SUV už stačilo. Snažil jsem se mít rodinný tank skoro 2 roky. X6M je z SUV asi to "nejzábavnější", ale nestačilo to. Teď plní funkci vozu na každý den M5 Competition F90 a po pravdě, je to skvost. Naprostý skvost. K němu M4 Conva na zapeklení pasuje.
A manželka, na tu bacha, ta je ras. S GT-R se najezdila... Po prvním projetí s M5 na mě vyhrkla "jé, to je bomba, to je GT-Rko v přestrojení" a to je přesné. Navíc v komfort modu ladné jak X6M nikdy nebyla...
Tak 170 koni a 250Nm je na takovou motokaru az az - nezapomen, ze zatimco 2er vazi 1600kg, tak 124 spider vazi ~1070kg (!!!)
Jinymi slovy 230i a 124 Spider Abarth maji temer nachlup stejny pomer vykonu k hmotnosti. A k tomu jeste pridej vsechny vyhody lehciho auta z hlediska jizdnich vlastnosti.
Tak my jsme se do Z4 v pohodě na dovolenou zabalili. SL určitě taky nemá problém.
Ta oblíbená průpovídka o tom, jak ti na dovolenou stačí kreditka je zajímavá, nicméně, já když už někam přijedu, nechci běhat po obchodech a nakupovat - abych to na konci dovolené musel vyhodit, protože se mi to do kufru zase nevejde...
Jinými slovy, Fiat 124 je "sportovní auto" pro nedělní kratochvíli? Chápu, hlavně ten plnotučný motor 1.4T musí být učiněný zázrak...
Ano, roadster opravdu není vhodné auto na cestování na dovolenou, takže soudný člověk ho k těmto účelům nepoužívá. :-) Nebo se spokojí s jednou cestovní taškou a svojí kreditkou. :-)
Čistě dvoumístné auto, do kterého mají dva lidé problém sbalit se na dovolenou a velmi často to řeší zavazadly připevněnými ke kufru, to už je dle mého názoru, skutečně nepraktický vůz.
Nepoužitelné na delší cesty pro 4 lidi, což většina lidí asi moc nezažije. Se střechou dole je pro 4 každé kabrio nesmysl. M4 bych si osobně radši vybral ve verzi coupé, tam by mě prostě 250 kg navíc kakalo. Celoroční použitelnost nerozporuju, ale asi odjezdím zimu s něčím jiným, než je čtverka.
Ale pro normálního člena, naprosto v pohodě celoročně použitelné, stačí i slabý benzín, zážitek bude stejný, jen kraválu bude míň. 430i bez DPH za jedno M po nějaké slevě mi nepřijde tak strašný. Samozřejmě, 207 cc stálo míň:)
Kompakní kabriolet má být v prvé řadě lehký, což toto auto s pohotovostní hmotností 1,6 t určitě není. Já vím, že 2+2 místná 2er není roadster, ale i tak... Když už tedy auto s plátěnou stahovací střechou, tak (pokud by tedy člověk nechtěl jít do nějakého atraktivního youngtimeru), tak jedině novodobý Fiat 124. Až už běžný, nebo při větším rozpočtu Abarth! :-):-):-):yes::yes::yes:
Tak sám potvrdzuješ väčšinu tých nevýhod: drahé (Tvoja M4 Comp bola zrejme niekde na hranici 100t eur), nepoužiteľné na dlhšie cesty (100-150 km), nižšiu tuhosť bez strechy cítiš, pre celoročnú použiteľnosť treba hardtop, treba ešte 2 autá (predpokladám, že manželka nechodí peši a Tvoje GT-R tiež nešoféruje, takže ešte nejaké SUV tipujem).
Ale kto toto všetko prekoná, potom si kabrio iste užije, o tom niet pochýb.
Lidi se o hodně okrádají, když takto kabria logikou odsoudí...
Mám už rok a 1/4 pofaceliftovou M4 Competition Convertible a můžu jen chválit. Jezdí celoročně, což jsem původně ani nečekal.
Dokonce strach, co keramické brzdy v zimě, byl neopodstatněný...
Alu střecha je klíč k úspěchu v našich podmínkách, člověk vevnitř nepozná, že nejede v kupé.
Tuhost je na kabrio perfektní, ale se střechou nahoře je to ještě lepší.
Jako 2hé auto do rodiny ideál.
