Ekonomika
Kulový se ušetří. Opencard taky měla ušetřit. A téměř všechno, co se u nás nakupuje.
Až zavedou el. mýto, ti co jezdí častěji po dálnici zapláčou. A ti, co po ní moc nejezdí, protože se jim roční známka nevyplatí, ji budou objíždět dál. ;-\
Až zavedou el. mýto, ti co jezdí častěji po dálnici zapláčou. A ti, co po ní moc nejezdí, protože se jim roční známka nevyplatí, ji budou objíždět dál. ;-\
Tak budeme jako řidiči kamionů a budeme dálnice taky objíždět...
Well...
Elektronická známka je nepochybně správné řešení a má spoustu výhod.
Jasně, teoreticky ti to dává možnost přejít z časových kuponů na platbu za úseky... ale to se snad neplánuje.
Elektronická známka je nepochybně správné řešení a má spoustu výhod.
Jasně, teoreticky ti to dává možnost přejít z časových kuponů na platbu za úseky... ale to se snad neplánuje.
No já čtu o zpoplatnění za ujeté km už roky. Pochybuju, že bude-li snadná možnost, odolají možnosti doplnit státní kasu.
Možná jsem naivní, ale já to odděluju - platba za úseky vs. časová je jedno téma, elektronické vs. tištěné je druhé téma. Preferuju časové elektronické.
Na časovém se shodneme. Prozatím nevidím nějakou výhodu v elektronickém. Zavedlo se mýto, a Kaps shrábl obrovskou část vybraných poplatků. Tady to v českých reáliích dopadne podle mě podobně.
Jednou ročně na benzínce říct kromě "šestka, kartou" navíc "dejte mi dvě roční známky" je extrémně jednoduchý, dokonce víc, než totéž doma on-line. Přibudou-li výhody, možná změním názor, ale pořád v tom budu vidět hlavně další tunel.
Jednou ročně na benzínce říct kromě "šestka, kartou" navíc "dejte mi dvě roční známky" je extrémně jednoduchý, dokonce víc, než totéž doma on-line. Přibudou-li výhody, možná změním názor, ale pořád v tom budu vidět hlavně další tunel.
Já tu výhodu vidím hlavně pro zahraniční uživatele... při cestách přes Maďarsko jsem rád, že nemusím po cestě v noci řešit známku u nějaké budky, kde je fronta a neberou karty.
Druhá výhoda je, že nemáš celé sklo polepené známkama... stačí pár přejezdů napříč Evropou a skoro nevidíš ven.
Třetí výhoda je, že by mělo být levnější to řešit elektronicky než to tisknout a distribuovat... ale tady s tebou souhlasím, že to v ČR nemusí úplně klapnout.
Druhá výhoda je, že nemáš celé sklo polepené známkama... stačí pár přejezdů napříč Evropou a skoro nevidíš ven.
Třetí výhoda je, že by mělo být levnější to řešit elektronicky než to tisknout a distribuovat... ale tady s tebou souhlasím, že to v ČR nemusí úplně klapnout.
Jj, Maďarsko jsem jel letos prvně a z domova to bylo docela pohodlný. Ale u nás nemáš žádný budky s frontama a cash. Nákup české známky je jednoduchost sama.
Tak uvidíme, co z toho nakonec vypadne.
Tak uvidíme, co z toho nakonec vypadne.
Ad třetí výhoda - hlavně (elektronicky) se eliminují padělky, kterých je u nás stále dost, ...už si někdy viděl že by ti policajt prohlížel známku lupou a zkoumal jestli náhodou nejde o padělek? A taky (jak už jsem psal) to eliminuje přelepování známek z auta na auto, což je zejména u mladých poměrně rozšířená praxe. Známka se podlepí průhlednou izolepou a RZ přepíše smazatelným fixem/perem.
Hele, ty dědku, však to co výše propagujes, jedna elektronická známka na dvě autay je prakticky totéž, když to někdo přelepuje...
Nikoli, jednak se to přelepuje v rámci více/různých majitelů (půjčování v rámci skupiny) a jak jsem už psal, nebylo by to za jednu cenu pro dvě (a více) auta, ale za zvýhodněnou cenu ve srovnání s cenou pro dvě (a více) auta. 😉
Se satelitním systémem hlavně mají zpoplatnit jedničky a dvojky pro kamiony. Nevim, co máme např. z poláků, co v Hatích najedou na I/38, z ní pak u České Lípy na I/9 a u Rumburka zmizí v Polsku. A to je jen příklad. V lepším případě jen použijí cestu a spálí naftu. V horším si střihnou oblíbený sport přejezd na červenou popř. nějaký ten šlofíček za jízdy.
Šetřit už mohli samozřejmě dávno , ale jsou zase sto let za opicema, když i na Slovensku to už dávno funguje, krásně si koupím známku na webu, zaplatím a jedu a nemusím se kupovat s nějakým cárem papíru a pak ho lepit na sklo jak trouba a co teprv to sundávání >😁
Ale u nás má všechno čas a než šetřit 100 miliónů ročně radši to budeme protahovat. Rok 2021 je vyloženě směšnej ...
Ale u nás má všechno čas a než šetřit 100 miliónů ročně radši to budeme protahovat. Rok 2021 je vyloženě směšnej ...
Zdroj: [odkaz] :no:
Pokud mám zaplatit 1500 ročně za to, že auto může na dálnici, tak mi to přijde ok a není potřeba do toho šťourat. Osobně mi přijde více logické to vázat na auto než na člověka... když si pak to auto půjčí syn nebo manželka, tak s ním taky na tu dálnici můžou. V extrému by to mohlo vést k "půjčovnám" dálničních známek...
A pak... vem si, že pak třeba jako jedna osoba jezdíš na motorce, osobákem i kamionem... a každé vozidlo platí za dálnici jinak.
Já jsem za "maďarský" systém (platba za SPZ auta, možnost koupě přes internet, bez fyzické známky, hlavně bez mýtných bran).
treba i pres brener nebo grossglockner?
to se mi tak uplne nezda
"Jako spotřebitel můžete používat digitální dálniční známku, resp. digitální roční kartu pro úsekové mýto nejdříve 18 dní po zakoupení. Pokud jste podnikatel, můžete používat digitální dálniční známku, resp. digitální roční kartu pro úsekové mýto okamžitě po zakoupení."
[odkaz]
[odkaz]
Pořád tam jeden den nesedí.
byl sem ted par dni na prazdninach v italii a zhruba tech 15 stovek sem tam nechal za pouhej tejden, a to jsme ani moc nejezdili …
zlaty nemecko a to i po zpoplatneni dalnic od pristiho (nebo prespristiho??) roku a zlaty i rakousko.
po prijezdu na cesky hranice si clovek uvedomi, ze nase dalnicni sit je 100 let za opicema, po par kilometrech rozkopana silnice se semaforem a dalnice nikde (vraceli jsme se pres jih cech) ..
Nevím proč u nás to zavedení musí trvat tak dlouho.
Až bude elektronický systém, mohla by být v nabídce zvýhodněná cena pro více aut, nikoli dvě auta za cenu jednoho apod. Podmínkou by samozřejmě bylo vlastnictví více vozů jednou osobou, ale hlavně skutečnost, že se nikdy! na dálnici neocitnou dvě a více aut(a) ve stejnou dobu.
Dnes hodně peněz utíká státu k vůli padělkům a také při přelepování nálepek z auta na auto, což by u elektronického systému možné nebylo.
Sleva na více aut - já nevím, podle mě je to zbytečné. Chceš s autem na dálnici - zaplať si známku. Vem si, že dneska je obvyklý model, kdy hlavní auto patří firmě nebo leasingovce a druhé auto v rodině je v soukromém vlastnictví... za chvíli by ses utopil ve výjimkách, já jsem za jednoduchost.
Když už, tak bych spíš zvážil třeba jednodenní "známku", kterou si v pohodě koupíš jednorázově když někam potřebuješ dojet, třeba za třetinu ceny desetidenní.
Prostě jen u aut napsaných na jednoho stejného majitele - fyzickou osobu (nikoli právnickou!), tečka.
Jednodenní proč ne, ale zase při současné ceně desetidenní...
P.S. Tak jo, Maďarsko to mělo dřív.
Pak začneš řešit, že sis koupil auto se známkou, ale sám už jedno máš... no, jak říkám, já jsem za jednoduchost a vůbec bych se do toho nepouštěl.
Právě fyzická osoba mající více aut má jen jednu pr.del, a ta jedna pr.del nemůže sedět ve více autech najednou. A pokud ta auta jezdí po dálnici někdy i současně, pak je to opět pasé, takže stát by na tom nijak zvlášť neprodělal. Proč mám platit za dálnici, na kterou se dostanu jen párkrát za rok, násobně víc, než někdo, kdo je tam denně jak doma. A to jen proto, že střídám několik aut, a on má na to auto jen jedno.