Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: PSA a Toyota řeší budoucnost trojčat z Kolína. Domluví se na nové generaci?

Prodeje miniaut klesají, a tak Skupina PSA a Toyota zvažují, jak v segmentu do budoucna zaujmout. Citroën řeší elektrický pohon, Toyota zase crossover.
Zpět na článek
16. 10. 2018 02:13
Re: Hybrid
Aby se vyplatilo tak komplikovaný pohon jako plugin hybrid s velkými náklady vyvíjet a s velkými náklady zavést do výroby a vyrábět, musí být perspektiva mnoha let výroby, kdy se náklady budou vracet. To, že dnes se otevřelo okno, že by plugin hybrid dával smysl, bohužel nazaručuje,že za cca 4 roky bude okno stále otevřené. Kapacita baterií se v současnosti zvyšuje co 4-5let na dvojnásobek. Cena za stejnou kapacitu je za 4-5 let na polovině. Hustota dobíječek bude za 5let zcela jinde a jejich výkon tzn. doba dobíjení také. Pak se okno pro plugin hybridy zavře. Fakt nemá perspektivu o tomto pohonu uvažovat.
15. 10. 2018 16:50
Re: Hybrid
Souhlasím, že pro mikro a malé vozy do města to smysl nemá žádný. Jak jsem před tím psal, má to význam v případě, že někdo chce mít jen jedno auto, rozumějme ne malé, využívané jak ve městě a příměstě, tak i na dlouhé trasy. Zde má plug-in technika opodstatnění za určitých předpokladů, zejména pokud je k dispozici pohodlná možnost dobíjení, třeba v práci nebo v noci doma.

Doufám, že už se chápeme.
15. 10. 2018 16:45
Re: Konec výroby?
Počet zaméstnanců je okolo 2700, další indukovaná zaměstnanost bude v řádu tisíců. Řada z nich je také opobídkovaná. Na pobídkách jen TPCA samo inkasovalo několik miliard. Kdyby ty peníze vyplácel stát všem, kteří díky napobídkovaným místům mají práci na podpoře v nezaměstnanosti, vyšlo by ho to levněji. Myslím, že to je velmi špatně.
15. 10. 2018 16:36
Re: Pokračování
Omyl. Současné modely elektromobilů mají dvojnásobnou kapacitu baterií za stejnou cenu jako předchozí generace. To je zlevnění o desítky procent. Ano, modely nezlevnily ale přidaly na dojezdu dvojnásobek někam k 400- 500km. To už je dostatečný dojezd pro většinu uživatelů, takže další zlevnění baterií se již ukáže v ceně.
15. 10. 2018 16:32
Re: Hybrid
Plugin hybrid je pouze psychologická berlička pro ty co mají strach z nových věcí. Pro automobiky nedává ekonomický smysl a pro malé městské vozy, které budou většinu času jezdit krátké trasy už vůbec. Bateriové technologie se vyvíjí překotným tempem. Modely elektromobilů, které se uvádéjí na trh dnes, mají dvojnásobnou kapacitu a tedy i dojezd, za stejnou cenu jako modely uvedené před 4mi roky. Tedy je jasné, že za další 4 roky bude dojezd elektromobilů naprosto bezproblémový parametr. Pro automobilku nemá cenu vyvíjet technologii, která bude za 4 roky zbytećná a neprodejná. Vyvíjet dnes plugin hybrid pro malé vozy je ekonomický nesmysl. U VW to vědí. I BMW zrušil prodlužovač dojezdu u své i3. Plugin hybrid zemře dříve než se narodil. Snad jen u větších aut jednu generaci přežije, ale to vývoj nezaplatí.
Avatar - twistedTSD
15. 10. 2018 14:49
Re: Pokračování
To je tvůj předpoklad. Nějaké masivní zlevňování elektromobilů se nekoná.
15. 10. 2018 13:49
Plně el. miniauto do města = jen výhody
Za mě do města a kolem komína bych volil právě něco malého v elektrice. A denní dojezd? Stačí úplně do 100km, ale poctivých se zaplou klimou :-)
Jaké jsou výhody:
- levný provoz
- obrovský skok v menší údržbě(neměním olej, filtr, svíčky, nehrozí odchod spojky a převodovky, prostě paráda!!) > Prakticky odpadají pravidelné roční výměny oleje, maximálně bych měnil pylový filtr :-)
- odpadají díly jako výfuk, katalyzátor, lambda sonda, škrtící klapka > prostě paráda :-)
- vůz hned topí, ve městě ideál
- celkově větší životnost motoru
15. 10. 2018 11:48
Re: Hybrid
Spousta lidí neví, co to je plug-in hybrid, zrovna jako ty. Jinak by ses neptal, jaká je jeho výhoda.

Je to normální hybrid schopný i čistě elektrické jízdy , který má navíc možnost čerpat energii pro dobíjení nejen ze svého spalovacího motoru, ale i ze zásuvky. Zejména pro lidi s možností zásuvky každý den (třeba doma v garáži nebo na dvorku, případně v zaměstnání) velká výhoda, která za určitých okolností umožní absolvovat běžné pojížďky - do práce a zpět, nákup, děti do školky - pouze na elektrickou trakci, tedy levněji a dejme tomu ekologičtěji s tím, že stejné auto je schopné i dlouhých a i dálničních jízd bez jakýchkoliv omezení.

I když nejsem cílová skupina, smysl v plug-in hybridech vidím a to velmi.
15. 10. 2018 10:36
Citroenu sefuje zena?
Uz se nedivim tomu dizajnu a resenim, kdy jsou treba brzdove desky spolecne s loziskem a nabojem nebo pro vymenu vzduch filtru musite odmontovat baterii, skrtici klapku a odpojit palivove vedeni (nadsazka).
15. 10. 2018 09:35
Re: Konec výroby?
Desitkam tisic lidi dali praci, nemyslim ze je to tak spatne.
15. 10. 2018 09:25
Re: Pokračování
Slibuje a jaka bude realita ? Cena kdyz budu hodne optimisticky bude kolem 500 tisic a za to uz mam solidne vybavene auto nizsi stredni tridy nebo zaklad stredni tridy (kdyz chytim nejakou dobrou akci). Ale jak zname koncern, cena bude vyssi.
15. 10. 2018 09:23
Re: Hybrid
Ty pohadky o rychlem nabijeni a dlouhem dojezdu uz poslouicham minimalne 5 let a nic, nula. Stale autra na elektrinu stoji ctyrikrat vice nez auto na spalovaci motor, nabijeni trva 1.5 az 2 hodiny, v lete klima zakazana, v zime topeni radeji ne a delsi cesty se nedoporucuji.
15. 10. 2018 09:19
Re: Samozrejme
Kolik jich je v ntb a kolik v elektrickem aute ?
15. 10. 2018 08:35
Miniaturní SUV,
s elektrickým pohonem. A je to.
15. 10. 2018 03:15
Re: Pokračování
VW uvede na trh své elektromini příští rok. A slibuje o poznání nižší cenu. Když TPCA teprve uvažuje o výrobě a příjde s elektromobilem za několik let, bude ještě levnější. Cena myslím nebude problérm.
15. 10. 2018 03:11
Re: Hybrid
Plugin hybrid je varianta pro lidi se strachem z budoucnosti, hledající jistoty v minulosti. Cenově bohužel vychází stejně draho jako elektromobil. A když je stejně drahý, tak co je výhodou plugin hybridu. Dojezd? Ale tato maličká městská vozítka nepotřebují dlouhý dojezd. 200-300km je naprosto dostačující. Když se tento rok budou rozhodovat a pak auto 3 roky vyvíjet, bude v době začátku výroby takový dojezd zcela běžný a v té době bude i za rozumnější cenu. Vyvíjet Plugin hybrid tedy nedává smysl. Konec konců i koncern VW příští rok začne vyrábět své mini jako elektromobil. On už si tuto úvahu udělal a dospěl k jasnému závěru. Toyota, ve jménu prodloužení života své, dnes již beznadějně zastarávající hybridní technologie, si ignorací elektromobilu zadělává na velký problém.
15. 10. 2018 02:55
Konec výroby?
Firma měla 10ti leté daňové prázdniny. Ty skončily někdy kolem roku 2016. A už tu máme úvahy o konci závodu. Ať žijí investiční pobídky. Jsem zvědav, co by si s koncem fabriky počalo město Kolín, které je stále zadluženo stomiliony za byty pro zaměstnance TPCA. Z čeho by splácelo, kdyby vypadly příjmy z daní.To by byl velký problém.

Třeba by to mohla koupit Škoda, která shání podobnou kapacitu a chce to stavět v zahraničí.
14. 10. 2018 20:53
Re: Pokračování
Jo, to ukáže. Soudruzi taky chtěli poručit větru dešti a jak dopadli! >:-[]
14. 10. 2018 20:51
Re: Samozrejme
Povedal by som, že to nie je len pocit.
14. 10. 2018 19:45
Re: Hybrid
Hele ty buch ceno dolů, tyhle mikro sociálky se dělají nejlevnějc jak to jen jde a pokud případně mají nějaké to turbo a emisní systémy, tak jen proto, aby splnily předpisy a základní zadání.

Na mikro sockách nevidím důvod přiřazovat pohon zadních kol a ani nevím, jestli nějaká taková existuje. Buch. >:D A tak dále.
Avatar - mariov8
14. 10. 2018 19:23
Re: Pokračování
Bohužel s tebou nelze než nesouhlasit. Ale dáš za relativně luxusní záležitost jakou je malé druhé-třetí auto, nebo v horším případně nutnost (manželka potřebuje dojíždět do práce) místo 250 000, rovnou 650 000?

Je otázkou, zda to násilím půjde. Tak to totiž chce zkusit Evropa. Budoucnost ukáže...
Avatar - mariov8
14. 10. 2018 19:20
Re: Hybrid
Výrobcům to nikdo nedotuje, musí to zaplatit ze svého. Tedy jim to musí zaplatit zákazník.

Převodovka, nebo její příslušenství a řízení je u hybridu ve srovnání s konvenčním automobilem nebo čistým elektromobilem totální peklo. Ve třídě typický nepřeplňovaný litrový tříválec s nepřímým vstřikováním je u toho dětská skládačka.

Složité emisní systémy jsou dnes nutností, snad jen absence přímého vstřikování umožňuje se vyhnout filtru pevných částic, ale v segmentu kde se překročení čtvrt milionu moc netoleruje, to zatím není správná cesta.
Avatar - Blue Sun
14. 10. 2018 19:06
Re: Hybrid
Spalovací motor může a nemusí mít turbo. Buch, cena dolů. Může a nemusí mít složité emisní systémy. Buch, cena dolů. Variabilní časování. A tak dále.
Oba pohony také nemusí zůstat úplné. Elektromotor umí nahradit startér, převodovka může být výrazně jednodušší. Když se použije elektromotor k pohonu zadních kol, odpadá celý systém přiřazování zadních kol a spojovací hřídel. A tak dále a dále.
Jediný problém celé elektrifikace je v tom, že výrobci chtějí své náklady zpátky hned.
Avatar - wakantanka
14. 10. 2018 16:09
Re: Pokračování
A to je prave ten problem ... jeho cena.
14. 10. 2018 13:36
Re: Hybrid
Nesouhlasím.

Spalovací motor je spalovací motor. Za současných podmínek jej nelze udělat výrazně jinak, než se běžně dělá.

Nebo mi chceš snad tvrdit, že - zejména u těchto nejnižších kategorií - někdo dělá motor zbytečně složitější, než je třeba ?

O velikosti baterie se nepřu, ale v káře stále musí zůstat oba pohony, včetně satelitních příslušenství,a skupin. To ta menší baterečka nevyváží ani náhodou.
Avatar - Blue Sun
14. 10. 2018 13:17
Re: Samozrejme
Otázkou jen zůstává, proč jsou baterie tak drahé. S ohledem na ceny akumulátorů pro notebooky či mobily mám čím dál více pocit, že je ta vysoká cena držena uměle.
Avatar - Blue Sun
14. 10. 2018 13:16
Re: Hybrid
Ani bych neřekl, že složitější a dražší. Spalovací motor nemusí být tak složitý a naopak baterie nemusí být tak velká jako u elektromobilu.
14. 10. 2018 12:26
Re: Hybrid
Vidíš to sice hezky, ale zapomínáš, že hybridní technologie je dražší a složitější, než čistý elektrický pohon a výrazně dražší, než stávající sekačkové motůrky. Zejména u těchto mikro sociálek je vyšší cena docela překážkou. U větších aut se cenový schodek lépe schovává.

To je podstatné kritérium, které je třeba také vzít v úvahu.
Avatar - twistedTSD
14. 10. 2018 12:00
Re: Pokračování
Vždyť miniauto na elektrický pohon už na trhu je. Stojí 650 tisíc.
14. 10. 2018 11:15
Pokračování
Myslím, že pro miniauta co se používají převážně ve městech by bylo nejlepší udělat plně elektrické pohony. Dle mého je to nejlepší způsob dopravy pro daný segment a jinam se ani moc nehodí. Máme C1 (2017) v rodině a používáme jí opravdu jen ve městě a jen vyjímečně na delší vzdálenost (20km). Dlouhodobá spotřeba je do 5l/100km. Dovedu si představit tyto jízdy s plně elektrickým autem co bude mít dojezd max do 200km. Cena takového auta by neměla prelézt 250.000,-
Pak by mělo smysl vyrábět dál.
Pokud by se rozhodli vyrábět větší auto pak samozřejmě hybrid co bude mít dojezd čistě na elektřinu kolem 50km.
Avatar - dr.biker
14. 10. 2018 10:55
Hybrid
Vidím to na zlatou střední cestu - hybridní pohon, který je nejrozumnějším řešením problémů dnešní doby. Elektromotor pomůže klasickému spalovacímu motoru snížit spotřebu ve městě a tím umlčet úředníky z Bruselu. Navíc můžete parkovat v modrých zónách.
A při víkendovém výletu za město se řidič nemusí strachovat, že se vybije baterie někde na samotě u lesa.
Navíc pro Toyotu jako lídra v těchto technologiích by neměl být problém svůj systém upravit do malého Ayga, aby vše spolehlivě fungovalo i v městském mini autě.
14. 10. 2018 10:24
Samozrejme
Pre takýto miniautomobil je elektrický pohon perspektívnym riešením, ale uchytiť sa môže jedine za podmienky, že jeho cena klesne na alebo pod úroveň benzínového variantu. Čo by z pohľadu, že materiálovo a výrobne je elektrický pohon výrazne jednoduchší, malo byť reálne, problémom sú len batérie s ich nezdravo vysokou cenou.