw, to jsou věci, který ty auta z profilu na první pohled odlišují více a jednoznačně než nějaký prolisy na dveřích kdyby byly odlišné..
Zadní sloupek - to teda nevím, podle mě je zadní sloupek (tj. obrys auta) úplně stejnej, pouze se liší tvar toho okýnka. A shodné jsou i střešní ližiny, lemy blatníků, oplastování... prostě všechno. Já na první pohled vidím dvě stejná auta
[odkaz] [odkaz]
Sklon kapoty... no to taky nevím... ten úplný čumák je možná u VW víc do hranata, ale ruku do ohně bych za to nedal.
No já vidím podstatně větší sklon (dobře tak si to nazývejme zadního okénka ať je po tvým) u Tarraca, který dokážu zdálky na hony rozeznat od vw co pojede za ním.. Nazvěme si to třeba dolní polovina sloupku :-) protože to sloupek tvoří, horní polovinu neřešim.. bych musel mít metr na to >:D O tom že jsou dveře stejný se s tebou přeci nepřu, je evidentní, že má základ v Allspacu, ale tak nevidím na tom nic špatnýho jak tady pořád někdo naříká.. vím, že jedu autem s německou technikou tak budu asi řešit, že mám dveře, bok od němců.. no myslím, že většina lidí asi bude normálních a nebudou s tím mít problém.
Co se čumáku týká, jestli víš jak vypadaj mazdy, víš co mám na mysli.. horní hrana nárazníku jde jakoby dopředu.. přečnívá, kdežto u vw je u světel zkosená (zaoblená)dozadu.. je to evidentní už zdálky. Jen si říkám chudáci chodci, který to sejme.. no nic raději. To je poslední k tomu ode mě.
Proč trvám na tom zadním okénku - nebyl jsem si jistý, jestli mluvíme o celkovém tvaru karoserie, tj. sklonu víka kufru, nebo opravdu jen o tvaru toho malého bočního okénka. Malé boční souhlas, po detailním prozkoumání - je jiné.
Z pohledu kupce-pragmatika jasně, Toledo nebo Rapid, Allspace nebo Tarraco... vyberu si co je levnější a žádný problém s tím nemám. Z druhé strany ale... jaký to má vlastně smysl, proč by jedno mělo být levnější, pokud evidentně mají stejné výrobní náklady?
no tak já tam rozdílů vidím hodně. Možná to dělá specifická barva, ale to auto na mne působí zcela svébytně. Což alhambra ani mii ne. Celkově jsou linie díky rovnější přídi daleko harmoničtější než u tiguana. A záď vč blatníků a oken nad nimi to má taky lepší.
Myslím, že zta podobnost tady je na úplně stejný úrovní jako kdysi dávno lancia thema, fiat croma a saab 9000. To byl ještě badge ingeneering na úrovni pak dlouho nic a teď toto.
Thema, Croma a 9000 byly úplně jiný auta. Třeba jako Leon, Golf a Octavia. Tohle je prostě klon Allspace, s jinou maskou... jo, a s jiným zadním bočním okénkem.
Ateca je na tom stejně jako Toledo. Klasická Škodovka. Neznám jinou značku, která by na tom z hlediska vlastních modelů byla tak bídně. A to nebudu řešit, že i ty tři vlastní modely mají jen jiný design. I to by stačilo. Ale je to minimum pod které by žádná značka neměla jít.
Nedávno jsem četl článek, že škodováci dostali Atecu hotovou ze španěl a změnili si akorát nastavení podvozku na měkčí. Hold hochu až budou prachy, bude i větší vlastní vývoj. Už sice nějakej ten rok vydělává, ale ne tak, aby to stačilo. "Seat" resp. zaměstnanci může být rád vůbec, že ustál období působení Sylvy. Svý modely má postavený dobře a taky jsou těmi nejprodávanějšími v jeho portfoliu.
hlavne aj ta unisexova maska... tam by dnes slo posadit uz snad akekolvek logo ... ale aj tak musim priznat ze tarraco sa mi paci daleko viac ako ateca ktora vyzera len ako zdvihnuty leon .. u tarraca ale uz vidiet posun vpred... aj vpredu na xichte aj vzadu... je to uz fakt lepsie ... proste modernejsie a lubivejsie ... take aj viac elegantne ... je fakt ze sablona nepusti takze masky mame dnes uz vsade take ake mame... ale ako celok sa mi tarraco fakt paci ( ale aj kodiaq ) :yes:
Z těch tří bratranců podle mého asi vzhledově nejpovedenější. Nicméně přesně jak píšeš, nějakej "podpis" Seatu to moc nemá a totožnosti s Allspacem ve větším než malém množství by si všiml i Stevie Wonder. ;-)
Jakkoliv mám k designu kodiaqa jednu dvě zásadní výtky, tak mi ta škodovácká cesta přijde prostě lepší, osobitější, Seat nalepí své logo jednou na škodovku jindy, jako teď, na volkswagen. To auto je naprosto nijaké!
A uvnitř, zase žádný design, kodiaq má svůj styl, tohle je co dům dal, dělá to na mně dojem nějakého užitkáče, caddy atp.
Řekl bych, že seatí klon škodovky, ateca, jim tedy vyšel násobně lépe než klon allspacu.
Ja by som to tak kriticky nevidel. Z môjho pohľadu je to rozhodne lepšie ako "darca orgánov" Tiguan Allspace, ktorý je pre mňa prototypom bezpohlavného auta s generickými tvarmi. Toto tie generické tvary zobralo a nacapilo na to aspoň pozerateľnú masku, takže za mňa o triedu lepšie ako Tigi. A čo sa týka Kodiaqu, tam je to za mňa rovnaká remíza ako Kodiaq vs Ateca, jeden prvok lepší tam, druhý tu, ale celkovo obdobný dojem. A ten interiér Taraca sa mi páči viac ako Kodiakov, príde mi to čistejšie a elegantnejšie.
Za mňa 2 a jedno z vydarenejších stredných SUV.
To se přiznám, že hodnotit rozdíly designu mezi tímhle a allspacem už je pod moje rozlišovací schopnosti, už z principu přece z generického designu nic negenerického (neodvozeného) vzniknout nemůže, přední maska a světla mi jako výraz originality designu nestačí. Podobně uvnitř...
Proti tomuhle je kodiaq etalonem originality a stylu, tím samo neříkám, že je Taraca škaredé auto, pro pořádek. ;-)
Mě se Teracco líbí víc než Kodiaq. Křivkou zadního bočního okna (je moderní..připomíná Volvo XC40) se Teraccu úspěšně podařilo narušit jezevčíkovost, která je naopak na Kodiaqu zvýrazněná.
Tohle nalepení loga ale zatím vypadá docle povedené. Osobně u mne rozhodne, jak bude vypadat v běžné produkční verzi na prumernych kolech . Když zaoatram do minulosti, tak to mohlo být horší....exeo..
:no:8-s J neviem, ale nemôžem prísť na chuť dizajnu SEATU ! Je to také nevkusne hnusné, že Škodovka začína byť krajšie auto ako toto kade čo ! Strohé až lacné a okrem pár dizajnovo vydarených prvkov, ako celok sklamal. No a toto je fakt pracovnejšie auto ako DACIA DUSTER !!! :no::no:
že se zas vrátily do módy spojené zadní lampy, porsche, audi, kia, no proč ne vypadá to fajn, nejvíc se mi líbí předek a interiér hezky propracovanej, dotykáč se povedl. Raději tohle než Atecu.
Ano Ateca je hezké auto, tam designéři vsadily zas na ostré hrany, ale Tarraco je prostě libivější i ten interiér je o level výš, je vidět, že tady Seatu dovolili se na něm vyřádit a líbí se mi právě, že to není jen narostlá Ateca, jako je tomu např u dvojice Kodiaq-Karoq, ale že vypadá úplně jinak, ostatně ani mezi mezi dvojicí Ateca Arona nejsou podobnosti, až na podobný styl předního nárazníku, i když jeho provedení je úplně jiný a lehce rozpoznatelný.
To počkej, překvapilo mě jak třeba taková Arona vypadá v reálu líp jak na fotkách, docela velkej rozdíl. Já nejsem fanda do suv.., ale Tarraco je hezčí než koncernový derivát vw a škody.
Teď sem si prohlížel neobvykle zachovalou R. Devatenactku, nafta, manuál , ruční brzda postaru, ani netahá břicho po zemi, tachometr má čísla vodorovné...no skoro Aduv sen >:D
Ve filmu Mephis Belle probíhá debata vojáků co budou dělat po válce. Ten jeden ukazuje náčrt restaurace,kterou má v plánu otevřít a pak postupně úplně stejnou i v dalších městech. Ten druhej namítá.
"Počkej, já nechci v jiným městě jíst to samý jídlo."
"Co blbneš, to tě uklidní." A pro sebe si odtuší. "Chudák, nerozumí kšeftu".
Tož tak, stejnej panel klimatizace tě určitě uklidní a dá ti pocit jistoty. ;-) No a rození dobrodruzi a hazardéři to zkusí s i-cockpitem. >:-[]
>:D A měl svatou pravdu, miliony turistů, kteří vylezou z letadla někde v Africe nebo Asii neběží do nejbližšího McDonalda, protože jim to mleté maso v plastové housce neskutečně chutná, ale protože přesně vědí, co dostanou. A to je velká deviza, pokud jde o Evropu, dal by se podobný princip vypozorovat nejen na té klimatizaci, ale vůbec na produkci VW jako takové. ;-)
ja viem generika, ale nepokazili, len zo zadu sa mi nepáči ten vanoidný profil, chcelo to trochu zaseknúť kabínu do širších bokov, aby to malo chlapácky postoj.
Samozřejmě, že na tom autě je vidět, že je odvozené od prodlouženého VW Tiguna. Ale to nic nemění na tom, že vypadá dobře a že si své zákazníky určitě najde.
P.S. Už se moc těším na novou generaci Leonu, prý kromě 5dv. hatchbacku a kombíku bude i sedan! :-):yes:
To si četl ještě někde jinde o tom sedanu krom auto.cz Protože nikde jinde jsem tuhle informaci nedohledal.. zdá se mi to jako nějaká zdejší kachna. Bylo by to fajn samozřejmě..
Sedan by skoro určitě souvisel s aktivitou na nějakém mimoevropském trhu, pro Evropu nemá smysl se namáhat. Ale jaký? Maroko, Alžírsko, Turecko... nebo nějaká větší exotika? Tipuju kachnu... :-)
No zajímavý, že v Evropě poptávka není.. sám mám sedan a jsem spokojenej.. i když samozřejmě chápu důvody slabý praktičnosti. Taky typuju kachnu, leda že by sedan vzniknul jako model šitý zejména pro čínský trh v souvislosti s plánovaným vstupem na tento trh cca za dva roky.