Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA a Toyota řeší budoucnost trojčat z Kolína. Domluví se na nové generaci?

David Bureš David Bureš 14. 10. 2018
26
33
Zobrazit náhledy (26)
Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Peugeot 108 Citroen C1 Citroen C1 Citroen C1 Citroen C1 Citroen C1 Toyota Aygo Toyota Aygo Toyota Aygo Toyota Aygo Toyota Aygo Toyota Aygo
Prodeje miniaut klesají, a tak Skupina PSA a Toyota zvažují, jak v segmentu do budoucna zaujmout. Citroën řeší elektrický pohon, Toyota zase crossover.

Druhá generace kolínského tria je v prodeji od roku 2014 a přestože na příchod nástupců Citroënu C1, Peugeotu 108 a Toyoty Aygo je ještě nějaký čas, Skupina PSA a Toyota už řeší, jaká bude budoucnost těchto modelů. Pokud se partneři nedomluví, je klidně možné, že spolupráce skončí.

„Pokud najdeme společnou strategii, můžeme pokračovat. Pokud ale strategie bude odlišná, bude to důvod skončit,“ říká ohledně možné budoucnosti aut z kolínské továrny TPCA předseda evropské divize Toyoty Didier Leroy. Dodává však, že vztah japonské a francouzské automobilky je perfektní.

K rozhodnutí o budoucnosti kolínských trojčat přitom dojde už během následujících 12 měsíců, aby se přípravy na nové generaci mohly plně rozběhnout.

Pro Skupinu PSA přitom partnerství s Toyotou už nemusí být nezbytně nutné, přestože je japonský člen tria prodejně nejúspěšnější. V jejím portfoliu je od loňského roku Opel, který by nějaké Kolíně mohl také nabídnout. Jeho miniauta Karl a Adam příští rok skončí, a tak by bylo logické, kdyby je nahradil sourozenec Citroënu C1 a Peugeotu 108. Řešením je i možnost rozšíření výroby o čtvrtý model, kapacita továrny (300.000 aut ročně) by na to stačila.

Toyota je s výsledky Ayga spokojena, hlavně kvůli tomu, že ke značce přivádí nové zákazníky, z toho důvodu by si miniauto ve své nabídce ráda ponechala. Zároveň ale musí reagovat na klesající prodeje v segmentu, a tak zvažuje, zda se nevydat trochu jiným směrem než dosud. Vedoucí prodeje Toyota Motor Europe Matt Harrison naznačuje možnost příchodu miniaturního crossoveru.

„Riskneme to s designem crossoveru, méně tradičním typem karoserie, který vidíme v segmentu B a C? Je to možné,“ říká Harrison.

To Citroën naopak řeší, zda novou C1 nenabídnout ve formě elektromobilu. Šéfka francouzské značky Linda Jackson tvrdí, že se miniauta v reakci na klesající prodeje musejí změnit, přičemž řešením je právě třeba sázka na elektrický pohon.

Nechme se tak překvapit, jak to s vozy z TPCA dopadne. Vy byste věřili spíše miniautu s elektrickým pohonem, nebo miniaturnímu crossoveru? Dejte vědět v diskuzi pod článkem.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hybrid
ZocelenyDrapalik
| 16. 10. 2018
Aby se vyplatilo tak komplikovaný pohon jako plugin hybrid s velkými náklady vyvíjet a s velkými náklady zavést do výroby a vyrábět, musí být perspektiva mnoha let výroby, kdy se náklady budou vracet. To, že dnes se otevřelo okno, že by plugin hybrid dával smysl, bohužel nazaručuje,že za cca 4 roky bude okno stále otevřené. Kapacita baterií se v současnosti zvyšuje co 4-5let na dvojnásobek. Cena za stejnou kapacitu je za 4-5 let na polovině. Hustota dobíječek bude za 5let zcela jinde a jejich výkon tzn. doba dobíjení také. Pak se okno pro plugin hybridy zavře. Fakt nemá perspektivu o tomto pohonu uvažovat.
Hybrid
gil54
| 15. 10. 2018
Souhlasím, že pro mikro a malé vozy do města to smysl nemá žádný. Jak jsem před tím psal, má to význam v případě, že někdo chce mít jen jedno auto, rozumějme ne malé, využívané jak ve městě a příměstě, tak i na dlouhé trasy. Zde má plug-in technika opodstatnění za určitých předpokladů, zejména pokud je k dispozici pohodlná možnost dobíjení, třeba v práci nebo v noci doma.

Doufám, že už se chápeme.
Konec výroby?
ZocelenyDrapalik
| 15. 10. 2018
Počet zaméstnanců je okolo 2700, další indukovaná zaměstnanost bude v řádu tisíců. Řada z nich je také opobídkovaná. Na pobídkách jen TPCA samo inkasovalo několik miliard. Kdyby ty peníze vyplácel stát všem, kteří díky napobídkovaným místům mají práci na podpoře v nezaměstnanosti, vyšlo by ho to levněji. Myslím, že to je velmi špatně.
Pokračování
ZocelenyDrapalik
| 15. 10. 2018
Omyl. Současné modely elektromobilů mají dvojnásobnou kapacitu baterií za stejnou cenu jako předchozí generace. To je zlevnění o desítky procent. Ano, modely nezlevnily ale přidaly na dojezdu dvojnásobek někam k 400- 500km. To už je dostatečný dojezd pro většinu uživatelů, takže další zlevnění baterií se již ukáže v ceně.
Hybrid
ZocelenyDrapalik
| 15. 10. 2018
Plugin hybrid je pouze psychologická berlička pro ty co mají strach z nových věcí. Pro automobiky nedává ekonomický smysl a pro malé městské vozy, které budou většinu času jezdit krátké trasy už vůbec. Bateriové technologie se vyvíjí překotným tempem. Modely elektromobilů, které se uvádéjí na trh dnes, mají dvojnásobnou kapacitu a tedy i dojezd, za stejnou cenu jako modely uvedené před 4mi roky. Tedy je jasné, že za další 4 roky bude dojezd elektromobilů naprosto bezproblémový parametr. Pro automobilku nemá cenu vyvíjet technologii, která bude za 4 roky zbytećná a neprodejná. Vyvíjet dnes plugin hybrid pro malé vozy je ekonomický nesmysl. U VW to vědí. I BMW zrušil prodlužovač dojezdu u své i3. Plugin hybrid zemře dříve než se narodil. Snad jen u větších aut jednu generaci přežije, ale to vývoj nezaplatí.