Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - _Karel_
Edge
| 16. 10. 2018 10:03
Zvenku pěkný auto, ale tohle se podle mě fakt moc nepovedlo: [odkaz]

A když se podívám na ceny, nelze si nevzpomenout na plačky nad "příšernou drahotou" Kodiaqa RS. Snad Ford dává větší slevy.
Avatar - Ozzman
Edge
| 16. 10. 2018 10:23
Amerika no >:D Mě se to docela líbí... Ale ceny Edge jsou nesmysl...
Avatar - _Karel_
Edge
| 16. 10. 2018 10:27
Byla by to nuda, kdyby jsme měli všichni stejný vkus. Takže nic proti :-)
Musím říct, že jsem o něj při výběru taky zavadil, a ten interiér byl asi největší překážka. Jinak věřím, že je to dobrý auto.
Avatar - Ozzman
Edge
| 16. 10. 2018 10:31
No, tak sem si to prohlídl znovu a zdá se mit to , nebo ta obrazovka je tam zapuštěná jak stará televize ? Zlatý Mondeo , to má obrazovku v rovině s tím plastovým nenáviděným rámečkem >:D
Avatar - 3_diamanty
Edge
| 16. 10. 2018 13:25
ceny edge su skutocne premrstne a to brutalne...

prave v tomto case by uz mal byt na trhu aj novy santa fe od hyundaia... ( ale asi marne tu cakam na testik >:D ) .. a tak som zvedavy ako toto auto este premiesa karty vo svojom segmente a to nielen v kontexte konkurencie ako je edge ale podla mna moze toto auto kludne uz zlakat aj zakaznikov ktori mozno donedavna este rozmyslali nad XC60 alebo taketo nieco ...
Edge
| 16. 10. 2018 13:41
Ceny jsou v pohode.....je to vetsi auto nez Kodiaq...respektive vyssi trida...poznas to na jizdnich vlastnostech..nahlucnosti ...na sirce...na celkovem komfortu....na vybave auta...

Neporovnavejme jen objem kufru :-)
Porovnej i vybavu plus ostatni
Edge
| 16. 10. 2018 15:42
Čítanková ukázka toho, jak zdražit hatchback o půl milionu. Přidejte na podvozku pružinám 3 závity, pojmenujte to SUV a máte vymalováno.... ;-) No, (in all fairness), nevypadá to špatně, i ten výkon je solidní....ale ta cena.... :-O
Avatar - twistedTSD
Edge
| 16. 10. 2018 17:16
Středový panel poněkud zaspal příchod třetího tisíciletí.

No a facelift exteriéru podle mě jen dokládá, že designové oddělení Fordu je bezradné.
FORD
| 16. 10. 2018 10:05
175 kW a 500 Nm a nedostane sa to pod 9 s 0-100? Som cakal, ze to bude aspon trosku konkurent Kodiaku RS aj ked som necakal dynamicky zazraky.
Avatar - _Karel_
FORD
| 16. 10. 2018 10:17
Porovnatelný Tiguan Allspace má stovku při stejných výkonových parametrech za 6,4, to je brutální rozdíl.
Avatar - Ozzman
FORD
| 16. 10. 2018 10:25
To auto bude asi o dost těžší, každopádně ty údaje a realita se liší u Fordu, tak bych počkal na přeměření. Pokud však Tigi dává za 6.4, tak Ford ho určitě netrumfne.
FORD
| 16. 10. 2018 11:09
To urcite nie, ale asi je dost tazky inac si to neviem vysvetlit jedine ak Ford nahodil velmi "pesimisticke" udaje zrychlenia, real by to mohlo byt 7,8-8s co by uz mohlo trosku zodpovedat vykonu
FORD
| 16. 10. 2018 12:56
Udaje z 0 na 100 jsou pro pubertaky. A to nepisu protoze je tu ma blbe ford, to pisu opakovane pod ruzne clanky o ruznych znackach at uz maji papir extra optimisticky nebo pesimisticky. Jestli tam ty kone jsou ukazou testy prubezneho zrychleni. Cas z 0 na 100 muze kompromitovat uz jen omezeni max Nm na nizsi kvalty a jine "vychytavky", v realnem zivote ale na tech udajich nesejde.

PS: Kdyz uz mermomoci na neco koukat z tabulek tak spis na maximalku, a tu ma Tiguan allspace bitdi o 10kmph vyssi nez Edge. Sem ale zase vstupuji i jinak poskladane prevodovky, takze nakonec cloveku stejne nezbude nez si pockat na testy pruznosti, nebo jeste lip: jit je oba projet. :-)
FORD
| 16. 10. 2018 13:00
Tak nejaky udaj to je aj ked mas pravdu pruzne zrychlenie je v realnom dennom pouzivani dolezitejsie a tam ten vykon uz musi byt citit aj ked je to "len" stvorvalec.
Avatar - _Karel_
FORD
| 16. 10. 2018 13:07
Ale no tak. Obě auta automat, čtyřkolka, totožný výkon i krouťák a 2,5sec. To prostě JE citelný rozdíl v dynamice. Bez ohledu na to, že s tebou souhlasím, že není podstatné, za jak dlouho auto zrychlí na stovku. Být to půl se***, bude to skoro irelevantní.
Rozdíl bude (předpokládám) díky DSG/HDM..
Avatar - Ozzman
FORD
| 16. 10. 2018 13:13
Mám ještě dvouspojku a papírové mám stejně o více , než 1s delší čas na stovku, než srovnatelné koncernové auto.
Avatar - _Karel_
FORD
| 16. 10. 2018 13:22
To je pořád 2,5x menší rozdíl, než tady. Ale nechci z toho dělat vědu. Asi prokluzy HDM, možná + váha. Prostě to tak je.
Avatar - Ozzman
FORD
| 16. 10. 2018 13:24
HDM je přeci nejlepší volba !:D
Avatar - xxc
FORD
| 17. 10. 2018 08:24
To som si aj ja niekedy myslel, ze HDM je to najlepsie. Ale nemusi to tak byt, dvojspojka od Getragu sa mi zda lepsia, ako HDM 6 stupnove od Aisinu.
FORD
| 16. 10. 2018 13:26
Rozdil muze byt diky DSG/HDM kvuli jejich kvalite, nebo jak je stale beznejsi pro omezeni vykonu na prvni (casto) 2 kvalty. Osobne s tim druhym nemam zasadni problem (pokud je to tato druha moznost), alespon technika vic vydrzi. Kazdopadne zazivam dnes a denne, ze auta s +-2s v papirovem zrychleni jsou v realnem svete stejne rychla a to jednoduse proto, ze papir snese vazne hodne. To co je na papire si tedy rad overim v realnem provozu, ale uznavam ze i kdyz jde obcas jen o papir tak stejne na nem ty mensi cisilka vypadaji lip.

Jinak byl to myslim nejaky cesky test co proti sobe postavil mazdu a superb, kde superb podle papiru byl tusim o 0,7s rychlejsi? Podle mereni pak o stejnych 0,7s pomalejsi. To uz se hybes v tech 1-2s intervalu papir vs. skutecnost. Ostatne tohle jsem si osobne potvrdil, ze ikdyz ma 150k passat lepsi papiry nez 150k mazda tak mazda jela o poznani lip. Nejsmutnejsi na tom bylo mondeo se 180k, ktere je co do dynamiky na urovni toho 150k passatu a pokud jde o mazdu, inu, tam bych se vsadil, ze mu 150k mazda ukaze zada. V papirech pritom rozdil 1s ve prospech fordu. >:D Od te doby beru papir maximalne orientacne.
Avatar - _Karel_
FORD
| 16. 10. 2018 14:59
Vycházím z toho, že papír nekecá. Pokud ano, tak už je to o něčem jiném.
A samozřejmě souhlasím, že je lepší omezit krouťák na první dva stupně, než mít lepší stovku a dřív odrovnat převodovku.
Jenže pak se dostaneme k tomu, že vlastně vůbec nemá smysl porovnávat nějaký údaje, protože maximálka je totéž, reálný výkon ne vždy souhlasí s papírovým..... ;-\
FORD
| 16. 10. 2018 15:21
Tady si kazdej neseme svuj kriz. Az na par svetlych vyjimek, co ma projeto vsechno a v X motorizacich a kteri maji nejakou objektivni zkusenost / znalost, si clovek musi cerpat z toho co vycte, z toho co slysi kolem sebe a z toho co sam zazije. Nakonec ti vyjdou automobilky, ktere kecaji casteji, a jine ktere kecaji mene nebo nekecaji vubec. Kdyz uz nic jineho tak alespon podle toho pak clovek vi jestli nebyla chyba vytisknout ty papirove udaje na nesavy papir (at uz dobre nebo nebo spatne) anebo u koho se tomu da verit.

Tohle vsechno ale pak narazi na smysluplnost toho ktereho udaje, a me 0-100 smysl moc nedava. 60-100, 60-120, 80-120 mi toho zkratka rekne vic (kdyz to ta ktera redakce nejak nesmyslne neznasilni, ala manualni volbou stejneho kvaltu u 6 i 9 stupnovych prevodovek atd.).

PS: Od zacatku to nebylo mysleno jako obhajoba Edge, taky bych u toho biturba cekal lepsi cislo. Nez bych ho ze sveho seznamu kandidatu skrtnul bych ho ale tak jako tak sel projet. Clovek nikdy nevi. ;-)
FORD
| 17. 10. 2018 09:37
Papier znesie naozaj vela a hlavne hodnota 0-100 nehovori az tak vela o realnej dynamike v premavke.
Je uz roky dobrym zvykom tieto cisla "odrbavat" pouzitim launch control, roznych sportovych modov, ktore vyzuju ine mapy pre RJ. Potom auto naozaj je rychlejsie, aj LC dokaze optimalizovat preklz, lenze ide iba o tuto jedinu situaciu, ktora je aj tak nepouzitelna v premavke. Pri beznych situaciach ako je najazd na dialnicu (60-140) a pod to uz nijak nepomaha...

Dalsi faktor su dosledky setrenia automobiliek, Opel je priekopnikom :-) . Predchadzajuca Insignia OPC mala 0-100 s automatom za 7s aj napriek vykonu, ktory by mal staci na cas pod 5s. HDM bolo pomale a k tomu viedlo k brutalnemu obmedzeniu krutiaceho momentu na nizsie kvalty. Aktualne 2.0T je to iste. 8st. Aisin je zjavne pri nom na hrane moznosti, tak ma na nizsie kvalty obmedzeny vykon (priebeh momentu) a posobi lenivo. Na dialnici ukaze co dokaze :-)

Inak Ford Edge je o peknych 300kg tazsi ako Tiguan (nie All Space), to urobi svoje. Tiez HDM bude naladene tak, aby radilo hladko (to je strata 0.5+s) a zjavne bude motor obmedzeny na nizsie kvalty.
Uz slabsia verzia ma odmerane casy okolo 9.5s a vyrovna sa kratkemu TIguanu so 190k dieslom. Tak posilneny motor snad bude v pruznosti citelne lepsi
[odkaz]
Avatar - Ozzman
FORD
| 16. 10. 2018 15:21
Potvrzuji, že 180k Mondeo na dálnici v Německu může stíhat akorát ten 150k Passat, sice jsem mu ujel, ale že bych ho nějak deklasoval, tak to fakt ne. Nevím, jakou měl on konfiguraci a jeli jsme už 200+, ale stejně nebyl pomalejší a v určitých úsecích se mi i o něco poujížděl. Na obhajobu Mondea, bylo plnně naložené a on sám řidič.

Nevím, o jakém prospěchu 1s Fordu mluvíš? Vůči Passatu ? 180k verze to má na stovku stejně, jako ten Passat 150k ;) za 8.7 a to se bavíme o FWD.
FORD
| 16. 10. 2018 15:46
V prvni casti toho druheho odstavce mluvim o porovnani mazda:superb, pak passat:ford:mazda, kde ta jedna vterina se vaze k ford:mazda, takze vuci mazde.
Mazda sedan, nafta, 150k, MT za 9,1s. Mondeo lift, 180k, MT to ma psano za 8,4s (dobra, neni to rozdil cele 1s, ale jen 0,7s) a sice to nemam zmereno, ale pocitove jsem si zcela jisty, a proto bezestrachu vsazim levou kouli na to, ze je mazda rychlejsi.

Ze to ma passat se 150k nastejnou s mondeem 180k potvrzuji i bez pohledu do papiru, presne tak na me obe auta pusobila => stejne "rychla".
Avatar - Ozzman
FORD
| 16. 10. 2018 15:52
Tak to mi nějak uniklo, věřím, že Mazda 6 nebude pomalejší,a já tedy 110kw Passatem nejel (jen OIII Scout s tímto motorem), znám jen ten dvoulitr starší a 125kw a příjde mi, že se možná v určitých rychlostech sbírá lépe, ale celkově 180k Mondeo mi nepřijde pomalejší (neměřil jsem). Je to hodně i o pocitu, že v Mondeu to tak moc nevnímáš.

Stejně je to jedno >:D V reálu jsou ta auta výkonná až až všechna >:D
Avatar - Ozzman
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 10:27
Tenhle modernizovaný dvoulitr se má dostat snad i do Mondea a četl jsem, že opět nebude mít 4x4, protože se prý nevejdou výfukové svody. Nevíte jak to bude? Aktuální Biturbo 154kw (tedy aktuální už není, protože se momentálně neprodává) také nešlo spárovat s 4x4 a nejsilnější čtyřkolka mohla mít 132kw verzi.
Avatar - _Karel_
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 10:29
Zvykl sis na čtyřkolku? >:D
Avatar - Ozzman
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 10:33
Tak, zvykl, ale není to nic, co nutně potřebuju, ani sem to původně nechtěl. Spíš bych to u Mondea viděl jako konkurenční slabinu, že nejsilnenější motor nebude AWD, jako u konkurence.
Avatar - _Karel_
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 10:38
Tak já jsem za ni rád jen na sněhu, ledu, blátu, mokré trávě. Tedy - vyhrabat se. Jinak bych ji taky vůbec nepotřeboval. Začal jsem rybařit a docela často jedu mimo silnici a tak jsem za ni fakt rád. I když bych asi VĚTŠINOU vyjel i bez ní, je to lepší pocit.
Avatar - Ozzman
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 10:51
Bohužel jsem ještě neměl možnost led, sníh a bláto vyzkoušet, pouze silný déšť, co zůstaval na silnici, tam se to hodilo. Jak jsem psal v minulé diskuzi u Insi, hodně mne překvapila odlišná funkce AWD od Fordu, kdy se zapne zadek i při prudším přidání plynu v jakékoliv rychlosti, takže i na dálnici. Docela dost je to znát v zatáčkách, kdy to přidá na stabilitě zatáčku projedeš opravdu rychle....... ti, co na MK5 nadávali, že proti MK4 ztratilo v zatáčkách, to asi nezkoušeli s AWD :-)

Rybaříš jo? Tak už chápu tu akceleraci Tiguanu výše a tu pohádkovou spotřebu tvého auta >:D Rybáři mají tendenci přehánět >:-[] >:D >:D
Avatar - _Karel_
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 11:43
>:D
V době všudypřítomných foťáků už to přehánění není tak lehký.
Ale i já už jsem před kamarádem - rybářem zaokrouhlil 78cm na 80. >:D
Avatar - Ozzman
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 11:56
>:-[] No a je to tady ! >:D Ale jinak pěknej úlovek ;)
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 13:28
Pokiaľ si nezaokruhloval spôsobom bez 80 cm rovný meter, tak je to stále dobré
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 13:54
Ja som bol zase po x rokoch na chalupe a tam som 1x sotva odišiel a druhý krát som nasadzoval reťaze, lebo mokrá tráva, kopec, prudká zákruta a vozík plný odpadu po vypratávaní. V tej chvíly som aj smútil za štvorkolkou, akákoľcek by v tej chvíly padla vhod. Ale časť publika to aj tak nepochopí
Avatar - _Karel_
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 15:04
Jj, to je úplně nejlepší - na kouli vozík s nějakým tím metrákem nákladu (takže ho mimo rovinku ani nemůžeš odpřáhnout), a uvíznout na nejnevhodnějším místě. Moc takových situací za rok nezažiju, ale i pro těch pár mi 4x4 stojí za to. Živí mě stavba, vozík občas potřebuju, a rozhodně si nemůžu říct "dneska je břečka, dneska nepojedu". :-)
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 16:52
Povedzme si o tom, keďže moje "vozíky" nezvyknú byť ľahké >:D
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 13:39
Ozi to jsem psal ja.....a do Mondea ten nejsilnejsi biturbacky 2,0 se nema dostat...protoze to lidi bez 4*4 nekupuji..proto pomerne rychle vypadl i ten 210 konovy z nabisky.
Ano nevejde se to kvuli svodum a kardanu......
A Ford ted resi co nabidne...kdyz ani EB2,0 neni uzpusobeny na nove emise, tudiz ani v nabidce neni.
Motory by tu meli byt od ledna 2019

A prvni Edge od brezna 2019
Ted jdou do vyroby teprve v Kanade plus 5-7 mesicu delivery
Avatar - Ozzman
Biturbo 4x4
| 16. 10. 2018 15:16
Já to četl ještě někde na Mondeo klubu, ale díky za připomenutí :-)

Takže nejsilnější naftové Mondeo nadále zůstane 2.0 TDCi, jen posílené ze 132 na 140 kw ?
Biturbo 4x4
| 17. 10. 2018 18:32
Zatim bohuzel ano......prej to intenzivne resi :D:D co si pod tim predstavit....nevim O:)
Zadni lampy
| 16. 10. 2018 12:59
Nemuzu si pomoct, ale po FL edge prisel o polovinu kouzla. Ty propojene zadni lampy mu sakra sluseli (stejne jako slusi aktualnim Audi). Skoda forde, tam kam jsi sahat nemusel si sahnul a tam kde to sahnout chtelo nejvic (interier) jsi se moc nepredvedl... ;-\
Avatar - twistedTSD
Zadni lampy
| 16. 10. 2018 17:27
Přesně. To samé Mustang. Aneb zprasit design kvůli (letošní) firemní pseudoidentitě...
Dynamika
| 16. 10. 2018 13:45
Ne že by byl Edge určený pro nějaké závodění, ale dynamika před i po FL mě (negativně) udivuje. Ten motor má papírově parametry konkurence (VW, Mercedes...), ale udávané výkony jsou velmi slabé. Tuší někdo čím to je? Popř. má někdo osobní zkušenost? Já se přiznám, že ne, tak nevím.

Hmotnost má srovnatelnou s např. Mercedesem GLC nebo Kodiaqem. Ale obě auta mají se slabšími motory lepší dynamické parametry. A to se nebavíme o nějakém laciném autě, ale i za o dost více nad 1M (dle výbavy).

Jinak se mi Edge moc líbí, FL ho podle mě pěkně dovyvážil. I když ten středový tunel v interiéru, ten teda Fordu nemohu odpustit >:D
Niekto sa hra na fotografa?
| 16. 10. 2018 19:08
To co za dementa fotilo tie fotky? Milujem tie dementne detaili, dvesto fotiek z toho 199 pofotenych chujovin.
Prodeje?
| 16. 10. 2018 20:28
Jak se to vlastně v Evropě prodává? Vzpomínám si, že když začínali, snažili se to velkohubě propagovat jako konkurenci Audi apod. Když jsem viděl tu cenu, říkal jsem si, že to bude propadák. Ale možná se to v některých zemích celkem prodává...
Prodeje?
| 17. 10. 2018 18:36
Co jsem sledoval statistiky za minuly rok.....tak velmi rychle Edge preskocil sve konkuretny jako Kiu Sorento a Hyundai Santafe o celkem pekny parnik....v Evrope.

Proti Audi asi mysleli lepsi prostor a vybava za stejne penize.....nic mene, urcit ebych taky neprohasoval ze utocim na Korejce :D:D - marketing

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku