Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bomba !
Ernesto01
| 9. 10. 2018 13:44
Nejenom to. Také pekelně rychlý a na cestách nevypouští žádné emise. Elektrárny mají mnohem lepší účinnost a na komínech je spousta filtrů - rozhodně efektivnější než přímé spalování, když už ty elektrárny tedy spalovací jsou.

Tohle je začátek budoucnosti, byť zatím značně nedodělané. Navíc už se to umí řídit opravdu samo. AutoPilot už je obecně bezpečnější než normální řidič.

[odkaz]

Díky Elonovi Muskovi se svět zase posunul dopředu. Pravda, není to stále ideální, ale je to posun.
Bomba !
spaleny6
| 9. 10. 2018 15:57
Jednou to bude dobré, až to bude mít dojezd tisíc km, bude to kde nabíjet a nabití bude trvat 5 min. Ale dle aktuálního nadšení, nereflektujícího skutečnou situaci to bude ekologicky slepá ulička stejně jako diesely, soláry, biopaliva, nebo větrné elektrárny.
Bomba !
SamanAR
| 9. 10. 2018 16:30
k cemu jsou valstne dobre ty tisici kilometrove dojezdy a nabijeni za 5 minut? prez 90% stavajicich uzivatelu Tesel v dotazniku pro Teslu vyplnilo (a interni statistiky Tesly to i dokladaj) ze rychlonabijeni vyuzivaji jen v cca 5% pripadu nabijeni (pro ty tupejsi, jen kazde 20 nabijeni je rychlonabijeni, jakekoliv kde neni vyuzita palubni nabijecka, nejen na SC), a vetsina take potvrdila, ze nabiji kdykoliv je moznost nabijet, tedy ze auto zaparkuji a nabiji klidne pomalu, a pred kazdou dalsi cestou ma tedy auto nabitou baterii

tusim jen 2% zakazniku Tesly uvedlo, z eby si prali vetsi dojezd nez jakej jejich Tesla ma

vesmes lidi co chtej vetsi dojezd v diskuzich jsou zrejme jen diskuteri kteri proste musi poukazat na to, ze elektromobil ma mensi dojezd na nabiti nez spalovaky na natankovani, kolik z nich ale realne vyuziva tuto vyhodu i v provozu, tedy ze na nadrz najedou tisic kilometru, rychle natankuji a hned zase najedou dalsi tisic kilometru? pokud to budou jen ty 2%, tak je to zrejme jeste prehnane cislo :-!

a jen tak do placu, spousta aut ten 1 tisic km na nadrz a nasledne tankovani za 5 minu opravdu nedava, benzinaky jsou radi za dojezdy mezi 500-700 kilometry na nadrz, kdy z rezervy do plna to od zvednuti pistole do nasednuti zpet do auta po zaplaceni vetsinou trva okolo 8-9 minut, pokud pred vami je dalsi auto u stojanu, razem je to minut 16-18 ;-)

elektromobilita neni pro kazdeho a jeste dlouho pro kazdeho nebude, klidne 20-30 let a mozna i vice, takze ti co maj potrebu stale hledat musky na elektromobilech ohledne dojezdu a rychlosti nabijeni, tak se nebojte, jeste tak 2030 let si muzete zadek vozit i v novych autech co stale budou mit pod haubnou spalovaci motor ;-) ti ostatni si zas budou moci dopravat elektromotor a jeho vyhody a nevyhody ;-)
Bomba !
spaleny6
| 9. 10. 2018 16:41
Třeba k tomu že když chci jet k moři, nemusím si na to pořizovat druhé auto. Zrovna tak nechci Teslu dobíjet prodlužovákem hozeným z okna na chodník, jako to dělá můj soused. Taky nechci mít starýho focuse, kterýho bych používal když mám Teslu dva měsíce v servisu jako to dělá soused. Nechci se třást jestli dojedu k nabíječce a jestli u ní bude volno atd. Nechci plánovat cestu se zastávkami tak abych mohl dobíjet, chci cestu plánovat dle chuti. Nebo nejlépe neplánovat jako to dělám teď. Určitě každý den nejedeš tisíc km, ale můžeš jet třeba 5x 200km, 10x100km aniž bys pět či deset dní řešil nějaké doplňování. Uznávám, je to pohodlné ale jsou to mé potřeby. Nechci být otrokem svého auta. Vím, že spousta lidí nevýhody EV přehlíží, ale já se na to koukám realisticky. Proč vás dráždí ze zmíním prostý fakt, to netuším. Dokonce jsem nákup Tesly zvažoval, ale nějak mě to auto nakonec nepřesvědčilo takže jsem zůstál u benzínového V8. Jinak ohledně nějakých potřeb zákazníků a dotazníků, přijde mi to logické. Majitel Ferrari asi nebude chtít vozit 15m dřeva v nákladovém prostoru a majitel dodávky nepotřebuje jezdit 300. Většinou si lidi vybírají věci které reflektují na jejich potřeby.

Jinak stávající uživatelé Tesel pro mě nejsou měřítko a z hlediska mých potřeb je mi jedno, jaké potřeby mají oni. To je snad ale pochopitelné. Většina z nich jsou trošku sektáři, je beru s rezervou. Dodnes si pamatuji blog jednoho pána co sem vezl jednu z prvních Tesel. Jel to sem z Holandska dva dny a byl strašně nadšený z toho že zatímco se Tesla dobíjí, může hovořit s lidmi nebo si číst. Což samozřejmě se palovákem v žádném případě nemůže... ;-)
Bomba !
Futurista
| 9. 10. 2018 17:41
Tak musis napsat Muskovi, at s tebou nepocita... Aneb jak sahodlouze napsat, ze nemas rad Teslu. Ja bych ji bral hned. A ver, ze dost casto jezdim na jeden zatah do Marseille (1600km), a na to si holt bud vezmu svoje druhy auto, nebo sluzebni, nebo si pujcim. A opravdu, Tesla 3 nebude kupovana jako jediny auto do rodiny...
Bomba !
spaleny6
| 9. 10. 2018 17:57
Já uvedu konkrétní nedostatky EV a ty mě hned musíš napadnout že nemám rád Teslu, místo argumentace v čem se pletu. A pak hned dodáš že na 1600km trasu si vezmeš jiný auto, čímž potvrdíš to co vlastně nahoře píšu a za co mě kritizuješ. Vidíš jak je s vámi fanoušky těžká diskuze. A to přitom Teslu ani nemáš...
Bomba !
argejev
| 9. 10. 2018 22:53
Manželstvo má tiež nevýhody ale nebudem preto o nich neustále pred manželkou hovoriť...pretože keď to hovorím tak to manželka bude chápať ako aký nepriateľstva. to len na margo argumentácie...EV by mali byť masívne rozsirene- netvrdím že na 100%, no vycet tých nevýhod ktoré spomínaš pokrýva v najlepšom 50% obycatelstva. Drvivej väčšine by EV poslúžil nadmieru dobre práve z tohto dôvodu je tvoje argumentácia zaujatá...prosím sleduj že píšem BY poslúžil...pretože na to v tejto chvíli nie su z viacerých dôvodov vytvorene podmienky ( napríklad výrobné kapacity a distribúcia energie)...čo je hlavný dôvod prečo EV nie sú rozšírené.
Bomba !
esenbe
| 9. 10. 2018 20:22
to je sice moc hezký, že to ty to takhle nechceš, ale pro těch zbylých X % lidí to znamená náhradu spalováku bez změny života. Chápu, že ve Vašem sousedství plném tesel a V8 se dějí zajímavé věci, ale většina lidí co znám žijí naprosto normálně. Třeba na dovolenou létají a nebo přespí při delší cestě někde v půli apod. Nebo si třeba při těch 1000km cesty udělají půl hodinku pauzu ( třeba u superchargeru ) .

Psal jsi ale prvně a na to se reagovalo, že je to hrozně neekologický. Jistě lepší je dolovat v arabských zemích omezeně se vyskytující fosilní tekutinu o kterou se posledních 100 let vedou války, potom ji naložit na obří tanker, který ji, pokud neznečistí
havárií půlku nějakého moře, dopraví tuhle surovinu do rafinérie velikosti menšího města, které ji za pomocí vlastní elektrárny na uhlí přetvoří v pohonnou hmotu, kterou pak naloží další auto a někam odveze, kde si ji můžeš ekogicky prohnat spalovacím ústrojím tvé úsporné V8. Narozdíl od těch hnusných točících se větrníků, které vyrábějí energii z volné energie ve vzduchu, a co třeba ty odporné panely, které můžou ze slunečního svitu zásobovat po dobu 25 let v množství 18ks celý dům včetně auta. Potom tu hnusnou elektřinu strčíš do kabelu a pošleš přes půlku světa za milisekundu, bez jakýchkoliv dalších nákladů ( ok ztráty VN nepočítaje ).

Až dostatečně dospěješ přestěhuj se do sousedství v nějaké civilizovanější zemi, kde třeba lidem není jedno co budou jejich děti jíst, pít a dýchat. Kde mají domy osazené fotovoltaikou, recyklují dešťovou vodu, kompostují bio odpad, v garáži mají powebanku a auto na elektřinu. Tihle prosťáčci nakonec zaplatí ročně na energiích - 7000,- Kč a smutně si tam žijou se svojí slepou uličkou. Takové kteří se stali otroky svého domu, přestože je stojí minimální nebo žádné náklady a nebo otroky svého auta přestože se pokazí jednou za uherský rok a provozovat ho stojí asi tak stejně jako měsíční paušál za mobilní telefon. Daleko lepší je totiž koupit nějaký V8, nacpat do něj v palivu a údržbě 2x tolik co stál - to je totiž ta pravá svoboda.
Avatar - lyon667
Bomba !
lyon667
| 10. 10. 2018 01:05
Pokud pres 90% uzivatelu dvouapultunoveho auta toto pouziva pro jizdu okolo dvorku, tak to o uzivatelich Tesly doklada neco uplne jineho.
Bomba !
Hendly
| 9. 10. 2018 16:40
Alternativa k elektromobilům?
Bomba !
frite
| 9. 10. 2018 22:46
Až přijdu kazde ráno k autu vedle domu a ono bude mít natankovanou plnou nádrž tak budou mít spalovací motory smysl, do té doby je to slepá ulička a nutí mě to jezdit k pumpam..
Stejná demagogie jako trvat 1000km dojezs u EV auta..
Avatar - Barrichello
Bomba !
Barrichello
| 9. 10. 2018 16:32
Jasně, elektrárny na uhlí sou super, těžba uhlí je taky vysoce ekologická. Takže všichni přejděme na elektrická auta, ted je malinký problém kde vzít celosvětově tak 900 trilionů liber na předělání rozvodné sítě a na vybudování nových ekologickcýh elektráren na solár, vítr, vodu a plyn a biomasu.

Atom pitomci jako Merkelovská arabská říše (čti německo) zakázali, takže jim zbývá zatím jen to uhlí a kupovat elektriku odjinud.

Na masivní nasazení elektroaut není infrastruktura, nejsou dimenzovnaé rozvodné sítě a baterky jsou stále nedokonalé.

tolik realita
Bomba !
Hendly
| 9. 10. 2018 16:37
Jen jedna z mnoha otázek která mě při čtení příspěvku napadá. A jaká je alternativa? Ropa s nejistýma cenama a s vědomím, že je to vyčerpatelný zdroj a jednou prostě dojde?
Bomba !
spaleny6
| 9. 10. 2018 16:55
Všechno jednou dojde.
Bomba !
Hendly
| 9. 10. 2018 17:29
Tohle je trolení v diskuzi.
Bomba !
spaleny6
| 9. 10. 2018 17:30
Není, to je prostě fakt. Ropa dochází už asi 30 let.
Bomba !
Hendly
| 9. 10. 2018 17:35
Spotřeba rapidně roste, cena neustále stoupá. A jednou dojde a nebo bude tak drahá, že pálit ji na dopravu bude nesmysl.

Zároveň se ptám všech odpůrců eleaut zad jim nevadí města plná spalin? Nebo vyvádění peněz za ropu z ekonomiky?
Bomba !
spaleny6
| 9. 10. 2018 18:00
To nepopírám. Přesto tvrdím že všechno jednou dojde.

Odpůrce elektra nejsem, takže bych asi neměl odpovídat ale..

Města plná spalin mi vadí. Vyvádění peněz za ropu nikoliv, stejně se "vyvádí" za cokoliv jiného.
Avatar - .StenLi.
Bomba !
.StenLi.
| 10. 10. 2018 11:13
Vy si nejako stale neuvedomujete ze vobec nejde o to ci ropa dojde alebo nedojde, je to absolutne nepodstatne, tak isto ako to ci dojde uhlie alebo uran. Cele toto EV a teda aj Tesla hnutie je zamerane na spomalenie az zastavenie zamorovania ovzdusia a planety latkami ktore su tam kde su z urciteho dovodu a len to umoznilo zivot na zemi ako ho pozname dnes, a to nielen uvedenim rychlych, bezpecnych a peknych EV ktore budu moct konkurovat a dnes uz predcit ICE auta, ale rovnocennym cielom je aj transformacia zdrojov energie na ich mobilitu na nielen obnovitelne ale aj bezemisne. Ropy a uhlia je na svete az zalostne vela podla najnovsich 3D vrtov su to zasoby az na stovky rokov, ale hlavne ovzdusie je limitujuci faktor. Ludom by asi bolo treba viac jazdit do Azie, ci uz do zasmogovanych preplnenych starych miest, alebo do novych "supermodernych" ekologickych katastrof ako Dubaj a zazit si ten vzduch a "vyhlad" na vlastnej kozi.
Clovek ktory napise taky nezmysel ze potrebuje dojazd 1000km a jeho obnovenie do 5 minut je jednoducho troll odpojeny od reality. Nielen ze taketo poziadavky nesplna ziadne bezne ICE auto ale drviva vacsina nedosahuje ani taky dojazd a to z jednoducheho dovodu: nie je onho zaujem u drvivej vacsiny majitelov ICE aut.
Avatar - Barrichello
Bomba !
Barrichello
| 11. 10. 2018 09:36
Jasně, takže auta sou nekologické, ale těžba uhlí je super.
zajed se podívat do polska, uvidíš jak sou super velkodoly na uhlí.

A EV auta? Co baterky? Nechceš si udělat výlet třeba do Norilsk Nikl?
Taky krásná krajina v okolí.

Když chceš chránit životní prostředí, bojuju NIKOLIV za EV auta ale ZA NEKONZUMNÍ SPOLEČNOST!!!
Kdyby se nevozili z Asie 3,14oviny za 5 usd a nepálilo se přitom v letadlech tuny kerosinu, nedělali se aušusy co vydrží 3 roky přitom se daj vyrobit tak aby vydržely 10 let a lidi si nekupovali nové věci z rozmaru a proto že je to COOL, udělá se pro ekologii úplně nejvíc.
Avatar - Barrichello
Bomba !
Barrichello
| 11. 10. 2018 09:39
Ne? Jaguar XF 3,0 D má nádrž a cca 70 litrů a průměrnou spotřebu 8, na dálky 7.

At počítám jak počítám, vychází mi dojezd na cca 600-700 km. A natankováno je za 4 minuty.
Takže myslím že těm 1000 km sme hooodně blízko ;-)

A ještě si zapoměl na lidi, co maj LPG.

Když natočím do LPG nádrže 120 litrů a dalších 80 litrů do nádrže na benzín >:D >:D >:D Si spočítej dojezd....
Avatar - Barrichello
Bomba !
Barrichello
| 11. 10. 2018 09:32
První dojdou materiály z kterých se vše vyrábí jako ocel, železná ruda, měd, nikl, platina atd

To nikomu nedochází. Čím víc konzumní doba s výrobkami na 2-5 let, tím rychleji to dojde.
Avatar - _Karel_
Bomba !
_Karel_
| 9. 10. 2018 19:12
A nejen, ze dochazi cela desetileti, dokonce i jiz jednou vycerpane vrty jsou znovu plne ( bez ironie).
Avatar - Barrichello
Bomba !
Barrichello
| 11. 10. 2018 09:31
Vodík, plyn, ropa.....

že to dojde říkali už před 30 lety, pak zas psali že je ropy na 200 let a plynu na 280, pokaždý píšou něco jinýho a nikdo neví co kde ještě je za neobjevený naleziště. Myslím že Gronsko, Island, Sibiř a oceány ještě skrývají mnohé
Bomba !
spaleny6
| 9. 10. 2018 16:49
Všechno bude. Nabíječek bude hafo, budou i silnice co dobíjí za jízdy. To mi říkají fanoušci EV. A mají asi pravdu. Zatím to ale není a stát nezvládá stavět ani opravovat stávající silnice.
Bomba !
SamanAR
| 9. 10. 2018 21:04
Bariku Bariku, ty zas perlis, i spalovak spotrebuje hodne elektriny, respektive spotrebuji ji rafinerie, a zrovna ty tvoje kary co bastej 20+ litru na 100km veskutecnosti spotrebujou diky rafinaci paliv vic elektriny nez Tesla P100D ;-)

ty tvoje triliony sis vycucal z prstu na noze, a tak jako se musi udrzovat sit cerpacich stanic, rafinerii, ropovodu, lodi a dalsiho okolo fosilnich paliv, tak stejne se rozsiruje a udrzuje rozvodna sit po celem svete ;-) mimocodem rafinerie Cepra se budou do 10 let muset kompletne rekonstruovat, a jiz ted se pocita s tim ze to slupne prez 20 miliard ;-)

masivne jsi tu nasazenej jen ty, u elektromobility s epocita s postupnym rozsirovanim bejhem pristich desetileti

tolik realita, ta realita kterou ty nezkreslujes v diskuzich :-!
Avatar - Barrichello
Bomba !
Barrichello
| 11. 10. 2018 09:43
Zapoměl si na jeden malinkej fakt - ty infrastrukatra pro spalováky je vybudovaná, není potřeba nic stavět znovu, max rekonstruovat, takže nezatěžuje životní prostředí splodinami z těžby, stavby nových věcí, dodnes jezdí auta se spalováky co sou 50 i víc let stará a maj najeto klidně 700 000 km...
A ještě si nám neprozradil jak budeš ekologicky vyrábět elektriku. Zabereš 100 milionů hektarů polí zástavbou větrníků a solár panelů? A co budeš jíst? >:D

A co zplodiny z těžby niklu, lithia, mědi atd? Nic?
Bomba !
Futurista
| 9. 10. 2018 17:36
Kolikrat rocne jedes tisic km na jeden zatah?
Bomba !
spaleny6
| 9. 10. 2018 18:02
O tom ale diskuze vůbec není. Jde o dojezd jako takový. Proč by si to měl jezdit na jeden zátah? Ale když chceš a potřebuješ tak můžeš.
Bomba !
Reco
| 10. 10. 2018 11:58
pretoze mimo zatah to nabijas? Dnes sa nikto nepozastavuje nad tym, ze nabija telefon kazdy den (PS mam 5 rocny a vydrzi tyzden), preco by to u aut malo byt divne? A to telefon naozaj potrebujes mobilny, auto ta cely den len caka.
Avatar - Jerry.Gunman
Bomba !
Jerry.Gunman
| 10. 10. 2018 09:36
Pánové, dovolte jeden (možná poněkud delší) analytický přípodotek založený na ekonomickém srovnání.

Od 7/2011 mám Citroena C5 kombi - viz recenze zde: [odkaz] a byť ho poslední dobou používá manželka, dá se říci, ež jsem s ním 6,5 roku jezdil hlavně já.

Celkové náklady (Toal Cost of Ownership) zahrnující ganz, ale naprosto a ouplně všechno (mám poměrně detailně propracovanou knihu jízd v Excellu, kde mám i amortizaci kupní ceny, výměny pneumatik i každou myčku) jsou následující:
TCO: 1.195.000 CZK
Z toho
PHM: 544.000 CZK
Provozní náklady: 651.000
Za dobu, co ho mám, jsme spolu najezdili 269.000 km - čili mé reálné náklady na 1 km jsou 4,44 Kč/km - z čehož spotřeba nafty dělá 2,02 a provozní náklady 2,42 Kč/km
Průměrný nájezd vychází cca 41,5 tisíce km ročně

Minulý týden jsem tankoval na OMV - a na účtence se uvádí:
Cena celkem:............ 1.100 CZK
DPH: .............................191 CZK
Spotřební daň: .............. 336 CZK
Čili: z 1.100 CZK, které zaplatím za naftu, tvoří celková daň 527CZK, tj. 48%

Obdobně DPH ku spotřební dani má cca 57% podíl
--------------------------------------… />
Podle oficiálních údajů MFČR za 1-5/2017 vypadala relevantní čísla státního rozpočtu takto:
Příjmy (za 1-5) celkem: ................. 496 mld
Z toho spotřební daň z minerálních olejů (PHM) = 31,3 mld CZK
Pokud k tomu připočtu odpovídající podíl DPH (viz výše - DPH = cca 57% spotřební daně) jsme na částce cca 55 miliard CZK.
Tedy s jistou akceptovatelnou mírou nepřesnosti lze říci, že výběr daní z PHM představuje cca 11% z příjmové části státního rozpočtu

--------------------------------------… />
V současné době Tesla 75 D stojí cca 2.700.000 CZK
[odkaz] - a to je zlevněno z původní ceny 3.240.000 CZK

--------------------------------------… />
A nyní slíbená ekonomická bilance, vtělená do pouhých 4 otázek:

(1) Poskytne mi Tesla při průměrném ročním nájezdu 41,5 tisíce km, stávající kupní a předpokládané prodejní ceně ([odkaz] po 6,5 letém provozu provozní náklady ve výši 2,42 CZK?

Tedy: jestliže ji koupím dnes az 2,7 milionu CZK, za 6,5 roku s ní najedu 269.000 km, budou celkové provozní náklady (včetně rozdílu mezi mojí kupní a prodejní cenou) jenom 650.000 CZK? Jsem přesvědčen, že NEBUDOU.

(2) Zahrnu-li do propočtů cenu paliva - tj 6,5 roku, 269.000 km a TCO 1.195.000 CZK (neboli 4,44 Kč/km) - i zde jsem přesvědčen, že TCO Tesly budou po uvedených letech (o nájezdu nemluvě) VÝRAZNĚ VYŠŠÍ

Nová Tesla dnes = 2,7 mio, 4 letá s 85.000 km najetými cca 1,5 mio - to je 1,2 mio rozdíl mezi kupní a prodejní cenou po pouhých 4 letech, aniž by byly uvedeny náklady na servis

(3) Jak velké investice do infrastruktury (a kolik času) by si vyžádala náhrada "jenom" 10% v současné době používaných vozů se spalovacími motory auty "na baterky"?

(4) stát je celkem nenasytný bumbrlíček a na "své" peníze si nenechá sahat. Daně z PHM se podílejí cca 11% (viz výše) na příjmech státního rozpočtu. I KDYBY byla dnes elektřina do elektromobilů úplně zdarma, za jak dlouho ji stát začne MASIVNĚ danit, aby vyrovnal výpadky v příjmové složce státního rozpočtu?
======================================… />
Sečteno a podtrženo, z mého úhlu pohledu se elektromobily zdají být slepou vývojovou větví, něco jako svého času pagery. I ty byly cca 20 let celkem používané, než je pokrok na poli techniky odsunul do totálního zapomnění.

První "pra" elektromobil se objevil v roce 1835, tj. před bezmála 180 lety.
Elektromobil byl dokonce prvním vozem, který již v roce 1988 překonal rychlost 100 km za hodinu ([odkaz] )

Jestliže se elektromobily ani po 150 letech PŘIROZENOU CESTOU nevyvinuly do takové podoby, která by umožňovala a zaručovala dostatečně
(1) masovou
(2) spolehlivou
(3) lacinou
(4) individuální přepravu
pak lze s dostatečnou mírou spolehlivosti tvrdit, že jsou vůči "klasickým vozům (tj. se spalovacími motory) ZCELA nekonkurenceschopné

No a teď se do mne můžete pustit >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Bomba !
přezdívaný alias
| 10. 10. 2018 10:46
:yes:

Takové rány pod pás, jako jsou propočty a fakta, se elektrosektě nebudou líbit >:-[]
Bomba !
westeros
| 10. 10. 2018 10:52
Nemuzes srovnavat TCO Citroena C5 - mainstream stredni tridy, proti Tesla model S - premiova vyssi stredni. Musel bys srovnavat s Mercedesem tridy E nebo necim podobnym. U nemecke D3 takovy propad ceny budes mit taky.

Nikdo nerika, ze je EV jsou levne. Mozna ani nikdy levnejsi nez spalovaky nebudou - mozna je to cena kterou budeme muset zaplatit. Kdybysme porad sypali pole DDT tak by byly levnejsi rohliky. Kdybysme nenutili airbagy tak budou auta taky levnejsi.

Pagery jsou spatne prirovnani. Byly to predchudci GSM SMS a v urcitych oblastech se pouzivaji dodnes.

Existuje neco jako prirozena cesta vyvoje? Vse zavisi na tom kolik je to zadane, kolik se do toho dava penez, na vyvoji ostatnich technologii okolo, na nahode atd. Existenci elektromobilu umoznily az lithiove baterie pred par lety. Pokud se podari vynalezt nejaky lepsi zpusob jak uchovavat elektrinu, tak se to posune zase na dalsi uroven nahoru.
Avatar - Jerry.Gunman
Bomba !
Jerry.Gunman
| 10. 10. 2018 19:48
Westerosi,
věta "možná je to cena, kterou budeme muset zaplatit" uvozuje mnohá svinstva, která se dála na příkaz tehdy vládnoucích gaunerů.

Možná je to cena, kterou budeme muset zaplatti
- a římanélikvidoali křesťany
- a křesťané likvidovali "pohanské" římské památky
- a jezdily křížové výpravy proti kacířům všeho druhu
- a bylo cca 300 let protestantských válek
- a Jakobíni popravili krále a založili dokonce Výbor Veřejného Blaha
- a velmoci se pustily do Světové Války
- a Bolševici utopiuli většinu Rusi v krvi
- a Stalin spustil organizovaný hladomor na Ukrajině
- a civilizovaný německý národ začal plynovat Židy
- a v ruských gulazích zdechaly hladem, vyčerpáním a butím statisíce lidí
- a velmoci spustily Arabské Jaro...

Nějakých 40 let se zajíímám o historii - a mohu zodpovědně říci, že to, co začíná větou "možná je to cena, kterou budeme muset zaplatit", většinou končí megagalaktickým průšvihem, řekami krve a hekatombami mrtvých
-
Bomba !
Reco
| 10. 10. 2018 11:53
Super, padne otazky aj dobre arugmenty. Avsak westeros pise dobre - preco si si na porovnanie vybral prave teslu, ktora nie je adekvatna nahrada k tvojmu vozidlu? Resp preco prave model S a nie model 3? Dostaneme uplne ine cisla a ine vysledky. Samozrejme aj pri porovnatelnych nakladoch TCO by ti EV nemuselo vyhovovat z dovodu povahy tvojich jazd, ale pre inych naopak by to zmysel malo. Nejaka institucia riesi aj to, aky vzduch dychame - nemienim polemizovat o tom co by keby, lode a ine dookola tociace sa diskusie, ale poviem len jednu vec - bezny clovek sa zacne zaujimat o to, kde zije az vtedy, ked mu vymrie polovica rodiny na dosledky a zacne nasledne vinit koho? Vsetkych egoistov, ktory "potrebuju" predsa jazdit ..... nie, tych ani nahodou. Zacne vinit predsa zly stat, Rusko, EU apod. Ani za svet neprizna, ze je to o mentalnej urovni obyvatelstva.
Avatar - Jerry.Gunman
Bomba !
Jerry.Gunman
| 10. 10. 2018 19:36
RECO,
Teslu 85 jsem volil proto, že z uživatelského hlediska je té C5 STW relativně nejblíže a je to zatím nejlepší elektromobil

I když budu počítat s Nissanem Leaf, přímé srovnání nákladů pro elektromobil dopadne celkem tristně -
[odkaz]

Co se týká Tebou zmiňované situace, kdy Ti "vymře polovina rodiny"... Zkus si zjistit, kdy se velmoci dohodly na zákazu výbuchů jaderných zbraní v atmosfée, kolik takových výbuchů se do té doby odehrálo; kolik, jak velkých a jak nebezpečných částic se rozptýlilo do atmosféry a kolik lidí by to tedy mohlo zabít.
A pokud budeš ta čísla shánět a analyzovat opravdu zodpovědně, dobrá nálada Ti dojde tak po 20 minutách

Ale to už jsme se od elektromobility vzdálili příliš, takže tímto končím

Bomba !
Reco
| 10. 10. 2018 21:22
Nehnavaj sa, ale C5 zrovnavat s modelom S je naozaj uletene. C5 povazujem za slusne auto a sam mam francuza, ale ked uz, skutocne ho zrovnavaj s porovnatelnym E-classe, alebo zid dole. Ze si vybral Leaf je OK - preco od alzy anie priamo od vyrobcu, kde je cenovka znacne nizsie? Detto jeho predajna cena - velmi ucelove porovnanie. Ked uz manipulujes v tomto v com dalsom? Ja nepoznam tvoju povahu jazd, mozno mas pravdu a mozno len sialene zavadzas.

K jadrovkam - z tvojej reakcie vyplyva, ze ked dovtedy boli testy "ok", tak vobec nemalo prist k dohode o ich zastaveni? To je tvoj argument k ovzdusiu? Velmi kratkozrake.
Avatar - Jerry.Gunman
Bomba !
Jerry.Gunman
| 10. 10. 2018 22:49
Reco,
hodláš-li mne napadat, že manipuluji a "sialene zavadzam", ověř si prosím napřed fakta.

Nový Nissan Leaf - cena již od 926.000 CZK - u Nissanu
[odkaz]

Nový Nissan Leaf - cena od 926.000 CZK - na Alza CZ
[odkaz]

Mezi cenou 926 od Alzy a 926 od výrobce žádný rozdíl nevidím - ale máš-li pro to rozumné argumenty, rád se jimi nechám přesvědčit, že 926 je více než 926

Á konto prodejní cena:
Snažil jsem se nalézt prodejní cenu Nissanu Leaf, který by měl obdobný věk i nájezd jako moje C5, ale žádný z Leafů, který se uvádí na TipCarsech, takový nájezd nemá, proto jsem zvolil takový, který byl cenově na konci žebříčku.
Pokud máš povědomost o Leafu, který má nájezd těch +- 260.000 km a znáš strukturu vlastnických a provozních nákladů, rád se přiučím.

Toť vše.
Buď zdráv!

Bomba !
Reco
| 11. 10. 2018 09:01
mam - 34 250€ [odkaz] a na alze 37 843€ - neuvadzaju sice vybavu, ale cena je rozdielna. a stale nizsia ako v CZ.
Jeho predajna cena sa neda urcit, lebo vzorka je prilis mala a tudiz dostanes vyznamne deformovany vysledok. Takze ano, ide o ucelove porovnanie, kde si potrebujes obhajit svoj postoj. Vravim vyssie, nepoznam povahu tvojich jazd, takze kludne mozes mat pravdu, ale neplati to pausalne a pre kazdeho rovnako. A o 5 rokov, budu znovu tie cisla ine, kedze ten trh sa len rozvija nevies vobec predikovat realne cisla od ktorych by si sa mohol odrazit. A to nehovorim este o tom, ze tiez sa na vsetko neda pozerat len optikou penazi. Tiez by som si dnes EV este nekupil - pre rozne dovody, ale za 5-10 rokov bude situacia diametralne odlisna.
Bomba !
GeekStar
| 11. 10. 2018 10:53
Super, tak jsi nám tu obsáhle rozebral, že za 6,5 roku možná Tesla za 3 miliony ztratí na ceně víc, než Citrón za 650. Mocdík. >:D

Ale zapomněl jsi připsat i nevýhodu - totiž, že celých těch 6,5 roku budeš jezdit v Citrónu místo v Tesle S75D. :-!

Teď znovu opraš kalkulačku a místo svého citrónka tam zadej čísla BMW 7, což je konkurence pro Teslu S. Uvidíme, co ti z toho vyleze. :-)
Z 100 na 0
Nlauda
| 9. 10. 2018 13:44
Kolik metrů potřebuje ze 100 na 0 ? To je rozhodující údaj o bezpečnosti a v článku to chybí.
Z 100 na 0
Ernesto01
| 9. 10. 2018 13:55
Málo. Na tu váhu lepší než klasická auta. Demonstrované v následujícím videu. Mají tam komplet set od Bremba. K tomu něco brzdí "motor".

[odkaz]
Z 100 na 0
spaleny6
| 9. 10. 2018 15:59
Máš Teslu?
Bezpecnost
westeros
| 9. 10. 2018 14:44
Expert Sandy Munro po sve rozborce Modelu 3 prohlasoval, ze tam jsou zbytecne vyztuze a svary. Zbytecne jsou pro (nektere) automobilky, ktere plni vsechno jenom do te miry, aby prosly danymi testy (at uz jde o bezpecnost nebo emise), ale nic navic.
ANO
spaleny6
| 9. 10. 2018 15:54
Je jasné, že ti lidé co složili zálohu a teď nemají auto se v něm určitě nemohou zabít. :yes:

Jinak já bych i přes tyto testy raději boural třeba v Mercedesu S.
ANO
ericn
| 9. 10. 2018 18:25
Tak třeba se jí ti lidé, co složili zálohu, jednou za pár let dočkají. My ostatní, co si kupujeme auta, složíme zálohu a za cca 2 - 3 měsíce jezdíme v novém ;-)
Bezkonkurencni Tesla
DonVito
| 9. 10. 2018 22:03
Kdyz si koupis skladovku tak odjedes do par dnu ;-)

Ja bych na auto cekat nechtel - nikdy jsem necekal..

Ale na Teslu M3 bych si pockal (bychar zdravi fouska :-) ).
A vis proc? Protoze i kdyz si pockas dva roky, stale bude naprosto bezkonkurencni ;-) Narozdil od aut na ktery ty skladas zalohu >:D
Bezkonkurencni Tesla
ericn
| 9. 10. 2018 22:10
Tak “good luck” s čekáním ty bychaři ;-)
Bezkonkurencni Tesla
DonVito
| 9. 10. 2018 22:18
Jj tobe taky good luck. Zvlast jestli si objednas s 3 mesicni cekaci dobou diesel, ktery neplni ani EU6-d, kterej je moralne zastaralej uz v dobe objednavky ;-)
Bezkonkurencni Tesla
ericn
| 9. 10. 2018 22:47
Mám nový auto půl roku, spokojený a v pohodě :yes: Btw diesel to není...
Bezkonkurencni Tesla
DonVito
| 9. 10. 2018 23:12
V tom pripade blahopreju k novymu autu a i k tomu, ze jezdi na benzin.
:yes:

Myslim, ze benzin ma hlavne v hybridu jeste nejakou budoucnoust. Viz clanek Toyoty vedle :-)

Uznani si zaslouzi Toyota, ze razi hybridy i Tesla, ktera je jeste o krok dal.
Ja jsem si zpocatku o Tesle myslel, ze je to hloupost.
Ale v USA se siti superchargeru v kombinaci s domacim nabijenim se ukazalo, ze Tesla muze bez problemu konkurovat klasickym autum a ze ve vysledku muze byt i ekonomictejsi.
A to uz nyni. Se zlevnovanim baterii (cena jde od 200$ -> 100$ za kWh) klasicka auta nebudou davat smysl ;-)
Bezkonkurencni Tesla
přezdívaný alias
| 10. 10. 2018 11:00
V ČR jezdí na benzín 2/3 nových prodaných aut. Nemusíš automaticky z každého, kdo si nesedá na zadek z Tesly, dělat dieselového smraďocha.
Bezkonkurencni Tesla
DonVito
| 10. 10. 2018 19:53
Vetsina Tesla hateru pochazi z rad ukrivdenych (chapu..) majitelu dieselu.
Bezkonkurencni Tesla
přezdívaný alias
| 11. 10. 2018 12:13
Na základě jakých relevantních dat tak soudíš?
Tesla
Londonbridge
| 9. 10. 2018 16:26
Ona aj stoji ako MB S klasa. Pokial ju pekne nakonfigurujes a zoberies najvykonnejsiu baterku v UK z teba vypadne okolo Ł 120 000 .
Avatar - lyon667
Tesla
lyon667
| 10. 10. 2018 01:11
Coz je v pripade auta na kvalitativni urovni levne Ciny dost tristni.
Tesla
westeros
| 10. 10. 2018 05:51
Blbost, cena pro Evropu jeste nebyla stanovena a v USA stoji 35000-64000 USD coz je stejna cena jako BMW rada 3. Navic v zakladu uz mas veci typu 360 kamera, dalkove vyhrivani/klimatizace, dalkove ovladane parkovani, pripojeni k internetu, 17" dotykova obrazovka - za to si u BMW musis priplatit statisice.
Avatar - Ada je zase tady
Auto na baterky jezdí již přes sto let
Ada je zase tady
| 9. 10. 2018 17:10
a asi není náhoda, že se v provozu nikdy neprosadily... :-!
Auto na baterky jezdí již přes sto let
westeros
| 9. 10. 2018 18:21
Litiove baterie se vyrabi teprve od 90. let a od te doby se datuje nastup notebooku, mobilnich telefonu, tabletu a nakonec i elektromobilu.
Auto na baterky jezdí již přes sto let
ericn
| 9. 10. 2018 18:27
No a k tomu Li-Ion baterka slouží - mobil, tablet, notebook, ale do auta to chce baterii co má snadněji dosažitelnou větší kapacitu, rychleji se nabíjí a hlavně je výrazně lehčí ;-)

Až se to někomu povede, pak asi může přijít elektro revoluce v osobní dopravě...
Avatar - Barrichello
Auto na baterky jezdí již přes sto let
Barrichello
| 11. 10. 2018 09:46
A ve většině zařízení sou do 3 let na výchoz nebo maj 50% kapacity co měly jako nové >:D
Auto na baterky jezdí již přes sto let
Reco
| 11. 10. 2018 09:57
Vecsina vyrobcov dava zaruku 8-10r na pokles kapacity bateriek pod 80%. Ked uz si teda presvedceny o tom, ze mas pravdu a zastavas nejaky postoj, aspon ho nepodporuj klamstvami.
Avatar - Barrichello
Auto na baterky jezdí již přes sto let
Barrichello
| 11. 10. 2018 14:59
Díváš se na co sem reagoval? Který výrobce smartphonů a notebooků prosím tě dává 10 let záruku na baterie?
Všude je půl roku >:D >:D >:D
Po 10 letech je ta baterka totální mrtvola, komiku
Auto na baterky jezdí již přes sto let
asitak77
| 10. 10. 2018 10:05
Neprosadily se, protože ropná lobby je velmi silná.
Kde jsou klasické automobilky?
Hendly
| 9. 10. 2018 17:32
Jak je možné, že totální nováček v branži dokáže udělat 3 ze 3 nejbezpečnějších aut?
Kde jsou klasické automobilky?
ericn
| 9. 10. 2018 18:28
zvlášt když tak dobře při nehodě hoří >:D :yes:
Avatar - Blue Sun
Kde jsou klasické automobilky?
Blue Sun
| 9. 10. 2018 18:51
Nějak to museli přiblížit těm spalovacím autům, no...
Kde jsou klasické automobilky?
ericn
| 9. 10. 2018 19:17
Trefa >:D :yes:
Kde jsou klasické automobilky?
spaleny6
| 9. 10. 2018 19:14
To sám nevím, třeba jsou jen dobří a nebo v tom je nějaký háček. Onehdy jsem se díval na to proč můj vůz nezískal plný počet hvězd a z podrobné tabulky jsem zjistil, že to bylo kvůli špatné ochraně chodců.
Kde jsou klasické automobilky?
asitak77
| 10. 10. 2018 10:04
Jediná nejspolehlivější ochrana chodců je - nevbíhat pod jedoucí auta.
Kde jsou klasické automobilky?
cape
| 10. 10. 2018 09:33
protoze nema v prednim kufru motor..? :-) ta deformacna zona navyse spravi hodne
VIDEO
westeros
| 9. 10. 2018 22:03
Tady se muzete podivat na videa pro porovnani.

[odkaz]

Napr. jak u Audi se ten spalovak cpe do prostoru pro posadku.
Cele video
westeros
| 10. 10. 2018 05:44
Nejbezpečnější auto?
asitak77
| 10. 10. 2018 10:02
Nejbezpečnější auto je to, které řídí řidič s mozkem v hlavě jež používá na myšlení.
Avatar - .StenLi.
Tesle ide karta.
.StenLi.
| 10. 10. 2018 12:03
Takze Model 3 je podla NHTSA najbezpecnejsie a podla rekordneho poctu objednavok najziadanejsie auto historie. Vo svojej triede a aj v triedach naokolo drvi v predajoch nielen etablovanu premiovu konkurenciu ako BMW, MB a Audi, ale Model 3 je auto s najvyssimi trzbami spomedzi vsetkych osobnych aut v US. Takze zakaznici uz dnes necakaju na svoj Model 3 kvoli pomalej vyrobe (ta je vyssia ako u konkurecie), ale kvoli velkemu zaujmu ktory podla vyjadreni samotnych automobiliek robi vyrazne vypadky v ich prijmoch. Celkovo Tesla s iba 3ma! modelmi predbehla za posledny kvartal v predaji s velkym naskokom doterajsich lidrov MB a BMW s desiatkami modelov. A to hovorime o vraj drahych automobiloch (zamerne nepsiem EV) bez uvedenia masoveho $35K Modelu 3. A preco vraj? Napr. uhlavny konkuren Modelu 3 Performance, BMW M3 je vyrazne drahsi, pomalsi a ma rovnaky dojazd:
[odkaz]
Takze tolko k faktom, ak by si este niekto myslel ze Tesla je na ceste k bankrotu :-) Vela diskuterov si moze porovnavat lepsie parametre svojho ICE auta oproti Teslam, ale neporovnava jablka s jablkami, vzdy musi vynechat par parametrov. Ked sa zacnu Tesly porovnavat s naozaj rovnocennymi ICE autami tak casto dopadnu ako BMW z videa.. a vsimnite si ze je to uplne bez zmienky bezemisnej prevadzky co je stale velky benefit. Ak vsak zakaznik vyzaduje zvuk ICE motora , razom su vsetky uzasne parametry Tesly nepodstatne. Preto treba vzdy porovnavat porovnatelne a nie trollit o nepotrebnom dojazde a rychlosti nabijania, treba objektivne hodnotit fakty a riesit pomaly servis, zdlhave opravy nehod, nizku spolahlivost starsich kusov ale aj uznat rychlo rastucu kvalitu novych kusov prevysujucu kvalitu mnohych ICE aut ktorym to akceptujeme.. ;-) Piss.
Tesle ide karta.
LORASI
| 10. 10. 2018 20:00
Vyborne ste ma pobavili. Ale ak Vas mozem poprosit, tak sem s informaciami, ktorymi sa "ohanate". Teda ako ste to napisali Vy ... s "faktami".

Dajte sem prosim zdroje Vasich informacii ... teda linky nech aj my sme informovani.

1. "Model 3 je podla NHTSA najbezpecnejsie" .
NHTSA, popiera taketo vyjadrenie ... takze sem s nim.

2. "Vo svojej triede a aj v triedach naokolo drvi v predajoch nielen etablovanu premiovu konkurenciu ako BMW, MB a Audi". Prosim Vas, dajte nam link na predajne cisla v US.

3."Takze zakaznici uz dnes necakaju na svoj Model 3 kvoli pomalej vyrobe (ta je vyssia ako u konkurecie)." Odkial mate tuto uzasnu novinku ? :-)

4. "ale kvoli velkemu zaujmu ktory podla vyjadreni samotnych automobiliek robi vyrazne vypadky v ich prijmoch". Ako vazne ? Prosim vyjadrenie automobiliek.

5. Celkovo Tesla s iba 3ma! modelmi predbehla za posledny kvartal v predaji s velkym naskokom doterajsich lidrov MB a BMW s desiatkami modelov. Rovnako Vas poprosim o zdroj tohoto Vasho tvrdenia.

Celkovo musim povedat, ze Vas prispevok je skutocne smiesny a fanusikov Tesli skor zahanbi. V zivote ste Teslu nesoferovali a jednoznacne nepatrite mezi tych, ktori by si ju mohli kupit. Tesla S a X maju uzasny motor, vybornu vydrz baterii a slusny podvozok. "Haterov", ktori riesia udajne nedostatocny dojazd v pripade tychto modelov / ak sa bavime o verziach s predlzenym dojazdom / su bud hlupaci, alebo proste prilis arogantni, pretoze na Sku viem v zime realne urobit minimalne 450km, co je uz dostatocna vzialenost na to, aby som sa citil komfortne. Samozrejme, deklarovanych 800km je cista rozpravka, pretoze to by som musel jazdit na Floride s vypnutou klimou a sposobom ako jazdia dochodcovia. V kazdom pripade, v lete nie je zase dosiahniut 600km dojazd ziadny problem. Dynamika je uzasna, pretoze je to proste elektromotor a ten je voci benzinovym v obrovskej vyhode.

A teraz k tomu, preco ziadny normalny vlastnik Tesly ju nebude na forach bezhlavo ospevovat / pretoze FAKTY /... Tesla S je auto v kategorii s BMW 5, MB E, alebo Audi A6. Nechapem, preco ho porovnavaju s BMW 7, MB S, ci A8. Sko je proste mensie. Dobre vybavene Sko stoji v EU okolo 120 - 130k EUR, dobre / full / vybavena A6 stoji okolo 80-90k EUR. Ak majitel Tesly S zaparkuje svoje auto vedla napriklad A6 a presadne si do nej, tak velmi zaplace. Auto, ktore stoji asi o polovicu memej, ma interier, materialy a dielenske spracovanie o niekolko kategorii vyssie ... nepisem o pohone a bateriach... pisem o "vyhotoveni auta" a komforte. To iste plati aj pre model X vs konkurencia. Pohon super, dojazd super, cena asi o 20-30 % vyssia ako e-tron, alebo i-pace. Muskovi technici dokazal vymysliet super technologie pre pohon, ale nedokazu kvalitne vyrobit (luxusne) auto.

A aby som nezabudol ... najvacsia hanba a ak to prezeniem tak "ponizenie" caka kazdeho majitela znacky Tesla, ak s nim bude musiet ist v EU do servisu. Je neskutocne, ako to vyzera, ak sa ku klientom spravaju, co stoji a kolko im vsetko trva. Ceny su pomaly na urovni servisu noveho Lamborgini, ale pristup horsi ako ked pridete do servisu s autom za 2 000 EUR.

A Tesla 3 ... ludia, ktori ju ospevuju... Sedeli ste v nej uz ? Videli ste ju "nazivo" ? Urcite nie, pretoze ak by ste tuto skusenost mali uz za sebou, tak by ste si polozili otazku, ci nahodou tento kus nebol vyrobeny v roku 1990 v Juznej Korei a niekto len priskrutkoval na stredovy panel jeden velky tablet.

Zhrniem ... moj nazor ... Vas pripevok je smiesny a prakticky plny nezmyslom, ale mozno sa mylim, pockam si na "fakty". Za mna je technika Tesla X a S paradna a "vyhotovenie" aut slabe. Tesla 3 je tragicka a nepochybujem, ze cena, "orezanej" zakladnej verzie bude zacinat na 50 000 EUR. Plna vybava a vykon odhadujem niekde okolo 90k.
Ci su EV spravnym smerom, alebo je to len "slepa ulicka" netusim ... ich prinos pre ekologiu zatial nie je ziadny, prave naopak. Je to ale len zaciatok a tak ako sme si pred 20 rokmi nevedeli predstavit smartphony s vykonom dnesnych notebookov, tak si mozno len nevieme predstavit, ze o par rokov budu EV v cenach benzinovych modelov s dojazdom v nasich zemepisnych sirkach na urovni 600-900 km. Uvidime.
Tesle ide karta.
DonVito
| 10. 10. 2018 22:29
[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Co ty na to?

Jeste k tem vysledkum testu bezpecnosti.
Tesla M3 je podle vysledku NHTSA zrejme skutecne nejbezpecnejsi. Jen takove vyhodnoceni neuvadi.
Naopak, NTHSA rozlisuje hodnoceni jen podle poctu hvezdicek. A petihvezdickove uz dal neporovnava. A tudiz se ohradila proti tomu, ze je M3 nejbezpecnejsi.
To je jen (zrejme spravna) interpretace Tesly/Muska :-)

PS Ty jsi v M3 sedel?
Tesle ide karta.
LORASI
| 11. 10. 2018 00:42
Takze podme na to ... fakty :

1. "zrejme spravna" ? Nie ste schopny priznat, ze toto tvrdenia Muska bolo minimalne zavadzajuce, ak nie rovno klamlive.
Spolocnost NHTSA nikdy netvrdila to, co prehlasoval Musk a co ste tvrdili Vy.

2. nemam od Vas ziadny link o tom, ze drti konkurenciu. Dajte prosim linky. A hlavne ... ze drti konkurenciu celosvetovo, nie len na US trhu.

Na druhu stranu ... predaje Tesly 3 su velmi specificke, pretoze sa na ne caka uz dva roky a ludia, ktori ju chcu, tak proste budu cakat v rade ak kym im auto nedodaju ... Tesla ma teoreticky buffer niekolko sto tisic predanych Tesla 3 ... ak by bola schopna vyrobit v jednom mesiaci 100 000ks, tak ich zrejme aj vsetky preda / ak ludia nezrusia objednavky /. Takze ano, "ciselne" moze precislit konkurenciu ... otazkou je, ako dlho im to vydrzi. To ale uvidime az v buducnosti.

Co je ale este celkom podstatne by som povedal je, ze ked uz chcete porovnavat predaje napriklad BMW 3 vs Tesla 3 ... tak to porovnavajte celosvetovo ... a nie len na US trhu. O uspesnosti modelu predsa nehovori to, kolko sa ho preda na jednom trhu, ale kolko sa ho preda celosvetovo.

3. link o vyssej rychlosti vyroby v Tesle oproti konkurencii ? zase ste nedodali ziadny relevantny zdroj. Dufam, ze to nemal byt odkaz na Revenue ... pretoze "Revenue" v ziadnom pripade nie je "rychlost vyroby". Ale ked uz sa o tom bavime, tak sa pozrime na to, ake je REV BMW vs Tesla : [odkaz]

4. link o tom, ze by mali ostatne automobilky vyrazny vypadky prijmov kvoli Tesle ?

5. no ... tak toto je od Vas asi najlepsi "gol" do vlastnej :-) uplne "klasicka" praca "Tesla zaslepencov". Ale dobre, skusim Vam to vysvetlit a poprosim Vas o reakciu. Pisete, citujem : "Celkovo Tesla s iba 3ma! modelmi predbehla za posledny kvartal v predaji s velkym naskokom doterajsich lidrov MB a BMW s desiatkami modelov. " A podme teraz na "fakty".

- v prvom rade, ste dali link na predaje len za august a nie za cely kvartal ... ale kludne

- predaje Tesly v auguste [odkaz]
- bolo teda predanych 17 800 Tesla 3, 2 625 Tesla S a 2 750 Tesla X / co je SUV / ... spolu teda Tesla predala 23 175 ks aut

a ... podme teraz na BMW

- v auguste predalo 14 450 aut ...aaaaale ... toto cislo NEZAHRNUJE PREDAJE SUV ... a bud sa tomu vobec nerozumiete, alebo opat len zavadzate :-) ... pretoze BMW predalo v auguste okrem toho este 9 339 SUV / X5, X3, X4 X6 / ... takze jednoducha matematika ... BMW predalo spolu v auguste celkovo 23 789 osobnych aut.

este raz to zosumarizujem ... predaje cisto US trh :

TESLA predala 23 175 ks aut
BMW pradalo 23 789 ks aut

vy ale pisete ... citujem : "Celkovo Tesla s iba 3ma! modelmi predbehla za posledny kvartal v predaji s velkym naskokom doterajsich lidrov MB a BMW s desiatkami modelov. "

A aby ste nepovedali, tak takto vyzeraju predaje v US za posledny Q / cize za 3.Q /

Tesla spolu 51 312 ks
BMW spolu 75 178 ls

Takze ... o com to tu prosim pisete ? Aky naskok ma TESLa v predajoch pred konkurenciou ?

A ano, BMW malo pokles predaja nonSUV modelov, resp. hlavne jedneho modelu ... a to BMW 3 ... co je uplne samozrejme, pretoze vsetci vedeli, ze tento mesiac bude predstavene nove BMW 3 a kto by si kupoval staru trojku, ked o par mesiacov ma prist uplne nova ?

Opat sa ale bavime o predajoch LEN na US trhu. takze ak by som chcel byt rovnako "objektivny" ako Vy, napisem, ze BMW predalo v auguste 33 nasobne viac aut ako Tesla ... a na rozdiel od Vasho tvrdenia je toto pravdive ... lenze ide len o EU trh ... kde BMW predalo v auguste cez 50 000 aut a Tesla necelych 1 500.

Nech sa paci ... dodajte dalsie Vase "fakty", rad sa na ne pozriem :-)
Tesle ide karta.
DonVito
| 11. 10. 2018 06:36
Ahoj LORASI,

jen jsem ti dodal fakta a linky. To co napsal Sten, kdyz si to pozorne prectes (osobni auta, US) budes tezko vyvracet - viz ty odkazy ode me.

A samozrejme, ze faktem zustava, ze BMW je zatim mnohem vetsi automobilka.

Muzes si tady slovickarit (napr. vysledky NTHSA), muzes dokazovat jak je BMW velike.
Ale nemuzes poprit obrovsky uspech Tesly. ;-)
[odkaz]

PS Nevsiml jsem si, ze by se nekdo (krome tebe) bavil o celosvetovem trhu. Tesla je poctem kusu silna zatim jen v USA, jelikoz M3 zatim jinam nedodava.
Tesle ide karta.
LORASI
| 11. 10. 2018 17:33
- Tesla ma aktualne najlepsiu techniku pohohu EV a konkurencia je tak asi 2 roky pozadu. Mozno sa ukaze, ze je to viac, mozno sa ukaze, ze je to menej. Nedokazem odhadnut. V otazke motora a beterii ale dokazali postavit nieco, co je skutocne momentalne bezkonkurencne.

- Tesla mala donedavna skvely marketing. To, co predvadza Musk v poslednych mesiacoh je nieco, co Tesle a jej investorom zasadne skodi.

- Tesla je zatial velky komercny neuspech / komercny mysleny "ziskovy" / a kym bude Musk CEO, tak sa to zrejme nezmeni. Musk je skvely vizionar, ale mizerny manazer a jednoznacne nie je schopny viest uspesne automobilku.

... to je moj pohlad na vec. A ak sa pytas, ci zaznamenava Tesla "obrovsky uspech" , tak ano, jednoznacne je Tesla mimoriadne uspesna z hladiska techniky pohonu, baterii a marketingu.

Drzim sa faktov, ktore viem dolozit relevantnymi cislami. Vyjadrenia v povodnom reakcii, od StenLiho su bud uplne vymyslene, alebo prekrutene. V povodnom prispevku, na ktory som reagoval, tvrdil, ze Tesla drti konkurenciu, co sa pravde ani nepriblizuje, pretoze Tesla so svojimi troma modelmi v ziadnom pripade nedrti premiovu konkurenciu s ako pise, desiatkami modelov. Vyvratil som to konkretnymi statistikami predaja konkretne BMW vs TESLA, kedy BMW svojim predajmi stale poraza predaje automobilky TESLA v US. / pre doplnenie predal MB v auguste 30 617 aut a Audi 19 350 /.

PS : Odvolavat sa na clanok, ktory sa potvrdil ako nepravdivy / zavadzajuci mi nepride nezmyselne.

Avatar - .StenLi.
Tesle ide karta.
.StenLi.
| 11. 10. 2018 19:16
Och.. stale rovnaky bullshit ako cez kopirak.. podme po odrazkach:

- Z prsta vycucane 2 roky.. Rimac ma horsiu techniku pohonu EV? Oboznam nas v com.. Technika pohonu (elektromotor) je ta najnepodstatnejsia a najjednoduchsia cast celeho baliku, ma ju aj MB a vidime ako Tesle "konkuruje" uz 6 rokov. EV klasickych automobiliek su na rozdiel od Tesly stratove ale to sa vobec neriesi.. financuju ich z ICEV predajov aby aspon budili dojem ze stihli EV vlnu.

- Muskov marketing sa nezmenil.. len si ho asi nesledoval dostatocne pocas celej doby.

- Tesla je ten najuspesnejsi startup v historii, vidno ze si expet >:D spolocnost existujuca par kokov ma hodnotu desiatok miliard dolarov, viac ako niektore storocne automobilky (medzi nimi aj BMW). Odbornici odhaduju narast akcii z $300ish na $4000 v nasledujucich rokoch. Ziadna automobilka v historii nemala taky velky uspech ako Tesla ani za niekolko nasobne dlhsiu existenciu ako Tesla a to ratam aj Cinske automobilky ktorych najuspesnejsi model sa mimochodom predava 5x horsie ako Tesla Model 3 na neporovnatelne mensom trhu za neporovnatelne vyssiu cenu. Slova komercny a ziskovy si uplne mylne zamienas. Ak by si vobec niekedy videl Q2 financny report Tesly tak by si vedel ze maju operacny vyrobny zisk 618M, ale to by si musel chapat ze spolocnosti mozu mat velky komercny uspech aj ked dosahuju celkovu stratu kvoli investovaniu zisku do buduceho rastu co je najvacsim zaujmom investorov.

Nic si nevyvratil :-) Vidis snad v top 20 predajov nejake BMW, MB alebo AUDI? Nie.
[odkaz]

Spominal si revenue? Nech sa paci :-)
[odkaz]

BMW predalo v US za September 16700 osobnych aut, Iba Modelu 3 sa predalo 22250. Jeden model rozdrvil predaje celej palety desiatok modelov BMW.
[odkaz]

Poklesy predajov su citelne 21% az 43%
[odkaz]

A k bezpecnosti.. ak maju dve auta od NHTSA 5* tak neznamena ze su rovnako bezpecne, to preco Musk a zvysok autoportalov tvrdia ze Tesly su 3 najbezpecnejsie auta mas jednoducho zobrazene tu: [odkaz]
Tesle ide karta.
LORASI
| 11. 10. 2018 20:33
Si opat dobre pobavil :-)

Takze ... citujem Tvoj blabol : " Celkovo Tesla s iba 3ma! modelmi predbehla za posledny kvartal v predaji s velkym naskokom doterajsich lidrov MB a BMW s desiatkami modelov".

Linkol si predaje Tesla / odhad / za september ako "dokaz", ze Tesla predala s 3 MODELMI ZA POSLEDNY KVARTAL premiove znacky ... a potom linknes predaje Modelu 3 za september s poznamkou, "kde je BMW / MB, alebo AUDI v TOP 20 za september ? Ty si uplne mimo :-)

Nie, ja som REV nespominal ... Ty si pisal, ze vyroba Modelu 3 je ovela rychlejsia, ako ostatnych znaciek ... tak daj sem link, odkial mas tuto info. REV linkol niekto iny ... staci poriadne citat.

Poklesy predaja BMW 3 nikto nespochybnuje. V kazdom pripade ... predaje za september v USA :

Tesla 29 975 ks
BMW 25 908 ks
MB 30 617 ks
Audi 19 350 ks
Lexus 24 597 ks

Tesla v ziadnom pripade NEDRTI konkurenciu. To, ze sa Tesla 3 aktualne predava ako "teple rozky" ? Ano predava.

Tesla vznikla pred 15 rokmi / to nie je par rokov /.
Ze je mimoriadne uspesna ? Jednoznacne je.
Ze TESLU ludia miluju ? Jednoznacne ano.
Ze sa Muskovi podarilo nieco vynimocne ? Jednoznacne ano.
Ze je to ziskova katastrofa ? Jednoznacne je.
Zaporny hospodarsky vysledok v dosledku inovacii a rozvoja je investromi "ospravedlnitelny" len urcity cas. Pri kazdej spolocnosti je toto cislo ine. Nakolko do akcii spolocnosti Tesla vo velkej miere investuju fanusikovia, ich reakcie na hospodarske vysledky su miernejsie, precoze stale Muskovi veria a dufaju, ze sa situacia zmeni a spolocnost konecne zacne generovat zisk. Tesla nie je jedina, ktora je podobnej situacii ... Uber, Netflix a mnozstvo dalsich startupov ... mnohe pripominaju ponziho schemu ...

No ... zvazoval som, ci ma zmysel sa s Tebou vobec pustat do diskusie o hodnote akcii a rozpravke o jej "buducej hodnote" na urovni 4 000 USD ... ale uvedomil som si, ze nema, pretoze evitentne kapitalovym trhom vobec nerozumies. Ak by si rozumel, tak by si vedel, ze takato dlhodoba "analyza" ma hodnotu toaletneho papiera.

No nic, "debata" s Tebou nema zmysel. Vacsina Tvojich tvrdeni bola zavadzajuca, alebo klamliva, resp. si nebol schopny dodat relevantny zdroj informacii. Ja vobec nespochybnujem, ze sa Tesly 3 predavaju skutocne obrovske mnozstva a ani velky uspech Muska. Reagoval som len na blaboly a nepravdive vyroky, ktore si tu predviedol.
Tesle ide karta.
DonVito
| 11. 10. 2018 21:34
Kdyby ses poradne podival do tech odkazu, ktery jsem specielne pro tebe zkopiroval, tak by ses tu se StenLi infantilne nedohadoval.

Ale je videt, ze to bylo zbytecny. Ty se dal budes ukajet slovickarenim, zda nekdo nekoho drti nebo nedrti a tim, jak jsou klasicke automobilky velke..

Tak si v tom klidne dal pokracuj :-)

PS Bavi me clanky o tom, jak kvuli emisnim normam budou drazsi auta. Spotrebitele budou byti. Automobilky div ze nezkrachujou atd.
Ale kdyz se najde automobilka, ktera dela rEVoluci, o jeji produkty je takovy zajem, ze nestiha vyrabet, tak je ji nejcasteji vycitano, ze nema zisk :-)

PPS Netflix. Ponziho schema? To uz fakt prehanis. Netflix je jednou z nejinovativnejsich a nejkreativnejsi firem. Taky puvodne start-up. A btw. je ve slusnym zisku. Sorry, neodpustim si po tomto osobni poznamku: zkus vic cist, nez psat do diskuzi.
[odkaz]

Presto si myslim, ze diskuze s tebou za to stala a sice diky nekterym vyrokum, ktere jsi napsal :yes: Dovolim si je pro pripomenuti ocitovat:
Tesla vznikla pred 15 rokmi / to nie je par rokov /.
Ze je mimoriadne uspesna ? Jednoznacne je.
Ze TESLU ludia miluju ? Jednoznacne ano.
Ze sa Muskovi podarilo nieco vynimocne ? Jednoznacne ano.
Ja vobec nespochybnujem, ze sa Tesly 3 predavaju skutocne obrovske mnozstva a ani velky uspech Muska. :yes:
Tesle ide karta.
LORASI
| 11. 10. 2018 18:09
... samozrejme som chcel napisat, ze odvolavat sa na clanok, ktory sa potvrdil ako nepravdivy / zavadzajuci mi pride nezmyselne.
Tesla Model 3
Šimpanz
| 10. 10. 2018 17:49
není nejbezpečnějším autem podle amerických crash testů, ale podle názoru Tesly nebo spíše Muska samotného. Prostě pouze další marketing ze strany Muska. NHTSA vydala zprávu, kde popírá, že by Model 3 takto hodnotila,
"NHTSA does not distinguish safety performance beyond the star rating with five stars being the highest safety rating a vehicle can achieve. Thus, there is no NHTSA 'safest' ranking within the five-star category," the agency said.
Je to jenom další model v řadě, který získal 5* a takových modelů je plný pytel.
[odkaz]
Tesla Model 3
DonVito
| 10. 10. 2018 19:51
Sorry Tesla haters, the Model 3 just got a perfect safety rating ;-)
Tesla Model 3
Šimpanz
| 10. 10. 2018 19:57
Sorry Tesla lovers, tento výrok Tesly je prostě lež "NHTSA's tests also show (the Model 3) has the lowest probability of injury of all cars the safety agency has ever tested."
Tesla Model 3
DonVito
| 10. 10. 2018 20:05
Myslim, ze proti tomu, ze jsem Tesla lover, nic nemam. :-)
A urcite mas pravdu, ze petihvezdickovych aut je vic..

Co vyjadroval predchozi prispevek? Je mi to jedno jestli je to lez nebo ne ;-)
Jestli je nejvic nejlepsi, nebo jestli nejaka organizace takovy zebricek nevede..

Kazdopadne Tesla ziskala spickove hodnoceni :yes:
Tesla Model 3
Šimpanz
| 10. 10. 2018 20:11
Ano, získala 5* hodnocení a lže o tom, že je to nejlepší výsledek jaký kdy byl dosažen. Že to Tesla lovers nevadí a dokonce někteří tady jsou nad tím ochotni nekriticky chrochtat nijak nepřekvapuje.
Tesla Model 3
DonVito
| 10. 10. 2018 20:22
Me zas neprekvapuje, ze to Tesla haters vadi (prestoze/protoze to tak nejspis je, kdyz si sectes vysledky vsech kategorii ;-) ).
[odkaz]

Tak vidis, ani jeden z nas neni prekvapeny.

A zivot jde dal :-)

Chro chro
Tesla Model 3
přezdívaný alias
| 11. 10. 2018 12:20
Chápu správně, že jak Tesla lovers, tak Tesla haters zaujatě manipulují fakty, akorát u Tesla lovers je to v pořádku?
Avatar - .StenLi.
Tesla Model 3
.StenLi.
| 11. 10. 2018 19:18
Pre vsetkych simpanzov ktory si myslia ze vsetky 5* auta su rovnako bezpecne, nie su tak isto ako nie je ani u NCAP kde dosahuju tak isto rozne bodove hodnotenia a da sa urcit ktore je najbezpecnejsie:
[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku