kdys pominu nektere zavodni "specialy" jako Cupovou Oktavku, Cupove Clio nebo 3 generqace stary zavodni Megane Trophy, tak nejsportovnejsi auto ktere jsem kdy ridil byl Lotus Exige 111R, tedy auto se 4 valcovim 1.8 od Toyoty, a dokud otacky nepresahli 4500, tak to auto melo zvuk jako kterykoliv bezny bezny model vetsiny automobilek
vnimat sportovnost auta jen podle motoru znaci spise o omezenosti daneho jedince :-!
taktez se staci podivat na reakce novinaru kdys smeli testovat dosud neuvedeny hybridni model Peugeotu 308 R Hybrid ktery mel pod haubnou 1.6 HTP, z videi jasne cisi jak jsou vetsinou nadseni
Odkedy je sportovanie o roztrepani auta a zahrmeni? Ked ma to rychlejsie dostane do prace, nech je to aj elektromobil :-) Alebo cez vikend niekde na okruhu dosiahnem najlepsi cas. O tom je sportovanie podla mna.
"Parni argument" je urcen tem, kteri tvrdi, ze motorka/auta musi delat kraval a smrdet, jinak z toho "nemaji ty emoce".
On ten elektricky pohon uz ted je lepsi nez benzinovy asi ve vsech moznych parametrech - hmotnost, snadost obsluhy, provozni naklady, trvanlivost, udrzba. Dodam jeste vysoky kroutici moment dostupny od nulovych otacek, moznost precizni a okamzite regulace vykonu, moznost stavet auta s 1-4 motory umoznujici opravdove 4x4 atd. Samozrejme motor je treba napajet z baterie, a tam je zatim nevyhoda v hmotnosti a dojezdu. Ale urcite to neni tak ze by byl benzin ve vsem lepsi.
Nesmyslně pleteš hrušky s jabkama. Jedna věc je zúčastnit se nějakých závodů na čas a něco úplně jiného je požitek z jízdy se sportovním autem na otevřené silnici (nebo i na okruhu). K tomu samozřejmě potřebuješ spalovací motor a nejépe i manuální převodovku. :-)
Trošku sci-fi: Píše sa rok 1895. Diskusia na internetovom ( :-) ) serveri Lokomobil.at : Zážihový motor? No to snáď nie! Jediná správna budúcnosť je para a uhlie. Správny pohon musí mať poriadny kotol a aspoň 1000 litrovú nádrž na vodu! :-)
jj, pro mne bylo sportovní to, když jste šlápli na plyn a šesti a více válec roztřepal auto a zahřměl...
Dnes? Sportovní a vysavač? Bez emocí..
Jezdí tu kolem Golf R, a jediné, když šlápne na plyn, tak venku slyšíte takový divný zvuk z výfuku.... Motorový čtyřválec dokonale potichu.. Co to sakra je??
Ah, ja som myslel, ze sampionat vyhrava najrychlejsi a ono vlastne to tak nie je. Vyhrava ten, kto sa najviac od dojatia rozplace, alebo do slipov vystrieka...
Ááá, opět klasický superdemagogický "parní argument" elektromaniaků! Až na to, že benzinový motor nabídl ve srovnání s párou ve všech směrech daleko lepší provozní parametry (vč. hmotnosti, snadnosti obsluhy, provozních nákladů a hlavně dojezdu), zatímco u elektrického pohonu vs. spalovacího motoru je tomu přesně naopak!!! >:-[] >:-[] >:-[] Proto taky spalovací motor ke svému vítěznému tažení světem nepotřeboval žádné zkur..né levičácké dotace!!! Spalovací motor vytlačil páru zcela přirozenou, tržní cestou - sami zákazníci jej chtěli daleko více, než parní stroj! Až tomu tak bude u elektromobilů, dej mi vědět a já pak uznám, že je cesta automobilové elektrifikace správná a smysluplná! >:D >:D >:D
"Sportovní" model a uprostřed přístrojovky údaj o dojezdu, napravo "autonomous"... Kupci sporťáků určitě chtějí v první řadě řešit dojezd a nechat se auto řídit samo.
Myslel som že aktuálne hovoríme o Hybride. Prvé lokomobily mali nad spaľovacím navrch, ale to je nepodstatné. Čo sa týka dotácii - tam samozrejme súhlasím. Kľudne nech sponzorujú vedu a vývoj ale cez dotácie na autá - to je samozrejme ozrutná blbosť. Mimochodom elektromobil je viacmenej technicky plne zvládnutý, už len preto tie dotácie nemajú význam. A reálna ekologickosť je tiež na zamyslenie. Problémom sú tedan "len" batérie a tu sa bojím že evolúciou terajších technológii to asi nepôjde.
O čem konkrétně je ten požitek? O zrychlení, přetížení, trefování ideální stopy, hledání limitů apod., ne?
Občas třeba sjíždíme motokáry, to je taková laciná esence motoristických zážitků... a vem si, že tam většinou taky žádná manuální převodovka není.
Já s tebou souhlasím, že zatím nikdo s puristicky sportovním hybridem typu Toyobaru nebo MX-5 nepřišel. Souhlasím, že Tesla se svým fenomenálním zrychlením shoří po pár minutách na NS jako papír (někdy i doslova). Ale dejme tomu čas, zatím jsme na začátku, když se do toho ve velkém opřou velcí hráči, třeba to přijde.
a u sportovniho auta musi bejt 3 pedaly a manualni prevodovka? tak to tedy asi 99% sportovnich aut teda neni sportovnich? Ferrari tedy nedela sportovni auta? protoze v portfoliu jiz manualni prevodovku nemaji
hybridy su stejne najblizsia buducnost... automobilky sa teda budu musiet aj na sportovom poli prisposobit a svoje sportove kusky ponuknut uz ako hybridne .. ved hybridna je dnes uz aj formula a zda sa ze "funguje to" ;-)
naopak ciste elektra nadalej neuznavam ako auto na kazdy den do nepohody... a aj ako 100 percentnu nahradu za klasicky spalovak to nebude ono... ale ako auto na vikendove nakupy po meste a navstevy k znamym v blizkom okoli preco nie :yes: