Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda FCX Clarity: Výroba a prodej aut s palivovými články realitou

Ondřej Láník
Diskuze (34)
16. června 2008 byla zahájena výroba nového modelu Honda FCX Clarity, který je poháněn vodíkovými palivovými články.

V pondělí 16. června 2008 sjel z linky v prvním výrobním závodě na světě určeném výhradně pro výrobu vozidel poháněných palivovými články nový model FCX Clarity. Honda k tomuto okmažiku spěla téměř dvě desetiletí, vývojem techniky palivových článků se automobilka zabývá 19 let.

Honda FCX Clarity – která ze svých výfuků vypouští pouze vodu – byla představena v rámci oslavy u příležitosti vyrobení prvního kusu v závodě Honda Automobile New Model Center, který se nachází v prefektuře Tochigi, kde společnost Honda rovněž představila celou řadu nových výrobních procesů. Mezi první zákazníky se zařadili herečka Jamie Lee Curtis, její manžel Christopher Guest a filmový producent Ron Yerxa.

Nová montážní linka určená pro výrobu vozidel poháněných palivovými články byla vybudována v závodě Honda Automobile New Model Center, a zahrnuje procesy, které jsou unikátní pro vozidla poháněná palivovými články, jako jsou například instalace svazku palivových článků nebo nádrže na vodík. Všechny palivové články vyrábí společnost Honda Engineering Co., Ltd, a to rovněž v závodě v Tochigi. Pro výrobu palivových článků bylo exkluzivně vyvinuto automatizované zařízení, které zajišťuje kvalitu a maximální přesnost, a které současně umožňuje sériovou výrobu těchto článků, kterých je pro každý svazek zapotřebí několik set.

Model FCX Clarity byl od počátku konstruován výhradně jako vozidlo poháněné palivovými články. K jeho pohonu slouží mimořádně kompaktní a účinný svazek palivových článků Honda V Flow. Zahájení prodeje formou leasingu by mělo v USA začít letos v červnu a během podzimu také v Japonsku. Kombinovaný plán prodeje pro Japonsko a USA počítá s několika desítkami vozidel ročně a přibližně s 200 vozidly během tří let. Model FCX Clarity bude také jako jedna z moderních ekologických technologií vystaven u příležitosti summitu G8 ve městě Toyako na ostrově Hokkaidó, který se koná od 7. července.

Ondřej Láník
Diskuze (34)
Avatar - Aladeen
6. 10. 2012 11:28
Re: nesmysl
A Výroba batérii nie ?
22. 6. 2008 19:13
Re: nesmysl
Jo jedinej Mercedes z Evropy konkuruje v palivových článcích Hondě,Toyotě,GM,Hyundai.Z VW zatím nic nevyjelo,nikdy první.Navíc z hybridů mají tyto firmy zkušenost s elektropohonem,takže další plus(hybrid pokládám jen za nezbytný krok,při přechodu na elektřinu).
Avatar - Falco
21. 6. 2008 19:40
Re: nesmysl
Netvrdím, že palivový článek nemá větší účinnost, jen vidím budoucnost jinde! ;-)

Evropa také pracuje na alternativních pohonech [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
21. 6. 2008 10:25
Re: nesmysl
To určitě není jen marketing.Spalovací motor bude v budoucnu nahrazen elektromotorem.Palivový článek má opravdu už teď daleko většší účinnost než spalovací motor na vodík.Jde jen o to zda zvítězí vodík nebo čistě elektřina.My v Evropě to bohužel můžeme jen z povzdálí sledovat,protože hlavní vývoj je v Japonsku,americký GM a zřejmě i Jížní Korea.
Avatar - Falco
20. 6. 2008 20:50
Re: nesmysl
Obojí je čistě marketingová záležitost! :-)