Tyka sa to len Prius/Auris, celosvetovo sa ponuka 33 hybridnych modelov (v Europe 15 [odkaz] ) Zatial za 20 rokov ziadne vazne technicke problemy.
Vyvoj nezastavis, v Japonsku rozbehla Toyota datove prepojenie vozidiel, v buducnosti si viem predstavit upgrady softveru cez siet. Inac, diesle su softverovo tiez narocne, vsetky sensory, asistenti, datove sluzby a autonomia su rovnake.
Toyota zdokonaluje rovnaky hybridny pohon 20 rokov a po svete jej beha miliony aut. Co ostatne automobilky, ktore s elektrifikaciou musia v kratkom case zacat?
Dodam, ze podstatna cast auta zacina byt softver (HEV/PHEV/BEV, sensory a asistenti, zber dat, autonomne riadenie). Avsak vyvijat a udrziavat softver je tazka uloha, ktoru v pocitacoch zvladlo len niekolko technologickych gigantov. Uvidime ako to zmeni automobilovy priemysel ...
nakolko tu v kazdej diskusii citam ako to ma Toyota vymakane, odladene, bezchybne a bezproblemove. Nic proti hybridom, ani Toyote, ale furt su to len stroje a stroje maju svoje chyby a problemy. Vsetka cest Toyote ze sa k tomuto problemu postavila celom a riesi ho.
Me by spis zajimalo, kolikrat se zavada stala. Vzdy jsou svolavacky at uz to je kdokoliv, ale kolikrat se to co se ,,muze stat,, stalo? Treba u toyoty s kobereckama, kamarad si je vymenit nenechal (nemel duvod) a jezdi bez problemu uz pres 300 000km :-)
CT200h je samostatny model odladeny v Lexuse, ma vlastne algoritmy (napr. moznost prepinania do sportoveho rezimu), mierne vacsi vykon (122->136k), atd. Ak by mal tuto chybu, bola by zvolavacka v ramci Lexa.
To byla jen otázka času kdy se v SW, FW nebo HW Toyot-hybridů ukáže nějaká moucha. Elektro-energo-management je sprostě jak u hybridů tak u EV příliš komplikovaný, závady se dostaví.