Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Horst Fuchs
Ono to na první pohled vypadá pěkně a zeleně. Jenže rok 2025 máme už za nějakých 7 let, spíš tedy už za 6. A opravdu dokážou za tu dobu výrobci reálně snížit spotřebu o 20% ? Možná na papíře a větším zapojením hybridních technologií, které v měřícím cyklu fungují docela pěkně. Nebo budou mít automobilky v portfoliu víc elektroaut, které jim sníží průměr.
Ale vcelku jsme myslím už teď na limitu technických možností spalovacího motoru.
Ale vcelku jsme myslím už teď na limitu technických možností spalovacího motoru.
Na to že dál to nejde = si taky lidi mysleli = celý generace [odkaz] myslim že naopak prostor na zlepšení jen třeba trochu jinejma cestama [odkaz]
Viz naměřený hodnoty u novejch dieslů = na to by jen před 3 rokama při vypuknutí Dieselgate = asi moc lidí nevěřilo
Viz naměřený hodnoty u novejch dieslů = na to by jen před 3 rokama při vypuknutí Dieselgate = asi moc lidí nevěřilo
A máš pocit že v rámci snížení emisí prodělaly motory za posledních třeba 10 let nějaký pozitivní vývoj? Ve finále je to horší výrobek pro spotřebitele a možná i horší emise.
O výrobce nemám nejmenší strach, pro ty to nebude žádný problém, prostě naperou všude baterky a vykáží spotřebu 1,8 l/100, kola výroby se roztočí ještě rychleji než dnes a výrobci budou vysmátí a spokojení. Kdo vysmátý moc nebude jsou rozvojové země, protože ty to ods€rou naplno
[odkaz]
a následně i my spotřebitelé, protože nás neustále bude někdo nutit staré funkční věci vyhazovat a kupovat nové. A navíc zdevastované Kongo znamená jediné, zesílení migrace směrem na sever, takže jednoho dne tady bude migrační vlna o které se nám dnes ani nezdá.
[odkaz]
a následně i my spotřebitelé, protože nás neustále bude někdo nutit staré funkční věci vyhazovat a kupovat nové. A navíc zdevastované Kongo znamená jediné, zesílení migrace směrem na sever, takže jednoho dne tady bude migrační vlna o které se nám dnes ani nezdá.
Ta migrační vlna je odhadovaná až na 100 milionů lidí. Ale bude kvůli změně klimatu = prostě se na spoustě mist už nebude dat žít. Na Sahaře taky dřív byl les a voda
Když běžný auta budou jezdit za půlku což není nereálný = bude to gigantická úspora
Když zrušíš energeticky extrémně náročnej mezičlánek výroby paliva v rafineriích = bude to dramatický zlepšení efektivity
Lidi sou = z neznalosti = většinově proti >:-[]
Nojo Kongu asi hodně uškodila v 60. letech změna směru ke komunismu. Ale my díky tomu zas měli Mirečka v Básnících >:-[]
Když běžný auta budou jezdit za půlku což není nereálný = bude to gigantická úspora
Když zrušíš energeticky extrémně náročnej mezičlánek výroby paliva v rafineriích = bude to dramatický zlepšení efektivity
Lidi sou = z neznalosti = většinově proti >:-[]
Nojo Kongu asi hodně uškodila v 60. letech změna směru ke komunismu. Ale my díky tomu zas měli Mirečka v Básnících >:-[]
To by si měl volit SPD a Zemana, ti tu migrační vlnu zastaví !
Ti zastaví leda tak velké kulo hulo, to jsou vysypané makovice, které nemají žádnou koncepci a státu neumí dát smysluplné směrování, jejich jediná koncepce je populismus.
To byl taky vtip... >:D
Nic ve zlém, ale Zeman to je hodně blbý fór. >:-[]
Ale lidi si fakt myslej, že nás zachrání před migrací... hlavně tou východní, tu si sem tahá ta jeho sebranka >:D
Hammuna ji nechce zastavovat. Ten žije v domění, že kolik černých sem připlave tolik jich ta Evropa prostě musí absorbovat. Bránit se proti tomu je blbost.
Já myslím, že se správnou metodikou měření je to dosažitelný cíl. Vezmi si to takhle. Počítejme, že současné auto má spotřebu 7 litrů na 100 km. Ty se potřebuješ dostat řekněme na půlku. Toho se dá dosáhnout celkem jednoduše. Hybrid, který 50-60 km ujede čistě na elektřinu a zbytek dopálí něco benzínu. Testovací metodika tedy bude muset zahrnovat plné baterie a auto bude muset jet ze začátku prioritně jen na elektřinu. Pak je takový cíl realizovatelný. V reálu ovšem k žádnému ušetření paliva ani CO2 nedojde, protože hybridy žerou stejně jako normální spalovací auta. Čili celá úspora CO2 proběhne jako obvykle jen na papíře.
Hybridy žerou stejně jako normální spalovací auta? Fakt? >:D >:-[]
No a jezdí ti snad auto za 2-3 litry? Skutečně? To seš asi jedinej. >:D >:D >:D
[odkaz]
[odkaz]
No jezdí = z logiky z principu = jezdí hybrid za míň = než nehybrid ;-)
[odkaz]
Nejseš jedinej = ale jeden z mála = komu to doteď po 2 desítkách let co po planetě jezděj hybridní auta = hlava nebere :-)
Je to zvláštní zvlášť teď = v době kdy timhle směrem po 20ti letym náskoku Toyoty = začínaj upravovat auta všichni výrobci = včetně Škodovky [odkaz]
[odkaz]
Nejseš jedinej = ale jeden z mála = komu to doteď po 2 desítkách let co po planetě jezděj hybridní auta = hlava nebere :-)
Je to zvláštní zvlášť teď = v době kdy timhle směrem po 20ti letym náskoku Toyoty = začínaj upravovat auta všichni výrobci = včetně Škodovky [odkaz]
Ty lžeš až se ti od huby práší. Ten odkaz si zjevně nečetl. Tam se jasně píše, že se dá jezdit mezi 5-6 litry. Na dálnici 7-8. To je úplně stejná spotřeba jako vykazuje třeba 1,0 TSI v Oktávce. Za 2-3 litry prostě hybrid jezdit nebude ani omylem.
Ne za 2 litry ne = teda plug-in jo
Ale z principu = až si uvědomíš jak funguje = má prostě stejnej motor bez elektromotoru a baterky = vyšší spotřebu :-)
TAkže když Škoda udělá z 1.0TSI hybrid = bude mít spotřebu stejnou, nebo menší? ;-)
Ale z principu = až si uvědomíš jak funguje = má prostě stejnej motor bez elektromotoru a baterky = vyšší spotřebu :-)
TAkže když Škoda udělá z 1.0TSI hybrid = bude mít spotřebu stejnou, nebo menší? ;-)
Tvoje hypotézy mě nezajímají. V tom článku co jsem ti posílal je to jasně napsaný. Prostě to žere jak jsem napsal. Jasně, když to nafixluješ stylem, že auto co 30 km strčíš na pár hodin do zásuvky, tak se pak možná skutečně můžeš pyšnit tím, že jezdíš za 2 litry na 100. V běžným provozu, ale takovou spotřebu auto nemá.
Jaký hypotézy? >:D
Hybrid se dobíjí jízdou! V běžnym provozu ;-)
Prostě 1.0TSI s elektromotůrkem a baterkou = bude mít menší spotřebu = s tim nic nenaděláš :-)
Hybrid se dobíjí jízdou! V běžnym provozu ;-)
Prostě 1.0TSI s elektromotůrkem a baterkou = bude mít menší spotřebu = s tim nic nenaděláš :-)
Tak proč vykazuje stejnou spotřebu jako ten hybridní Prius?
A co teprve kdyby to byl 1.0TSI hybrid = to by měl menší spotřebu než Prius >:-[]
Ahoj ryccardo.
Podivej se na normovanou spotrebu, pak na realnou a pak pis o tom, ze jsou ty spotreby stejny. ;-)
Ten 1.0tsi v Golfu ma o 1-2 litry vyssi spotrebu nez Prius (bez zasuvky).
[odkaz]
[odkaz] tsi&powerunit=2
Anebo jinak: Tam, kde se pohybuje prumer Priusu teprve zacinaji nejnizsi spotreby 1.0 tsi ;-)
PS Proc si myslis, za ma Auris Hybrid normovanou spotrebu 3.5 a Fabia 1.0tsi 4.6? Vazne ten hybrid neni k nicemu?
Podivej se na normovanou spotrebu, pak na realnou a pak pis o tom, ze jsou ty spotreby stejny. ;-)
Ten 1.0tsi v Golfu ma o 1-2 litry vyssi spotrebu nez Prius (bez zasuvky).
[odkaz]
[odkaz] tsi&powerunit=2
Anebo jinak: Tam, kde se pohybuje prumer Priusu teprve zacinaji nejnizsi spotreby 1.0 tsi ;-)
PS Proc si myslis, za ma Auris Hybrid normovanou spotrebu 3.5 a Fabia 1.0tsi 4.6? Vazne ten hybrid neni k nicemu?
Já se ale nebavím o normovaný spotřebě, ale o skutečný. Každý normálně uvažující ví, že normovaná spotřeba deklarovaná automobilkou je lež. Hybrid je dobrej určitě do hustě obydlených měst kde se dokážeš pohybovat na elektřinu, takže emise nevznikají ve městě, ale za městem v elektrárně.
že se tímhle směrem vydávají i ostatní výrobci znamená jen to, že je k tomu EU donutila svýma požadavkama. Je to stejný jako start stop. Díky nesmyslný metodice měření vyšlo najevo, že když motor na křižovatce zhasne, tak se hypoteticky ušetří pár deci paliva, no tak to automobilky začaly používat. V reálu je přínos start stop systému nulový. Krom toho, že tím trpí motor a baterka.
Boha kam na ty výmysly chodíš = hybridy se prodávaj skoro na všech kontinentech = líp než zrovna v EVropě >:D
Tam kde je tlak na papírový snižování emisí.
Nojo Afrika je poslední jistota :-)
Papírový? Jako že ti hlava doteď nebere = že při jízdě na elektřinu = z vejfuku nic nejde? >:-[]
Papírový? Jako že ti hlava doteď nebere = že při jízdě na elektřinu = z vejfuku nic nejde? >:-[]
Libi se mi, jak o hybridech plamenne diskutuji lide, kteri nemaji ani zakladni znalosti :-)
Vis, ze bezne hybridy se ze zasuvky dobijet nedaji? Takze ta tvoje veta o tom, ze emise vznikaji za mestem v elektrarne je uplne mimo?
Vis, ze bezne hybridy se ze zasuvky dobijet nedaji? Takze ta tvoje veta o tom, ze emise vznikaji za mestem v elektrarne je uplne mimo?
U plug in hybridů vznikají skutečně v elektrárně (za předpokladu, že je nabíjíš ze zásuvky) a u mild a full hybridů vznikají v tom městě jako u běžných aut.
pradeda777
je fakt, ze si politici vybrali motoristy jako lovnou zver, ktera se da lehce odstrelovat a pri tom na celkovych emisich CO2 se auta podili jen 5%....ale bacha, tady jde hlavne o velke penize ktere EU vybere na pokutach a o ty tu jde az na prvnim miste..... >:-[] Nejaka priroda je jim ukradena....*.... >:-[]
Místo toho aby řešili zaoceánské lodě kterých není málo a vyprodukují o dost víc emisí a to nemluvím o haváriích a plastech. Ale stejně budou auta ta špatná
Je fakt že kdyby přede mnou dneska ráno na semaforech místo Dieselgate Pašíka stala zaoceánská loď = bylo by to ešte horší = o tom žádná :-! ;-)
Uvědom si že zvýšená koncentrace CO2 v atmosféře není problém nad zaoceánskou lodí, ale i nad tou křižovatkou kde stojíš.
A ako si prisiel na to, ze zaocenaske lode sa neriesia? Tie sa samozrejme riesia uplne rovnako ako tie auta, akurat, ze bezny smrtelnik a pepa z hospody ziadnu nevlastni a preto sa ho to netyka a tudiz sa tolko okolo toho na internete nenarieka. Ono bezny pepa z hospody nevlastni napriklad ani ziadnu novu jachtu a podobne. Aj tam sa sprisnuje a reguluje.
Naposledy som prepocitaval ucinnost prepravy takej Maersk Emmy na vzdialenost a zatazeni a dopracoval sa k zaujimavym vysledkom na urovni 1 Emma = ~300 aut beznych pepanov z hospody. Pocitat sa mi to znovu nechce a nebol to uplne exaktny vypocet, no na pribliznu orientaciu stacil dostatocne. Jednoducho prave ta najvecsia zaoceanska lod po rozlozeni na jednotku hmotnosti zasvini ovzdusie porovnatelne ako par desiatok/stoviek aut beznych ludi, ktori potrebuju ist na rozky autom. S tym rozdielom, ze lod ide preto, ze musi. Odpovedz si sam, ci vzdy "musis" pouzit auto, ked ides na rozky.
Naposledy som prepocitaval ucinnost prepravy takej Maersk Emmy na vzdialenost a zatazeni a dopracoval sa k zaujimavym vysledkom na urovni 1 Emma = ~300 aut beznych pepanov z hospody. Pocitat sa mi to znovu nechce a nebol to uplne exaktny vypocet, no na pribliznu orientaciu stacil dostatocne. Jednoducho prave ta najvecsia zaoceanska lod po rozlozeni na jednotku hmotnosti zasvini ovzdusie porovnatelne ako par desiatok/stoviek aut beznych ludi, ktori potrebuju ist na rozky autom. S tym rozdielom, ze lod ide preto, ze musi. Odpovedz si sam, ci vzdy "musis" pouzit auto, ked ides na rozky.
Jak v domácích podmínkách vypočítáš účinost lodní dopravy, to by mě vážně zajímalo. Lodě jezdí obvykle pod vlajkou jiných států, aby na ně nikdo nemohl.
Uplne jednoducho - bral som do uvahy jazdu priemerneho pepu, alebo Spaleneho6 ako chces, ze prejde za rok priemerne 12k km. Parametre emmy si vies vygooglit za 5 sekund a zistis, kolko bordelu spali, aky ma vytlak, kolko prepravi, akou rychlostou ide. Vztiahnute na prepravenu hmotnost 1kg na vzdialenost 1 km je Emma na emisie asi 20-200x (vravim nemam exaktne cisla) na tom horsie ako to jedno auto majitela Spaleny6 +/- lebo hovorime o priemere, kde cim starsie auto, tym horsie. Kolkoze tych lodi je a kolko je aut? Pricom ta lod vezie material - z bezneho pepu taky uzitok navyse nie je. Takze napriek tomu, ze som si vedomy tej "studie" ako 14 najvecsich lodi zasvini planetu viac ako vsetky auta dohromady, vztiahnute na prepavenu hmotnost su tie lode ultraekologicke.
Na googlu se uvádí čím jezdím, kolik mi to žere, kolik to vypouští emisí a kolik ročně najedu? To bych se na to klidně i mrknul. A na to jak rychle jede loď a kolik vypouští emisí taky.
Tak este aj problem s chapanim pisaneho textu. Priemerny clovek najazdi 12-15k km za rok. Bezna osoba sukromne. Niekto viac niekto menej aj vozidla su rozne, preto ten udavany vysledok ma taky rozptyl. A ak je nad tvoje schopnosti vygooglit si parametre najvecsej lodi sveta, tak potom dalsia diskusia nema ziaden zmysel, ked mas problem s elementarnymi poznatkami.
Ale no tak. Ja nejsem osobní tak to zkus taky. Průměrný člověk najede 12-15 za rok? Jak si na to přišel? A jsi si jist že těm parametrům největší lodě se dá věřit? Google hovoří že moje vozidlo žere 10 litrů. Ve skutečnosti ale žere 19.
Jinak jako vědec a matematik bys neměl být pohoršen. Zeptat se na zdroj a způsob výpočtu je přece základ.
Jinak jako vědec a matematik bys neměl být pohoršen. Zeptat se na zdroj a způsob výpočtu je přece základ.
Nehnevaj sa, ak si to zobral osobne. Ze som ta prirovnal k priemernu cloveku - za to sa ti hlboko ospravedlnujem ak sa teda vymykas beznemu priemeru. Vsetky udaje si vies dohladat na par klikov. Ak sa ti moje cisla nezdaju, vies si ich lahko overit, alebo dopocitat. Ulahcovat ti to vsak nemienim.
Scarab
Celý návrh je maximální zhovadilost, ale nás může potěšit jen to, že nikdo z našich europoslanců kupodivu nehlasoval pro - velká většina byla proti, 2 se zdrželi (Polčák, Niedermayer), 3 nehlasovali (Konečná, Maštálka, Pospíšil)
KeBab
Místo toho aby řešili zaoceánské lodě kterých není málo a vyprodukují o dost víc emisí a to nemluvím o haváriích a plastech. Ale stejně budou auta ta špatná
No jo. Jenže na zaoceánské lodě nemají žadné páky. Tak radši podojí vlastní občany a firmy. Ale třeba na letadla by páky měli, ale není zase chuť.
jeste jsem nevidel zaoceanskej parnim plout pod karlovym mostem
smradu z osobnich dyzlu tam je tolik, ze tam je nedychatelno
smradu z osobnich dyzlu tam je tolik, ze tam je nedychatelno
Ano, o tom se dá těžko polemizovat. A? Letadlo si třeba někdy nad Prahou viděl?
letadlo me nikdy nesmrdelo ani na letisti, narozdil od vetsiny dyzlu kdyz za nima jedu
Tak pokud ti jde jen o smrda tak to pak jo. P.S. benzín smrdí taky.
zaoceanskym parnikum snad nikdo CO2 nevycita, kdyz jsou snad nejefektivnejsi dopravou, co se jim vycita je ten smrad
me benzin voni
me benzin voni
Letadla už jsou dávno někde jinde, když jsem byl dítě a v 90.tkách se tu proháněly ještě letadla slavné sovětské techniky, to bylo něco.. taková TU134 blahé paměti za sebou mívala čáru jak stará načipovaná Oktávka s vykuchaným DPF... To byla vůně.
Bydlím hoooodně blízko přistávací ploše Ruzyně...
Tam se ty emise taky dost řeší, nemyslete si..
Bydlím hoooodně blízko přistávací ploše Ruzyně...
Tam se ty emise taky dost řeší, nemyslete si..
topten
smysl omezovani CO2 neni ani tak snizeni emisi CO2, kterych doprava produje jen zlomek z celkovch emisi, ale spis co nejmensi zavislost na ropnych technologiich a tedy na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a russaci. proto lidry v nasazovani techto technologii jsou ekonomiky, ktere nemaji vlastni ropu - tedy japonsko, EU a cina
pokles CO2 o 40% na 57g CO2/km v 2030, tedy na cca 2.4 litru benzinu je realny, coz uz dnes dokazujou mnohe plug-in hybridy
a soucasny autosalon v parizi pjen otvrzuje masivni nastup hybridnich technologii, takze nemam obavy z toho, ze by cil pro 2025 a 2030 nebylo dosazeno.
do 5 let se aut s hybridni technologii proda vic, nez bez ni.
Toyota uz dnes prodava vic hybridy nez nehybridu
pokles CO2 o 40% na 57g CO2/km v 2030, tedy na cca 2.4 litru benzinu je realny, coz uz dnes dokazujou mnohe plug-in hybridy
a soucasny autosalon v parizi pjen otvrzuje masivni nastup hybridnich technologii, takze nemam obavy z toho, ze by cil pro 2025 a 2030 nebylo dosazeno.
do 5 let se aut s hybridni technologii proda vic, nez bez ni.
Toyota uz dnes prodava vic hybridy nez nehybridu
twistedTSD
To je tak, když o vývoji techniky rozhodují humanitně zaměření levičáci, kterým jde výhradně o to, aby se dostatečně ideologicky vymezili. Nemají ani ponětí, o čem hlasují nebo jaké důsledky jejich rozhodnutí mít bude, je jim to ukradené. :no:
Každému se špetkou rozumu musí být jasné, že tohle nemá s ekologií společného nic.
Každému se špetkou rozumu musí být jasné, že tohle nemá s ekologií společného nic.
KANKUNEN
nový nereálný měřící cyklus. Nebo zase budou jezdit malá auta v naftě, ty budou plnit taky. Viděli jste test nafty euro6d, plní někteří z velkou rezervou i v reále.
PowerHouse
Je to reálné
1) Budou nové katalyzátory
2) Bude stačit hybrid s 30kWh baterkou a už dnes má Corola převážně hybridy.
Chce to do hybridů baterku, na kterou se ujede reálně 100 km a to i v zimních podmínkách.
1) Budou nové katalyzátory
2) Bude stačit hybrid s 30kWh baterkou a už dnes má Corola převážně hybridy.
Chce to do hybridů baterku, na kterou se ujede reálně 100 km a to i v zimních podmínkách.
Tak silnější benzinové motory už mají od letoška filtr pevných částic, lapače nečistot z brzdových destiček a podobně. Další věci co se mohou rozbít. A když se to rozbije 99% lidí to nechá vyříznout.
Corolla jasně ukazuje směr, převážně hybridy.
U hybridů bude stačit 30kWh baterka a to až za 12 let.
Za to čisté prostředí ve městech to stojí.
U hybridů bude stačit 30kWh baterka a to až za 12 let.
Za to čisté prostředí ve městech to stojí.
Opravdu je Euro 6c benzín s GPF (nebo Euro 4+ MPI) takovou pohromou pro životní prostředí ve městech, abychom byli nuceni do nákupu 30kWh baterie?
To ale nejde se současnou technologií baterií. V tom vidím velký problém. Aktuálně mám objednaný hybrid (Toyota CHR), do města fajn kompromis. Benzínový motor se moc nenadře, když už jde, tak má optimalizovaný chod, takže to sníží opravdu hodně spotřebu a emise.
Nicméně narvat to víc baterkama, aby se to dalo dobíjet a jezdit čistě na elektro nevidím jako řešení, protože já nevěřím, že taková obrovská baterie současného typu je opravdu úspora pro životní prostředí. Výroba baterie, složitější technika auta, likvidace/recyklace, nehledě na to, že auto by pak bylo hodně těžké. Viz plugin hybridy co jsou v nabídce třeba u Hyundaie - hodně drahé, hodně komplikované, reálné výkony nic moc. Takové CHR by pak mělo 2t, takže je potřeba zase silnější motor atd. A hlavně, zdroje nutné pro výroby těch baterií by vystačili max. na jednotky let. Prostě ve výsledku mi to nějak nevychází jako úspora, ať už ekologicky nebo ekonomicky.
Proto vzhledem k technologiím uchování/dobíjení energie si myslím, že současné řešení Toyoty je takový strop a dokud se nevyřeší ty zmíněné problémy, tak se s tím nic moc víc dělat nedá. A i to si nejsem jistý jestli je udržitelné, kdyby se tak dělala všechna auta.
V praxi navíc jsou i ty hybridy od Toyoty pořád docela drahé ve srovnání s konvenčními auty (logicky když to má druhý motor a baterky, spec. převodovku...). To jen podtrhuje fakt, že to není jen tak dělat takový typ aut.
Za mě tedy hybrid, možná plugin hybrid, může být cesta na následující desítky let než se vyřeší uchování/dobíjení elektřiny. Nějaký silnější benzínový motor co táhne hlavně na dálnici a do 100 km/h si to pomáhá elektromotorem, takže se eliminují emise a spotřeba. Toyotí řešení mě v tom zaujalo. Jen nemá v současných generacích řešení pro tu dálnici. Plugin hybridy mě nijak nezaujali a rovnou jsem pak spíš zvažoval čistý elektromobil. Samozřejmě tam chybí infrastruktura a problém s baterkami je tam zásadní.
Nicméně narvat to víc baterkama, aby se to dalo dobíjet a jezdit čistě na elektro nevidím jako řešení, protože já nevěřím, že taková obrovská baterie současného typu je opravdu úspora pro životní prostředí. Výroba baterie, složitější technika auta, likvidace/recyklace, nehledě na to, že auto by pak bylo hodně těžké. Viz plugin hybridy co jsou v nabídce třeba u Hyundaie - hodně drahé, hodně komplikované, reálné výkony nic moc. Takové CHR by pak mělo 2t, takže je potřeba zase silnější motor atd. A hlavně, zdroje nutné pro výroby těch baterií by vystačili max. na jednotky let. Prostě ve výsledku mi to nějak nevychází jako úspora, ať už ekologicky nebo ekonomicky.
Proto vzhledem k technologiím uchování/dobíjení energie si myslím, že současné řešení Toyoty je takový strop a dokud se nevyřeší ty zmíněné problémy, tak se s tím nic moc víc dělat nedá. A i to si nejsem jistý jestli je udržitelné, kdyby se tak dělala všechna auta.
V praxi navíc jsou i ty hybridy od Toyoty pořád docela drahé ve srovnání s konvenčními auty (logicky když to má druhý motor a baterky, spec. převodovku...). To jen podtrhuje fakt, že to není jen tak dělat takový typ aut.
Za mě tedy hybrid, možná plugin hybrid, může být cesta na následující desítky let než se vyřeší uchování/dobíjení elektřiny. Nějaký silnější benzínový motor co táhne hlavně na dálnici a do 100 km/h si to pomáhá elektromotorem, takže se eliminují emise a spotřeba. Toyotí řešení mě v tom zaujalo. Jen nemá v současných generacích řešení pro tu dálnici. Plugin hybridy mě nijak nezaujali a rovnou jsem pak spíš zvažoval čistý elektromobil. Samozřejmě tam chybí infrastruktura a problém s baterkami je tam zásadní.
A před STK zase zaříznout? :-)
Na spoustě STK to nepředstavuje žádný problém.
Co k tomu dodat :-)
Myslíš i po poslednim zpřísnění [odkaz] ?
Myslíš i po poslednim zpřísnění [odkaz] ?
Smazal se mi příspěvek, nevím proč. Byl jsem na technické minulý týden s 20 let starým vozem. Nějaké zpřísnění nepředstavuje problém. Za 20 let co řídím jsem nikdy reálně neabsolvoval emisní test. Nejsem zvědav na to aby mi to nějaký technik vytáčel auto na volnoběh do maxima.
Po zkušenostech bych řek že je možný = že důvod neví ani místní ajťák :-)
Nojo měření ve městech naznačujou = že STK prostě nefungujou :-|
Možná by bylo efektivnější je rovnou zrušit = než dělat jako že se masově nepodvádí
Nojo měření ve městech naznačujou = že STK prostě nefungujou :-|
Možná by bylo efektivnější je rovnou zrušit = než dělat jako že se masově nepodvádí
A kolik myslíš, že se těch hybridů bude reálně nabíjet? Nebudou ty emise a spotřeba zase jen na papíře?
Toky1
Elektro autá či plug in hybridy tiež celkom a všade neriešia markantné zníženie emisií. Ak si to vezmem v kontexte s tým, že povedzme napríklad v takom Poľsku sa 90% elektrickej energie vyrobí v uhoľných elektrárňach tak ak si poliak kúpi elektroauto a láduje do neho elektrinu zo zásuvky doma - pravdepodobne takto užívaným elektroautom produkuje viac CO emisií ako slováčisko s čipnutým TDi.
To bol príklad, každý štát toto má inak. A výrobcovia vozidiel ani euroúradník toto zohľadniť nijako nedokážu.
Proste elektroautá či plugin hybridy niesu liekom na všetko.
Trochu mi uniká dôvod, prečo sa výrobcovia vozidiel nevybrali cestou inštalovania už vo výrobe auta systémy spaľovania LPG - ale radšej nechávajú priestor pre externé firmy či výrobcov. Či pomocou pohonu aj na LPG by sa emisie vozidla pri testoch neznížili pretože spaľovanie LPG má tých emisií toľko ako štandardný benzín?
To bol príklad, každý štát toto má inak. A výrobcovia vozidiel ani euroúradník toto zohľadniť nijako nedokážu.
Proste elektroautá či plugin hybridy niesu liekom na všetko.
Trochu mi uniká dôvod, prečo sa výrobcovia vozidiel nevybrali cestou inštalovania už vo výrobe auta systémy spaľovania LPG - ale radšej nechávajú priestor pre externé firmy či výrobcov. Či pomocou pohonu aj na LPG by sa emisie vozidla pri testoch neznížili pretože spaľovanie LPG má tých emisií toľko ako štandardný benzín?
V rámci EU se problém fosilních paliv má tuším koncepčně dlouhodobě řešit. EU v tomhle jde taky asi určitě o energetickou nezávislost, což LPG/CNG nijak neřeší a stále má emise.
Hodně jsem se teď zajímal o hybridy, plugin hybridy a elektromobily. Elektromobil má podle mě šanci když se vyřeší baterie, popř. nějaké bezdrátové dobíjení přímo na silnici. Hybrid za mě aktuálně fajn řešení, které do 100 km/h hodně sníží emise/spotřebu, protože tam elektromotor docela efektivně vypomáhá. Aktuální pluginy mě absolutně nezaujaly - dva plnotučné motory, velké baterie, vysoké ceny a když to jede na ten benzín, tak to ani moc nejede. Za mě šíleně komplikované mít v autě baterky jak v EV a zároveň s tím živit (spotřeba, servis) a celkově "táhnout" spalovací motor. Jak se vyřeší dobíjení a baterie u EV, tak se samozřejmě situace změní.
Ale to bude trvat desítky let. Vždyť nejsme schopni u nás ani zrekonstruovat dálnici v řádu jednotek let. Jak bychom asi měli být schopni vybudovat celou infrastrukturu technologií, která ještě ani není vynalezena..
Hodně jsem se teď zajímal o hybridy, plugin hybridy a elektromobily. Elektromobil má podle mě šanci když se vyřeší baterie, popř. nějaké bezdrátové dobíjení přímo na silnici. Hybrid za mě aktuálně fajn řešení, které do 100 km/h hodně sníží emise/spotřebu, protože tam elektromotor docela efektivně vypomáhá. Aktuální pluginy mě absolutně nezaujaly - dva plnotučné motory, velké baterie, vysoké ceny a když to jede na ten benzín, tak to ani moc nejede. Za mě šíleně komplikované mít v autě baterky jak v EV a zároveň s tím živit (spotřeba, servis) a celkově "táhnout" spalovací motor. Jak se vyřeší dobíjení a baterie u EV, tak se samozřejmě situace změní.
