Mýto na většině silnic 1. třídy bude nejspíš bez poplatku, tedy s nulovou sazbou. Ministerstvo dopravy tím chce vyjít vstříc krajům a obcím, které mýto nechtěly.
Je třeba si vždy promítnout, kdo z toho bude mít užitek a kdo to nakonec zaplatí. Užitek z toho budou mít úředníci, protože stát bude mít víc peněz na zvyšování jejich platů a také stavební firmy, které budou zřizovat na dálnicích a silnicích další uzavírky a všechno to nakonec zaplatí malý český človíček, který stojí v nekončících kolonách....ach jo....a bude hůř, ne líp.... ;-\
No ono jde o to, aby kamiony nejezdily třeba na Vídeň z Jihlavy dolů na Znojmo.
Ta silnice úpí, zatímco oni tudy jezdí jenom proto, že na dálnici by platili.
O ultradobytcích, co jsou schopný se obráceným směrem s kamionem mlátit přes Jemnici spodem na Jindřichohradecko na Třeboň a dál, místo aby jeli po dálnici nebudu radši ani psát.
To je zvěř,
Ale jo. Je to tak jak píšeš. Ale konkurenční boj je tvrdý a každý hledá cestičky jak a kde ušetřit. Já jen poukazuji na to, že to ten malý český človíček na konci řetězce, bude muset všechno zaplatit.... ;-\
To přeci není pravda. Tranzit skrz republiku, a že ho tu kvůli geografické poloze je, nás stojí peníze a nic kromě mýta z něj nemáme. Rozbořené silnice, nehody, parkoviště v nájezdech na dálnici, protože zrovna bliknul budík a kdo by to plánoval dvě hodiny dopředu, Poláky... Když se vyhnou mýtu na dálnicích, což dělají rádi, tak nemáme už vůbec nic. Jako jo, můžeme to udělat jako s vlaky, kdy je vše v tak zoufalém stavu, že už nás do Rakouska ze severu Německa radši objedou, ale v tomhle případě bych je raději zkásnul a ideálně se jich zbavil.
Já fakt nevím o co tak suprového přijdeme omezením kamionů.
Ale ano máš pravdu, ale na věc je nutné se dívat komplexně. Výdaje na mýtné se automaticky promítnou do ceny produktů, které kamiony převáží a koncový zákazník to vždy zaplatí. O tom nemůže být pochyb. A zaplatí i za ty rozbořené silnice.
Kde hledat odpověď?
Ano, nákladní vlaky by pomohly. Bohužel se v Česku do vlakové dopravy hodně dlouho neinvestovalo a tak to potom vypadá. Myslím, že i zde by pomohl soukromý sektor. V osobní dopravě to funguje velmi dobře.
***ok nevi a kazdou chvli placa nesmysly stejne jako trestne stihanej StBak babis.
vcera StBak tvrdi, ze koko-tok postavil uz skoro 200km novych dalnic, pritom postavili jen nejakych 60km dalnic a to do toho jeste pocita usek D8, kterej byl postavenej davno a on ho jen otevrel
a ted se chlubej, jak to konecne rozjedou, ale kdyz se to spocita, tak rocne to vychazi sotva na 20km novych dalnic…
a pamatujete jak koko-tok vybiral novyho vyberciho myta pred cca 3 lety??
vyberovy rizeni vyhlasil v nedeli dopoledne a protoze se prihlasila jen jedna predem vybrana firm,a ktera jako jedina o to vedela, tak v nedeli odpoledne vyhlasili viteze ...
Dalnicni poplatky jsou kontraproduktivni a neekologicke. Nuti nas jezdit pres obce misto toho, aby stat ridice motivoval jet mimo mesta a vesnice. Dalnice vznikla kvuli ulehceni obcim a poplatky za jeji vyuziti maji logicky opacny efekt. Je to totalni nesmysl. Naopak bych zpolatnil vjezd do obci tem,kdo tam nebydli, nebo tam nemaji nejake sidlo. Vyhnal bych tak auta na okresky a dalnice. Teda kdyby mi slo o klid ve mestech a ekologii. Kdyby mi slo o to rozkrast majetek, postavim mytne brany.
je to tak snad vsude v evrope, letos a pristi rok jeste krome nemecka
pro osobaky ja ceska/rakouska/svycarska znamka navic jeste hodne milostiva, za to co na znamku jezdis celej rok, to projedes treba v italii nebo francii klidne za pul dne ..
Nebo by to chtělo platit na dálnicích jenom za ujetý určitý úsek. Kupovat si 10 denní známku kvůli tomu, že chci 5x za rok jet po dálnici už něco stojí.Stojím si za tím že by to pomohlo snížit počet aut jezdících přes vesnice a města, kvůli snaze vyhnout se dálnici.
Máme poměrně menší vesnici, přes kterou občas projíždí větší počet nákladní vozidel a při představě, že by tudy mohli jezdit ještě víc mi stojí chlupy na kůži.