Novinky

Zpět na článek

Honda FCX Clarity: Výroba a prodej aut s palivovými články realitou

34 komentářů

Avatar - Aladeen
Aladeen
A Výroba batérii nie ?
Johnn
Jo jedinej Mercedes z Evropy konkuruje v palivových článcích Hondě,Toyotě,GM,Hyundai.Z VW zatím nic nevyjelo,nikdy první.Navíc z hybridů mají tyto firmy zkušenost s elektropohonem,takže další plus(hybrid pokládám jen za nezbytný krok,při přechodu na elektřinu).
Avatar - Falco
Falco
Netvrdím, že palivový článek nemá větší účinnost, jen vidím budoucnost jinde! 😉

Evropa také pracuje na alternativních pohonech [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Johnn
To určitě není jen marketing.Spalovací motor bude v budoucnu nahrazen elektromotorem.Palivový článek má opravdu už teď daleko většší účinnost než spalovací motor na vodík.Jde jen o to zda zvítězí vodík nebo čistě elektřina.My v Evropě to bohužel můžeme jen z povzdálí sledovat,protože hlavní vývoj je v Japonsku,americký GM a zřejmě i Jížní Korea.
Avatar - Falco
Falco
Obojí je čistě marketingová záležitost! 😄
Avatar - Falco
Falco
a GM! Jinak souhlas :yes:
Hvarcz
Ukáže budoucnost, ale vodík vede ve skladování s elektrikou je stále problém, viz Francouzi a jejich obří kondenzátory ... nebo se už na něco přišlo?
Avatar - Ondore
Ondore
Super nápad, P911-Tram Edition >😒]

Celú noc som nad tým premýšľal a už som na to prišiel! Nemusí byť navíjanie na bubon, ale tie šnúry budú také stočené ako bývajú na telefónnych sluchátkach! To je na nobelovku! Chcem svoj fanklub! Teraz! Kde je môj fanklub! Najdite mi ho hneď! >😒] >😒]
Avatar - T613
T613
na svém elektrische Porsche 911 vyrazíš mimo města. Vjedeš na dálnici a ze zádi se ti vysune teleskopický sběrač el.proudu, napíchneš se na dráty a fičíš 8-s >😒]
Johnnn
Dokonalé není nic. Psal jsem co mi na vodíku vadí - principiálně je na tom s energetickou bilancí energie vložená/vydáná/využitá mnohem hůř než baterie. Jestli tomu rozumím nebo ne, to je moje věc - možná víc než ty. Boužel už jsem pozapomněl, co jsem měl z matury, ale na 100% z chemie za dva (boužel 😒 ). Pročítal jsem si tvoje příspěvky a velmi často se zajímáš o maturity ostatních a nebo o to, zda ještě studují.Sem tam i o to zda mají dotyčné oběti řidičský průkaz. Pokud tě to uklidní studuji VŠ - chemickou fakultu (to poznáš, pokud si pročteš moje příspěvky, nejsem ale dlouho registrovaný, zaregistroval jsem se, až když to bylo nezbytné). Pokud jde o paliva,dokáži se díky chemii už trochu zorientovat...
Avatar - Ondore
Ondore
Predlžovačky! Dávno to hovorím, normálna predlžovačka na takom tom otáčacom bubne a fičíš, len kto to bude natáčať, keď dorazíš do cieľa 8-s >😁
IPace
mega krutej wodík woe, ja bych ho poslal za hliníkem do Humpolce, aspon by byl wod nej pokoj woe >😁
IPace
nojo us to kuci zmenili, asi ctou Auto.cz >😁
Avatar - King
King
Hele, brouku, zjisti si účinnost BMW Hydrogen a Honda Fuel Cell a pak sem zase přijď machrovat, ju? >😁 Takhle mrhat extrémně výrobně drahým vodíkem, jak to předvádí BMW, to může fakt napadnout jen koženej německej mozek. Buduje si image na ničem, to ovšem vokurky jako ty vůbec netušej a jen nepříčetně slintaj nad tím že "má báwo taky voďýk woe". :no:
Avatar - T613
T613
ono všichni ví, že budoucím pohonem bude elektřina. Jde jen o to jak ji k těm motorům dostat. Z baterií nebo ze článku? To je oč tu běží.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - King
King
No jo, zatracení Amíci a Angláni, kdyby přešli na soustavu Si, asi by udělali líp. To by mě zajímalo, kolik těch barelů vlastně existuje. 8-s Hmmm, koukám do Wiki a to si asi dělaj *. Naftovej barej, pivní barel, nepivní barel, britskej pivní barel, suchej barel. Jsou to trubky. :no: Já v tom odkazu teda 117 l nevidim 😉 ale zřejmě už na to přišli taky. 😄 Ovšem raději bych teda vypil ten 117 litrovej, než ten 169 litrovej. >😁
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
Jim vynadej 😉
IPace
ty panove z AutoFunu asi neumej pocitat, nebo neumej vyhledavat na internetu , cituji "která by měla být schopná vytvořit barel (tedy 117 l) ropy týdně." 117 litru jako barel me opravdu rozesmalo >😁 si to zrejme pani redaktori AutoFunu spletli s barelem piva ktery cita cca 119 litru >😁 pac ja zil v domeni ze barel ropy je cca 159 litru :-!
Avatar - King
King
Rozhodně je tohle o párr světelných let lepší způsob využití vodíku, než co předvádí BMW... >😒]
Avatar - King
King
Honda netvrdí, že vývoj půjde touto cestou, ovšem je to asi jediná možná z celkem tří. Pokud na vodík dojde, bude dobře připravená. Pokud dojde na elektromobily, má je podchycené aktivitou kolem hybridních aut. Pokud dojde na využití solární energie, s jedním takovým autem už vyhrála závod napříš Austrálií. 😉
Avatar - King
King
Všechno se dočteš tady [odkaz] . 😄
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
[odkaz] >😁 Jdu koupit par hektaru zemedelsky pudy 😉
ZocelenyDrapalik
Jak pisu jinde - elektrolyza to je soucasny stav technologii. Budoucnost muze byt uplne jina. A nemusi to byt ani vzdalena budoucnost.
ZocelenyDrapalik
Nebyl bych tak kategoricky. Technologie palivovych clanku muze mit svou budoucnost. V soucasne chvili je elektromobil samozrejme aktualnejsi reseni. Ale vsechno zalezi na tom, jake technologie se podari vyvinout pro vyrobu vodiku a jak budou drahe. Cena elektriny nepochybne poroste a potom se muze ukazat, ze dnes futuristicke zpusoby vyroby vodiku - napr. biotechnologie, nebo velke vetrne farmy v mori (ktere bude lepsi nepripojit na sit kvuli problemum s nestalosti tak vysokeho vykonu a vodik bude vhodny akumulator k distribuci teto "vetrne" elektriny) se ukazi jako ekonomicky vyhodnejsi nez bateriove elektromobily. Nebo se treba podari vyrabet vodik primo na palube auta. Nejake zpravy o uspesich v tomto smeru proletly tiskem. Uvidime. Budoucnost je otevrena a takoveto stroje k ni hledaji a proslapuji cestu. Bez nich to nejde.
LLLukas
Co si pamatuju tak má být výkon okolo 100 kw a dojezd nakých 400 km zhruba, cena při započítání vývoje na těch pár kusů astronomická, proto to radši budou pronajímat na leasing na dobu tří nebo čtyř let v USA za v přepočtu 10 000 Kč na měsíc.
Johnnn
Samozřejmě že nedosahují. Stále se totiž z bezpečnostníchho hlediska používají Nimh a Lion zůstávají v pozadí. Už jsem to tady ale psal - nejde mi o ekonomii provozu, nejde mi o to že ropa bude dražší. Jde mi celkově o princip. Vodík se musí složitě vyrábět elektrolýzou a nebo z organických látek. Pokud jde o elektrolýzu, což je jedniná schůdná cesta do budoucna, není tato varianta ani trochu ekologická. Musí se upravit běžná voda tak, aby nevznikaly jiné nežádoucí produkty a nebo je třeba vyčistit vodík do všech inkontaminantů. Nemluvě o tom, že elektrolýza je hodně energicky náročná...
jasne takže to chceš povedať že Honda ide 20 rokov v slepej uličke ?? Myslím si že proti Toyote su hodne napred a o BMW či MB ani nehovoriac..

Pokial ti ide iba o náklady na plnenie a prevadzku takýchto článkov možeš si byt istý že pri súčastnom vývoji cien ropy budu čoskoro prijatelné.. BTW: baterie zatiaľ nedosahuju ani polovicu parametrov palivoveho článku.. :-!
Johnnn
Zase ty nesmyslené palivové članky... ;-\ Očekávám ráj baterií od Toyoty, BMW, MB 😄
podľa mna to pojde veeelmi pomaly ku predu, (tu je priklad toho že nieje problem v technologii) pretože "pááni s plachtami na hlavách" sa len tak odstrihnút nenechaju ..

kto by im potom platil baráky-jachty-zjazdovku v púšti ?? :-!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zajímalo by mne, kolik taková první vlaštovka stojí a jaké má vlastně parametry.
pe3k
skoda ze sa nebude predavat aj v europe... nebolo by zle mat nieco take v garazi... len este ako sa to tankuje 😜 a aky to ma vykon