Ale to bude trvat desítky let. Vždyť nejsme schopni u nás ani zrekonstruovat dálnici v řádu jednotek let. Jak bychom asi měli být schopni vybudovat celou infrastrukturu technologií, která ještě ani není vynalezena..
Energetická nezávislosť na fosílnych palivách, to je tak pekný cieľ. Len škoda že napríklad francúzi berú urán pre svoje jadrové elektrárne z Nigérie. Takže frantíci prechodom na elektro autá budú menej závislí na rope zo Stredného východu či z Líbye ale viac závislí na Nigérii, kde sa krásne darí povedzme dobrákom z Boko Haram. A kde mimochodom 90% ľudí paradoxne nemá vôbec prístup k elektrickej energii. Nejaké medzery v logike by sa našli.
Stále sa nejako plátajú diery a nerieši sa vec komplexne.
Stále sa nejako plátajú diery a nerieši sa vec komplexne.
Nejsem odborník na tuto problematiku. Nicméně v EU je tlak i proti jádru a hodně se investuje do obnovitelných zdrojů. Jádro taky vidím jako dlouhodobou věc a krátkodobý výpadek uranu nevěřím, že skokově ohrozí chod elektrárny. Ale ta ropa se dá utnout jednak velmi rychle, druhak je velmi volatilní. Vždyť stačí aby proběhla diplomatická roztržka a způsobí to ropnou krizi. To už jsme ale někde jinde a já sám se přiznám, že o tom moc nevím.
Já neprotěžuju EV a nesouhlasím s tím co EU proti emisím aut dělá. Jenom uznávám, že tam cesta zřejmě je a spalovací motory tu nebudou věčně, ale bude to trvat hodně dlouho a tyto byrokratické snahy to urychlit to podle mě akorát zhorší a bude se kvůli tomu mrhat prostředky.
Já neprotěžuju EV a nesouhlasím s tím co EU proti emisím aut dělá. Jenom uznávám, že tam cesta zřejmě je a spalovací motory tu nebudou věčně, ale bude to trvat hodně dlouho a tyto byrokratické snahy to urychlit to podle mě akorát zhorší a bude se kvůli tomu mrhat prostředky.
rohYpnol
Automobilismus od počátku znamenal svobodu. Svobodu pohybu, svobodu přepravy, svobodu vlastnictví.
Ekoteroristická ryze politická rozhodnutí tuto svobodu zašlapávají do země. A volí k tomu ekologii jako vlajku, za kterou se schovává tahle pakáž.
Ano, určitě je hezké mít auto s nízkýma emisema, které dává smysl. Jestliže toho smyslu docílíme pokřivením prostředí, tak je to zkrátka špatně.
Nechci žádné plugin hybridy nebo elektromobily, které třikrát objedou komín a dalších 8h musí do nabíječky. Nemám zájem o žádné spolujízdy, sdílení aut a podobné pokusy. Nemám zájem šetřit půlku života na smysluplný elektromobil.
Auto je občanskou svobodou. Nenechme si ji vzít!
Ekoteroristická ryze politická rozhodnutí tuto svobodu zašlapávají do země. A volí k tomu ekologii jako vlajku, za kterou se schovává tahle pakáž.
Ano, určitě je hezké mít auto s nízkýma emisema, které dává smysl. Jestliže toho smyslu docílíme pokřivením prostředí, tak je to zkrátka špatně.
Nechci žádné plugin hybridy nebo elektromobily, které třikrát objedou komín a dalších 8h musí do nabíječky. Nemám zájem o žádné spolujízdy, sdílení aut a podobné pokusy. Nemám zájem šetřit půlku života na smysluplný elektromobil.
Auto je občanskou svobodou. Nenechme si ji vzít!
Co to tady furt nekdo mele ze plugin musi do zasuvky. Ne plugin do zasuvky nemusi, ale muze. Rozdil je v tom, ze na elektriku jede za padesatnik na kilometr a na benzin ze dve koruny. Tak si treba nabijes, prvnich pade ujedes za 0,5 a dalsich na benzin za 2 k. U mne je to tak ze ujedu celkem vic nez tis. km za mesic a spalim kolem 30 litru benzinu. Emisne to vychazi pod 50 mg. 1000 km za 1000 korun a neco malo elektriny
Ty si myslíš, že se elektřina pro auta nezdaní. Čekáš, že tě někdo bude věčně dotovat? A pokud jde o ty hybridy, tak předpokládám, že velká většina jich bude jezdit bez nabíjení v zásuvce. Budou tady hlavně proto, že pro ně bude vytvořena norma o které se tady bavíme.
Jak se rozezna elektrina do auta a do baraku?
A kdo me dotuje?
A kdo me dotuje?
Nijak. Pokud dojde k výpadkům spotřební daně z benzínu a nafty, stát to hodí na elektřinu. A jak správně píšeš, nepozná se auto od baráku. Bude tedy fajn nám všem. Zaplatíme víc za veškerou elektřinu.
Jestli je na spadnuti nejaka dan, tak je to na fosily za vykon nebo emise. Paradoxne je klika ze je u koryta babis. Az tam bude nejaky rosol ze stare gardy, tak to bude prvni na co se sahne.
K nicemu nedojde, masivne se elektromobily a PHEV nikdy nerozsiri. Ani tady ani na zapade neni masa lidi ktera to zaplati.
K nicemu nedojde, masivne se elektromobily a PHEV nikdy nerozsiri. Ani tady ani na zapade neni masa lidi ktera to zaplati.
Ekovýpalné už platíme dnes, dań solárním baronům podvodníkům... Stačí se podívat na fakturu za elektřinu... 8-s :-!
Jo to je mega giga prasárna = pro ty co pro tuhle ultra levárnu zvedli ruku = doživotní basu
Aneb jak z rozumný věci = motivace aby byl solár na každý druhý střeše = udělat megatunel ;-\
Aneb jak z rozumný věci = motivace aby byl solár na každý druhý střeše = udělat megatunel ;-\
Ano, tahle prasárna by se ale aspoň možná dala dodatečně zdanit, aby se peníze dostaly zpět... Na rozdíl od další prasárny jako církevní restituce...
Něco s tim dělat zkoušel Kalous = solární baroni a politici co v tom jedou sou multimilionáři = to sme prostě pros.ali = místo rozumnýho soláru na každym baráku = máme mega giga tunel
Cirkevní restituce = sou zase něco úplně jinýho. Navrhuješ zdanit i ostatní po revoluci vrácený restituce?
Cirkevní restituce = sou zase něco úplně jinýho. Navrhuješ zdanit i ostatní po revoluci vrácený restituce?
Nene. Církevní restituce už jsou definitivně pos.raný.
Ale zatímco církevní restituce v právním státu zdanit nelze, u solárního výpalného by zdanit myslím si šlo.
Ale zatímco církevní restituce v právním státu zdanit nelze, u solárního výpalného by zdanit myslím si šlo.
Tos neodpověděl = zdanit všechno = nebo jen církevní?
Restituce by logicky danit neměly = je to jako bys měl platit daň když ti policie vrátí auto nebo něco co ti někdo ukrad
Snaha pár lidí zvrátit tu solární prasárnu tu byla = ale neúspěšná. Problém je že de o takový prachy = že spousta politiků v tom jede + je na klidně i obří úplatky pro další generace politiků
Restituce by logicky danit neměly = je to jako bys měl platit daň když ti policie vrátí auto nebo něco co ti někdo ukrad
Snaha pár lidí zvrátit tu solární prasárnu tu byla = ale neúspěšná. Problém je že de o takový prachy = že spousta politiků v tom jede + je na klidně i obří úplatky pro další generace politiků
Psal jsem, že církevní dodatečně danit nelze.
Tedy danit jen soláry.
U církevních restitucí nejde vůbec myšlenkově o to, že se vrací co bylo ukradeno. Kdyby tomu tak bylo, nemám s tím problém (i když si to církev nakradla dříve... ale to by byl začarovaný kruh bez řešení). Problém církevních restitucí je jiný - jde smluvní vztah mezi státem a jednotlivými církvemi. Nicméně stát by nepochybně na církve páky našel kdyby chtěl, aby církve samy připustili úpravu smluvního vztahu.
Tedy danit jen soláry.
U církevních restitucí nejde vůbec myšlenkově o to, že se vrací co bylo ukradeno. Kdyby tomu tak bylo, nemám s tím problém (i když si to církev nakradla dříve... ale to by byl začarovaný kruh bez řešení). Problém církevních restitucí je jiný - jde smluvní vztah mezi státem a jednotlivými církvemi. Nicméně stát by nepochybně na církve páky našel kdyby chtěl, aby církve samy připustili úpravu smluvního vztahu.
Ok = už se ptát nebudu ;-)
Soláry samozřejmě zdanit = ale myslim že to zatim nemá šanci = jasný vítězství zla nad právem a spravedlností a nevim čim všim ;-\
Možná snad jednou = ale obávám se že to je z mý strany spíš naivita a přání = který nemaj šanci zvítězit nad českou postsocialistickou realitou
Církev to ale kradla tisíciletí = když to chceš říct takhle. Ono by nebylo od věci zdanit nejbohatší českou politickou stranu = která to nabyla ne za tisíc let, ale za 40 :-)
Jak jinak než smluvnim vztahem = bys to řešil?
Soláry samozřejmě zdanit = ale myslim že to zatim nemá šanci = jasný vítězství zla nad právem a spravedlností a nevim čim všim ;-\
Možná snad jednou = ale obávám se že to je z mý strany spíš naivita a přání = který nemaj šanci zvítězit nad českou postsocialistickou realitou
Církev to ale kradla tisíciletí = když to chceš říct takhle. Ono by nebylo od věci zdanit nejbohatší českou politickou stranu = která to nabyla ne za tisíc let, ale za 40 :-)
Jak jinak než smluvnim vztahem = bys to řešil?
ano, církev to kradla tisíc let ;-)
Církevní restituce (pokud se ptáš na ně) bych řešil asi tak, že bych důsledně zastavil penězovody do rozpočtů církvím (chtěli odluku? chtěli...).
Začal bych jako stát dohlížet, jak se o navrácený majetek starají (ze zákonů vyplývají povinnosti...). Případně bych začal prosazovat pro církve nevýhodné opatření... Ovšem jen v případě, že by ze strany církví nebyla ochota smluvně upravit výsledek církevních restitucí (uzavřené smlouvy), a to tak, aby církvím bylo navráceno opravdu jen to, co bylo sebráno (a poskytnuta relevantní náhrada za nevydaný majetek).
Církevní restituce (pokud se ptáš na ně) bych řešil asi tak, že bych důsledně zastavil penězovody do rozpočtů církvím (chtěli odluku? chtěli...).
Začal bych jako stát dohlížet, jak se o navrácený majetek starají (ze zákonů vyplývají povinnosti...). Případně bych začal prosazovat pro církve nevýhodné opatření... Ovšem jen v případě, že by ze strany církví nebyla ochota smluvně upravit výsledek církevních restitucí (uzavřené smlouvy), a to tak, aby církvím bylo navráceno opravdu jen to, co bylo sebráno (a poskytnuta relevantní náhrada za nevydaný majetek).
Ale penězovod = se přece zastaví. Ale logicky tohle musí probíhat chronologicky
Platy duchovních asi znáš = to moc penězovod neni ;-)
Tak jednak u nás proběhly církevní restituce absurdně pozdě = a sou rozložený na strašně dlouhou dobu = na desítky let. Je absurdní teď zrušit ty obří výplaty = z čeho by asi tak ty duchovní žili? [odkaz]
Platy duchovních asi znáš = to moc penězovod neni ;-)
Tak jednak u nás proběhly církevní restituce absurdně pozdě = a sou rozložený na strašně dlouhou dobu = na desítky let. Je absurdní teď zrušit ty obří výplaty = z čeho by asi tak ty duchovní žili? [odkaz]
Platí odluka státu od církve. Duchovní není státním zaměstnancem. Majetek byl navrácen, co nebylo navráceno bylo finančně kompenzováno. Víc než nadstandartně. Tj. nevidím jediný důvod, proč by měl stát vynakládat byť jen jedinou další korunu na církve.
Církve mají majetek, mohou s ním hospodařit. Mohou na něm "vydělávat", stejně jako "prodělávat". Stejně jako stát, nebo kdokoliv jiný.
Existuje zde dokonce jistá teorie o tom, že si některé skupiny založili nové církve jen proto, aby tahali peníze ze státu.
Církve mají majetek, mohou s ním hospodařit. Mohou na něm "vydělávat", stejně jako "prodělávat". Stejně jako stát, nebo kdokoliv jiný.
Existuje zde dokonce jistá teorie o tom, že si některé skupiny založili nové církve jen proto, aby tahali peníze ze státu.
Používáš infrastrukturu, která se financuje ze spotřební daně z paliv.
Leju do nadrze vyhradne Vervu 100, chces mi napadnout ze nepodporuju alternativni paliva jako biolih nebo repku?
Na druhou stranu mou jizdu nikdo ve meste a na vesnici neciti ani temer neslysi. Navic na mem aute byla DPH v cene temer nejake podradne popelnice.
Jestli te trapi zavist, tak smradlavejsich a hlucnejsich aut za vic penez jsou nasobky.
Na druhou stranu mou jizdu nikdo ve meste a na vesnici neciti ani temer neslysi. Navic na mem aute byla DPH v cene temer nejake podradne popelnice.
Jestli te trapi zavist, tak smradlavejsich a hlucnejsich aut za vic penez jsou nasobky.
Na Vervě 100 je aktuálně E5 = abys věděl kolik procent z obsahu je vejvar pro předsedu vlády >:-[]
3/4 výroby elektrické energie ČR tvoří fosilní paliva + uran. Takže za to, že si vozíš zadek v nějakém "ekologickém" zázraku trpí mj. lidé na ostravsku, karvinsku, mostecku, sokolovsku... Tolik k té tvojí "ekologii".
Opravdu mám rád pseudoekology, co se nosí jak spasitelé vesmíru a mají nad sebou zelenou svatozář a vůbec je netrápí, že jejich ekolologický zázrak jezdí reálně na uhlí a uran...
Nejlépe pak s Priusem nebo Leafem jedou protestovat proti Temelínu do prvních řad... Reálně jsou totiž majitelé elektromobilů v důsledku těmi největšími sobci, když svoje emise vypouštějí jiným pod okna... Ale hlavně že u nich je čisto... 8-s :no: :-!
Opravdu mám rád pseudoekology, co se nosí jak spasitelé vesmíru a mají nad sebou zelenou svatozář a vůbec je netrápí, že jejich ekolologický zázrak jezdí reálně na uhlí a uran...
Nejlépe pak s Priusem nebo Leafem jedou protestovat proti Temelínu do prvních řad... Reálně jsou totiž majitelé elektromobilů v důsledku těmi největšími sobci, když svoje emise vypouštějí jiným pod okna... Ale hlavně že u nich je čisto... 8-s :no: :-!
To je naše blbost = vyspělejší svět ale třeba i státy jižní ameriky = dou směrem k 2/3 z obnovitelnejch zdrojů
Prius jezdí na elektřinu vyrobenou bržděnim = místo přeměny v teplo vypuštěný do prostoru. Plug-inů moc neni ;-)
Prius jezdí na elektřinu vyrobenou bržděnim = místo přeměny v teplo vypuštěný do prostoru. Plug-inů moc neni ;-)
Prius plug-in...
Jinak energetický mix není jen naše blbost. Je to dáno přírodními podmínkami. Vždy miluji, když nějaký rakušák začne poučovat na téma obnovitelných zdrojů... Pochopit, že každý nemá Alpy snad není tak těžké... 8-s Navíc si Rakousko nakupuje lacinou elektřinu ... mj. z Temelína a Dukovan. Ale sami se tváří jak bozi, že nevyrábí z jádra.
Jinak energetický mix není jen naše blbost. Je to dáno přírodními podmínkami. Vždy miluji, když nějaký rakušák začne poučovat na téma obnovitelných zdrojů... Pochopit, že každý nemá Alpy snad není tak těžké... 8-s Navíc si Rakousko nakupuje lacinou elektřinu ... mj. z Temelína a Dukovan. Ale sami se tváří jak bozi, že nevyrábí z jádra.
No dyť píšu = že těch moc neni ;-)
No je to dáno spíš historickejma podmínkama = co si pamatuju všechny referenda třeba o větrný energii = dopadly NE
Co vim = sluneční energii sme podělali snad nejvíc na světě
Trošičku funguje geotermální
Ale z historickejch důvodů = tu vládne uhlí a atomovky = i když nám uran zabavil rus :-)
S tim jádrem si to trefil = oni sou chytrý ;-)
U nás je naopak zájem stavět další části Dukovan i Temelína = rus už nasadil svý lidi na český ministerstva = a zkouší prosadit naprosto nejnevýhodnější verzi. Pro nás nej-ne-výhodnější >:D
To znamená že nám prodaj projekt = a my si za svý a svou odpovědnost = postavíme co z toho vyjde = geniální :-)
Pesimistická verze pro Temelín = celkový náklady bilion korun :yes: >:D >:-[]
No je to dáno spíš historickejma podmínkama = co si pamatuju všechny referenda třeba o větrný energii = dopadly NE
Co vim = sluneční energii sme podělali snad nejvíc na světě
Trošičku funguje geotermální
Ale z historickejch důvodů = tu vládne uhlí a atomovky = i když nám uran zabavil rus :-)
S tim jádrem si to trefil = oni sou chytrý ;-)
U nás je naopak zájem stavět další části Dukovan i Temelína = rus už nasadil svý lidi na český ministerstva = a zkouší prosadit naprosto nejnevýhodnější verzi. Pro nás nej-ne-výhodnější >:D
To znamená že nám prodaj projekt = a my si za svý a svou odpovědnost = postavíme co z toho vyjde = geniální :-)
Pesimistická verze pro Temelín = celkový náklady bilion korun :yes: >:D >:-[]
ne, náhodou rus nás kvůli uranu kdysi chtěl ;-)
Určitě by šlo posunout věci smysluplně tímto směrem. Soláry na střechách (a ne na polích), nikoliv větrné zastaralé vrtule, ale moderní malé větrné turbíny do měst atp. ... technologie jsou, jen to co se u nás realizuje je tak 20 let za vývojem.
Ale i přesto, žádné větrné parky u nás reálné nejsou. Stejně jako nějaké megasolární elektrárny. A vodní elektrárny tu máme, víc už taky moc nejde. Bez uhlí a uranu můžeme vyrábět leda tak na šlapacím kole.... ;-)
Určitě by šlo posunout věci smysluplně tímto směrem. Soláry na střechách (a ne na polích), nikoliv větrné zastaralé vrtule, ale moderní malé větrné turbíny do měst atp. ... technologie jsou, jen to co se u nás realizuje je tak 20 let za vývojem.
Ale i přesto, žádné větrné parky u nás reálné nejsou. Stejně jako nějaké megasolární elektrárny. A vodní elektrárny tu máme, víc už taky moc nejde. Bez uhlí a uranu můžeme vyrábět leda tak na šlapacím kole.... ;-)
Rus nás chce i dneska [odkaz] a to to tady skoro komplet vybrakoval :-)
Jj šlo by = otázka je proč to neděláme :-|
Proč megasolární = nejlepší je to rakouský "na každý střeše" = tam kde energie vznikne tam jí použiješ. Záleží čemu řikáš větrnej park = nemusí bejt jako v oblasti mezi Bratislavou a Vídní = prostě energii zadara využívat = my zatim komplet všude řikali jen NE
No tak holt dál převládá to uhlí = dneska aspoň
[odkaz]
Jj šlo by = otázka je proč to neděláme :-|
Proč megasolární = nejlepší je to rakouský "na každý střeše" = tam kde energie vznikne tam jí použiješ. Záleží čemu řikáš větrnej park = nemusí bejt jako v oblasti mezi Bratislavou a Vídní = prostě energii zadara využívat = my zatim komplet všude řikali jen NE
No tak holt dál převládá to uhlí = dneska aspoň
[odkaz]
nejsem ekolog, jezdim na elektriku protoze jizda ji prijemna, ticha a pohodlna. Nabijeni auta spotrebuje asi 1,5 GWh za rok, to je kolem 10% me spotreby domu a to tou elektrikou zatim netopim. Jestli se nekdo nekde dusi muze se odstehovat tam kde se dusit nebude
:yes: Podepisuji.
To nepomůže = auto bylo zpočátku pro vyvolený a do jistý míry se to tam vrátí. Víme to už desítky let
Prostě s nekonečnym nárůstem obyvatelstva = nejde držet krok i nekonečnym růstem aut. Hodně to změnil pád železný opony = miliarda obyvatel socialistickýho bloku tu nejlepší dobu zažila za ostnatym drátem a po pádu systému zas neměla na ty správný auta prachy = a teď když na ně pomalu začíná mít = přichází doba nutnejch omezení
Takže užívejme = dokud to de ;-)
Toybaru a MX5 atd. nejsou zas tak drahý :-)
Prostě s nekonečnym nárůstem obyvatelstva = nejde držet krok i nekonečnym růstem aut. Hodně to změnil pád železný opony = miliarda obyvatel socialistickýho bloku tu nejlepší dobu zažila za ostnatym drátem a po pádu systému zas neměla na ty správný auta prachy = a teď když na ně pomalu začíná mít = přichází doba nutnejch omezení
Takže užívejme = dokud to de ;-)
Toybaru a MX5 atd. nejsou zas tak drahý :-)
Hendly
Zatím jsem u automobilek nezaregistroval nějakou extra velkou snahu o snížení emisí. Kde jsou nové materiály? Odlehčené konstrukce? Airodynamické opatření? Zatím jen snaha o maximalizaci zisku bez ohledu na to, že se města topí ve smradu spalin.
Zárověň i lidé si koupou doslova vlastní hroby používáním obtloustlých SUV.
Zárověň i lidé si koupou doslova vlastní hroby používáním obtloustlých SUV.
Debilita kupců chtít nejhorší konstrukci auta = SUV se jen těžko komentuje
Ale snahy o lepší emise tu sou [odkaz]
Teď je po tom co se provalil rozsah podvodů Dieselgate přechodový období = 2021 začne Euro 6d a začne se to snad zas dostávat do normálu = tam snad budou emise běžnýho auta fakt už docela rozumný = a snad nejen jako
I když [odkaz]
Ale snahy o lepší emise tu sou [odkaz]
Teď je po tom co se provalil rozsah podvodů Dieselgate přechodový období = 2021 začne Euro 6d a začne se to snad zas dostávat do normálu = tam snad budou emise běžnýho auta fakt už docela rozumný = a snad nejen jako
I když [odkaz]
info@competizione.cz
Nezbývá, než doufat, že v roce 2030 už žádná EU vedená repetenty nebude. Jediné, co mne trápí, jsou vyhlídky na její konec. Přecijen, z EU profitují zejména Němci.
Když se rozpadalo Rakousko-Uhersko, "kolébka národů", způsobili Němci světovou válku. Když zbankrotovala Třetí říše, "nová Evropa", způsobili Němci světovou válku. Když se rozpadne EU... no právě. Němci to prostě bez krveprolití zjevně nedokáží (ale např. na Katalánsku vidíme, že nejsou zdaleka sami).
Na druhé straně: když se dělilo Československo, nepadl jediný výstřel, nebyla prolita jediná kapka krve, nestálo to žádné oběti.
Z toho vyplývá, že je nutno při rozpadu EU Němce, kteří si ji vymysleli, zcela odstavit a nechat EU demontovat Čechy a Slováky, kteří mají zkušenost s historicky ojedinělým nenásilným dělením Československa! A vzhledem k pokročilému věku dotyčných navrhuji začít ještě dnes!!!
Když se rozpadalo Rakousko-Uhersko, "kolébka národů", způsobili Němci světovou válku. Když zbankrotovala Třetí říše, "nová Evropa", způsobili Němci světovou válku. Když se rozpadne EU... no právě. Němci to prostě bez krveprolití zjevně nedokáží (ale např. na Katalánsku vidíme, že nejsou zdaleka sami).
Na druhé straně: když se dělilo Československo, nepadl jediný výstřel, nebyla prolita jediná kapka krve, nestálo to žádné oběti.
Z toho vyplývá, že je nutno při rozpadu EU Němce, kteří si ji vymysleli, zcela odstavit a nechat EU demontovat Čechy a Slováky, kteří mají zkušenost s historicky ojedinělým nenásilným dělením Československa! A vzhledem k pokročilému věku dotyčných navrhuji začít ještě dnes!!!
Dejwik
Je to dobře, říkejte si co chcete, ale čím méně co2 v ovzduší, tím lépe pro nás všechny. ;-)
Ty seš fakt zelený magor, začni taky trochu přemýšlet a to nejlépe v celoplanetárním měřítku!
Z celoplanetárního měřítka = emise eště chvíli vydržej v Africe = tak šťastnou cestu = a bacha poslední dobou je velkej nával v protisměru >:D
Ale za jakou cenu tohle všechno? Co takhle zabít všechny zvířata? Ty produkují metan tak hurá na ně! Ať můžeme splnit ty limity.
Arese
Je opradu strašné, kam to ta EU směřuje. Zřejmě jim jeden Brexit nestačil... Ale až začnou v zemích s rozsáhlou automobilovou výrobou ztrácet miliony lidí práci a poté i možnost užívat individuální mobilitu, tak bude ta euromarxistická sebranka v nejbližších volbách smetená, to je jasné! :-!
Presne tak, anglicka sedlac si priala brexit tak velmi, ze najradsej by si to teraz rozmysleli a to este ani len nezacali problemy. EV neznamena, ze sa individualna mobilita strati a pokial chces tiez cakat kym to vsetko prevalcuje Cina, tak mas velmi obmedzeny nielen rozhlad ale aj myslenie. A zbytocne sa budes bit do prs, sam tie nase automobilky nespasis, ked bude EV z ciny za babku - staci pozriet kolko somarin su ludia odtial kupit, lebo je to lacne - ked uz hovorime o ekonomike. Aktualne si nemyslim, ze EV bude mat tak raketovy narast ani ze to treba hned na elektro otocit, ale ignorovat tento smer je jednoducho obmedzena sprostost.
Hendly
Ropa to je cesta jak můra za světlem. Ropa ubývá a její cena může kdykoli vystřelit hodně vysoko. Vzduch se ve městech nedá dýchat a aut přibývá. Čína jede alternativní hybridy a eleauta ve velkém. Tohle musí Evropa vnímat a reagovat na to jinak bude na vedlejší koleji. Potřebuje vývoj nových technologií a tohle je popud na jejich vývoj.
PS: Proč češi nadávají na EU? Třeba Německo v EU je a je to bohatá a úspěšná země, takže ten zakopaný pes nebude v EU, ale v nás.
PS: Proč češi nadávají na EU? Třeba Německo v EU je a je to bohatá a úspěšná země, takže ten zakopaný pes nebude v EU, ale v nás.
AntMan
Kdo ví jestli byl ten vstup ČR do EU dobrej nápad, zatim z Bruselu vypadávají samý sra**
Netahejte sem politiku. A když tak rozumně. Je jen volba EU a nebo Rusko. Jestli chce někdo do Ruska tak nechápu.
A vy bude říkat že máme být rozumní? >:D Kdo vám takhle vymyl mozek že v něm nakonec zůstala jen možnost EU a Rusko?
Jaká je další alternativa kromě ruska když by jsme nebyli v EU?
PS: Celá česká republika je počtem obyvatel a rozpočtem rovná tak dvěma větším čínským městům. Nemáme žádné významné nerostné bohatství a ani žádný obor ze kterého by jsme mohli čerpat.
PS: Celá česká republika je počtem obyvatel a rozpočtem rovná tak dvěma větším čínským městům. Nemáme žádné významné nerostné bohatství a ani žádný obor ze kterého by jsme mohli čerpat.
Balentinka
aspoň zmizí ze silnic náctiletý co jim to hulí jak lokomotiva a člověk ak ani nevidí na cestu
To som zvedavý, ako toto automobilky vyriešia.
Poslednú desaťročnicu masírujú vodičov, že jedine trendové SUV a crossovery sú tie správne autá.
Pritom práve hatchback a kombi sú oproti tomu aerodynamicky priaznivejšie, ale medzitým ľudí naučili kupovať práve tie vysoké krabice. Čo už, marketing vyštuduje každý s električenkou, na techniku treba mozog.
Poslednú desaťročnicu masírujú vodičov, že jedine trendové SUV a crossovery sú tie správne autá.
Pritom práve hatchback a kombi sú oproti tomu aerodynamicky priaznivejšie, ale medzitým ľudí naučili kupovať práve tie vysoké krabice. Čo už, marketing vyštuduje každý s električenkou, na techniku treba mozog.
×
Sdílení komentáře
×
Že padnul socialistickej systém a před nim další = to neni konec civilizace
Civilizace jede přes to že tvůj úvodní příspěvek lidi opakujou už tisíce let = furt dál
Ale ne zanikla civilizace = jen lokální skupina = asi jdoucí blbý směrem = ne lidská civilizace!
A to socialistický uskupení = to byl zatim asi největší zánik historie >:-[]
A přestože tohle všechno upadlo a "zaniklo", tak z toho marastu, popela a zániku vzniklo vždy něco nového, lepšího, vyspělejšího. Konečně náš dnešek (s blahobytem nevídaného rozsahu) je toho důkazem.
Tedy to, že zanikne "naše" civilizace, neznamená, že nebude nahrazena lepší. Byť třeba s určitou "středověkou" "mezihrou".
Mám "svou"/"naši" civilizaci rád a její úpadek a zánik si nepřeji, ale z hlediska vývoje je její zánik zřejmě přirozený a z dlouhodobého hlediska je to pravděpodobně jen nezbytný krok k dalšímu pokroku.