Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu pokračoval v poklesu. Daří se však Peugeotu a Dacii

David Bureš David Bureš 6. 11. 2018
176
52
Zobrazit náhledy (176)
Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster _dDacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster
I minulý měsíc v souvislosti s novými emisními normami klesl počet registrovaných vozů u nás. Peugeot nebo Dacia si však přesto meziročně pomohly.

Podzim není pro automobilky na českém trhu příliš šťastné období. V září začaly v Evropské unii platit nové emisní normy, na které nebyly všechny značky připraveny, některé musely výrazně redukovat nabídku, aby měly co prodávat, podle nových emisních pravidel. Patrné je to i na registracích na českém trhu, které byly nižší nejen v září, ale také v říjnu.

V říjnu 2018 bylo na českém trhu registrováno podle statistik Svazu dovozců automobilů 19.704 nových osobních vozů, což bylo o významných 15 % méně než před rokem. Spolu se zářijovým meziročním poklesem (o 28,1 %) to už ovlivňuje celoroční statistiky. Jestliže v prvních měsících roku rostly, teď už jsou na stejné úrovni jako před rokem. Od ledna do října bylo u nás 227.488 automobilů, o 0,53 % méně než před rokem.

Říjnový pád je přitom vidět napříč nabídkou. V top 20 značek jich je jen pět, kterým počet registrací meziročně vzrostl. Nejvíce Dacii, o neskutečných 85,6 %, která se díky tomu vyšvihla na třetí příčku mezi značkami s 1.286 registrovanými auty. Lépe dopadla jen tradiční královna českého trhu, Škoda, s 7.357 registrovanými auty (-0,1 % proti loňskému říjnu) a Hyundai (1.537 aut, -21,7 %).

Letos se významně daří také Peugeotu. V říjnu byl mezi značkami pátý, s rovnými 900 registrovanými auty, o 29,9 % více než před rokem. Pak už z top 20 značek rostl jen celkově dvanáctý Citroën (+16 %), čtrnáctá Mazda (+10,5 %) a šestnácté Volvo (+45,8 %).

Ostatní značky z nejlepší dvacítky klesly, nejvíce Nissan, a to o 73,6 %. Výsledných 177 registrovaných aut stačilo jen na devatenáctou příčku mezi značkami, zatímco před dvanácti měsíci byl dvanáctý. Množství značek pak bylo v říjnu jen na zhruba polovině loňských registrací, ať už Volkswagen (+48,2 %), Renault (-49,7 %), Seat (-53,4 %) nebo Audi (-53,8 %).

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaRegistrace v 10/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda7357-0,137,34
2.Hyundai1573-21,77,98
3.Dacia1286+85,66,53
4.Volkswagen1246-48,26,32
5.Peugeot900+29,94,57
6.Toyota857+5,24,35
7.Ford828-41,94,2
8.Kia696-20,63,53
9.BMW666-6,33,38
10.Mercedes-Benz636-23,73,23
11.Renault537-49,72,73
12.Citroën456+16,02,31
13.Opel323-42,21,64
14.Mazda305+10,51,55
15.Suzuki242-22,21,23
16.Volvo223+45,81,13
17.Seat220-53,41,12
18.Audi204-53,81,04
19.Nissan177-73,60,9
20.Fiat158-19,40,8
-CELKEM19.704-15,0-

Naopak na nejprodávanějších modelech pokles registrací až tolik patrný není. V top 10 modelů na trhu byly v říjnu jen tři, kterým počet registrací meziročně klesl. Konkrétně jde o Hyundai i30 (-15,7 %), Škodu Superb (-25,6 %) a Hyundai ix20 (-5,2 %). U Superbu ale můžeme tento pokles vysvětlit i pomalu se blížícím faceliftem, připraveným pro první polovinu příštího roku, u ix20 zase stářím tohoto malého MPV.

Hyundai navíc i přes tento pokles získal titul nejprodávanějšího auta zahraniční značky na českém trhu, který před rokem držel VW Golf. Nejprodávanějším vozem zahraniční značky, který se u nás ani nevyrábí, byla pak tentokrát celkově sedmá Dacia Duster s 477 registrovanými kusy. Nejvýše zůstává tradiční škodovácké trio Octavia/Fabia/Rapid.

Český trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ModelRegistrace v 10/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia2411+0,212,24
2.Škoda Fabia2071+22,210,51
3.Škoda Rapid1254+2,06,36
4.Hyundai i30624-15,73,17
5.Škoda Karoq602+45,13,06
6.Škoda Superb532-25,62,7
7.Dacia Duster477+51,42,42
8.Dacia Dokker353+370,71,79
9.Hyundai ix20347-5,21,76
10.Peugeot 2008314+59,41,59
11.VW Golf280-66,41,42
12.Renault Clio271+30,91,38
13.Škoda Kodiaq261-47,51,32
14.Kia Ceed252-33,31,28
15.Dacia Logan245+155,21,24
16.VW Polo217+2.0701,1
16.Ford Focus201-66,11,02
18.-19.Hyundai Tucson198-48,01
18.-19.Toyota Auris198+39,41
20.Toyota Yaris188-9,20,95

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - simon_sez
Fakt nechapem
simon_sez
| 7. 11. 2018
tak mylim, ze tento 'klub' ma uz kopec neregistrovanych clenov ;-)
ja som myslel, ci je aj nieco oficialne...
Avatar - _Karel_
Fakt nechapem
_Karel_
| 7. 11. 2018
To je takovej "klub" lidí, co ignorují hamunu. :-)
Avatar - simon_sez
Fakt nechapem
simon_sez
| 7. 11. 2018
to je nejaky tajny?
posledny funklub co si pamatam, mal DanielDesign/507 - dokonca aj s web strankou >:-[]
Avatar - Barrichello
Diesel a SUV
Barrichello
| 7. 11. 2018
Volvo je pseudoprémie, kromě SUV žádný nový nepotkávám a to sem v Praze denně.
Když vidíš Volvo sedan či kombi, je to 10-20 let stará vykopávka.

Koupit si XJ s R4 může jen magor.
Avatar - Emel
Fakt nechapem
Emel
| 7. 11. 2018
Karle, existuje takovej klub... napiš SZ woodymu, uvidíš, že ti to prospěje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku