BMW nikdy nemuselo robiť tak rázne zmeny v designe, ani vo vnímaní svojej značky. A nemuselo tak ani riskovať prípadný neúspech. Ale to len za predpokladu, že by sa značka nemala ďalej vyvíjať.
Dakujem, pokusim sa udrzat si aj dalej vysoky standard. Aj ked je fakt, ze v pripade niektorych znaciek, kde sa toho az tolko nedeje, to je dost tazke...
K té 7-er. Patřil jsem vždy k příznivcům nového designu Ch. Banglea, rozvířilo to řady, proto doufám, že ta 7-er na titulním obrázku článku je jen opravdu nepodařený photoshopový výtvor, ze zadu to připomíná mix C5 a Audi 8-s
Ještě jednou díky Marko a těším se na další pokračování.
P.S.: Nevím, co všichni mají s ledvinkami, když takhle ledviny vůbec nevypadají, to jsou játra z frontálního pohledu >:-[] >:D
...jsem velký fanda BMW (v čase - E39 528i, E39 535i, E46 M3, E70 X5) a vždy mě moc potěší, když někdo správně pochopí, jak to bylo s designovým přerodem strategicky myšleno! V tomto případě to Marko navíc srozumitelným způsobem popsal. Bravo!
Tohle je Marko, není to člen redakce (co já aspoň vím) a tak můžeme za jeho články být vděční. Navíc slovenština zdejším puberťákům, kteří už slovensky místy ani nerozumí, jen prospěje.
Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem. Jsem ročník 81, ale slovenštinu nevnímám jako cizí jazyk a skoro vůbec ji ani nerozlišuji. Tvůj příspěvek ukazuje pouze tvou malost a přízemnost.
Spíš jsi nevyzrálý...nelíbí se ti Fabia (tu pochopíš za tři roky, to se taky začne konečně pořádně prodávat), neoblizuješ koncernové "ach, naozaj výborné" plasty, máš fetišistickou zálibu v komunistických tatrovkách...nezlob se na mě, ale jdi si rozčesat dredy, plejstejšnovej kovboji >:-[]
mám koncernový vůz >:-[] a plasty jsou v něm pěkně tvrdé, ale mi je to fuč, bo stejně nejsem schopný rozeznat měkké od tvrdého. tedy pokud to není živočišného původu >:-[]
A dredy nenosím, jsem militarista ;-) >:-[]
být slepý má několik výhod.
1) při krizových situacích na silnici nemusím zavírat oči
2) ušetřím za chlast- po sundání brejlí je každá baba krásná
3) nikdo si nechce v hospodě poškrábat ruku o rámky brýlí :-! >:D >:-[]
Tak to se budeš mít kuva dobře...viz clanek - Když nedávno král rumunských cikánů Bulibaşa Munteanu zemřel, dali mu do hrobu nejen starožitnou postel i s nočními stolky, hodiny a obrovské zrcadlo, ale dokonce i domácí kino s plazmovou obrazovkou včetně dálkového ovládání a k tomu pětilitrovou láhev 20leté skotské whisky Chivas Regal. Navíc si na jeho počest pozůstalí připili přímo v hrobce a zapálili si s ním poslední viržinko..
Koncernový vůz? Jako koncern GM? >:D . Tak pán je militarista...no, ostatně jak jinak, s vlčkem, že...Dr.Martens, vlásky nakrátko, černé kapsáče...že jsem tě vyhmát :-! >:-[]
Prosim te Tatrovak stejne vi prd jak vypada. Se na sebe zkus podivat do zrcadla pres popelnik...tak nejak to vidi on >:-[] A to tady porad machruje s nejakou Ronaultovou modelkou. Prdlacky, vodi nas za nos
On s ní machruje, ale to je tak asi všechno >:D Tatrovák mě asi překřtí, ale prásknu, že jsem jí poslal jeho fotku a dostal jsem obratem: "Nelíbí, fůj, co je to za zjeva!" >:D
Toto sa tu už riešilo skoro pod každým Markovým článkom, nezačínajme s tým zase. Preklad večerníčkov (mimo iných) do slovenčiny je povinnosť zo zákona.
Budu Vám muset poopravit pohled na svět. Zde se nacházíte na stránkách společnosti Anima Publishers, s.r.o. Nikoliv na nějakém webu státní správy. Jsme tedy soukromý subjekt a budeme-li považovat za rozumné tak učinit, budeme publikovat články třeba v hindštině nebo svahilštině. Marko není přímo redaktorem auto.cz, ale jde o velmi fundovaného člověka z oboru, jehož články velmi rádi publikujeme. A to "v originále". Slovenština je skutečně natolik příbuzný jazyk, že by neměl činit výraznější potíže ani dnešním adolescentům (mám děti a vím, co říkám). Pro neznalé je to možná obtížnější čtení, vzhledem k výsledkům průzkumů a statistikám má však většina našich čtenářů Slovenštinu natolik v krvi (z věkových důvodů), že je jim to úplně jedno. Zbytek čtenářů doufám uzná, že obsah i forma podání článků od Marka stojí i za případnou "námahu" při čtení. Jinými slovy - nečekejte, že budeme články Marka překládat. Je na Vás, jestli Vám informace v článcích obsažené stojí za přečtení ve Slovenštině.
Vážení, můžete si psát třeba v čínštině nebo vietnamštině. Začněte se cvičit. Např. Vietnamci tvrdě prosazují statut menšiny v České republice. Již jsem předeslal, že proti Slovákům nic nemám. Mám mezi nimi přátele a vycházíme bez problémů. Ale národ, který si neváží vlastní řeči nemá naději na přežití. Slovensko je poloviční, ale má zákon o úřední řeči. Proč asi? Stačí se obrátit do historie. Český národ je nepoučitelný. Odhlédneme li od doby dávné, kdy se čeští páni ze závisti nemohli dohodnout, kdo bude králem a raději posadili na trůn cizince, v době nedávno minulé nebyl český národ hlavní silou v rozpadu Rakouska-Uherska. Češi nadšeně tleskali Dubčekovi s jeho socialismem s lidskou tváří, ačkoli je jasné, že žádná diktatura nemůže mít tzv. lidskou tvář. Později poplácávali po zádech Bilaka a Husáka za pozvání bratrských sil. Sotva jsme se těchto ozbrojených bratrů zbavili a pominula diktatura proletariátu, v nastalé diktatuře kapitálu opět zveme cizí vojsko, nyní nových bratrů. Proč si je nepozvou Slováci a proč Poláci kladou podmínky? Domníváte se, že v protlačované IV. říši v Evropě čeština přežije? Je jen málo lidí, kteří si to uvědomují. Je potěšitelné, že mezi ně patří náš president. Útěchou nám je, že jsou jiné národy, které toto nebezpečí cítí. Tak jako se v historii rozpadl každý velký celek složený z více národů, nepochybně se za čas rozpadne i protlačovaná unie. Bohužel to bude s velkým třeskem. Ale to je již jiná kapitola. Bude pak Česká republika?
Toto je můj poslední příspěvek. Nejsem vlastníkem neukojeného ega, abych si ho musel denně vylévat na různých serverech a reagovat na každou, i primitivní poznámku. Tím samozřejmě nemíním Vaši.
jak s problematikou slučování Evropy a tím odvozovaného ohrožení Češtiny souvisí čánek psaný Slovensky na Českém webu? Máte pocit, že tím bude Čeština zapomenuta a bude "převálcována" Slovenštinou? Obávám se, že Vaše úvodní výtka slovensky psanému článku na našem webu není ani Vaším dalším příspěvkem obhajitelná.
(Já se naopak domnívám, že vzhledem k vývoji situace, je evropský integrační proces nutný. Evropa bude mít co dělat, pokud si bude chtít udržet své pozice - a to nemám na mysli vymezování se vůči USA, ale vzdorování tlaku Asie. A pokud si mohu vybrat, tak raděj připustím, že bude mírně ustupovat Čeština Angličtině nebo třeba klidně Němčině, než aby se silou měnila celá zdejší kultura k obrazu kultury Asijské. Tím ji nechci nijak napadat, jen mi přijde bližší celé historické kulturní dedictví Evropy. Je možné, že mé soukromé vnímání státní příslušnosti či národní identity je hodně podprůměrné, ale myslím, že je to menší problém, než kdyby tomu bylo naopak. Každopádně - Češtinu mám rád, Slovenštinu mám také rád. A v Evropě si můžeme leda tak pomoci.)
:no: tohle uz tu jednou u Markova clanku bylo tahleta debata o slovenstine.a myslel jsem,ze uz se to nebude opakovat.holt mylil jsem se nejsem dokonaly.tvuj prvni prispevek a hned takovy blabol.nemeli by jsme podle tebe taky vsichni jezdit v ceskych autech kdyz jsme v cesku?v tom pripade strel svuj Hyundai a migej pro Octavku >:-[]
sa preber ty trkvas ! bejvavalo a aj to asi len rok, ze este predchodca TV JOJ titulkoval ceske programy .. pokym nejaky zakonodarci nedostali rozum a nervalo im to zraky !!
sme sa narodili, povacsine vsetci v ceskoslovensku takze nemozu nam nikomu byt oba jazyky cudzie :-)
a k clanku > MARKO je KRAL !!!!
len tak dalej , tvoje clanky su vzdy za 100/100 :yes::yes::yes:
a neviem preco, ale tesi ma ze prave BMW / ako moja najoblubenejsia znacka medzi civilmi / sla prva
Máš naprostu pravdu, úředním jazykem je v Česku čeština. Na úřadech a institucích, například v Bohnicích. Odtamtud asi čerpáš své informace. Protože nejsi na úřadě, předpokládá se zde (bez nežádoucích asociací k těm úřadům) jaksi alespoň stopa inteligence. Také nemám nic proti Slovákům, ale zabednění Češi, to je dílo, Letily... Tak příště se tu nezesměšňuj úředním jazykem a trénuj čtení, třeba o BMW... ani setinu toho co je v článku o BMW nevíš. Možná to bude proto, že ti ostatní znají nejen úřední jazyk...
Tak to jsem si zase počet´. Neříkám, že BMW je nějaká ikona aut, přeci jen, máme tu cromy a brava, ale i tak, člověk se alespoň dozví, jak se budou vyrábět auta o která je zájem.
Tak teď si Markův článek přečtu ještě jednou. Pak ještě jednou, abych věděl, jak to do budoucna plánuje ten z nejlepších, bavorskej bůh.
A Marko... sakra... jen pochvala, jen velká pochvala :yes::yes:
:yes: PS: Je dobře, že jsi vzpomenul ikonu ikon, Cromu. Vynikající motory a podvozek, auto vysloveně pro řidiče. A za naprosto konkurenceschopnou cenu...si vůbec říkám, jaktože se u nás může prodat byť jediné BMW 5 kombi, když je to Croma...protože prečo BMW a nie Cromu? Čo? Notak!!!! >:-[];-)
Moc pěkný přehled! Napadá mě, že když se tohle donese někomu z vedení BMW, tak z toho možná lidem uvnitř veselo nebude - i když...konkurence si zřejmě takovéto info také umí sehnat, tak nemusíme mít špatný pocit, že jsme na BMW něco "práskli" ;-). Tak ještě jednou díky, já si jdu představovat ten crossover mezi kombi, sedanem a kupé... >:D:yes:
Kazda automobilka ma ramcovy prehlad terminov a prichodu konkurecnych modelov na trh. Takze, myslim, ze oni o novych BMW nejakym sposobom tiez vedia...
>:D Ono, ten crossover znie strasne, ale nakoniec z toho moze byt nieco ako kombi s prudko klesajucou strechou. :-)
Průmyslová špionáž není pojem zapomenutý, v automobilovém průmyslu funguje dokonale a víc než kde jinde, klíčový hráči vědí o sobě naprosto všechno.
Ten crossover už běhal po netu i ve formě skic, vůbec to nevypadalo špatně.
Jinak, pěkné info, potvrzuje, že přerod BMW se zdařil, sice šíře záběru pokrytí segmentů (resp. tvorba nových)nutně znamená určitý ústup od ultimativnosti předchozích generací BMW, ale pokud mělo mít BMW šanci na úspěšnou existenci v 21. století, byla změna nutná, stačí se podívat, s jakými problémy se potýkají úzce vyhraněné značky v posledních letech. A ten design, blábolení o designových temnotách (rytíř temnot apod.) se obykle ozývá právě z těch temnot, vlastních, duševních. BMW zabírá svůj kus automobilového trůnu velmi jistě a sebevědomě, tyhle Markovy skvěle podané informace naznačují, že jeho širokou bavorskou zadnici z toho trůnu jen tak něco nesešoupne. :-);-)
jj, BMW má slušně našlápnuto. Vypadá to, že si pozici lídra segmentu nějaký čas udrží, i když Audi se teď taky hodně snaží a Mercedes se jistě taky nenechá zahanbit. Snad se k této spršcě novinek brzy přidá i Jaguar a třeba i Alfa Romeo a bude to úplně super.
[odkaz]
Crosssover je nakoniec vzdy nieco, co prevazne patri do niektoreho zo znamych segmentov. Cize X1, X4 budu SAV dolnej, resp. nizsej strednej triedy, CSV, CS, a V5 (PAS) budu "velkopriestorove" auta nizsej strednej, strednej a vyssej strednej triedy. Este zalezi na tom, ci to nie je napisane kurzivou. Ak ano ide o projekt, ktory je zamyslany, alebo nebol oficialne potvrdeny.
Nastupca patky je uz rozpracovany.
...co povedat? Aj keby si si to vsetko vycucal z prsta...akoze viem ze nie, je to zakazdym fantasticke citanie. Ako to vlastne robis, ze vidis takto automobilkam priamo do kuchyne? Nie, ja to radsej nekcem vediet. Tato informacia by ma urcite stala zivot! >:D
P.S.: Nieco o novej CSL?
Markovy clanky povazuji za ctenarsky z nejlepsich. Obsahuji vsechno, co pro me clanek o autech ci automobilismu ma obsahovat. Bez zbytecnych kudrlinek fakta a zase fakta napsane velice privetivou cestou. Slovensky jazyk mi k tomu jaksi patri. Jiz drive jsem psal, ze je to jako Dempsey a Makepeace v Ceske televizi. Po originale je mi slovenska verze nejprijemnejsi. Vyborna prace a velke diky Marko.
Stačí se podívat na autora článku a hned vím, že kvalita je zaručena a to z pohledu informací i formou jejich podání. :yes:
Takže jen tak dál a velké poděkování navrch.
BMW...Kdysi jsem tuhle značku měl velmi rád a jeden zástupce její bohaté historie mi dodnes stojí v garáži. Nebyl jsem nekritický obdivovatel - i na svých láskách nalézám chybičky - ale prospekty s modrobílou vrtulí ležely vždy nahoře a já uvažoval, jestli se mi v garáži vedle veterána objeví i nějaký ten novější zástupce.
A pak přišel ten, jehož jméno nevyslovuji. Černý čaroděj, pán temnot a hrůz. Jediným máchnutím zničil všechno. Rokem 2001 a sedmičkou E65 začala rychlá agonie. Pro mě se BMW rozplývalo jako zmrzlina na slunci. Krásné, čisté a elegantní linie mizely, nastupovala hrubost, dojem pancéřových strojů, jakoby vystouplých z propagandistických filmů o několik generací starších, snad i s hákovými kříži a zcela jistě s uřvanými oberlajtnanty za neprůstřelnými skly.
Teď Marko píše o naději. Snad o částečném návratu k tomu, čím pro mne BMW kdysi bylo. Nevím, jestli je to naděje BMW. Možná je to jen moje naděje. Ale je jen slabá - já už si v automobilovém světě našel jiné lásky. Místo modrobílé vrtule už mi ve snách vlaje zeleno - bílo - rudá trikolóra.
Svého starého Bavora pořád mám a nehodlám se jej zbavit. Je to svědek krásný, dávno zašlých časů.
Možná. Ale pro mě je to jedno ze tří nejodpornějších aut za posledních dvacet let, spolu se Ssangyongy Rodius a Actyon. A to myslím zvenku i zevnitř. A než se zeptáš - BMW 7er jsem řídil (740d) a uznávám, že technicky je vynikající. Ale z tvaru karoserie a bohužel i z interiéru mám dávivý reflex, o naprosto nesmyslném, neintuitivním a neergonomickém ovládání skoro čehokoliv ani nemluvě.
Matelko,sepni paty a pěsti,zastrč pupek a hlavně tiše poslouchej,když Tobě,ano Tobě,odpovídá znalec a zkušený fanda Beaumont,a hlavně mu sakra nevnucuj svoje Matchboxový výpotky ... 8-s
Báječně a s hořkým pocitem fandy bývalé elegance smutně zhodnocené jedno období modrobílé vrtulky.Nejsem majitelem,a bavorské beru jako symbiosu perfektního sportovce(pravda,dle masky agresivně nasupeného)s nezbytnou dávkou elegance(MB je třeba uzmout klientelu ;-) ).A pokud budu vybírat v alemanské prémii,tak spíše trojcípou.V čem se naprosto shoduji je fakt,že v poslední dekádě bavorské vozy "ztěžkly",dostaly pro mne v detailech až "barokní" křivky(nějak jsem jim nepřišel na chuť,a že jsem se snažil)a přidal se dojem prvoplánovité(bohužel ne rafinované a elegantní)agresivity...Faktem je,že některá řešení použili i "ostatní velcí"(i tam se vytrácí duch elegance p.Brunno Sacca) a BMW prodává jak pekaři ;-) .Nicméně částečný návrat k čistějším liniím bych určitě přivítal a věřím,že se tak stane >:D .Pan Braq by snad souhlasil...PS:Marko,u Diderota už o Tobě vědí a Universum jakbysmet...
Tak nadávat na designera je velice jednoduché. Vždyť to je přece on, kdo stojí za změnou jeho vzhledu... To možná ano. Ale to, že se má radikálně změnit design a jednou provždy udělat tlustou čáru za bývalými modely, o tom rozhoduje především vedení. Designer jen jejich požadavky realizuje. Už se to několikrát omílalo. V době, kdy Bangle začal kreslit první skici, bylo o změnách dávno rozhodnuto. A tento design byl později schválen někým "shora". Navíc design vozu je dílem celého vozu. A možná se budeš divit, ale tolik proklínaná záď BMW 7, s vystupujícím víkem kufru není jeho dílem.
Design nových BMW krásně dozrál a i dnes se za nimi kdykoliv otočím. Například BMW 5 je opravdu klenot :yes:
Čo sa týka exterieru, päťka bola klenotom od prvého momentu. Ako zle vyzeralo to auto na fotkách, tak krásne zap;sobilo v reále. Inak výborný článok, Marko :yes: Vyzerá to, že BMW sa nám čoraz viac "urbanizuje".
Tak (aj na priek tomu, že už to jasné dlhšie) som najradšej, že sa už aktívne testuje X1. Mal som dilemu: X3 alebo Suzuki Grand Vitara 2,4l automat (bude v septembri)? Je po dileme - teraz v septembri Vitara a za dva roky X1 3.0si(d) plná výbava! Na tú počkám určite!!!
Inak Tvoje články sú super, Marko. :yes:
A jak to vypada s novym M3 CSL? Predchozi M3 CSL je podle mych zkusenosti nejlepsi auto pro denni jezdeni a zaroven i adrenalinove vylety po vlastni ose na evropske okruhy. Bez problemu vydrzi pak i okruhovou zatez a to az 35.000 km na puvodnich kotoucich. V tehle cenove kategorii jsem zatim nepoznal lepsi auto pro takoveto pouziti. U ostatnich znacek dochazi k prehrivani oleje, praskani ci zvlneni brzdovych kotoucu a pod. A nebo jsou tu pro tenhle druh zabavy srovnatelna auta, napr. 911 GT3 (RS), ale ty jsou jiz cenove vyrazne vyse. Takze na novou CSL jsem opravdu velmi zvedav, zda se povede vylepsit neco tak dokonaleho. (Doplneni: Jsem si neprecetl poctive celou diskusi, takze ted jsem jiz na svuj dotaz nasel odpoved- tedy zatim zadne info o CSL):-)