Fabii v omlazeném balení už koupíte výhradně s benzinovými tříválci. Vyzkoušeli jsme absolutní vrchol nabídky v karoserii kombi, nad kterou se dost možná stahují mračna.
Pravda. Naši v roce 2000/2001 brali F01, Comfort s výbavou 2x airbag, kazeťák, el.okna a zrcátka, mlhovky, centrál+DO, klimatizace, motor 1.4 16V 74kw.....a 460tis. Tehdy. Dnes za ty peníze má člověk výbavu o xx úrovní výše.
Myslet si můžeš, rozhlašovat taky, nemám s tím problém. Horší je, že se asi nevsadíš třeba o 100tis u notáře. Jsem si mohl přivydělat. Nebo jo? Ty v zahraničí taky říkáš, že Plzeň je patok a Karlův most ruina co? Zvláštní, teď své chování srovnej s Britem nebo Američanem. Proto jsou asi dál a CZ ne.
Něco na tom bude - tuhle jsem někde v obchoďáku obdivoval Škodu Karok za cenu 990 tisíc - a vzpomněl jsem si, že za ten samej milion korun si před rokem kolega v práci kupoval BMW X1. Asi už šáde není žádná druhořadá značka? :-)
U toho Karoqu to ještě s přimhouřením obou očí a zacpání nosu chápu. Jenže Fabie má alespoň dle mého vnímání tohoto modelu a trhu v ČR jiné postavení.
To auto sloužilo jako rodinné pro většinu lidí s průměrným příjmem. Vyměnili ho za ojetiny, nebo své staré Felicie. Takže Fabii hodně kupovali soukromníci, protože chtěli nové auto a potřebovali prostor, moc na výběr s omezeným rozpočtem nemáš a Fabie kombi tak byla jako takový rozumný Value/Money.. měla kufr, nějakou výbavu, když sis připlatil, tak i normální motor, který tě nenechá v prvním kopci. Takže pokud cena Fabie je taková, jaká je testovaného auta, nevěřím, že by jí dala většina lidí přednost před čímkoli z C segmentu za ty peníze...
Pokud by taková Fabie nahoře měla 1.5TSI a byl to kombik Monte Carlo, pak bych mu tu cenu odpustil a byl by tam ten kýžený překryv oproti Octavii, kdy za tyhle peníze koupíš Ambition s tímto motorem.
Karoq je jiná liga, ten už pro někoho může být dostatečně veliký a schopný a když někdo chce, tak si ho holt nesmyslně vybaví. Nemyslím si, že Karoq si někdo kupuje jako nutně nejlevnější auto na které dosáhne.
No to bych právě viděl přesně naopak, zvyšování cen chápu spíš u tý fabie, protože prostě náklady na výrobu nejdou lineárně s velikostí auta. Nějaká minimální výbava musí být v obou a stojí stejně - a těch pár procent plechů, skla a dodatečný výbavy prostě nebude stát o tolik víc.
A pokud si fábii dneska můžeš naložit výbavou, která se dřív dávala jenom od oktávky nahoru (full led, adaptivní tempomat, ...), tak je jasný, že taky musí stát víc než dřív. Zatímco do kokodáqa si už proti fabii nic moc víc nedáš - tak maximálně elektrický víko kufru a virtual cockpit. Tak proč by to auto mělo stát víc než dvakrát tolik a k tomu skoro tolik, kolik stojí X1, čili skutečně prémiové malé SUV?
Do Kodiaqa toho samozřejmě dáš o hodně víc. V první řadě technika. Kodiaq je většinou 4x4, vždy víceprvek vzadu, volitelně adaptivní tlumiče, robustní převodovky s mokrýma spojkama vč. DQ500, motory do 176kW v naftě a do 140kW v benzínu.
Nějaké blbinky tam jsou taky... ale o ty až tolik nejde.
Co do toho motáš Kodiaqa? Od kdy je Kardiaq velikostně konkurencí pro X1? To je spíš tak X3, ne-li X5 (tyhle velký auta ve voku moc nemám, sorry jako).
Ale vždyť Fabie nezačínáan 435t Kč, proboha. Style s tímhle motorem se dá koupit o 100t Kč níže. V nižší výbace i hluboko pod 300t Kč. To je přece dobrá cena.
A kde jsi přišel na to, že Fabia Combi začíná na 435t kč? A ceník není realita... ta je úplně jinde, když se ví kudy a jak... Ale plakt nad ceníkovou cenou Fabie... to snad člověk zkušený jako ty přece nemyslí vážně.
1. Je to "vrcholný" model nacpaný kadečím
2. Skús si spomenúť, za koľko sa kupovali prvé fabie s nejakym motorom, troškou výbavy a skús si to porovnať ;)
A uprostřed stropnice je panoramarické okno za desítky tisíc... prosím Tě, co v té výbavě chybí na auto tohoto segmentu? Já si opravdu nic představit nemůžu. A příjde ti to jako drahé, jo?
Fabie v této generaci vypadá dobře, vím, že se tu najde tuna odpůrců, ale je jedním z posledních aut svého druhu (Společně s Cliem) a ve třetí generaci umí působit celkem dobře a v této výbavě se neztratí na parkovišti ani mezi dražšími auty.
Akorát do rodinného ideálu má tato konfigurace hooodně daleko, cena je absolutně mimo... 0,5M za Fabii.... ale ok, novinářská verze, jenže i tak 434 tisíc za základ v této výbavě. Myslím, že síla Fabie je v jiných konfigurací.
V testované konfiguraci jsem se svezl v Rapidu, převodovka řadila hladce (ano Sakro, DSG a řadilo v pohodě.... ! >:D ), motor se moc zbytečně nevytáčel a při běžné jízdě i pocitově tlačil do sedaček >:D Příšerný byl komfort a odhlučnění podvozku, nevím, jak moc je to velký rozdíl proti Fabii, ale měřítkem ceny by to pro mne bylo neakceptovatelné...
Mou otázkou je, kdo si výše nakonfigurované auto koupí za tu cenu a jak široká to bude základna kupců. Vypadá dobře, jezdí na svou třídu solidně, ale je to pořád Fabie za 0,5milionu a to není ani RS..... Rodina to asi nebude, když chci kombik, mám obrovský výběr o třídu výše ( včetně Oktavie), pokud chci stylovku do města, asi nebudu brát kombik ? Otázky do pranice :-)
Tak fabia kombi za cenu toyoty corolly... No neber to. ;-)
Ja viem že každý pes svoj chvost chváli a asi som ovplyvnený tým, že mám corollu.
Ale toto fakt v škodovke trochu prehnali. Jedine že tá nová fabia je hádam komplet iná ako terajšia. Máme staršiu na firme a corolla hrá proste inú ligu.
Je pravda, že Corolla nebo Auris mají zajíamvé ceny, ale zase ať si Toyoťáci rvou vlasy jak chtějí, reálně je ta jejich 1,6 lemra líná, která se nedá s tímhle 1,0 TSI srovnat, natož si nedovedu představit Auris s ještě slabším motorem
No potěškoště ... jestli mají pomalé i motory s manuálem ... já jel jen hybridem a to je hrůza ... sice prý táhnou pořád stejně rychle i ve vyšších rychlostech ... ale zrychlení v těch nižších je příšerné i ve sportovním módu ...
Jak říkáš, tohle není zrovna "value for money" konfigurace (DSG, MC paket, panorama, Velvet metla). Vždy tam bude nějaký mezitřídní překryv, o kterém by se dalo donekonečna diskutovat. Častější bude nějaký Ambition nebo Style v manuálu do 400 tisíc.
Prekryv je ok, ale když už, tak by za ta překrývající varianta měla nabídnout něco navíc. Když překrývá o třídu výše třeba Oktavia Superba, tak je to většinou tak, že dostaneš za stejné peníze jako za Supa u Oktávka nejen výbavu , ale i motor. Tady dostaneš pořád jen a ten stejnej motor i když v Oktávce si sáhneš už na 1.5 TSI .. Souhlasím, že to není častá kombinace, ale ta je v testu , tak proto o ni mluvím...
Ano, ale mrkni do ceníku, tahle Fabie v téhle variantě stojí od 435 tisíc... za to máš dnes skladovou 1.4 TSi Oktávku, za 0,5M jsou 1.5TSI Ambition ;) Takže asi tak.. O1 s litrovým tříválcem (ta za mega byla snad 1.2TSI :-) ) je ve verzi Style a DSG za necelých 600.. to je pořád ještě tak nějak odargumentovatelné...
Se skladovkami je to složité, prodejci do akčních cen rádi započítávají financování, protiúčty a podobně. To jsi i s tou Fabií na 390 jak nic, aniž ses začal bavit o slevě z ceníku. Docela bych se divil, kdyby se na OIII dávaly výrazně vyšší slevy pro FO, ale zmapované to nemám.
Neni v konfigurátoru. Na webu za 395 000 manuál, 81kW. Octavia ambition s manuálem a 1,5 TSI je za 525 000. to je 130 rozdíl. Automat skoro 600. Takže odstup je fakt velký.
Ale havně MC je sportovní výbava, , takže srovnání s octavií dost kulhá. Ta má nejvyšší style (pominu-li L&K). Kdyby existovala RS line tak by to bylo na srovnání.
Sice je chudší, ale pokud budu chtít rodinné auto, tak mi to nepříjde jako špatná volba oproti té fabii... respektive, vycházím z teze, že Fabii spíš kupují rodiny a mít 500 tisíc na auto do rodiny, tak je to nesmysl.
Jasné, je to limitka (je to opravdu limitované?), ale zajímá mne koncový zákazník... kdo a proč ?
Ne, dobře, tak ne limitované, ale prostě zvláštní - sportovní - edice, kde platíš něco za design. Pro rodinu bys měl asi logicky končit spíš u nějakého Style nebo Ambition u té Fabie.
525 no dobře... bez vyhřívaných sedaček, bez autoklimy, bez rádia na volantu, ... jako jo, vlastně proč ne.
Když bys jezdil Fordy a každá generace a každý model by to měl zpřeházené, aby si nemohl přesednout a mít vše stejné.. to je moc nudné... tak bys to taky nepoužíval :d Zlatej Renault s pákou pod volantem >:D
Za sebe nevidím na MC cenově nic extrémního. Jde o kombík s DSG a ve stylingu. Když vezmu běžnou slevu na takto vybavená auta (8-10%), tak se pak podle další (rozumné) výbavy dostanu reálně na 400 - 430tKč (před 15 lety výkonově podobná "krátká" RS reálně začínala na 495, slevy se tehdy ještě moc nenosily, a platy byly poloviční).
A tady, pokud chci srovnávat s nižší střední, tak srovnávám nesrovnatelné, protože když u Fabie uberu kombi/dsg nebo to na druhé straně přidám, tak nůžky budou pěkně široce rozevřené. A i když vezmu nesmyslné auto v testu (barva, střecha ..), tak kolik stojí M2 G115? Prakticky stejně, není to kombi a nemá automat.
vadia mi moc male zadne svetla, aj kvoli tomu vyzera tak subtilne.. v tejto cervenej monte to moc nevidno ale ak skombinujes bezne 15-16 disky a inu farbu tak to bije do oci... v predu to FL trochu poriesil tam je to OK, no zadok ma moc male tie svetla...
"Sluší jí to" - viděl jsem včera krátkou, na pěkných kolech, a až jsem zíral, jak jí to sluší. Tahle prezentovaná bohužel vypadá, jako by kola byly 12" a pro mě designová tragédie. ;-\
Já ji už taky očumoval na showroomu, ale nějak mi ten čumák nesedí, prostě se mi před faceliftem líbil více a to, že dali pryč to černé lesklé orámovaní zadních světel mě taky mrzí, protože Fabce sedne buď klasicky stříbrná Briliant nebo bílá Laser a tam ta černá dělala pěkný kontrast.
Ty jsi nějaký zaseknutý chlape. Půl milionu stále nejlépe vybavená Fabie vždycky, vždycky... a že půl milionu dneska není tolik, co bylo. A když chceš, tak můžeš mít kombíka s klimou za 250t Kč, kde je sakra problém? A jaký základ? Dyť je to nejvyšší verze.
Klientela je velká. Dobře situaovaný důchodce event. padesátník, tedy průměrně situovaný padesátník. Prostě nechce velké auto, ale chce kufr, SUV nepotřebuje, ale chce výbavu aby to vypadalo. Proč ne?
Cpát na auto typu Fabia 17" kola je doslova magořina. Už jenom ta cena za sadu pneu oproti 16" je velmi výrazný rozdíl, nehledě na lepší jízdní komfort na 16". Navíc je Fabka nepohodlná, k tomu neskutečně předražená a vnější design už by to chtělo taky nějak modifikovat. Ale co, je to Fabka a pro mnohé, co nic jiného za ty peníze neznají a pro firemní flotily to bude opět jediná volba, i kdyby v testech nedopadla nejlépe, což se samozřejmě na těchto webech nikdy nestane.
Lidi chápou "výrazný rozdíl" rozdílně. Pro mě je třeba rozdíl 700,- na sadě 215/45/16" vs 215/40/17" docela zanedbatelný. Beru třeba Continental WinterContact TS 860, což znamená cena za sadu cca 14 000,-
Nevím jaký je přesný rozměr těch 17" gum, ale vzhledem k tomu že, 215/45/R16 je docela atyp, který stojí hodně, bych cenu asi neviděla jako hlavní problém.
Měl jsem půjčený UP s tímto motorem. Do kopce jsem potřeboval (já = 1 osoba ve vozidle s igelitkou kopec 2,5 km) předjet dodávku jedoucí 70 km/hod. Raději jsem manévr vzdal, protože bych ho nebyl schopen bezpečně dokončit , možná bych ho nedokončil vůbec. Ten motor je taková chcíplotina, že si nedokážu představit 4 osoby s nákladem. Mám doma VW 1,2 TSi 77kW, taky nic moc, zejména předjíždění je utrpení typu snad to vyjde.
To by automobilky pak nemusely prodávat výkonnější varianty, když by i základní motor válcoval všechno kolem. >:D S 50kW fabií to prostě na předjíždění nebude, ale to si musí člověk uvědomit už ve chvíli, kdy si to auto kupuje. Třiceticentimetrovou motorovku si taky nekupuješ na kácení stoletejch dubů...
Jezdil jsem dlouho s auty o výkonu kolem 100k a je jedno, jak byly staré, pokud to nebyl lehký sporťák, tak musíš při předjíždění přemýšlet trochu víc, než když máš 200, nebo 300k... to je docela logické. Pro běžné jezdění to byly auta naprosto v pořádku. Jezdíl jsem jak s 1.2 TSI 77kw, tak i s 1.6 MPI 75 kw a výrazný rozdíl tak opravdu není a když už, tak ve prospěch menšího turbomotoru.
Mal som Bravu 1,6 16V, 76kW a to auto islo ako z praku, hlavne ked si ho drzal nad 3500 otackami. Jasne, nalozeny nebol taky suveren ale v priamom porovnani s Octou 1,9 TDI nestracal ani v kopcoch. :-)
A že auto jede může být i dost subjektivní :-) Tenkrát ti to tak přišlo, ale třeba by si dnes říkal něco jiného. Pořád je to sto koní a u +/- normálních aut C segmentu, kde tato motorizace (kolem 100 k) byla nejčastější, to bylo normálně jedoucí auto, žádná raketa, ani žádný lenoch a tak je to i dnes :-) Nic s čím by se nedalo jezdit...
Kdy už konečně všichni pochopíte, že o počtu válců to skutečně není? Problém může být jen v objemu, ale tam to zase úspěšně vyvrátím litrovou Corsou, která tyhle manévry taky zvládá bez problémů, i s nižším výkonem.
Ne, v99% případů je problém za volantem.
A kdy už všichni pochopíte, že největší slabinou tříválce je chybějící válec.
Viz.: Pohádka o tříválcových motorech nabírá hořkého konce. Ford žalují o 29 miliard
Sice zaměňuješ dvě naprosto rozdílné věci (malý objem vůči počtu válců), ale protože jsi zjevně v oboru neznalý, nechám ti čas se dovzdělat. Omluvu nečekám, vím, že bych se jí nikdy nedočkal.
A čo má spoločné žaloba na Ford s počtom válcov. Pokiaľ by sa žalovalo za každý motorový podrb, tak by bola 1/2 výrobcov pod hlinou. U každého nájdeš nejaký zgarb a počet válcom je irelevantný :-!
Mno, Taxis to zrovna nebyl, ale jo, jeden příkop jsem si s ní skočil. Pravda, byla to velmi letitá Corsa a byla spíš na zrušení než na jízdu. Každopádně dostala, co se do ní vešlo.
Promiň, ale řídil jsem oboje a zrovna Citigo se 44kW mi doslova vyrazilo dech. Má mnohem delší převody než 55ka a pokud to včas točíš, tak to i do kopce upaluje velice svižně. S Tím TSíčkem jsem najel skoro 1/4 mega. Rozhodně se nejednalo o žádnou katastrofu jak popisuješ. Se vším je potřeba se naučit jezdit a využít ideálně byť i malý potenciál. Kdo se to nenaučí, tak nadává.
A co chceš? Zjevně výkonnější vůz, tak si ho kup a nestěžuj si. Plakat nad základní motorizací základních aut je k smíchu. Koneckonců, proč sis tu 1,2 TSI kupoval? Realita tě asi překvapí, ale pokud chceš bonus, musíš připlatit.
Já měl na rok v operáku citigo se stejným motorem (v manuálu). To co popisujete zní ještě proveditelně, ale nad 100 km/h už to nemá žádnou sílu. Tedy záleží jak prudký ten kopec byl. Jinak ano .. je to zlé i na okresky, příšerné na dálnice .. ale je s tím sranda ve městě >:D Já si užíval srandu když jsem dal tempomat třeba na 120 a ono to do kopce nedávalo
ani s rozjetím >:D Jel jsem testovací jízdu i s automatem (stejný motor) a to byla hrůza ... začne to trochu fungovat až když se sešlápne plyn pocitově až na úroveň "pod podlahu" :D:D:D
Říkám si, konečně test 1.0 TSI 81 kW s DSG... a o práci automatu tam není jediná zmínka. Známé věci 10x zopakované, to "nové" však test úspěšně ignoruje.
Škube při rozjezdu? Nepodtáčí v zájmu spotřeby nepříjemně motor?
Vzhledem k tomu, že se budu brzy u rozhodovat, zda u služebního auta manuál nebo DSG, uvítal bych bližší zhodnocení v tomto smyslu. Vyplatí se rozumný 30 tis. příplatek?