Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 3 odhalilo české ceny. Srovnali jsme je s konkurencí

David Bureš David Bureš 7. 11. 2018
120
88
Zobrazit náhledy (120)
BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3
Nejnovější generace trojkového bavoráku na český trh zatím přijíždí pouze s dvěma motory, benzinovým a naftovým čtyřválcem.

Zřejmě největší hvězdou letošního ročníku pařížského autosalonu byla nová generace BMW řady 3, která se u nás začne prodávat na jaře 2019. Už nyní však prostřednictvím zveřejněného konfigurátoru odhaluje české ceny. Na novou trojky s interním označením G20 si zatím musíte připravit minimálně milion korun.

Ceny startují na částce 1.002.300 korun, která se vztahuje na populární turbodiesel s obchodním označením 320d. Naftový dvoulitr má 140 kW a je v základu spárován s šestistupňovým manuálem, posílajícím jeho sílu 400 N.m na zadní kola.

K dispozici je však také osmistupňový automat, za příplatek 60.266 korun. Spolu s osmikvaltem můžeme daný motor pořídit také v kombinaci s pohonem všech kol. Varianta 320d xDrive stojí 1.125.800 korun.

Základní výbava není nijak bohatá, to ale mezi luxusními značkami není nic neobvyklého. Zahrnuje 16palcová kola z lehkých slitin, kožený volant, klimatizaci, tempomat, alarm, diodové světlomety nebo sadu na opravu pneumatik.

Nové BMW 3 – technická data a české ceny nabízených variant
Verze330i320d320d xDrive
Zdvihový objem [cm3]199819951995
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]190/5000-6000140/4000140/4000
Točivý moment [N.m/min]400/1550-4400400/1750-2500400/1750-2500
Převodovka8A6M (8A)8A
Max. rychlost [km/h]250240 (240)233
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,87,1 (6,8)6,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,84,4 (4,2)4,5
Základní cena [Kč]1.095.9001.002.300 (1.060.566)1.125.800

Rozšíření výbavy je pak nejjednodušší pomocí různých modelů, které zároveň upraví vzhled auta. Sport Line a Luxury Line shodně přidávají 17palcová kola, ambientní osvětlení, diodové mlhovky, automatickou klimatizaci nebo přední a zadní parkovací asistent. Sport Line stojící 101.400 korun (u 320d) má ale i přední sportovní sedadla nebo černé okenní lišty, zatímco Luxury Line přijde u 320d na 143.000 Kč a navíc nabízí kožené čalounění a palubní desku čalouněnou umělou kůží.

360p720p1080p

Tím ale příplatková výbava samozřejmě nekončí. Za všechny prvky zmiňme automatické ovládání víka kufru (+13.286,-), elektricky ovládané střešní okno (+32.526,-), vyhřívaný volant (+5.148,-), laserové světlomety (+53.924,-), vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu (+20.592,-) nebo head-up displej (+26.546 Kč).

Komu by pak v době brojení proti vznětovým motorům nafta nevoněla, může zvolit benzinový čtyřválec 330i se 190 kW. Je to také zadokolka, standardně však s osmistupňovým automatem, přičemž stojí 1.095.900 korun.

Tím zatím česká nabídka končí, postupně se však bude rozšiřovat. Mimo jiné už je potvrzen příchod benzinového čtyřválce 320i (135 kW), šestiválce M340i xDrive (275 kW), slabšího turbodieselu 318d (110 kW) a naftového šestiválce 330d (195 kW).

Prozatím jsme alespoň nabízené verze srovnali s konkurencí, protože BMW 3 přichází do nabitého segmentu. Základní cenovka přitom není vůbec špatná, ať už v případně turbodieselu 320d (140 kW) nebo čtyřválce 330i (190 kW) je nižší než u jiných sedanů střední třídy luxusních značek.

Nové BMW 3 – cenové srovnání s konkurencí
ModelBMW 3Alfa Romeo GiuliaAudi A4Jaguar XEMercedes-Benz C
Verze330i2.0 GME2.0 TFSI25t300
Pohonzadnívšechpřednízadnízadní
Zdvihový objem [cm3]19981995198419971991
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]190/5000-6000206/5250185/5000-6000184/5500190/5800-6100
Točivý moment [N.m/min]400/1550-4400400/2250370/1600-4500365/1200-4500370/1800-4000
Převodovka8A8A7DS8A9A
Max. rychlost [km/h]250240250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,85,26,36,55,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,87,65,87,16,5
Základní cena [Kč]1.095.9001.298.5001.172.9001.132.8021.105.940

Třeba u Mercedesu C 220 d je to ale způsobeno tím, že už v základu se na rozdíl od konkurentů spoléhá na devítistupňový automat, který jeho cenu logicky zvyšuje. Konkrétně na 1.073.270 korun. Podobně je tomu u Alfy Romeo Giulia, která s benzinovým čtyřválcem 2.0 GME (206 kW) stojí 1.298.500 korun nejen kvůli vyššímu výkonu ve srovnání se soupeři, ale také kvůli standardní spolupráci s pohonem všech kol.

Nové BMW 3 – cenové srovnání s konkurencí
ModelBMW 3Alfa Romeo GiuliaAudi A4Jaguar XEMercedes-Benz C
Verze320d2.2 JTDM2.0 TDI20d220 d
Pohonzadnízadnípřednízadnízadní
Zdvihový objem [cm3]19952143196819991950
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]140/4000140/3500140/3800-4200132/4000143/3800
Točivý moment [N.m/min]400/1750-2500400/1500400/1750-3000430/1750-2500400/1600-2800
Převodovka6M6M6M6M9A
Max. rychlost [km/h]240230240231233
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,17,27,78,36,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,45,14,34,94,4
Základní cena [Kč]1.002.3001.025.0001.029.9001.024.9911.073.270

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Oni to vážně udělali...
white label
| 10. 11. 2018
Svatá prostoto...
Avatar - white label
Oni to vážně udělali...
white label
| 10. 11. 2018
Jj, njn, asi se tentokrát chudák (čti hlupák) zapomněl poradit s Vaculíkem. 8-s ;-)
Podobná tragédie byl tzv. R-tronic v "prvních" R8.
Avatar - praděda7
Cenová realita
praděda7
| 10. 11. 2018
Automaty jsou dobré, protože se jim automobilky věnovaly a manuály zanedbávaly. Důkazem toho jsou Mazda a Honda. Kdyby měla BMW tak dobré nebo ještě lepší manuály než oba zmínění Japonci, pak by se určitě prodávaly daleko víc. Já bych si představoval manuál s by wire ovládanou spojkou, která by chránila převodovku for starters..... :-!
Avatar - speedfred
Cenová realita
speedfred
| 8. 11. 2018
Manuál je fajn keď je možnosť výberu ,ale ani sa im nečudujem že ho vyradili (AR) a BMW pomaly robí to isté. Škoda toho, ale zase oplakávať to nejako nebudem. Tie automaty sú fakt dobré a aj pre automobilky je to asi jednoduchšie.
Cenová realita
webpaja
| 8. 11. 2018
Stinger a Giulia se u mě nijak neprotínají. Bohužel mi Julča sedí jen v QV kvůli motor a celkovému naladění a tam už je zase potřeba najít skladovku nebo minimálně jetý vůz, protože lahodná kombinace, kterou má Speedfred už v nabídce není.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku