Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Plně elektrický autobus na dálkových spojích FlixBus v Německu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 10. 2018
2
12
Společnost FlixBus jako první dopravce na světě nasadila na pravidelné dálkové linky ve Francii a Německu elektřinou poháněné autobusy.

Autobusový dopravce FlixBus více investuje do elektromobility. Po pilotním projektu v dubnu, kdy FlixBus jako první dopravce na světě začal testovat elektrobusy v dálkové dopravě ve Francii mezi městy Amiens a Paříží, nyní nasazuje druhý E-Bus v Německu, na trase mezi Mannheimen a Frankfurtem. Německý elektrobus bude poháněný 100% čistou energií od GreenPeace Energy.

„Chceme se aktivně podílet na utváření budoucnosti v oblasti hromadné dopravy. Ačkoliv jsou pořizovací náklady e-busů nyní výrazně vyšší, jsme přesvědčeni, že investice do elektromobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO FlixBusu. „Jako dopravce tím také sdělujeme, že se může jednat o zlomový bod v oblasti mobility.“

Německý Flix-E-Bus dopravce nasadí na dvě zpáteční cesty denně, na cestě mezi Frankfurtem a Mannheimem zastaví na letišti ve Frankfurtu a v Heidelbergu. Díky spolupráci s GreenPeace Energy bude autobus poháněn čistou elektrickou energií. Podle studie Atmosfair ušetří během svého prvního roku provozu v porovnání s autobusem se spalovacím motorem přibližně 82 tun CO2 z emisí vypouštěných do ovzduší.

„Naším cílem je přesvědčit více lidí, aby se rozhodli využívat veřejnou dopravu nebo si vybrali sdílení automobilů a jízdních kol. Nestačí jen přejít na auta s elektromotory,“ dodává Sönke Tangermann, člen představenstva společnosti GreenPeace Energy. „Aby bylo vozidlo šetrné k životnímu prostředí, musí být napájeno čistou energií. Ke změnám v technologii je ale třeba také změnit způsob, jakým lidé mobilitu vnímají.“

Elektrobus se bude dobíjet jednou nebo dvakrát denně a přes noc na dobíjecí stanici na centrálním autobusovém nádraží Mannheim (ZOB) nebo přes dočasnou dobíjecí stanici ve Frankfurtu. Každá stanice má výkon 80 kilowattů.

FlixBus i nadále pokračuje v partnerství s klimatickou organizací Atmosfair, čímž cestujícím umožňuje kompenzovat emise uhlíku, které jsou vyprodukovány na jejich cestě. Tuto kompenzaci využívá asi 10 % zákazníků FlixBusu, v loňském roce více než čtyři miliony cestujících. Příspěvky v letošním roce putují na projekt na ochranu ovzduší ve Rwandě nazvaný Energeticky efektivní sporáky, který je akreditován Organizací spojených národů (OSN).

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Clanek jak capa
SamanAR
| 27. 10. 2018
staci se podivat na udaje z mest kde se v MHD elektrobusy vyskytuji, dojezdy to na polovinu nezkracuje, u mestskeho provozovani elektrobusu se uvadi spotreba i elektrobusu do 12m na 80-90kWh na 100km, uvadi to jako realnou spotrebu z testovani v provozu, co jsem hledal, tak u naftovych autobusu 12m se v takovem rezimu provozu uvadi 40-50 litru nafty na 100km
Clanek jak capa
SamanAR
| 27. 10. 2018
hele u nas ve meste pred tusim 10 lety presli z nafty na CNG, porouchala se jim plnicka a museli jezdit tankovat asi 40km do HK >:D , ted od listopadu 6 z 10 autobusu bude nahrazeno elektrobusy, nabijecky v nove vybudovanem depu u rozvodny zdejsi elektrarny, pokud se osvedci, maji se i zbyle 4 nahradit behem 2 let elektrem, protoze s CNG meli jen problemy, caste poruchy ze i nekolik tydnu museli rusit jednu ze 4 linek, 2 shoreli, a ty autobusy jsou neskutecne hlucne na coz si stezuji mistni obyvatele

nejdelsi trasa tusim 36km a denni maximalni najezd na soupravu je neco prez 250km

ono na elektro zacina prechazet spousta mest v CR, ta prvotni vetsi investice se jim v horizontu par let vrati, respektive tem firmam co v danych mestech tu MHD provozuje
Clanek jak capa
SamanAR
| 27. 10. 2018
BYD uvadi 6 let zaruku a najezd 300 tisic km s garanci poklesu ktery nespadne pod 75% puvodni hodnoty, dale uvadi 4000+ nabijecich kompletnich cyklu, ty kapacity jsou vyuzitelna energie, veskutecnosti maji ty baterie o 8-10% vetsi kapacitu

nechal bych to na tech spolecnostech, oni si to testuji a oni si na tom zjisti pro co to bude a nebude vhodne pouzivat

mimochodem elektrobusu BYD jezdi po celem svete jiz vice nez 300 tisic kusu, takze zkusenosti s elektrobusy nejake asi maji a vedi co delaji >:D
To se fakt vyplatí
SamanAR
| 27. 10. 2018
jirik_kirij jest dalsi kdo vytvari hoaxy

takze jiriku, baterie z elektromobilu a tedy i elektrobusu maji v pripade BYD C9 zaruku 6 let a najezdu 300 tisic kilometru s kapacitou 75% puvodni hodnoty, pote je dale maji pouzivat v zaloznich backupech az do snizeni kapacity na 25%, coz se predpoklada ma nastat behem 11-12 let, a pote nastane recyklace, ktera se dnes dela z 98% a zbyla 2% se skladuji k nasledne dalsi recyklaci v budoucnu, mimochodem po recyklatech z li-on baterii jezdime i v CR, neb se primichavaji do asfaltu a betonu, uplne stejne jako se treba popilek z elektraren primichava do skvary ;-) v tech 2% jsou prvky ktere se prozatim nevyplaci recyklovat z hlediska financi, zbylych 98% se jiz dnes financne vyplaci recyklovat a znovu se z toho vyrabeji baterie, treba v bateriich LG ktere se pouzivaji v mnoha elektromobilech nekolika znacek se jiz dnes pouziva cca 10% recyklovanych materialu ;-)

v clanku to myslym pisou i zde na bulvarauto.cz, tak FlixBus odebyra elektrinu od spolecnosti ktera distribuuje elektrinu jen z obnovitelnych zdroju, respektive nakupuje a dale prodava jen takovou elektrinu, ano v siti se oddelit elektrina neda, ale tim ze zakaznici priplaci za takovou elektrinu, tak je po takove elektrine poptavka i u dodovatelu a tedy vyrobcu elektriny, kteri na to reaguji prave vetsima vyrobnima kapacitama na takovou elektrinu ;-)
Clanek jak capa
pjotri
| 27. 10. 2018
ve Vidni nadsene nakoupili autobusy (mestsky) na LPG.. Ted polehoucku a potichoucku presli zmet na naftu.. Proc asi? Proste se to nevyplatilo i s ohledem na emise. Nakoupili ted hafo 4 napravovych kloubaku a ty LPG zmizly neznamo kam.. Ve meste maji ty elektrobusy asi smysl, i kdyz treolejbusy asi jeste nejsou out. Vyzaduji sice vedeni, ale jinak je to bez problemu. |Tady vidim velikej problem v tom dobijeni. Jeden, dva busy... Mozna.. Ale 200 - 500 kousku? A pokud by musely nabijet, v podstate, ve stejnou dobu? To si neumim moc predstavit.. Logisticky dost problematicky. To plati, ostatne, i pro osobaky. Kdyz vidim fronty u ONO, kde tankujes cca 5 minut.. A ted si predstav stejnej pocet elektromobilu, jak tankuji 3 hodiny.. Desna predstava.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku