Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW 3 odhalilo české ceny. Srovnali jsme je s konkurencí

David Bureš David Bureš 7. 11. 2018 • 08:40
120
88
Zobrazit náhledy (120)
BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3
Nejnovější generace trojkového bavoráku na český trh zatím přijíždí pouze s dvěma motory, benzinovým a naftovým čtyřválcem.

Zřejmě největší hvězdou letošního ročníku pařížského autosalonu byla nová generace BMW řady 3, která se u nás začne prodávat na jaře 2019. Už nyní však prostřednictvím zveřejněného konfigurátoru odhaluje české ceny. Na novou trojky s interním označením G20 si zatím musíte připravit minimálně milion korun.

Ceny startují na částce 1.002.300 korun, která se vztahuje na populární turbodiesel s obchodním označením 320d. Naftový dvoulitr má 140 kW a je v základu spárován s šestistupňovým manuálem, posílajícím jeho sílu 400 N.m na zadní kola.

K dispozici je však také osmistupňový automat, za příplatek 60.266 korun. Spolu s osmikvaltem můžeme daný motor pořídit také v kombinaci s pohonem všech kol. Varianta 320d xDrive stojí 1.125.800 korun.

Základní výbava není nijak bohatá, to ale mezi luxusními značkami není nic neobvyklého. Zahrnuje 16palcová kola z lehkých slitin, kožený volant, klimatizaci, tempomat, alarm, diodové světlomety nebo sadu na opravu pneumatik.

Nové BMW 3 – technická data a české ceny nabízených variant
Verze 330i 320d 320d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 1998 1995 1995
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 190/5000-6000 140/4000 140/4000
Točivý moment [N.m/min] 400/1550-4400 400/1750-2500 400/1750-2500
Převodovka 8A 6M (8A) 8A
Max. rychlost [km/h] 250 240 (240) 233
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,8 7,1 (6,8) 6,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,8 4,4 (4,2) 4,5
Základní cena [Kč] 1.095.900 1.002.300 (1.060.566) 1.125.800

Rozšíření výbavy je pak nejjednodušší pomocí různých modelů, které zároveň upraví vzhled auta. Sport Line a Luxury Line shodně přidávají 17palcová kola, ambientní osvětlení, diodové mlhovky, automatickou klimatizaci nebo přední a zadní parkovací asistent. Sport Line stojící 101.400 korun (u 320d) má ale i přední sportovní sedadla nebo černé okenní lišty, zatímco Luxury Line přijde u 320d na 143.000 Kč a navíc nabízí kožené čalounění a palubní desku čalouněnou umělou kůží.

video

Tím ale příplatková výbava samozřejmě nekončí. Za všechny prvky zmiňme automatické ovládání víka kufru (+13.286,-), elektricky ovládané střešní okno (+32.526,-), vyhřívaný volant (+5.148,-), laserové světlomety (+53.924,-), vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu (+20.592,-) nebo head-up displej (+26.546 Kč).

Komu by pak v době brojení proti vznětovým motorům nafta nevoněla, může zvolit benzinový čtyřválec 330i se 190 kW. Je to také zadokolka, standardně však s osmistupňovým automatem, přičemž stojí 1.095.900 korun.

Tím zatím česká nabídka končí, postupně se však bude rozšiřovat. Mimo jiné už je potvrzen příchod benzinového čtyřválce 320i (135 kW), šestiválce M340i xDrive (275 kW), slabšího turbodieselu 318d (110 kW) a naftového šestiválce 330d (195 kW).

Prozatím jsme alespoň nabízené verze srovnali s konkurencí, protože BMW 3 přichází do nabitého segmentu. Základní cenovka přitom není vůbec špatná, ať už v případně turbodieselu 320d (140 kW) nebo čtyřválce 330i (190 kW) je nižší než u jiných sedanů střední třídy luxusních značek.

Nové BMW 3 – cenové srovnání s konkurencí
Model BMW 3 Alfa Romeo Giulia Audi A4 Jaguar XE Mercedes-Benz C
Verze 330i 2.0 GME 2.0 TFSI 25t 300
Pohon zadní všech přední zadní zadní
Zdvihový objem [cm3] 1998 1995 1984 1997 1991
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 190/5000-6000 206/5250 185/5000-6000 184/5500 190/5800-6100
Točivý moment [N.m/min] 400/1550-4400 400/2250 370/1600-4500 365/1200-4500 370/1800-4000
Převodovka 8A 8A 7DS 8A 9A
Max. rychlost [km/h] 250 240 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,8 5,2 6,3 6,5 5,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,8 7,6 5,8 7,1 6,5
Základní cena [Kč] 1.095.900 1.298.500 1.172.900 1.132.802 1.105.940

Třeba u Mercedesu C 220 d je to ale způsobeno tím, že už v základu se na rozdíl od konkurentů spoléhá na devítistupňový automat, který jeho cenu logicky zvyšuje. Konkrétně na 1.073.270 korun. Podobně je tomu u Alfy Romeo Giulia, která s benzinovým čtyřválcem 2.0 GME (206 kW) stojí 1.298.500 korun nejen kvůli vyššímu výkonu ve srovnání se soupeři, ale také kvůli standardní spolupráci s pohonem všech kol.

Nové BMW 3 – cenové srovnání s konkurencí
Model BMW 3 Alfa Romeo Giulia Audi A4 Jaguar XE Mercedes-Benz C
Verze 320d 2.2 JTDM 2.0 TDI 20d 220 d
Pohon zadní zadní přední zadní zadní
Zdvihový objem [cm3] 1995 2143 1968 1999 1950
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 140/4000 140/3500 140/3800-4200 132/4000 143/3800
Točivý moment [N.m/min] 400/1750-2500 400/1500 400/1750-3000 430/1750-2500 400/1600-2800
Převodovka 6M 6M 6M 6M 9A
Max. rychlost [km/h] 240 230 240 231 233
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,1 7,2 7,7 8,3 6,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,4 5,1 4,3 4,9 4,4
Základní cena [Kč] 1.002.300 1.025.000 1.029.900 1.024.991 1.073.270

Související články

Témata
Avatar - white label
10. 11. 2018 14:42
Re: Oni to vážně udělali...
Svatá prostoto...
Avatar - white label
10. 11. 2018 14:38
Re: Oni to vážně udělali...
Jj, njn, asi se tentokrát chudák (čti hlupák) zapomněl poradit s Vaculíkem. 8-s ;-)
Podobná tragédie byl tzv. R-tronic v "prvních" R8.
10. 11. 2018 09:37
Re: Cenová realita
Automaty jsou dobré, protože se jim automobilky věnovaly a manuály zanedbávaly. Důkazem toho jsou Mazda a Honda. Kdyby měla BMW tak dobré nebo ještě lepší manuály než oba zmínění Japonci, pak by se určitě prodávaly daleko víc. Já bych si představoval manuál s by wire ovládanou spojkou, která by chránila převodovku for starters..... :-!
Avatar - speedfred
8. 11. 2018 14:46
Re: Cenová realita
Manuál je fajn keď je možnosť výberu ,ale ani sa im nečudujem že ho vyradili (AR) a BMW pomaly robí to isté. Škoda toho, ale zase oplakávať to nejako nebudem. Tie automaty sú fakt dobré a aj pre automobilky je to asi jednoduchšie.
8. 11. 2018 11:50
Re: Cenová realita
Stinger a Giulia se u mě nijak neprotínají. Bohužel mi Julča sedí jen v QV kvůli motor a celkovému naladění a tam už je zase potřeba najít skladovku nebo minimálně jetý vůz, protože lahodná kombinace, kterou má Speedfred už v nabídce není.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud