Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nové BMW 3 odhalilo české ceny. Srovnali jsme je s konkurencí

88 komentářů

Avatar - white label
white label
Svatá prostoto...
Avatar - white label
white label
Jj, njn, asi se tentokrát chudák (čti hlupák) zapomněl poradit s Vaculíkem. 8-s 😉
Podobná tragédie byl tzv. R-tronic v "prvních" R8.
Avatar - praděda7
praděda7
Automaty jsou dobré, protože se jim automobilky věnovaly a manuály zanedbávaly. Důkazem toho jsou Mazda a Honda. Kdyby měla BMW tak dobré nebo ještě lepší manuály než oba zmínění Japonci, pak by se určitě prodávaly daleko víc. Já bych si představoval manuál s by wire ovládanou spojkou, která by chránila převodovku for starters..... :-!
Avatar - speedfred
speedfred
Manuál je fajn keď je možnosť výberu ,ale ani sa im nečudujem že ho vyradili (AR) a BMW pomaly robí to isté. Škoda toho, ale zase oplakávať to nejako nebudem. Tie automaty sú fakt dobré a aj pre automobilky je to asi jednoduchšie.
webpaja
Stinger a Giulia se u mě nijak neprotínají. Bohužel mi Julča sedí jen v QV kvůli motor a celkovému naladění a tam už je zase potřeba najít skladovku nebo minimálně jetý vůz, protože lahodná kombinace, kterou má Speedfred už v nabídce není.
webpaja
Meziplyny u VAG aut nejsou jen o širších botách, obecně je poloha brzda/plyn špatná a velmi nesnadno se učí spolu s horlivým a ne vždy konstantním posilovačem brzd ta správná poloha. Vyjma některých zatáček na okruzích totiž nikdy nechodíš na plné brzdy, ale dávkuješ a to není nic jednoduchého.
webpaja
Jel jsem M6 V10 se SMG a bylo to příšerné, motor nádhera, ale převodovka špatná. Pomalá, váhavá, ucukaná.
Market
Ja sa na ten manual nestazujem, nemam s nim ziaden problem a pride mi v pohode.
Aj jeden polsky YouTube tester ho vychvalil, dokonca ho porovnaval s TYPE R.
Jazdim ale iba po okreskach, na okruhu, kde by auto dostalo vazne poriadne zabrat, som nebol a nakolko mam Slovakiaring dost daleko, ani sa nechystam.
Co sa rozmiestnenia pedalov tyka, tak s tymi medziplynmi je fakt problem.
Musim mat sirsie topanky.
Avatar - Dinar
Dinar
Manuál má smysl v autech, kde převodovka stíhá, tohle spec. není případ vw, potažmo seatu, v autě jako je cupra R se předpokládá, že se bude na něj tlačit, jenže převodovka je stejná, jako v dýzlovém golfu, pomalá, při svižné jízdě kostrbatá. Manuál v cupře mi přišel jako nejslabší článek toho auta, plus vw rozmístění pedálů nepřátelské vůči meziplynům, fakt by mě zajímalo, co na této kombinaci řidičský entuziasta vidí.
Avatar - Dany
Dany
Ja viem, ale chlapi sa bavia o manuálnom manuále. To mi práve nie je jasné, či do M3 nedávali iný manuál ako do ostatku. Predpokladal by som, že ano.
M3 E92 som jazdil práve s automatom, tak si neviem spraviť predstavu o tom manuále.
Avatar - Dinar
Dinar
Jestli se bmw v převodovkách něco nepovedlo, bylo to právě smg, v podstatě jedno, která generace.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo máš pravda na začátku až tak ne = ale pak.. :yes😒br />
Dneska je klasickej HDM automat = 10ti stupňovej Aisin = v přeřazování rychlejší 😄

Nejsem až tak starej = ale mám dojem že nás tak nějak ta technika předbíhá >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sakra = těsně vedle >😁
Avatar - speedfred
speedfred
SMG je robotizovaný manuál čo spomína hamuna
Avatar - Dany
Dany
ale tu je reč o manuále 😉
Market
Ja tankujem 100 oktanov do CUPRY, 95 oktanov do mestskeho auta pre zenu a diesel do sluzobneho. Ale nebol som na benzinke uz asi 2 tyzdne, tak vobec nemam aktualny cenovy prehlad.
Avatar - speedfred
speedfred
no neviem neviem či to bolo moc povedené , min prvá generácia SMG
Avatar - speedfred
speedfred
to som vč. čumel keď som tankoval benzín za 30,90 a nafta stála 32,50
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V emkách roky bylo SMG = sekvenčně manuálně řazená převodovka = od Geartragu = teda společný dílko BMW + Geartrag. Povedlo se :yes:
multimatlal
Každopádně já nejspíš skončím u 330i, protože čtyřkolku nechci. Takže pokud nebude 340i rwd, mám to vyřešeno. Výkon 190 kw mi ve finále stačí.
Avatar - speedfred
speedfred
Všetko ok , len som sa pýtal.
Pred AR som mal BMW a infotaiment mi v Alfe príde v nejakých veciach dokonca lepší, grafika navi a obraz park. kamery je ale fail to je pravda.Volanty majú u BMW tak isto lepšie ale multifunkcia (tlačítka) mi viac sedí v AR. Mám manuál , ale kámoš má AT a vo voliči prevodovky nevidím chybu.
Ceník majú možno vyšší ale aj nejaký "cenový jemnocit" u nich funguje
Stinger ma celkom ohúril keď som ho videl v začiatkoch ale teraz už nie, a hlavne ja mám radšej sedany/kupé.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Alfa je v pozici že nemá na výběr. Na cenu má velkej vliv množství vyrobenejch kusů = i 3er se propadla z dřívějších statisíců na asi 200t. kusů v končící generaci

Když se Giulia začne prodávat 2x 3x víc = bude tam prostor pro lepší cenu 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
multimatlal
Za mně to druhý. Jako že ještě na jaře bych jako petrollhead bral naftu jako rozumnější řešení, tak já osobně už rezignoval tlaku. Diesel podle bude pranýřovaný čím dál víc.
Market
Ak bude existovat M340d xdrive, tak versus M340i xdrive (obe verzie budu bez manualnej prevedovoky), a musel by som si medzi nimi vybrat, tak by to bola vazne velmi, velmi tazka volba.
multimatlal
Někdy je ten dojem subjektivní, co jindy přijde rychlé může být někdy při přehnaných očekávání zklamání. Zato 335d mi přišla už silná jako prase v tom nejlepším smyslu.
st.paul
Necháp ma špatne, ja som nepovedal, že Giulia je zlé auto, čo ani objektívne nie je. Zdraví rozum potrebovali pri cenotvorbe. Ruku na srdce, Alfa aktuálne nie je v pozícii, aby si mohla dovoliť túto cenovú hladinu, chce to čas a trpezlivosť. 2 vydarené autá (Giulia, Stelvio) po dlhých rokoch z nich prémiu neurobí a to slovo „prémia“ z duše neznášam. Áno, narážam na infotainment, ktorý v danej triede a cene jednoducho neobstojí. Ja s ním problém nemám, auto má jazdiť, stovky pestrofarebných ikoniek v ultra mega rozlíšení prenechám deťom. Bohužiaľ, zákazníkom to vadí, čo predaje jednoznačne ukazujú. S čím ale problém mám, je napr. volič prevodovky, ktorý je v mojej 159 o dve triedy lepší. Chceli páni ušetriť 2 €? Giulia je dobrá, ale stačilo dotiahnuť x detailov a bola by špičková. Na rovinu, pre fleetových zákazníkov je mimo hru a koľko majiteľov áut v tejto triede vyberá auto podľa jazdných vlastností? 10, možno 15%. Absencia verzia kombi je už totálnym faulom. Taliani sú v tomto proste charakteristický. Jednu vec urobia špičkovo, ale ďalšími dvomi drobnosťami ju zabijú a to neplatí len pre automobilový priemysel, viem o čom hovorím, vrámci práce s nimi komunikujem. Človek to buď prijme, alebo ide ďalej. Želám Alfe úspech, s týmto prístupom to ale ružovo nevidím. Ako fanúšik BMW si kúpil Giuliu, kolega ako fanúšik Alfy aj z vyššie uvedených dôvodov kúpil...Stinger. 😄
multimatlal
Podle mne s 330i bude chtít bmw hodně změnit poměr prodaných aut v benzinu vs nafta. To je podle mne hlavní úkol. Tzn. aby to jelo, ale důraz na spotřebu, tzn. hlavní argument, proč nemuset brát naftu.
Avatar - iudex
iudex
Aj to je možné, dokonca dosť pravdepodobné, keďže doterajšie 330e malo celkom solídny výkon a nástupca bude určite o dosť potentnejší (viac ale kvôli lepším baterkám než motoru). Osobne mám za to, že nadšeného vodiča by viac než výkonnejší štvorvalec potešil manuál, ale na ten môžeme zabudnúť (možno ešte v nejakom úplne základnom modeli typu 318i, ale nie pre 330i).
Avatar - Dany
Dany
Nemali M3 odlišnú prevodovku od ostatnej produkcie, vrátane tej 116d?
Market
Ano, a prave tento vykon som v novej 330i ocakaval, lebo pred jej uvedenim sa BMW bilo do prs, ze nova 3ka dostane najsilnejsi 2liter v jej doterajsiej historii...
Ja mam stale pocit, ze do tejto medzery este nejaky benzin nasukaju a realne predpokladam, ze tam bude hybrid M330e 😄
Avatar - iudex
iudex
Síce súhlasím, že medzi 190 kW a 275 kW je veľký odstup (85 kW/115k je dosť, to je jeden priemerný kompakt), otázka ale je, či sa nájde kupujúci, ktorému bude 190 kW málo a zase 275 už veľa a chcel by práve niečo medzi. Myslím, že takých moc nebude. Už 330i má parádne dynamické parametre na úrovni hothečov, komu ani to nestačí, pôjde rovno do 340i.
Btw. BMW má dvojliter B48 najnovšie naladený na 225 kW/304k, ale ten dáva do modelov na predokolkovej platforme, kde sa R6 nevojde.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, pre motorárov BMW by iste nebol problém dostať z dvojlitra ďaleko cez 300, možno až 400 koní ostatne pre X1 M35i je dvojliter naladený na 225 kW/304k), ale načo, keď je tu šesťvalec B58. A buďme radi za to, možno o pár rokov ani ten R6 nebude a potom sa budeme musieť uspokojiť s tými prefúkanými R4.
Avatar - speedfred
speedfred
"Ako fanúšik Alfy Giuliu nebudem z tohto hľadiska komentovať. V Alfe im chýba okrem bežnej ľudskej pokory aj zdravý rozum. Giulia vyzerá dobre, famózne jazdí, jej technika je nepriestrelná, ale zvyškom na konkurenciu (často ani v mainstreame) nestačí."

V čom im chýba zdraví rozum ?
Čo myslíš ten zvyšok na konkurenciu ? Infotaiment,LED svetlá alebo čo? Z infotaimentu by mohla byť navi lepšia inak ok.Spracovanie jazda zatial ok.
Ja ako fanúšik BMW som si kúpil Giuliu.
Avatar - iudex
iudex
330d neviem, ale skúšal som 335d a to bola slušná raketa, subjektívne v ničom nezaostávajúca za 340i, deficit 10 kW bohate vynahradilo 180 Nm navyše. K tomu príjemný hlboký zvuk trochu pripomínajúci osemvalcové Ameriky. Takže sa vôbec nečudujem, že BMW chce spraviť 40d ako M Performance model M340d.
multimatlal
Špatný to ale není, spíš nevím, co s ventilky, co udělá s nimi to lepidlo.
Freddka
Nojo tak co na to rict ... kdyz cca 200kW nestaci, musis si koupit vic, na to jsou u BMW celkem dobre pripraveni - 340i, M Performance, M3, Competition ... vyber je, to neni zadny problem.
Ale asi zjistis, ze za to budes mit dva az tri Seaty s 300 koniky, ale takovy uz je zivot... 😄

Ale vazne - proc by v BMW dolovali koniky z dvoulitru, kdyz tam na tebe ceka paradni radovy sestivalec, navic podle me za velmi lakavy penize 😄
Freddka
Nebo presneji - rozhodnes se, jestli nechces levnejsi klasicky pneu (ke kterym ti asi museji prihodit lepici sadu), to neni problem zaridit ... ale zaplatis za runflaty 😄
multimatlal
Já měl f30 330d na víkedn a dodnes na to vzpomínám, že mi připadala lehce za očekáváním z hlediska dynamiky.
multimatlal
Ok, chápu, ale já takové auto mám na obchodní cestování po ČR, tam nic moc nenaženu, takže pro takový styl já vyjadřuju "za kolik se s tím dá jezdit".

Když pojedu rychle, je mi v podstatě jedno, kolik to žere.
Gordon
Sebezapření je to správné slovo :yes:
Ono by se dalo jezdit za málo, ale to tě prostě nebaví >😒]
Market
Ja porovnavam iba vykon 190 vs 228 kW, kde 190 kW mi bolo malo.
A samozrejme hot hatch sa neda porovnat so sedanom.
A to ze 330d zerie malo a nie je na okreskach taka mrstna ako CUPRA velmi dobre viem. 😄
multimatlal
Porovnáváš neporovnatelné. Benzinový hot-hatch vs. ideálně (ve smyslu rozum/spotřeba/cena/výkon) motorizovaný klasický bmw sedan. 330d jede pěkně, žere málo a snadno ho po třech letech prodáš...ale čekat od toho výbušnou raketu, která ti dělá radost na okreskách je přece hloupost.

Naprosto chápu bmw, že to mizivé promile reálných prodejů 330i v manuálu ignoruje.

340i dejme tomu, ale opět pokud bude jen xdrive, tak manuál taky nedává smysl.
Market
Nakolko som mal F30 BMW 330d xdrive so 190 kW a 560 Nm tak ti mozem potvrdit ze mi to bolo malo a ze 228 kW v CUPRE je urcite lepsich...
Ale keby som si musel vyberat iba medzi R4 BMW 330i a R6 330d, tak si beriem radsej to 330d aj napriek ekofašistom.
Preferencia by sa zmenila, keby do 330i zacali davat manual, ale to asi nehrozi 😒
Avatar - fOE
fOE
Tak to doporucuji nahlednout do inzerce, kolik socialni premie temer bez vybavy jsou automobilky schopne vyprodukovat a kolik toho koupi nejen firmy, ale i soukromnici. 3L benzin v latce, bez navi, tempomatu a se sporakem misto AAC nikdy nebyl zadna rarita. Naftaky radeji nezminovat.
Porovnani "cena od" kulha vzdycky, ale ani v premii nekulha o nic vic nez jinde.
admin badge
David Bureš (Auto.cz)
Dobrý den, runflaty jsou dodávány na přání, bez dodatečného příplatku.
st.paul
Porovnávať v tejto triede ceny „už od“ a vyvodzovať z toho nejaké závery je trošku mimo. Tu sa základ nielen nekupuje (možno okrem taxíkov), ale ani nevyrába. Minimálna suma na to, aby to vyzeralo aspoň z časti ako na PR fotkách (hlavne interiér) bude chcieť min. 15 000 € navrch. Na druhej strane je fakt, že sa dá uhrať slušná zľava, predvádzačky niekedy klesajú až na úroveň bežného a TOP vybaveného (nie zlého) mainstreamu. Treba ale uznať fakt, že koho pri BMW zaujíma hlavne podvozok a dobrý motor a nepotrebuje infotainment zo star treku, prípadne sedačky prešívané niťou z * bieleho tigra, do 45 000 € sa vojde. Ako fanúšik Alfy Giuliu nebudem z tohto hľadiska komentovať. V Alfe im chýba okrem bežnej ľudskej pokory aj zdravý rozum. Giulia vyzerá dobre, famózne jazdí, jej technika je nepriestrelná, ale zvyškom na konkurenciu (často ani v mainstreame) nestačí. O to smutnejší je fakt, že Alfa žiaden facelift nepripravuje a dokonca sa reálne črtá rozhodnutie o tom, že Giulia nebude mať ani nástupcu. Stelvio sa naopak, vrámci kategórie predáva slušne. Giulia celkom od začiatku výroby: UK: 48828, USA: 18674, Stelvio UK: 40227, USA: 12667
webpaja
😉 Chtějí vzít pěkně pod krkem
Avatar - Beefcake
Beefcake
"iba"...
Tak to bude asi ten Seat lepsi. >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ta cena "od" je naozaj fajnova. Hlavne ten 190kW benzin. By som v prospech motora kludne obetoval vybavu.
Market
Pisalo sa aj o M340d.
A mozno tam bude hybrid M330e 😄
Avatar - speedfred
speedfred
v tej výkonovej medzere bude nejaký dízel >😒]
Market
Ale R6 (M340i) bude mat az 275 kW. Mne tam pride velka diera medzi 190 kW (330i) a 275 kW (M340i). Proste R4 (M330i), alebo R6 (340i) s vykonom okolo 230 kW by vyplnila tuto medzeru.
Avatar - white label
white label
To ale není motor/auto od BMW... 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak si kup starej Transporter >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
dokazu aj viac ( isto ano ) ale na to maju zrejme ine motory nie? ... neznamena ze teraz kazdy dvojliter od mazdy cez hondu cez bmw az po seat musi mat cez 300 koni predsa .... vydolovat je jedna vec a spravit idealny motor na danu kubaturu druha vec.. 😉
Avatar - white label
white label
V tom případě bych prosil jeden R5 s možností napříč.
Avatar - lamal
lamal
to hej no interne komponenty tj creva sa menia podla vykonu, co je rovnake je blok, hlava a kluka to je otazne... najvykonnejsie verzie mavaju kovane creva, alebo piesty, pripadne kovove... vstrekovanie turbo sanie tiez... si myslis, ze vstrekovace pre 300 a 200 k motor su rovnake ? pisem len svoj nazor aj v dobe modularnych motorov byvaju rozdiely pomahajuce setrit... detajly presne tychto motorov samo nepoznam, mozno sa mylim... prepokladam ze dimenzovanie dielov sa riesi s velkou preciznostou aj pri modularite
Mig_35
no prostě skládají hrnky jak je napadne😊
Avatar - white label
white label
Protože BMW (3er/2erC), na rozdíl o Seatu a hlavně toho Ačka, nekončí na R4.
A hlavně, tvůj Seat asi nebude střední třída, tak jako 3er.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, taky to platí o R3 1.5l 😄
Avatar - speedfred
speedfred
načo vyšší výkon keď na to majú R6 motory
Market
A este by som chcel vediet, preco BMW z dvojlitra vydoluje iba 190 kW, ked moj Seat ma z dojlitra 228 kW? A to nehovorim este o vykone Mercedesu A45 AMG, ktory ma tusim 280 kW.
Arese
To fakt u nové trojky BMW po letech přestalo montovat pneu typu runflat, nebo jenom autor článku zešílel? >😁
Arese
Fakt smutné. A neomluvitelné! 8-s 8-s 8-s :no:
Mig_35
Tohle jsou nové motory, kdy má čtyřválec i šestiválec stejné válce, jen se prostě přidávají a ubírají, označení je tuším B... modulární stavebnice😊
[odkaz]
motor jako takový bude podle mého stejný, jiná verze bude až u M3/4 (oproti 40i)
Avatar - lamal
lamal
Myslim, ze to bude mat iny HW, rozdiel vo vykone je celkom velky, setri sa dnes na vsetkom... stacia casto ine piesty, kluka, mazanie, vstreky a podobne... moznosti je dost

Aj samotne 1.9 TDi maju mnoho zmien v mechanike, viac ako si laici myslia a to aj len vykonom lisiace sa verzie medzi typmi PD
Mig_35
320i je podle mého stejný motor, tedy určitě je to stejný motor, otázka je, jaké je turbo, jestli z toho prostě zase nepůjde jenom softwarem "vyhonit" 300 kobyl a pak děj se vůle boží😊
Avatar - lamal
lamal
jj to chapem, manual je stale zazivnejsi drive... schvalne som si rypol do ziveho >😁
Mig_35
když mě baví ten proces kvedlání fofrklackem, dupání na spojku, atd.
Mig_35
reálně bude jezdit i za 7.5 ale se sebezapřením a na štreku... jinak v kombinaci 8.5-9.5 což je pořád krása.
Avatar - speedfred
speedfred
Presne tak , mám to podobne. Tie naše modely sú troška ultimatívnejšie a v normálnej prevádzke sa im asi moc nechce a za studena mám niekedy pocit akoby som radil v Prage V3S. Keď tomu ale dávam to už je iná pesnička.
webpaja
Sám víš, že VW převodovky fungují hladce jen do doby než na ně zatlačíš. Než se mi ohřeje olej v převodovce, je to matyrium. Ale pak? Dávám meziplyny nahoru i dolů a čím rychleji řadím, tím líp pracuje 😉
Market
Rovnako som sklamany, ze v 330i a M340i manual nie je. Nova 3ka sa mi velmi paci, keby som predal CUPRU R, tak by to bol horuci kandidat. Ale kedze poriadna 3ka uz nema prevodovku, tak po nej az tak velmi netuzim...
multimatlal
To ano, tomu rozumím. Ten příměr s vw používám. 😄
multimatlal
Na začátku ano, ale různě se píše, že možná ne definitivně.
Avatar - lamal
lamal
na co by ti bol u motora, kt nema vykonovu spicku ? aj tak by si nemal moc pozitok z prace s motorom ako to byva u R6 ... takto by si radil efektivne niekde okolo 5tis, pomaly jak na diesli >😁
webpaja
340 bude zatím pouze AWD.
Avatar - iudex
iudex
Ja som aj s vedomím toho slabého manuálu do neho išiel, lebo aj priemerný manuál mi poskytne viac ingerencie a pocitu, že auto ovládam ja, než najlepší automat. Ale je fakt ostuda, že hocaký Volksvagen má lepší manuál ako prémiová športová značka, o najlepších typu Honda a Mazda ani nehovoriac.
multimatlal
Pokud nebude 340 RWD, půjdu do něj. Podle mně bude jezdit reálně do 7,5 a na netu jsem viděl video s celkem pěkným zvukem vč. prskání do výfuku.
multimatlal
Já ten manuál taky popravdě v cenících nových bmw hledám, ale upřímně je to už jen taková nostalgie "dříve" narozených. Od 645, přes X1, 320 až po aktuální 116d, všechny manuály naprd, spojka odcházela do 100 tis. km. BMW úplně na manuály rezignovalo, co dělalo dáááávno bmw tím pravým bavorákem, tedy mimojiné manuál, to už je v propadlišti dějin. Zmíněná aktuální 116d, kterou asi jako jeden z mála oceňuji komplexně, tak jedinou vyjímkou - katastrofální manuál. Po všech stránkách - délky drah, nepřesnost i samotné zprevodování, kdy dvojka je od jedničky dalekoo jako u prvních SUV..
Avatar - Anonym
Anonym
BMW je Bakelitowe Motorowe Wozidlo přeci >😁
Avatar - iudex
iudex
Ešte je šanca, že bude manuál pri 320i. Ale to zase nebude šoférske auto z hľadiska výkonu. Úplne najviac z môjho pohľadu chýba manuál pri M340i, predsalen auto s označením M (M Performance) a predpokladá zákazníka, ktorého jazda a šoférovanie baví a k tomu sa manuál pýta.
webpaja
Jasně, že BMW není prémie, asi je to exkluzivní značka 😉
Mig_35
Manuál u 330i - není...
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byl odkaz na jiné automobilky >😁 Ale dle jednoho odborníka už BMW vlastně není prémie... včera jsem se to dozvěděl >😒] No projdi si diskuzi u DS7 >😁
webpaja
Já tam žádnou pseudoprémii nevidím, tedy jestli to nebyl nějaký tajný odkaz 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Benzinový dvoulitr se 190kw a jezdí pod 6 na sto... Tleskám BMW >😒]

Ale vážně, i cenově je to ale milé překvapení, zvláště v kontextu pseudoprémie, která se do toho taky nebojí jít přes 1M 😄