Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia Combi 1.0 TSI 81 kW DSG Monte Carlo – Nejlepší z rodu

Fabii v omlazeném balení už koupíte výhradně s benzinovými tříválci. Vyzkoušeli jsme absolutní vrchol nabídky v karoserii kombi, nad kterou se dost možná stahují mračna.
Zpět na článek
8. 10. 2018 14:09
8. 10. 2018 14:11
8. 10. 2018 19:32
9. 10. 2018 08:08
8. 10. 2018 14:27
8. 10. 2018 15:01
8. 10. 2018 15:04
8. 10. 2018 15:32
8. 10. 2018 15:36
8. 10. 2018 16:34
8. 10. 2018 16:37
8. 10. 2018 17:01
8. 10. 2018 17:05
9. 10. 2018 15:01
8. 10. 2018 14:47
8. 10. 2018 14:58
8. 10. 2018 15:18
8. 10. 2018 15:29
8. 10. 2018 19:57
8. 10. 2018 21:30
8. 10. 2018 23:32
9. 10. 2018 11:17
9. 10. 2018 21:45
9. 10. 2018 21:43
8. 10. 2018 15:01
9. 10. 2018 21:29
9. 10. 2018 21:46
9. 10. 2018 22:37
9. 10. 2018 22:46
8. 10. 2018 14:27
8. 10. 2018 14:50
8. 10. 2018 15:17
8. 10. 2018 14:48
8. 10. 2018 16:23
8. 10. 2018 17:41
9. 10. 2018 17:03
8. 10. 2018 17:11
8. 10. 2018 14:56
8. 10. 2018 16:03
8. 10. 2018 17:25
8. 10. 2018 19:09
9. 10. 2018 07:32
11. 10. 2018 08:40
12. 10. 2018 13:43
12. 10. 2018 15:38
12. 10. 2018 17:22
8. 10. 2018 17:30
neregistrovaný "SR20"
8. 10. 2018 16:00
8. 10. 2018 19:50
8. 10. 2018 17:27
neregistrovaný "SR20"
8. 10. 2018 19:20
neregistrovaný "SR20"
8. 10. 2018 18:29
8. 10. 2018 18:41
8. 10. 2018 18:42
8. 10. 2018 21:43
8. 10. 2018 21:51
8. 10. 2018 18:56
8. 10. 2018 19:09
8. 10. 2018 21:46
8. 10. 2018 19:36
8. 10. 2018 21:32
10. 10. 2018 18:04
neregistrovaný "SR20"
8. 10. 2018 18:44
9. 10. 2018 18:51
neregistrovaný "SR20"
9. 10. 2018 21:47
8. 10. 2018 18:48
8. 10. 2018 19:29
8. 10. 2018 21:34
9. 10. 2018 06:09
10. 10. 2018 18:08
neregistrovaný "SR20"
9. 10. 2018 12:24
8. 10. 2018 14:09
Ha!
Nová doba! Fabka za půl mega >:D
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 14:11
Re: Ha!
Taková tu byla vždy... Akorát tam byl motor 2x tak veliký >:-[] Nebo nesla odznáček RS a taky tak jezdila...
8. 10. 2018 19:32
Re: Ha!
A to ještě nebyla nejdražší verze. Plně vybavené (xenony, ESP, kožené čalounění) Fabie Combi 2.0 a 1.9 TDI stávaly před 15 lety přes 600 tisíc.
9. 10. 2018 08:08
Re: Ha!
Pravda. Naši v roce 2000/2001 brali F01, Comfort s výbavou 2x airbag, kazeťák, el.okna a zrcátka, mlhovky, centrál+DO, klimatizace, motor 1.4 16V 74kw.....a 460tis. Tehdy. Dnes za ty peníze má člověk výbavu o xx úrovní výše.
Avatar - JiRkA997CZ
8. 10. 2018 14:27
Re: Ha!
Naleštěnej mrzák, co chceš za půl míče?
Avatar - JirkaV8
8. 10. 2018 15:01
Re: Ha!
To je kombi jako šíp :-! I když Scout mě bere víc :-)
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 15:04
Re: Ha!
Měl by si si změnit Nick na JirkaV3.... když už, aby to lépe vystihovalo tvůj postoj :-!
8. 10. 2018 15:32
Re: Ha!
Myslis R3? V3 jsem jeste nevidel >:D
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 15:36
Re: Ha!
A V8 v Oktávce jo? >:-[] To máš jedno, stejně je to troll >:D
Avatar - JirkaV8
8. 10. 2018 16:34
Re: Ha!
Fabia je městské auto. Ano do Oktávky bych třeba pod 1.5TSI nechtěl. ...Jo V8 mám já, ale to není pro Vás a ani pro Škodovku ;-)
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 16:37
Re: Ha!
Tak určitě máte :-) A proto tady trollíte už nějaký čas dikuze ve prospěch Škodovky >:D V jaké počítačové hře to máte?
Avatar - JirkaV8
8. 10. 2018 17:01
Re: Ha!
Myslet si můžeš, rozhlašovat taky, nemám s tím problém. Horší je, že se asi nevsadíš třeba o 100tis u notáře. Jsem si mohl přivydělat. Nebo jo? Ty v zahraničí taky říkáš, že Plzeň je patok a Karlův most ruina co? Zvláštní, teď své chování srovnej s Britem nebo Američanem. Proto jsou asi dál a CZ ne.
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 17:05
Re: Ha!
Co to všechno má společného s trollením v diskuzi ve jménu Škodovky?

Přečti si občas jak tady na diskuzi vystupuješ a co píšeš, můžeš mít doma 10x V8, ale tady na diskuzi vystupuješ výhradně jen jako troll ;). Měj se...
Avatar - rokyta.p
9. 10. 2018 15:01
Re: Ha!
Kombi jako šíp, svatá pravda, ozzymu navzdory >:D
8. 10. 2018 14:47
Re: Ha!
Ne ne, doba je furt stejná - doba yntelygentů nadávajících na cenovku novinářskýho auta v absolutně plný palbě.

Fabie stojí půl, oktávka jeden, superb jeden a půl mega. Se stim smiř. ;-)
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 14:58
Re: Ha!
Ale tahle Fabie začíná na 435 tisících... což samo o sobě málo není.
8. 10. 2018 15:18
Re: Ha!
Něco na tom bude - tuhle jsem někde v obchoďáku obdivoval Škodu Karok za cenu 990 tisíc - a vzpomněl jsem si, že za ten samej milion korun si před rokem kolega v práci kupoval BMW X1. Asi už šáde není žádná druhořadá značka? :-)
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 15:29
Re: Ha!
U toho Karoqu to ještě s přimhouřením obou očí a zacpání nosu chápu. Jenže Fabie má alespoň dle mého vnímání tohoto modelu a trhu v ČR jiné postavení.

To auto sloužilo jako rodinné pro většinu lidí s průměrným příjmem. Vyměnili ho za ojetiny, nebo své staré Felicie. Takže Fabii hodně kupovali soukromníci, protože chtěli nové auto a potřebovali prostor, moc na výběr s omezeným rozpočtem nemáš a Fabie kombi tak byla jako takový rozumný Value/Money.. měla kufr, nějakou výbavu, když sis připlatil, tak i normální motor, který tě nenechá v prvním kopci. Takže pokud cena Fabie je taková, jaká je testovaného auta, nevěřím, že by jí dala většina lidí přednost před čímkoli z C segmentu za ty peníze...

Pokud by taková Fabie nahoře měla 1.5TSI a byl to kombik Monte Carlo, pak bych mu tu cenu odpustil a byl by tam ten kýžený překryv oproti Octavii, kdy za tyhle peníze koupíš Ambition s tímto motorem.

Karoq je jiná liga, ten už pro někoho může být dostatečně veliký a schopný a když někdo chce, tak si ho holt nesmyslně vybaví. Nemyslím si, že Karoq si někdo kupuje jako nutně nejlevnější auto na které dosáhne.
8. 10. 2018 19:57
Re: Ha!
No to bych právě viděl přesně naopak, zvyšování cen chápu spíš u tý fabie, protože prostě náklady na výrobu nejdou lineárně s velikostí auta. Nějaká minimální výbava musí být v obou a stojí stejně - a těch pár procent plechů, skla a dodatečný výbavy prostě nebude stát o tolik víc.

A pokud si fábii dneska můžeš naložit výbavou, která se dřív dávala jenom od oktávky nahoru (full led, adaptivní tempomat, ...), tak je jasný, že taky musí stát víc než dřív. Zatímco do kokodáqa si už proti fabii nic moc víc nedáš - tak maximálně elektrický víko kufru a virtual cockpit. Tak proč by to auto mělo stát víc než dvakrát tolik a k tomu skoro tolik, kolik stojí X1, čili skutečně prémiové malé SUV?
Avatar - Emel
8. 10. 2018 21:30
Re: Ha!
Uh huh.

Do Kodiaqa toho samozřejmě dáš o hodně víc. V první řadě technika. Kodiaq je většinou 4x4, vždy víceprvek vzadu, volitelně adaptivní tlumiče, robustní převodovky s mokrýma spojkama vč. DQ500, motory do 176kW v naftě a do 140kW v benzínu.

Nějaké blbinky tam jsou taky... ale o ty až tolik nejde.
8. 10. 2018 23:32
Re: Ha!
Co do toho motáš Kodiaqa? Od kdy je Kardiaq velikostně konkurencí pro X1? To je spíš tak X3, ne-li X5 (tyhle velký auta ve voku moc nemám, sorry jako).
Avatar - Emel
9. 10. 2018 11:17
Re: Ha!
A co jsi myslel kokodáquem?
Avatar - Ronault.
9. 10. 2018 21:45
Re: Ha!
Ale vždyť Fabie nezačínáan 435t Kč, proboha. Style s tímhle motorem se dá koupit o 100t Kč níže. V nižší výbace i hluboko pod 300t Kč. To je přece dobrá cena.
Avatar - Ronault.
9. 10. 2018 21:43
Re: Ha!
A kde jsi přišel na to, že Fabia Combi začíná na 435t kč? A ceník není realita... ta je úplně jinde, když se ví kudy a jak... Ale plakt nad ceníkovou cenou Fabie... to snad člověk zkušený jako ty přece nemyslí vážně.
8. 10. 2018 15:01
Re: Ha!
1. Je to "vrcholný" model nacpaný kadečím
2. Skús si spomenúť, za koľko sa kupovali prvé fabie s nejakym motorom, troškou výbavy a skús si to porovnať ;)
Avatar - Ja Prvni 123
9. 10. 2018 21:29
Re: Ha!
Kde čím?
Tak třeba černou stropnicí.. to je fakt.
;-)
Avatar - Ronault.
9. 10. 2018 21:46
Re: Ha!
A uprostřed stropnice je panoramarické okno za desítky tisíc... prosím Tě, co v té výbavě chybí na auto tohoto segmentu? Já si opravdu nic představit nemůžu. A příjde ti to jako drahé, jo?
Avatar - Ja Prvni 123
9. 10. 2018 22:37
Re: Ha!
Ne.
Ale nepřijde mi drahej ani ten Jeep.
Avatar - Ronault.
9. 10. 2018 22:46
Re: Ha!
Džíípa jsem nečetl, eSŮVéČka mě naštěstí zatím nebaví, stačí, že jsem musel pořídit eMPéVéčko 8-s >:D
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 14:10
Sluší jí to...
Fabie v této generaci vypadá dobře, vím, že se tu najde tuna odpůrců, ale je jedním z posledních aut svého druhu (Společně s Cliem) a ve třetí generaci umí působit celkem dobře a v této výbavě se neztratí na parkovišti ani mezi dražšími auty.

Akorát do rodinného ideálu má tato konfigurace hooodně daleko, cena je absolutně mimo... 0,5M za Fabii.... ale ok, novinářská verze, jenže i tak 434 tisíc za základ v této výbavě. Myslím, že síla Fabie je v jiných konfigurací.

V testované konfiguraci jsem se svezl v Rapidu, převodovka řadila hladce (ano Sakro, DSG a řadilo v pohodě.... ! >:D ), motor se moc zbytečně nevytáčel a při běžné jízdě i pocitově tlačil do sedaček >:D Příšerný byl komfort a odhlučnění podvozku, nevím, jak moc je to velký rozdíl proti Fabii, ale měřítkem ceny by to pro mne bylo neakceptovatelné...

Mou otázkou je, kdo si výše nakonfigurované auto koupí za tu cenu a jak široká to bude základna kupců. Vypadá dobře, jezdí na svou třídu solidně, ale je to pořád Fabie za 0,5milionu a to není ani RS..... Rodina to asi nebude, když chci kombik, mám obrovský výběr o třídu výše ( včetně Oktavie), pokud chci stylovku do města, asi nebudu brát kombik ? Otázky do pranice :-)
Rozbalit vlákno
29
8. 10. 2018 14:23
Re: Sluší jí to...
Tak fabia kombi za cenu toyoty corolly... No neber to.
;-)
Ja viem že každý pes svoj chvost chváli a asi som ovplyvnený tým, že mám corollu.
Ale toto fakt v škodovke trochu prehnali. Jedine že tá nová fabia je hádam komplet iná ako terajšia. Máme staršiu na firme a corolla hrá proste inú ligu.
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 14:43
Re: Sluší jí to...
To není jen o Corolle, tohle je běžná cenová nižší střední, možná ne v top výbavě, ale máš za to i Golfa, Fokuse ,Astru...
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2018 15:26
Re: Sluší jí to...
Ta nižší střední v téhle ceně bude vybavena stejně jak ta Fabia, ne-li lépe. S bonusem lepšího využití prostoru...
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 15:30
Re: Sluší jí to...
Myslím, že né každá, ale vesměs si moc ve výbavě nepohoršíš a hlavně dostaneš dospělejší auto.
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2018 17:19
Re: Sluší jí to...
Nižší střední za půl miliónu? No, možná, že Golf by nějakou tu výbavu postrádal, ale jinak... To i Japonce za tu cenu dostanu se slušnou výbavou.
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 17:26
Re: Sluší jí to...
Myslím, že za tyhle peníze je hodně široký výběr.
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2018 18:35
Re: Sluší jí to...
No právě. Po Fabii pak už můžeš koukat jen proto, že ji z nějakého důvodu naprosto nezbytně chceš. A takový mě zatím nenapadl.
Avatar - Ronault.
9. 10. 2018 21:51
Re: Sluší jí to...
Je pravda, že Corolla nebo Auris mají zajíamvé ceny, ale zase ať si Toyoťáci rvou vlasy jak chtějí, reálně je ta jejich 1,6 lemra líná, která se nedá s tímhle 1,0 TSI srovnat, natož si nedovedu představit Auris s ještě slabším motorem
14. 3. 2019 08:04
Re: Sluší jí to...
No potěškoště ... jestli mají pomalé i motory s manuálem ... já jel jen hybridem a to je hrůza ... sice prý táhnou pořád stejně rychle i ve vyšších rychlostech ... ale zrychlení v těch nižších je příšerné i ve sportovním módu ...
Avatar - twistedTSD
8. 10. 2018 14:37
Re: Sluší jí to...
Jak říkáš, tohle není zrovna "value for money" konfigurace (DSG, MC paket, panorama, Velvet metla). Vždy tam bude nějaký mezitřídní překryv, o kterém by se dalo donekonečna diskutovat. Častější bude nějaký Ambition nebo Style v manuálu do 400 tisíc.
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 14:46
Re: Sluší jí to...
Prekryv je ok, ale když už, tak by za ta překrývající varianta měla nabídnout něco navíc. Když překrývá o třídu výše třeba Oktavia Superba, tak je to většinou tak, že dostaneš za stejné peníze jako za Supa u Oktávka nejen výbavu , ale i motor. Tady dostaneš pořád jen a ten stejnej motor i když v Oktávce si sáhneš už na 1.5 TSI .. Souhlasím, že to není častá kombinace, ale ta je v testu , tak proto o ni mluvím...
Avatar - twistedTSD
8. 10. 2018 15:28
Re: Sluší jí to...
Už tu byla i Ovce s litrovým motorem a cenou k milionu. :-)
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 15:34
Re: Sluší jí to...
Ano, ale mrkni do ceníku, tahle Fabie v téhle variantě stojí od 435 tisíc... za to máš dnes skladovou 1.4 TSi Oktávku, za 0,5M jsou 1.5TSI Ambition ;) Takže asi tak.. O1 s litrovým tříválcem (ta za mega byla snad 1.2TSI :-) ) je ve verzi Style a DSG za necelých 600.. to je pořád ještě tak nějak odargumentovatelné...
Avatar - twistedTSD
8. 10. 2018 15:56
Re: Sluší jí to...
Se skladovkami je to složité, prodejci do akčních cen rádi započítávají financování, protiúčty a podobně. To jsi i s tou Fabií na 390 jak nic, aniž ses začal bavit o slevě z ceníku. Docela bych se divil, kdyby se na OIII dávaly výrazně vyšší slevy pro FO, ale zmapované to nemám.
8. 10. 2018 16:16
Re: Sluší jí to...
Ale houby, Fabie v nejvyšší výbavě s tímhle motorem začíná na 374 900 a jmenuje se Style.s automatem za 405. Tak klid.
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 16:18
Re: Sluší jí to...
A MonteCarlo je co? V testu je 434 tisíc...
8. 10. 2018 17:00
Re: Sluší jí to...
Neni v konfigurátoru. Na webu za 395 000 manuál, 81kW. Octavia ambition s manuálem a 1,5 TSI je za 525 000. to je 130 rozdíl. Automat skoro 600. Takže odstup je fakt velký.
Ale havně MC je sportovní výbava, , takže srovnání s octavií dost kulhá. Ta má nejvyšší style (pominu-li L&K). Kdyby existovala RS line tak by to bylo na srovnání.
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 17:10
Re: Sluší jí to...
Když není v konfigurátoru, pak se asi nedá srovnávat.... vycházím z testu. Navíc ty výbavy srovnávat nejdou, v článku je , že style je vybavenější.
Avatar - Emel
8. 10. 2018 17:09
Re: Sluší jí to...
No dobře, ale pokud chceš limitku typu MC, tak je ok, že něco stojí.

Férové srovnání je ceník vs. ceník. Octa za 0,5M, to jsi docela na hraně... vychází mi to na nějakou 1.0TSI MT Ambition Plus.
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 17:13
Re: Sluší jí to...
525 - 1.5TSI Ambition.

Sice je chudší, ale pokud budu chtít rodinné auto, tak mi to nepříjde jako špatná volba oproti té fabii... respektive, vycházím z teze, že Fabii spíš kupují rodiny a mít 500 tisíc na auto do rodiny, tak je to nesmysl.

Jasné, je to limitka (je to opravdu limitované?), ale zajímá mne koncový zákazník... kdo a proč ?
Avatar - Emel
8. 10. 2018 18:07
Re: Sluší jí to...
Ne, dobře, tak ne limitované, ale prostě zvláštní - sportovní - edice, kde platíš něco za design. Pro rodinu bys měl asi logicky končit spíš u nějakého Style nebo Ambition u té Fabie.

525 no dobře... bez vyhřívaných sedaček, bez autoklimy, bez rádia na volantu, ... jako jo, vlastně proč ne.
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 21:54
Re: Sluší jí to...
;-)

Vždyť víš, že já a výbava si zas tak nerozumíme a radši bych dal přednost dospělejšímu autu :-)

Čím míň blbostí, co mne rozptyluje, tím líp >:D
Avatar - Emel
8. 10. 2018 23:02
Re: Sluší jí to...
To beru u asistentů a tak. Ale třeba ovládání rádia na volantu mě teda nerozptyluje ;)
Avatar - Ozzman
9. 10. 2018 07:48
Re: Sluší jí to...
Když bys jezdil Fordy a každá generace a každý model by to měl zpřeházené, aby si nemohl přesednout a mít vše stejné.. to je moc nudné... tak bys to taky nepoužíval :d Zlatej Renault s pákou pod volantem >:D
8. 10. 2018 19:16
Re: Sluší jí to...
Za sebe nevidím na MC cenově nic extrémního. Jde o kombík s DSG a ve stylingu. Když vezmu běžnou slevu na takto vybavená auta (8-10%), tak se pak podle další (rozumné) výbavy dostanu reálně na 400 - 430tKč (před 15 lety výkonově podobná "krátká" RS reálně začínala na 495, slevy se tehdy ještě moc nenosily, a platy byly poloviční).

A tady, pokud chci srovnávat s nižší střední, tak srovnávám nesrovnatelné, protože když u Fabie uberu kombi/dsg nebo to na druhé straně přidám, tak nůžky budou pěkně široce rozevřené. A i když vezmu nesmyslné auto v testu (barva, střecha ..), tak kolik stojí M2 G115? Prakticky stejně, není to kombi a nemá automat.
8. 10. 2018 16:14
Re: Sluší jí to...
vadia mi moc male zadne svetla, aj kvoli tomu vyzera tak subtilne.. v tejto cervenej monte to moc nevidno ale ak skombinujes bezne 15-16 disky a inu farbu tak to bije do oci... v predu to FL trochu poriesil tam je to OK, no zadok ma moc male tie svetla...
Avatar - _Karel_
8. 10. 2018 18:56
Re: Sluší jí to...
"Sluší jí to" - viděl jsem včera krátkou, na pěkných kolech, a až jsem zíral, jak jí to sluší. Tahle prezentovaná bohužel vypadá, jako by kola byly 12" a pro mě designová tragédie. ;-\
Avatar - Ronault.
9. 10. 2018 21:55
Re: Sluší jí to...
Já ji už taky očumoval na showroomu, ale nějak mi ten čumák nesedí, prostě se mi před faceliftem líbil více a to, že dali pryč to černé lesklé orámovaní zadních světel mě taky mrzí, protože Fabce sedne buď klasicky stříbrná Briliant nebo bílá Laser a tam ta černá dělala pěkný kontrast.
Avatar - Ronault.
9. 10. 2018 21:50
Re: Sluší jí to...
Ty jsi nějaký zaseknutý chlape. Půl milionu stále nejlépe vybavená Fabie vždycky, vždycky... a že půl milionu dneska není tolik, co bylo. A když chceš, tak můžeš mít kombíka s klimou za 250t Kč, kde je sakra problém? A jaký základ? Dyť je to nejvyšší verze.

Klientela je velká. Dobře situaovaný důchodce event. padesátník, tedy průměrně situovaný padesátník. Prostě nechce velké auto, ale chce kufr, SUV nepotřebuje, ale chce výbavu aby to vypadalo. Proč ne?
8. 10. 2018 14:27
šedá myš
Cpát na auto typu Fabia 17" kola je doslova magořina. Už jenom ta cena za sadu pneu oproti 16" je velmi výrazný rozdíl, nehledě na lepší jízdní komfort na 16". Navíc je Fabka nepohodlná, k tomu neskutečně předražená a vnější design už by to chtělo taky nějak modifikovat. Ale co, je to Fabka a pro mnohé, co nic jiného za ty peníze neznají a pro firemní flotily to bude opět jediná volba, i kdyby v testech nedopadla nejlépe, což se samozřejmě na těchto webech nikdy nestane.
Rozbalit vlákno
4
8. 10. 2018 14:50
Re: šedá myš
Magořina by to byla na holou fabii - ale na auto v plný palbě za půl mega? Dvakrát dražší auto, dvakrát dražší gumy... počty seděj. :-)
8. 10. 2018 15:17
Re: šedá myš
Lidi chápou "výrazný rozdíl" rozdílně. Pro mě je třeba rozdíl 700,- na sadě 215/45/16" vs 215/40/17" docela zanedbatelný. Beru třeba Continental WinterContact TS 860, což znamená cena za sadu cca 14 000,-
Avatar - Ronault.
9. 10. 2018 21:56
Re: šedá myš
Nevím jaký je přesný rozměr těch 17" gum, ale vzhledem k tomu že, 215/45/R16 je docela atyp, který stojí hodně, bych cenu asi neviděla jako hlavní problém.
14. 3. 2019 08:08
Re: šedá myš
nevím jestli to jde i u kombíku >:D ale na krátkou faceliftovou fábii jdou dát i 18tky >:D
8. 10. 2018 14:48
1.0 MPI 55kW
Měl jsem půjčený UP s tímto motorem. Do kopce jsem potřeboval (já = 1 osoba ve vozidle s igelitkou kopec 2,5 km) předjet dodávku jedoucí 70 km/hod. Raději jsem manévr vzdal, protože bych ho nebyl schopen bezpečně dokončit , možná bych ho nedokončil vůbec. Ten motor je taková chcíplotina, že si nedokážu představit 4 osoby s nákladem. Mám doma VW 1,2 TSi 77kW, taky nic moc, zejména předjíždění je utrpení typu snad to vyjde.
Rozbalit vlákno
20
8. 10. 2018 14:54
Re: 1.0 MPI 55kW
To by automobilky pak nemusely prodávat výkonnější varianty, když by i základní motor válcoval všechno kolem. >:D S 50kW fabií to prostě na předjíždění nebude, ale to si musí člověk uvědomit už ve chvíli, kdy si to auto kupuje. Třiceticentimetrovou motorovku si taky nekupuješ na kácení stoletejch dubů...
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 14:57
Re: 1.0 MPI 55kW
Jezdil jsem dlouho s auty o výkonu kolem 100k a je jedno, jak byly staré, pokud to nebyl lehký sporťák, tak musíš při předjíždění přemýšlet trochu víc, než když máš 200, nebo 300k... to je docela logické. Pro běžné jezdění to byly auta naprosto v pořádku. Jezdíl jsem jak s 1.2 TSI 77kw, tak i s 1.6 MPI 75 kw a výrazný rozdíl tak opravdu není a když už, tak ve prospěch menšího turbomotoru.
Avatar - wakantanka
8. 10. 2018 15:29
Re: 1.0 MPI 55kW
Mal som Bravu 1,6 16V, 76kW a to auto islo ako z praku, hlavne ked si ho drzal nad 3500 otackami. Jasne, nalozeny nebol taky suveren ale v priamom porovnani s Octou 1,9 TDI nestracal ani v kopcoch. :-)
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 15:39
Re: 1.0 MPI 55kW
Řekl bych, že to auto bude menší ;)

A že auto jede může být i dost subjektivní :-) Tenkrát ti to tak přišlo, ale třeba by si dnes říkal něco jiného. Pořád je to sto koní a u +/- normálních aut C segmentu, kde tato motorizace (kolem 100 k) byla nejčastější, to bylo normálně jedoucí auto, žádná raketa, ani žádný lenoch a tak je to i dnes :-) Nic s čím by se nedalo jezdit...
Avatar - wakantanka
8. 10. 2018 22:20
Re: 1.0 MPI 55kW
Mensi mala akurat kufor :-) jo a bol nizsi ale inak stejna trieda
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2018 15:29
Re: 1.0 MPI 55kW
Takovéhle manévry s 55 kW (ale pravda, ne německými) zvládám celkem běžně. Up nemůže být taková zdechlina, jak píšeš.
Zkusil jsi použít řadicí páku?
Avatar - kaa
8. 10. 2018 16:23
Re: 1.0 MPI 55kW
A zkoušel jsi skočit Taxis s třínohou kobylou?
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2018 17:21
Re: 1.0 MPI 55kW
Kdy už konečně všichni pochopíte, že o počtu válců to skutečně není? Problém může být jen v objemu, ale tam to zase úspěšně vyvrátím litrovou Corsou, která tyhle manévry taky zvládá bez problémů, i s nižším výkonem.
Ne, v99% případů je problém za volantem.
Avatar - kaa
8. 10. 2018 17:41
Re: 1.0 MPI 55kW
A kdy už všichni pochopíte, že největší slabinou tříválce je chybějící válec.
Viz.: Pohádka o tříválcových motorech nabírá hořkého konce. Ford žalují o 29 miliard
Avatar - twistedTSD
8. 10. 2018 17:47
Re: 1.0 MPI 55kW
Přání otcem myšlenky...
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2018 18:38
Re: 1.0 MPI 55kW
Sice zaměňuješ dvě naprosto rozdílné věci (malý objem vůči počtu válců), ale protože jsi zjevně v oboru neznalý, nechám ti čas se dovzdělat. Omluvu nečekám, vím, že bych se jí nikdy nedočkal.
8. 10. 2018 21:28
Re: 1.0 MPI 55kW
A čo má spoločné žaloba na Ford s počtom válcov. Pokiaľ by sa žalovalo za každý motorový podrb, tak by bola 1/2 výrobcov pod hlinou. U každého nájdeš nejaký zgarb a počet válcom je irelevantný :-!
Avatar - kaa
9. 10. 2018 17:03
Re: 1.0 MPI 55kW
Tak čítaj jednooký,
[odkaz]
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 17:42
Re: 1.0 MPI 55kW
Ty si skákal s Corsou taxis? >:-[]
Avatar - Blue Sun
8. 10. 2018 18:36
Re: 1.0 MPI 55kW
Mno, Taxis to zrovna nebyl, ale jo, jeden příkop jsem si s ní skočil. Pravda, byla to velmi letitá Corsa a byla spíš na zrušení než na jízdu. Každopádně dostala, co se do ní vešlo.
8. 10. 2018 15:58
Re: 1.0 MPI 55kW
Promiň, ale řídil jsem oboje a zrovna Citigo se 44kW mi doslova vyrazilo dech. Má mnohem delší převody než 55ka a pokud to včas točíš, tak to i do kopce upaluje velice svižně. S Tím TSíčkem jsem najel skoro 1/4 mega. Rozhodně se nejednalo o žádnou katastrofu jak popisuješ. Se vším je potřeba se naučit jezdit a využít ideálně byť i malý potenciál. Kdo se to nenaučí, tak nadává.
Avatar - honzaHK
8. 10. 2018 16:15
Re: 1.0 MPI 55kW
A co chceš? Zjevně výkonnější vůz, tak si ho kup a nestěžuj si. Plakat nad základní motorizací základních aut je k smíchu. Koneckonců, proč sis tu 1,2 TSI kupoval? Realita tě asi překvapí, ale pokud chceš bonus, musíš připlatit.
Avatar - Emel
8. 10. 2018 17:11
Re: 1.0 MPI 55kW
A všiml sis, že v testu je TSI 81kW?
8. 10. 2018 21:29
Re: 1.0 MPI 55kW
On videl len ten liter a trojválec, ostatné zakryla selektívna slepota >:D
14. 3. 2019 08:25
Re: 1.0 MPI 55kW
Já měl na rok v operáku citigo se stejným motorem (v manuálu). To co popisujete zní ještě proveditelně, ale nad 100 km/h už to nemá žádnou sílu. Tedy záleží jak prudký ten kopec byl. Jinak ano .. je to zlé i na okresky, příšerné na dálnice .. ale je s tím sranda ve městě >:D Já si užíval srandu když jsem dal tempomat třeba na 120 a ono to do kopce nedávalo
ani s rozjetím >:D Jel jsem testovací jízdu i s automatem (stejný motor) a to byla hrůza ... začne to trochu fungovat až když se sešlápne plyn pocitově až na úroveň "pod podlahu" :D:D:D
8. 10. 2018 14:56
DSG
Říkám si, konečně test 1.0 TSI 81 kW s DSG... a o práci automatu tam není jediná zmínka. Známé věci 10x zopakované, to "nové" však test úspěšně ignoruje.

Škube při rozjezdu? Nepodtáčí v zájmu spotřeby nepříjemně motor?
Vzhledem k tomu, že se budu brzy u rozhodovat, zda u služebního auta manuál nebo DSG, uvítal bych bližší zhodnocení v tomto smyslu. Vyplatí se rozumný 30 tis. příplatek?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
8. 10. 2018 16:03
Re: DSG
Súhlas, o správaní DSG ani stopa, až som si musel pozrieť fotky, že je tam naozaj automat. Pritom podľa mojich skúseností je táto prevodovka (7°mokrá DQ200) tragická, teda aspoň v spojení s trojvalcom. Strašne podtáča, motor dusí a úplne zabíja jeho inak slušnú dynamiku. Neverím, že toto by si jeden novinár nevšimol a aspoň okrajovo nezmienil.
Mimochodom autor píše o 330 litrovom kufri v základe a 716 litrov po sklopení, čo platí pre krátku verziu, testované ale má byť kombi.
Až sa človek zamyslí, čo to vlastne autor testoval. >:-[]
8. 10. 2018 17:25
Re: DSG
Chcel si asi napísať 7st suchá...či?

A hlavne nie že čo autor testoval, ale či vôbec testoval >:D
9. 10. 2018 07:32
Re: DSG
V pohode, ja mám doma doma 7 st dvojspojku mokrú, ale nie v aute, lebo je to rendlík..
Avatar - iudex
11. 10. 2018 08:40
Re: DSG
Inak práve dnes jazdím na tej 7st DSG no a najmä v kombinácii s R3 TSI je to skutočne "lahodná" kombinácia. >:-[] 8-s
Avatar - white label
12. 10. 2018 13:43
Re: DSG
81kW? Jezdím občas se 7dsg v kombinaci s R4 1,2 TSI/81kW, a tam je to ještě relativně v pohodě. Chtělo by to přímo porovnat.
Avatar - iudex
12. 10. 2018 15:38
Re: DSG
Nie, 70 kW. Na tej kombinácii je pozitívna jediná vec: spotreba (spravil som 5,7 mesto-mimomesto) a ešte výkon motora a krútiak je celkom slušný. Ale tá kombinácia s DSG je des, normálne po meste 60kou mi hádzalo 7ku, otáčky okolo 1000, alebo pri miernom kopci, kde sa motor zjavne dusil, tvrdohlavo držala 6ku, rozbiehanie na 2ke a pod. Pritom ten motor potrebuje aspoň 1500 otáčok, inak je to v podstate atmosféra s objemom 1,0 a teda mŕtva. Teda človek do toho stále musí zasahovať ručne a keďže chýbali pádla (sú vôbec dostupné pre Rapid?), tak len pákou, ktorá má naviac nelogický (opačný) chod, t.j. vyššie stupne dopredu, nižšie dozadu, čo som stále robil opačne. A potom načo mám automat, keď musím polovicu času korigovať jeho radenie? Sústredil som sa aj na parkovanie a to je tiež zlé, ak pustíš viac brzdu, auto cukne až poskočí, nič moc na presné manévrovanie. Voči DSG som možno trochu zaujatý, ale žiadna kombinácia sa nespráva tak zle ako práve 1,0TSI + 7°DSG.
Avatar - white label
12. 10. 2018 17:22
Re: DSG
Tak jak to popisuješ, to v kombinaci s 1.2 TSI/81kW neznám.
8. 10. 2018 15:16
Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Občas je dobré se vráti zpátky na zem:
1. FAP filtr je řešen nešťastně - je spojený s katalyzátorem do jednoho boxu
2. Daší tahač peněz - Fa 1.0 TSI má DVA katatyzátory, to není překlep. Jiné značky to většínou řeší jedním katalyzátorem a jedním FAP filterm, navíc separe od sebe.
3. Nejužší vůz ve své třídě, nové Polo je o 5cm širší v rozchodech kol, novinka? Kdeže Clio, i20, Rio a Fiesta mají už dávno rozchod kol přes 1500mm.
4. Jen tvrdé plasty v interiéru, tohle je ok v Dacii ne ve Škodě, která stojí více.
5. Špatné jízní vlastnosti na vodě, sněhu či bočním větru. Příčin je více, krátky rozvor, malý rozchod kol, ale i tvar karosérie. Nutno pořád korigovat volant, Fiesta, Polo či Peugeot 208 jsou jinde..
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 15:20
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
6. Neutáhne karavan do Chorvatska... >:-[]
8. 10. 2018 15:22
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Ale utiahne >:D
Avatar - Ozzman
8. 10. 2018 15:36
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Ale jen na Šumavu >:D
8. 10. 2018 17:25
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Aj do chorvátska, keď máš funkčnú spojku >:-[] :-!
9. 10. 2018 09:17
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Přesně tak v karavanu se musí vozit několik setů spojek, aby se dojelo k moři :-)
Avatar - twistedTSD
8. 10. 2018 15:38
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Podle článku z ACZ [odkaz] je spojení do jednoho boxu efektivnější. Jen cena výměny asi bude vyšší.
9. 10. 2018 09:20
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Přesně tak, je to dražší řešení na údržbu. Kdo kupuje auto na pět let, ten to řešit nebude :-) Nic proti Fábii, jen proč zase takhle? Fábie nikdy nebyla pro bohaté, tak kurnik snad navrhnu jednoduče udržovatelné auto. Od výměny žárovek, po jeden katík atd..
neregistrovaný "SR20"
8. 10. 2018 17:30
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Čo je zlé na tom, že auto do mesta je úzke?
A o zlých jazdných vlastnostiach by som rád niečo čítal, 15 rokov jazdím na Fabiach a ešte som si to nevšimol. Možno je vada medzi volantom a pedálmi.
Avatar - Loptos
8. 10. 2018 17:45
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Mozno preto si si to nevsimol, lebo jazdis fabiami :-)
Avatar - Ronault.
9. 10. 2018 21:59
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Tenhle to mele furt dokolečka, podle něj je Rapid OK na sněhu, ale Fabie ne >:D
8. 10. 2018 19:36
Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)
Dva katalyzátory mají i některé 15 let staré Fabie.
Avatar - Googlit
8. 10. 2018 16:00
Fotka
Tak ta titulní fotka jak tam trčí to nešťastné kolečko zakopané v tunách plechu tu bych asi zrušil jinak super auto pro maminy co sem tam vyjedou na nákup. Škodovka vždycky nákupní tašky uměla, škoda že stojí tolik, jinak by ji mohli dávat k nákupu v kaufu zdarma :yes:
Rozbalit vlákno
1
8. 10. 2018 19:50
Re: Fotka
Ta fotka vypadá fakt tragikomicky. Dokonce to vypadá, jako by auto mělo zvýšený podvozek.
Stříbrně lakovaná kola by vypadala opticky větší.
8. 10. 2018 16:10
Škoda Ffabia Combi 1.0 TSI 81 kW DSG Monte Carlo
ty brďo to je název jako od mercedesu, přitom je to taková jebka hnusná, předražená, nespolehlivá >:D
Rozbalit vlákno
2
8. 10. 2018 17:16
Re: Škoda Ffabia Combi 1.0 TSI 81 kW DSG Monte Carlo
Pletes se, Fabie je jedno z nejlepe vypadajicich aut ve sve tride, cena je uplne normalni a o nespolehlivosti nemuze byt rec, TSI jsou uz davno spolehlive motory.
8. 10. 2018 17:27