Profi
Přihlásit pro přidání komentáře
jirik_kirij
"investice do elektromobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí"
Nějak zapomněli říct, že jen přemístili výfuk autobusu do jiného místa a že případná likvidace baterek až doslouží je dnes docela oříšek. ;-\
Nějak zapomněli říct, že jen přemístili výfuk autobusu do jiného místa a že případná likvidace baterek až doslouží je dnes docela oříšek. ;-\
jirik_kirij jest dalsi kdo vytvari hoaxy
takze jiriku, baterie z elektromobilu a tedy i elektrobusu maji v pripade BYD C9 zaruku 6 let a najezdu 300 tisic kilometru s kapacitou 75% puvodni hodnoty, pote je dale maji pouzivat v zaloznich backupech az do snizeni kapacity na 25%, coz se predpoklada ma nastat behem 11-12 let, a pote nastane recyklace, ktera se dnes dela z 98% a zbyla 2% se skladuji k nasledne dalsi recyklaci v budoucnu, mimochodem po recyklatech z li-on baterii jezdime i v CR, neb se primichavaji do asfaltu a betonu, uplne stejne jako se treba popilek z elektraren primichava do skvary 😉 v tech 2% jsou prvky ktere se prozatim nevyplaci recyklovat z hlediska financi, zbylych 98% se jiz dnes financne vyplaci recyklovat a znovu se z toho vyrabeji baterie, treba v bateriich LG ktere se pouzivaji v mnoha elektromobilech nekolika znacek se jiz dnes pouziva cca 10% recyklovanych materialu 😉
v clanku to myslym pisou i zde na bulvarauto.cz, tak FlixBus odebyra elektrinu od spolecnosti ktera distribuuje elektrinu jen z obnovitelnych zdroju, respektive nakupuje a dale prodava jen takovou elektrinu, ano v siti se oddelit elektrina neda, ale tim ze zakaznici priplaci za takovou elektrinu, tak je po takove elektrine poptavka i u dodovatelu a tedy vyrobcu elektriny, kteri na to reaguji prave vetsima vyrobnima kapacitama na takovou elektrinu 😉
takze jiriku, baterie z elektromobilu a tedy i elektrobusu maji v pripade BYD C9 zaruku 6 let a najezdu 300 tisic kilometru s kapacitou 75% puvodni hodnoty, pote je dale maji pouzivat v zaloznich backupech az do snizeni kapacity na 25%, coz se predpoklada ma nastat behem 11-12 let, a pote nastane recyklace, ktera se dnes dela z 98% a zbyla 2% se skladuji k nasledne dalsi recyklaci v budoucnu, mimochodem po recyklatech z li-on baterii jezdime i v CR, neb se primichavaji do asfaltu a betonu, uplne stejne jako se treba popilek z elektraren primichava do skvary 😉 v tech 2% jsou prvky ktere se prozatim nevyplaci recyklovat z hlediska financi, zbylych 98% se jiz dnes financne vyplaci recyklovat a znovu se z toho vyrabeji baterie, treba v bateriich LG ktere se pouzivaji v mnoha elektromobilech nekolika znacek se jiz dnes pouziva cca 10% recyklovanych materialu 😉
v clanku to myslym pisou i zde na bulvarauto.cz, tak FlixBus odebyra elektrinu od spolecnosti ktera distribuuje elektrinu jen z obnovitelnych zdroju, respektive nakupuje a dale prodava jen takovou elektrinu, ano v siti se oddelit elektrina neda, ale tim ze zakaznici priplaci za takovou elektrinu, tak je po takove elektrine poptavka i u dodovatelu a tedy vyrobcu elektriny, kteri na to reaguji prave vetsima vyrobnima kapacitama na takovou elektrinu 😉
takze ty dva elektricke FlixBus ve Francii jsou Yutong ICe 12metrove pro 49 cestujicich, s baterii 250kWh a dojezdem 150-200km na nabiti, a ty v Nemecku jsou BYD C9 pro 40 lidi, 350kWh baterka a dojezd az 320km s plnym komfortem, tedy klima, fiwi a podobny hovadiny, trasu v Nemecku cca 105km dlouhou zvladaji na otocku, tedy na nabiti jezdi nejakych 210km trasu
o cem clanek nepise je take to, ze FlixBus hodla u techto autobudu dobudoucna zacit vyuzivat zastavkove indukcni nabijeni jake funguje na asi 20 linkach MHD elektrobusu v Soulu, kdy zastavka je vybavena indukcnim nabijenim 2x80kW, takze pokud jsou zastavky vyuzivane 5 minut a jsou do vzdalenosti 8-10km, tak ten bus vpodstate muze jezdit nonstop, pri 45 minutach stani se pak nabije cca 100km dojezdu u toho BYD C9
v Nemecku jezdi trasu cca tech 210km a pak 3 hodky stoji
nechal bych to na tech spolecnostech, oni si to testuji a oni si na tom zjisti pro co to bude a nebude vhodne pouzivat
mimochodem elektrobusu BYD jezdi po celem svete jiz vice nez 300 tisic kusu, takze zkusenosti s elektrobusy nejake asi maji a vedi co delaji >😁
nejdelsi trasa tusim 36km a denni maximalni najezd na soupravu je neco prez 250km
ono na elektro zacina prechazet spousta mest v CR, ta prvotni vetsi investice se jim v horizontu par let vrati, respektive tem firmam co v danych mestech tu MHD provozuje