Co si pamatuju tak má být výkon okolo 100 kw a dojezd nakých 400 km zhruba, cena při započítání vývoje na těch pár kusů astronomická, proto to radši budou pronajímat na leasing na dobu tří nebo čtyř let v USA za v přepočtu 10 000 Kč na měsíc.
podľa mna to pojde veeelmi pomaly ku predu, (tu je priklad toho že nieje problem v technologii) pretože "pááni s plachtami na hlavách" sa len tak odstrihnút nenechaju ..
kto by im potom platil baráky-jachty-zjazdovku v púšti ?? :-!
jasne takže to chceš povedať že Honda ide 20 rokov v slepej uličke ?? Myslím si že proti Toyote su hodne napred a o BMW či MB ani nehovoriac..
Pokial ti ide iba o náklady na plnenie a prevadzku takýchto článkov možeš si byt istý že pri súčastnom vývoji cien ropy budu čoskoro prijatelné.. BTW: baterie zatiaľ nedosahuju ani polovicu parametrov palivoveho článku.. :-!
Samozřejmě že nedosahují. Stále se totiž z bezpečnostníchho hlediska používají Nimh a Lion zůstávají v pozadí. Už jsem to tady ale psal - nejde mi o ekonomii provozu, nejde mi o to že ropa bude dražší. Jde mi celkově o princip. Vodík se musí složitě vyrábět elektrolýzou a nebo z organických látek. Pokud jde o elektrolýzu, což je jedniná schůdná cesta do budoucna, není tato varianta ani trochu ekologická. Musí se upravit běžná voda tak, aby nevznikaly jiné nežádoucí produkty a nebo je třeba vyčistit vodík do všech inkontaminantů. Nemluvě o tom, že elektrolýza je hodně energicky náročná...
ty panove z AutoFunu asi neumej pocitat, nebo neumej vyhledavat na internetu , cituji "která by měla být schopná vytvořit barel (tedy 117 l) ropy týdně." 117 litru jako barel me opravdu rozesmalo >:D si to zrejme pani redaktori AutoFunu spletli s barelem piva ktery cita cca 119 litru >:D pac ja zil v domeni ze barel ropy je cca 159 litru :-!
No jo, zatracení Amíci a Angláni, kdyby přešli na soustavu Si, asi by udělali líp. To by mě zajímalo, kolik těch barelů vlastně existuje. 8-s Hmmm, koukám do Wiki a to si asi dělaj *. Naftovej barej, pivní barel, nepivní barel, britskej pivní barel, suchej barel. Jsou to trubky. :no: Já v tom odkazu teda 117 l nevidim ;-) ale zřejmě už na to přišli taky. :-) Ovšem raději bych teda vypil ten 117 litrovej, než ten 169 litrovej. >:D
Nebyl bych tak kategoricky. Technologie palivovych clanku muze mit svou budoucnost. V soucasne chvili je elektromobil samozrejme aktualnejsi reseni. Ale vsechno zalezi na tom, jake technologie se podari vyvinout pro vyrobu vodiku a jak budou drahe. Cena elektriny nepochybne poroste a potom se muze ukazat, ze dnes futuristicke zpusoby vyroby vodiku - napr. biotechnologie, nebo velke vetrne farmy v mori (ktere bude lepsi nepripojit na sit kvuli problemum s nestalosti tak vysokeho vykonu a vodik bude vhodny akumulator k distribuci teto "vetrne" elektriny) se ukazi jako ekonomicky vyhodnejsi nez bateriove elektromobily. Nebo se treba podari vyrabet vodik primo na palube auta. Nejake zpravy o uspesich v tomto smeru proletly tiskem. Uvidime. Budoucnost je otevrena a takoveto stroje k ni hledaji a proslapuji cestu. Bez nich to nejde.
Honda netvrdí, že vývoj půjde touto cestou, ovšem je to asi jediná možná z celkem tří. Pokud na vodík dojde, bude dobře připravená. Pokud dojde na elektromobily, má je podchycené aktivitou kolem hybridních aut. Pokud dojde na využití solární energie, s jedním takovým autem už vyhrála závod napříš Austrálií. ;-)
Hele, brouku, zjisti si účinnost BMW Hydrogen a Honda Fuel Cell a pak sem zase přijď machrovat, ju? >:D Takhle mrhat extrémně výrobně drahým vodíkem, jak to předvádí BMW, to může fakt napadnout jen koženej německej mozek. Buduje si image na ničem, to ovšem vokurky jako ty vůbec netušej a jen nepříčetně slintaj nad tím že "má báwo taky voďýk woe". :no:
To určitě není jen marketing.Spalovací motor bude v budoucnu nahrazen elektromotorem.Palivový článek má opravdu už teď daleko většší účinnost než spalovací motor na vodík.Jde jen o to zda zvítězí vodík nebo čistě elektřina.My v Evropě to bohužel můžeme jen z povzdálí sledovat,protože hlavní vývoj je v Japonsku,americký GM a zřejmě i Jížní Korea.
Jo jedinej Mercedes z Evropy konkuruje v palivových článcích Hondě,Toyotě,GM,Hyundai.Z VW zatím nic nevyjelo,nikdy první.Navíc z hybridů mají tyto firmy zkušenost s elektropohonem,takže další plus(hybrid pokládám jen za nezbytný krok,při přechodu na elektřinu).
Dokonalé není nic. Psal jsem co mi na vodíku vadí - principiálně je na tom s energetickou bilancí energie vložená/vydáná/využitá mnohem hůř než baterie. Jestli tomu rozumím nebo ne, to je moje věc - možná víc než ty. Boužel už jsem pozapomněl, co jsem měl z matury, ale na 100% z chemie za dva (boužel :-( ). Pročítal jsem si tvoje příspěvky a velmi často se zajímáš o maturity ostatních a nebo o to, zda ještě studují.Sem tam i o to zda mají dotyčné oběti řidičský průkaz. Pokud tě to uklidní studuji VŠ - chemickou fakultu (to poznáš, pokud si pročteš moje příspěvky, nejsem ale dlouho registrovaný, zaregistroval jsem se, až když to bylo nezbytné). Pokud jde o paliva,dokáži se díky chemii už trochu zorientovat...
na svém elektrische Porsche 911 vyrazíš mimo města. Vjedeš na dálnici a ze zádi se ti vysune teleskopický sběrač el.proudu, napíchneš se na dráty a fičíš 8-s >:-[]
Celú noc som nad tým premýšľal a už som na to prišiel! Nemusí byť navíjanie na bubon, ale tie šnúry budú také stočené ako bývajú na telefónnych sluchátkach! To je na nobelovku! Chcem svoj fanklub! Teraz! Kde je môj fanklub! Najdite mi ho hneď! >:-[] >:-[]