Skoda ma bohatou zasobu historickych nazvu za kterou se nemusi stydet. Skoda to umela trefit i ve sve novodobe historii, treba Superb nebo Roomster jsou velice povedene nazvy. Tak proc sem tahat scala? To si vazne aktualni rapid vede tak spatne ze se na nej chce rychle zapomenout? Felicie byla taky tak zla?
Trochu silena snaha o originalitu / novatorstvi, mam z toho pocit ala "zmenu, za kazdou cenu".
Ved ked z toho spravia crossover tak staci pridat to q. SCALAQ :-) akurat budu dlhsie dumat nad historkou ako objavili nejaku dedinu na Aljaske ci v Albansku s rovnakym nazvom :-)
Ilustrace vzhledu? A k čemu to? Je to absolutní fabulace.
K dalším nesmyslům nemá smysl se ani vracet, kdyby jsi neměl tolik omezené znalosti, tak by jsi např. věděl, jak ještě nedávno třeba francouzská vláda podporovala nákup vznětových vozidel.
rapid bolo dobré meno, asi potrebovali dať pred vstupom do klasik C najavo, že idú odznova, pamätám si tú nešťastnú lowend secondehand rapid komunikáciu. Keď nie problém vysloviť kadjar, sportage, tucson, captur, tak scala bude ok.
Napadlo mě úplně to samé. Nechápu, že si škodováci nemůžou jednou vymyslet normální jméno. To máme: Filcka, Fóbie, Shittygo, Crapid, Škodíjak, Škvarok... a teď Chcala.
Tvoje upocená "epopej" vypovídá jen o tom, jak nahlížíš na ostatní lidi - zde konkrétně na majitele škodovky, což je v konečném důsledku bezpředmětné, jelikož to nemění nic na tom, že jsi hlupák. Těžko říct, kde je příčina. Já například neznám ve svém okolí lidi, co by se chlubili, jak ve škodě dali bávo. Zde asi platí svůj k svému. Anebo ti nějaká škodovka šlápla na kuří oko tvé nepřekonatelné E46 (také vlastním) a tys to prostě nedal.
Otazkou je, zda je nazev definitivni. Vzpominam, jak se dnesni Kodiaq dlouho jmenoval Snowman. Nikoliv jen pro media, ale take s plnou vaznosti pro dodavatele. Velka cast dodavatelu ma dokonce dodnes pojemnovane sanony, slozky v pocitaci. O vyrobnim naradi nemluve jako Novy Yeti nebo Yeti II, ne Karoq…
Ceskemu uchu muze znit nazev vselijak. Skodovka uz scala. Jdes se vyscat taky? Ale v zahranici muze byt zneni o neco lepsi. Scala je take zname programatorske prostredi, podobne jako Java. Chtelo by zminit, ktere nazvy byly ve hre a proc se vybiralo, jak se vybralo. Osobne se mi take nazev Karoq nelibil. Nyni ho povazuji dokonce za mirne zdarilejsi, nez klasiku mit dem neuen Bar Kodiaq. Kazdopadne jsem rad, ze mimo deti a zen maji jmena i auta. Nikoliv jen cisla jako vezni nebo bezpohlavni vyrobky.
keby som bol na ich marketingu, tiež mením, Rapid bol co dům dal a bola to taká nejasná politika sedan/heč, taká škodovácka vochcávka. Teraz môžu začať bez nánosu znova. Bezdôvodne len z plezíru meniť meno nie je dobré, ale ja dôvody vidím.
Nebude to nový model, nový segment, teda niečo, čo tu doteraz nebolo (ako napr. u Kodiaqu), ale hatch nižšej strednej, priamy nástupca Rapidu. Práve časté striedanie mien je pre identifikáciu so značkou horšie, než prípadné nenaplnenie predajných cieľov automobilky u predchodcu. A s Rapidom sa žiadne negatívne asociácie nespájajú, nebol to žiaden prús.r, tak nevidím dôvod zavrhovať už známe meno.
Tak ja síce nemám pri mene Scala také vylučovacie asociácie >:-[] tiež ale ten názov nepovažujem za šťastný. Jednak bude pre mnohých ľudí problém, ako to vlastne vyslovovať, najmä ale nevidím potrebu odstrihávať sa od Rapidu. To sa predával až tak zle, že chcú na neho zabudnúť? Ak chcú z nástupcu spraviť hodnotnejšie auto ako predsalen lowcostový Rapid, tomu meno vôbec neprekáža, naopak auto "dorastie" menu, ktorého súčasný lowcost nebol úplne hoden.
Mohli drzet basu a konec dat s Qeckem. Vetsinou pojmem "schody" se oznacuje neco tezkeho, co je problem zdolat. My v prvnim zamestnani oznacovali nadrizeneho (mimo jine prezdivky) kopec, protoze byl problem pres nej prejit. Nazev mi tedy evokuje spise slovo problem, nez slovo pokrok. Namet na clanek pro priste muze byt, jak se nazev vlastne vybira a schvaluje, docela by me to zajimalo. Jak z akta X, Mulder a Scully. Otazka ale je, jak ten nazev zni treba nemcum nebo cinanum.
Diesel by tam chyběl. Hlavně, aby tam nechyběl benzínový 4 válec. Na hybrid se*e bílý tesák, vždyť to skoro nikdo nekupuje. Co s low-end hybridem za dvojnásobek...
A tohle je podle mě přesně důvod - s novým jménem je to náhle úplně nový model, větší haló okolo, víc "pepíků" se přijde podívat, co to je zač, to úplně nový auto, a víc lidí ho možná koupí.
Škoda Kokain nebo lépe, Škoda Heroin (což znamená v AJ hrdinku) >:-[]
V každém případě ve Škodovce někdo dobře zahulil.
Ať žije Mitsubishi Pajero/Montero !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >:-[]
Hm, kam na ty názva ta Škodovka chodí :-/ - scala jsou sice v italštině schody nebo žebřík a nebo taky měřítko, ale v latině na kterou se škodovka odvolává to znamená ulitu mořského plže (viz. Wiki) ;-\ Ještě, že to neznamená přímo šneka.
Možná se chtějí odstřihnout od částečného lowcostového "přívlastku", který měl Rapid v rámci nižší střední. Zejména liftback byl(a) taková Octavia Tour na malých kolech/na kolech z Fabie.
P.S. Mně ten název nějak zvlášť nevadí, jenom mám obavu, že typický Čech, udělá ze Scala/y - Skááálu, viz třeba i článek Honzy Č. na Garáži, kde tvrdí, že se to čte jako "skÁla". 8-s
Takže, kdyby ho dali do o třídu níž, budeš se ptát proč, když už tam mají Fabii, a kdyby ho dali naopak ještě o třídu výš, tak taky proč, když už tam mají Superba.
To je argument jak noha, že to zní rovnako. Šukat zní také v polštině stejně a přesto to má zásadně odlišný význam. A jak zní třeba amíkům naše "fakt jo", ti asi taky psát nemusím.
Ak je Octavia stredna trieda, tak voci Octavii Combi je aj Golf Variant (nakolko su tie auta takmer identicke) stredna trieda? Aj Leon kombi? Aj kazde kombi v nizsej strednej je uz stredna trieda? >:D
S tou originalitou to byla nadsázka, tak nemusíš být hned tak úzkoprsý, viz smajlík. ;-)
Jak se slovo píše může být samozřejmě neméně podstatné, jako to, jak se vyslovuje. Tím spíš pokud se bavíme o podobných slovech v různých jazycích.
Podívej se kolik lidí tady přečetlo "SCALA" s Cé, nikoli s Ká, to by se u tvého Yuga 128 Skala stát nemohlo.
Yugo 128 byl pouze zmršeně recyklovaný Fiat 128, jel jsem (ve té době), jak v originále, tak v kopii, takže moc dobře vím o čem píšu.
Nehledě na to, že u Yuga to nebyl název modelu, nýbrž jen bezvýznamný "přívlastek".
Dobrý heft vymyslel raz Miloslav Šimek. V jednej scénke predpovedal tuším budúcnosť Československa a v jednej pasáži spomínal nový model Škoda Žabák Turbo GTX... >:D
Možno to bol jeden z cieľov, vyvolať diskusie a upozorniť na seba. Každopádne to neznie ani nevyzerá dobre a neevokuje mi to nič pozitívne. Takže o aute síce diskutovať budem, ale k tomu, aby som o tom aute niekedy uvažoval, jeho meno určite neprispeje, práve naopak.
Keď to znie rovnako, proste to vo mne vyvolá tú predstavu, a zas tak od veci to nie je, jak nová Škoda, tak staré Yugo predstavujú v kontexte doby lowend.
Mluvenou latinu neznám, proto vycházím z italštiny, a v italštině je sice důraz/přízvuk na předposlední slabiku (což je v italštině pravidlem - v případě dvouslabičného slova je to logicky slabika první), ale není to prodloužené "á", jak jej známe z češtiny apod. To jsou dva různé (a taky různě znějící) případy.
Viz reprák: [odkaz]
Té google výslovnosti moc nevěřím, už si někdy slyšel, že by někdo mluvil třeba o milánské La Scale a řekl by "LaSkála/v LaSkále"?
Scala není dobrá volba, evokuje Itálii. Doporučoval bych název spojený se zemí původu a současně symbolizující národní mentalitu stříknutou takovou tou naší malou světovostí. Co je pro Čechy symboličtějšího než Pepa? Mazlivěji Pepík? Místo k nasadit q a máme to! ;-)
Jenže webpajovi věřím, že kdyby usoudil, že Škodovka stačí (a nenabídli mu zrovna X5 téměř na dostřel >:-[] ), tak ji vezme a hotovo. Předsudky nezná. Kolik je takových, co se s tebou stejně zaníceně budou bavit o F-Typu i o (jen pro příklad) Focusu. :yes:
Pane bože, ty jsi těmi hnusnými hybridy fakt posedlý. To už je diagnóza. Tak hybaj k Toyotě, šup šup! Škodovka ještě (zatím) naštěstí nabízí pořádné pohony! Verze s 1.5 TSI a 6st. manuálem (a samozřejmě poctivou mechanickou ručkou) bude super! :-):-):-)
Netvrdil jsem přece, že je to přímo Helix (zdravím maziva značky Shell) pomatia, ale je to taky "hlemýžď", i když "žijící" ve středním uchu: [odkaz]
, když on tak hezky nahrál s tím "šnekem"- česky hlemýžděm.
"Ještě, že to neznamená přímo šneka...", a znamená, i když trochu jiného... ;-)
Řekl bych, že se tímhle pouštíš na velmi tenký led anatomie vestibulokochleárního aparátu ;-)
On ten led není ani tak tenký, jako celý ten aparát je hodně komplikovaný na pochopení. Nemám zkoušku z mořských korýšů, ale z anatomie jo a scala vestibuli a scala typmani jsou součásti onoho vestibulokochleárního aparátu, čili aparátu, který nám umožňuje slyšet (hlemýžď v uchu laicky) a nejde o horní část hlemýždě jako jeho špičku nebo spodní začátek, ale v příčném pohledu...
Každopádně neřekl bych, že zrovna tyhle části jsou v někde v nějakém plži, ale je to bráno v rámci anatomie onoho aparátu, už jen to tympani pochází z bubínku - os tympanicum (jedna z kůstek ucha), která svou bází tvoří vchod do spodní část scaly tympani, ta přenáší vibrace do do Scala media, kde je Cortiho orgán a ten převádí mechanické vlnění na nervový vzruchu a ejhle AUDI = slyšet :-! >:D
Takže si to shrnem opravdu latinsky a odborně, na co jsem tu přišel.
"SCALA" je mezikrokem k "AUDI"
Teď už to dává jasný smysl, kterým by to měla Škodovka vysvětlovat.
Prosím marketingové oddělení Škoda auto o zaslání honoráře na účet, rádo se stalo >:-[]
V italštině se píší schody scala v latině scalae.
A mimochodem dolní část hlemýždě je latinsky "scala tympani" a horní část hlemýždě "scala vestibuli".
VW ma v C triede Golf, Golf Variant a Jettu. Skoda bude mat low cost Golf - Scalu, ku G variant Octu Combi a oproti sedanu lift Octu. Simply clever ci ? :-)
... "Slovo pochází z latinského výrazu pro schody nebo žebřík, což má zdůrazňovat velký krok vpřed pro mladoboleslavskou automobilku v segmentu kompaktních vozů."
Toto slovo však znamená aj rozsah, škála, rozpätie, ...
Žeby zrušili slovo Scout a použili Scala Rover? :-)
A octavia combi je high-endový hatch nebo co jako? >:D Ale to je jedno, ptal jsem se na to proč ho chtějí posouvat do nižší střední, když už tam mají octavii.
A co že to zní stejně, jsou mraky slov co zní stejně a mají úplně jiný význam, hledat v tom nějakou spojitost s Yugem mi přijde jaksi, no, přeber si to sám ...
nedávno som písal, že rapid aj spaceback asi vypadnú, lebo sa chcú odstrihnúť, spaceback je aj krkolomný a má jasný možno neželaný význam. Tie recyklované názvy mali slabiny (posledný favorit nemal bohvieaký imidž a felícii ho tiež trochu pokazili). Nové meno je krátke, moderné a pekné.
Já myslím, že je to fajn. Bude typický rodinný mazlíček, co taťka nafasoval v továrně. Od šťastné, zřejmě jedináčkovské, rodinky pak poprvé zazní to mazlivé "Q".
"Mámo, SKALQA opět vyhrála v testu spotřeby."
A včera cestou na Hracholusky (to se stalo) jsem ve stoupání nadrbal dva 5kový baworáky, neměli šanci. Museli to mít nějaký rozbitý, nebo já nevim.... :-| >:-[] >:-[]
Kdyby něco, tak ilustrace vzhledu nové generace jsou už 2,5 roku známé:
[odkaz]
A jak to tak vypadá, celkem se shodují se skutečností.
[odkaz]
Hnus jak má bejt. Škoda si tohle nezaslouží - Kodiaq vypadá zezadu jak postiženej, Karoq taky. VW Citigo a Up se liší jen v grafice světlometů. Jsou hnusný zvenku i zevnitř.
Všechny Škoďárny jsou hranatý, aby se díly levně lisovali. Plácnou plast, kde se jim to zlíbí a tak interiér se za těch 20 let vůbec nezměnil, třeba takové kliky z 1. Octavie, interiér, pouze přibyli displeje. Šetření na množství a kvalitě popužitého materiálu je patrné z každého kousku auta.
A už jste si někdy z vlastní zkušenosti vyzkoušeli, že jsou auta této značky opravdu tak komfortní, jak píšou ve všech testech? Ty lidi, co si to myslí totiž v autech jiné značky nejezdí. Všechny modely mají opravdu bohatou základní výbavu - skoro vše chybí a když chcete vyšší úroveň, nebo si připlatit, dostanete se na absurdní částky. A všichni se těší na to, že si koupí v bazaru svůj vysněnej kousek.
Ať už byla škoda v minulosti jakkoliv zastaralá a pozadu, tak si nezaslouží být součástí tohoto prolhaného a podvodného koncernu. VW je také značka bez minulosti narozdíl od jiných. Jeden německej dědek odstoupí (F. Piech) a další ho nahradí (H. Diess). Volkswagenu ale především nejde zapomenout, že naučil firmy kupovat ty jejich vyprasené diesely, kterých po silnicích jezdí mraky.
Přijdete např. k Lidlu a všude slyšíte chrochtání a smrad, ze kterého pálí v nosu i krku. Celkem často do toho rozšíří svůj parfém exemplář rovněž stejného původu s vypáleným nebo chybějícím DPF. Policie to vůbec neřeší, i když jsou zadní části těchto "prakticky a ekonomicky vytuněných" aut celé černé.