Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Europoslanci podpořili absurdně přísný návrh na snížení emisí CO2

156 komentářů

spaleny6
Ne každému se poštěstí zažít úpadek civilizace.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je fakt = tak to aspoň lidi už tisíce let aspoň řikaj >:D
spaleny6
Taky už jich za tu dobu pár padlo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale ne celá civilizace = ta jede v pohodě dál žejo

Že padnul socialistickej systém a před nim další = to neni konec civilizace
spaleny6
Bavim se o civilizaci. Ne o režimu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To byla ironie :-)

Civilizace jede přes to že tvůj úvodní příspěvek lidi opakujou už tisíce let = furt dál
spaleny6
Vážně se budeme dohadovat o tom že ještě žádná civilizace nezanikla? Anasazyové, Mayové, Inkové, Toltékové, Aztéci, Mínojové, Khmérové... Víc mě teď nenapadá. Jestli tě tohle téma zajímá, google ti prozradí víc.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale jistě = proto sem v nadsázce zmínil ten miliardovej komunistickej blok

Ale ne zanikla civilizace = jen lokální skupina = asi jdoucí blbý směrem = ne lidská civilizace!

A to socialistický uskupení = to byl zatim asi největší zánik historie >:-[]
Honza21
No vidíte. Souhlasím s vámi a současné směřování skoro všeho považuji také za nerozumné a úpadkové. K výčtu civilizací bych ještě doplnil antické Řecko a Řím...

A přestože tohle všechno upadlo a "zaniklo", tak z toho marastu, popela a zániku vzniklo vždy něco nového, lepšího, vyspělejšího. Konečně náš dnešek (s blahobytem nevídaného rozsahu) je toho důkazem.

Tedy to, že zanikne "naše" civilizace, neznamená, že nebude nahrazena lepší. Byť třeba s určitou "středověkou" "mezihrou".

Mám "svou"/"naši" civilizaci rád a její úpadek a zánik si nepřeji, ale z hlediska vývoje je její zánik zřejmě přirozený a z dlouhodobého hlediska je to pravděpodobně jen nezbytný krok k dalšímu pokroku.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ta středověká mezihra vypadá hodně reálně. Že pak někdy, možná, snad vznikne něco lepšího, to mě moc neuklidňuje. ;-\
milanbuk
a nám se to bohužel podařilo >:-[]
Horst Fuchs
Ono to na první pohled vypadá pěkně a zeleně. Jenže rok 2025 máme už za nějakých 7 let, spíš tedy už za 6. A opravdu dokážou za tu dobu výrobci reálně snížit spotřebu o 20% ? Možná na papíře a větším zapojením hybridních technologií, které v měřícím cyklu fungují docela pěkně. Nebo budou mít automobilky v portfoliu víc elektroaut, které jim sníží průměr.
Ale vcelku jsme myslím už teď na limitu technických možností spalovacího motoru.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na to že dál to nejde = si taky lidi mysleli = celý generace [odkaz] myslim že naopak prostor na zlepšení jen třeba trochu jinejma cestama [odkaz]

Viz naměřený hodnoty u novejch dieslů = na to by jen před 3 rokama při vypuknutí Dieselgate = asi moc lidí nevěřilo
spaleny6
A máš pocit že v rámci snížení emisí prodělaly motory za posledních třeba 10 let nějaký pozitivní vývoj? Ve finále je to horší výrobek pro spotřebitele a možná i horší emise.
Šimpanz
O výrobce nemám nejmenší strach, pro ty to nebude žádný problém, prostě naperou všude baterky a vykáží spotřebu 1,8 l/100, kola výroby se roztočí ještě rychleji než dnes a výrobci budou vysmátí a spokojení. Kdo vysmátý moc nebude jsou rozvojové země, protože ty to ods€rou naplno
[odkaz]
a následně i my spotřebitelé, protože nás neustále bude někdo nutit staré funkční věci vyhazovat a kupovat nové. A navíc zdevastované Kongo znamená jediné, zesílení migrace směrem na sever, takže jednoho dne tady bude migrační vlna o které se nám dnes ani nezdá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ta migrační vlna je odhadovaná až na 100 milionů lidí. Ale bude kvůli změně klimatu = prostě se na spoustě mist už nebude dat žít. Na Sahaře taky dřív byl les a voda

Když běžný auta budou jezdit za půlku což není nereálný = bude to gigantická úspora

Když zrušíš energeticky extrémně náročnej mezičlánek výroby paliva v rafineriích = bude to dramatický zlepšení efektivity

Lidi sou = z neznalosti = většinově proti >:-[]

Nojo Kongu asi hodně uškodila v 60. letech změna směru ke komunismu. Ale my díky tomu zas měli Mirečka v Básnících >:-[]
spaleny6
Kdyby, když....jednou všechno bude.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To jo = a za 5 miliard let vyhasne Slunce = poslední zhasíná :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
To by si měl volit SPD a Zemana, ti tu migrační vlnu zastaví !
Šimpanz
Ti zastaví leda tak velké kulo hulo, to jsou vysypané makovice, které nemají žádnou koncepci a státu neumí dát smysluplné směrování, jejich jediná koncepce je populismus.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byl taky vtip... >:D
Šimpanz
Nic ve zlém, ale Zeman to je hodně blbý fór. >:-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale lidi si fakt myslej, že nás zachrání před migrací... hlavně tou východní, tu si sem tahá ta jeho sebranka >:D
spaleny6
Myslej. Ikdyž je fakt, že kdybych byl migrant a na hranici posadili Zemana, taky bych to možná otočil a šel jinam. Protože by mě děsilo co za lidi si takovýho tvora může zvolit.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >:-[]

Jestli je tu někdo kdo eště nehlasoval [odkaz] :-)
ryccardo
Hammuna ji nechce zastavovat. Ten žije v domění, že kolik černých sem připlave tolik jich ta Evropa prostě musí absorbovat. Bránit se proti tomu je blbost.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Si ***? :no: 8-s ;-\
ryccardo
A ono to tak není? Hranice Schengenu bránit odmítáš. Nenechat nelegální migroše dostat se do Evropy taky odmítáš. Takže seš prostě smířenej s tím, že kolik jich sem připlave tolik jich tu bude.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bránit odmítáš? Si sjetej? >:D
ryccardo
Já myslím, že se správnou metodikou měření je to dosažitelný cíl. Vezmi si to takhle. Počítejme, že současné auto má spotřebu 7 litrů na 100 km. Ty se potřebuješ dostat řekněme na půlku. Toho se dá dosáhnout celkem jednoduše. Hybrid, který 50-60 km ujede čistě na elektřinu a zbytek dopálí něco benzínu. Testovací metodika tedy bude muset zahrnovat plné baterie a auto bude muset jet ze začátku prioritně jen na elektřinu. Pak je takový cíl realizovatelný. V reálu ovšem k žádnému ušetření paliva ani CO2 nedojde, protože hybridy žerou stejně jako normální spalovací auta. Čili celá úspora CO2 proběhne jako obvykle jen na papíře.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hybridy žerou stejně jako normální spalovací auta? Fakt? >:D >:-[]
ryccardo
No a jezdí ti snad auto za 2-3 litry? Skutečně? To seš asi jedinej. >:D >:D >:D

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No jezdí = z logiky z principu = jezdí hybrid za míň = než nehybrid ;-)

[odkaz]

Nejseš jedinej = ale jeden z mála = komu to doteď po 2 desítkách let co po planetě jezděj hybridní auta = hlava nebere :-)

Je to zvláštní zvlášť teď = v době kdy timhle směrem po 20ti letym náskoku Toyoty = začínaj upravovat auta všichni výrobci = včetně Škodovky [odkaz]
ryccardo
Ty lžeš až se ti od huby práší. Ten odkaz si zjevně nečetl. Tam se jasně píše, že se dá jezdit mezi 5-6 litry. Na dálnici 7-8. To je úplně stejná spotřeba jako vykazuje třeba 1,0 TSI v Oktávce. Za 2-3 litry prostě hybrid jezdit nebude ani omylem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne za 2 litry ne = teda plug-in jo

Ale z principu = až si uvědomíš jak funguje = má prostě stejnej motor bez elektromotoru a baterky = vyšší spotřebu :-)

TAkže když Škoda udělá z 1.0TSI hybrid = bude mít spotřebu stejnou, nebo menší? ;-)
ryccardo
Tvoje hypotézy mě nezajímají. V tom článku co jsem ti posílal je to jasně napsaný. Prostě to žere jak jsem napsal. Jasně, když to nafixluješ stylem, že auto co 30 km strčíš na pár hodin do zásuvky, tak se pak možná skutečně můžeš pyšnit tím, že jezdíš za 2 litry na 100. V běžným provozu, ale takovou spotřebu auto nemá.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jaký hypotézy? >:D

Hybrid se dobíjí jízdou! V běžnym provozu ;-)

Prostě 1.0TSI s elektromotůrkem a baterkou = bude mít menší spotřebu = s tim nic nenaděláš :-)
ryccardo
Tak proč vykazuje stejnou spotřebu jako ten hybridní Prius?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A co teprve kdyby to byl 1.0TSI hybrid = to by měl menší spotřebu než Prius >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A co teprve kdyby to byl 1.0TSI hybrid = to by měl menší spotřebu než Prius >:-[]
ryccardo
To uvidíš příští rok, až Škodovka představí plugin Oktávku.
DonVito
Ahoj ryccardo.

Podivej se na normovanou spotrebu, pak na realnou a pak pis o tom, ze jsou ty spotreby stejny. ;-)

Ten 1.0tsi v Golfu ma o 1-2 litry vyssi spotrebu nez Prius (bez zasuvky).

[odkaz]

[odkaz] tsi&powerunit=2

Anebo jinak: Tam, kde se pohybuje prumer Priusu teprve zacinaji nejnizsi spotreby 1.0 tsi ;-)

PS Proc si myslis, za ma Auris Hybrid normovanou spotrebu 3.5 a Fabia 1.0tsi 4.6? Vazne ten hybrid neni k nicemu?
ryccardo
Já se ale nebavím o normovaný spotřebě, ale o skutečný. Každý normálně uvažující ví, že normovaná spotřeba deklarovaná automobilkou je lež. Hybrid je dobrej určitě do hustě obydlených měst kde se dokážeš pohybovat na elektřinu, takže emise nevznikají ve městě, ale za městem v elektrárně.
ryccardo
že se tímhle směrem vydávají i ostatní výrobci znamená jen to, že je k tomu EU donutila svýma požadavkama. Je to stejný jako start stop. Díky nesmyslný metodice měření vyšlo najevo, že když motor na křižovatce zhasne, tak se hypoteticky ušetří pár deci paliva, no tak to automobilky začaly používat. V reálu je přínos start stop systému nulový. Krom toho, že tím trpí motor a baterka.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Boha kam na ty výmysly chodíš = hybridy se prodávaj skoro na všech kontinentech = líp než zrovna v EVropě >:D
ryccardo
Tam kde je tlak na papírový snižování emisí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo Afrika je poslední jistota :-)

Papírový? Jako že ti hlava doteď nebere = že při jízdě na elektřinu = z vejfuku nic nejde? >:-[]
ryccardo
Ne jako že papírová spotřeba co udávají výrobci neodpovídá reálný spotřebě a papírový emise NOx neodpovídají taktéž realitě >:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele ty si objevil Dieselgate? Že najednou zmiňuješ NOx? [odkaz] :-)

Reálná spotřeba [odkaz]

Frajeři sou u PSA [odkaz] + [odkaz]
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Libi se mi, jak o hybridech plamenne diskutuji lide, kteri nemaji ani zakladni znalosti :-)

Vis, ze bezne hybridy se ze zasuvky dobijet nedaji? Takze ta tvoje veta o tom, ze emise vznikaji za mestem v elektrarne je uplne mimo?
ryccardo
U plug in hybridů vznikají skutečně v elektrárně (za předpokladu, že je nabíjíš ze zásuvky) a u mild a full hybridů vznikají v tom městě jako u běžných aut.
Avatar - pradeda777
pradeda777
je fakt, ze si politici vybrali motoristy jako lovnou zver, ktera se da lehce odstrelovat a pri tom na celkovych emisich CO2 se auta podili jen 5%....ale bacha, tady jde hlavne o velke penize ktere EU vybere na pokutach a o ty tu jde az na prvnim miste..... >:-[] Nejaka priroda je jim ukradena....*.... >:-[]
KeBab
Místo toho aby řešili zaoceánské lodě kterých není málo a vyprodukují o dost víc emisí a to nemluvím o haváriích a plastech. Ale stejně budou auta ta špatná
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je fakt že kdyby přede mnou dneska ráno na semaforech místo Dieselgate Pašíka stala zaoceánská loď = bylo by to ešte horší = o tom žádná :-! ;-)
ryccardo
Uvědom si že zvýšená koncentrace CO2 v atmosféře není problém nad zaoceánskou lodí, ale i nad tou křižovatkou kde stojíš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No a proto = se s tim někdo snaží něco dělat :-)
ryccardo
Nesnaží. Snaží se řešit marginálního emitora CO2 tj auta. Populismus a politikaření nic víc. Ale někteří se na to chytí viď?
Reco
A ako si prisiel na to, ze zaocenaske lode sa neriesia? Tie sa samozrejme riesia uplne rovnako ako tie auta, akurat, ze bezny smrtelnik a pepa z hospody ziadnu nevlastni a preto sa ho to netyka a tudiz sa tolko okolo toho na internete nenarieka. Ono bezny pepa z hospody nevlastni napriklad ani ziadnu novu jachtu a podobne. Aj tam sa sprisnuje a reguluje.
Naposledy som prepocitaval ucinnost prepravy takej Maersk Emmy na vzdialenost a zatazeni a dopracoval sa k zaujimavym vysledkom na urovni 1 Emma = ~300 aut beznych pepanov z hospody. Pocitat sa mi to znovu nechce a nebol to uplne exaktny vypocet, no na pribliznu orientaciu stacil dostatocne. Jednoducho prave ta najvecsia zaoceanska lod po rozlozeni na jednotku hmotnosti zasvini ovzdusie porovnatelne ako par desiatok/stoviek aut beznych ludi, ktori potrebuju ist na rozky autom. S tym rozdielom, ze lod ide preto, ze musi. Odpovedz si sam, ci vzdy "musis" pouzit auto, ked ides na rozky.
spaleny6
Jak v domácích podmínkách vypočítáš účinost lodní dopravy, to by mě vážně zajímalo. Lodě jezdí obvykle pod vlajkou jiných států, aby na ně nikdo nemohl.
Reco
Uplne jednoducho - bral som do uvahy jazdu priemerneho pepu, alebo Spaleneho6 ako chces, ze prejde za rok priemerne 12k km. Parametre emmy si vies vygooglit za 5 sekund a zistis, kolko bordelu spali, aky ma vytlak, kolko prepravi, akou rychlostou ide. Vztiahnute na prepravenu hmotnost 1kg na vzdialenost 1 km je Emma na emisie asi 20-200x (vravim nemam exaktne cisla) na tom horsie ako to jedno auto majitela Spaleny6 +/- lebo hovorime o priemere, kde cim starsie auto, tym horsie. Kolkoze tych lodi je a kolko je aut? Pricom ta lod vezie material - z bezneho pepu taky uzitok navyse nie je. Takze napriek tomu, ze som si vedomy tej "studie" ako 14 najvecsich lodi zasvini planetu viac ako vsetky auta dohromady, vztiahnute na prepavenu hmotnost su tie lode ultraekologicke.
spaleny6
Na googlu se uvádí čím jezdím, kolik mi to žere, kolik to vypouští emisí a kolik ročně najedu? To bych se na to klidně i mrknul. A na to jak rychle jede loď a kolik vypouští emisí taky.
Reco
Tak este aj problem s chapanim pisaneho textu. Priemerny clovek najazdi 12-15k km za rok. Bezna osoba sukromne. Niekto viac niekto menej aj vozidla su rozne, preto ten udavany vysledok ma taky rozptyl. A ak je nad tvoje schopnosti vygooglit si parametre najvecsej lodi sveta, tak potom dalsia diskusia nema ziaden zmysel, ked mas problem s elementarnymi poznatkami.
spaleny6
Ale no tak. Ja nejsem osobní tak to zkus taky. Průměrný člověk najede 12-15 za rok? Jak si na to přišel? A jsi si jist že těm parametrům největší lodě se dá věřit? Google hovoří že moje vozidlo žere 10 litrů. Ve skutečnosti ale žere 19.

Jinak jako vědec a matematik bys neměl být pohoršen. Zeptat se na zdroj a způsob výpočtu je přece základ.
Reco
Nehnevaj sa, ak si to zobral osobne. Ze som ta prirovnal k priemernu cloveku - za to sa ti hlboko ospravedlnujem ak sa teda vymykas beznemu priemeru. Vsetky udaje si vies dohladat na par klikov. Ak sa ti moje cisla nezdaju, vies si ich lahko overit, alebo dopocitat. Ulahcovat ti to vsak nemienim.
Scarab
Celý návrh je maximální zhovadilost, ale nás může potěšit jen to, že nikdo z našich europoslanců kupodivu nehlasoval pro - velká většina byla proti, 2 se zdrželi (Polčák, Niedermayer), 3 nehlasovali (Konečná, Maštálka, Pospíšil)
ryccardo
Z čehož ovšem vyplývá, že pitomců je tam stejně většina >:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Samozřejmě = zvítězilo ANO >:-[]

Nicméně tohle bylo hlasování o dohodě COP21 [odkaz] což jako obvykle článek neuvádí = a lidi co brblaj proti = zřejmě ani netušej
KeBab
Místo toho aby řešili zaoceánské lodě kterých není málo a vyprodukují o dost víc emisí a to nemluvím o haváriích a plastech. Ale stejně budou auta ta špatná
spaleny6
No jo. Jenže na zaoceánské lodě nemají žadné páky. Tak radši podojí vlastní občany a firmy. Ale třeba na letadla by páky měli, ale není zase chuť.
topten
jeste jsem nevidel zaoceanskej parnim plout pod karlovym mostem
smradu z osobnich dyzlu tam je tolik, ze tam je nedychatelno
spaleny6
Ano, o tom se dá těžko polemizovat. A? Letadlo si třeba někdy nad Prahou viděl?
topten
letadlo me nikdy nesmrdelo ani na letisti, narozdil od vetsiny dyzlu kdyz za nima jedu
spaleny6
Tak pokud ti jde jen o smrda tak to pak jo. P.S. benzín smrdí taky.
topten
zaoceanskym parnikum snad nikdo CO2 nevycita, kdyz jsou snad nejefektivnejsi dopravou, co se jim vycita je ten smrad
me benzin voni
spaleny6
Benzin možná jo. Jeho spaliny ovšem těžko.
Toky1
No áno, u nás sajrajt z námornej dopravy nejako nevnímame. Ale v takom Rotterdame, Antverpách, Marseille či Hamburgu by lekári vedeli rozprávať... Ale na tých sere pes, že.
ryccardo
Prostě když se někdo vychčije na druhý straně bazénu, ve kterým se koupeš, tak to nevadí. To se ti topten snaží sdělit ;-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
>:D :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Letadla už jsou dávno někde jinde, když jsem byl dítě a v 90.tkách se tu proháněly ještě letadla slavné sovětské techniky, to bylo něco.. taková TU134 blahé paměti za sebou mívala čáru jak stará načipovaná Oktávka s vykuchaným DPF... To byla vůně.

Bydlím hoooodně blízko přistávací ploše Ruzyně...

Tam se ty emise taky dost řeší, nemyslete si..
topten
smysl omezovani CO2 neni ani tak snizeni emisi CO2, kterych doprava produje jen zlomek z celkovch emisi, ale spis co nejmensi zavislost na ropnych technologiich a tedy na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a russaci. proto lidry v nasazovani techto technologii jsou ekonomiky, ktere nemaji vlastni ropu - tedy japonsko, EU a cina
pokles CO2 o 40% na 57g CO2/km v 2030, tedy na cca 2.4 litru benzinu je realny, coz uz dnes dokazujou mnohe plug-in hybridy
a soucasny autosalon v parizi pjen otvrzuje masivni nastup hybridnich technologii, takze nemam obavy z toho, ze by cil pro 2025 a 2030 nebylo dosazeno.
do 5 let se aut s hybridni technologii proda vic, nez bez ni.
Toyota uz dnes prodava vic hybridy nez nehybridu
spaleny6
Jedni z největších investorů do elektrických aut a solárních systémů jsou právě arabové.
topten
konkretne v kterejch firmach a s jakymi podily ??
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je tak, když o vývoji techniky rozhodují humanitně zaměření levičáci, kterým jde výhradně o to, aby se dostatečně ideologicky vymezili. Nemají ani ponětí, o čem hlasují nebo jaké důsledky jejich rozhodnutí mít bude, je jim to ukradené. :no:

Každému se špetkou rozumu musí být jasné, že tohle nemá s ekologií společného nic.
DonVito
A jaky je podle tebe duvod?

Ty technicky zamereny pravicaku?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
nový nereálný měřící cyklus. Nebo zase budou jezdit malá auta v naftě, ty budou plnit taky. Viděli jste test nafty euro6d, plní někteří z velkou rezervou i v reále.
PowerHouse
Je to reálné
1) Budou nové katalyzátory
2) Bude stačit hybrid s 30kWh baterkou a už dnes má Corola převážně hybridy.
Chce to do hybridů baterku, na kterou se ujede reálně 100 km a to i v zimních podmínkách.
spaleny6
Tak silnější benzinové motory už mají od letoška filtr pevných částic, lapače nečistot z brzdových destiček a podobně. Další věci co se mohou rozbít. A když se to rozbije 99% lidí to nechá vyříznout.
PowerHouse
Corolla jasně ukazuje směr, převážně hybridy.
U hybridů bude stačit 30kWh baterka a to až za 12 let.

Za to čisté prostředí ve městech to stojí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Opravdu je Euro 6c benzín s GPF (nebo Euro 4+ MPI) takovou pohromou pro životní prostředí ve městech, abychom byli nuceni do nákupu 30kWh baterie?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] :yes:
adamzprahy
To ale nejde se současnou technologií baterií. V tom vidím velký problém. Aktuálně mám objednaný hybrid (Toyota CHR), do města fajn kompromis. Benzínový motor se moc nenadře, když už jde, tak má optimalizovaný chod, takže to sníží opravdu hodně spotřebu a emise.

Nicméně narvat to víc baterkama, aby se to dalo dobíjet a jezdit čistě na elektro nevidím jako řešení, protože já nevěřím, že taková obrovská baterie současného typu je opravdu úspora pro životní prostředí. Výroba baterie, složitější technika auta, likvidace/recyklace, nehledě na to, že auto by pak bylo hodně těžké. Viz plugin hybridy co jsou v nabídce třeba u Hyundaie - hodně drahé, hodně komplikované, reálné výkony nic moc. Takové CHR by pak mělo 2t, takže je potřeba zase silnější motor atd. A hlavně, zdroje nutné pro výroby těch baterií by vystačili max. na jednotky let. Prostě ve výsledku mi to nějak nevychází jako úspora, ať už ekologicky nebo ekonomicky.

Proto vzhledem k technologiím uchování/dobíjení energie si myslím, že současné řešení Toyoty je takový strop a dokud se nevyřeší ty zmíněné problémy, tak se s tím nic moc víc dělat nedá. A i to si nejsem jistý jestli je udržitelné, kdyby se tak dělala všechna auta.

V praxi navíc jsou i ty hybridy od Toyoty pořád docela drahé ve srovnání s konvenčními auty (logicky když to má druhý motor a baterky, spec. převodovku...). To jen podtrhuje fakt, že to není jen tak dělat takový typ aut.

Za mě tedy hybrid, možná plugin hybrid, může být cesta na následující desítky let než se vyřeší uchování/dobíjení elektřiny. Nějaký silnější benzínový motor co táhne hlavně na dálnici a do 100 km/h si to pomáhá elektromotorem, takže se eliminují emise a spotřeba. Toyotí řešení mě v tom zaujalo. Jen nemá v současných generacích řešení pro tu dálnici. Plugin hybridy mě nijak nezaujali a rovnou jsem pak spíš zvažoval čistý elektromobil. Samozřejmě tam chybí infrastruktura a problém s baterkami je tam zásadní.
kyklop
Prd silnejšie, priamovstrekové a to plus mínus všetky bez ohľadu na výkon
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A před STK zase zaříznout? :-)
spaleny6
Na spoustě STK to nepředstavuje žádný problém.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co k tomu dodat :-)

Myslíš i po poslednim zpřísnění [odkaz] ?
spaleny6
Smazal se mi příspěvek, nevím proč. Byl jsem na technické minulý týden s 20 let starým vozem. Nějaké zpřísnění nepředstavuje problém. Za 20 let co řídím jsem nikdy reálně neabsolvoval emisní test. Nejsem zvědav na to aby mi to nějaký technik vytáčel auto na volnoběh do maxima.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Po zkušenostech bych řek že je možný = že důvod neví ani místní ajťák :-)

Nojo měření ve městech naznačujou = že STK prostě nefungujou :-|

Možná by bylo efektivnější je rovnou zrušit = než dělat jako že se masově nepodvádí
pogo26
A kolik myslíš, že se těch hybridů bude reálně nabíjet? Nebudou ty emise a spotřeba zase jen na papíře?
Toky1
Elektro autá či plug in hybridy tiež celkom a všade neriešia markantné zníženie emisií. Ak si to vezmem v kontexte s tým, že povedzme napríklad v takom Poľsku sa 90% elektrickej energie vyrobí v uhoľných elektrárňach tak ak si poliak kúpi elektroauto a láduje do neho elektrinu zo zásuvky doma - pravdepodobne takto užívaným elektroautom produkuje viac CO emisií ako slováčisko s čipnutým TDi.
To bol príklad, každý štát toto má inak. A výrobcovia vozidiel ani euroúradník toto zohľadniť nijako nedokážu.
Proste elektroautá či plugin hybridy niesu liekom na všetko.
Trochu mi uniká dôvod, prečo sa výrobcovia vozidiel nevybrali cestou inštalovania už vo výrobe auta systémy spaľovania LPG - ale radšej nechávajú priestor pre externé firmy či výrobcov. Či pomocou pohonu aj na LPG by sa emisie vozidla pri testoch neznížili pretože spaľovanie LPG má tých emisií toľko ako štandardný benzín?
adamzprahy
V rámci EU se problém fosilních paliv má tuším koncepčně dlouhodobě řešit. EU v tomhle jde taky asi určitě o energetickou nezávislost, což LPG/CNG nijak neřeší a stále má emise.

Hodně jsem se teď zajímal o hybridy, plugin hybridy a elektromobily. Elektromobil má podle mě šanci když se vyřeší baterie, popř. nějaké bezdrátové dobíjení přímo na silnici. Hybrid za mě aktuálně fajn řešení, které do 100 km/h hodně sníží emise/spotřebu, protože tam elektromotor docela efektivně vypomáhá. Aktuální pluginy mě absolutně nezaujaly - dva plnotučné motory, velké baterie, vysoké ceny a když to jede na ten benzín, tak to ani moc nejede. Za mě šíleně komplikované mít v autě baterky jak v EV a zároveň s tím živit (spotřeba, servis) a celkově "táhnout" spalovací motor. Jak se vyřeší dobíjení a baterie u EV, tak se samozřejmě situace změní.

Ale to bude trvat desítky let. Vždyť nejsme schopni u nás ani zrekonstruovat dálnici v řádu jednotek let. Jak bychom asi měli být schopni vybudovat celou infrastrukturu technologií, která ještě ani není vynalezena..
Toky1
Energetická nezávislosť na fosílnych palivách, to je tak pekný cieľ. Len škoda že napríklad francúzi berú urán pre svoje jadrové elektrárne z Nigérie. Takže frantíci prechodom na elektro autá budú menej závislí na rope zo Stredného východu či z Líbye ale viac závislí na Nigérii, kde sa krásne darí povedzme dobrákom z Boko Haram. A kde mimochodom 90% ľudí paradoxne nemá vôbec prístup k elektrickej energii. Nejaké medzery v logike by sa našli.
Stále sa nejako plátajú diery a nerieši sa vec komplexne.
adamzprahy
Nejsem odborník na tuto problematiku. Nicméně v EU je tlak i proti jádru a hodně se investuje do obnovitelných zdrojů. Jádro taky vidím jako dlouhodobou věc a krátkodobý výpadek uranu nevěřím, že skokově ohrozí chod elektrárny. Ale ta ropa se dá utnout jednak velmi rychle, druhak je velmi volatilní. Vždyť stačí aby proběhla diplomatická roztržka a způsobí to ropnou krizi. To už jsme ale někde jinde a já sám se přiznám, že o tom moc nevím.

Já neprotěžuju EV a nesouhlasím s tím co EU proti emisím aut dělá. Jenom uznávám, že tam cesta zřejmě je a spalovací motory tu nebudou věčně, ale bude to trvat hodně dlouho a tyto byrokratické snahy to urychlit to podle mě akorát zhorší a bude se kvůli tomu mrhat prostředky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Automobilismus od počátku znamenal svobodu. Svobodu pohybu, svobodu přepravy, svobodu vlastnictví.

Ekoteroristická ryze politická rozhodnutí tuto svobodu zašlapávají do země. A volí k tomu ekologii jako vlajku, za kterou se schovává tahle pakáž.

Ano, určitě je hezké mít auto s nízkýma emisema, které dává smysl. Jestliže toho smyslu docílíme pokřivením prostředí, tak je to zkrátka špatně.

Nechci žádné plugin hybridy nebo elektromobily, které třikrát objedou komín a dalších 8h musí do nabíječky. Nemám zájem o žádné spolujízdy, sdílení aut a podobné pokusy. Nemám zájem šetřit půlku života na smysluplný elektromobil.

Auto je občanskou svobodou. Nenechme si ji vzít!
Avatar - Zetti
Zetti
Co to tady furt nekdo mele ze plugin musi do zasuvky. Ne plugin do zasuvky nemusi, ale muze. Rozdil je v tom, ze na elektriku jede za padesatnik na kilometr a na benzin ze dve koruny. Tak si treba nabijes, prvnich pade ujedes za 0,5 a dalsich na benzin za 2 k. U mne je to tak ze ujedu celkem vic nez tis. km za mesic a spalim kolem 30 litru benzinu. Emisne to vychazi pod 50 mg. 1000 km za 1000 korun a neco malo elektriny
pogo26
Ty si myslíš, že se elektřina pro auta nezdaní. Čekáš, že tě někdo bude věčně dotovat? A pokud jde o ty hybridy, tak předpokládám, že velká většina jich bude jezdit bez nabíjení v zásuvce. Budou tady hlavně proto, že pro ně bude vytvořena norma o které se tady bavíme.
Avatar - Zetti
Zetti
Jak se rozezna elektrina do auta a do baraku?
A kdo me dotuje?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nijak. Pokud dojde k výpadkům spotřební daně z benzínu a nafty, stát to hodí na elektřinu. A jak správně píšeš, nepozná se auto od baráku. Bude tedy fajn nám všem. Zaplatíme víc za veškerou elektřinu.
Avatar - Zetti
Zetti
Jestli je na spadnuti nejaka dan, tak je to na fosily za vykon nebo emise. Paradoxne je klika ze je u koryta babis. Az tam bude nejaky rosol ze stare gardy, tak to bude prvni na co se sahne.
K nicemu nedojde, masivne se elektromobily a PHEV nikdy nerozsiri. Ani tady ani na zapade neni masa lidi ktera to zaplati.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ekovýpalné už platíme dnes, dań solárním baronům podvodníkům... Stačí se podívat na fakturu za elektřinu... 8-s :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo to je mega giga prasárna = pro ty co pro tuhle ultra levárnu zvedli ruku = doživotní basu

Aneb jak z rozumný věci = motivace aby byl solár na každý druhý střeše = udělat megatunel ;-\
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, tahle prasárna by se ale aspoň možná dala dodatečně zdanit, aby se peníze dostaly zpět... Na rozdíl od další prasárny jako církevní restituce...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Něco s tim dělat zkoušel Kalous = solární baroni a politici co v tom jedou sou multimilionáři = to sme prostě pros.ali = místo rozumnýho soláru na každym baráku = máme mega giga tunel

Cirkevní restituce = sou zase něco úplně jinýho. Navrhuješ zdanit i ostatní po revoluci vrácený restituce?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nene. Církevní restituce už jsou definitivně pos.raný.

Ale zatímco církevní restituce v právním státu zdanit nelze, u solárního výpalného by zdanit myslím si šlo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tos neodpověděl = zdanit všechno = nebo jen církevní?

Restituce by logicky danit neměly = je to jako bys měl platit daň když ti policie vrátí auto nebo něco co ti někdo ukrad

Snaha pár lidí zvrátit tu solární prasárnu tu byla = ale neúspěšná. Problém je že de o takový prachy = že spousta politiků v tom jede + je na klidně i obří úplatky pro další generace politiků
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Psal jsem, že církevní dodatečně danit nelze.

Tedy danit jen soláry.

U církevních restitucí nejde vůbec myšlenkově o to, že se vrací co bylo ukradeno. Kdyby tomu tak bylo, nemám s tím problém (i když si to církev nakradla dříve... ale to by byl začarovaný kruh bez řešení). Problém církevních restitucí je jiný - jde smluvní vztah mezi státem a jednotlivými církvemi. Nicméně stát by nepochybně na církve páky našel kdyby chtěl, aby církve samy připustili úpravu smluvního vztahu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ok = už se ptát nebudu ;-)

Soláry samozřejmě zdanit = ale myslim že to zatim nemá šanci = jasný vítězství zla nad právem a spravedlností a nevim čim všim ;-\
Možná snad jednou = ale obávám se že to je z mý strany spíš naivita a přání = který nemaj šanci zvítězit nad českou postsocialistickou realitou

Církev to ale kradla tisíciletí = když to chceš říct takhle. Ono by nebylo od věci zdanit nejbohatší českou politickou stranu = která to nabyla ne za tisíc let, ale za 40 :-)

Jak jinak než smluvnim vztahem = bys to řešil?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ano, církev to kradla tisíc let ;-)

Církevní restituce (pokud se ptáš na ně) bych řešil asi tak, že bych důsledně zastavil penězovody do rozpočtů církvím (chtěli odluku? chtěli...).

Začal bych jako stát dohlížet, jak se o navrácený majetek starají (ze zákonů vyplývají povinnosti...). Případně bych začal prosazovat pro církve nevýhodné opatření... Ovšem jen v případě, že by ze strany církví nebyla ochota smluvně upravit výsledek církevních restitucí (uzavřené smlouvy), a to tak, aby církvím bylo navráceno opravdu jen to, co bylo sebráno (a poskytnuta relevantní náhrada za nevydaný majetek).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale penězovod = se přece zastaví. Ale logicky tohle musí probíhat chronologicky

Platy duchovních asi znáš = to moc penězovod neni ;-)

Tak jednak u nás proběhly církevní restituce absurdně pozdě = a sou rozložený na strašně dlouhou dobu = na desítky let. Je absurdní teď zrušit ty obří výplaty = z čeho by asi tak ty duchovní žili? [odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Platí odluka státu od církve. Duchovní není státním zaměstnancem. Majetek byl navrácen, co nebylo navráceno bylo finančně kompenzováno. Víc než nadstandartně. Tj. nevidím jediný důvod, proč by měl stát vynakládat byť jen jedinou další korunu na církve.

Církve mají majetek, mohou s ním hospodařit. Mohou na něm "vydělávat", stejně jako "prodělávat". Stejně jako stát, nebo kdokoliv jiný.

Existuje zde dokonce jistá teorie o tom, že si některé skupiny založili nové církve jen proto, aby tahali peníze ze státu.
pogo26
Používáš infrastrukturu, která se financuje ze spotřební daně z paliv.
Avatar - Zetti
Zetti
Leju do nadrze vyhradne Vervu 100, chces mi napadnout ze nepodporuju alternativni paliva jako biolih nebo repku?
Na druhou stranu mou jizdu nikdo ve meste a na vesnici neciti ani temer neslysi. Navic na mem aute byla DPH v cene temer nejake podradne popelnice.
Jestli te trapi zavist, tak smradlavejsich a hlucnejsich aut za vic penez jsou nasobky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na Vervě 100 je aktuálně E5 = abys věděl kolik procent z obsahu je vejvar pro předsedu vlády >:-[]
Avatar - Zetti
Zetti
verva se dovazi hotova z rakouska a prirodni bioslozky neobsahuje od babise nic mit nemuze
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
3/4 výroby elektrické energie ČR tvoří fosilní paliva + uran. Takže za to, že si vozíš zadek v nějakém "ekologickém" zázraku trpí mj. lidé na ostravsku, karvinsku, mostecku, sokolovsku... Tolik k té tvojí "ekologii".

Opravdu mám rád pseudoekology, co se nosí jak spasitelé vesmíru a mají nad sebou zelenou svatozář a vůbec je netrápí, že jejich ekolologický zázrak jezdí reálně na uhlí a uran...

Nejlépe pak s Priusem nebo Leafem jedou protestovat proti Temelínu do prvních řad... Reálně jsou totiž majitelé elektromobilů v důsledku těmi největšími sobci, když svoje emise vypouštějí jiným pod okna... Ale hlavně že u nich je čisto... 8-s :no: :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je naše blbost = vyspělejší svět ale třeba i státy jižní ameriky = dou směrem k 2/3 z obnovitelnejch zdrojů

Prius jezdí na elektřinu vyrobenou bržděnim = místo přeměny v teplo vypuštěný do prostoru. Plug-inů moc neni ;-)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Prius plug-in...

Jinak energetický mix není jen naše blbost. Je to dáno přírodními podmínkami. Vždy miluji, když nějaký rakušák začne poučovat na téma obnovitelných zdrojů... Pochopit, že každý nemá Alpy snad není tak těžké... 8-s Navíc si Rakousko nakupuje lacinou elektřinu ... mj. z Temelína a Dukovan. Ale sami se tváří jak bozi, že nevyrábí z jádra.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No dyť píšu = že těch moc neni ;-)

No je to dáno spíš historickejma podmínkama = co si pamatuju všechny referenda třeba o větrný energii = dopadly NE

Co vim = sluneční energii sme podělali snad nejvíc na světě

Trošičku funguje geotermální

Ale z historickejch důvodů = tu vládne uhlí a atomovky = i když nám uran zabavil rus :-)

S tim jádrem si to trefil = oni sou chytrý ;-)

U nás je naopak zájem stavět další části Dukovan i Temelína = rus už nasadil svý lidi na český ministerstva = a zkouší prosadit naprosto nejnevýhodnější verzi. Pro nás nej-ne-výhodnější >:D

To znamená že nám prodaj projekt = a my si za svý a svou odpovědnost = postavíme co z toho vyjde = geniální :-)

Pesimistická verze pro Temelín = celkový náklady bilion korun :yes: >:D >:-[]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ne, náhodou rus nás kvůli uranu kdysi chtěl ;-)

Určitě by šlo posunout věci smysluplně tímto směrem. Soláry na střechách (a ne na polích), nikoliv větrné zastaralé vrtule, ale moderní malé větrné turbíny do měst atp. ... technologie jsou, jen to co se u nás realizuje je tak 20 let za vývojem.

Ale i přesto, žádné větrné parky u nás reálné nejsou. Stejně jako nějaké megasolární elektrárny. A vodní elektrárny tu máme, víc už taky moc nejde. Bez uhlí a uranu můžeme vyrábět leda tak na šlapacím kole.... ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Rus nás chce i dneska [odkaz] a to to tady skoro komplet vybrakoval :-)

Jj šlo by = otázka je proč to neděláme :-|

Proč megasolární = nejlepší je to rakouský "na každý střeše" = tam kde energie vznikne tam jí použiješ. Záleží čemu řikáš větrnej park = nemusí bejt jako v oblasti mezi Bratislavou a Vídní = prostě energii zadara využívat = my zatim komplet všude řikali jen NE

No tak holt dál převládá to uhlí = dneska aspoň
[odkaz]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Větrný park = Drasenhofen, Hainburg apod.
Avatar - Zetti
Zetti
nejsem ekolog, jezdim na elektriku protoze jizda ji prijemna, ticha a pohodlna. Nabijeni auta spotrebuje asi 1,5 GWh za rok, to je kolem 10% me spotreby domu a to tou elektrikou zatim netopim. Jestli se nekdo nekde dusi muze se odstehovat tam kde se dusit nebude
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
to je úplně stejné, jako naspat, že se můžou odstěhovat lidi z měst, když jim tam vadí diesely... 8-s 8-s :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: Podepisuji.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To nepomůže = auto bylo zpočátku pro vyvolený a do jistý míry se to tam vrátí. Víme to už desítky let

Prostě s nekonečnym nárůstem obyvatelstva = nejde držet krok i nekonečnym růstem aut. Hodně to změnil pád železný opony = miliarda obyvatel socialistickýho bloku tu nejlepší dobu zažila za ostnatym drátem a po pádu systému zas neměla na ty správný auta prachy = a teď když na ně pomalu začíná mít = přichází doba nutnejch omezení

