Novinky
SUV a crossovery jsou dnes hitem, jaký trend nás ale čeká dál? Budou populární shooting braky?
72 komentářů
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Shooting breaky určitě mají své místo na trhu, ale nesmí být moc osekána praktičnost. Třeba nákladová hrana v nesmyslné výšce a úzký vstupní prostor - viz. CLA, které je těžko použitelné. Nicméně třeba nová 508SW vypadá velmi solidně, jak design tak užitná hodnota. Ceed už je trochu diskutabilní, o něco lepší písnička než i30 Fastback - ten kufr je téměř nedobytný a malý, chyba.
Ano, věřím tomu, že to může být nový trend. A myslím, že kvůli spotřebě (aerodynamice) je to lepší.
Veskery uspech te ci one karosarske varianty je jen o marketingu. Vhodne a pusobive podani "vyhod" je zarucenou cestou k uspechu. Ovsem nevim, kam smeruji slova shooting a break.
Osobne davam prednost sedanum - toyota, audi...
Osobne davam prednost sedanum - toyota, audi...
Osobne marketing nepotrebujem k tomu, aby som si kupil auto, v ktorom v dazdi vidim zle dozadu (sedan bez zadneho stieraca). Ludia skor kupuju, co sa im paci.
Přesně tak. Lidi kupují, co se jim líbí. Nikdo nepoběží do šourůmu proto, že na bilboardu četl "šůting brejk".
Říká se, že žijeme v době, kdy většinu rozhodnutí, děláme očima a když vidím, kolik je na silnicích Fábií, tak si nadávám, že jsem nestudoval medicínu. Být očním lékařem může být dneska slušné terno.
Urcite dizajn predava - to predaval vzdy, netreba si nic nahovarat. Ale rovnako dobre sa akceptuje dizajn podla penazenky. Ked som bol naposledy na autosalone obzeral auto taky postarsi parik😒br />
Z: eeee mohli dat krajsie disky tomu autu
M: Vsak si kupis ake chces
Z: ale vsak v tej cene to uz malo byt, podme inde ...
Jednoducho, pacit sa moze vselico, ospravedlnit vyber sa vzdy da tak, ze vlastne najlepsie vyjde ta fabia(alebo cokolvek ine) lebo to je to, co penazenka dovoli v konecnom dosledku.
M: Vsak si kupis ake chces
Z: ale vsak v tej cene to uz malo byt, podme inde ...
Jednoducho, pacit sa moze vselico, ospravedlnit vyber sa vzdy da tak, ze vlastne najlepsie vyjde ta fabia(alebo cokolvek ine) lebo to je to, co penazenka dovoli v konecnom dosledku.
sedan je tá posledná karoséria ktorá potrebuje zadný stierač.
:yes:
Ved aj tak sa predava, ludia nepotrebuju pozerat cez zaprsane okno. Zaujimave, ze cez stk nepustia kombi s nefunkcnym zadnym ostrekovacom, ale ze chodim so sedanom este aj bez stieraca, to nikomu nevadi 😄
Na sedanu ti na sklo od cca 70kmph neprsi, a naopak, i to co na nej naprselo predtim i za jizdy v desti hezky uschne, a predevsim se nezanasi bordelem ze silnice jako zadni okno kombiku / HB. Tento ukol u sedanu prevezme zad po viko kufru, ale sklo zustava ciste. Ergo ze jednoho z STK s nefunkcnim zadnim steracem zenou a u druheho chybejici sterac nevadi mi prijde naprosto vporadku. 😉
Ja mam ine skusenosti, Peugeot 306 a 407 za jazdy pekne neuschne. Preto by som sedan nikdy nekupil (aj keby kufor stacil). Nie su to moje auta. Nehovorim, ze sa neda jazdit, ved su auta uplne bez vnutorneho spatneho zrkadla, ale nie je to az take ergonomicke.
Placaté autá majú nižšiu spotrebu, ergo CO2. Bol by to dobrý smer. Ale obávam sa, že sa zákazníkom nebude chcieť presadať z crossoverov a SUV do placatých áut. Mali s tým prísť pred 10-15 rokmi...
Mladší lidi, kteří mají pohybový aparát v pořádku a potřebují více prostoru, tak ideální volbou zůstává stále kombi. O to bych strach neměl. Vyšší nová auta kupují většinou starší lidi, kterým je "dynamický" styl shooting breaků šumák. Docela jsem zvědavý na nové CLA s.h.. 😄
Až začne automobilkám hořet emisní koudel u zádele, možná ještě rády zákazníky přesvědčí, že pro rohlíky gazíkem jezdit nepotřebují. 508 a ProCeed jsou skvělý začátek.
Len aby sa v tych autach dalo sediet aj vzadu. Lebo ked v tom budu suchat hlavu vzadu, tak tato moda nemusi mat dlhe trvanie.
V proceedu si narozdil od nekterych radobyprostornych SUV sedne 180 cm vysoky clovek pohodlne sam za sebe (vychazim z prvnich srovnani).
Obecne je stavba SUV totalni kravina, vzduch nad hlavou vozit nepotrebuju, v cylindru neridim. Kufr detto, kratky, vysoky. Na co?
O vyssim aerodynamickem odporu (emise) a dalsich nevyhodach se tu uz zminili ostatni.
Chapu to pro ty starsi lidi a pro tech par, co opravdu potrebuji terenni vuz. Ale jinak je to nesmysl, navic vetsinou i osklivy, ackoliv posledni dobou mi prijde, ze uz se i ty krabice trochu naucili delat.
Obecne je stavba SUV totalni kravina, vzduch nad hlavou vozit nepotrebuju, v cylindru neridim. Kufr detto, kratky, vysoky. Na co?
O vyssim aerodynamickem odporu (emise) a dalsich nevyhodach se tu uz zminili ostatni.
Chapu to pro ty starsi lidi a pro tech par, co opravdu potrebuji terenni vuz. Ale jinak je to nesmysl, navic vetsinou i osklivy, ackoliv posledni dobou mi prijde, ze uz se i ty krabice trochu naucili delat.
Seděl jsi někdy v nějakém SUV? A koukal jsi do kufru? Vypadá to, že ne.
Bohužel má pravdu = SUV je z principu nejpitomější přitom cenou i provozem nejdražší typ karoserie 😄
Mozno ludia v aute nechcu lezat, ale normalne sediet 😄 Tak isto nie je prijemne suchat naraznik pri kazdom obrubniku. Na to suv netreba, ale trosku zvyseny podvozok je lepsi.
Nojo na to vymyslel už před lety řešení Chris Bangle [odkaz] překvapivě nebo asi spíš nepřekvapivě = s tim skvěle vymyšlenym autem který spojuje plusy SUV i běžný 5er a dneska už i 3er [odkaz] až tak moc neuspěl. Kdo by chtěl rozumnou směs praktičnosti a funkčnosti = radši vzhled >😁
No a dneska nejradši SUV 😄
Bohužel fakt ze všech ohledů nejpitomější a nejdražší typ karoserie 😉
No a dneska nejradši SUV 😄
Bohužel fakt ze všech ohledů nejpitomější a nejdražší typ karoserie 😉
jak se dneska dá pracovat s terminologií dle potřeby. Shooting brake je terminus, který označoval v počátcích především přestavbu luxusních sportovních kupé pánů, kteří potřebovali mít v čem odvézt své trofeje z lovu. U Mercedesu, jakožto luxusní značky, se dá použití názvu shooting brake chápat. Dávno před tím představili kupé se čtveřicí dveří, tudíž v jejich podání je to prostě trochu praktičtější (čtyřdveřové) kupé. Nicméně u mainstreamových značek jsou to spíš "sport wagony". Kia si tak sice pojmenovala model, což ji nikdo nemůže upřít, nicméně shooting break to nikdy nebude, byť to bude mít nalepeno na *. Není to ani sportovní, ani exkluzivní značka a ten kombík ani nevychází ze sportovního modelu, natož z kupé (i kdyby čtyřdveřového). Nesrovnatelně blíže k terminologii "shooting break" měla např Alfa Romeo 156 SW, která díky rodokmenu, zapuštěným klikám a sportovní siluetě vytváří dojem sportovního vozu s rozšířenou zádí. Což z ní dělá stále nejhezčí "kombík" na silnici. Takže ano, siluetou to může být sport wagon/sport kombi, ale podstatou to nikdy nebude shooting break. A Peugeot se ocitl na fotce prostě proto, že má hezký sportovněji střižený kombík a redakce potřebovala aspoň dvě auta pro "nový trend v mainstreamu".
Pro mě je 508 krásný kombík.
😄
Pravá pádla jsou pro mě ta , která se neotáčí s volantem, což je řešení, které se, asi ne náhodou, používá častěji i u SS a závodních vozů.
Jako, že v zatáčce se (podle tebe) řadí líp tlačítky (na volantu), než pádly???
Porsche mělo v plánu dát inovovanou dieselovou V8 do Cayennu a Panamery, že to nakonec nedopadne je možné.
Dieselové skladovky ještě Porsche aktuálně má.
V8 nafta v Panameře? Nepsal si že chápeš Vaculíka a spol. = aniž bys je musel číst? 😄
Neřikal si že nafta bude v Macanu atd.? Nevim kde je chyba ale viz ten Vaculík a spol. = současná V6 3.0 TDI a její sladění s automatem = je nejslabší mezi konkurencí. S MB dokonce ani nehrajou stejnou soutěž = takovej má náskok = tvrdí ten Vaculík
Po tvrdym honu za výkonem mezi BMW a věčně dohánějícim Audi = se směje ten 3. vzadu
Mě přijde rozhodnutí Porsche logický a správný
Do velkýho SUV budiž
Mě řešení Porsche = který vlastně proběhlo už dávno = byť to tady bylo průběžně zpochybňovaný = potěšilo
Ale hlavně - já vůbec nechtěl rozpoutat debatu, co je lepší. Jenom si nemyslím, že si pádla na sloupku zasluhují být řazena mezi typická francouzská "sofistikovaná řešení poplatná době a trhu". >😁 😉
:yes:
Co bys tam dal ty?
Na Pažouty nekoukám = zůstalo to tam po minulý 508?