Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - fostek
Insignie
| 15. 10. 2018 15:30
jakoby prezentuje situaci Opelu.
Už roky klopýtá s vypětím všech sil za klidně kráčejícím Passatem a stejně ví, že ho nikdy nedohoní.
Obě auta znám v mnoha motorizacích.
prosím, ti, co znají jen parametry a prospekty nebo popř. jen jedno z aut, nechť se zdrží komentářů a polemik s fostekem. jeho čas je příliš vzácný a jeho trpělivost také není nekonečná.
:-! >:D
Avatar - Ozzman
Insignie
| 15. 10. 2018 15:55
Passat je nuda a šeď, dobrá nuda a šeď... pokaždé, když jsem vybíral auto v této třídě, jsem Passat zkusil a nikdy jsem ho nakonec nevzal, protože mi ta šeď zas tak neuchvacuje i když nebudu popírat, že je to kvalitní a dobré auto.

Insignie je určitě dobrým autem a v této konfiguraci pro někoho může být lepší volbou, než Passat, třeba jen proto ,že se mu víc líbí... pro mne to byl dost dobrý důvod nekoupit Passat.

Mne se na ní nelíbí ta linka z boku kufru a jak už jsem tu řešil s Emelem, prazvláštně vystouplý kaslík u spolujezdce, nebo mi to tak přišlo >:D
Avatar - fostek
Insignie
| 15. 10. 2018 16:07
A ještě taky ten kastlík je ze sprostýho plastu a takových věci je víc a právě v součtu...
Passat může bejt fajn R-line třeba na pěknejch kolech. Dá se nakonfigurovat.
Ale z podstaty věci musí bejt nudnej. To jo.
Avatar - Ozzman
Insignie
| 15. 10. 2018 16:13
R line ujde, ten byl mimo rozpočet, ale takový Highline už trochu zapadne a bez příplatkových kol se mi prostě moc nelíbil, navíc se mi lépe jezdilo v jiném autě... budiž mu k dobru velký kufr u kombi s celkem pravidelným tvarem.

Ony i ty tvrdé plasty má ten nový Passat, když si hezky oťukáš ty části, kam nevidíš, ale třeba tam dáváš nohy.

No jo... v tomhle ohledu bejvávalo ještě před nedávnou dobou lépe v mainstreamu.
Avatar - fostek
Insignie
| 15. 10. 2018 16:16
Tak je to Passat.
Musej si šetřit něco pro Audi. :-)
Avatar - Ozzman
Insignie
| 15. 10. 2018 16:18
O tom žádná :-)
Insignie
| 15. 10. 2018 16:39
Ty tvrdé plasty mají i prémiová auta, kam vyloženě nešaháš, tak tam jsou, ale dobře vypadají.
Avatar - Ozzman
Insignie
| 15. 10. 2018 16:43
Právě to mne mrzí, protože pak čtu nejen v recenzích, ale i v diskuzích, že u jedné značky to tak je a u druhé se to zamlčí.
Insignie
| 15. 10. 2018 16:30
Passat s 220k TSI 7DSG (Alltrack) jsem chtěl koupit, ale byl prostě uvnitř malý (krátký). Takže nakonec vyšel Country Tourer s 260k 8AT...
Avatar - Ozzman
Insignie
| 15. 10. 2018 16:34
Passat malý? Kde ? V jakém prostoru ti to přišlo nedostatečné?
Insignie
| 15. 10. 2018 16:43
Není dělaný na 193cm řidiče s dlouhými hnáty, kolem pedálů a pod nimi je málo místa, tlačí se tam podběh. Pokud jsem si nastavil sedačku pohodlně, tak za mnou zbylo přesně tolik místa, co v mé bývalé Mazdě 6. Já chtěl prostě víc, aby si za mě někdo sednul.
Avatar - Ozzman
Insignie
| 15. 10. 2018 16:46
Aha, tak to nemohu posoudit, mám 188cm a jak v Passatu, tak v Insignii, tak i v jiných konkurentech střední třídy jsem neměl problém :-)

Myslel jsem, třeba kufr, ten se mi u Passatu v aktuální generaci všech konkurentů, líbil nejvíce. Insignia je taky dobrá, ale nad roletkou je už střecha jinak zkosená. V kufrové agonii bývalo lépe ve starších generací střední třídy.
Insignie
| 15. 10. 2018 16:54
O roletce mi ani nemluv, kdo si zvykne na roletku zaháknutou za zadní vrata jako u mazdy, horko těžko se smiřuje s tím, co je v Insi, nebo Passatu. Kufr moc neřeším, proti M6 je mělčí, ale delší.
Avatar - Ozzman
Insignie
| 15. 10. 2018 16:56
Upřímě, teď si mne dostal, netuším o jakém zaháknutí mluvíš? >:D

Já právě kufr řeším a asi bych potřeboval minimálně Eklasse kombi v dnešní nabídce modelů... bejvávalo dobře i ve střední třídě...:D
Insignie
| 15. 10. 2018 17:03
[odkaz] Stejně to má Karoq, škodováci to strašně chtěli.
Avatar - Ozzman
Insignie
| 15. 10. 2018 17:07
Ahá ! Hele a když chci skládat až ke stropu, tak to odjistim z víka kufru a zajede to dozadu? Z videa vypadá že roletka je průhledná?
Insignie
| 15. 10. 2018 17:16
Ano zajede to dozadu... V části která zakrývá prostor je neprůhledná nějaký vinyl, ten zbytek, co se ukazuje jen při otevření kufru, je síťovina.
Avatar - Emel
Insignie
| 15. 10. 2018 16:34
V prodejích ho nedohoní. V kvalitách... kdybych to měl hodně zjednodušit (aniž bych se pouštěl do pitvání motorizací a variant) tak si myslím, že je momentálně Inisgnia lepší auto a že tam ta skoro generace rozdílu je znát.
Avatar - fostek
Insignie
| 15. 10. 2018 16:38
jj, pravda je, že pašík je před obměnou...to je fakt.
Avatar - Emel
Insignie
| 15. 10. 2018 16:44
Až tu bude nový Passat, tak to bude férové srovnání... jinak je to věc priorit.

Opel má lepší podvozek. VW má lepší dynamiku (minimálně u benzínu). VW má lepší digitální přístrojovku, Opel lepší HUD. VW má lepší ovládání palubních systémů. Opel má lepší světla. Passat je praktičtější, Insignia hezčí (je pojetím podobná spíš Arteonu, aspoň v liftu).
Insignie
| 16. 10. 2018 08:17
Ferove srovnani je to vzdy v tom kterem case. Pokud je zde dnes "aktualni passat" a "nova insignie" tak je to plne relevanvtni srovnani kdyz si dnes muzu koupit jen tyto dve. Stejne jako je relevantni srovnavat 3er F30, dokud se do prodeju nedostane G20, s aktualni "novou" A4 atd. Vzdy bude mit nekdo vyhodu, o kterou ale logicky brzo prijde.
Avatar - Emel
Insignie
| 16. 10. 2018 08:45
Jo, jasně, ty modely se inovují průběžně... jen říkám, že momentálně má Insi tuhle výhodu. Modelové cykly jsou posunuté, ale časově bude mít aktuální Insi blíž k novému Passatu (leden 2019 myslím) než k tomu starému (listopad 2014).
Insignie
| 16. 10. 2018 09:46
Kupovals auto loni / letos? Tak ti muze byt srdecne jedno k cemu kalendarne bude mit aktualni insignie bliz, nebo kde se to bude prekryvat dyl. Prvni 2-3 roky si tahle insignie konkuruje s B8, zbytek sveho zivota si bude konkurovat s B9. Nic vic, nic min. :-)

PS: Zboznuju extremisty co do toho zacnou tahat jeste facelifty. "Tohle si s tamtim nekonkuruje, protoze to jeste neni po FL, pak si to najednou konkurovat zacne, ale zase jen do FL toho prvniho"... enough already! >:D >:D
Avatar - Emel
Insignie
| 16. 10. 2018 16:12
Pokud to chceš brát pohledem kupce/spotřebitele, tak bez výhrad. Pokud to chceš brát pohledem fanouška, který o tom ví něco víc, tak si myslím, že nutně musíš mít nějaké povědomí o modelovém cyklu.

Insi vs. Passat není extrémní případ, Insi už tu je rok a nový Passat ještě není, tj. nová Insi přišla někde v půlce (nebo 2/3, to je fuk) akt. Passatu a nedá se úplně říct, co proti čemu dává větší smysl. Jsou ale auta, která se "trefují" víc... Passat a Superb apod.
Insignie
| 15. 10. 2018 16:38
Insignia je nejlepší auto ve třídě poměr cena/výkon a cena/užitná hodnota. Prodává se už za 550 se solidním motorem. Passat je skvělé auta, ale když si ho člověk koupí, tak mu stejně polovina lidí neuvěří, že je jeho. Většinou je to často služební auto, velmi okoukané, velký zájem zlodějů, poměrné drahé i jako skladovka. Superb je velmi pěkný zvenku, unitř průměr, u nás dost běžný, v zahraničí bych ho hned koupil. Insignia je zkrátka konzervativní, velmi levná, má dost motorů.
Insignie
| 15. 10. 2018 21:35
Mám Passata a tohle považuju za jeho přednost. Každý si myslí, že to je služebák a já je v tom rád nechávám. Alespoň nemusím vysvětlovat, kde jsem na to vzal. Jsme v Čechách a přestože to nepovažuju za žádnej zázrak, lidi jsou tady někdy až moc zvědaví... :-! :-! :-!

Jinak skladovky Passata jsou naopak za super ceny. Highline R-line 2.0 TDI kombík se prodává za 530 tis. bez DPH. Superb je cenově úplně jinde..
Insignie
| 15. 10. 2018 21:55
Tak za cca těch 650 se dá koupit, máš pravdu, ale Insignie za 700 i v automatu. Ale hlavně je to nové auto a z profilu hezké kupé u liftbacku. Ale Passat sedan je velmi pěkný, spíš kombi má punc služebního auta.
Insignie
| 15. 10. 2018 23:02
Passat je ve své podstatě nudné auto a nikdo od něj asi ani nečeká, že by vyhrával nějaké ceny za design. Stejně tak nudně i jezdí. Ale vlastně nic nedělá vyloženě špatně, ergonomii má příkladnou a jízdní komfort taky ujde. Dá se říct, že s ním nejde udělat vyloženě chybu, ale pro někoho, kdo má trochu jinak poskládané priority, může být určitě Insignie lepší volbou. Na druhou stranu si myslím, že Passat zanedlouho v další generaci opět ukáže, kdo je v této třídě králem.
Avatar - wakantanka
Insignie
| 16. 10. 2018 13:23
Myslím, že v prvých troch vetách si definoval Volkswagen ako taký, resp. jeho filozofiu. :yes:
Avatar - white label
Insignie
| 16. 10. 2018 15:04
A v té poslední samozřejmě taky... ;-)
Avatar - _Karel_
Insignie
| 16. 10. 2018 15:08
Člověče a já si myslím, že takovej Passat sedan je krásný auto (a opravdu ne kvůli své garáži, VW jsem nikdy neměl). Nudný je tak maximálně proto, že jich jezdí všude mraky. Asi podobně, jak bude ve Francii nudný Talisman.
Avatar - white label
Insignie
| 16. 10. 2018 15:10
To je ten příklad "nudy", o které se poměrně dosti lidem ani nezdá. :-)
Insignie
| 16. 10. 2018 16:26
Tak design bude asi vždycky subjektivní záležitost, ale já když vidím Passata vedle Superba, M6, Mondea a třeba i toho Talismana nebo Insignie, tak se mi prostě zdá, že Passat tady tahá za výrazně kratší konec. Soused teď vyfasoval Passata bez LED denního svícení a to už je hotová katastrofa. S LED světly to ujde. A když člověk stojí u Tesca mezi oktávkami a fábkami, tak to auto jistě vynikne, ale když ho člověk zaparkuje vedle přímé konkurence, tak ty pro koncern typické strohé konzervativní tvary, které běžně působí dojmem jemné a nenásilné elegance, se najednou zdají být úplně bez nápadu a fádní. Na druhou stranu ne každý chce poutat pozornost a vlastně to dokonale sedí k filozofii "lidového vozu", takže stěžovat si na ne zrovna úplně poutavý design asi není úplně na místě :-)
Avatar - _Karel_
Insignie
| 16. 10. 2018 17:23
Máme to každý trochu jinak. Já zas nejsem kdovíjak nadšenej ze Superba. Ne, že by byl ošklivej, ale vyloženě krasavec to pro mě není, a tady je z něj půlka lidí unešená. :-)
Samozřejmě je dost důležitý, jak si který auto poskládáš. A koncernový auta v základu opravdu umí vypadat hodně mizerně.
Avatar - Emel
Insignie
| 16. 10. 2018 18:01
Jako bonus Passatu beru to, že i na 16" vypadá celkem důstojně. Jen pak nesmíš zvolit bílou barvu a halogeny ;-)
Avatar - Ozzman
Insignie
| 16. 10. 2018 18:32
Passat je jedno z mála aut, co i v základu nevypadá jako chudák a to i v bílé a... jo už ti musim dát za pravdu, ty světla to chce >:-[]
Avatar - Emel
Insignie
| 17. 10. 2018 08:40
Výborně :-) :yes:

Bílá to ještě umocňuje. Bílá není špatná barva, ale víc než u všech ostatních u ní záleží na kolech a světlech, protože bez kol a bez světel je to prostě typická firemní budgetovka.
Avatar - wikinko
Insignie
| 15. 10. 2018 16:41
zakladny rozdiel medzi passatom a insigniou je ten, ze insignia ma homologizovane motory a mozes si ju objednat, na rozdiel od passatu.
Avatar - wikinko
klima
| 15. 10. 2018 16:43
nevidim tam knoflik na synchronizaciu teploty klimy alebo som len slepy?
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 16:47
Knoflík na to není, je to jen na displeji po stisku tlačítka Climate nebo volbě klimatizace v menu na dotykáči. Na druhou stranu to neberu jako základní funkci, která by nutně musela mít svoje tlačítko, a s jejím odsunem do menu nemám problém...

PS: horší jsou překlady do češtiny...
Avatar - Ozzman
klima
| 15. 10. 2018 16:51
A co velikost obrazovky? Dlouho jsem přemýšlel co mi mimo kasliku v tom interiéru nesedělo a asi mi příjde malá obrazovak, potažmo její zapuštění, které jí opticky zmenší.

Je fakt, že hledám asi zbytečné pihy na jinak velmi povedeném autě, ale prostě mi tak trochu tyhle pihy kazí dojem.
klima
| 15. 10. 2018 16:59
Obrazouka mi přijde velikostně v pohodě, samozřejmě 10" by tam sedlo lépe, i HD videa, FLAC a ALAC ten Bosch WinCE systém přehrává. Ale kdo si objedná Insi teď, stejně dostane už ten nový úplně online Navi Pro systém postavený na QNX.
Avatar - Ozzman
klima
| 15. 10. 2018 17:00
:yes:
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 17:02
Tohle je za mě optimální řešení displeje - relativně na očích, ale přitom zabudovaný do palubky a ne trčící tablet, moc na něj nesvítí...

8" vidím jako slušný standard (V ORS jsem měl 6,5" a stačilo to), spíš... nativní navi má dost velké ikony, což je sice fajn pro dotykové ovládání při jízdě, jenže pak se toho na tu obrazovku moc nevejde. Jezdím spíš podle Waze přes AndroidAuto a tam je to v pohodě (akorát nefunguje hlasové ovládání tlačítkem na volantu... @Shr3ku, nemáš na to nějaký fígl?).

Pokud mi někde vadil displej, tak to byla Ma6 před fl... [odkaz] ... po fl mají tablet, který sice taky není nic moc, ale vypadá to moderněji.

PS: a z displeje v Mondeu taky nadšením neskáču ;-)
klima
| 15. 10. 2018 17:05
Android Auto nepotřebuje mačkat, ten tě špehuje furt, řekni jen: OK Google.
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 17:09
Tak to musím vyzkoušet... já teď poctivě mačkám tu ikonku mikrofonu na displeji ve Waze, pak něco řeknu, AA řekne Dobrá, přecházím na Waze a pak to třeba něco vyhledá.

Taky to máš tak, že mimo AndroidAuto to hlasové ovládání prostě nefunguje vůbec? Volání kontaktu, navigace apod.? Tohle měla Škodovka vychytané moc pěkně a na navigaci ovládanou hlasem jsem si zvykl.
klima
| 15. 10. 2018 17:18
Jj, u češtiny tam IMO nejsou nějaké ty slovníky.
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 17:25
Tohle je jedna z věcí, co jsem vážně uvažoval, že jim hodím na hlavu jako reklamaci. Máš na volantu tlačítko hlasového ovládání, ale vlastně nefunguje a nedá se s ním nic dělat. Ovládání navigace nefunguje ani po přepnutí systému do angličtiny, to tam pro změnu asi chybí fonetické názvy pro českou mapu. To je pravěk :*)
Avatar - twistedTSD
klima
| 15. 10. 2018 17:42
Škodovka přechází na nový level. Ve všech autech s MF volantem máš tlačítka pro hlasové ovládání a přepínání digi panelu, bez ohledu na to, zda tvé auto něco z toho podporuje, nebo aspoň teoreticky podporovat může. Naopak tlačítko pro telefon zrušili... :-)
Avatar - Ozzman
klima
| 15. 10. 2018 17:11
Display v Mondeu je obrovský !! Přehledný, tak to má být... ideální.. do té doby, než se spustí infotainment.... >:-[] Já na tyhle vychytávky moc nejsem a i přes salvu kritiky, co spustím chci říct, že vše vlastně funguje , je tam mapa celé Evropy a mohu si pustit MP3 z mobilu.... ale... SYNC 2 je peklo, pomalý, nemožnost Android auto a nemožnost upgrade na SYNC3. Budiž Mondeu k dobru, že polovinu funkcí máš duální fyzickými tlačítky, nebo z volantu, kde přes display mezi budíky pustíš dost věcí a hlavně vypadá jak o 10 let novější, než ten SYNC2.

V té Oktávii bylo jen 6,5" ? Já neříkám, že je malý, ale že mi příjde v dizajnu palubky spíš utopený. U té Mazdy mi to tak nevadí, ale po FL je to lepší, souhlasím.
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 17:22
U Mazdy je to před fl designově slabé, vypadá to jak staré rádio na kazety. Já bych to překousl, ale objektivně připouštím, že to bylo nejslabší místo v celém interiéru a většina konkurentů to uměla lépe.

Octa měla původně dvě velikosti, malou navi 6,5" [odkaz] a velkou, která měla myslím právě těch 8" [odkaz] Po fl to narostlo na 8" a 9,2" nebo tak něco s tím, že ta větší přišla o většinu hw tlačítek.

U Insi se mi právě líbí to zakomponování do palubky... má to kšilt nad sebou proti světlu, ale jinak je to hezky zarovnané s těmi výdechy... ovládání má své mušky, to měla Škodovka vychytané lépe, ale na pohled je pro mě Insi bez výhrad (a asi nejlepší, co jsem v main střední třídě viděl - pokud mluvíme jen o tom displeji).
Avatar - Ozzman
klima
| 15. 10. 2018 17:25
Ok, proti gustu... :-) Každému se líbí něco jiného. Nehodnotím funkci. Mne se nejvíce líbí obrazovka Passatu, Superbu a Mondea a té Mazdy 6. Mazda 6 má nejlepší "vystrčený tablet" v mainstreamu, třeba když se podívám na Hyundai... to je nebe a dudy.
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 17:30
No hele, já si na to sice taky nepotrpím, ale tohle by u mě žádnou miss interiér nevyhrálo... a to je Vignale
[odkaz]

Passat a Superb fajn, ta navi je celkem nízko, ale jinak je to takový standard... neurazí, nenadchne. Za ideál považuju právě tu 8" verzi s čudlíkama. [odkaz] spíš než [odkaz]

Vystrčený tablet už je u Mazdy ok, vypadá to moderně... jen si na tablety obecně úplně nepotrpím... a pak by mě zajímalo, co s tím udělá sluníčko.
Avatar - Ozzman
klima
| 15. 10. 2018 17:36
Mne se prostě ten americký styl Mondea líbí. Souhlasím s tou velkou navi u Škodovky, zkoušel jsem to u Oktávie a ta menší tam opticky sedí lépe.

Já jsem spíš zvědav, co udělá používání auta s interiérem nové 508.. přišel mi jak "ze skla" >:D
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 17:54
Rámeček kolem displeje je spíš styl spotřební elektroniky minulého století ;)
Avatar - Ozzman
klima
| 15. 10. 2018 20:20
Zase je kolem toho a i u kolen měkčený plast, to byl taky styl minulého století.. u koncernu, dnes se jede na tvrdo >:-[] Ale MK4 má ty plasty ještě měkčí...
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 21:56
Pro mě je asi důležitější, jak to vypadá na pohled. Mám najeté Superby i Octavie všech generací a bez váhání bych si vybral tu poslední... hlavně Superb se mi trefuje do noty, jen sedačky jsou šité na trošku jinou postavu než tu moji.

Co se Oplu týče... co je měkčené a co ne moc neřeším. Kdybych měl změnit jednu věc, tak by to byly budíky - ty mi přijdou dost laciné a zrovna je to věc, na kterou si relativně potrpím (a líbí se mi u většiny Škodovek).
Avatar - Ozzman
klima
| 15. 10. 2018 22:17
Asi souhlasím, že nejvíce povedená je aktuální generace Škodovek co se týká toho "na pohled" a já se prostě nestačím divit, když se tu a tam svezu třeba 1. Superbem, jak je to auto kvalitní a poctivě udělané a hlavně pohodlnné. Nejhorší Superb je ten dvojkový, s tím mam pár desítek tisíc km a od Oktávky se liší jen tím, že je delší... a to nemluvím o jízdních vlastnostech.
Avatar - Emel
klima
| 16. 10. 2018 08:48
Sup II mi nesedl, nějak jsem si nenašel tu správnou polohu za volantem. Když jsem byl vybírat ORS tak jsem tam cvičně sedl, ale vůbec mi to nesedlo. Na druhou stranu jo, pokud máme mluvit o materiálech a detailech jako jsou výdechy klimy vzadu ve sloupcích a tak... jenže na to si asi podobně jako ty až tolik nepotrpím, ten posaz je mnohem důležitější.
Avatar - Ozzman
klima
| 16. 10. 2018 09:23
Sup II má pro mne jedno jediné - je celkem lehký a nejsilnější dieselgate dvoulitr s ním slušně cvičí i nad dálničním limitem, přitom se vejdeš do 7 na sto (při fakt ostré jízdě plné zrychlování a šlapání na krk), pokud nejedeš naložený, pak dynamika padá na úroveň slabších dvoulitrů, hlavně v kopcích. Posaz bych ještě jakž takž našel, ale sedačky Elegance jsou docela úzké a peklo si zažívají třeba občas kolegové, co sedí v zadu, co do šířky auta... na nohy je štědrý velice. Největší problém vidím v jízdních vlastnostech auta. Nekomfortní (po přesednutí z Mondeií je to šíleně poznat.. první retardér za domem vždy cítím velmi intenzivně i v malé rychlosti), rány od podvozku na nerovnostech a kroucení karoserie ve vyšších rychlostech v zatáčkách, hlavně v Německu na dálnici + trocha nerovností docela auto rozhodí.

Myslím, že oproti O3 to auto až na prostor před koleny pro spolujezdce v zadu (který stejne nevyužiješ) není větší, naopak O3 mi příjde širší, takže si rozhodně udělal lepší volbu ;).
klima
| 16. 10. 2018 13:33
Krouceni karoserie je vlastni i mondeu, a je to sakra znat. Az me to privedlo k myslence se projet s 4er GC, s tou jsem nikdy nemel to stesti, ale prave by me zajimalo jestli je krouceni vlastnost jen mainstreamovych liftbacku stredni tridy, nebo na to bude trpet i zadokolkova premie.... ?
Avatar - Ozzman
klima
| 16. 10. 2018 15:13
Já ale Mondeem lift nejezdím, jen kombikama, je pravda, že je to možná vůči Superbu nefér, protože ten, kterým jezdím, je právě sedano-liftback (to mne až do teď nenapadlo). Ale komfort, podvozek a jízdní vlastnotsi jsou obrovský rozdíl i v té prémii, i když srovnám dobový SUP II s MKIV.
klima
| 16. 10. 2018 15:26
Ja mam najeto mondeo v liftu a ten muj predesly koment se vazal k tomu. Superb mam jeto vyrazne mene, takze i kdyz se mi zdalo, ze se krouti taky, tak tady jednoznacne soudy (jak moc se krouti) vynaset nechci. Ten ale zminujes (a potvrzujes) ty.
Komfort podvozku je jedna vec a tam sam premii fandim, ale nehlede na to me zajima prave to krouceni, jak (jestli?) se to projevuje i u 4er GC nebo treba A5 SB? Anebo tomu pohon tahanej dozadu, pripadne poctivejsi / pevnejsi kastle udelalo v premiovem provedeni pritrz a zadne vetsi krouceni, treba ve srovnani se sedanovou 3er) se nekona?
To neni otazka na tebe, spis do placu. :-)
klima
| 15. 10. 2018 16:55
Jj, průměrná úspora paliva ... ;-)
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 17:04
No ale i ta klima - tlačítko s nápisem "ZAPNOUT" znamená "zapnuto"... :-O
Avatar - wikinko
klima
| 15. 10. 2018 17:09
diky emel, takze to raz nastavim ako synchronizovane a nemusim sa starat?
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 17:10
Jo, tak nějak to je... teď váhám, co se stane, pokud nastavíš synchronizaci a pak otočíš tím knoflíkem u spolujezdce... jestli se to rozsynchronizuje, nebo jestli to zůstane synchronizované.
Avatar - wikinko
klima
| 15. 10. 2018 17:32
diky, to je mi fuk, tym druhym knoflikom nikdy netocim :-)
uz si musim ist do toho sadnut k nejakemu predajcovi, ale nikde nemaju na vyskusanie tento biturbo diesel.
pise ti automat v D rezime na displeji aka je zaradena rychlost - teda napriklad D1, D2 D3 atd... alebo to pise iba "D"?
Avatar - Emel
klima
| 15. 10. 2018 17:33
Iba D... aspoň na té základní přístrojovce, nevím, jestli na té digi nebude něco navíc.
klima
| 15. 10. 2018 18:13
I tam píše jen D...
Avatar - white label
klima
| 15. 10. 2018 19:08
Pokud to není nějaká extra výjimka, tak by se, po zásahu knoflíkem u spolujezdce, měla synchronizace přerušit... a právě proto je lepší přímé tlačítko k případné snadné a rychlé opětovné aktivaci synchronizace.
Avatar - Emel
klima
| 16. 10. 2018 08:59
V dnešní dotykové době beru řešení v Insi jako slušný kompromis, reálně s tím nemám problém.
Avatar - white label
klima
| 16. 10. 2018 15:08
Nepíšu, že je to přímo problém, píšu jen, co je (aspoň pro mě) lepší. Sám to mám u různých aut různě, proto na to mám poměrně jasný názor. ;-)
Avatar - wikinko
alternativa
| 15. 10. 2018 20:05
vzhladom k aktualnym zlavam ktore opel ponuka (cca 23-24%) je tento country tourer cenovo na urovni omnoho horsie vybavenej octavie scout, ktora sa momentalna aj tak neda uz vyse pol roka objednat kvoli nehomologizovanym motorom.
takyto kusok ako je testovany vyjde po zlave a bez dph 28tisic eur!
hmotnost
| 15. 10. 2018 21:37
neviem jak s tou hmotnosťou, ja tam mám namerané ~1950kg.

Poradí niekto ako tam dostať zdroj audio prípadne video v nejakej lepšej kvalite ked to nemá DVD mechaniku? Napríklad koncert ked si chcem vypočuť, jak na to aby to na tom Bose trochu aj hralo. Cez Bluetooth aj kábel z mobilu je to des.
hmotnost
| 16. 10. 2018 09:09
To mas aktualnu verziu Insignie? Lebo 1950kg je teda dost vela. So myslel, ze Insignia uz trochu "schudla". Mazda6 ma sice o nieco slabsi motor (len 135kW), ale aj ako stvorkolka ma skoro o ~200kg menej...
hmotnost
| 16. 10. 2018 18:40
mám aktuálnu - len či tá hmotnosť nebude mať súvis s extra výbavou typu ťažné, panorama, bufík (asi kvôli nemu mám 2 baterky) - a to sa hned naráta. Vážil som to na kalibrovanej váhe, bez posádky s nádržou skoro plnou.

Mám tam natočené niečo cez 30 000 teraz. Zatiaľ všetko fičí.
hmotnost
| 16. 10. 2018 10:30
Video, stačí z toho udělat max. 720p MP4 (1280x720) (např. pomocí Handbrake). Audio - funguje Apple Lossless (ALAC, v iTunes nebo pomocí qaac), ale na BOSE stačí i ztrátová iTunes Plus kvalita (256 VBR AAC).
Avatar - CountachSV
fešanda
| 16. 10. 2018 07:50
Krásný autíčko.... s benzinovou V6, což opel taky uměl, 2,5l / 3,2l by to pro mě byla zajímavá bazarovka.
Když už velké Opely nemají šlechtické motory, ztratily své kouzlo. Omega, Senator aj.
Avatar - _Karel_
Spotřeba
| 16. 10. 2018 09:02
Nemůžu si pomoct, ale +7l při 130kmh mi rozhodně nepřijde na pochvalu. Snad je to jen špatně změřeno, ale i v jiném testu jsem četl, že tohle bi turbo docela papá.
Avatar - Ozzman
Spotřeba
| 16. 10. 2018 09:34
Karle, mám auto podobné konfigurace, byť o trochu slabší jednoturbový motor a ta spotřeba mi příjde naprosto adekvátní. Teď čerstvě jsem konečně jel delší trasy a kombinace dálnice ČR 7 na sto, v Německu skoro 8 na sto (je fakt, že jsem jel 160-200).
Na okreskách volným tempem to padá lehce pod 7 (rekord asi 6,6 na sto), ale dlouhodobě cca 4 tisíce km co jsem zatím najel mam tak 7,2-7,4 (je v tom i Praha). Taky jsem vypozoroval, že se na takovém autě projeví daleko více kopce, než třeba na starším obyčejném dvoulitru s MT.

Holt naftový šestiválec, s kterým pravděpodobně srovnáváš, nežere více, taky jsem se divil :-)
Avatar - _Karel_
Spotřeba
| 16. 10. 2018 09:49
No, šestiválec to umí určitě za míň, a kupodivu tedy i moje nová neaerodynamická krabice. Sice mám o dost slabší motor, ale při dálniční ustálené 130 by to nemělo hrát příliš roli. Mám taky AT, 4x4, a dovolené, naložení, s rakví jsme dávali do 6,5l. Při ustálené 130 zcela jistě nežere +7l. A rozdíl mezi SUV krávou a nízkou insi by měl být.
I tvoje spotřeba mi přijde hodně. Mám nový motor, takže nevýhoda emisních kur.vítek, a několik nádrží jsem v kombinaci dával za 6,5 bez snahy. Teď s ochlazením, občas nějaký vozík, mezi 7-7,5. Takže předpokládám, že v nějakém Superbu to musí být o litr míň.
Avatar - Ozzman
Spotřeba
| 16. 10. 2018 10:02
No, tak asi bych hledal problém v řdiči, já si občas prostě přišlápnu do podlahy >:-[] Nedělám to už tolik, jako dřív, ale když srovnám se starším FWD a MT dvoulitrem, tak tam jsem si mohl dovolit více a spotřeba nijak extrémě nestoupala, tady je to horší, navíc se mi AWD zapíná skoro pokaždé, když dám ten plyn prudšeji do podlahy a je jedno, kolik jedu, nebo jestli je sucho či mokro (prý jinak nastavené, než u koncernu, zase tím zapnu zadek v zatáčce, což není špatné).

Moje auto bude i těžké, nevím, jestli víc, než tvé SUV, ale na poměr třídy má spíš nadváhu.

Dlouhodobě mi svítí 7,1 a je jedno, jestli to bylo v létě, nebo v chladu >:D Superb, pokud jsem jezdil já (dvojkový s dvoulitrem), tak taky jezdil 6,5 cca v kombinaci, s novým zkušenost nemám, ale že by to bylo o litr méně, tzn za 5,5 v AT a 4x4, tak to bude opravdu někde na rovince mezi vesnicemi... to se mi taky povedlo i s mým autem, ale není to relevantní výsledek měření >:D

Ve výsledku je uplně jedno, co tu řešíme, protože měříme jen spotřebu dle PP, ale nevím jak ty, já reálnou spotřebu neměřil >:D
Avatar - _Karel_
Spotřeba
| 16. 10. 2018 10:08
Ne, že by mě až tak zajímaly desetinky, ale spočítat si spotřebu dotankováním je triviální, takže já to většinou ze zvědavosti dělám. :-)
Určitě na nějaké průměrné mixy spotřeby má řidič sakra velký vliv, ale při stálých 130kmh asi moc ne. Takže těch +7l mi prostě přijde dost neadekvátní, podobně by to podle mě zvládl i benzín.
Avatar - Ozzman
Spotřeba
| 16. 10. 2018 10:13
Já to musim taky vyzkoušet přeměřit. Když jsem dal tempomat na 140 a jel v ČR směr Praha - Rozvadov, tak jsem tam byl asi na 6,8. Jenže to nebyl extra provoz. Pak jedeš jinak, zpomalí tě kamion, tak se pak vrátíš zpět, pak tě někdo vybliká, tak přidáš, aby si se zařadil no a už jsem na 7,2-7,5.

Holt máš koncernový motor a asi jsou opravdu úspornější, je to rozdíl malinký, ale je :).

K tomu benzínu, nemohu posoudit 4x4 a AT, ale třeba 110Kw 1.6 FWD SUV jezdíme 8-10 dálnici. Já osobně se pod 8,5 moc často nedostanu.
Avatar - _Karel_
Spotřeba
| 16. 10. 2018 10:14
Tak ono je jedna věc "po dálnici", a jiná ustálených 130kmh. Ale nechme to být :-)
Avatar - Ozzman
Spotřeba
| 16. 10. 2018 10:16
To je pravda >:D Ustálených 130 se těžko v ČR a zvláště u Prahy měří >:-[] Leda v noci...
Avatar - Emel
Spotřeba
| 16. 10. 2018 14:47
Benzín 4x4 AT přibližně tak [odkaz]
Avatar - Ozzman
Spotřeba
| 16. 10. 2018 15:14
Hurá ! Nejsem nejhorší >:-[]
Avatar - iudex
Spotřeba
| 17. 10. 2018 08:11
Benzín 3,0 4x4 priemer 8,66. :-)
Avatar - speedfred
Spotřeba
| 17. 10. 2018 10:15
ja som mal nedávno 46L >:-[]
Insignia
| 16. 10. 2018 09:08
Zaujimave auticko dost sa mi paci len je to strasne hovado dlhe ved kombi prekracuje aj dlzku niektorych kombikov vyssej strednej triedy a to uz dost prehnali podla mna najma ak sup, mazda 6, passat aj Optima su o dost kratsie a vnutorny priestor minimalne superbu je este vacsi aj Optima je dost velka vo vnutri. Ale asi by som si zvykol. Co ma viac hneva, ze benzinove motory isli zase do uzadia resp. ostal tam 1.6 200 koni co je jediny silnejsi benzin a so starym 6 AT co tiez velmi nerozumiem ked uz mali 2.0 s novym 8AT. Pre model GSI uz vlastne nemaju poriadny motor aj stary 2.0 tiez nebol podla testov ziadne terno co sa tyka dynamiky a spotreby. A obavam sa, ze pod Francuzom uz ani vaccsi benzin ako 1.6 uz nebude aj ked mozno pride nieco silnejsie. Co je tiez mrzute, ze flexride ide len k 4X4 a tam uz neni benzin takze musim ist do dizla ak chcem spickovy podvozok a ta 1.6 uz ma tiez GPF co ma tiez moc netesi. Je zaujimave, ze v USA a asi aj v AUS maju Buick regal a Holden commodore 3.6 V6 310 koni co by bol super motor nielen pre GSI ale co uz EU, emisie atd, zas na druhu stranu aj keby tu bol kolko ludi v EU by si kupilo v dnesnej dobe V6 u mainstreamu strednej triedy, to by sa im asi neoplatilo ale bolo by to aspon marketingovo zaujimave pre Opel, ze mame jediny V6 v nepremiovej strednej triede. Kazdopadne Insignii bude silnejsi benzin dost chybat lebo konkurencia nespi Passat, Superb maju 270 koni po novom a aj ten 2.0 tsi 190 koni pojde lepsie, Optima ma 2.0 T, Talisman ma aspon 1.8 so slusnym vykonom, nova 508 ma sice tiez len 1.6 ale ma aspon 225 koni 8 AT a planuje sa silnejsia verzia asi hybrid. Skoda no 1.6 asi nebude zly motor ale nech ho aspon sparuju s 8AT to by uz mohlo byt zaujimave ale ako vrchol je to malo.
Avatar - _Karel_
Insignia
| 16. 10. 2018 09:13
Nebyl by to jediný V6 v mainstreamu - Stinger.
Jo, je to až s podivem, že frantíci sice chtějí náhle pohřbít naftu, ale na nabídce to nějak není vidět.
Insignia
| 16. 10. 2018 09:21
Mas pravdu na ten som zabudol ak ked si podla mna velmi nekonkuruju, kto pozera po Stingri tak bude skor riesit Arteon aj ked nema V6 alebo nejaku premiu
Insignia
| 16. 10. 2018 10:39
Starý (GM LTG teda není starý motor ;-) ) 2.0 je co se spotřeby týče zcela průměrný, stačí se podávat na Spritmonitor. A co se dynamiky týče, tak je v sérii laděný jako diesel, malé turbo, široký rozsah kroutícího momentu i výkonu. Zkušený ladič z něj udělá běžný přeplňovaný dvoulitr s důstojným momentem (450) a výkonovou křivkou s vrcholem.
Insignia
| 16. 10. 2018 11:06
Vsak mne by aj ten 2.0 vyhovoval ta spotreba nie je hrozna a aj dynamika podla merani nie je taka zla ako sa pise kdesi som nasiel 6,8 s 0-100 to je v pohode.
Insignia
| 16. 10. 2018 11:29
Holt asi nezapadl do strategie cost cuttingu PSA, přitom se v Rüsselsheimu bouchá dál jakoby se nechumelilo, jen na to lepí znáčky Buick a Holden.
interiér
| 16. 10. 2018 18:10
Bylo to moje žhavý želísko v ohni na jare, když jsem vybíral rodinný kombi, ale nejak nepreskočila jiskra co se interieru týká. ASi bych si predstavoval za milion trošku prémiovejší pocit, který se jaksi nedostavil. Ale sedačky super, motor OK, odhlučnení solidní, exteriér super.
Jeste k motoru - diesel mi tu dává vetší smysl než ten silný benzín - tam mi ten projev motoru nedokázal vyvážit tu groteskní spotrebu.
Takže určite dobrý auto, ale z každé hezké holky taky není láska >:D
interiér
| 21. 10. 2018 21:48
Test je opravdu moc dobře napsaný. Vlastním přesně tenhle ten model něco málo přes měsíc a lépe a přesněji bych to nenapsal. Insignie se Oplu opravdu moc povedla a až na pár drobných detailů jsem moc a moc spokojený. I když zatím mám najeto cca 2.500 km, tak že je ještě v záběhu. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku