Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

23 komentářů

pez12
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pez12
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pez12
Díky
Aha, díky za odkaz. Asi se mi to popletlo s tím, že Peugeot používá znak lva na přídi od třicátých let nepřetržitě.
Je mi to velice líto, ale se lvem bohužel pravdu nemáte - http😐/www.auto.cz/…150-let-lva-6130
"Zatímco kupříkladu lev Peugeotu je starší než výroba automobilů."
Nijak jsem si to neověřoval, ale mám zafixováno, že lev se na automobilech Peugeot objevil až někdy v 30. letech. Například Praga ho používala dřív. Je tedy mladší než Renaultí kosočtverec.
Děkuji i za kolegu 😄
Taktez se pripojuji k podekovani autorum tohoto a dalsim clankum na tomto webu, ktere jako jedny z mala ctu cele. Velmi dobra prace. Mimochodem velmi zajimave informace o automobilce IKA, ktera pro me byla dosud naprosto neznama. Zelbohu jsem objevil vykradani vasich clanku na webu nyni jiz Babisova imperia iDnes. Zjevne jejich novinarska chamrad je ponekud lina...

A dukaz misto slibu zde😒br />http😐/auto.idnes.cz/…a-/automoto.aspx?…
Tak jsem hledal a našel jsem jen ten rok 1925, ten odpovídá. Tehdy se kosočtverec jako znak Renaultu poprvé objevil na prvním autě. Kdy se teda objevil na celé řadě, budu muset ještě popátrat v ostatních časopisech. Stejně jako po původu toho výřezu. Kdoví, možná byli už tehdy tak avantgardně progresivní, že oproti zvyklostem schovali "houkačku" pod kapotu. 😁 Jinak co se Mitsubishi týče, je to ještě trošku jinak - je to složenina slov "mitsu" (tři) a "hishi" (kosočtverec), přičemž to H zaměnili za B, aby to prostě vypadalo víc hezky. 😄 No a modely? Víte, pravověrným sběratelům by ze mně stály vlasy na hlavě, protože já sbírám prostě to, co se mi líbí - od Matchboxů až po 1:18. Najde se tu ale sem tam i nějaká motorka, letadlo, vrtulník, tank, auta z filmu Cars a bůhví co ještě... 😁 Převládají ale nejspíš 1:43 a nejradši mám asi nějakým způsobem autentické záležitosti, filmová auta a různá diorama. Mmchdm neplánujete ještě někdy soutěž s FoxToys?? Chytil jsem před lety, tusím, poslední dvě kola a samozřejmě jsem nevyhrál. 😁
Pane Jeřábku, to jsem tedy pěkný žabař, blížím se totiž šesti stovkám modelů (plus necelá stovka motorek a tříkolek). Ale abychom se neodchýlili od tématu, mám ve sbírce též model Renaultu 40 CV od Solida, na který jsem se právě díval 😄 Znak, o který nám jde, už má a Francouzi předlohu datují rokem 1926. Takže s tou polovinou 20. let budete mít nejspíš pravdu 😄 Mě ten výřez na klakson docela překvapil, protože jsem o něm nevěděl. Zajímalo by mě, jak to bylo v reálu udělané a proč byl původně až vepředu v masce...., domnívám-li se správně...? 😄 Bohužel, Renaultů z tohoto období v Čechách moc není... Vím o jednom užitkovém, když se mi povede majitele příští rok někde odchytit (jezdí na Zbraslav), zeptám se ho 😄
Co se týče toho Renaultu, myslím, že poprvé byl ten znak použitý v roce 1925 a pak standartně na všech autech 1928 nebo 1929, ale to fakt nechci kecat, musel bych se mrknout. Mám-li být upřímný, až doteď jsem ten výřez na klakson taky nikdy neviděl, ale četl jsem o tom v několika zdrojích nezávisle na sobě. 😄 Jinak o tom písmenu "navíc" u Mitsubishi jsem četl ve speciálu 100+1 Zahraniční zajímavost, který se věnoval jen autům/automobilkám, tak mrknu doma, jestli si vzpomenu. Já jsem takový milovník-dilentant aut a autíček. 😁 Mám doma v 2+1 cca 1.600 modelů...
Ano, "mitsu bishi" znanená údajně v překladu tři diamanty - o tom písmenu navíc zase čtu poprvé 😄. K tomu renaultímu klaksonu: takže byl původně vyveden takhle dopředu? Jasně, chladič byl přece za motorem, ale nemůžu to na žádném starém renaultu najít 😄 S tím prvním použitím loga jste se, pane Jeřábku, nejspíš trefil, určitě to bylo ve dvacátých letech ještě s "žehličkovými" čumáky. Ten exemplář, co sem dával Pekelná Micinka, bude také z druhé poloviny 20. let, teprve v roce 1929 (tuším, píšu z hlavy, musel bych se juknout do archivu) dostaly navíc renaulty žebrovanou mřížkou.
Mitsubishi, pokud se nemýlím, v překladu dokonce znamená "3 diamanty", s tím, že je tam tuším přidáno jedno písmeno, aby to bylo vyslovitelné nebo stravitelné i pro nejaponce. 😉
myšák používá 3 kosočtverce a říká jim taky diamanty
Dobrý den,

děkuji za další užitečné informace, člověk se stále učí a já se vždycky rád dozvím něco nového. 😄 Jinak ještě k tomu začátku používání tohoto loga - objevilo se porpvé tuším někdy v roce 1925 na jednom z modelů a vycházelo právě z onoho otvoru pro klakson. Tuším až po pár letech se pak oficiálně objevilo jako znak na všech modelech. Každopádně ještě jednou strašně moc děkuju za perfektní články, máte můj obdiv, hrozně rád čtu bez vyjímky všechny, i o značkách či autech, které mě jinak vůbec nezajímají. 😉

Luboš Jeřábek
Pane Jeřábku, výslovnost pojmu Hyundai je v korejštině správně "hjondé" a nošovický HMMC jí prostě začal používat, ač nám Čechům to moc nelahodí. Daewoo jsme také všichni říkali "dejvů", nebo dokonce "dejvo", ale výslovnost v mateřštině je úplně jiná: "deú". Co se týče loga Renaultu - možná že je "diamantový" výklad loga jen marketingovou záležitostí. Ale v tomto případě vím jedno: používám ho ve svých článcích, protože se mi prostě a jednoduše líbí... 😄 A to je v marketingové masáži, kterou nás každodenně výrobci krmí, poměrně unikátní počin 😄. Hlavně, tento symbol začali Francouzi používat až po nějakých pětadvaceti letech existence... což je také docela zvláštní. Zatímco kupříkladu lev Peugeotu je starší než výroba automobilů.
Ještě se omlouvám, přehlédl jsem poslední příspěvek s atomovou mřížkou diamantu - ještě to je možné. Ale není to přesto spíš tak, že si Renault začal znak nově interpretovat po svém, i když má původ jinde? Např. jako se z Hyundai (hjundaj) stala Hyundai (hjundé)? 😄 Já co jsem narazil na zdroje, tak všechny vždy uváděly právě otvor na masce. Kdybyste někdo narazili na nějaký článek, který se tomuto věnuje, byl bych rád, kdybyste sem dali odkaz. Mmchdm jsem pyšný majitel Renaultu 19 Cabrio 1.8i (Ph.II). 😄


Luboš Jeřábek
Ano, jak tady kolega kousíček výše dal odkaz s obrázkem, tak přesně to jsem měl na mysli. Znak Renaultu je odvozený z tohoto kosočtvercového výřezu na masce, který umožňoval výstup zvuku z klaksonu. Až někdy tuším na přelomu dvacátých a třicátých let se znak Renaultu inspiroval právě tímto tvarem. Přirovnání k diamantu mi tak kromě tohoto důvodu nesedí ani proto, že znak je uprostřed děravý a až do roku 92 nikdy neměl hladký povrch... Ale berte jako podnět k diskuzi, ne přesvědčování o mé pravdě! 😉

Luboš Jeřábek
Zdravím!

Pro pana Jeřábka. Znak automobilky Renault má prý inspiraci v atomové mřížce diamantu. Proto vypadá jako "kosočtverec", ale prostorový.

Děkuji autorům za opravdu zajímavou sérii článků.
AS😱 Předpokládám, že pan Jeřábek měl na mysli toto. http😐/www.lagribouille.com/…9-Renault-02.jpg
O tomhle autě jsem neměl tušení a musím říct, že se mi docela líbí a asi by to byl zajímavý veterán. Díky za článek. 😊
Jako diamant vykládá svůj emblém samotný Renault - minimálně od té doby, co používá poslední verzi loga. Pokud mě má děravá paměť neklame, je to od roku 1992, od Safrane. Mimochodem, prapůvodní emblém Renaultu vůbec tvar kosočtverce neměl. Jaký výřez pro klakson máte na mysli? Většina těch opravdu starých Renaultů měla houkačku u volantu, aby jí měl šofér k dispozici.... Každopádně díky za příspěvek, je to téma k diskusi 😄 Snad se někdo připojí 😄
Zdravím a v prvé řadě moc moc děkuji za vynikající články, které vždycky netrpělivě vyhlížím! 😄 Teď možná trochu mimo mísu, ale rád bych už konečně rozlouskl jednu "záhadu"... Celý život žiju v přesvědčení, že znak Renaultu vychází z kosočtvercového výřezu pro klakson, který se u prastarých Renaultů nacházel na masce. Poslední dobou ale čím dál častěji slýchám o jakémsi diamantu, tak bych se chtěl zeptat, jestli je to jen nějaká nevědomky šířená fáma, anebo to má reálný základ?

Díky moc a zdravím

Luboš Jeřábek