Testy
Fabie v této generaci vypadá dobře, vím, že se tu najde tuna odpůrců, ale je jedním z posledních aut svého druhu (Společně s Cliem) a ve třetí generaci umí působit celkem dobře a v této výbavě se neztratí na parkovišti ani mezi dražšími auty.
Akorát do rodinného ideálu má tato konfigurace hooodně daleko, cena je absolutně mimo... 0,5M za Fabii.... ale ok, novinářská verze, jenže i tak 434 tisíc za základ v této výbavě. Myslím, že síla Fabie je v jiných konfigurací.
V testované konfiguraci jsem se svezl v Rapidu, převodovka řadila hladce (ano Sakro, DSG a řadilo v pohodě.... ! >😁 ), motor se moc zbytečně nevytáčel a při běžné jízdě i pocitově tlačil do sedaček >😁 Příšerný byl komfort a odhlučnění podvozku, nevím, jak moc je to velký rozdíl proti Fabii, ale měřítkem ceny by to pro mne bylo neakceptovatelné...
Mou otázkou je, kdo si výše nakonfigurované auto koupí za tu cenu a jak široká to bude základna kupců. Vypadá dobře, jezdí na svou třídu solidně, ale je to pořád Fabie za 0,5milionu a to není ani RS..... Rodina to asi nebude, když chci kombik, mám obrovský výběr o třídu výše ( včetně Oktavie), pokud chci stylovku do města, asi nebudu brát kombik ? Otázky do pranice 😄
Akorát do rodinného ideálu má tato konfigurace hooodně daleko, cena je absolutně mimo... 0,5M za Fabii.... ale ok, novinářská verze, jenže i tak 434 tisíc za základ v této výbavě. Myslím, že síla Fabie je v jiných konfigurací.
V testované konfiguraci jsem se svezl v Rapidu, převodovka řadila hladce (ano Sakro, DSG a řadilo v pohodě.... ! >😁 ), motor se moc zbytečně nevytáčel a při běžné jízdě i pocitově tlačil do sedaček >😁 Příšerný byl komfort a odhlučnění podvozku, nevím, jak moc je to velký rozdíl proti Fabii, ale měřítkem ceny by to pro mne bylo neakceptovatelné...
Mou otázkou je, kdo si výše nakonfigurované auto koupí za tu cenu a jak široká to bude základna kupců. Vypadá dobře, jezdí na svou třídu solidně, ale je to pořád Fabie za 0,5milionu a to není ani RS..... Rodina to asi nebude, když chci kombik, mám obrovský výběr o třídu výše ( včetně Oktavie), pokud chci stylovku do města, asi nebudu brát kombik ? Otázky do pranice 😄
Tak fabia kombi za cenu toyoty corolly... No neber to.
😉
Ja viem že každý pes svoj chvost chváli a asi som ovplyvnený tým, že mám corollu.
Ale toto fakt v škodovke trochu prehnali. Jedine že tá nová fabia je hádam komplet iná ako terajšia. Máme staršiu na firme a corolla hrá proste inú ligu.
😉
Ja viem že každý pes svoj chvost chváli a asi som ovplyvnený tým, že mám corollu.
Ale toto fakt v škodovke trochu prehnali. Jedine že tá nová fabia je hádam komplet iná ako terajšia. Máme staršiu na firme a corolla hrá proste inú ligu.
To není jen o Corolle, tohle je běžná cenová nižší střední, možná ne v top výbavě, ale máš za to i Golfa, Fokuse ,Astru...
Ta nižší střední v téhle ceně bude vybavena stejně jak ta Fabia, ne-li lépe. S bonusem lepšího využití prostoru...
Myslím, že né každá, ale vesměs si moc ve výbavě nepohoršíš a hlavně dostaneš dospělejší auto.
Nižší střední za půl miliónu? No, možná, že Golf by nějakou tu výbavu postrádal, ale jinak... To i Japonce za tu cenu dostanu se slušnou výbavou.
Je pravda, že Corolla nebo Auris mají zajíamvé ceny, ale zase ať si Toyoťáci rvou vlasy jak chtějí, reálně je ta jejich 1,6 lemra líná, která se nedá s tímhle 1,0 TSI srovnat, natož si nedovedu představit Auris s ještě slabším motorem
Jak říkáš, tohle není zrovna "value for money" konfigurace (DSG, MC paket, panorama, Velvet metla). Vždy tam bude nějaký mezitřídní překryv, o kterém by se dalo donekonečna diskutovat. Častější bude nějaký Ambition nebo Style v manuálu do 400 tisíc.
Prekryv je ok, ale když už, tak by za ta překrývající varianta měla nabídnout něco navíc. Když překrývá o třídu výše třeba Oktavia Superba, tak je to většinou tak, že dostaneš za stejné peníze jako za Supa u Oktávka nejen výbavu , ale i motor. Tady dostaneš pořád jen a ten stejnej motor i když v Oktávce si sáhneš už na 1.5 TSI .. Souhlasím, že to není častá kombinace, ale ta je v testu , tak proto o ni mluvím...
Už tu byla i Ovce s litrovým motorem a cenou k milionu. 😄
Ano, ale mrkni do ceníku, tahle Fabie v téhle variantě stojí od 435 tisíc... za to máš dnes skladovou 1.4 TSi Oktávku, za 0,5M jsou 1.5TSI Ambition 😉 Takže asi tak.. O1 s litrovým tříválcem (ta za mega byla snad 1.2TSI 😄 ) je ve verzi Style a DSG za necelých 600.. to je pořád ještě tak nějak odargumentovatelné...
Se skladovkami je to složité, prodejci do akčních cen rádi započítávají financování, protiúčty a podobně. To jsi i s tou Fabií na 390 jak nic, aniž ses začal bavit o slevě z ceníku. Docela bych se divil, kdyby se na OIII dávaly výrazně vyšší slevy pro FO, ale zmapované to nemám.
Ale houby, Fabie v nejvyšší výbavě s tímhle motorem začíná na 374 900 a jmenuje se Style.s automatem za 405. Tak klid.
A MonteCarlo je co? V testu je 434 tisíc...
Neni v konfigurátoru. Na webu za 395 000 manuál, 81kW. Octavia ambition s manuálem a 1,5 TSI je za 525 000. to je 130 rozdíl. Automat skoro 600. Takže odstup je fakt velký.
Ale havně MC je sportovní výbava, , takže srovnání s octavií dost kulhá. Ta má nejvyšší style (pominu-li L&K). Kdyby existovala RS line tak by to bylo na srovnání.
Ale havně MC je sportovní výbava, , takže srovnání s octavií dost kulhá. Ta má nejvyšší style (pominu-li L&K). Kdyby existovala RS line tak by to bylo na srovnání.
No dobře, ale pokud chceš limitku typu MC, tak je ok, že něco stojí.
Férové srovnání je ceník vs. ceník. Octa za 0,5M, to jsi docela na hraně... vychází mi to na nějakou 1.0TSI MT Ambition Plus.
Férové srovnání je ceník vs. ceník. Octa za 0,5M, to jsi docela na hraně... vychází mi to na nějakou 1.0TSI MT Ambition Plus.
525 - 1.5TSI Ambition.
Sice je chudší, ale pokud budu chtít rodinné auto, tak mi to nepříjde jako špatná volba oproti té fabii... respektive, vycházím z teze, že Fabii spíš kupují rodiny a mít 500 tisíc na auto do rodiny, tak je to nesmysl.
Jasné, je to limitka (je to opravdu limitované?), ale zajímá mne koncový zákazník... kdo a proč ?
Sice je chudší, ale pokud budu chtít rodinné auto, tak mi to nepříjde jako špatná volba oproti té fabii... respektive, vycházím z teze, že Fabii spíš kupují rodiny a mít 500 tisíc na auto do rodiny, tak je to nesmysl.
Jasné, je to limitka (je to opravdu limitované?), ale zajímá mne koncový zákazník... kdo a proč ?
Ne, dobře, tak ne limitované, ale prostě zvláštní - sportovní - edice, kde platíš něco za design. Pro rodinu bys měl asi logicky končit spíš u nějakého Style nebo Ambition u té Fabie.
525 no dobře... bez vyhřívaných sedaček, bez autoklimy, bez rádia na volantu, ... jako jo, vlastně proč ne.
525 no dobře... bez vyhřívaných sedaček, bez autoklimy, bez rádia na volantu, ... jako jo, vlastně proč ne.
😉
Vždyť víš, že já a výbava si zas tak nerozumíme a radši bych dal přednost dospělejšímu autu 😄
Čím míň blbostí, co mne rozptyluje, tím líp >😁
Vždyť víš, že já a výbava si zas tak nerozumíme a radši bych dal přednost dospělejšímu autu 😄
Čím míň blbostí, co mne rozptyluje, tím líp >😁
To beru u asistentů a tak. Ale třeba ovládání rádia na volantu mě teda nerozptyluje 😉
Za sebe nevidím na MC cenově nic extrémního. Jde o kombík s DSG a ve stylingu. Když vezmu běžnou slevu na takto vybavená auta (8-10😖, tak se pak podle další (rozumné) výbavy dostanu reálně na 400 - 430tKč (před 15 lety výkonově podobná "krátká" RS reálně začínala na 495, slevy se tehdy ještě moc nenosily, a platy byly poloviční).
A tady, pokud chci srovnávat s nižší střední, tak srovnávám nesrovnatelné, protože když u Fabie uberu kombi/dsg nebo to na druhé straně přidám, tak nůžky budou pěkně široce rozevřené. A i když vezmu nesmyslné auto v testu (barva, střecha ..), tak kolik stojí M2 G115? Prakticky stejně, není to kombi a nemá automat.
A tady, pokud chci srovnávat s nižší střední, tak srovnávám nesrovnatelné, protože když u Fabie uberu kombi/dsg nebo to na druhé straně přidám, tak nůžky budou pěkně široce rozevřené. A i když vezmu nesmyslné auto v testu (barva, střecha ..), tak kolik stojí M2 G115? Prakticky stejně, není to kombi a nemá automat.
vadia mi moc male zadne svetla, aj kvoli tomu vyzera tak subtilne.. v tejto cervenej monte to moc nevidno ale ak skombinujes bezne 15-16 disky a inu farbu tak to bije do oci... v predu to FL trochu poriesil tam je to OK, no zadok ma moc male tie svetla...
"Sluší jí to" - viděl jsem včera krátkou, na pěkných kolech, a až jsem zíral, jak jí to sluší. Tahle prezentovaná bohužel vypadá, jako by kola byly 12" a pro mě designová tragédie. ;-\
Ty jsi nějaký zaseknutý chlape. Půl milionu stále nejlépe vybavená Fabie vždycky, vždycky... a že půl milionu dneska není tolik, co bylo. A když chceš, tak můžeš mít kombíka s klimou za 250t Kč, kde je sakra problém? A jaký základ? Dyť je to nejvyšší verze.
Klientela je velká. Dobře situaovaný důchodce event. padesátník, tedy průměrně situovaný padesátník. Prostě nechce velké auto, ale chce kufr, SUV nepotřebuje, ale chce výbavu aby to vypadalo. Proč ne?
Klientela je velká. Dobře situaovaný důchodce event. padesátník, tedy průměrně situovaný padesátník. Prostě nechce velké auto, ale chce kufr, SUV nepotřebuje, ale chce výbavu aby to vypadalo. Proč ne?
Cpát na auto typu Fabia 17" kola je doslova magořina. Už jenom ta cena za sadu pneu oproti 16" je velmi výrazný rozdíl, nehledě na lepší jízdní komfort na 16". Navíc je Fabka nepohodlná, k tomu neskutečně předražená a vnější design už by to chtělo taky nějak modifikovat. Ale co, je to Fabka a pro mnohé, co nic jiného za ty peníze neznají a pro firemní flotily to bude opět jediná volba, i kdyby v testech nedopadla nejlépe, což se samozřejmě na těchto webech nikdy nestane.
Magořina by to byla na holou fabii - ale na auto v plný palbě za půl mega? Dvakrát dražší auto, dvakrát dražší gumy... počty seděj. 😄
Lidi chápou "výrazný rozdíl" rozdílně. Pro mě je třeba rozdíl 700,- na sadě 215/45/16" vs 215/40/17" docela zanedbatelný. Beru třeba Continental WinterContact TS 860, což znamená cena za sadu cca 14 000,-
Nevím jaký je přesný rozměr těch 17" gum, ale vzhledem k tomu že, 215/45/R16 je docela atyp, který stojí hodně, bych cenu asi neviděla jako hlavní problém.
Měl jsem půjčený UP s tímto motorem. Do kopce jsem potřeboval (já = 1 osoba ve vozidle s igelitkou kopec 2,5 km) předjet dodávku jedoucí 70 km/hod. Raději jsem manévr vzdal, protože bych ho nebyl schopen bezpečně dokončit , možná bych ho nedokončil vůbec. Ten motor je taková chcíplotina, že si nedokážu představit 4 osoby s nákladem. Mám doma VW 1,2 TSi 77kW, taky nic moc, zejména předjíždění je utrpení typu snad to vyjde.
To by automobilky pak nemusely prodávat výkonnější varianty, když by i základní motor válcoval všechno kolem. >😁 S 50kW fabií to prostě na předjíždění nebude, ale to si musí člověk uvědomit už ve chvíli, kdy si to auto kupuje. Třiceticentimetrovou motorovku si taky nekupuješ na kácení stoletejch dubů...
Jezdil jsem dlouho s auty o výkonu kolem 100k a je jedno, jak byly staré, pokud to nebyl lehký sporťák, tak musíš při předjíždění přemýšlet trochu víc, než když máš 200, nebo 300k... to je docela logické. Pro běžné jezdění to byly auta naprosto v pořádku. Jezdíl jsem jak s 1.2 TSI 77kw, tak i s 1.6 MPI 75 kw a výrazný rozdíl tak opravdu není a když už, tak ve prospěch menšího turbomotoru.
Mal som Bravu 1,6 16V, 76kW a to auto islo ako z praku, hlavne ked si ho drzal nad 3500 otackami. Jasne, nalozeny nebol taky suveren ale v priamom porovnani s Octou 1,9 TDI nestracal ani v kopcoch. 😄
Řekl bych, že to auto bude menší 😉
A že auto jede může být i dost subjektivní 😄 Tenkrát ti to tak přišlo, ale třeba by si dnes říkal něco jiného. Pořád je to sto koní a u +/- normálních aut C segmentu, kde tato motorizace (kolem 100 k) byla nejčastější, to bylo normálně jedoucí auto, žádná raketa, ani žádný lenoch a tak je to i dnes 😄 Nic s čím by se nedalo jezdit...
A že auto jede může být i dost subjektivní 😄 Tenkrát ti to tak přišlo, ale třeba by si dnes říkal něco jiného. Pořád je to sto koní a u +/- normálních aut C segmentu, kde tato motorizace (kolem 100 k) byla nejčastější, to bylo normálně jedoucí auto, žádná raketa, ani žádný lenoch a tak je to i dnes 😄 Nic s čím by se nedalo jezdit...
Takovéhle manévry s 55 kW (ale pravda, ne německými) zvládám celkem běžně. Up nemůže být taková zdechlina, jak píšeš.
Zkusil jsi použít řadicí páku?
Zkusil jsi použít řadicí páku?
A zkoušel jsi skočit Taxis s třínohou kobylou?
Kdy už konečně všichni pochopíte, že o počtu válců to skutečně není? Problém může být jen v objemu, ale tam to zase úspěšně vyvrátím litrovou Corsou, která tyhle manévry taky zvládá bez problémů, i s nižším výkonem.
Ne, v99% případů je problém za volantem.
Ne, v99% případů je problém za volantem.
A kdy už všichni pochopíte, že největší slabinou tříválce je chybějící válec.
Viz.: Pohádka o tříválcových motorech nabírá hořkého konce. Ford žalují o 29 miliard
Viz.: Pohádka o tříválcových motorech nabírá hořkého konce. Ford žalují o 29 miliard
Sice zaměňuješ dvě naprosto rozdílné věci (malý objem vůči počtu válců), ale protože jsi zjevně v oboru neznalý, nechám ti čas se dovzdělat. Omluvu nečekám, vím, že bych se jí nikdy nedočkal.
Promiň, ale řídil jsem oboje a zrovna Citigo se 44kW mi doslova vyrazilo dech. Má mnohem delší převody než 55ka a pokud to včas točíš, tak to i do kopce upaluje velice svižně. S Tím TSíčkem jsem najel skoro 1/4 mega. Rozhodně se nejednalo o žádnou katastrofu jak popisuješ. Se vším je potřeba se naučit jezdit a využít ideálně byť i malý potenciál. Kdo se to nenaučí, tak nadává.
A co chceš? Zjevně výkonnější vůz, tak si ho kup a nestěžuj si. Plakat nad základní motorizací základních aut je k smíchu. Koneckonců, proč sis tu 1,2 TSI kupoval? Realita tě asi překvapí, ale pokud chceš bonus, musíš připlatit.
A všiml sis, že v testu je TSI 81kW?
Já měl na rok v operáku citigo se stejným motorem (v manuálu). To co popisujete zní ještě proveditelně, ale nad 100 km/h už to nemá žádnou sílu. Tedy záleží jak prudký ten kopec byl. Jinak ano .. je to zlé i na okresky, příšerné na dálnice .. ale je s tím sranda ve městě >😁 Já si užíval srandu když jsem dal tempomat třeba na 120 a ono to do kopce nedávalo
ani s rozjetím >😁 Jel jsem testovací jízdu i s automatem (stejný motor) a to byla hrůza ... začne to trochu fungovat až když se sešlápne plyn pocitově až na úroveň "pod podlahu" 😁😁😁
ani s rozjetím >😁 Jel jsem testovací jízdu i s automatem (stejný motor) a to byla hrůza ... začne to trochu fungovat až když se sešlápne plyn pocitově až na úroveň "pod podlahu" 😁😁😁
Říkám si, konečně test 1.0 TSI 81 kW s DSG... a o práci automatu tam není jediná zmínka. Známé věci 10x zopakované, to "nové" však test úspěšně ignoruje.
Škube při rozjezdu? Nepodtáčí v zájmu spotřeby nepříjemně motor?
Vzhledem k tomu, že se budu brzy u rozhodovat, zda u služebního auta manuál nebo DSG, uvítal bych bližší zhodnocení v tomto smyslu. Vyplatí se rozumný 30 tis. příplatek?
Škube při rozjezdu? Nepodtáčí v zájmu spotřeby nepříjemně motor?
Vzhledem k tomu, že se budu brzy u rozhodovat, zda u služebního auta manuál nebo DSG, uvítal bych bližší zhodnocení v tomto smyslu. Vyplatí se rozumný 30 tis. příplatek?
Súhlas, o správaní DSG ani stopa, až som si musel pozrieť fotky, že je tam naozaj automat. Pritom podľa mojich skúseností je táto prevodovka (7°mokrá DQ200) tragická, teda aspoň v spojení s trojvalcom. Strašne podtáča, motor dusí a úplne zabíja jeho inak slušnú dynamiku. Neverím, že toto by si jeden novinár nevšimol a aspoň okrajovo nezmienil.
Mimochodom autor píše o 330 litrovom kufri v základe a 716 litrov po sklopení, čo platí pre krátku verziu, testované ale má byť kombi.
Až sa človek zamyslí, čo to vlastne autor testoval. >😒]
Mimochodom autor píše o 330 litrovom kufri v základe a 716 litrov po sklopení, čo platí pre krátku verziu, testované ale má byť kombi.
Až sa človek zamyslí, čo to vlastne autor testoval. >😒]
Chcel si asi napísať 7st suchá...či?
A hlavne nie že čo autor testoval, ale či vôbec testoval >😁
A hlavne nie že čo autor testoval, ale či vôbec testoval >😁
Jasné, suchá. :😉
V pohode, ja mám doma doma 7 st dvojspojku mokrú, ale nie v aute, lebo je to rendlík..
Inak práve dnes jazdím na tej 7st DSG no a najmä v kombinácii s R3 TSI je to skutočne "lahodná" kombinácia. >😒] 8-s
81kW? Jezdím občas se 7dsg v kombinaci s R4 1,2 TSI/81kW, a tam je to ještě relativně v pohodě. Chtělo by to přímo porovnat.
Nie, 70 kW. Na tej kombinácii je pozitívna jediná vec: spotreba (spravil som 5,7 mesto-mimomesto) a ešte výkon motora a krútiak je celkom slušný. Ale tá kombinácia s DSG je des, normálne po meste 60kou mi hádzalo 7ku, otáčky okolo 1000, alebo pri miernom kopci, kde sa motor zjavne dusil, tvrdohlavo držala 6ku, rozbiehanie na 2ke a pod. Pritom ten motor potrebuje aspoň 1500 otáčok, inak je to v podstate atmosféra s objemom 1,0 a teda mŕtva. Teda človek do toho stále musí zasahovať ručne a keďže chýbali pádla (sú vôbec dostupné pre Rapid?), tak len pákou, ktorá má naviac nelogický (opačný) chod, t.j. vyššie stupne dopredu, nižšie dozadu, čo som stále robil opačne. A potom načo mám automat, keď musím polovicu času korigovať jeho radenie? Sústredil som sa aj na parkovanie a to je tiež zlé, ak pustíš viac brzdu, auto cukne až poskočí, nič moc na presné manévrovanie. Voči DSG som možno trochu zaujatý, ale žiadna kombinácia sa nespráva tak zle ako práve 1,0TSI + 7°DSG.
Občas je dobré se vráti zpátky na zem😒br />
1. FAP filtr je řešen nešťastně - je spojený s katalyzátorem do jednoho boxu
2. Daší tahač peněz - Fa 1.0 TSI má DVA katatyzátory, to není překlep. Jiné značky to většínou řeší jedním katalyzátorem a jedním FAP filterm, navíc separe od sebe.
3. Nejužší vůz ve své třídě, nové Polo je o 5cm širší v rozchodech kol, novinka? Kdeže Clio, i20, Rio a Fiesta mají už dávno rozchod kol přes 1500mm.
4. Jen tvrdé plasty v interiéru, tohle je ok v Dacii ne ve Škodě, která stojí více.
5. Špatné jízní vlastnosti na vodě, sněhu či bočním větru. Příčin je více, krátky rozvor, malý rozchod kol, ale i tvar karosérie. Nutno pořád korigovat volant, Fiesta, Polo či Peugeot 208 jsou jinde..
2. Daší tahač peněz - Fa 1.0 TSI má DVA katatyzátory, to není překlep. Jiné značky to většínou řeší jedním katalyzátorem a jedním FAP filterm, navíc separe od sebe.
3. Nejužší vůz ve své třídě, nové Polo je o 5cm širší v rozchodech kol, novinka? Kdeže Clio, i20, Rio a Fiesta mají už dávno rozchod kol přes 1500mm.
4. Jen tvrdé plasty v interiéru, tohle je ok v Dacii ne ve Škodě, která stojí více.
5. Špatné jízní vlastnosti na vodě, sněhu či bočním větru. Příčin je více, krátky rozvor, malý rozchod kol, ale i tvar karosérie. Nutno pořád korigovat volant, Fiesta, Polo či Peugeot 208 jsou jinde..
6. Neutáhne karavan do Chorvatska... >😒]
Podle článku z ACZ [odkaz] je spojení do jednoho boxu efektivnější. Jen cena výměny asi bude vyšší.
Čo je zlé na tom, že auto do mesta je úzke?
A o zlých jazdných vlastnostiach by som rád niečo čítal, 15 rokov jazdím na Fabiach a ešte som si to nevšimol. Možno je vada medzi volantom a pedálmi.
A o zlých jazdných vlastnostiach by som rád niečo čítal, 15 rokov jazdím na Fabiach a ešte som si to nevšimol. Možno je vada medzi volantom a pedálmi.
Tak ta titulní fotka jak tam trčí to nešťastné kolečko zakopané v tunách plechu tu bych asi zrušil jinak super auto pro maminy co sem tam vyjedou na nákup. Škodovka vždycky nákupní tašky uměla, škoda že stojí tolik, jinak by ji mohli dávat k nákupu v kaufu zdarma :yes:
ty brďo to je název jako od mercedesu, přitom je to taková jebka hnusná, předražená, nespolehlivá >😁
[odkaz]
Rasto v Garazi rozobera s Polom Gti kolko vykonu vlastne dnes clovek potrebuje...
Rasto v Garazi rozobera s Polom Gti kolko vykonu vlastne dnes clovek potrebuje...
To je hodně dobrá otázka. Určitě záleží, jak auto používáš a v jakém autě to je (poměr výkonu k váze), ale já jsem třeba došel před lety k závěru, že mi stačí 85kw z dvoulitrového nafťáku a dodnes toto nemohu popřít... bavíme-li se o tom, co mi stačí, né co bych rád. Na naše silnici je to tak akorát, neříkám, že mít méně je nebezpečné a že mít více je k ničemu.
Já jsem došel k závěru, že bych potřeboval cca. 300kW.
Já říkám, co mi stačí, né co potřebuji >😒]
Kdyby to muselo být, tak bych jezdil na kochačku se 40kW a taky bych to uměl.
Já těch 85 beru jako takové to na všechno použití. Přesedám do toho ze silnějšího auta, sice to není raketa, ale to přidání plynu třeba na dálnici je o dost nebezpečnější, včera jsem se nechal zlákat s tím novým Mondeem a za chvíli sem letěl 200 a už jsem koukal, kde stojí policejní Superb a radši brzdil...😁 Takže pro mne je to spíš až zbytečný luxus.
Zalezi kde jezdis.
ALE s autem o jakemkoli vykonu se naucis jezdit a vykon pak staci. Nepomatuju si, ze bych citil nejaky nedostatek vykonu u zadneho auta. Se slabym autem proste napr. nepredjizdim.
ALE cim vice vykonu, tim lepe.
80kw vicemene staci.
ALE s autem o jakemkoli vykonu se naucis jezdit a vykon pak staci. Nepomatuju si, ze bych citil nejaky nedostatek vykonu u zadneho auta. Se slabym autem proste napr. nepredjizdim.
ALE cim vice vykonu, tim lepe.
80kw vicemene staci.
Souhlas. Je to hodně subjektivní a přesednutí do slabšího auta, než je člověk zvyklý, je vždy nepříjemné. Realita je taková, že i 60 koní v malém autě stačí, když se tomu jízda přizpůsobí. Čím je výkonu více, tím méně se člověk přizpůsobuje, má více jistoty a fun faktoru. Osobně nemám žádnou hranici.
Tak záleží od auta, 85 kW vo Fabii je super, v Golfe fajn, ale v Mondeu už je to veľmi málo, tam by som ako dostatočné videl tak 110 kW.
Není to málo, fakt... Auto možná naložené v kopcích neletí, ale předpisově jede, na dálnici nemá problém i díky převodům docela dobře zrychlovat mezi 120-160ti (víc je to stejně k ničemu na našich cestách) a na 180 se dostane bez problému, pak už to jde hodně pomalu... což tady nevyužiju, ale cestovat v Německu 160 zvládne s přehledem, na okresce pak normálně jede, zrychluje, předjíždět rychlejší auta stejně nemá smysl a před kamion se taky dostane bezpečně, ve městě na 50 km/h taky. Všude jsou stejně kamery a radary, provoz...
Bavíme se o tom, co mne stačí 😄 Je to ale i tim, že to starší neplní nejnovější emise a je asi i lehčí.
Bavíme se o tom, co mne stačí 😄 Je to ale i tim, že to starší neplní nejnovější emise a je asi i lehčí.
"docela dobře zrychlovat mezi 120-160ti " je hodně pozitivní pohled na věc >😁 já mám v podstatě přesně to co v tomhle článku testují, jen manuál a krátkou variantu ... a žádný zázrak to teda není i když podřadím na pětku (na čtyřku už to nemá cenu pokud člověk hodlá zrychlit až na 160) ... rozhodně je to bomba proti 55kW 1.0 MPI ... ale i tak oser pokud člověka třeba někdo zbrzdí na dálnici a musí se opět rozjet ... s adaptivním tempomatem se mi celkem běžně stává, že mě zbrzdí auto přede mnou a šestka to zrychlení zpět nedává ... (i když podřazení na pětku tempomat nevyřadí, zase je to oser ... zajímalo by mě jak by si s tím poradilo to dsg, ale asi ne podle mých představ)
Ano, ale mel jsem asi rok Superb 1.6TDI a vylozene jako nejakou linou mrchu jsem to nepocitoval. Vzdy tomu proste prizpusobis jizdni styl a je bez problemu. I tak to auto dokaze jezdit svizne a zvlada normalni jizdni rezimy uplne v pohode.
Pokud to podáš takhle, tak je to asi to stejné o čem mluvím i já... ale když přidáš k dobru historku, jak si tlačil Mustanga, tak to dostává jinej rozměr >😁
Čo tak test niečoho čo aj dáva zmysel?
Takúto Fabiu si nikto nekúpi, to už radšej najlepšiu limuzínu sveta Škoda Octavia !!!!
Takúto Fabiu si nikto nekúpi, to už radšej najlepšiu limuzínu sveta Škoda Octavia !!!!
Fabii jezdi docela dost a casto to jsou uz lepe vybavene a evidentne k soukromym potrebam koupena auta. Nevim, jestli se ji i za hranicemi dari stejne dobre jako Oktavii a Superbu, asi ne a jde trochu o efekt domaci automobilky, ale me se libi. Staci se podivat do interieru, zase krasna stridmost a mozna tvrde plasty, ale tak zapracovane a tak zakomponovane, ze je to opet pro mnoho lidi jedina volba.
3 válce jsou zdechliny i když do toho "narveš" turbo. Mám pocit, že tu přispěvatelé nečtou text .
Psal jsem:" měl jsem půjčené" 1,0MPI 55kW, takže to nebylo moje. Plyn na podlaze, 3 kval, 4 000 ot min a ani HO.NO. Potažmo když v tom budou sedět 4 lidi tak se to ani nerozjede. To 1,2 TSi má manželka a do města to jde, ale ve 4 lidech to na nějaké velké předjíždění není. V podstatě je to i nebezpečné, místo aby jsi předjížděcí manévr kamionu zvládl na 200 m, tak ti to trvá 1 km a to nestihneš.
Psal jsem:" měl jsem půjčené" 1,0MPI 55kW, takže to nebylo moje. Plyn na podlaze, 3 kval, 4 000 ot min a ani HO.NO. Potažmo když v tom budou sedět 4 lidi tak se to ani nerozjede. To 1,2 TSi má manželka a do města to jde, ale ve 4 lidech to na nějaké velké předjíždění není. V podstatě je to i nebezpečné, místo aby jsi předjížděcí manévr kamionu zvládl na 200 m, tak ti to trvá 1 km a to nestihneš.
Ale znovu. Problém není v počtu válců, problém je v malém objemu a nesmyslných požadavcích lidí. A zjevně i v neschopnosti ovládat auto.
Protože mi tedy vysvětli, proč to s dvanáctistovkou s 55 kW zvládám a nepotřebuju k tomu kilometr?
Protože mi tedy vysvětli, proč to s dvanáctistovkou s 55 kW zvládám a nepotřebuju k tomu kilometr?
jasně tak to už jsme se někde potkali ty jsi ten co jede 1 km levém pruhu a nemůže ten traktor předjet
Pokud nemáš uplné temno v hlavě, tak přeci musíš jet s autem, co má 100koní tak, jako s autem co má 100 koní. Pokud to nezvládáš, tak vrať papíry... Nevím, na co jsi zvyklý, ale já když přesednu do nějakého takového auta, tak holt předjíždím a přemýšlím u toho více, než s dvoj, či trojnásobným výkonem... Je smutné, že tohle někdo neumí pochopit...
To opravdu nezávisí na počtu válců.
Předjíždění nebezpečné není, když používáš mozek a nesnažíš se předjet za každou cenu...což dělá problém značné části řidičů, často v naftovém Superbu nebo jiném rádoby silném autě, jak se můžeš denně přesvědčit na libovolné vytížené silnici první třídy.
Předjíždění nebezpečné není, když používáš mozek a nesnažíš se předjet za každou cenu...což dělá problém značné části řidičů, často v naftovém Superbu nebo jiném rádoby silném autě, jak se můžeš denně přesvědčit na libovolné vytížené silnici první třídy.
Tak to fakt zírám, že auto 1,2TSI naložené čtyřmi lidmi není na "nějaké velké předjíždění". Já bych čekal, že s tím pojedu všechny a všude.
Možná ses měl líp učit, a mohl by sis koupit auto, který by odpovídalo tvým potřebám.
Možná ses měl líp učit, a mohl by sis koupit auto, který by odpovídalo tvým potřebám.
Tak znova - pokud se zajímáš o auta, pak ti přece musí být jasné, že jmenované vozy tvoje nároky naplnit nemohou. A není na tom nic špatného. S takovými auty se jednoduše předjíždět rychle nedá, to je jasný každému, vyjma tebe.
Podle reakce na blue suna si dokážu představit, jak se k takovým autům v provozu chováš.
Podle reakce na blue suna si dokážu představit, jak se k takovým autům v provozu chováš.
S tým kamiónom a jedným kilometrom kecáš, pokiaľ to myslíš vážne, tak sa prihlás dobrovoľne na prvom okresnom riaditeľstve polície a požiadaj o vrátenie vp :-!
děda ma fiat brava 1,2 59 kW 12 ventil, a jede mnohem líp než 1,0 MPi 55 kW,
Syn má V8 4,4i a ide lepšie než dcérin R6 2,8i ...
Tak jinak: mám Fiat Punto (II, ne Grande) s 1,2 a 44kW... a v práci občas jedu Fabií 1,0 MPI, 55 kW... a s těmi 44 kW se jede líp. A teď nemyslím jen dynamiku, ale všechno = zvuk, reakce na plyn, jízdní vlastnosti... i spotřeba.
To Punto je 2008.
Ta Fabia je 2018... někde se stala chyba.
To Punto je 2008.
Ta Fabia je 2018... někde se stala chyba.
To se doopravdy špatně hodnotí, mám v autě 176 kW a přesednout do 3 válce 55kW je fakt rozdíl ))))
nechcete někoho rychle předjet nebo jedete nabalení a to se ani pokoušet nebudete.Mám skoro 2krát silnější auto a taky je to občas málo.
Nesouhlasím, s 85kw se dá uplně normálně jezdit po Evropě. Pokud je to 85kw ve větším motoru, o to víc... Jen to nemůžeš poslat do protisměru když tam jedou auta... chce to trochu myslet... což je v našem provozu nutnost tak i tak...
Záleží na úhlu pohledu. Při jízdě s 200 kW jsem neměl pocit, že by to bylo zbytečně moc. Naopak, na suverénní předjížděcí manévr dobrý základ a v čemkoli slabším jsem nějakou dobu předjíždět odmítal. 😄 Přitom jinak jsem spokojen s malou atmosférou.
Ja to tady psal výše. Mám 7 let naftový dvoulitr 85kw, k tomu jsem pořídil nový 132kw také dvoulitr v naftě (stejné auto, jen novější). Když přesedám zpět do 85kw verze, nepříjdu si nijak nepatřičně a druhý motor je až chvílemi "o papíry" a to je přitom naprosto na dnešní dobu průměrná motorizace. Slabší starší auto dokáže na dálnici držet 150-160 naložené i na dálnici bez většího problému. Předjíždění také problém není, samozřejmě to tam nemůžeš poslat bezmyšelnkovitě a v kopcích si musíš prostě podřadit, ale s autem sem odjezdil velký kus Evropy, nikdy jsem nebyl za lenocha, ani zdržovače provozu a zvládl jsem držet krok s provozem jak v ČR, tak i třeba na Německé neomezené dálnici... těch 200 to taky jede.
Silnější auto má obrovskou výhodu v předjíždění a úprku z křižovatky, ale když se nehlídám, tak na dálnici při stejném sešlápnutí plynu, jako u slabšího auta nemám 150-160, ale 200, při předjíždění na okresce v 90ti je tam hned 140.. a to jsou rychlosti už nadstandartní na můj vkus a dost o papíry, nebo dojedeš hned někomu do kufru.
Ještě jezdím služebně s naftovým 125kw dvoulitrem, který má ale výkon hodně ve vyšších otáčkách, tak tam si líp pohlídám na dálnici tu rychlost.. navíc díky stavbě auta to tam víc cítím >😁 Holt.. Simply Clever..
Takže když se bavíme o tom, co stačí, tak mne prostě stačí těch 85kw a beru to jako ideál na běžné použití..... zbytek beru jako příjemný bonus 😄
Silnější auto má obrovskou výhodu v předjíždění a úprku z křižovatky, ale když se nehlídám, tak na dálnici při stejném sešlápnutí plynu, jako u slabšího auta nemám 150-160, ale 200, při předjíždění na okresce v 90ti je tam hned 140.. a to jsou rychlosti už nadstandartní na můj vkus a dost o papíry, nebo dojedeš hned někomu do kufru.
Ještě jezdím služebně s naftovým 125kw dvoulitrem, který má ale výkon hodně ve vyšších otáčkách, tak tam si líp pohlídám na dálnici tu rychlost.. navíc díky stavbě auta to tam víc cítím >😁 Holt.. Simply Clever..
Takže když se bavíme o tom, co stačí, tak mne prostě stačí těch 85kw a beru to jako ideál na běžné použití..... zbytek beru jako příjemný bonus 😄
To chápu víc než dobře, mně stačí i 70 koní (když to není Octavie SDI...teda i s tou se jezdit dá, ale je to dost nezáživné 😄 ). Akorát si myslím, že ten příjemný výkonový bonus má vždy něco do sebe, snadno se na něj zvyká a chvíli trvá si zase odvyknout. Zvlášť když ten výkon (i jeho průběh) běžnou produkci výrazně přesahuje.
Ono není 85kw jako 85kw. Ty je máš z podladěného dvoulitru, a krouťák 300Nm není málo.
Krúťak je fajn, ale tieto slabšie dvojlitre v reále nestíhajú napríklad slabším verziam 1,4tsi
Litrový tři válec to jako vážně. Motorizace 1.2 už je katastrofa auto ani ve dvou lidech nejede. Výkon nikdy nemůže nahradit objem motoru. A co se tyče použitého materiálu katastrofa.
K té 1.2 . Dříve jsme mívali 1.6 75kw MPI Atmo a jezdil jsem ještě v 1.2TSI 77kw. Vůbec bych si netroufl tvrdit, že ta jednadvojka je proti tomu motoru horší, ba naopak. Obě stejně velká auta - VW Jetta a Š.Octavia kombi. To je tak těžké pochopit, že sto koní není na dálniční létání?
Jezdím v práci denně s Fabii 1.2 tsi 77 kw z toho 70 procent město. Při podřazeni na nižší rychlost třeba na trojku kdy člověk fakt potřebuje na něco zareagovat tak auto stojí na místě a než si rozmysli ze pojede tak to fakt a ne chvíli trvá a ani to turbo nepomůže. Co se tyče dálnici fajn tam není problém 130 ale při představě ze jedu s plně naroženým autem na dovolenou třeba býť jen 1000 km tak to auto musím zákonitě utrapit. A co se tyče spolehlivosti zmíněna Fabie má najeto cca 130 tisíc a na tom autě se ***o snad už úplně vše. Nepočítám spotřební věci
Nepreháňaj, stále je to malý skokan s +-100 koňmi. Áno, na vyšších kvaltoch pri poklese otáčok pod 1700 moc nechce , na strane druhej pokiaľ ho držíš nad 2000 tak ide slušne. Pre návrat na zem doporučujem porovnanie s nejakou 1,6 16v EU4, prípadne EU5 a potom zistíš ,že tá 1,2 tsi je vlastne super. (NE)spoľahlivosť prvej generácie nemá zmysel riešiť :-!
Pravé ze to mám s čím porovnat 1.6 16v 74 kw podle mého názoru proste jede lépe. Při podřazeni jede hned. S tím malým skokanem mas ale pravdu je to proste auto do města.
V jakém autě je to 1.6 ? Tipuju, že to bude něco, co plní EURO 1-2... to má taky obrovský vliv...
To jestli jaké to má euro a jestli to má vliv tak to fakt nevím. Ale je to Focus 2010.
To je ještě Fokus 2 ? Ten ještě není tak přidušen.
Jj je to Fokus 2
Príliš to paušalizuješ. Focus MkII jazdievam (rodičovský), má nejaké správanie. Ak to chceš vzťahovať k jednému motoru, tak by si bol prekvapený, ale proti Focusu MkI (teda staršiemu autu minimálne o 6 rokov) ide pocitovo o lenivejšiu motorizáciu. Minimálne, ale ide. Preto hneď nenapíšem, že je to zdochlina. Objem s tým nič nemá, tak kde je chyba? S tým jednotkovým Focusom mám nalietané... A teraz k 1,0TSI, momentálne to jazdím, a vážne to nie je lenivejšie, predbiehanie je troška kratšie ako so spomínanou atmosférou (ale zas aby som bol korektný, Focus mal 74kW, Fabka má 81kW). Ale to tu už X krát zaznelo, stačí sa naučiť, spoznať motor, držať ho tam, kde potrebuješ a potom to funguje. A ešte si pripočítaj rôzne sprevodovanie (1,6i Zetec vo Focuse 1 vs 1,6 Duratec vo Focuse 2; 1,0 74kW vs 1,0 81kW vo Fabii) a už sme úplne inde... Nie, ten 1,0TSI vážne nie je zdochlina. To ale ani 1,0 EcoBoost vo väčšom Focuse.
A s jakým autem to porovnáváš ? S jiným autem co má +/- 100 koní? Nevím, proč by si to utrápil, před 15ti lety jsme jezdili na dovolenou s HTP, která měla necelých 70k a po dálnici 130-140 jela ....
A se 100k 1.6 MPI jsem otočil třeba Chorvatsko a na dálnici jsem jel.... 180, 200... a motor to PŘEŽIL .. to je, co ? S TSI Oktavií jsem taky jel po dálnici dlouhodobě 150 a neshořelo to...
Naopak jak motor popisuješ, tak ho neznám, TSI 1.2 77kw ztrácí dech hlavně v otáčkách nad turbem, tam nejede, ale dole táhne jak diesel..
Jestli je to EA111 tak ten je nespolehlivý.... taky jsme to zažili na výše zmíněné Oktavii...
A se 100k 1.6 MPI jsem otočil třeba Chorvatsko a na dálnici jsem jel.... 180, 200... a motor to PŘEŽIL .. to je, co ? S TSI Oktavií jsem taky jel po dálnici dlouhodobě 150 a neshořelo to...
Naopak jak motor popisuješ, tak ho neznám, TSI 1.2 77kw ztrácí dech hlavně v otáčkách nad turbem, tam nejede, ale dole táhne jak diesel..
Jestli je to EA111 tak ten je nespolehlivý.... taky jsme to zažili na výše zmíněné Oktavii...
Utrapit proto ze ten motor je melej a má velký výkon. Jak píšeš 1.6 mpi tak to ti věřím je to normální dobrej motor. Ale když si vezmes ze stará 1.8 t měla nějakých 110 kw a ten motor byl pořádný a dnes se dělají motory 1.2 a mají něco o kolo 90 kw a ten motor je poloviční tak asi bude něco špatně.
Základní 110kW byla těžce podladěná. Byly i verze 154/165/177 kW. A i ta moje "základní" se dodnes toulá po světě, už 15 let, se 148kW a tak 350tkm na hrbu. Podle mudrlantu se měla rozpadnout už před těmi 15 lety, kdy ty "poctivé a pořádně" motory měly těch 100 koní ... >😁
To MPI od VW teda zrovna dobrý motor nebylo vyjma nesmrtelnosti. Žral, nejel, musel si ho pořád držet pod krkem... TSI jelo bez větší námahy, ale zase se mu moc nelíbilo, když si ho držel pod krkem..... ale pořád se tu snažím říct, že jedna věc je být rychlý a něco, co ti v provozu stačí, protože reálně stejně nikdy neakceleruješ naplno za každou cedulí konec města, nebo na nájezdu na dálnici.
Jak říkám i výše, já střídám v poslední době asi 4 auta.
Nejvíce svými auty :2x velké kombi střední třídy s naftovými dvoulitry (velká těžká auta), kdy i to slabší mi příjde plně dostatečné na běžný provoz i s výlety na německou dálnici (85kw).
Pak je to 1x SUV s 110kw s downsizovaným turbobenzínem, které jízdě je opravdu dravé a nejeden střednětřídní dálniční e😜res (rozuměj ten klasický, žádnou prémii s V6) si na dálničním nájezdu povodí, ale s plným autem a náloží cítíš, že to není už úplně to pravé ořechové .
Nakonec je to pravá česká "limuzína" taktéž s dvoulitrovým nafťákem (125kw), která když ji šlapeš na krk zvládá taktéž solidní tempo, ale pokud jedu v plném obsazení, tak se v kopcích razantně maže rozdíl, mezi touto tehdy nejsilnější variantou a tou nejslabší, podladěnou.
Ve výsledku pak komplexně výkonem a adekvátní spotřebou jako dostatečný shledávám ten nejslabší dvoulitr, který nemá o moc více výkonu, než ta testovaná Fabie >😁
A víš co ti řeknu tak nějak natvrdo? Když sem zkoušel třeba akcelerace 0-100 s 1.6MPI/1.2TSI a tím 2.0 TDCi 85kw, tak ty auta ani jedno by neujelo druhému a lehčí malý turbo-benzín po městě byl možná nejčipernější i díky rychlému nástupu výkonu a nenutnosti auto vytáčet......S těmi silnějšími to už nesrovnávám, to by bylo nefér.
Jak říkám i výše, já střídám v poslední době asi 4 auta.
Nejvíce svými auty :2x velké kombi střední třídy s naftovými dvoulitry (velká těžká auta), kdy i to slabší mi příjde plně dostatečné na běžný provoz i s výlety na německou dálnici (85kw).
Pak je to 1x SUV s 110kw s downsizovaným turbobenzínem, které jízdě je opravdu dravé a nejeden střednětřídní dálniční e😜res (rozuměj ten klasický, žádnou prémii s V6) si na dálničním nájezdu povodí, ale s plným autem a náloží cítíš, že to není už úplně to pravé ořechové .
Nakonec je to pravá česká "limuzína" taktéž s dvoulitrovým nafťákem (125kw), která když ji šlapeš na krk zvládá taktéž solidní tempo, ale pokud jedu v plném obsazení, tak se v kopcích razantně maže rozdíl, mezi touto tehdy nejsilnější variantou a tou nejslabší, podladěnou.
Ve výsledku pak komplexně výkonem a adekvátní spotřebou jako dostatečný shledávám ten nejslabší dvoulitr, který nemá o moc více výkonu, než ta testovaná Fabie >😁
A víš co ti řeknu tak nějak natvrdo? Když sem zkoušel třeba akcelerace 0-100 s 1.6MPI/1.2TSI a tím 2.0 TDCi 85kw, tak ty auta ani jedno by neujelo druhému a lehčí malý turbo-benzín po městě byl možná nejčipernější i díky rychlému nástupu výkonu a nenutnosti auto vytáčet......S těmi silnějšími to už nesrovnávám, to by bylo nefér.
Tak jezdilo se čímkoliv, co jelo. Jenže to bylo obvykle o tom, na co bylo, než co bychom chtěli. A aspoň mně se dlouhé střely jezdí líp s výkonným autem, kde nemusím řešit, jak mám auto naložené, jestli chci předjíždět v kopci, nemusím u manuálu tolik řadit a jízda vyšší rychlosti je obvykle příjemnější.
To vypovida jen o tom, ze s tim neumis jezdit. Pokud to v nekakych otackach je mrtve a chci aby to jelo, tak v nich nemuzu jet. Zprevodovani muze byt lepsi horsi, ale zas je to jen o zvyku. I s O3 1.6TDI jsem se naucil jezdit v pohode.
Ze to 130km/h da.. ja jezdim se stejne vykonou 1.4 tsi po dalnici ceatovni rychlosti 160-180..
Podivne je i to, ze 1.6MPI hodnotis jako lepsi motor. Neco jsem se v nem najezdil a je uplne ve vsem horsi. Jen s temi auty nemuzes jezdit stejne.
Ze to 130km/h da.. ja jezdim se stejne vykonou 1.4 tsi po dalnici ceatovni rychlosti 160-180..
Podivne je i to, ze 1.6MPI hodnotis jako lepsi motor. Neco jsem se v nem najezdil a je uplne ve vsem horsi. Jen s temi auty nemuzes jezdit stejne.
Takže když jedu na ctverku nějakých 50-60 a podradim na trojku a to auto proste nejede tak s tím neumím jezdit jo 😄 Projel jsem hodně aut s různými motory a podle mě proste ten motor není dobrý. Ale jak říkám je to můj názor. Každý si vzdy hodnotí to svoje a zvlášť to platí u lidi kteří mají škodovky to vždycky ta jejich je ta nejlepší
Sorry, ale že 1.2 TSI v 60 na trojku (ve srovnání s 1.6 74 kW) nejede, ti prostě nežeru. Možná tam bude určitá prodleva, ale jinak je motor v ideálních otáčkách. Na druhou stranu ta letitá atmosféra bude mít pravděpodobně i kratší převody.
No, napsaný je to nešikovně.. ale je mi líto, v praxi je to v podstatě pravda.
Když jedeš na 4 50, tak turbo prakticky stojí... takže po přeřazení na trojku se skutečně "nic neděje".
Jasně, až se motor "natlakuje", tak zabere o dost líp, než ta atmosféra... ale jak rostou otáčky, tak pomrně rychle to turbo začne zase vadnout - ve smyslu, že výkon dál neroste. Zatím co atmosféra se krásně a očekávatelně "rozbaluje".
V praxi to prostě znamená, že jízda s atmosférou je příjemnější a ve finále i bezpečnější.
Jasně, i s turbem se lze naučit jezdit. Podřadíš o mnoho dřív a "nafoukáš" motor dřív, než začneš opravdu předjíždět... v půli předjíždění so ještě jednou odřadíš - ale abys předešel tomu turboefektu, tak nepovolíš pedál "plynu" = otáčky Ti nespadnou.
Podržíš to na spojce... pokud chceš s turbem třeba závodit, tak to tak děláš úplně běžně!
Ale po každé "rozjížďce" měníš spojku... při závodění se to tak nebere...
Pro normální ježdění, v reálném světě, ještě nikdo nic lepšího, než atmosferický čtyřválcový dvoulitr s výkonem kolem 100 koní nevymyslel.
Dvoulitr podpoří těch 100 koní slušným momentem... nezdivočelý výkon znamená i splnění emisních norem... to jen zblblí zákaznící kupují raději 81 kW (z 1,0 R3), než 77 kW (z dvoulitru R4)... protože nutně potřebují ten výkon...
😉
Když jedeš na 4 50, tak turbo prakticky stojí... takže po přeřazení na trojku se skutečně "nic neděje".
Jasně, až se motor "natlakuje", tak zabere o dost líp, než ta atmosféra... ale jak rostou otáčky, tak pomrně rychle to turbo začne zase vadnout - ve smyslu, že výkon dál neroste. Zatím co atmosféra se krásně a očekávatelně "rozbaluje".
V praxi to prostě znamená, že jízda s atmosférou je příjemnější a ve finále i bezpečnější.
Jasně, i s turbem se lze naučit jezdit. Podřadíš o mnoho dřív a "nafoukáš" motor dřív, než začneš opravdu předjíždět... v půli předjíždění so ještě jednou odřadíš - ale abys předešel tomu turboefektu, tak nepovolíš pedál "plynu" = otáčky Ti nespadnou.
Podržíš to na spojce... pokud chceš s turbem třeba závodit, tak to tak děláš úplně běžně!
Ale po každé "rozjížďce" měníš spojku... při závodění se to tak nebere...
Pro normální ježdění, v reálném světě, ještě nikdo nic lepšího, než atmosferický čtyřválcový dvoulitr s výkonem kolem 100 koní nevymyslel.
Dvoulitr podpoří těch 100 koní slušným momentem... nezdivočelý výkon znamená i splnění emisních norem... to jen zblblí zákaznící kupují raději 81 kW (z 1,0 R3), než 77 kW (z dvoulitru R4)... protože nutně potřebují ten výkon...
😉
No ale to není pravda, aby ta atmosféra jela, musí se točit a točit nad 4000 ot, pak máš cca 2000 otáček na to aby něco předvedla, pak taky vadne, pokud nesedíš ve Ferrari. U turba je ten rozsah otáček zhruba stejně velký... takže řadíš v obou případech. samozřejmě je to velká paušalizace, najdou se i atmosféry, co netřeba tolik točit a turbomotory s menší turbodírou atd..... a o tom to je. 😉 A taky pozor, jedna věc je atmoféra z roku s 199x a atmosféra z roku 2018 😉 To je jiný vesmír, přidušený vesmír
A btw, můžeš mi v kategorii Fabie zmínit nějaký solidní atmosférický motor, se kterým je jízda příjemnější a ve finále bezpečnější? Současný nebo klidně i z nedávné historie. Z kategorie, kde když chci, si za až ne tak velký peníz pořídím stíhačku s 200PS? Osobně neznám nic s atmosférický plněním, co by se tomu jen blížilo ...
A když půjdu o třídu vyse, tak už nevím o žádné atmosféře, která by stačila alespoň na vykonovy průměr co do maxima, o průběhu v bezne pouzivanych otackach nemluve.
A když půjdu o třídu vyse, tak už nevím o žádné atmosféře, která by stačila alespoň na vykonovy průměr co do maxima, o průběhu v bezne pouzivanych otackach nemluve.
jezdím spíš na klobouka.Ale moje trasa do práce je 180km a jenom asi 4úseky je vidět na kilometr.Navíc rakusaci jezdi po okresce 70 i míň a pak to předjet s 80kw když tam jede třeba 5aut zasebou fakt nejde.Navíc mě ani netrápí zrychlovaci.Sám jsem měl i 44kw ibizu a dalo se jezdit i předjíždět.Ale 162kw je fakt pohodlnější.
Když je to cokoli s VW v pozadí, tak je předem vše odpuštěno a je to chyba řidiče.
Fakt by mě zajímalo, kolik diskutujících je v "práci" a kolik tomu prostě jen věří.
Za mě auto nevypadá vyloženě špatně. Ale ta cena je mimo... je to víc, než tady byl včera ten "brutálně předražený Jeep"...
Tříválec je prostě mor a jedinej, komu to vyhovuje je výrobce: je levnější ho vyrobit... a míň vydrží = majitel si dřív koupí nový auto.
No, a to je celý.
Fakt by mě zajímalo, kolik diskutujících je v "práci" a kolik tomu prostě jen věří.
Za mě auto nevypadá vyloženě špatně. Ale ta cena je mimo... je to víc, než tady byl včera ten "brutálně předražený Jeep"...
Tříválec je prostě mor a jedinej, komu to vyhovuje je výrobce: je levnější ho vyrobit... a míň vydrží = majitel si dřív koupí nový auto.
No, a to je celý.
Pokud se nepletu, tak jsi někdy kupoval nové auto. Pokud se nepletu, tak jsi byl i na druhé straně. No a přesto se rozplýváš nad CENÍKOVÝMI cenami NOVINÁŘSKÝCH verzí.
Chlape, nevím, jestli je tu někdo zaplacený, ale občas mám pocit, že přes rozvířenou hladinu vody nevidíš na dno sklenice 😉
Chlape, nevím, jestli je tu někdo zaplacený, ale občas mám pocit, že přes rozvířenou hladinu vody nevidíš na dno sklenice 😉
Ahoj.
😄
Asi se nechytám - kde se rozplývám nad novinářskými nebo i ceníkovými cenami?
Točí mě bezhlavá adorace Hitlerových pohrobků a stejně bezhlavá kritika čehokoliv jiného... to je celé.
😄
Asi se nechytám - kde se rozplývám nad novinářskými nebo i ceníkovými cenami?
Točí mě bezhlavá adorace Hitlerových pohrobků a stejně bezhlavá kritika čehokoliv jiného... to je celé.
Tak jinak, "divíš" se. Nahoře je vysoká cenovka verze, která je pro nadšence, co jí prostě chce. Když někdo bude chtít slušně vybavenou verzi s tímhle motorem, tzn. aut. klimatizace, vyhřívané sedačky, rádio s konektivitou (místo navigace lepší dnes android auto), full led světly, keyless, adaptivním tempomatem, zaplatí nakonec částku menší než 350, když bude vědět kudy tlačit, možná i 300, což rozhodně není mnoho. A dobře víš, že tak to funguje a zároveň kritizuješ cenu auta v testu... já se na cenu testovaného vozu nepodíval za poslední roky snad ani jednou... na co...?
A to s těmi pohrobky? Vždyť je to jen fandovství, jak na fotbale, nic více. Podívej na mě, nick Ronault, ale doma letos přibyl Citrouš a Škodárna ale klidně to mohlo být i Tipo nebo Auris, stačilo málo...
Teda Hyundai by to nemohl být, dokud tam bude tvořit Vošický ty slogany, ode mne neuvidí ani korunu. 8-s >😁
Ale teď jsem četl jeden hodně dobrý😒br /> "Hyundai nezastavíš! Hyundai se zastaví sám" >😁 >😁 >😁
A to s těmi pohrobky? Vždyť je to jen fandovství, jak na fotbale, nic více. Podívej na mě, nick Ronault, ale doma letos přibyl Citrouš a Škodárna ale klidně to mohlo být i Tipo nebo Auris, stačilo málo...
Teda Hyundai by to nemohl být, dokud tam bude tvořit Vošický ty slogany, ode mne neuvidí ani korunu. 8-s >😁
Ale teď jsem četl jeden hodně dobrý😒br /> "Hyundai nezastavíš! Hyundai se zastaví sám" >😁 >😁 >😁
OK, asi to píšu nešikovně: nepozastavuju se nad cenou tady - ale ironizuju ty výkřiky o brutálním předražení u Jeepa.
Snad mi dáš za pravdu, že to taky není typické "přibližovadlo".
A ano, já kupuju Fiaty prostě z trucu - ale ani se tím netajím. Raději bych kupoval Rovery, ale to už nejde.
Na faktu, že se vývoj nových aut zdeformoval z "vyvinout lepší auto" na "vyvinout aut s větším ziskem" to nic nemění.
A ani na tom, že větší atmosféra, 4 válec, je prostě uživatelsky příjemnější a má nesrovnatelně vyšší životnost taky ne. A to jsou věci, které se tady opakuju... prostě jako protijed těch nekonečných masáží...
Jinak i já udělám chybu: chytil jsem se na skoro SUV... příští rok půjde pryč. Ale nástupce musí být benzínový atmosferický čtyřválec, musí se startovat klíčem a mít ručku, kterou si ovládám sám.
😄
A že těch aut na výběr už moc nezbývá je prostě holý fakt.
Snad mi dáš za pravdu, že to taky není typické "přibližovadlo".
A ano, já kupuju Fiaty prostě z trucu - ale ani se tím netajím. Raději bych kupoval Rovery, ale to už nejde.
Na faktu, že se vývoj nových aut zdeformoval z "vyvinout lepší auto" na "vyvinout aut s větším ziskem" to nic nemění.
A ani na tom, že větší atmosféra, 4 válec, je prostě uživatelsky příjemnější a má nesrovnatelně vyšší životnost taky ne. A to jsou věci, které se tady opakuju... prostě jako protijed těch nekonečných masáží...
Jinak i já udělám chybu: chytil jsem se na skoro SUV... příští rok půjde pryč. Ale nástupce musí být benzínový atmosferický čtyřválec, musí se startovat klíčem a mít ručku, kterou si ovládám sám.
😄
A že těch aut na výběr už moc nezbývá je prostě holý fakt.
Nevěřím jedné věci, a to tomu, že "kdysi" výrobci auto dělali auta pro dobro věci, ne pro zisk 😉 To aby nějaké auto bylo lepší než druhé event. vydrželo více bylo dáno konkurencí, resp. snahou být lepší a ne jen levnější než konkurence. Pravda, různá nařízení a normy nám značně křiví trh, ale člověk, resp. podklad motivace pro ekonomiku je stejný a stejným zůstane 😉
To že chceš čtyřválec atmosférický nějak beru, OK, i když já bych dneska nechtěl, leda tak na auto určené jen na popojížděčky po městě a okolí. Ručku taky beru, stále jsem si nějak na tu elektronickou nezvykl. Ale proč bych chtěl mít v autě klíče, to nechápu. Jediný problém je, když mi žena v dobré víře po příjezdu před barák odejde i s kabelou, kde mám keyless klíča já pak nemůžu odjet do garáže, ale jinak nač furt tahat klíče z tašky nebo kapsy... to je taaak otravná činnost 8-s Šáhnu na kliku, odemkne se to, šáhnu na kliku, zamkne a zabliká, event sklopí zrcátka a vím, že je zamčeno. Nejvíce mě sejří ranní hledání klíčů od druhého auta v tašce... a ještě více mě sere Fanouš, který má stejně vypadající klíč od nádrže, takže pak ještě strkám do spínačky špatný... 8-s
To že chceš čtyřválec atmosférický nějak beru, OK, i když já bych dneska nechtěl, leda tak na auto určené jen na popojížděčky po městě a okolí. Ručku taky beru, stále jsem si nějak na tu elektronickou nezvykl. Ale proč bych chtěl mít v autě klíče, to nechápu. Jediný problém je, když mi žena v dobré víře po příjezdu před barák odejde i s kabelou, kde mám keyless klíča já pak nemůžu odjet do garáže, ale jinak nač furt tahat klíče z tašky nebo kapsy... to je taaak otravná činnost 8-s Šáhnu na kliku, odemkne se to, šáhnu na kliku, zamkne a zabliká, event sklopí zrcátka a vím, že je zamčeno. Nejvíce mě sejří ranní hledání klíčů od druhého auta v tašce... a ještě více mě sere Fanouš, který má stejně vypadající klíč od nádrže, takže pak ještě strkám do spínačky špatný... 8-s
Jeden známý za mnou přijel s Hjondé se zmíněným polepem: "Hyundai nezastavíš", a když jsem se ho ptal, proč má teď tolik vozů této značky problém s brzdami, tak vůbec nechápal, na co se ho vlastně ptám... 😉
teď jsem viděl Ford fiesta titanium krátká 1.0eb 100koní s automatem za skoro 500tisíc a zadní stahování oken na kličku.Takže fabka je s tou cenou ještě láce
Je to tak, ale Fiesta míří na západní trh zejména. Mimo jiné v EU je celkově prodej Fábií někde pod TOP desítkou, z malých aut vede Clio, Fiesta, Polo atd... Lidé na západě chtějí i v malých autech komfort a to něco stojí. Fábie je oblíbená na východ od Německa a tak si může dovolit tvrdé plasty, poddimenzovanou spojku nebo výběhové díly z Pola, ale také nejužší rozchod kol 😄 Možná to tak má být, jenže stačí si projít skladovky a hle, Fiesta Automat Tit 450 000kč, často výbava přesahující Monte Carlo, až na ty švihadla vzadu >😁
Je to často jen o pocitu, jak si člověk sedne do nové Fiesty nebo Pola, které mají navíc o 5cm širší rozchod kol a hlavně nádherný interiér, už se mu do Fábie prostě nechce 😄
Je to často jen o pocitu, jak si člověk sedne do nové Fiesty nebo Pola, které mají navíc o 5cm širší rozchod kol a hlavně nádherný interiér, už se mu do Fábie prostě nechce 😄
Škoda Fabia Monte Karlo jednoznačně poráží v A8,A7,A6,A5,A4,A3 a BMW 3,4,5,X3,X6 a další a další vozidla škrabkou ve víčku palivové nádrže.
Přečti si občas jak tady na diskuzi vystupuješ a co píšeš, můžeš mít doma 10x V8, ale tady na diskuzi vystupuješ výhradně jen jako troll 😉. Měj se...
Fabie stojí půl, oktávka jeden, superb jeden a půl mega. Se stim smiř. 😉
To auto sloužilo jako rodinné pro většinu lidí s průměrným příjmem. Vyměnili ho za ojetiny, nebo své staré Felicie. Takže Fabii hodně kupovali soukromníci, protože chtěli nové auto a potřebovali prostor, moc na výběr s omezeným rozpočtem nemáš a Fabie kombi tak byla jako takový rozumný Value/Money.. měla kufr, nějakou výbavu, když sis připlatil, tak i normální motor, který tě nenechá v prvním kopci. Takže pokud cena Fabie je taková, jaká je testovaného auta, nevěřím, že by jí dala většina lidí přednost před čímkoli z C segmentu za ty peníze...
Pokud by taková Fabie nahoře měla 1.5TSI a byl to kombik Monte Carlo, pak bych mu tu cenu odpustil a byl by tam ten kýžený překryv oproti Octavii, kdy za tyhle peníze koupíš Ambition s tímto motorem.
Karoq je jiná liga, ten už pro někoho může být dostatečně veliký a schopný a když někdo chce, tak si ho holt nesmyslně vybaví. Nemyslím si, že Karoq si někdo kupuje jako nutně nejlevnější auto na které dosáhne.
A pokud si fábii dneska můžeš naložit výbavou, která se dřív dávala jenom od oktávky nahoru (full led, adaptivní tempomat, ...), tak je jasný, že taky musí stát víc než dřív. Zatímco do kokodáqa si už proti fabii nic moc víc nedáš - tak maximálně elektrický víko kufru a virtual cockpit. Tak proč by to auto mělo stát víc než dvakrát tolik a k tomu skoro tolik, kolik stojí X1, čili skutečně prémiové malé SUV?
Do Kodiaqa toho samozřejmě dáš o hodně víc. V první řadě technika. Kodiaq je většinou 4x4, vždy víceprvek vzadu, volitelně adaptivní tlumiče, robustní převodovky s mokrýma spojkama vč. DQ500, motory do 176kW v naftě a do 140kW v benzínu.
Nějaké blbinky tam jsou taky... ale o ty až tolik nejde.
2. Skús si spomenúť, za koľko sa kupovali prvé fabie s nejakym motorom, troškou výbavy a skús si to porovnať 😉
Tak třeba černou stropnicí.. to je fakt.
😉
Ale nepřijde mi drahej ani ten Jeep.