Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nereálné snižování CO2 u osobních aut? Země EU jsou rozděleny

První kolo debaty ministrů životního prostředí zemí Evropské unie o snižování emisí oxidu uhličitého u osobních aut potvrdilo rozdílné pohledy různých států.
Zpět na článek
9. 10. 2018 19:23
10. 10. 2018 09:30
10. 10. 2018 14:05
10. 10. 2018 16:24
9. 10. 2018 17:06
Likvidace evropského automobilového průmyslu začíná
Likvidace evropského automobilového průmyslu začíná. Zároveň končí i možnost vlastnit auta a individuální automobilová doprava. Doufám, že úředníci a politici se aut a letadel vzdají jako první a budou jezdit jen vlakem a autobusem.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _Karel_
9. 10. 2018 19:06
Re: Likvidace evropského automobilového průmyslu začíná
:yes:
Avatar - Blue Sun
9. 10. 2018 20:27
Re: Likvidace evropského automobilového průmyslu začíná
Blábol.
9. 10. 2018 20:39
Re: Likvidace evropského automobilového průmyslu začíná
Hele, šéfové koncernů jsou jedni z nejvlivnějších lidí v Evropě, automobilky asi největší zaměstnavatelé (čti ti, kteří zaměstnávají voliče). Jako myslí si někdo, že s tím dávno nesouhlasili, resp. že si to možná tak i nepřáli? Auta jsou lepší a lepší, ale v devadesátkách a minulé desetiletí to byly skoky kupředu, teď to jsou krůčky. Pětkovej Golf není o tolik horší než sedmičkovej, ale je mnohem lepší než trojkovej. Generačně se to už tolik nesune. Tak tu máme náhradní důvod pro změnu aut.
Avatar - _Karel_
9. 10. 2018 23:04
Re: Likvidace evropského automobilového průmyslu začíná
Zajímavý. Auta se prodávají jak o život, a podle tebe automobilky touží cpát prachy do hybridů, i když i bez nich nemají problém s odbytem. Mě to teda nezní vůbec logicky.
10. 10. 2018 17:12
Re: Likvidace evropského automobilového průmyslu začíná
Dnes maji, jenze top management musi koukat trochu dal a vys. Presvedcit k prechodu treba z 2.0 tdi na ten samy v jine generaci je trochu slozite. Ale na hybrid, protoze lidem zakazou s tim motorem jezdit na dost mist (nebo uplne) je snadne.
Avatar - Ada je zase tady
9. 10. 2018 17:13
stačí zakázat
neekologické benzínové motory :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinNatural
10. 10. 2018 00:09
Re: stačí zakázat
Jojo, všichni by jezdili sazomety a hromadně zdechali na rakovinu plic. Zkus si strčit vejfuk svýho véhiklu do své plešaté huby a pochutnej si ...
10. 10. 2018 08:38
Re: stačí zakázat
Myslim, že každé palivo má své plus i mínus, takže zakázat ať už benzin nebo naftu je holý nesmysl
Avatar - KANKUNEN
9. 10. 2018 18:43
Nejlépe alternativními pohony zničit planetu,
abychom na konci mohli vykázat nulu. To je na hlavu.
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2018 19:13
50% požadují Švédsko a Finsko?
To je vrchol hnusu a pokrytectví.
Vartsilla….
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
9. 10. 2018 19:48
Re: 50% požadují Švédsko a Finsko?
Francie, Dánsko, Švédsko ani Lucembursko (aneb socialistické ráje) nepřekvapují, tam mít nastláno v hlavě je hlavním předpokladem pro vstup do politiky. Finsko jsem měl za jednu z normálnějších zemí unie. ;-\

Celé je to do očí bijící pokrytectví.
10. 10. 2018 15:32
Re: 50% požadují Švédsko a Finsko?
Wartsila sa toho bat nemusi. Oni robia hlavne lodne motory a elektro-centraly pre energetiku, na ktore sa EU-legislativa nevztahuje. A prave preto tie obrovske pomalobezne vznetove dvojtakty spaluju ten najvacsi bordel, oproti ktoremu je bezna nafta priam ekologicky zazrak...

A vobec, preco len 50%? Navrhujem 90%, alebo rovno 200%! Nebudeme predsa trocharit...
Avatar - Hittman
9. 10. 2018 19:23
Se
divím, že EU nenapadlo plošné zvýšit daň z benzínu a nafty, tak by se auta stala pro lid nedostupná... ;-\
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2018 20:06
Záchrana EU autoprůmyslu
Je jasné, že v roce 2030 bude ropa nedosažitelně drahá i pro čtenáře auto.cz,
takže buďme rádi, že EU hledá nové cesty.

Do roku 2030 má být poptávka po ropě dvojnásobná a tomu samozřejmě nebude nabídka stačit. Nabídka bude stagnovat.

Jak to tak vypadá, prodej aut se do roku 2030 zdvojnásobí a tou dobou bude Indie na prvním místě. Tomu samozřejmě budoucí těžba ropy nebude stačit.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Blue Sun
9. 10. 2018 20:30
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
To je marné, místním zpátečníkům to nevysvětlíš. Před sto lety by titíž bojovali do posledního dechu za koně.
Avatar - Hittman
9. 10. 2018 20:42
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
Pořád lepší kůň než vysavač >:-[]
9. 10. 2018 20:45
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
Nebo než modrý slunko. :-)
9. 10. 2018 20:46
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
Čím dražší, tím líp.
Silnice sou plný socek, co překážej a nedá se to ani pořádně kulit!
A´t ta chátra jezdí vlakem nebo sedí na zadku!
>:-[] :-!
9. 10. 2018 21:45
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
Jo jo, vsadím se, že v roce 2006 jsi (bys) říkal to samé, tj. že v roce 2018 bude ropa tak drahá, že si je nebudeme moct dovolit. Tenhle doomsaying je zvláštní přístup, ale ve 2030 tady budeme pořád diskutovat a ropy bude pořád dost a nebude drahá, protože Indové a ostatní třetí svět jsou chudí (je jich moc), takže si tu ropu stejně nebudou moct dovolit koupit, aby její cenu zvedli, tudíž se vůbec nic nezmění, jako se dramaticky nezměnilo mezi lety 2006 a 2018. Ale když tě baví malovat čerta na zeď...
Avatar - twistedTSD
9. 10. 2018 22:43
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
Pokud se tvá předpověď naplní, tak si ten hybrid koupím. Dobrovolně. Ne na základě směrnice. Chápete ten rozdíl?
10. 10. 2018 06:15
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
Souhlas, je to spíše záchrana autoprůmyslu v evropě. Jedině tohle může posunout vývoj nových technologií a zabránit tomu aby jsme se ve městech udusili spalinama a zároveň zabránili, aby z ekonomiky odtékala velká část peněz k zemím s ropou.
Evropu ochrání jen technologická převaha.
10. 10. 2018 06:57
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
Jaké nové technologie? Elektroauta jsou jsou z hlediska technologií oproti spalovákům o level níž. Je to stejné jako s hodinkami na baterku oproti mechanikám.
10. 10. 2018 16:23
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
Nejde přece jen o elektroauta. Obecně přísnější limity na spaliny sebou nesou použití pokročilejších materiálů, nové technologie, nové programy na výpočet pevnosti a obtékání vzduchu atd. Vše to co se dnes nevyplatí. Stejně tak elektroauta mají obrovský dopad do budování inteligentních energetických sítí a jejich řízení. Obnovitelné zdroje. To vše může nastartovat technologický náskok. Stejně tak zastavení odlivu financí za ropu poůže ekonomice a samostatnosti. Dýchatelný vzduch ve městech a dopad na zdraví je také super.
PS: Hodinky nejsou správný příklad, spíš fotoaparát a rozdíl kinofilm a digitál.
10. 10. 2018 07:06
Re: Záchrana EU autoprůmyslu
Takže na tom budeme v Evropě hůř než Indie a celý rozvojový svět. Tam na benzín lidé mít budou a my v Evropě na něj mít nebudeme. Když na tom budeme hůř než rozvojové země, tak mně zkus vysvětlit kde vezmeme peníze na 2x dražší elektroauta?
9. 10. 2018 21:07
co je na tom nerealnyho???
mnohe hybridy plni limit CO2 na rok 2030 uz dnes.
dnes jsem na internetu vyslech asi 40 minutovej rozhovor dvou "odborniku" na auta. takovou snusku lzi, polopravd a manipulaci, ze limit je nerealny, jsem uz dlouho nezlysel ...
Rozbalit vlákno
8
10. 10. 2018 06:59
Re: co je na tom nerealnyho???
Ty znáš nějaký hybrid, který reálně jezdí za 2,5l/100km?
10. 10. 2018 07:05
Re: co je na tom nerealnyho???
jak realne??
dnes se meri podle WLTP, jeste nedavno podle NEDC
a nekdo s plug-in hybridem jezdi klidne za 0 litru benzinu, jinej za 10.
je ale nejaka metodika, podle ktere se i posuzuji flotilove emise, a to neni to, jak jezdi nejakej franta z horni dolni
10. 10. 2018 07:09
Re: co je na tom nerealnyho???
No jo metodika. A já myslel, že chceme snížit emise CO2 a zachránit planetu. Takže to bude zase jen na papíře. Jako dřív ty tvé oblíbené diesly.
Avatar - Blue Sun
10. 10. 2018 07:20
Re: co je na tom nerealnyho???
Snížíme CO2, snížíme spotřebu, snížíme množství ostatních škodlivin v ovzduší. Kdyby EU jen prohlásila, že chce u aut snižovat spotřebu, nikdy s tím neprorazí. Dosáhli téhož a ještě s podporou lidí.
Zachránit planetu taky můžeme, pokud ji opustíme.
10. 10. 2018 07:25
Re: co je na tom nerealnyho???
hybridy spotrebu prokazatelne snizujou, v extremu az na nulu
a samozrejme v druhem extremu jezdi za vic nez nehybrid
prumer je ale jednoznacnej - hybrid spotrebu snizuje a jako bonus snizuje i ostatni emise
podivej se treba na spritmonitor
Avatar - _Karel_
10. 10. 2018 07:57
Re: co je na tom nerealnyho???
Celé to má za úkol snížit celkové emise CO2 - ne čistit města. A to mi přijde k smíchu. Potěmkinova vesnice. Tedy - ne ten cíl zachránit planetu. Ale ta cesta. Nevěřím tomu, že přezbrojení na hybridy a elektroauta bude mít zásadně menší stopu CO2. Jediným, a neprůchodným řešením by bylo razantní snížení našeho obludného konzumu. A toho se "civilizované" lidstvo prostě nevzdá.
10. 10. 2018 08:31
Re: co je na tom nerealnyho???
Přesně tak je to Potěmkin jak za komoušů. Lžou si do kapsy a ignorují holý fakta. I kdybychom v Evropě čistě hypoteticky přestali všichni jezdit autama, tak to s CO2 nehne ani o nudli. Za prvé je potřeba si uvědomit, že největším emitorem CO2 je průmysl a to celosvětově nejen v EU. Auta jsou marginální zdroj "znečištění" CO2. A za druhé EU je z celosvětového měřítka marginální emitor CO2 krčící se daleko za Čínou USA, Indií a zbytkem světa. Navíc emise CO2 produkovaný v EU už roky zvolna klesají zatímco v Číně raketově rostou. Čili jestli chceme něco udělat s emisema CO2, tak to musí učinit hlavně Čína a USA a zejména v průmyslu a energetice. Je to stejný nesmysl jako kdybych řešil finanční problémy a myslel si že to vyřeším tím, když si můj soused najde líp placenou práci >:D >:D Prostě populisti z celý EU se sešli a předhánějí se v budování Potěmkina >:D
10. 10. 2018 14:15
Re: co je na tom nerealnyho???
Přesně tak. Pokud by někdo chtěl opravdu řešit emise z dopravy, tak by razantně investoval do zatraktivnění veřejné dopravy. Lidé by měly přejít na veřejnou dopravu, kvůli její kvalitě a atraktivnosti a ne kvůli zákazům a nedostupnosti aut pro některé skupiny lidí. Problém emisí v dopravě je totiž hlavně dán tím, kolik lidí v určitém vozidle jede. Auto ve kterém jsou 4 lidé má čtvrtinové emise oproti autům, kde je jen řidič. Místo toho se vyhodí obrovské prostředky do nereálných fantasmagorií a výsledek bude skoro nulový. Nevím, co je špatného na tom, když doma budu mít auto se spotřebou 8 litrů, když já a moje rodina používá, pokud to jde, veřejnou dopravu.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 10. 2018 22:27
Nedá mi to
Ano, planeta se otepluje.. ale udělala to už v historii tolikrát, že vliv člověka je málo pravděpodobný.

Tím neříkám, že auta mají být smradlavější, než je nezbytně nutné.. doporučuji si přečíst tohle:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
9. 10. 2018 22:48
Re: Nedá mi to
A to pan Hodač ještě netušil, jaká zvěrstva EP teprve napáchá.
Avatar - Hittman
10. 10. 2018 09:30
Je
z podivem, že nikde nezaznělo, že největším producentem CO2 je zemědělství, potažmo masná výroba - chov skotu. Tam se asi žádné omezení nechystá, že? >:D
Rozbalit vlákno
2
10. 10. 2018 14:05
Re: Je
Tak to ti asi uniklo, že omezení spotřeby masa je kromě aut další velké téma. Takže se bát nemusíš. Ekologům a úředníkům maso neuniklo.
10. 10. 2018 16:24
Re: Je
Nejde přece jen o CO2,ale i ostatní spaliny.
Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2018 12:18
Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Pánové, dovolte jeden (možná poněkud delší) analytický přípodotek založený na ekonomickém srovnání.

(Týž příspevek jsem psal do diskuse pod Teslu - ale snad se na mne nebudete příliš horšit, když jej vložím i zde)

Od 7/2011 mám Citroena C5 kombi - viz recenze zde: [odkaz] a byť ho poslední dobou používá manželka, dá se říci, že jsem s ním 6,5 roku jezdil hlavně já.

Celkové náklady (Toal Cost of Ownership) zahrnující skutečně veškeré náklady s ptovozem auta spojené (mám poměrně detailně propracovanou knihu jízd v Excellu, kde mám i amortizaci kupní ceny, výměny pneumatik i každou myčku) jsou následující:
TCO: 1.195.000 CZK
Z toho
PHM: 544.000 CZK
Provozní náklady: 651.000
Za dobu, co ho mám, jsme spolu najezdili 269.000 km - čili mé reálné celkové náklady na 1 km jsou 4,44 Kč/km - z čehož spotřeba nafty dělá 2,02 a provozní náklady (dejme tomu amortizace) 2,42 Kč/km
Průměrný nájezd po 6,5 letech provozu mi vychází cca 41,5 tisíce km ročně

Minulý týden jsem tankoval na OMV - a na účtence se uvádí:
Cena celkem:............ 1.100 CZK
DPH: .............................191 CZK
Spotřební daň: .............. 336 CZK
Čili: z 1.100 CZK, které zaplatím za naftu, tvoří celková daň 527CZK, tj. 48%

Poměr DPH ku spotřební dani je cca 57%
--------------------------------------… />
Podle oficiálních údajů MFČR za 1-5/2017 vypadala relevantní čísla státního rozpočtu takto:
Příjmy (za 1-5) celkem: ................. 496 mld
Z toho spotřební daň z minerálních olejů (PHM) = 31,3 mld CZK
Pokud k tomu připočtu odpovídající podíl DPH (viz výše - DPH = cca 57% spotřební daně) jsme na částce cca 55 miliard CZK.
Tedy s jistou akceptovatelnou mírou nepřesnosti lze říci, že výběr daní z PHM představuje cca 11% z příjmové části státního rozpočtu

--------------------------------------… />
V současné době Tesla 75 D stojí cca 2.700.000 CZK
[odkaz] - a to je slevněno z původní ceny 3.240.000 CZK

--------------------------------------… />
A nyní slíbená ekonomická bilance, vtělená do pouhých 4 otázek:

(1) Poskytne mi Tesla (nebo jakýkoli jiný elektromobil, velikostně srovnatelná s Citroënem C5 kombi) při průměrném ročním nájezdu 41,5 tisíce km, stávající kupní a předpokládané prodejní ceně ([odkaz] po 6,5 letém provozu provozní náklady ve výši 2,42 CZK?

Tedy: jestliže ji koupím dnes za 2,7 milionu CZK, za 6,5 roku s ní najedu 269.000 km, budou celkové provozní náklady (včetně rozdílu mezi mojí kupní a prodejní cenou) jenom 650.000 CZK? Jsem přesvědčen, že NEBUDOU.

(2) Zahrnu-li do propočtů cenu paliva - tj 6,5 roku, 269.000 km a TCO 1.195.000 CZK (neboli 4,44 Kč/km) - i zde jsem přesvědčen, že TCO Tesly budou po uvedených letech (o nájezdu nemluvě) VÝRAZNĚ VYŠŠÍ. Tedy ani při zahrnutí "ceny paliva" mi elektromobil nevychází ANI SROVNATELNÝ...

Podle nabídek na Alze a v autobazarech (viz odkazy výše) je nová Tesla dnes = 2,7 mio CZK, 4 letá s 85.000 km najetými cca 1,5 mio CZK - to je 1,2 mio CZK rozdíl mezi kupní a prodejní cenou po pouhých 4 letech, aniž by byly uvedeny náklady na servis

(3) Jak velké investice do infrastruktury (a kolik času) by si vyžádala náhrada "jenom" 10% v současné době používaných vozů se spalovacími motory auty "na baterky"?

(4) stát je celkem nenasytný bumbrlíček a na "své" peníze si nenechá sahat. Daně z PHM se podílejí cca 11% (viz výše) na příjmech státního rozpočtu. I KDYBY byla dnes elektřina do elektromobilů úplně zdarma, za jak dlouho ji stát začne MASIVNĚ danit, aby vyrovnal výpadky v příjmové složce státního rozpočtu?
======================================… />
Sečteno a podtrženo, z mého úhlu pohledu se elektromobily zdají být slepou vývojovou větví, něco jako svého času pagery. I ty byly cca 20 let celkem používané, než je pokrok na poli techniky odsunul do totálního zapomnění.

První "pra" elektromobil se objevil v roce 1835, tj. před bezmála 180 lety.
Elektromobil byl dokonce prvním vozem, který již v roce 1988 překonal rychlost 100 km za hodinu ([odkaz] )

Jestliže se elektromobily ani po 150 letech PŘIROZENOU CESTOU nevyvinuly do takové podoby, která by umožňovala a zaručovala dostatečně
(1) masovou
(2) spolehlivou
(3) lacinou
(4) individuální přepravu
pak lze s dostatečnou mírou spolehlivosti tvrdit, že jsou vůči "klasickým vozům (tj. se spalovacími motory) ZCELA nekonkurenceschopné.

Automobily nahradily koně prostě proto, že auta se prokázala jako lepší, univerzálnější, pohodlnější, lacinejší... atd. Stejně tak benzínový motor překonal elektromobily i parní vozy - protože byl lepší, jednodušší, snazší, lacinější aj.
Upřímně řečeno, nedokážu si představit nějakou über-evropskou nad-komisi, jak na začátku XX. století pobíhá po všech státech Evropy a vyhlašuje odvážné programy sankcí vůči všem zpátečníkům, kteří chtějí jezdit na koni či omnibusem...

No a teď se do mne můžete pustit >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
10
10. 10. 2018 14:10
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Tak zrovna tahat do srovnání Teslu je omyl.

Na druhou stranu zde máš levnou hybridní Corollu (kromě jednoho motoru).
Myslím si, že již příští generace Corolly bude splňovat ty limity pro 2030.
10. 10. 2018 14:17
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Ta tvoje hybridní Corola žere víc než nafta. Za 2,5 litru opravdu nejezdí.
Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2018 16:11
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Niki, Teslu jsem uváděl záměrně, protože
(1) Mezi "čistými" elektromobily se jedná o patrně nejpokročilejší konstrukci
(2) Velikostí a "užitečností" se mé C5 STW dejme tomu docela přibližuje.

Hybridní Corolla využívé BE-EL pohon, podobně, jako mnohé konstrukce Dr. Porscheho.
Nakonec tuto technologii (pod názvem B-E vlak) používaly již začátkem XX. století obě naše armády. Rakousko-Uherská i prvorepubliková Československá ([odkaz] )

Malá Corolla (nebo Auris) ve verzi hybrid jistě není velikostně sronatelná s C5 kombi - ale obávám se, že hmotností se k ní bude blížit.
Rovněž jsem přesvědčen, že její celkové náklady z vlastnictví po dobu 6 let / 270.000 najetých kilometrů budou o poznání vyšší, nežli u mojí C5.

Tzn. ani Tebou zmiňovaná alternativa by v přímém konkurenčním srování nevyhrála nad "klasickým" nafťákem...

A co se týká emisních limitů a jejich neustálého přitvrzování...
- Do konce roku 1932 Židé (národnost) i židé (náboženství) žili v Německu jako ostatní Němci
- od dubna 1933 začal bojkot a postupné odstraňování Židů z veřejného života
- a Ústavním zákonem byla od 15/9/1935 přijata opatření, jejichž cílem bylo pomocí postupné eliminace "očistit Německo od Židů"

I nyní "vrcholné orgány" připravují "očištění", avšak nikoli pouze Německa, ale rovnou celé Evripské unije - a tentokráte nikoli od těch "hnusných Židáků, kteří jako nestvůrné pijavice vysávají zdraví a peníze státu i lidem" , ale od těch "odporných smradlavých a rakovinotvorných benzíno a ropožroutských popelnic, které svými emisemi otravují ovzduší, ničí lidem zdraví a způsobují globální oteplování"

Tehdy i dnes skupiny úplatných gaunerů společně s blábolivými idealisty chtějí zničit život milionům lidí, tehdy i dnes se jim to daří.

Norimberské zákony se pro svou zvrhlost právem dočkaly odsouzení. Jen se bojím, že až se naplno projeví důsledky nyní schvalovaných emisních limitů, bude západní část Evropy hospodářsky již natolik zničena, že jí nepomůže ani svěcená voda...
Avatar - lyon667
10. 10. 2018 15:33
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
:yes:
Avatar - _Karel_
10. 10. 2018 16:12
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Tak já se do tebe pustím - je tam jedna základní blbost. Srovnávat zůstatkové ceny u mainstreamového Citronu a přece jen poměrně luxusní limuzíny za 3 míče? Místo Tesly by tam mohla být 7-er nebo cokoli prémiového. To je pro srovnání spalovák - elektro zcela mimo. Být tam ta nová levná mrcha (Tesla 3? vím já? >:D )mělo by to asi relevanci.
Jinak sis dal dost práce :yes: a plus mínus s tebou souhlasím, že aktuálně jsou elektro auta v masovém měřítku kravina.
Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2018 17:36
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Čárlí, souhlasím s Tebou, že srovnávat zůstatkové ceny JE pitomost.
Proto zůstatkové ceny NESROVNÁVÁM, ale operuji se 2 odlišnými kategoriemi:
- TCO (Total Cost of Ownershi) - čili celkovými náklady z vlastnictví vozu
a
- spotřebou PHM
To vše přepočteno na 1 ujetý kilometr - to jsou čísla mnohem objektivnější

Proč srovnávám Teslu 75 D - viz moje odpověď Nikumu Laudovi

Ale dobrá tedy...
Nový Nissan Leaf
[odkaz]
Pořizovací cena +- 920.000 CZK
Po 4 letech (a ne 6,5) a 40 (a nikoli 269) tisících kilometrech najeto má prodejní cenu
380.000 CZK ([odkaz]
Tedy náklady 13,50 Kč/km na pouhé ztrátě hodnoty.
Kde máš další náklady z vlastnictví vozu (servisní prohlídky, letní a zimní pneumatiky, "zimní kola", dálniční nálepky, pojistné šouby na kola, myčky... atd) a kde máš náklady na energii, tedy "palivo"?

A to se bavíme o autě, které je o 1,5 velikostní kategorie níže (protože HB nižší střední vs. STW střední třídy) a má oproti mému přikladu nižší, jak šestinový nájezd...
Avatar - _Karel_
10. 10. 2018 19:25
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Mě nešlo o to, abych ti vyvracel celou argumentaci, jen mi tam ta Tesla S proti C5 prostě nepasovala. S tvojí odpovědí nikimu nesouhlasím. Že je podobně velká, je jedno. Mohl bys napsat, že podobně velká uvnitř je třeba ta 7-er, a ta bude mít taky tragický propad hodnoty. Ten totiž podle mě nesouvisí až tak moc s typem pohonu.
Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2018 19:55
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Inu, v tomto bodě (Tesla 75 x C5 STW) se shodneme, že se na tomto bodě asi neshodneme :-) :-)

Jak vidíš na příkladu Nissanu Leaf, dramatický rozdíl je i tam - a to srovnávám pouhý rozdíl nákupní a prodejní ceny - protože o ostatních nákladech Leafu se v tom inzerátu nedočteš
Avatar - _Karel_
10. 10. 2018 20:17
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Hele, a není to tak trochu demagogie, srovnávat propad ceny nového Leafu (nebo čehokoliv jiného) za čtyři roky, s tvojí C5, kterou jsi koupil jako tříletou ojetinu, tj. měla za sebou ten největší propad ceny? :-O
Avatar - Jerry.Gunman
10. 10. 2018 23:06
Re: Ekonomická analýza nákladů - auto x elektromobil
Čárlí,
porovnávám data, která mám k dispozici.
Víš-li o (jakémkoli) elektromobilu, který za +- 6,5 roku najezdil +- 270.000 km a máš-li povědomost o struktuře jeho vlastnických a provozních nákladů, rád se nechám poučit, protože s e-mobily mám osobní zkušenost menší, než malou.

Navíc Tříleté auto (a 10x tolik, jestli je to auto francouzské), je podle mnoha hospodských expertů přece naprostou ekonomickou sebevraždou a černou dírou na prachy, protože je to vrak sotva hodný cesty do recyklační linky ;-) ;-) ;-)

Ale abychom se netočili jenom na rozdílu mezi nákupní a prodejní cenou - to byl pouze bod 1. Uvádím i 3 další

(2) celkové náklady vlastnictví

(3) infrastruktura

(4) daňové zatížení