Technika
s častějším brzděním, tak kotouče vzadu akorát zreznou a nakonec jsou horší než bubny.
"...Výhodou bubnových brzd je v porovnání s kotoučovými brzdami jejich vhodně zvolený ovládací převod, který vyžaduje od řidiče menší ovládací síly na pedál brzdy v porovnání s brzdovým systémem s kotoučovými brzdami. Bubnové brzdy tak byly mnohem výhodnější ve spojení s brzdami bez posilovače..."
Zajímalo by mě kde na tohle autor článku přišel. Pokud si vzpomínám, kdysi dávno u modelové řady Š100 došlo vpředu k přechodu z bubnů na kotouče a účinek brzd se markantně zvýšil, přestože auta byly bez posilovače. Dnes už takové srovnání nemáme, protože všechna auta mají posilovač ale doporučil bych autorovi článku porovnat si aspoň přední bubnovou a kotoučovou brzdu na motorce.
Zajímalo by mě kde na tohle autor článku přišel. Pokud si vzpomínám, kdysi dávno u modelové řady Š100 došlo vpředu k přechodu z bubnů na kotouče a účinek brzd se markantně zvýšil, přestože auta byly bez posilovače. Dnes už takové srovnání nemáme, protože všechna auta mají posilovač ale doporučil bych autorovi článku porovnat si aspoň přední bubnovou a kotoučovou brzdu na motorce.
Berte to len ako môj názor. Účinnosť sa mohla zvýšiť aj preto, lebo priemer predného brzdového piestika v brzdiči je väčší ako v zadnom valčeku, zákony hydrauliky nepustia, vyvinie väčšiu silu.
Já samozřejmě technické důvody vyšší účinnosti kotoučových brzd na rozdíl od autora článku znám. Ovšem i kdybych o tom nevěděl nic, už jen vlastní praxe a porovnání účinnosti obou typů v reálných autech i motocyklech jsou v ostrém rozporu s tvrzením p.Dusila o výhodnosti bubnů
No vyšší účinnost mají rozhodně brzdy bubnové, protože mají vyšší vnitřní převod, tedy při stejné ovládací síle vyvolají větší účinek. Což se dá dohnat, jak píše někdo nad vámi, větším průměrem pístku/více pístky, avšak to taky nejde dělat do nekonečna, protože se pak zvětšuje chod brzdového pedálu.
.... že s citovaným ohřevem bubnu se zvětší jeho průměr daleko víc než segment čelistí a proto hlavně dochází ke výraznému slábnutí brzdného účinku. Dá se to představit pro názornost jako kdyby se to do většího bubnu dalo obložení na menší průměr, dotýkalo by se vlastně bubnu aktivně jen v jednom místě, ne v celé své ploše.
Rád čítam podobné články, len by som poprosil autorov, ak je to možné viac rozpísať sa, napr. k uvedeným typom bŕzd hneď v článku pridať aj odkaz k rôznym nákresom aj s popisom v českom i slovenskom jazyku. tých pár foto v angl. jazyku ešte si aj prekladať...
osobne by som uz vzadu bubny dnes fakt nechcel ani v minivoze ale tak... je jasne ze bubny nezmiznu z aut hned... chce to kusok cas...
Prostě testovací pilot určený pro vývojová centra :yes:
Ovšem vše se mění se zatížením zadní nápravy posádkou nebo zavazadly.