Testy
městské autíčko. Nechápu ten nový diesel. Na dálkové to nic nepožere, ale cx3 není auto na dálky. Design je ale neuvěřitelný čistý, dynamický na takovém prďolovi.
Novy diesel je do holandska, ked to ma o x tisic mensiu dan kvoli co2. A preco by to nebolo auto na dialky? Niektorym ludom nevadi, ze auto huci 😄
Autor se zřejmě nechal trochu unést. Ani se nemusím koukat do ceníků, abych mohl konstatovat, že třeba u Suzuki se na AWD určitě nevyprdli a Opel s Mokkou X tak určitě není jediný, kdo ještě spolu s CX3 v této třídě nabízí na výběr mezi pohonem předních a všech kol. Dál mě napadá třeba Kona...
Oproti Mazde 2 je toto CX vyššie, takže tuhšie tlmenie/pruženie je asi viac potrebné. Vedľajší efekt môže byť športovejší pocit.
asi rok staru ma tu nas jeden sused kusok odvedla ... stojim vedla nej denne... auto krasne ale doslova len pre dvoch ... lebo priestor na nastupovanie dozadu je mensi ako na felde a snad aj ako na i10 a urcite mensi ako na nejakej fabii ci akomkolvek inom klasickom malom aute....... ja otvorene priznavam ze mazda 3 sa mi paci aj 6tka aj CX5 .. ale zrovna prave CX3 mi moc prakticka a vlastne ani krasna uz nepride... za mna ma hodne mizerne priestorove parametre vzhladom na celkove rozmery auta .... ja by som tu bral urcite radsej vitaru ked uz za taketo prachy .. alebo 500X ci renegade trailhawk v tomto segmente takych tych este relativne malych SUV .. tam ozaj vojdu pohodlne aj 4 ludia a clovek dostane aj vacsiu svetlost a lepsiu priechodnost terenom ...
PS: [odkaz] toto by sa mi pacilo tak este mozno na nejakom skutri z taiwanu ... ale na aute za taketo prachy su tieto budiky proste neadekvatne ... ale proti gustu ziaden disputat ... ved koniec koncov uspechu CX3 som sa nikdy nedivil... ludia dnes chcu uz hlavne styl :yes:
PS: [odkaz] toto by sa mi pacilo tak este mozno na nejakom skutri z taiwanu ... ale na aute za taketo prachy su tieto budiky proste neadekvatne ... ale proti gustu ziaden disputat ... ved koniec koncov uspechu CX3 som sa nikdy nedivil... ludia dnes chcu uz hlavne styl :yes:
nie všetci kupujú auto s metrom vo vrecku, ja som skúšobne jazdil a zvažoval M2 a aj vzadu bola pre mňa úplne v pohode, sadol som si s rezervou za seba, tak aký problém? Ja radšej trochu štýlový dizajn ako pár litrov vzduchu v kabíne. Clio vďaka tomu valcuje. Každý má iné priority.
Tomáš opätovne upozorňujem na uvádzané nepresnosti v nových testoch. Táto Mazda, tak ako aj všetky ostatné nové autá, sú už síce homologizované podľa WLTP, ale uvádzajú sa hodnoty prepočítané špeciálnym programom, ktorý vyvinula EU, na hodnoty NEDC. Viď info na stránkach Mazdy-
„Vozidla jsou homologována v souladu s novým postupem schvalování WLTP (nařízení Komise (EU) 2017/1151; nařízení Komise (ES) 715/2007)). Pro zajištění srovnatelnosti jsou uvedené hodnoty hodnotami podle NEDC stanovené v souladu s prováděcím nařízením Komise (EU) 2017/1153.“
Napríklad u Fabie pri benzínovom motore bez filtra pevných častíc sa hodnoty NEDC pred faceliftom a hodnoty WLTP prepočítané na NEDC nijako nelíšia. Takže toto určite nie sú tie hodnoty WLTP, na ktoré zákazníci netrpezlivo čakajú.
„Vozidla jsou homologována v souladu s novým postupem schvalování WLTP (nařízení Komise (EU) 2017/1151; nařízení Komise (ES) 715/2007)). Pro zajištění srovnatelnosti jsou uvedené hodnoty hodnotami podle NEDC stanovené v souladu s prováděcím nařízením Komise (EU) 2017/1153.“
Napríklad u Fabie pri benzínovom motore bez filtra pevných častíc sa hodnoty NEDC pred faceliftom a hodnoty WLTP prepočítané na NEDC nijako nelíšia. Takže toto určite nie sú tie hodnoty WLTP, na ktoré zákazníci netrpezlivo čakajú.
Ještě jste ve výčtu změn zapomněl na ne nepodstatnou drobnost a to je loketní opěrka v předu. Ta před faceliftem nebyla.
Chceme si pořídit CX3, ale jak se tak koukám, tak většina zánovních vozů má přední sedačku (řidič) z boku slehlé. Docela mě to mrzí, protože jinak to auto má dobré reference.
Mimochodom tie predné adaptívne svetlá ako svietia v porovnaní s konkurenciou ?
Je mozne, ze svetla v A8 nebo laserova svetla v BMW budou jinde. Vim ze jsem ale vezl cloveka myslim s novym Mondeem (nebo Passatem) a ten rikal, ze jeho svetla jsou oproti tomu jak bludicky, tak nevim 😄 Je pravda, ze jsem porovnaval pri predjizdeni v noci dosvit s Passatem s LED a svitilo mi to asi tak o polovinu dal do vsech smeru 😄
Problem je jen v tom, ze to nepotrebujes. Nepotrebujes videt veverku na strome dvacet metru od silnice.. koukas se na cestu pred sebe a z praktickeho hlediska to obyc xenony osviti uplne dostatecne.
Z toho usuzuju, ze rozdil mezi obyc mainstramem - Passat, Mondeo, Mazda 6 atd. a xenony treba na Superbu musi byt jeste mensi a tam uz vykriky jako "je to uplne jinde nez xenony" nebudou nic, nez placebo dane jinou barvou toho svetla.
Ještě bych dodal, že moderní LED světlomety dokáží i více osvítit chodce, dokonce inteligentně tak, aby mu nesvítily do obličeje, ale jen po krk. U nového auta bych tedy na LED světlometech trval, protože technologický posun je nezpochybnitelný. Doporučuji také podívat se na hodnocení IIHS, kde se v samostatné kapitole věnují právě kvalitě světlometů. Zrovna Mazda má výborné hodnocení na rozdíl třeba od mnoha jiných značek. Takže mainstreamové řešení neznamená automaticky horší nebo levnější technologii.
Ono dost dela prvni wow efekt. Nevim jak Mazda, ale Mercedes pri sepnuti na dalky je tak jako rozevira, aby to dobre vypadalo, stejne jako pri uapnuti svetel samotnych je to divadlo. Jenze vsechno zevsedni a nakonec me to bavit prestalo, spis me stvalo ze to furt musim vypinat protoze me problikavaji a proste.. jsem videl. Nic vic, nic min.
Ted mam halogeny a proste kde to jde, jezdim na dalkove a nemam pocit, ze bych mel problem videt.
Xenony také nesvítí dál než LED, to prostě není pravda. Xenon svítí na vzdálenost asi 250m, LED min. 300m, některé zdroje udávají až 400m. Viz IIHS, jak jsem uváděl. A pro srovnání, světelný tok u xenonů je udáván okolo 3000 lm, u LED je to 5x tolik = 15000 lm. Zcela nesrovnatelné hodnoty. Už jen z principu technologie je nemožné, aby xenon svítil lépe než LED. To však neznamená, že s xenony se nedá jezdit. Dá, ale kvalitní LED světlomety jsou o kus dál, to prostě nelze popřít.
[odkaz]
Navíc mnohé LED včetně těch v Mazdě 6 nemají ostřikovače a autonivelaci, což znamená, že se musely vejít do zákonného limitu tuším 2000 nebo 2500 lm.
To vypinani segmentu vzdy pracuje s nejakym zpozdenim a podle me problem byl v tom, ze ta svetla zhnula az moc, coz u beznych aut tak neni. Navic je mozne, ze i pri vypnuti segmentu to proste porad zari tolik, ze protijedoucimu ridici to vadi. Byl to rok vyroby nejak 12/2016, treba to nejak vylepsili.
Ono každý má také jinak citlivé oči a já si dobře vzpomínám, že když jsem měl úplně novou OII Scout s xenony, tak první rok nebo dva na mě docela často blikala protijedoucí vozidla. Dálková světla jsem přitom neměl zapnutá. Ta xenonová výbojka zářila tak jasně, že si mnozí mysleli, jak jim pálím do očí dálkovými světlomety. 😉
Ale jinak samozřejmě může pracovat i za jízdy s otočným ovladačem u řadičky.
Za mňa koleckovy ovládač s touchpadom najlepšia kombinácia.