Takže užívejme = dokud to de ;-)

Toybaru a MX5 atd. nejsou zas tak drahý :-)
Hendly
Zatím jsem u automobilek nezaregistroval nějakou extra velkou snahu o snížení emisí. Kde jsou nové materiály? Odlehčené konstrukce? Airodynamické opatření? Zatím jen snaha o maximalizaci zisku bez ohledu na to, že se města topí ve smradu spalin.
Zárověň i lidé si koupou doslova vlastní hroby používáním obtloustlých SUV.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Debilita kupců chtít nejhorší konstrukci auta = SUV se jen těžko komentuje

Ale snahy o lepší emise tu sou [odkaz]

Teď je po tom co se provalil rozsah podvodů Dieselgate přechodový období = 2021 začne Euro 6d a začne se to snad zas dostávat do normálu = tam snad budou emise běžnýho auta fakt už docela rozumný = a snad nejen jako

I když [odkaz]
Avatar -
info@competizione.cz
Nezbývá, než doufat, že v roce 2030 už žádná EU vedená repetenty nebude. Jediné, co mne trápí, jsou vyhlídky na její konec. Přecijen, z EU profitují zejména Němci.
Když se rozpadalo Rakousko-Uhersko, "kolébka národů", způsobili Němci světovou válku. Když zbankrotovala Třetí říše, "nová Evropa", způsobili Němci světovou válku. Když se rozpadne EU... no právě. Němci to prostě bez krveprolití zjevně nedokáží (ale např. na Katalánsku vidíme, že nejsou zdaleka sami).
Na druhé straně: když se dělilo Československo, nepadl jediný výstřel, nebyla prolita jediná kapka krve, nestálo to žádné oběti.
Z toho vyplývá, že je nutno při rozpadu EU Němce, kteří si ji vymysleli, zcela odstavit a nechat EU demontovat Čechy a Slováky, kteří mají zkušenost s historicky ojedinělým nenásilným dělením Československa! A vzhledem k pokročilému věku dotyčných navrhuji začít ještě dnes!!!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz] >:D >:-[]
Dejwik
Je to dobře, říkejte si co chcete, ale čím méně co2 v ovzduší, tím lépe pro nás všechny. ;-)
Arese
Ty seš fakt zelený magor, začni taky trochu přemýšlet a to nejlépe v celoplanetárním měřítku!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Z celoplanetárního měřítka = emise eště chvíli vydržej v Africe = tak šťastnou cestu = a bacha poslední dobou je velkej nával v protisměru >:D
Avatar - Adrouš
Adrouš
Ale za jakou cenu tohle všechno? Co takhle zabít všechny zvířata? Ty produkují metan tak hurá na ně! Ať můžeme splnit ty limity.
Arese
Je opradu strašné, kam to ta EU směřuje. Zřejmě jim jeden Brexit nestačil... Ale až začnou v zemích s rozsáhlou automobilovou výrobou ztrácet miliony lidí práci a poté i možnost užívat individuální mobilitu, tak bude ta euromarxistická sebranka v nejbližších volbách smetená, to je jasné! :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele = koho si při posledních volbách do EU volil ty? >:-[]
Reco
Presne tak, anglicka sedlac si priala brexit tak velmi, ze najradsej by si to teraz rozmysleli a to este ani len nezacali problemy. EV neznamena, ze sa individualna mobilita strati a pokial chces tiez cakat kym to vsetko prevalcuje Cina, tak mas velmi obmedzeny nielen rozhlad ale aj myslenie. A zbytocne sa budes bit do prs, sam tie nase automobilky nespasis, ked bude EV z ciny za babku - staci pozriet kolko somarin su ludia odtial kupit, lebo je to lacne - ked uz hovorime o ekonomike. Aktualne si nemyslim, ze EV bude mat tak raketovy narast ani ze to treba hned na elektro otocit, ale ignorovat tento smer je jednoducho obmedzena sprostost.
spaleny6
Poraď mi jakej kvalitní čínskej ev si mám koupit.
Hendly
Ropa to je cesta jak můra za světlem. Ropa ubývá a její cena může kdykoli vystřelit hodně vysoko. Vzduch se ve městech nedá dýchat a aut přibývá. Čína jede alternativní hybridy a eleauta ve velkém. Tohle musí Evropa vnímat a reagovat na to jinak bude na vedlejší koleji. Potřebuje vývoj nových technologií a tohle je popud na jejich vývoj.
PS: Proč češi nadávají na EU? Třeba Německo v EU je a je to bohatá a úspěšná země, takže ten zakopaný pes nebude v EU, ale v nás.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :-!
spaleny6
Já nadávám ne EU protože to je socialistický svaz.
Avatar - AntMan
AntMan
Kdo ví jestli byl ten vstup ČR do EU dobrej nápad, zatim z Bruselu vypadávají samý sra**
Hendly
Netahejte sem politiku. A když tak rozumně. Je jen volba EU a nebo Rusko. Jestli chce někdo do Ruska tak nechápu.
spaleny6
A vy bude říkat že máme být rozumní? >:D Kdo vám takhle vymyl mozek že v něm nakonec zůstala jen možnost EU a Rusko?
Hendly
Jaká je další alternativa kromě ruska když by jsme nebyli v EU?

PS: Celá česká republika je počtem obyvatel a rozpočtem rovná tak dvěma větším čínským městům. Nemáme žádné významné nerostné bohatství a ani žádný obor ze kterého by jsme mohli čerpat.
Balentinka
aspoň zmizí ze silnic náctiletý co jim to hulí jak lokomotiva a člověk ak ani nevidí na cestu
To som zvedavý, ako toto automobilky vyriešia.
Poslednú desaťročnicu masírujú vodičov, že jedine trendové SUV a crossovery sú tie správne autá.
Pritom práve hatchback a kombi sú oproti tomu aerodynamicky priaznivejšie, ale medzitým ľudí naučili kupovať práve tie vysoké krabice. Čo už, marketing vyštuduje každý s električenkou, na techniku treba mozog.