Vzadu bych do Chorvatska jet nechtěl, ale do 100-150km v pohodě. Teda manželka říkala :-)
Každopádně ostrou jízdu dává neuvěřitelně a zvuk se střechou dole a otevřeným výfukem je terapie :-!
Ako už písali kolegovia, pre kabriá nie je u nás trh, takže logicky aj záujem o test kabria je najmenší.
1. sú to drahé hračky (jednak v zmysle absolútnej ceny, keď v rámci danej veľkostnej kategórie sú drahšie ako ostatné karosárske varianty, viď testovaná 2 Cabrio vs 2 Coupé, jednak v zmysle bodu 3),
2. sú nepraktické, väčšinou len 2 miestne (resp. 2+2 so zadným sedadlami vhodnými tak pre bundu a tašku), vhodné tak na krátke výlety, proste jednoúčelové hračky pre radosť,
3. človek musí mať jedno (rodina dve) praktickejšie autá, teda kabrio je tak tretím autom v rodine,
3. u nás nie je na to ideálna klíma (u nás nepoužiteľné tak 7-8 mesiacov do roka a v naopak v lete, keď je 35° a pečie na hlavu, tiež moc nie; proste chce to miernejšiu a ustálenejšiu klímu),
4. potreba vlastnej garáže, čo mnohí nemajú, naviac keďže je to 2. až 3. auto, tých garáží musí byť viac.
5. pre ostrejšiu jazdu je vždy vhodnejšie kupé s nižšou hmotnosťou a podstatne tuhšou karosériou, na okruh asi kabrio nik nevezme.
6. stredoeurópske špecifiká typu závisť, obava z rozrezanej strechy a pod.
A jsou zas tací, co si cabrio s plátěnou střechou automaticky spojují a nechtěli by praktičtější alternativu. Zrovna to Z-ko s neplátěnou střechou bylo asi nejmíň žádoucí.
Hadrová střecha... to je prostě diskvalifikace. Se Z4 můžeš obstojně jezdit celý rok, parkovat venku, tady to je prostě nutně odsouzeno být jako třetí auto do garáže... a jen do garáže, venku to stát nechat moc nejde...
No čo ti poviem u nás je “neobľuba” kabrii asi za jedno že sme chudobnejší ako na západ od hraníc a za druhé keď to máš parkovať kdesi na sídlisku tak strach z poškodenia strechy (aspoň tak to počúvam z okolia). Sám by som raz chcel vlastniť nejaké kabrio a za mňa by bol ideál nejaká 325i e30/možno e36 iba taká kochačka v teplých dňoch,nie horúcich.
M235i som mal ale iba kupé a auto bolo celkom fajn.
V 124 som iba sedel a bol som mile prekvapený ako je to priestorné auto pretože nepatrím medzi najmenších.Mozno že by raz aj niečo také keď som už skončil momentálne u FCA ?
Je to skoda, ze u nas vubec neexistuje vztah ke kabrioletum a obecne autum pro radost (bezpochyby castecne i diky soudobemu trendu pasovat ridice do role verejneho nepritele c.1) - kdo se obcas pohybuje v lete v Rakousku nebo Nemecku, tak musi ten rozdil jasne videt. A neni to o Boxsterech za dve mega - to jsou i dvojkovy golfy, stary bavoraky 3er, dokonce i 206CC a podobny strepy.. a kazdej se strechou dole a happy jak dva grepy :-)
A tady? Mame tu 2er, kompaktni, vykonny a s klasickou koncepci, a nikomu to nestoji ani za komentar :-(
No, a k veci: za me sice dvojka nad Fiatem 124 Spider Abarth bohuzel nevyhraje, ale to neni az tak problem dvojky, jako spis problem toho, ze 124 je po certech dobra :-)
Jo, a priste takovej test vydavejte pred sezonou, v kvetnu, a ne v pulce listopadu, boha jeho... (z infotainmentu vidim, ze test skutecne probehl jiz v kvetnu!!)
Ta fotka od tebe je mnohem lepší, tady by to chtělo už jen kanál lemovaný budovami a myslel bych si, že se jedná o gondolu v Benátkách. Černá kola to ještě zvýrazňují.
které mi přijde od představení až po konec kariery vzhledově nepovedené. Ani ta estoril modrá to nezachrání. Ty blatníky jsou od pohledu tak těžké a člunkovitost pontonu tady vyniká nejvíc. Jinak ale třeba tato konkrétní specifikace mi přijde cena/výkon ok. A včervené by to bylo podle mně i koukatelnější.