Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePeugeot chystá novou řadu sportovních modelů! Budou mít elektrifikovaný pohon
37 komentářů
Arese
Vyhozené peníze z okna... 😲
Trošku sci-fi: Píše sa rok 1895. Diskusia na internetovom ( 😄 ) serveri Lokomobil.at : Zážihový motor? No to snáď nie! Jediná správna budúcnosť je para a uhlie. Správny pohon musí mať poriadny kotol a aspoň 1000 litrovú nádrž na vodu! 😄
Ááá, opět klasický superdemagogický "parní argument" elektromaniaků! Až na to, že benzinový motor nabídl ve srovnání s párou ve všech směrech daleko lepší provozní parametry (vč. hmotnosti, snadnosti obsluhy, provozních nákladů a hlavně dojezdu), zatímco u elektrického pohonu vs. spalovacího motoru je tomu přesně naopak!!! >😒] >😒] >😒] Proto taky spalovací motor ke svému vítěznému tažení světem nepotřeboval žádné zkur..né levičácké dotace!!! Spalovací motor vytlačil páru zcela přirozenou, tržní cestou - sami zákazníci jej chtěli daleko více, než parní stroj! Až tomu tak bude u elektromobilů, dej mi vědět a já pak uznám, že je cesta automobilové elektrifikace správná a smysluplná! >😁 >😁 >😁
Myslel som že aktuálne hovoríme o Hybride. Prvé lokomobily mali nad spaľovacím navrch, ale to je nepodstatné. Čo sa týka dotácii - tam samozrejme súhlasím. Kľudne nech sponzorujú vedu a vývoj ale cez dotácie na autá - to je samozrejme ozrutná blbosť. Mimochodom elektromobil je viacmenej technicky plne zvládnutý, už len preto tie dotácie nemajú význam. A reálna ekologickosť je tiež na zamyslenie. Problémom sú tedan "len" batérie a tu sa bojím že evolúciou terajších technológii to asi nepôjde.
"Parni argument" je urcen tem, kteri tvrdi, ze motorka/auta musi delat kraval a smrdet, jinak z toho "nemaji ty emoce".
On ten elektricky pohon uz ted je lepsi nez benzinovy asi ve vsech moznych parametrech - hmotnost, snadost obsluhy, provozni naklady, trvanlivost, udrzba. Dodam jeste vysoky kroutici moment dostupny od nulovych otacek, moznost precizni a okamzite regulace vykonu, moznost stavet auta s 1-4 motory umoznujici opravdove 4x4 atd. Samozrejme motor je treba napajet z baterie, a tam je zatim nevyhoda v hmotnosti a dojezdu. Ale urcite to neni tak ze by byl benzin ve vsem lepsi.
On ten elektricky pohon uz ted je lepsi nez benzinovy asi ve vsech moznych parametrech - hmotnost, snadost obsluhy, provozni naklady, trvanlivost, udrzba. Dodam jeste vysoky kroutici moment dostupny od nulovych otacek, moznost precizni a okamzite regulace vykonu, moznost stavet auta s 1-4 motory umoznujici opravdove 4x4 atd. Samozrejme motor je treba napajet z baterie, a tam je zatim nevyhoda v hmotnosti a dojezdu. Ale urcite to neni tak ze by byl benzin ve vsem lepsi.
Nicco
V poslednich 20 letech na to jadro nejak zapomeli.
Úplně ne, třeba takové RCZ... vím že to je pořád FWD a tak, ale kdo z mainstreamu něco takového za poslední dobu měl?
jiras_
"Sportovní" model a uprostřed přístrojovky údaj o dojezdu, napravo "autonomous"... Kupci sporťáků určitě chtějí v první řadě řešit dojezd a nechat se auto řídit samo.
Můžeš tam mít rychlost a otáčky [odkaz] , možná dokonce půjde otáčkoměr otočit do normální orientace 😄
Dnes? Sportovní a vysavač? Bez emocí..
Jezdí tu kolem Golf R, a jediné, když šlápne na plyn, tak venku slyšíte takový divný zvuk z výfuku.... Motorový čtyřválec dokonale potichu.. Co to sakra je??
Občas třeba sjíždíme motokáry, to je taková laciná esence motoristických zážitků... a vem si, že tam většinou taky žádná manuální převodovka není.
Já s tebou souhlasím, že zatím nikdo s puristicky sportovním hybridem typu Toyobaru nebo MX-5 nepřišel. Souhlasím, že Tesla se svým fenomenálním zrychlením shoří po pár minutách na NS jako papír (někdy i doslova). Ale dejme tomu čas, zatím jsme na začátku, když se do toho ve velkém opřou velcí hráči, třeba to přijde.
vnimat sportovnost auta jen podle motoru znaci spise o omezenosti daneho jedince :-!
taktez se staci podivat na reakce novinaru kdys smeli testovat dosud neuvedeny hybridni model Peugeotu 308 R Hybrid ktery mel pod haubnou 1.6 HTP, z videi jasne cisi jak jsou vetsinou nadseni
naopak ciste elektra nadalej neuznavam ako auto na kazdy den do nepohody... a aj ako 100 percentnu nahradu za klasicky spalovak to nebude ono... ale ako auto na vikendove nakupy po meste a navstevy k znamym v blizkom okoli preco nie :yes: