Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Superpřesné laserové radary: Pokuty za minimální překročení rychlosti

Rakouské ministerstvo nakoupilo nové radary, které umí mnohem víc než ty dosavadní. Proč si na ně dát při cestě k sousedům pozor?
Zpět na článek
14. 11. 2018 18:14
14. 11. 2018 18:59
14. 11. 2018 19:45
14. 11. 2018 20:08
14. 11. 2018 20:10
14. 11. 2018 20:38
15. 11. 2018 07:47
15. 11. 2018 08:00
15. 11. 2018 09:38
15. 11. 2018 10:00
15. 11. 2018 13:05
15. 11. 2018 11:33
15. 11. 2018 12:16
15. 11. 2018 13:01
15. 11. 2018 13:12
15. 11. 2018 14:08
15. 11. 2018 15:56
15. 11. 2018 18:20
14. 11. 2018 20:07
14. 11. 2018 20:21
14. 11. 2018 20:37
14. 11. 2018 20:43
14. 11. 2018 20:57
14. 11. 2018 21:11
14. 11. 2018 21:39
14. 11. 2018 22:04
14. 11. 2018 22:25
14. 11. 2018 22:28
15. 11. 2018 02:35
14. 11. 2018 21:41
14. 11. 2018 21:58
14. 11. 2018 22:01
15. 11. 2018 15:55
15. 11. 2018 16:01
14. 11. 2018 23:24
15. 11. 2018 00:01
15. 11. 2018 00:39
15. 11. 2018 10:06
15. 11. 2018 11:32
15. 11. 2018 12:18
15. 11. 2018 13:17
15. 11. 2018 15:45
16. 11. 2018 08:52
15. 11. 2018 15:59
15. 11. 2018 16:00
15. 11. 2018 15:58
14. 11. 2018 21:37
14. 11. 2018 22:04
15. 11. 2018 15:49
14. 11. 2018 22:07
14. 11. 2018 22:25
14. 11. 2018 22:59
15. 11. 2018 15:52
14. 11. 2018 22:06
15. 11. 2018 15:53
14. 11. 2018 21:42
14. 11. 2018 23:31
15. 11. 2018 08:07
15. 11. 2018 08:39
15. 11. 2018 13:14
15. 11. 2018 07:50
14. 11. 2018 23:10
15. 11. 2018 09:17
15. 11. 2018 00:14
15. 11. 2018 10:46
15. 11. 2018 12:01
15. 11. 2018 13:58
15. 11. 2018 18:41
15. 11. 2018 18:53
15. 11. 2018 16:03
15. 11. 2018 17:05
Avatar - Hittman
14. 11. 2018 18:14
Šikana
a buzerace, nic jiného.
Rozbalit vlákno
61
Avatar - white label
14. 11. 2018 18:59
Re: Šikana
Zrovna včera mi přišel pozdrav z tyrolské dálnice, na kterých je max 100km/h prakticky všude.
Poslední den v září jsem se tam řítil rychlostí 113 km/h, za což mám poslat všimné 60 éček.
Avatar - Hittman
14. 11. 2018 19:45
Re: Šikana
No, dálnice je ještě ok, ale když jedu do města, kde to neznám, třeba Praha večer, tak nestíhám čumět na les dopravních značek, na ostatní řidiče, na pruhy na cestě, na možné cyklisty a chodce vrhající se do vozovky... Tam mne ta buzerace prudí nejvíce.
14. 11. 2018 20:08
Re: Šikana
Keď to nestíhaš, nelez za volant. Si nebezpečnejší ako všetko to, čo si spomenul. 8-s
Avatar - wakantanka
14. 11. 2018 20:10
Re: Šikana
Prečo hneď také radikálne riešenia? Stačí ubrať :-)
14. 11. 2018 20:38
Re: Šikana
Už si videl, že by niekto taký ubral plyn? Jedine ak mu v späťákoch blikajú policajné majáky... >:D
Avatar - fOE
15. 11. 2018 07:47
Re: Šikana
No to je taky rada nad zlato, takovych co "proste ubrali" a jedou po meste tricet, ti lepsi z nich v levem pruhu, potkavam kazde rano tunu a liskal bych to hlava nehlava. 8-s
15. 11. 2018 08:00
Re: Šikana
Príjemné to tiež nie je. Na toto som v Rakúsku chytal na začiatku nervy, ale ich pomalá jazda akosi nerozčuľuje, ani keď má dotyčný "spomaľovač" pred sebou voľnú cestu. Proste uberú plyn, a keď je voľný pruh, hodia smerovku a idú ďalej. žiadne gestá, ani trúbenie. U nás by sme sa mali okrem rešpektovania pravidiel naučiť aj tolerancii a ohľaduplnosti k iným.
Avatar - fOE
15. 11. 2018 09:38
Re: Šikana
S tim, ze je odsuzujicich pohledu nebo agrese obecne na zapade min, s tim souhlas, ale nezamenujme si absenci buranske reakce za nezajem. Taky nevytrubuju pri prvni dobre, taky nedelam agresivni mysky, nedejboze vybrzdovani nebo jine znamky dusevni nemoci, ale to neznamena ze me to nestve, a ze se davu jen tak prisbusobim. On ten dav totiz neni takto stadovitej ani v tom Rakousku / Nemecku, rozdil je jen v akcnosti reseni dane situace, ktera je tam obecne nizsi.
Takze ano, tolerance a ohleduplnost jiste vsemi deseti, ale melo by to fungovat oboustrane. Kdyz ja jsem tolerantni a ohleduplny a na takovou brzdu provozu netroubim nebo jinak neupozornuju, pak by bylo hezke kdyby se onen kochac choval stejne. Na vypadovce kde vedle neni ani chodnik (a potencialni chodci), ani cyklostezka, ani zaparkovana auta je proste jizda polovinou povolene rychlosti nejen neprijemne, ale i netolerantni a neohleduplna.
Avatar - wakantanka
15. 11. 2018 10:00
Re: Šikana
No ale tak ruku na srdce, ak prídeš do cudzieho prostredia, hľadáš niečo niekde, čo urobíš? Pôjdeš rýchlejšie či pomalšie ako je limit? Ja zvyčajne idem s prúdom a keď sa blížim k cieľu uberiem, aby som to neprešiel a nemusel sa niekde komplikovane otáčať a vracať späť. A potom tu je hittman, ktorý má problém s radarom, lebo keď príde niekam kde to nepozná, tak ide rýchlo, pretože nestíha sledovať ani značky ani prostredie ani premávku. Proste napísal jasnú kravinu. Ani mne stacionárne radary nevoňajú, ale takýto argument proste neberiem.
Avatar - _Karel_
15. 11. 2018 11:33
Re: Šikana
ČR je dle expertu preznackovana. Sledovat vsechy znacky na 100% je nadlidsky ukon, casto jsou i za stromem...
Znacka 30 kmh se dava nesmyslne casto, klidne na nekolika km useky, neodstrani ji ani tydny po skonceni opravy. Asi taky nepatrim za volant. Davam si bacha, abych neprisel o ridicak, ale jinak jezdim spis podle citu, nez podle znacek.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2018 12:16
Re: Šikana
Hele zase shoda ;-)

Trochu to řeší dnešní systémy rozpoznávání dopravních značek = ale u nás značky navrhujou a dělaj = idioti. A to sem slušnej = místy totální idioti :-)
Avatar - wakantanka
15. 11. 2018 13:01
Re: Šikana
To s tým množstvom značiek je známy fakt už dosť dlho, dokonca som niekde videl štúdiu tuším zo Švajčiarska, kde to vedecky skúmali. Už si presne napamätám, ale uvádzali tam aj počet značiek na nejakom úseku, kde keď to skresali na polovicu, tak ich dodržiavanie sa výrazne zlepšilo. A nejde len o značky, prihoď k tomu kopu reklamných a iných tabulí a máme vymalováno.
15. 11. 2018 13:12
Re: Šikana
O tom žiadna, u nás, len jak začnú čosi pri ceste robiť, hneď tam prdnú tridsiatku, bez váhania a bez uvažovania. Treba ale povedať, že také nezmysly nikto nedodržuje, ale ani nejak nekontroluje.
Ale zas keby každý jazdil podľa citu, bolo by na cestách iné ródeo, to musíš uznať.
Avatar - wakantanka
15. 11. 2018 14:08
Re: Šikana
Mno, o tom by som ti mohol porozprávať spústu osobných príhod ako a kde kontrolovali/jú rôzne nezmyselné obmedzenia. O "zabudnutých" značkách typu práca na ceste + obmedzenie rýchlosti na 40 km/h a tých pracovníkov dobrý rok tam nikto nevidel, ani nehovorím. Ale jeden za všetky. Raz ti ma v nákladiaku zastavili týpci na výjazde z Oslan vetou : kam sa tak ponáhľate pán vodič? Moja reakcia bola: ja????? to akože ste sa nepomýlili? A oni že som šiel 58 a že musí byť pokuta a bla bla bla. Pritom ak to tam poznáš, v smere na Prievidzu to zapichli do dvora rodinného domu ktorý stál proste v poli a za ním až bola značka koniec obce. Tak sme chvíľu klábosili a sami priznali, že ich tam poslal šéf a že aj ten dvor im vybavil a keďže vtedy ešte nebolo žiadne usmernenie ohľadom nejakej tolerancie, tak takto napĺňajú štátnu kasičku. O tomto hovorím, nie že tam predomnou preletel borec s ML snáď 150+, ale na toho ani nestihli otrčiť terčík. A podotýkam, že o nejakej subjektívnej zodpovednosti vtedy nikto ani nechyroval, že raz bude.
15. 11. 2018 15:56
Re: Šikana
Já dodám ještě jeden příklad, který mě vytáčí a to jsou řidiči, kteří neumí jezdit plynule. Typicky omezení rychlosti před nějakou křižovatkou na 70km/h nebo kdekoliv jinde, na které mamlas reaguje tak, že 100 metrů před značkou prudce dupne na brzdu a zpomalí na metru na tachometrových 60km/h. Ne, on nemůže pustit plyn a brzděním motorem postupně ubírat rychlost. On musí jako dement na fleku zpomalit tak, že za sebou vytvoří kolonu prudce brzdících řidičů. Rozjet se znovu mu pak trvá dobrý kilometr, aby náhodou nespálil o deci víc paliva. Je fakt šílené, kolik lidí tohle dělá. ;-\
Avatar - wakantanka
15. 11. 2018 18:20
Re: Šikana
To je preto, lebo dnes má vodičák všetko čo má ruky,nohy, aj keď na to nemá vlohy. :-)
14. 11. 2018 20:07
Re: Šikana
Tak popravde kamarát, dobre ti tak. Ak je niekde limit 100 km/h a všade na teba pozerá z dopravných značiek a svetelných tabúľ, prečo máš problém mierne ubrať plyn? Horí ti pod zadkom, alebo ti niekde utekajú peniaze, že tých pár minút, ktoré prekročením rýchlosti získaš, má takú cenu?
Tiež nie som bez chyby a občas rýchlosť prekročím, ale držím sa hesla, že na tacháči viac ako 10 km/h cez limit nejdem. V reáli je to 5-7 km/h a popravde ma za to ešte nikdy nepokutovali. Ak si šiel 113, tak si mal na tacháči 115-120 na úseku, kde bola stovka. Tomu sa už dá nazvať ignorantstvom; vieš o limite, vieš, že sú na to prísni, a napriek tomu na to kašleš a potom sa sťažuješ, že musíš platiť pokutu... :-!
Avatar - white label
14. 11. 2018 20:21
Re: Šikana
Kde konkrétně si na to stěžuji???
Prober se, místní Brouku Pytlíku...
Mimochodem, tvůj kamarád rozhodně nejsem.
14. 11. 2018 20:37
Re: Šikana
"Poslední den v září jsem se tam řítil rychlostí 113 km/h, za což mám poslat všimné 60 éček." - chceš povedať, že si sa tým len chcel pochváliť?

A že nie si môj kamarát? To ma nemá prečo mrzieť. ;-)
Avatar - white label
14. 11. 2018 20:43
Re: Šikana
Když tu někdo něco napíše, tak to logicky nemusí být ani stěžování, ani chválení, Prostě je to oznámení faktu, a to především proto, ať si tam dají ostatní (nedokonalí) pozor.
Za symbolické překročení rychlosti mi dali symbolickou pokutu, nic víc, nic méně, že máš problém to pochopit, je tvůj problém, nikoli můj.
14. 11. 2018 20:57
Re: Šikana
Hele nenech si od toho moralistickyho vocasa s.rat na hlavu. Jet po dalnici 113 neni nic nenormalniho. Existuje taky nejaka tolerance. Ani u nas policajti nelyncujou ridice co jedou na dalnici o 10 vic. Nemyslim ze je normalni vyzadovat po ridici aby jezdil s ocima nalepenyma na tachometr. Pokutovat takovy prekroceni rychlosti na dalnici je prasecina a kdo to schvaluje je idi.ot
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2018 21:11
Re: Šikana
Tolerance určitě = třeba těch 10%

Ale i tu white překročil = kolik bys navrhoval toleranci?
Avatar - beibej
14. 11. 2018 21:39
Re: Šikana
Podle hustoty provozu?
Když jedu v sobotu ráno v 5 tak třeba i 100 procent.
Když je hustý provoz tak rychle jet nejde.
A co takhle pokutu jen když způsobím nehodu?
14. 11. 2018 22:04
Re: Šikana
Podľa rovnakého metra nemáš právo v lese strieľať na medveďa, ktorý bude rozbehnutý smerom k tebe, lebo ešte nič nespravil. Zastreliť ho môžeš až po tom, keď na teba skočí a rozkúše ti hlavu. ;-) Inak by si strieľal na nevinného medveďa. >:D
Avatar - beibej
14. 11. 2018 22:25
Re: Šikana
Naopak já mám právo postřílet tolik medvědů kolik chci. >:-[]
Avatar - Ronault.
14. 11. 2018 22:28
Re: Šikana
Zrovna v tu sobotu v pět ráno já naopak jsem přecejen opatrnější, sice se nepotácí tolik opilců jako mezi půlnocí a druhou, ale pořád ještě všichni nejsou doma nebo na záchytce ;-)
15. 11. 2018 02:35
Re: Šikana
Zákon to vidí zcela opačně - pokud nedojd ke zranění tak se nehody s podlimitní škodou nemusí vůbec ani hlásit.
Například v extrému - když se při nehodě zcela roztřískají dvě stará auta a jen náhodou se nikomu nic nestane je to dle zákona bagatelní příhoda ve srovnání s překročením + 15 kmh u radaru na zcela prázdné dálnici
14. 11. 2018 21:41
Re: Šikana
O 3 kmh to je pomala chuze. Fakt pirat silnic. Bral bych to jak u nas na dalnici 20+
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2018 21:58
Re: Šikana
To ale nejsou 3 km/h = za to se aspoň doteď nikde pokuty nedávaly. No chvíli u nás když kdysi začal bodovej systém >:-[]

Jak si sám napsal = tolerance 10 km/h je taková normální. Ale někde začít musíš = tolerance 20 km/h už je fakt hodně = a i ta znamená že když pojedeš o 21 km/h = už to bude taky na pokutu :-)

V Rakousku naopak na dost úsecích zvedli rychlost na 140 km/h navíc [odkaz] ;-)
14. 11. 2018 22:01
Re: Šikana
O 3 km/h? A tých 10 si kde zabudol? ;-)
15. 11. 2018 15:55
Re: Šikana
To je ta zanedbatelná tolerance.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2018 16:01
Re: Šikana
To je ale nesmysl žejo ;-)
Avatar - white label
14. 11. 2018 23:24
Re: Šikana
Míra tolerance je otázkou..., mělo by záležet i na míře nebezpečnosti (kdy, kde, jak), v mém případě to nebylo omezení rychlosti k vůli bezpečnosti, ale primárně k vůli ekologii.
Přijde mi komické, že jen pár km před tím jsem jel po dálnici (na německém území) zcela bez rychlostního omezení a pak najednou je rychlost (k vůli ekologii) plošně omezena na 100km/h. Jednak je to z jednoho extrému do extrému druhého, ale hlavně jsem si nevšiml, že by na tom německém úseku byly několik km vysoké mantinely, aby se zabránilo znečišťování ovzduší v okolním Tyrolsku, a to mnohdy i při rychlostech hrubě přesahujících 200 km/h.
A to se bavíme o území v rámci společné EU. Nebylo by logičtější, nechat v této oblasti (jak v D, tak v A) pro osobáky 130 a těch 100 nechat pro kamiony?
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2018 00:01
Re: Šikana
Taky nesnáším jak musim na Rozvadově přibrzdit = a mívám pocit ze se dal vleču krokem

V Rakousku není plošných 100 km/ ale plošně 130 km/h a dneska na dost místech 140. Na zbylejch silnicích 100 km/h = takže celkově víc než u nás. A viš že Německo je světová anomálie

Viz já 21:58 závěrečnej odkaz kdybys měl pořádný auto.. :-)
Avatar - white label
15. 11. 2018 00:39
Re: Šikana
Taky máš problém se čtením? Celou dobu píšu o Tyrolsku, nikoli o (celém) Rakousku, vážně máš zrovna ty, problém to rozlišit?
Že je Německo (v tomto ohledu) anomálie je relevantní.
V rámci EU musím jet na jednom místě plošně (Tyrolsko!) max. 100 km/h k vůli ekologii a hned vedle už neplatí (k vůli znečištění ovzduší) naopak omezení žádné.
Přirovnání s Rozvadovem kulhá. U nás není nikde plošně 100 km/h a ani těch 130 km/h není primárně k vůli ekologii.

Ad 21:58 - Jedna věc je mít to v autě, druhá neustále to používat.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2018 10:06
Re: Šikana
Nevim že by v Tyrolsku zavedli plošně = stejnou rychlost na dálnicích jako na okreskách = 100 km/h

V rámci EU je mraky míst kde musíš jezdit pomalejš = v Norsku je na dálnici fakt plošně 90 km/h ;-)
Avatar - white label
15. 11. 2018 11:32
Re: Šikana
Mimochodem, dnes jsem mluvil s tyrolským domorodcem s ten mi řekl, že za porušení tyrolské ekologické 100ky je dvojnásobná sazba, než při porušení běžné 100ky, takže normálně bych platil 30éček, ale u ekologického omezení je to dvojnásobek.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2018 12:18
Re: Šikana
Tak eště jednou = v Tyrolsku je plošně všude na dálnici i okresce = 100 km/h? ;-)

Když sem naposled jel po A12 = trvalejch 100 tam nebylo :-!

Plošný snížení = je třeba v tom Norsku
Avatar - white label
15. 11. 2018 13:17
Re: Šikana
Tak ještě jednou, v Tyrolsku je na dálnicích ekologických 100 km/h
O okreskách jsem nenapsal ani slovo.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2018 15:45
Re: Šikana
Taky eště jednou = v Tyrolsku je pokud vim někde = soustřeď se "někde" i na dálnici rychlost 100 km/h

Jestli se to teď někdy změnilo = nevim o tom. Proto sem se ptal = protože v celym Rakousku je na okreskách 100 km/h = jestli tim myslíš = že Tyrolsko zavedlo jednotnou maximální rychlost = plošně pro všechny silnice = a nedělá rozdíl mezi okreskou a dálnicí
16. 11. 2018 08:52
Re: Šikana
No to ovšem není vůbec normální. Rakušákům už zřejmě z tý ekologie celkem hrabe.
15. 11. 2018 15:59
Re: Šikana
Na Rozvadově taky ubírám na 150-160. To se dá vydržet ;-)
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2018 16:00
Re: Šikana
Záleží z kolika ubíráš ;-)

Je fakt že na tachometrovejch 140 většinou zpomaluju až na okruhu Plzně :-)
15. 11. 2018 15:58
Re: Šikana
Máš naprostou pravdu. Je rozhodně míň nebezpečný jet 113 po dálnici než je 60 kolem školy. Čili je potřeba přihlížet k míře nebezpečnosti jak píšeš a některý záležitosti pro jejich nicotnost vůbec neřešit.
14. 11. 2018 21:37
Re: Šikana
Já jsem tam jel 160 na stovce a pokuta zabolela. Je to někde kolem Klagenfurtu, stovka naprosto bezdůvodně, prý kvůli ekologii a hluku nebo co. Jedu, všude vidím blikat stovku, jako kdyby práce na silnici nebo co, a vono nikde nic. Říkám asi to zapoměli vypnout, tak jsem zase nabral původní rychlost. A bylo to:)
hlavně že to nebylo za body kamarát. peníze byly a budou... s bodama je to horší:)
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2018 22:04
Re: Šikana
Ty omezení na stovku nejsou naprosto bezdůvodně = a těžko je zapomenou vypnout = řídí to počítač podle emisí a hluku a taky podle provozu. Vyhodnotit že všude svítící omezení na stovku = je někde něčí omyl = taky zajímavý >:-[]
15. 11. 2018 15:49
Re: Šikana
No jo jenže českej řidič zvyklej na běžně zapomenutý značky a chybějící konce omezení, prostě uvažuje proč to tam asi je, když se nikde žádný nebezpečí nevyskytuje a už podezřívavě předjímá, že je to zapomenutá značka jako u nás. >:D
14. 11. 2018 22:07
Re: Šikana
Bezdôvodne z tvojho laického pohľadu, oni dôvod asi mali. Mimochodom, tých 160 nie je "trošku" aj nad bežný limit? ;-)
14. 11. 2018 22:25
Re: Šikana
jo, ale na dálnici. těžko se mi chápe, že v jednom státě se smí jezdit třista a v druhém, vedlejším, se stejnou kvalitou silnic/dálnic mám jet stovkou na tříproudovce... v životě bych nejel rychle před školou třeba...
14. 11. 2018 22:59
Re: Šikana
Tak to vieš, každý podľa seba. Raz nejaké pravidlá platia, tak buď sa podľa nich človek správa, alebo platí, tak to chodí. Ale vieš, vedieť o limite, odignorovať ho, to je už trochu na hranici zdravého rozumu, ak práve nie si masochista s veľkou finančnou rezervou. ;-)
15. 11. 2018 15:52
Re: Šikana
Jasně ty seš přesně ten typ co by za války udával sousedy a házel po židech šutráky. Prostě jsou to jednou pravidla tak podle nich jedem. Jedno jestli jsou ty pravidla nesmyslný. Něco jako vlastní hlava je ti cizí.
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2018 22:06
Re: Šikana
Neni třeba jezdit s očima nalepenýma na tachometr = už desítky let existujou tempomaty a už desetiletí adaptivní [odkaz]

Na dálnici dávám +10 = tachometrovejch. Kolik ty?
15. 11. 2018 07:44
Re: Šikana
na český 150 :-) rakousko 140 :-)
15. 11. 2018 15:53
Re: Šikana
Na dálnici moc tempomat nepoužívám spíš jen třeba, když je omezení. Koncernovej adaptivní tempomat funguje úplně na hov-no. Několikrát jsem si kvůli němu málem rozbil hubu. Dej mi pokoj s takovou vychytávkou. To radši budu stát 500 km na plynu.
14. 11. 2018 21:42
Re: Šikana
Jejda, tu asi niekoho uštipol komár. Krútiš sa jak hadík. Nie si schopný alebo ochotný dodržať jednoduchý rýchlostný limit, a ešte si myslíš, že máš na to právo. ;-) No to sú exoti, že dávajú na diaľnici taký trápny limit, a že si dovolia pokutovať jeho prekročenie o symbolických 13%... Keby ti štát symbolicky strhol o 13% viac daní, to by si inak kričal. Pokiaľ viem, oficiálne tolerujú 5%, v reáli 10%, stále je to niekomu málo...
Avatar - white label
14. 11. 2018 23:31
Re: Šikana
Mě jen štípl komár, ale ty si asi dostal pořádnou ránu na palici..., konečně se aspoň nauč číst, když už myšlení (bohužel) nepatří mezi tvé silné stránky.
Kde vidíš cokoli konkrétního, na základě čeho si tady cucáš z prstu, že si údajně myslím, že mám na něco takového právo?
15. 11. 2018 08:07
Re: Šikana
Hehe...že ty budeš nejaký politik? >:D
15. 11. 2018 08:39
Re: Šikana
Ked ti Blue Sun cely den zbija vtakom do huby ako v pripade telesne a dusevne postihnuteho Trapkodrivera a tupej ovce v jednej osobe ,tak sa netreba cudovat ,ze ta dosrata buzna je jebla a vypisujetu tu moralne sracky a evidentne tie otrasy na jeho ovcom mozgu zanechali trvale nasledky.
15. 11. 2018 13:14
Re: Šikana
Ty si sa vyfarbil...Taký duševný odpad ako si ty, sa len tak nevidí. :-!
Avatar - fOE
15. 11. 2018 07:50
Re: Šikana
Z rakous mi prislo 36 na 30. Sice pomerove jsem jasne vetsi pirat nez ty, ale v absolutnich cislech to bylo jen na pokrceni ramen. :-)
Avatar - Pepa_007
14. 11. 2018 21:12
Jak je to s tou rychlostí
Znám jedno město kde vznikl úsek s měřením úsekové rychlosti. V měřeném úseku je jeden přechod pro chodce osazený semafory - je součástí křižovatky. Úsek je dvoupruhový v obou směrech. V tomto případě nejde o tzn. "rychlostní daň". Asi. Obrázek si každý udělejte sám.

Nehody se tam stávají. Mrknul jsem na oficiální statistiku nehodovosti a zjistil, že za posledních cca 12 let bylo v dotčeném úseku celkem 43 dopravních nehod (3,6 nehody ročně). 2 s alkoholem. A když pohlédneme do kolonky příčin, tak překročená rychlost byla ve 4 případech a srážka s chodcem ve 3 případech. Takže jedna nehoda za 3 roky způsobená překročením rychlosti. Nalezeno na stránkách ministerstva: www.jdvm.cz

Radar stál cca 2 mil. CZK. A věřím, že se brzo zaplatí.
Víc takových radarů. Jen si říkám, zda nejni levnější nechat do aut povinně zabudovat SW na monitorování rychlosti auta a automaticky zasílat oznámení o přestupku. A později rovnou strhnout z účtu příslušný obnos. :-!
Rozbalit vlákno
7
14. 11. 2018 21:40
Re: Jak je to s tou rychlostí
Slavkov u Brna - radar hned po kopcem, kde i na volnoběh auto nabere stokilometrovou rychlost, radar těsně za cedulí... a penízky se rejžujou... Kolem Brna je vůbec spousta obcí, které "zainvestovaly" a teď sbírají plody své "práce"...
Není nic přínosnějšího pro bezpečnost silničního provozu než pilot, bedlivě sledující ručičku, aby náhodou nepřekročila padasátku...
14. 11. 2018 21:59
Re: Jak je to s tou rychlostí
Bezpochyby je to tak ako píšeš. Ale zas mi nehovor, že keď si všimneš značku obmedzujúcu rýchlosť, tak je problém mrknúť na tacháč a ubrať plyn. Na čo potom sakra tú prístrojovku máš? Alebo uberieš rýchlosť na 50 a v nasledujúcich sekundách zabudneš, ako rýchlo môžeš ísť a podvedome na to dupneš? >:D >:D
14. 11. 2018 22:26
Re: Jak je to s tou rychlostí
promiň, ale když jedu ve tři ráno liduprázdným městem a nějaký radar dohlíží nad tím, abych nejel 56 km/h... navíc kdo to mu furt sledovat...
14. 11. 2018 23:01
Re: Jak je to s tou rychlostí
Píšem hneď v prvej vete, že máš pravdu. Na druhú stranu "kdo to ma furt sledovat" je len výhovorka, uznaj. ;-) Je to na nervy ísť nočným mestom v limite, ale nie je to zas nič tak ťažkého, nie?
15. 11. 2018 18:37
Re: Jak je to s tou rychlostí
Bohužel není. Ta 400koňová *** je na plyn tak háklivá, že posuneš nohu o mm a jedeš o dvacet víc... Taky jsem zas prakticky vybodovaný, čekám na leden jako na smilování a hned jdu na další školení řidičů.
Avatar - Hammunasakra
14. 11. 2018 22:08
Re: Jak je to s tou rychlostí
Nejvíc oceňuju radar těsně před cedulí konec vesnice = to některý sviňky taky dělaj :yes: >:D
14. 11. 2018 21:57
Re: Jak je to s tou rychlostí
Tak to by bolo dosť kruté, a nie len pre kolegov typu white label alebo ryccardo. Bezpochyby by to fungovalo, ale politik, ktorý by niečo také presadil, by si už určite ani neškrtol...
14. 11. 2018 21:38
jedna a druha strana mince
Prekroceni rychlosti je prekroceni rychlosti, ale vedeni si z toho udelalo kseft. Denne vidim lidi jak neumi dat prednost v jizde, nevi zda jsou na hlavni oni nebo nekdo jiny, predjizdeji do zatacky pres plno caru a jeste zpusobem, ze to rozum nepochopi, neumi zipovat, neumeji jezdit na kruhovem objezdu, nevenuji se rizeni a drzi v ruce mobil, neumi vytvorit automaticky ulicku pro IZS, neumi si prepnout svetla z bludicek na potkavaci, neumi pouzivat mlhovky, takze to pali do ksichtu, neumeji pouzivat prirazovaci pruhy atd.. atd...je toho hodne, znacky jim nic nerikaji a pak chteji vychovavat druhe ridice za vlastni blbost. Jsou agresivni, porad nekam spechaji, parkovat neumi, zastavi si bez blinkru jak chteji, zacnou se najednou otacet, prikazany smer jim nic nerika, no je toho opravdu hodne a to jezdim jen do prace 30 km tam a pak zpet a pak kdyz jedu z prace na nakup, to nemluvim o lidech v nakupnich centrech a dalsich lidech na kole a prechodech. No ale pak na 4 proudove silnici, kdy nejblizsi vozidlo je to policejni a je od vas asi 1 km jede clovek na vecer, kde nikdo neni 120 s omezenim znackou na 110 na silnici, kde predtim byly vymoly a byla povolena 130, se udela komplet novy povrch, dela se 2 roky a pak vam tam daji 110 ? tak vas zmeri, ze jste jel a nikoho neohrozil pokutu. Hlavne ze kolem vas projede vozidlo, kteremu sotva sviti jedna z tech bludicek, je na vecer, auto tmave, vzadu nesviti tim padem, v ruce jeste drzi telefon a nataci si, jak vas pokutuji.....ano to je system....nehlede na to, ze pred zakonem dle ustavy si mame byt vsichni rovni, ale kdyz vam prijde fotka ostra jako nuz a dle ridicaku se pozna, ze to jste vy, dostanete pokutu a body, ale kdyz jedete na motorce, tak nikdy ty body dostat nemuzete, ikdyz bude sebelepsi fotka, protoze kdo pozna, ze to jste vy pod helmou? takze asi nejlepsi jezdit v masce i v autech....jeste ze to tak vse funguje. Dam jeden priklad, do Italie jezdim casto, zakaza predjizdeni kamionakum, jeden zacal predjizdet a koukam sup a uz policejni Lambo ho bralo a u nas? nic, jeste dostanete pokutu za to, ze ho probliknete, kdyz za nim 3 km jedete a nemuzete ho predjet, jelikoz vas blokuje. Neni to o policistech jako takovych, ale celkove o systemu, protoze tam nahore chteji predevsim penize za rychlost a to je jednodussi nez hlidat na ulicich poradek a vychovavat ridice jako takove.
Rozbalit vlákno
4
14. 11. 2018 21:53
Re: jedna a druha strana mince
To je celkom iný problém, ale máš pravdu. V Rakúsku, a jazdím tam dosť často, som ešte nevidel, aby policajti niekde stáli a iba vyberali pokuty za nejaký chyták, alebo niekde schovaní za rohom merali rýchlosť. Raz som si včas nevšimol začiatok obce a vpálil som tam dosť rýchlo, policajt, ktorý pri čerpačke kontroloval nejaký kamión mi len kývol rukou aby som spomalil, a bolo to OK.
Na druhú stranu, pri tom divokom západe, čo na našich cestách je, si to celkom predstaviť neviem. A niekedy aj uvažujem, ako je to možné, že po rakúskych cestách jazdia Slováci priam vzorne, ale ako prejdeme hranicu, skoro každý ide namiesto 50 km/h tak 70-80, a zo vzorného vodiča sa zmení na magora, ktorý dodržuje pravidlá max. orientačne...
Avatar - xxc
14. 11. 2018 22:29
Re: jedna a druha strana mince
tak asi su zle pravidla, ked sa nedodrzuju :-)
Avatar - Ronault.
14. 11. 2018 22:34
Re: jedna a druha strana mince
:yes:
Avatar - twistedTSD
15. 11. 2018 00:17
Re: jedna a druha strana mince
Posledně mě rozesmáli městapáci v Brně pod prudkým kopcem a za zatáčkou. :-) Šup s nimi do Waze.
14. 11. 2018 23:10
nikdo nechape
Nikdo nechápe, že když je maximálka 50, tak je to prostě maximálka. Tzn. máte jet třeba 40. Pokud je v Praze dementní značení, tak jedu klidně 50 a radši zdržuju všechny za mnou, než abych překročil rychlost.
Rozbalit vlákno
1
15. 11. 2018 09:17
Re: nikdo nechape
Kdyz jedu nekam, kde to neznam, tak to delam vicemene stejne. Mnohdy je to slusnej opruz jet nekde na novy asfaltce 30km/h, ti za mnou nekdy klickujou a lepej se, snad aby me popostrcili, ale smula. Nelibi se vam to, mate smulu - vyridte si to se svou radnici, at vam nastavi inteligentni limity.

Blby to je na dalnici, nekde to pelasim 200km/h+ a proboxuju se skrz vsechny loudaly a linksfahrery jen proto, aby me pak v omezeni na 120km/h zas predjeli oni (pac jedou furt 150 zatimco ja jen tak tech 130) a ja je musel pak predjizdet zase..

No nicmene tuhle jsem dostal pokutu za to, ze jsem jel u Kasselu v sobotu ve 4 hodiny rano na prazdne sestiproude dalnici 108km/h (na stovce). Hadat se s nima kvuli pokute 10euro se mi sice nechtelo, ale do Online-Anhörung jsem jim napsal, ze by me fakt zajimala materialni stranka prestupku. V sobotu ve ctyri rano na prazdne dalnici. Odpoved jsem nedostal, jen prikaz k platbe. :-) Takze se snazim limity dodrzovat, vyblbnu se tam, kde to jde legalne, a na 120 proste jedu plus minus podle limitu.. I tak mam dojezdovy casy paradni. 500km z domova do Prahy jedu stejne dlouho, jako kamos polovicni vzdalenost z Brna do Prahy. :-)
15. 11. 2018 00:14
At jdou do *
Uz i u nas v bananistanu si uvedomili, ze rychlost je az asi pata(!) nejcastejsi pricina nehody, casy se meni.

Neni nic otravnejsiho, nez neustale hlidat tacho, jestli nahodou clovek nejede o 10km/h rychleji. Jak "bezpecne" to je v obcich asi nestoji ani za rec. Ale rejzovat, to by slo.
Cekam zas na zpravu, kolik novych octavii s radarem za vypal... ehm prispevek na prevenci (nebo jak se to presne jmenuje) z pojistneho zas nakoupi.
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2018 08:24
hlavni duvod omezeni na nekterych rakouskych dalnicich je ek
typickej naftak pri dalnicnich rychlostech chrli do ovzdusi 10 nasobek jedovateho NOx, proto rakusaci provoz na mnohych dalnicich omezuji na 100km/h, pri spatnych rozptylovych podminkach i na 80km/h. rakusaci proste nejsou takovy prasata jako nemci a obzvlaste cesi...
jen nechapu, proc kvuli kolenovrtum se musime plazit snecim tempem i my co jezdime cistymi benzinaky, kdyz jeste navic benzin je zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta
Rozbalit vlákno
8
15. 11. 2018 10:02
Re: hlavni duvod omezeni na nekterych rakouskych dalnicich j
Protože vypouštíte víc CO2 :-)
15. 11. 2018 11:32
Re: hlavni duvod omezeni na nekterych rakouskych dalnicich j
- bez CO2 by nebyl zivot
- typickej naftak vypusti vic CO2 nez typickej benzinak
- rozdil u srovnatelnych novych aut je minimalni, mnohe benzinaky i v realu vypusti min CO2 nez obdobna naftova motorizace
= zjisti si, jak to je, nez zacnes psat hlouposti ;-)
Avatar - wakantanka
15. 11. 2018 13:09
Re: hlavni duvod omezeni na nekterych rakouskych dalnicich j
ty si demagóg ako vyšitý, chceš mi vari tvrdiť, že rozptylové podmienky sú ovplyvnené okolitou premávkou? Teda ak by tam jazdili len benzínové autá, tak by to obmedzenie nebolo? Tie obmedzenia sú tam kvôli premávke ako takej a nie kvôli jej zloženiu.
Avatar - _Karel_
15. 11. 2018 16:55
Re: hlavni duvod omezeni na nekterych rakouskych dalnicich j
On není demagog, on je jen hloupej, a navíc nas.ranej, že má benzíňák.
15. 11. 2018 17:11
Re: hlavni duvod omezeni na nekterych rakouskych dalnicich j
karliku, karliku,
dobra kase na mliku.
jeste lepsi na smetane,
ale tu nas karlik nedostane
>:D >:D >:D
Avatar - _Karel_
15. 11. 2018 17:16
Re: hlavni duvod omezeni na nekterych rakouskych dalnicich j
No vidíš. Ještě písničku a dostaneš lízátko.
Jestli se snažíš ukázat, že jsem měl pravdu, tak není nutno tak moc tlačit na pilu.
15. 11. 2018 17:10
Re: hlavni duvod omezeni na nekterych rakouskych dalnicich j
vzhledem k tomu, ze 1 naftak vypusti tolik jedu, jako 10 benzinaku, tak pouze v pripade provozu benzinaku by spatne rozptylove podminky tolik nevadily, protoze tolik jedu nevznikne
Avatar - wakantanka
15. 11. 2018 18:26
Re: hlavni duvod omezeni na nekterych rakouskych dalnicich j
Ale houby s voctem. Prichádza zima, menia sa vetry. Kupodivu ľudia si doma kúria. Týchto nijak nevieš obmedziť, tak to vyriešiš alá rakušáci, znížiš rýchlosť okolitej doprave a pripíšeš si ešte aj politické zelené body. :-)
Avatar - vabis
15. 11. 2018 10:31
Radary nevadi, jde jen o to je rozumne umistit a nastavit
1) Radar ihned za ceduli, vetsinou na vesnice nebrzdivam, ale davam zavcas nohu z plynu. Tedy tesne za ceduli je rychlost samozrejme okolo 60.

2) Nizkou toleranci pripady typu 82 na 80. Jsem pro mirnou toleranci a + 3 na techniku. Pokutovat treba od realnych 88+ na 80. Vetsinou se tak deje.

3) Na ceste je v ramci zvraceneho trendu tzv. zklidnovani dopravy, kdy se neridici delajici znaceni ridi heslem: “auta ktera neprojedou nenabouraji”. Vyrobili za posledni roky tolik znaceni, ze uz se jej popravde ani nesnazim sledovat. Ve Skandinavii je znacek minimum, lide proto davaji prirozenym instinktem pozor a problemy nejsou. Zrovna vcera jsem se vracel z lestiste a na prazske jizni spojce se stridalo tolik znacek, ze popravde presne netusim co tam presne plati. Jel jsem tedy pro jistotu 50, pak me vsichni predjizdeli, pridal jsem tedy okolo 100. Jaky tam je legalni limit a zda me neco vyfotilo popravde nevim. Cteni dopravnich znacek autem ale celkem funguje i v noci za deste, takze aspon nejaka pomoc.

4) Nejmenovana obec na Mladoboleslavsku. V obci 50, u skoly ktera ma vchod schovany za zatackou 30. Jsem rozhodne pro. Jenze na 30 dodatkova tabulka na 4 (!) radky s casy, kdy 30 plati. Nez jsem se snad nasel, bylo davno po vsem. Navic hodinky uz 20 let nenosim, telefony vypinam. Casto stridam casova pasma, nektere pristoje se nastavuji samy, nekete ne, vlastne ani presne nevim kolik hodin bylo …v Miami mame proto pro takove pripady pod znackou oranzove svetlo a napis: “pokud blika, omezeni plati”. Easy peasy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2018 10:34
Re: Radary nevadi, jde jen o to je rozumne umistit a nastavi
:yes: :-!
15. 11. 2018 10:46
Re:
Jak tu ctu vsechny komentare, tak mi pripada, ze jediny problem nejsou radary, ale dodrzovani pravidel a zakona dane zeme. Celkem smutne, ale kdyz vidim jak se u nas jezdi, tak predvidatelne.
Rozbalit vlákno
4
15. 11. 2018 12:01
Re: Re:
Neni problem dodrzovat rychlost, ale resi se to tak moc, ze kdyz na 90 jedete 100 a reknou ze pricinou byla rychlost, tak by ta pricina rychlosti byla i kdyby jste na 90 jel 90 a stejne vam to uletelo, takze nejde ani tak o prekroceni rychlost, jako o to, ze lidi neumi ani zakladni pravidla, ani si rozsvitit na potkavaci, kdyz jedou v desti atd...a chteji to hodit vse na pokuty za rychlost a hlavne za ni vybirat. Jak rikal Rakousky odbornik na dopravu, ze dnes vozidlo zastavi mnohem ryhleji pri 60 nez starsi pri 50, stejne tak jako parkovaci mista se delaji na stara vozidla, kdy dneska se tam pomalu nevejdete s vozidlem natoz otevrit. Navic treba takove garaze, vetsinou jedu u nas a je tam max. 1,9m, jezdim v rakousku, nemecku, italii atd...a vetsinou maji 2,3m, tak proc u nich to jde a u nas ne? proste celkove je system spatny a nejlepe se buzeruje prave za rychlost, jelikoz se za ni nejlepe vybira. Uprimne kdyz jedu zakaznika fabii, tak sem rad, ze na dalnici jedu 110 a zacne se to klepat, ale kdyz pak jedu svym nebo jinym vykonejsim vozidlem, tak jedete 130 a pocit jako kdyz jede 70 vse souvisi s dobou a vyvojem, ale nektere veci jakoz to system jsou zabrzdene v case. Hlavne dat radar, ten vybere nejvic za chvili. V ostatnich zemich maji rychle policejni vozy nejen na rychlost, u nas je to predevsim na tu rychlost. Pritom vetsina nehod je nedani prednosti v jizde, predjizdeni(zejmena tak, ze vleti uplne do proti smeru a predjizdi o 2 km/h rychleji nez jede auto pred nim), nevenovani se plne rizeni a nedobrzdeni.....rychlost je daleko vzadu
15. 11. 2018 13:58
Re: Re:
Ano system je spatny a nejlip se penize vybiraji za rychlost a ne treba za mlhovky v kolone. Ale 90 je max.povolena rychlost. Ne rychlost, kterou mate jezdit, ale maximalne jezdit. A tom to cele je. Pokud je tam 90 tak vsichni musi jet 90? Myslim, ze ne. Navic, zkousel jste si nekde na trase jet podle predpisu a pak na to slapat jak smyslu zbaveny? Jaka je asi uspora casu. Jezdim denne 50km do prace a ten rozdil dela do 4minut. Stoji to nekomu za to?
15. 11. 2018 18:41
Re: Re:
no vždyť kolega výše píše, a já souhlasím, že maximální povolená rychlost je stejná už mnoho desetiletí, zatímco auta udělaly obrovský pokrok... v brzdné dráze, v bezpečnosti atd.
Avatar - _Karel_
15. 11. 2018 18:53
Re: Re:
Jaký "mnoho desetiletí", ve městě bývala šedesátka a mrchy ju dokonce snížili. ;-\
Avatar - Ham.
15. 11. 2018 15:16
Trochu statistiky Check24
Podle statistiky Check24 jsou řidiči v DE s nejvyšším indexem bodovaných přestupků (mezi kterými drtivě vedou přestupky za rychlost, protože ty umí policie "efektivně" vybírat) řidiči v Porsche s indexem 1,49, naopak největší „slušňáci“ jezdí v Nissanech nebo Toyotách, protože jejich index bodovaných přestupků je jenom 0,80 resp. 0,85 takže skoro poloviční počet pokut než „zločinci“ v Porsche.
Až potud by se mohlo zdát, že čím dražší a rychlejší auto, tím větší neukázněnost jejich řidičů a oprávněně i větší smršť pokut a argument pro další tisíce radarů na silnicích.
Ovšem existuje i statistika Check24 o nehodách a ta říká, že nejnižší index nehodovosti mají, a teď pozor, řidiči Porsche, konkrétně tedy 0,57. Naopak jeden z nejvyšších indexů nehodovosti mají řidiči Toyoty 1,25 tedy více než dvakrát vyšší pravděpodobnost nehody než u řidičů Porsche.
Mě z toho plyne, že pokud by šlo státu/polici skutečně o bezpečnost a ne o plnění státní kasy, tak další radary nejsou cesta jak toho dosáhnout. A pokud je nehodovost na vedlejší koleji a jde jen o tu nejjednodušší cestu k plnění státní kasy, tak by bylo fér si to alespoň přiznat.
Rozbalit vlákno
4
15. 11. 2018 15:40
Re: Trochu statistiky Check24
Pekna statistika, ale kde jsou pocty kusu vozu na silnici. Je jasne ze Toyot jezdi urcite vic a tim padem vzrusta pravdepodobnost nehody ridicem v Toyote, kdyz jich jezdi o rad vic nez ridicu Porsche
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2018 15:43
Re: Trochu statistiky Check24
[odkaz]
Avatar - Ham.
15. 11. 2018 15:50
Re: Trochu statistiky Check24
Proboha proč by s počtem aut na silnici měl růst INDEX nehodovosti? Řidičů VW nebo Mercedesu jezdí v Německu o řád více než v Toyotě a nehodovost mají nižší. Od toho je to index aby to bylo vztažené k počtu té či oné značky.
15. 11. 2018 18:25
Re: Trochu statistiky Check24
Myslim, že je to tak, že řidič silnějšího vozu sice jezdí rychleji, ale poněkud lépe své vozidlo ovládá, než sváteční řidič, který vytáhne svoji Felicii jednou za týden do Kauflandu.
Avatar - Londonbridge
15. 11. 2018 16:03
kamery
V Londyne fotia vsade ako u fotografa... ked ta nechyti zlta kamera za rychlost tak ta zachyti siva na cervenu...a ked ani jedna ani druha tak tretia za to ze si zastavil na zltom hadovy lebo ten pred tebou nechal 2 m medzeru a ked ani ta tak bus lane kamera atd. Proste tu posypali mesto kamerami tak nehorazne ze aj ten najlepsi sofer bude nachytany . Niekde na krizovatkach mas 2 kamery jedna na rychlost a jedna na cervenu ked mas oranzovu co tu znamena go a pridas pred krizovatkov tak ujdes tej na cervenu a chyti ta rychlostna . je to uzasne nemusim k fotografovy rovno posadim do auta celu rodinu a za chvilu mam fotiek ako maku... >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
15. 11. 2018 17:05
Re: kamery
To je spíš k pláči, než k smíchu.
Pořád to říkám, že západní svět okolo nás blbne. A my jsme pořád o krok pozadu. V některých věcech, např. v této - naštěstí.