Než se zde přežene stádo třívalcových haterů, rád bych zde připoměl, jaké motorizace měly starší Fabie a i když dnes je možná větší konkurence a za 300-350 (dle výbavy - novinářskou top verzi za 400 neberu v potaz) možná koupím nějaký udýchaný čtyřválec u konkurence, tak v generačním pojetím tohle auto nemůže vůbec nikoho urazit.
Dříve takové Fabie mívaly nejčastěji HTP 44-55kw dle generace, potažmo 1.4MPI 55-74Kw. Nikomu to nepřišlo divné a jezdila jako rodinné auto naprosto běžně.
Tady máme nějakou střední nabídku, 70kw, dynamika 0-100 za 10,8, což je skoro hodnota dálničních křižníků s naftovým dvoulitrem z dob velmi nedávno minulých, Vmax 184km/h...
Takové auto je dnes daleko rychlejší, než předchůdkyně, takže i když se líbit všem nemusí, tak potřebám většiny, kteří poptávají v tomto segmentu, musí vyhovět. Je prostorná, není brzdou provozu a i s výbavou se dá hrát...
To je v poriadku, ono 70 kW je na danú triedu slušný výkon a nejaké porovnanie s tragédiou menom HTP nie je namieste, ostatne je to turbo vs atmosféra. Problém je, že tie trojvalcové atmosféry tu stále sú (aktuálne len tá silnejšia) a ten atmo liter je tragédia porovnateľná s HTP, ak nie horšia. Toto turbo ide veľmi pekne, výkon má slušný a krútiak ešte lepší. Kultivovanosť chodu ale proste je trojvalcová, keď som to v požičanom aute naštartoval, normálne som musel pozrieť, čo je to pod kapotou, či nafta alebo benzín, studený štart je proste otras. V stredných otáčkach už to fičí pekne, aj spotreb je super, tam to funguje bez výhrad. Ale rovnako ako v teste, aj ja som nadával na ultraťažké sprevodovanie (mal som auto s DSG). Auto dávalo tak o 2-3 stupne vyššie prevody, ako by som dal ja (napr. pri mestskej 55ke 6ku namiesto logickej 4ky) a dusilo motor pri nízkych otáčkach, kedy sa trojvalček otriasal a trpel. Prepnutie do športu vec vyriešilo len čiasťočne, tam to dusilo "len" o jeden stupeň vyššie (t.j. 55ka na 5.°).
A to som mal auto bez GPF, ktorý aj podľa autora motoru nepridával.
Ale inak nemám voči Fabii výhrady, s TSI je to dynamické a úsporné auto, ale obete emisiám tu zjavne sú.
No, cenově je dnes ale to TSI dostupný asi stejně, jako bylo to HTP, proto jsem napsal původní komentář. My jsme za HTP v né moc velké výbavě v roce 2003 dávali skoro 400 (byl to Seat Cordoba, takže i když je to jiné auto, je vlastně skoro stejné i cenově, jako tehdejší Fabia Kombi).
U Lexusu to ale není relevantní údaj, hlavní je pohon.... potřebuješ mít supersofistikovaný pohon, aby si se tím mohl chlubit na diskuzích a v kavárnách, že ti v reálu nakope tříválcová Fabie, na to nikdo nehraje >:D
Tak 180km/h se dalo vymáčknout i z F1 1.4MPI 50kW, teda pokud sis nějakou dobu na dálnici počkal, protože nad 160 to už nějakou chvilku trvalo >:D >:D >:D
Tak hlavně jezdit s takovou "jebkou" 180 je celkem odvaha, už to tak nějak nesedí. Škoda je, že výrobci se uchylují k předlouhým kvaltů jen kvůli spotřebě, o to víc na to člověk musí šlapat a spotřeba jde naopak nahoru. Vzpomeňme na 90tky, kdy i slabší motor díky kratšímu zpřevodování v normálních rychlostech docela "jel" ...
No dobře.... Z kopce... Docela prudkého a táhlého...a mluvím o tacho a ne GPS... >:D Ale ve třídě jsem s tím mohl machrovat nad ostatnich 120tky a Favority >:D
S tímhle motorem ještě bez filtru jsem jel v Aroně a musím říct, že bych to nechtěl ani jako základ. Hrubý tříválcový chod, pod 2000 otáček to vibrovalo celým vozem, použitelné to bylo až kolem 2.5 tic otáček a k tomu extrémně dlouhé kvalty. Ve městě zlatá atmosféra. Moc nechápu komu se může taková charakteristika motoru líbit.
Já měl jedničkovou Fabii s dvoulitrem, takže hejtovat můžu :-)
V každém případě hlavním problémem 1.0 TSI nebude absolutní dynamika jako taková, ale kombinace turbodíry pod 2000 rpm a dlouhých převodů, která bude dělat problém zejména v městském a příměstském provozu. U vysmívaného HTPéčka byly hodně krátké převody, takže ve městě se s tím dalo jezdit slušně.
Správne by malo byť porovnanie Škody Fábia s jej rodinou, t.j. Seat Ibiza či VW Polo. Viem, je neférové porovnávať auto staré 4 roky i keď po modernizácií s ani nie ročnými súrodencami. No i porovnanie s ich predchodcami by naráža na slušne napísané "jednoduchší" podvozok Fábie. Už v tomto momente Fábia stráca. V zákrute odskakuje zádna náprava ako tanečnica nejakého afrického kmeňa.
Nespomínané negatívum je aj to, že neponúka naftový motor. Pre mnoho nákupcov vo fleete dôležitý fakt.
Ďalší pohľad je pozitívum v podobe posledného mohykána - verzia kombi pri malých autách. Defacto ide už o posledné auto tejto triedy v podobe kombi (teda do roku 2021). Avšak s háčikom, že spomínaný motor nie je pre verziu kombi tou správnou voľbou.
A v neposlednom rade je negatívom cenovka. Klasický HB Fábie je cenovo skoro rovnaký s Ibizou a len o čosi menší ako Polo. Jediné a klasické pozitívum je, že "servis Škody je za rohom".
Osobne by som videl dnešnú "vylepšenú" Fábiu na 3,5 hviezdičky.
Nevím jak na Slovensku. Ale už na pohled do ceníku mi vychází Ibiza o 30-40k dráž v podobné výbavě. Nehledě na to, že až od výbavy excellence jsou vyhřívané zpětné zrcátka. Na pojezd do města a cena od, je úplně mimo fabii. Pro kombi by byla špatná volba MPI. TSI ani pro kombi není špatná volba. Špatná volba by to byla, kdyby převažovala doprava po dálnici. Ke všemu o kombi se hovoří, že má lepší jízdní vlastnosti, díky více zatíženému zadku.
V zásade máš pravdu. Fabia, Octavia, Superb sú "ekonomické" vozidlá. Pre trhy kde sa rieši pomer cena/auto.
Skoč si do Nemecka, tam sú namiesto Fabie samé Polá alebo Adam, Mini a podobne je to v ostatných kategóriách.
Zajímalo by mě, proč si autor testu myslí, že vrcholná motorizace 1.0 TSI/81 kW je vybavená taky jenom 5st. převodovkou? Sorry, ale tak základní neznalost u českého motoristického novináře je neuvěřitelná ostuda... >:D >:D >:D
No on ten 6ti kvalt je podobne blbě zprevodovany jako 5ti kvalt, alespon tam ale nejsou takove preskoky. Uprimne, 70kw verze by mi naprosto stacila, ale nevzal bych ji uz kvuli převodovce.
Mě ještě zaujal odstavec o XDS - dosud jsem žil v představě, že XDS+ se více projeví na dobrém asfaltu, zatímco základní verze fungovala spíše za mokra. Mýlím se já nebo autor?
Coz je dost v kontrastu k jeho vykonum na dalnici, kde jej pravidelne potkavam jezdit 80-100. A pokud by nekoho napadlo ze jde o rychlost, tak to sice taky, ale predevsim jde o vzdalenost v centimetrech od pred nim jedouciho kamionu, v zakrytu ktereho se snazi setrivy ridic hybridu o v papirech psanou spotrebu. S zeleznou pravidelnosti.
Souhlas, u nás toho ještě tolik není, ale u vás v D je to běžný obrázek na Autobahnu, vždycky mě rozveselí, když vidím teslistu s autem, které ve zrychlení rozdrtí každý supersport, jak v devadesátce z metru olizuje návěs tureckého kamionu... >:D
Teslu v tomhle rezimu tak casto nepotkavam, tam ale vidim jiny usmevny pattern: napojeni na dalnici s ukazkou toho co vsechno majiteluv milacek svede (a legrace stranou, dokaze toho sakra hodne), ktery je ale okamzite nasledovany nohou z plynu, pozvolnym zpomalenim na 120kmph kde si uz onen nejspis ne tak stastny majitel nastavi tempomat. Ve svete ostatnich elektroaut / hybridu popsanych vyse to jiste pusobi jako rychlost svetla...
... ale volit mezi 1) nechat se predbehnout fabii 1.0tsi, co jsem pred chvili na pripojovaku zadupal do zeme NEBO 2) riskovat ze nedojedu, inu, to uz tak cool taky uplne neni. :-)
Ze si to na trojku rozparadis treba az k 160tce, to ti s 40i pod * nemuze nikdo zazlivat, naopak, byla by chyba to nedelat kazdy jeden den. ;-) Pak si urcis svou cestovni rychlost, kterou chces cestovat na delsi vzdalenost a tou dal pokracujes. To "chces" je tam to dulezite. 139 je na SVK takova bezpecna rychlost, neriskujes zajem policie, jedes s davem, nikoho nebrzdis a ani nikoho "neohrozujes spechanim". Proste neco normalni. Ale tesla S jedouci 120kmph jen tezko nekoho presvedci, ze zrovna takhle chce majitel cestovat, tim spis ne v DE. To je rychlost majiteli vnucena, vnucena dojezdem. A v tom tkvi ten rozdil. Ty kdybys nahodou musel nekde byt co nejdriv, tak to na najezdu rozparadis a ve velkem stylu budes pokracovat celou cestou. Majitel tesly, inu, tomu zustane jen ten pripojovak, jen ten pripojovak... :-)
Asi je na tu na sk iná vzorka majiteľov hybridov, ale ja keď idem svojim, alebo firemným 140 tacho, tak medzi pár autami, ktoré ma obehnú sa vždy nájde nejaký hybrid. Málokedy dobehnem takého, čo ide 100-120 na spotrebu. Extrémom bol návrat z chalupy v jednu letnú nedeľu, kde ma obehlo snáď 5 ks toyot (rav, chr). Vyzeralo to ako keď ide celé dílerstvo toyoty z firemnej akcie >:-[] >:-[]
Vy to pořád nechápete, že jo? Všude se hlásí, jak se navzájem vzdalujeme, neumíme komunikovat, seznamovat se... Elektromobilita vás donutí se socializovat pár desítek minut denně s ostatními lidmi, co chtějí zachránit planetu na nabíječce !
Má generace se taky socializovala na čerpačce, akorát oni tam jezdili dobrovolně na pokec >:D
Samozřejmě. Tímhle se změní spousta věcí. A nejenom pro plebs. Vždyť i správní budovy a zasedací místnosti budou zbytečné. Meeting bude probíhat v 9:30 u zvolené nabíječky, flipcharty s sebou. >:-[]
Nedávno jsem potkal kamaráda v Aurisu hybrid, koukám nevěřícně na to, že on, majitel X5 v hybridu...
říkám mu, člověče, ses zbláznil?
"no já ne, ale firma si hraje na ekologii, tak nám narvali tyhle lemry..."
"A kolik to žere?"
"Tak kolem 8, někdy i 10 na 100"
"Tak moc? Jak to?"
"Chci firmě vysvětlit, že na dálnici je to lemra a tu ekologii si mají strčit někam, takže jezdím jako s předešlou naftou, 160-180, co to jde" >:D
Tentokrát mi to nedá reagovat nebo spíše přispět i jiným pohledem.
1.Když chci auto, co baví řídit, koupím Fiestu nebo Swift
2.Když chci pohodlné auto do města pro ženu, koupím C3 nebo Capture, Mokka ,2008...
3.Když chci levné auto, koupím Dacii Sandero, úplně na všechno stačí
4.Když kvůli prestiži u sousedů nemůžu koupit Sandero a Polo je pro mě drahé, navíc každý druhý servis VW nemá dobrou pověst, jdu koupit Fábii >:D
> bod 4 je bohužel častý důvod koupě Fábie
5. Když nerozhodují žádné emoce, sáhnu po H i20 nebo K. Rio :-)
Jak vidím Fa3 já se svými 180cm/90kg?
1. Dozadu si za sebe pohodlně nesednu ani náhodou
2. Všude vládne stísněný pocit, asi díky nízké výšce a úzkému rozchodu kol
3. Fa3 je jen o 3cm!!! širší než Fa2, ten trik 9cm spočívá v triku měření s klikamama.
Clio, Polo, i20 je o více jak 6cm širší v rochodu kol!!, to jsou kilometrty v měřítku aut.
4. Všude tvrdé plasty, nic měkého - Polo, Clio i Fiesta jsou jinde.
5. Problém nestability na mokré dálnici, při bočním větru či zasněžené okresce zůstává, auto má prostě krátký rozvor, je úzké a lehké. Vedle toho Rapid SB působí jak superauto :-) Jsem z Beskyd a Fa3 na sněhu je podobná jak Fa2.
6. Do Fa3 se stále montuje problémový kompresor klimatizace SANDEN.
7. Občas se krabatí sedačky kolem švů
Ale abych nehanil, stále je důvod koupit Fa3
1. Dobrý motor 1.0 TSI, ikdyž 1.2 TSI 81kw byl lepší :-)
2. Neurazí nikoho vzhledem
3. Servis za každým rohem, často lepší než u VW :-)
4. Díky motoru se dá v autě vydržet(hluk) i dálniční rychlost (silný argument pro obchodní cestující)
5. Relativně dobrá bezpečnost, vždy okenní airbagy i vzadu(proč to Clio nemá ani za příplatek nechápu :-) )
S tou Dacií bych byl opatrný, soused, který kupoval vždy Renaulty, se také nechal zlákat cenou a šel do Dacie. Poté, co během půl roku musel 3x nechat auto v servisu, to vzdal a je zpátky u Renaultu... Jasně, chápu, jedna vlaštovka jaro nedělá a bla, bla, bla... a tak dále. Ale přesto bych s tou Dacií, která "stačí úplně na všechno" váhal >:D
Soused, známý, kamarád... Super zdroje na cokoli.
Takhle znám v okolí nejméně desítku Dacií všech typů a všechny bez nejmenších problémů. A naopak bych mohl vytáhnout třeba škodovácké motorářské bolístky, korozi Mazd či choulostivé podvozky Hyundaiů.
Ja som dostal otázku, čo chcem ako náhradu Fabie Combi 2. Povedal som Fabiu 3.
Rozmery sú pri jazde po mestách výhodou, hlavne parkovanie a celková obratnosť.
Ale ak by som chcel malé auto, ktoré by zároveň bolo rodinné, to áno, tam by som určite priplatil za Ibizu.
Když chci auto, tak si koupím AUTO, ne prditko jako je Fabie, Fiesta, Swift nebo podobné. A to ve smyslu nájezdu, velikosti, pohodlí, cestování dálniční rychlostí apod. Tohle všechno jsou malé levné auta, které jsou určené buď jako skutečne levné auta pro někoho, kdo snese spoustu kompromisů, nebo jako regulérní 2. nebo 3. auta pro specifický druh provozu. A BTW, koukni na ceník i20, proti Fabii objektivně nevidím jediný důvod ke koupi - dychavicna atmo 1.2 za 285 ... ??? Teď jezdím tyden Swiftem 1.2 a pokud to má být zábava, tak také osobně nevím.
A působit dnes na sousedy koupí Fabie? To už musí být skutečně hodně zapadlá víska.
Potřebovat dnes takto spotřební malé auto, tak upřímně nic neřeším a klidne z fleku koupím Fabku s tímto nebo 81kW motorem. Konkurence je možná v některých parametrech lepší, ale v jako v celku to už třeba já jako zákazník nevnímám (že je malé auto o něco větší? Že plasty jsou měkké místo tvrdých? Že se cena liší o půl měsíční výplaty? ...)...
Další odborník z beskydské vísky, úplně si jej dokážu představit. Dojíždí z Čeladné do Ostravy a kouká na golfové hřiště.
1. Když chci auto, co mě baví řídit, tak si nekoupím spotřebák Fiestu nebo Swifta, orgasmus či úsměv na rtech při jejich řízení toliko není, takže si koupím Subaru BRZ, Clio RS, Fiestu RS nebo třeba 911.
2. Netuším, co je pohodlnějšího na těch třech proti Fabii, možná to kvedlání PSA je lepší, nebo pohodlné funny barvičky? Capture? Ten co má na nohy méně místa než Fabia? Teda když se zmenší kufr, tak podobně, ale pak je zase malý kufr...
3. Jasně, Sandero stačí všem, co Sandero, Daewoo Tico z vrakáče, to stačí všem.
Já mám 183 cm a panečku 113 kg... za sebe se v pohodě posadím, samozřejmě není v tom místa jako v Transporteru nebo S-classe, ale Fabie rozhodně není pro vožení 4 dospělých, to ale ŽÁDNÉ auto téhle třídy, ŽÁDNÉ. Takové Clio nebo P208 a i ta C3 by mohly závidět.
Clio že je uvnitř jinde? >:D To vrzající madlo. Já jsem docela velký fanda Renaultu, taky jednoho doma mám, ale že bych napsal, že je Clio někde jinde :-O Když budu hodně otimistikým zapomenu na otřesné ostřikovače, vrzající dveře, bouchjící kufr atd., tak řeknu, že jsou si ve stejné výbavě rovni.
Rapid, ež je stabilnější? Na stejném podvozku, velikosti kol a ještě lehčí je >:D >:D Nebylo by lepší jezdit v ingotu. Možná by to chtělo koupit pořádné gumy.
Rapid má jiný podvozek, než Fábie, cca o 15cm delší rozvor (je třeba vědět co to je) a vzadu o 5cm širší rozchod. To dělá z Rapidu mnohem stabilnější vůz jak na dálnici, tak na sněhu. Odborník člověk nemusí být, stačí vyzkoušet obě auta a umět pozorovat jak se chovají za daných podmínek. Teoretiků na Auto.cz je více než praktiků, s tím už nic neudělám :-)
Ahoj, já jsem si tedy se svými 188cm dozadu sedl a bylo tam více místa, než třeba u některých aut o třídu výše. Neříkám, že bych chtěl cestovat sám za sebou, ale to od Bsegmentu asi nikdo nečeká, nebo ?
Jak si dám pohodlný sed vpředu za volantem, tak vzadu tlačím koleny na sedadlo. Pak je nepříjemné jak je nízko strop. Celkově se cítím o řád lépe v Rapidu SB..., kde je díky rozvodu parádní místo vzadu na nohy.
Zdaleka ne každý potřebuje vzadu pohodlně vozit dospělé osoby nad 180, nebo vůbec někoho. Kupovat tuto třídu aut na pravidelný převoz více dospělých je jen nouzí.Když si např. důchodce koupí Fabii, vidím to naopak jako velmi rozumné.
O značné tuposti svědčí spíš tvoje poslední dvě věty.
Tak ono je potřeba si říct realitu většiny řidičů co do obsazenosti se týká, že? Většinou v autě sedí dva dospěláci, děti. Velmi málo potkávám auta obsazené 3-4 lidmi. Ve finále je ta otázka velikosti a pohodlnosti místa na zadních sedadlech otázkou výrazné menšiny ;-)
Re: Ještě dodávám - rozvor Polo, Ibiza versus Fabia - rozdí
A takovej Tranzit...... >:D Hele, nebylo to tady už jednou, že jeden zdejší uživatel meřil třídu aut dle délky, rozvoru a hlavně objemu kufru... takže Tranzit si dal k snídani nejdnu Sklasse >:-[]
Abychom měli jasno hned - nemá smysl rozporovat technické parametry (=měřitelné). Tam je všecko OK.
Nemá smysl rozporovat tuhle motorizaci pro někoho, kdo to táhne na operativní leasing, jako služební vůz nebo prostě ví, že 3 roky a dost. A neřeší cena/výkon.
Pro ty ostatní říkám jednoznačné a upřímné NE. Tříválcové TSI jsou nepříjemné motory. Dole mrtvé, docela rezonují, nepříjemně duní. Ano, není to tragédie, to rozhodně ne. Ale navzdory všem marketingovým kecům ten 1.0 TSI není V NIČEM lepší než 1.2 TSI druhé generace (možná pár deci ve spotřebě, ale to mi za horší projev opravdu nestojí).
Takže OK, poděkujme euroekoteroristickým aktivistům za to, že pod kapotou máme stále horší a horší motory. Škodovka to ustála se ctí. Ale není o co stát :-!:-!
Pisu to vzdy a vsude a s tvym nazorem naprosto souhlasim, jezdim tsi od sameho zacatku a je horsi a horsi. Nejlepsi bylo 1.2 tsi zacatku roku 2017. Do dnes na tu fabinku vzpominam. Otec ma uz 1.0 s gpf... A me ceka v breznu pristiho roku, je to sileny rozdil kdyz si prohodime auta... A to uz moje 1.0 bez gpf je dole uplne mrtva, clovek si neohlida otacky, lidi troubí, auto nejede a v relativně velke rychlosti tam ze dve nusim narvat jedna
A kdy mu prosím tebe tu 1,0 TSI s GPF dodali? Leda tento měsíc a sotva ji zajíždíte, protože doteď se doprodávaly obrovské skladové zásoby bez GPF za velmi zajímavé ceny a jestli otec čekal na GPF, tak je dobrý cvok, když ostatní spěchali pro kusy bez GPF.... a ještě k tomu čekat na ošklivější verzi po faceliftu... 8-s >:D
A tvrzení, že auto dole nejede tolik, že ostatní blikají... vrať řidičák a nebo se zkus naučit řadit.
To je popísané asi extrémne na druhej strane, staršie 1,2tsi , slabšie verzie s dlhým päťkvaltom májú dosť keď máš zapnutú klímu, ideš na dvojke tesne okolo 20km/h, pridáš plný a zrýchlenie z 20 na 40 trvá dlhšie ako večerné počítanie ovečiek :-!:-! . Často v prípade potreby zrýchliť radím tesne pod 20km/h jednotku...
Musím súhlasiť, 1,2TSI (po vychytaní problémov s rozvodmi) bol ideálny downsizovaný motor, výkonný, úsporný, tichý, kultivovaný. 1,0TSI zachováva výkon, o chlp zlepšuje úspornosť, ale výrazne sa zhoršil v posledných dvoch parametroch. Takže povestný jeden krok dopredu a dva vzad. 8-s
Je to víceméně pravda, ale zase ta kultivovanost je značně diskutabilní. Ve středních nejčastěji užívaných otáčkách je to naprosto v pohodě, v nízkých otáčkách po startu to je opravdu slabší chvíle, ale ve vyšších při zátěži en tříválec svým charakterem k malému autu docela sedí a mě třeba neruší. Rušil by třeba jako v HTP? kdy ve 130 točil přes 4000 vrnících otáček, tady je i ve vysoké rychlosti kultivovaný a při předjíždění a dynamické jízdě je to takové zábavnější. Asi jako v tříválec v Mini, taky se mi líbil více než by tam byl stejně objemný čtyřválec.
Samozřejmě uvidíme co životnost.......ale tohle to plakání nad tříhrnkem buď majitelů TDI nebo Fabii s motorem MPI, to je výsměch...
Už jsem se zmiňoval, že bratr vybral jako druhé auto taky Fabku...jízdně ho 1.0 TSI nakonec pro to, co potřebuje, přesvědčil. Ale ten zvuk v nízkých otáčkách ho nejdřív opravdu vyděsil, zcela vážně se mě zeptal, jestli ten motor není kaput. ;-)
1.0 TSI je horší než 1.2 TSI. Tohle je to podstatné.
Všechno ostatní jsou jen řeči staré blažkové. O tom, co bylo kdysi, nemá smysl polemizovat. HTP tu byl a nestál za nic. Ale to neznamená, že 1.0 TSI je OK, protože dřív tu byly HTP 8-s8-s
HTP, že nestálo za nic? To by mě jako bývalého majitele HTP, co ho před měsícem prodal s 225t km zajímalo...
Tyhle divoké diskuze většínou těch, co to auto neprovozovali, jen ho znají z hospody nebo od zaručených známých mě opravdu baví. Nebyl to motor bez chyb, ale na to, na co byl určený, tzn. základní motorizace do městského auta, byl naprosto v pohodě, dokonce i značně úspornější, Já v kombíku, v kombinaci město, popojížděčky a občas dálnice v klidném tempu, klimatizace... 5,6l/100 km dlouhodobě. Co si více přát? Není to třeba někam točit, krou%ták je dole, do kopce v plném naložení to jede stejně otřesně slabě jako stejně výkonné motory, protože koně jsou koně a krouťák je krouťák. Něco jsem najezdil i s opěvovaným Hondím 1,2 a že bych z něj byl po dvou orgasmech, to né, jen se musel točit, točit a točit aby jel stejně jako to HTP v nízkých otáčkách, ale zase, auto do města na popojíždění...
Můžu opět srovnávat a 1,4 MPI byl (opět) VE VŠEM lepší než HTP... Až na těch pár deci ve spotřebě... ale to zas záleželo na režimu (čím pomaleji, tím lépe pro HTP).
Jinak ano, částečně ti dám zapravdu - pro důchodce, kterým stojí auto v garáži, HTP byla ideální volba :-!:-!
Pár deci? Minimálně litr, spíše dva. Oba motory byly doma ve Fabii kombi, rozhodně bych si i po zkušenostech s MPI ve spolehlivosti volil HTP.
1,4 MPI byl hlučný, protože řetěz, protože stará konstrukce ze Škoda 1000 MB, těsnění pod hlavou mu odcházelo úplně stejně jako ve fáčku, ve spodních otáčkách nepředváděl v podstatě nic, ve vyšších taky. Tuhle prehistorii ve Fabii naštěstí ke konci zrušili. Jo, možná jedna výhoda tu byla, nenáročnost na olej, ale to je tak vše.
A pro toho důchodce nebo jako druhé auto do baráku bys doporučil který motor? 1,9 TDI, chytráku?
Tady drtivá většina diskutérů jaksi nechápe smysl konkrétních aut a jejich motorizací. Jakoby tady každý jezdil minimálně S classe po městě a mimo město Ferrari. Řeší se převoz 4 dospělých v autě B segmentu, což nikdo nepožaduje, jen pár pošahaných novinářů a ještě pošahanějších diskutérů, pak jsou auta V segmentu větší než kompakty z devadesátek a rozplýváme se nad tím kolik tam je místa, ale že se s malým autem do města nedá zaparkovat před obchoďákem, to už je jaksi jedno.
Trojkova Fabia je to maximum, co vidím jako smysluplná velikost ke koupi B segmentu. Nebýt kombi verze, klidně mohla být i menší. Takhle je kombík vhodný pro důchodce, co si občas vezmou vnoučata na výlet a do kufru sekačku dva pytle mulčovací kůry na chatu. Na tom jim i to HTP stačí. ALe každý je tu letec v diskuzi, ačkoliv jezdí ještě dnes jedničkovou Fabii z motorem z roku 1960 >:D
Já mam stejnou zkušenost s HTP jako Ron, možná to bude tím, že já to auto taky opravdu měl, později i párkrát řídil i silnější a novější verze, kdežto ty tu jen plácáš >:D
Nikdo nemluví, že HTP byl ideál, to rozhodně ne, ale na ten provoz na který byl určen, fungoval slušně a dokonce v nízkých rychlostech působil živěji, než čtyřválcové atmosféry od konkurence.
Jistě, že 1.4MPI byl lepší, vždyť byl proboha taky dražší! >:D To si objevil ameriku... 55 a 74 kw vs 44-47kw u HTP.... později 63 vs 51kw...
Pozor, on nepíše o 1.4 16V od VW, tedy těch 55 a 74 kW, což byly lepší a jak říkáš o hodně dražší motory, ale o 1.4 MPI 40, 44 a 50 kW, tedy motor s Felicie s pár úpravami, ten motor žral o litr více jak 1.4 16V, byl hlučnější atd.
Jako ono by to nebyl špatný motor, dynamicky plus mínus autobus jak to HTP, prostě slabé a pomalé do slabého a pomalého auta, ale při mém stylu jízdy, kdy jsem s HTP zajel 5.5, tak MPI min. 6.5. A že jsem třeba jezdil do práce s HTP někdy i pod pět na sto, pravda, s rozvahou, to MPI neumělo, však ani Felda nebo Fatan...nebo tisícovka, odkud ten motor pocházel
Strašné kecy. 1,2tsi aj 1,0tsi jazdím. 1,0 duní okolo 1500, kde s ním nikto normálny jazdiť nebude. Jediná nevýhoda sú dlhé prevodové stupne po meste. Dynanicky je 1,0 lepší. Navyše má pod plynom pekný zvuk, podobný pätvalcu.
Ne, je to vlastní zkušenost. Tak brzdi. To, že jsi možná nenáročný, nebo posloucháš bílou orchidej na plnou hlasitost nebo na tebe křičí žena nebo něco jiného, tak za to opravdu nemůžu.
Tie dlhé prevody sú ale dosť fatálna nevýhoda, keďže v meste sa budeš pohybovať v tých otáčkach často. Vidím to na starších 1,2 tsi, na dvojke hučí, na trojke sa ešte nenadýchol...
Co prosím 1,0 TSI je vespod mrtvé? >:D Vždyť má při 2000rpm maximální kroutící moment! >:D Jestli auto dusíš pod 2000rpm tak se nedivím že duní a nejede. >:D
Sorry, ale na náhody tohoto typu opravdu nevěřím :-! Nebo máš snad pocit, že Škoda si nepohlídá, co dá novinářům do ruky? Škoda mezi novináře pouští opravdu to co SAMA CHCE. To není kritika, jen přirozené konstatování.
CO však je na pováženou - proč chce, aby novinářské auto hůře vypadalo na videích a fotkách, proč chce aby hůře jezdilo ve smyslu změn směru jízdy... Vidím jen jediný racionální důvod.
V bíle na R15 Fabia vypadá dobře, s tímhle motorem je to nejčastější rozměr pneumatik a ovlivnění výkonu není tak obrovské, jak si myslíš. Více zkušeností mám na 16" se silnější verzi a jede jako z praku, na tuto třídu více než je běžné.
Ozaj je uvádzaná spotreba 4,6-4,8l/100km podľa WLTP?
Tomáš Dusil v článku uvádza, že spotreba 4,6-4,8l/100km je udávaná v novom cykle WLTP. Neviem, či má nejaké špeciálne info od výrobcu, ale ak vychádza z cenníkov, tak tam je síce spotreba nameraná podľa WLTP, ale prepočítaná na NEDC (viď info na konci cenníku).
Už sa robia merania podľa WLTP, ale do 31.12.2018 by sa mali spotrebitelia informovať hodnotami prepočítanými na NEDC. Od 1.1.2019 sa majú spotrebitelia informovať hodnotami podľa WLTP.
viď [odkaz] strana 102
Zvýšená spotreba ukazuje na vplyv filtra pevných častíc, keďže pri atmo motore (ktorý nemá filter pevných častíc) sa spotreba nijako nezmenila. Porovnanie udávanej spotreby Fabie III HB pred a po facelifte-
Re: Ozaj je uvádzaná spotreba 4,6-4,8l/100km podľa WLTP?
A nevíš, jaké hodnoty spotřebitelé dostanou? Budou uváděny spotřeby pro všechny čtyři fáze WLTP testu (low, medium, high, extra high)? nebo jen fiktivní kombinovaná hodnota?
V tom odkazovaném dokumentu je uvedeno "členské štáty by mali zabezpečiť, aby hodnoty úradnej spotreby paliva a úradných špecifických emisií CO2 zahŕňali aspoň „kombinované“ hodnoty namerané v súlade s príslušným skúšobným postupom." Já to čtu tak, že automobilky budou moci výsledky pro jednotlivé fáze testu před spotřebiteli tajit.
Ne že by se ve Fabii sedělo královsky, ale na poměry Škody jsou přední sedadla vcelku dobrá. Třeba Fiesta (nová) má přední sedadla horší. Prostě, sedadla ve Fabii průměr - nenadchnou ale neurazí.
Když se podívám na cenu, tak nevidím jediný důvod pro Fabii.
Historie se v podstatě opakuje. Stejně jako u Fabie I cenová konkurenceschopnost mizí na nekonkurenceschopných motorizacích a nutných příplatcích za akceptovatelnou verzi.
Ve výbavě není nic mimořádného. Přitom jsme na cenové hladině konkurentů o třídu výš... Ne, Škoda u nás pro fyzické osoby nepodnikající (tj. běžný ceník+koberečky zdarma) nedává racionální smysl :-!
Já ti teda nevím, nekupuji auta teoreticky z ceníku, ale reálně a to co jsme dali za Style Combi s nejsilnější 1,0 TSI s několika příplatky navíc... bezkonkurenční, třeba i to Clio bylo dražší. Přesněji Clio kolegyně koupila s podobnpu výbavou, ale 1,2 16V proti 1,0 TSI 81 kW. Takže asi tolik k cenám.
Pri uvedení Fabie 3 na trh by som Ti dal za pravdu. Vtedy boli ceny absurdné.
Ide aj o to, či berieš skladové, alebo na objednávku.
Ja mám predface Fabiu za nejakých 12500€, čo považujem za dobrú cenu.
A teď se vrať na zem a podívej, co koupíš u konkurence. ;-) Trio Ibiza/Polo/Fiesta přijde na další desetitisíce, možná ještě s osekanou výbavou, a motorizace z tvého pohledu o nic konkurenceschopnější. Rio ok, dobrá konkurence hlavně v základních verzích. Hjondé už narostlo sebevědomí i v ceníku. Micra levnější nebude a pod kapotou žádná sláva. Swišť nebo momentálně M2 zajímavé, ale uvnitř zřejmě ještě stísněnější. Francouzi mi nesedí interiérem.
Nevím, kde jsi přišel na běžný ceník + koberečky zdarma.
Přesně tak. Malé auto v rodině se vybíralo v červnu a nabídky na Fabie po zvážení výbavy a motorizace neměly v podstatě konkurenci. S vyjímkou Clia, ale i to (byť lépe vybavené) vycházelo o minimálně 20t víc. Jestli to bylo díky výprodejům před dobou "filtrovou", neřeším.
Clio je jinde a je třeba jedna u prodejce. Ceníkové ceny u francouzů jsou prakticky na ozdobu. Už jen to, že Clio má podvozek jako Rapid s tím, že přední rozchod kol je o 5cm širší dává tušit, jak rozdílné bude chování na dálnici, sněhu či mokré vozovce. Pak je tu interiér, širší, měkčené plasty atd. Dokud jsem si nesednul do Clia, netušil jsem ten rozdíl taky :-) Ono v rámci EU ne náhodou je Clio druhé nejprodávanější autohned za Golfem!, Fabi není ani v první desitce. Ale nic proti, jen když člověk začne vnímat více komfort a kvalitu interiéru, Fábie na Fiestu či Clio nestačí. Cena Fábie 1.0 TSI je ale nyní nad 300tis.kč, takže moc levná teda není :-)
Rozplývat se nad interiérem Clia vedle Fabie, tohle mě fakt baví. To je jako radovat se z pití vody z kanálu a ohrnovat se nad vodou v louži >:D
A ten Rozvor... bože, stačí širší gumy tam a jinde užší a jsme úplně někde jinde. Já měl po sově pučnené na několik dní Clio a Fabii, je pravda, že an suché vozovce bylo Clio obratnější jelo jak po kolejích ale na 16 a Fabia byla na užších 15", teď jsem ale zkoušel Fabii na 16/215 a to už bych rozhodně hledal rozdíly marně. Co jde ale sylšet hned a pozná i hluchý, je hlučnost od proudícího vzduchu nad 110 km/h, tam Clio propadá někam dozadu a hlavně místo vzadu, to je v Cliu taky oříšek, i když kdo chce vozit dospělé cestující, v téhle třídě je špatně a měl by více pracovat a koupit si větší auto.
"...Rozvor..."? A pokud si měl na mysli rozchod, tak tam se počítá pomyslný střed kol(a), takže šířka gumy ti s tím tak nezamává ("a jsme úplně někde jinde").
A tak jo. Já jsem zřejmě nejednal u prodejce, ale na zastávce trolejbusu. ;-) Já tady totiž nemluvím o nějakých cenících, ale reálných kupních cenách.Clio i Fabii jsme měli půjčené na vyzkoušení, dokonce najednou, aby byly dojmy přímo srovnatelné. Clio se mi líbí víc a bylo pro mě favoritem......přesně do této jednodenní zkoušky. Pak se koupila Fabie.
Nová Škoda Rapid 1,0 TSI Style s hodně příplatky (skladovka) ceníková cena 426 000,- prodejní 358 000,- Za to kolik je v tom autě výbavy je to sakra dobrá cena. U Fábie je situace úplně stejná.
Jak tu může zůstat něco dobrého, když se bavíme o fabii? Pokud totiž chcete nějakou výbavu, vyšplhá se Vám fabie až na nějakých 600 tisíc. To Vám přijde normální? Za mě hodně nepovedené auto, hlavně díky cenovce, co si myslíte vy?
Jo s tou cenovkou to fakt přepískli, stejně jako s tím "omlazeným modelem", když změny tam jsou minimální! Já bych takové auto nechtěl ani zadarmo, jen to jen předražený kus šrotu, nic víc!!!
Jakože tu cenovku dost přehnali já mám ráda malé vozy ale todle je prostě strašná cena a vlastně za nic když budu chtít ušetřit tak si koupím holobit od nich a peněženka bude na hodně dlouho prázdna a za nic mě se to nelibí