diesel upadá masivně, protože do toho výrobci nechtěj cpát velký prachy za vývoj a bez nich to nesplní nové přísné limity.
Bohužel některé značky zaspaly totálně vývoj moderních benzínů a ted skoro nemaj co prodávat, viz třeba Jaguar
A jaký to byl ten pohled vašeho města? Kodiaq se nejčastěji prodává ve specifikacích za milion a víc, a to pochopitelně není zrovna nejběžnější soukromé auto. Naopak Karoqa si spousta "soukromých" nepodnikatelů běžně koupí místo oktávky. Takže logicky, jako se oktávek prodá víc než Superbů, prodá se Karoqů víc než Kodiaqů. Na to asi není třeba být Einstein a překvapuje mě, že to někoho překvapuje.
U Dacie jsem si všiml, že byl velmi velký nárůst Dokkeru, asi nějaká velká flotila nakupovala...ale i tak mají čísla hodně slušná. Já se tomu teda nedivím, nový Duster je fakt pecka za ty peníze :yes:
Cena je na úrovni spousty konkurence. Problém je v tom, že Kodiaq má homologované jen 3verze pohonu, všechny s 2,0TDI, zatímco Karoq 10 verzí motor/převodovka, z toho 4 benzínové. Donedávna Škodě vůbec nejel konfigurátor, nešla několik měsíců objednávat auta do výroby. Divím se, že vůbec něco prodali.
Ano, řekl kam patřej:
"možná proto, že si z dětství pamatuju železnou oponu, kdy se nesmělo nikam,mě svobodné cestování fascinuje.Máme pár dní času? Super, zajedeme k moři. S elektromobily nic takového možné nebude.Pokud se skutečně rudozeleným bojůvkám podaří zakázat diesely a natlačit nás do elektromobilů, bude to pro mě stejné, jako kdyby někdo opět začal natahovat ostnaté dráty"
Ako mohli niektore automobilky tak zufalo zaspat a nepripravit sa na nove predpisy. V automotive je vsetko tak podrobne planovane a zrazu je tu chyba hodna socialistickych planovacov...
Nepopírá? Vaculík chce naftový auta, je nas.ranej z nesmyslné hysterie okolo nich, ty tu propaguješ pravej opak. Tak jakýpak "nepopírám Vaculíka". Neví o tom on víc než ty? Tedy aspoň to tu pořád tvrdíš. Teď najednou když ty "víš" že je to správně, tak se Vaculík plete?
" Kdo četl článek užasl nad tím, jak jak nečekanými a neohlášenými změnami a v jak krátkých termínech dnes EU konstruktéry aut trápí"
....."Zkrátka samotná EU neustálými až hysterickými změnami předepsaných homologačních metodik zadělává na systém, kdy nové homologace přicházejí na trh zcela bez předstihu"
MARTIN VACULÍK , Speciál Světa motorů
"...euroúředník nic nerozhoduje"
HAMMUNASAKRA, časopis Kůň a pes
Když jsem totéž psal před půl rokem z pohledu našeho města a širšího okolí, sesypali jste se tu na mě jako vosy a dočkal jsem se jen spousty urážek... A hle, Slunko mělo zase pravdu.
V PSA byli rychlejší a stáli dřív ve frontě na homologaci. To nezpochybňuju. Jen říkám, že všechny by stejně v daném termínu vzhledem k celkovému množství homologací nestihli.
Ano, automobilky plánují roky dopředu. Ale předpisy a normy jim euroúředníci mění každou chvíli. A vzhledem k tomu, že měřící centra nemají neomezenou kapacitu a tentokrát se musí homologovat všechny verze konkrétního auta, nejsem si jistej, že mohli být připraveni všichni včas.
V PSA asi moc rychlí nebyli, jinak by neměl Opel pokles 42%. :-)
Zbytek souhlas, třeba Renault a Nissan mají velký propad a naopak Dacia ze stejného koncernu a výhradně s motory od Renaultu má velký růst, zkušebny v Rumunsku se s tím asi moc nemažou.
Celkem zajímavý je začínající mírný propad středních a velkých SUV oproti letošnímu průměru, uvidíme, jak se to vyvrbí do konce roku. Bohužel, razantněji upadají i MPV.
To je furt politika = ne technická znalost = to fakt nedáš ani tohle? :-)
Je to asi jako když Šichtařová matka pěti dětí kterou pro její levicový sklony uznáváš = když je to jen o ekonomice = de to. Tam nemívá chyby = sice jen opisuje a i když má pěknej titul docent = nikdy sem od ní nečet snad jedinou originální myšlenku = doslova opisuje. Myslim události = a po svym to převypráví = a de jí to a slušně tim vydělává. Neni ani vzdáleně jednička ve svym oboru = ale obecně: Když píše o ekonomice je to ok
Když zamíří mimo ní = ať do politiky, svý svatý války proti EU = a podobně = je to naprostá katastrofa >:-[]
Takže Vaculík a technika aut = za jedna. Dvakrát podtržená. Furt je jednička
S elektromobilama bych souhlasil s analýzou Tyoty = zatim je cesta hybrid. Benzín atmosféra + elektromotory. Opatrně nástup turba = už v 80. letech když poruchovost turb byla jistota jako že vyjde slunce = udělali pro Supru stejně jako dneska svý vlastní = a poruchovost byla tehdy nepochopitelný 1%
Proto i když sou průkopník elektropohonu = plug-in maj jedinej
Jak se vyzná v politice a třeba hifi = fakt netušim :-)
1. Vaculík rád naftový motor = pro jejich účinnost. Ale kam patřej = to jednoznačně vysvětlil už před 3 rokama v hodinovym pořadu na ČT24 po propuknutí Dieselgate
A víš že s jeho názorem na motory i celý auta = souhlasim. Naposled sem tu zmiňoval jeho opakovaný nadšení z R6 OM656 [odkaz] a setkalo se to se silnym odporem = myslim i od tebe ;-)
2. Absolutně nepopírám jeho technický znalosti a přehled atd. = ani vzdáleně ne! Tohle ale neni o technice = tohle je spíš o politice nebo tak :-)
A platí co sem napsal já = celosvětová reakce na levárny managementu VW a dalších automobilek = fakt přines ovoce = rychle a skvělý [odkaz] :yes:
3. už to chápeš? ;-)
Prostě viz já = 12:39 :-!
4. to se za toho Curtise stydíš? Mě nevadí že je gay = je to brilantní scénárista :yes::yes:
Jedno jestli 4 svatby a 1 pohřeb nebo eště předtim Beanovy scénky nebo druhej díl Lásky nebeský [odkaz] kterýmu sem dal plnej počet :yes::-)
Nezírej = Vaculíka nikdo nepopírá = v autech je to fakt borec = nemající u nás obdoby
A chápu že v prostředí kde se pohybuje = tohle co napsal slyší
Ale tohle co si citoval = nemá co dělat s technikou aut. A viz odkazy = je vidět že když se křivákum z managementu automobilek trochu šlápne na krk = hele a najednou to de :-)
Neni to o hodí nehodí = ale o tom co je správně. I když ti to hlava nebere = i takový lidi eště žijou ;-)
A s tou citací Richarda Curtise = tos fakt překvapil :yes::-)
Máš pravdu = a je fascinující že i po nápovědě opakuješ svý. Takže znova: euroúředník je furt jen úředník = nic nerozhoduje ;-)
A reakce EU na prasárny automobilek = je naprosto v pořádku. Nebo ty chceš dál [odkaz] reakce nejen EU ale na všech kontinentech přinesla [odkaz] :yes:
Takže pochvala světovejm úředníkum když jim tak chceš řikat = i když úředník sám = něco takovýho samozřejmě nerozhoduje :-)
Kůň a pes? To je [odkaz] a Notting Hill nebo Láska nebeská? Na to bych tě netipoval >:-[]
Ale Hugh Grant = no budiž ;-)
Jo už sem si vzpomněl = Notting Hill :yes: >:D
Víš že já sem [odkaz] mimochodem Accustic Arts = fakt bomba :yes::yes:
u nasich parkuje uz par dni novy compass... tmavomodry.... velkostne aj vizazou velmi podarene auto... uz v case jeho prichodu som tvrdil ze takto mal compass vyzerat hned .. ze toto uz bude mat uspech... a je to tu.. compass sa uz v eu predava ako teple rozky a pritom jeepu stacilo spravit len velkostne aj vizazou dobre posadene pekne a vcelku jednoduche sikovne auto .. nic zlozite... tak konecne
PS: ale osobne by som tmavomodru ( ani ciernu )
nechcel .. uplne zakryva tvary inak krasneho a elegantneho auta .. v cervenej je compass daleko vyraznejsi a krajsi .. a nazivo je compass az prekvapivo kompaktny .... to aj o 20 centi kratsia vitara na mna posobi svojim kubickym dizajnom akasi "objemnejsia" a mohutnejsia.. compass je vedla nej jasne stihlejsi a atletickejsi... uz len par tisic vyhrat [odkaz] ... za mna je skratka dokonaly :yes: