Dopravní policisté nedávno dostali výkonné dalekohledy s kamerou pro zaznamenání telefonování, nepoutání se nebo dalších přestupků. Co všechno na vzdálenost stovek metrů mohou spatřit?
On se fakt pořád najde někdo, kdo jezdí bez pásů? Jako jo, znám pár hloupejch vidláků, co se nejdřív rozjedou a pak si teprve začnou zapínat pás, ale že by to někdo vůbec nepoužíval, to jsem ještě neviděl.
Ja vidim dost vela pacientov co maju pasy potahane poza sedadlo aby im to nepipalo. O tupcoch s mobilom pri uchu ani nehovorim, pricom kazdy jeden ten bluetooth v tom aute ma.
Podivej se na to, ty dobytku, alespon trochu s vyuzitim toho co mas na krku a tim nemyslim ten zlatej retez.
Pokud nekdo svym jednanim zpusobi jinemu ujmu, je povinen ji kompenzovat. To je elementarni princip obcanskeho zakoniku, ktery se v provozu na pozemnich komunikaci realizuje skrze povinne ruceni. Ten, kdo zpusobi ujmu, tak plati poskozenumu. Pokud si navic zpusobi ujmu sam sobe (nepripoutanej se prasti hlavou o vnitrni cast vozu), tak to ma blby a naklady na leceni by si mel hradit z vlastni kapsy, pripadne z komercni pojistky.
Účastníkem nehody není jen viník. Takže pokud jako účastník nehody, kterou zavinil někdo jiný, budu nepřipoutaný, tak co pak?
Proč bych jako viník měl doplácet na to, že se nějaký jouda nepřipoutá?? Nebo podle tvé logiky si veškerou újmu bude hradit nepřipoutaný z vlastního sám? Proč? On nic nezavinil...
Správně by viník měl nést ten podíl, který by způsobil, kdyby účastník byl býval byl připoutaný. Zbytek by doplácel nepřipoutaný. Tolik teorie. Praxe je ale jiná - tohle totiž nejde nijak exaktně určit, jak moc by ses zranil připoutaný a co už jde na rub nepřipoutání...
Jeník3 má pravdu. Ty si to jen zbytečně komplikuješ. Ale na druhé straně tvoje teorie je správná. Vše se dá dnes pomocí počítačového modelování exaktně určit. O tom žádná. Že by to bylo o kapku složitější, to je pravda. Ale jak často by k takové nehodě přišlo? Jednou za rok? Za dva? Za 10?
Ale jo, ať si je každej třeba omotá kolem šulina, to mi je jedno. Já se jen divím tomu, že tohle je tak jednoduchá věc, která má ale naprosto nezpochybnitelný přínos, a pořád se najde někdo, kdo na to kašle.
Odkedy mám v aute bluetooth, mobil nevyberám z vrecka nohavíc alebo bundy.
Načo je komu mobil v ruke v aute?
Pri jazde si všímam pohľady iných vodičov, kopec z nich čumí niekam do klína, fakt je to mor súčasnosti.
A k pásom, bez nich ani nepreparkujem auto. Cítim sa bez nich ako nahý.
Facebook, instáč a jiné hovadiny...na tohle by se měla policie zaměřit. Poslední rok si často všímám aut nedržících se v pruhu apod. Ačkoli musím se přiznat, že někdy nastavuji Waze nebo pouštím hudbu z mobilu až za jízdy.
to spíš mám pocit, že dražší vozy (jejich řidiči) mnohem méně dodržují jiné předpisy (předjíždění přes plné, jízda na červenou, nedávání znamení o změně směru jízdy, rychlost samozřejmě ...)
No tak nevím, ale postleních 10 let je to standart rádia v autě nižší střední třídy, tedy kromě Octavie, kde se BT připlácí snad i dnes. A u těch starších aut bez vestavěných autorádií, třeba OCtavie I, přece není problém za pár šupů velmi kvalitní Pioneer stojí 2000 Kč, čili méně než průměrný kuřák z řad chátry jezdící Octavkou I apod. prohulí za měsíc...nemluvě o tom, že mobil za 2000 Kč by si dnes ani nikdo nekoupil.
Finta je v tom, ze telefonovanie cez bluetooth je priblizne rovnako nebezpecne, ako telefonovanie s mobilom pri uchu. Preto na drahsich autach s automatom rovno telefonuju z mobilu a su rovnako nebezpecni ti ludia, ako keby telefonovali cez bluetooth.
Často vidím řidiče fakt aut vyšší třídy, jak jedou a drží telefon u ucha. Přitom dnes je v každém takovém autě spárování telefonu otázkou asi jedné minuty. Jenže spousta lidí je fakt tupých a vůbec je to asi nenanapdne, že by mohli použít BT. Zajímavé také je, kolik těchto lidí není schopno používat automatickou klimatizaci. Prostě nechápou, že to tlačítko AUTO, když zmáčkou, tak nemusí nic řešit.
Bohužel automobilky se dnes snaží podbízet lidem, kteří spíš než řízení, jízdní vlastnosti nebo motor, řeší, aby jejich auto mělo největší displej (viz např. Scala). Nechápu, že na tohle ještě neexistuje nějaký zákon, sám vím, jak mě od řízení rozptyluje, když se začnu v tom displeji hrabat (což dělám opravdu výjimečně, když mám ovládání na volantu). Jediný smysl mi dává velký displej na místě budíků, kde může být to jediné užitečné, k čemu displej slouží a to je navigace. Je téměř v zorném poli řidiče a není možné na něj klikat.
se činnost policie omezila ne nekonečnou buzeraci ze strany dopraváků, na kterou jsou vynakládány obrovské částky.
Bohužel vybírají špatné přestupky a lidi. Největší prasata (třeba někteří zahraniční kamioňáci) můžou co chtějí.
Nebo každej druhej den vidím na dálnici Rumuny, jak táhnou za Golfem IV vozík se druhým autem. Na kouli má tak tunu. Okolo lítaj žampióni v Passatech a klepou se, kde kdo ve sporťáku na suchu sám v pruhu jede 150. To by i stříleli asi.
Souhlasím, ale myslím, že represe je důležitá, jen v jiném směru. Ne za rychlost.. čekat, až někdo tu padesátku trochu přeskočí a šup, ale za bezohlednost, nebezpečné chování a podobě. Největší špínu vidím v městské policii , která díky systému se zaměřuje jen na ty nejsnáze vybrané pokuty , za rychlost, za parkování, ale jen od lidí, kdo jim to stoprocentně dá. Vraky nehájí ležet, cizince a smetánku ujet ... Jednoduší je zkasnout toho vila, co tam teď přijel a stojí jedním kolem na zákazu, co na tom , že proto, protože tam je 5 autovraků, co tam hnijí 5 let a jedna Audi s protekční značkou na invalidech...
Kromě toho by se měli věnovat prevenci - pokud se má jezdit bezpečně, při pravém kraji a udržovat plynulost provozu, tak se z jízdy nesmí stát tour de kanál, kdy je samé víko, všude výmoly nebo zvedlá vozovka 10 cm nahoru. Takže místo řízení se člověk soustředí na to neurvat si kolo. Místo toho jsou všude najebané balisety a ostrůvky, aby se nedalo v případě problémů uhnout bez újmy, obě věci obzvlášť super pro motorkáře. Nebo genitální řešení v Kyjích, cyklopruh souběžně s cyklostezkou pokračující tak nějak nikam, ve kterém nikdo nejezdí, ale pruh pro auta teď tak úzkej, že to chce dost snahy vejít se a autobusáci už se ani nepokoušejí. Atd. atd. S těmahle nápadama maj všechny ty génie posílat někam, popř. preventivně střelit do kolene.
S měštákama plně souhlasím, ale za cca 25 let za volantem jsem neměl s běžnými dopraváky problém, že by mě trestali nefér. Netvrdím, že jsou všichni svatí, ale já de.bila asi nepotkal. Když je šéf o půlnoci pošle vybírat na opuštěnou stopku, nic nenadělají.
Městská policie je k buzeraci stvořena a motivována výběrem pokut daleko více, než PČR.
Akorát trochu podpásovka, kterou bych od dopravky nečekal, když jsem ve čt přejížděl po dálnici BA-Brno, tak přesně na čáře na 80tce stála červená Oktávka s radarem >:D Člověk se těší domu a hned tam stojí.
Holt je to o lidech. S PČR mám zkušenosti vesměs dobré. Když už mě naháněli a podojili, tak oprávněně. :-) Místní měšťáci zase umí překvapit, když mi o půlnoci při hlídkové činnosti bliknou, ať je přes tu plnou vezmu.
Ale taková MP Brno je příkladem kasičky na prachy. Výpalné za parkování vybírají kde se dá, v noci se zašijí s radarem a nic než rychlost neřeší, zatímco na nádraží se jim perou bezdomovci. Ale zase platí, že ryba smrdí od hlavy. A když načapou při činu, tak slušně upozorní, že jsou na lovu, nebo aspoň neskáčou pod kola při únikovém manévru.
Můj případ to není. S policií mám ty nejhorší zkušenosti. Už na ni nespoléhám. Nebuďte jak dítě a nepředkládejte nám nějaké zaručené statistiky co jste právě vymyslel. Děkuji.
ale nic to nemění, že nikdo - VŮBEC NIKDO! - nepotírá, i s tak dokonalou technikou, která je z našich daní, reálné silniční piráty a předpisové zločince. Jezdím denně, a vidím jich denně nejméně 8-10 !
Zajímavé že v článku nejsou uvedeny ani ty nejzákladnější parametry dalekohledu jako je zvětšení nebo zorné pole. A dokonce nejsou uvedeny ani na ofic.stránkách nikon.cz. Co na nich je tak tajného ???
jistě je to velice výkonná sestava, ale klobouk dolů před tím kdo prodal PČR 240 kusů systémového fotoaparátu Nikon 1 i s objektivem. Výroba tohoto systému byla firmou Nikon oficiálně ukončena letos v létě. Nikon 1J5 je model z roku 2014 a doprodává se. Budoucí upgrade dnes již zastaralého těla "kamery" je tedy nemožný a vyřazená technika je prakticky neprodejná. Trochu mi to připomíná nákupy AČR, ...někdo se zbavil něčeho nepotřebného a ještě si namastil kapsu z našich daní. Bravo! :-)