Miniaturní Renault končí na českém trhu. Model zmizel z konfigurátoru na stránkách dovozce stejně jako jeho ceník. Přinášíme ohlédnutí za všemi generacemi tohoto modelu!
Vytvoření současné generace na platformě Smartu s motorem vzadu byl pro Renault mimořádně nešťastný krok, na což prozíravé hlavy upozorňovaly již při jeho premiéře. A potvrzuje se to do puntíku! Vždyť jediná skutečná přednost tohoto autíčka je jen ten extrémní rejd předních kol, ale vše ostatní je na něm špatně (vysoké těžiště, špatné vyvážení - velká citlivost na boční vítr, mělký kufr, přístupnost motoru atd, atd.). :-!
Dnes se láme hranice okolo $200 za jednu kWh (před dvěma lety to bylo cca $500). Takže takový 40kWh akumulátor stojí cca $8000 (180 tisíc Kč). Očekává se, že kolem roku 2010 by se mohla prolomit magická hranice $100 za kWh.
Hlavně taky když jsi jel do hyperu koupit vajíčka a dal je v poslední generaci na dno kufru a domů jsi je přivezl natvrdo, tak to moc na praktičnosti taky nepřidá. :-)
Tak možno dajú dokopy Zoe a Twingo a nahradia ho jedným modelom... Ale chcelo by to ešte popracovať na cene bateriek, ešte stále sú nekresťansky drahé.
S malým autem sotva udělají díru do světa, stávající trend jim nějak nepřeje. Leda by to bylo mikro SUV, to chce přeci každý. Protože jsme světadíl invalidů, kteří nutně potřebují ta SUV kvůli nastupování.
Nástupce nejspíš bude už nějakým způsobem elektrický.
Ale áno, s tým samozrejme súhlas. Twingo proste zabili, to je bez debaty,Chceli ušetriť (spoločný koncept so Smartom), a zároveň zafrajeriť niečím novým (motor vzadu). Nevyšlo to.
Čo sa tej kritiky týka - ako sa hovorí, kto chce psa biť, palicu si nájde. U Renaultu sa mi zdá tej kritiky proste o niečo viac.
Twingo bližšie pôvodnému konceptu by sa určite páčilo aj mne, ale či by s ním urobili zase dieru do sveta, no neviem... Ale budem skôr skeptický, ak spravia nástupcu, možno budú zase chcieť byť iní a odlišní... nakoniec, Twingo končí len na českom a slovenskom trhu, nekončí úplne.
Je to Novo mesto, které je opravdu ve Slovinsku. V článku je to správně. Ona je slovinština takový sympaticky příbuzný jazyk, napadá mě například počivališče, krompir, lubenica...
Twingo mělo právě díky tomu hravému designu více příznivců, než ostatní miniauta, snad jen s výjimkou Pandy (ale tu táhne domácí trh, jinde tak slavná není). Bohužel to, co s ním provedli ve třetí generaci, byla prostě vražda. Doufám, že ve čtvrté se vrátí zase k původní koncepci.
A že Renault má spoustu kritiků? Kdo je dnes nemá? Citroën za design, Peugeot za interiéry, VW za nudu, Ford za přeplácanost, Toyota za design, Korejci za svůj původ samotný, prémiovky za předraženost s mizerným přínosem... Všude se někdo a něco najde, aby to lidem vadilo.
No ja Ti neviem, ja mám pocit, že Renault mal vždy kopu kritikov, nech robil čo robil, podobne ako iní Francúzi. Vždy sa našli modely, ktoré nejakej časti publika nesedeli. Je to asi údel priekopníka, ktorý tlačí vždy nové a iné riešenia, aby dostál povesti, a preto koľkokrát opustí aj dobrý koncept. Na druhú stranu ktovie, ako by Twingo podobné tomu prvému obstálo dnes - svet je iný, autá sú iné, ľudia sú iní, nečudoval by som sa, keby o dvojdverové mini-MPV, hoci praktické aj milé aj lacné nezakopol ani pes.
třeba to, že geniální první generace měla v základu lůžkovou úpravu, kdy se sklopila opěradla i zadních sedadel. Druhá generace byla velkým zklamáním a třetí snad ještě větším. Jedinou chybu první generace vidím v absenci otáčkoměru - stačil by i digitální segmentový. Renault ničí jednu skvělou koncepci za druhou, třeba nový Espace je taky nepraktický kočkopes o ničem.
Snad jedině Frantíci dokážou zcela zabít geniální vůz. Místo rozvíjení původního úžasného nápadu ho zcela zlikvidují nejprve podivným euroautem a pak pochybným konceptem na ještě pochybnějším základě.
Tedy už jen prosté "nechápu" opravdu nestačí.
První generace byla dokonalá "bomba"... Renault trefil "desítku"!! Bohužel poslední verzí mířil zcela mimo terč - to byl malý a hlavně nesmyslně vymyšlený vůz. Naprosto nepraktický... Na českém trhu i u takto malých aut se hledí na praktičnost, kufr a tak. No a tady bylo Twingo zcela mimo mísu... Škoda že skvělou historii modelu degradovala poslední verze :-(8-s