Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Kodiaq GT oficiálně! SUV-kupé pro Čínu nabídne dva dvoulitrové motory
45 komentářů
Nonsens
číňania majú vkus
aj velky "cinsky" jeep grand commander je pekny... celkovo mi pride ze v cine maju uz "lepsie" a zaujimavejsie kusky ako u nas... ale tak eu dnes voci cine hraje v autach uz druhe husle ... a to ma cina stale este neskutocne rezervy a moznosti napredovania .. o dalsich 10 rokov uz nas eu trh voci cine bude ozaj ale ozaj smiesny a nezaujimavy ( aj ked to je za mna uz aj dnes len si to nikto este nepripusta )
LEGOPARK
Aky argument ma Skoda na to, ze toto sa nebude predavat v Europe? Argument, ze by sa to nepredavalo neberiem!
udajne nemají výrobní kapacity. Což zní věrohodně. Ale současně se to asi VW hodí do krámu.
No, na tohle by VW (jako značka) zatím neměl patřičnou odpověď.
Tak dufam, ze toto nie je pravy dovod. To by bolo dost smutne, ak by koncern VW vedel (aspon ciastocne) konkurovat BMW, ci Mercedesu s GT modelom, ale len preto ze to nenesie znak VW by to zatrhli.
No nebolo by to prvykrat. Spomen si na Tudor, ten ostal len ako studia.
Jenže... jaký tam byl reálný důvod? Podle mě ten, že by Škoda nedokázala takový model efektivně vyrábět, úspěšně prodávat a vydělat na něm peníze. Vem si, že tahle kategorie v Evropě úplně umřela - Laguna Coupe nebo 406 Coupe jsou minulost, nikdo další se do toho nehrne - proč asi? Myslím, že to rozhodnutí bylo racionální... Tudor byl hezký, ale to je všechno.
Jasně, dnes nemá (v mainstreamu) s jedním párem dveří šanci prakticky nic, viz i Scirocco.
Dnes ano, to suhlas. Ale kedy bol ten Tudor 2002? Peugeot tych 406 vtedy este buchal o stosest 😄 Mne to prislo aj vtedy od VW take ze najprv ani neverl v uspech cinskeho passatu pod znackou Skoda a uz vobec nie v jeho kupe verziu. Zvlast ked sam nic podobne nemal a nema. Beriem ze racio a financie prevazili nad emociami. Ale furt si myslim ze v tom bola aj jesitnost, ze my nemame tak preco to dovolit im. Co keby sa to chytlo ? 😄
Už v těch dobách měla Škoda (v rámci koncernu) vymezenou "no sport" (family/"simply clever") orientaci. Škoda tehdy, jediná v rámci koncernu, nenabízela žádnou karoserii s jedním párem dveří, přičemž u SEATu/VW (i Audi) je běžně nabízeli a tehdy ještě i poměrně slušně prodávali. Malé hb typu Fabie byly obecně běžně i ve třídveřové (a některé pouze v ní) verzi, o čemž se Fabii mohlo leda zdát. Tudor neměl od začátku šanci na to, dostat se do sériové výroby.
A vidíš, tehdy se do Číny vyvážely výběhové modely v prodloužených verzích a dnes mají naopak kratšího a hezčího Kodiaqa, než my tady v Evropě. 😉
A vidíš, tehdy se do Číny vyvážely výběhové modely v prodloužených verzích a dnes mají naopak kratšího a hezčího Kodiaqa, než my tady v Evropě. 😉
A je problem to dovazat do Europy z Ciny? VW, BMW a dalsi dovazaju bezne modely zo zamoria do EU. Lacne aj drahe modely.
Např. BMW dováží některé SAV modely ze zámoří (do EU) proto, že je tam vyrábí.
Ale tohle se, předpokládám, v Číně vyrábět nebude...
Ale tohle se, předpokládám, v Číně vyrábět nebude...
Hittman
nápis na kufru mi tam připadá lepší logo...
Teď už to tak bude mít každý nový model Škoda, počínaje modelem Scala.
Také nejsem příznivec těchto roztažených nápisů a nelíbí se mi to moc ani u Volva...
Jediná značka kde mi to nevadí, je PORSCHE, tam to má i delší tradici.
Také nejsem příznivec těchto roztažených nápisů a nelíbí se mi to moc ani u Volva...
Jediná značka kde mi to nevadí, je PORSCHE, tam to má i delší tradici.
Jediné, kde mi to nevadí, je vlastná garáž, všetci ostatní to mať nemôžu. 😉
Skôr to vnímam ako snahu o lepšiu, resp. rýchlejšiu identifikáciu značky, keď možno logo nie je vždy zrejmé a možno tiež je to dôsledok určitej dizajnovej unifikácie, keď je problém niektoré značky od seba odlíšiť (zdravíme napr. Focus či Ceed).
Skôr to vnímam ako snahu o lepšiu, resp. rýchlejšiu identifikáciu značky, keď možno logo nie je vždy zrejmé a možno tiež je to dôsledok určitej dizajnovej unifikácie, keď je problém niektoré značky od seba odlíšiť (zdravíme napr. Focus či Ceed).
U Porsche to takto vnímám sakra dlouho, "jepičí" dva roky "nevlastní garáže" na to mají minimální vliv. 😉
Není to berná mince, je to svým způsobem detail, ale třeba na aktuální produkci Volva se mi to v reálu moc nelíbí, spíš naopak.
Není to berná mince, je to svým způsobem detail, ale třeba na aktuální produkci Volva se mi to v reálu moc nelíbí, spíš naopak.
Jasné, len som podpichol. Nemám s tým nejaký problém, aj keď osobne sa mi to nepáči, a to ani na Porsche, ale zdá sa, že to je nový trend, obdobne ako prepojenie zadných svetiel a bude sa to rozširovať.
Hmmmm zajímavé. Já, když přišel v 82 pracovat do Toyoty, tak se Toyota zrovna chtěla zbavit jména Toyota na vozech a vnitropodnikově hledala námět na koncernové logo. Zvítězil tenkrát "Texan hat", který se používá dodnes, ale jméno Toyota se stále vyskytuje na zádi Toyoty Hilux a snad i na nějakém dalším podobném voze.
[odkaz] [odkaz]
[odkaz] [odkaz]
3_diamanty
uz klasicky kodiaq sa mi paci ale toto je snad este krajsie :yes😒br />
v cine sa zda sa schyluje a pekny duel: mazda CX-4 vs skoda kodiaq GT... ach jo.. kto by to este pred par rokmi povedal ze tie najlepsie automobilove kusky uz dnes pojdu vsetko mimo europu .. sranda.. alebo teda skor smutne... ale neprekvapuje to dnes uz asi nikoho
rovnako aj velka kia telluride predpokladam nas zaostaly trh bezpecne s velkym oblukom minie ... ;-\
v cine sa zda sa schyluje a pekny duel: mazda CX-4 vs skoda kodiaq GT... ach jo.. kto by to este pred par rokmi povedal ze tie najlepsie automobilove kusky uz dnes pojdu vsetko mimo europu .. sranda.. alebo teda skor smutne... ale neprekvapuje to dnes uz asi nikoho
rovnako aj velka kia telluride predpokladam nas zaostaly trh bezpecne s velkym oblukom minie ... ;-\
Tahle GT verze by se opticky pro logo "VRS" hodila spíš.
kazdopane SUV kupatka su dnes proste v mode coraz viac zda sa😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
a niektore su fakt pekne... 😉
[odkaz]
aj ked ja to volam ( po svojom ) uz ani nie ze kupe ale skor akoby nejaky "skorohatch" .. macan.. X2 a pod 😉 .. proste z niektorych uhlov su to doslova ako take hatchbacky ... na SUV proste ide o hodne nizko posadene vozy .. kdezto "klasicke SUV kupatka" ( viem divny pojem ale chapeme sa 😄 ) su sice kasnou akoby kupe ale su predsa len celkovo vyssie posadene aby nadalej boli hlavne SUVckami
ale aj ta CX-4 uz zavana hatchom to je pravda.. pripomina mi XV od subaru.. proste taky vizualny SUV "hybrid"
U Macanu je rozdíl hlavně v tom, že marketing Porsche o Macanu nemluví jako o "SUV-kupé".
Více středně velkých a menších tzv. "SUV-kupé", jsou spíš crossovery, v tomto ohledu se Macan nijak zvlášť nevymyká.
teraz tak spekulujem ktore SUV kupe bolo prve? zeby pontiac aztec? alebo nejake to od ssangyongu? aj ked v tej dobe to neboli oznacovane ako kupatka.. marketing este nemal tu moc a odvahu ich tak pomenovat 😉
PS: tu uz je nova X4 a ta je tvarovo skutocne vcelku SUVeckova pre mna [odkaz] 😄 .. uz ale spominana mensia X2 je za mna skor "skorohatch" [odkaz]
Macan má reálně blíž ke crossoveru, než k SUV, kam ho řadí i samotné Porsche, ale na X2 není "SUV" už vůbec nic, nehledě na to, že je to jiná třída.
Macan je (proti X2) o deset čísel vyšší, o 32 čísel delší a má o 14 čísel delší rozvor... a velikostí (obvodu) kol je taky jinde.
Možná je ten zadek až moc krátkej, vůči zbytku auta... chtělo by to vidět v reálu.