Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
Pepa_007
Znám jedno město kde vznikl úsek s měřením úsekové rychlosti. V měřeném úseku je jeden přechod pro chodce osazený semafory - je součástí křižovatky. Úsek je dvoupruhový v obou směrech. V tomto případě nejde o tzn. "rychlostní daň". Asi. Obrázek si každý udělejte sám.
Nehody se tam stávají. Mrknul jsem na oficiální statistiku nehodovosti a zjistil, že za posledních cca 12 let bylo v dotčeném úseku celkem 43 dopravních nehod (3,6 nehody ročně). 2 s alkoholem. A když pohlédneme do kolonky příčin, tak překročená rychlost byla ve 4 případech a srážka s chodcem ve 3 případech. Takže jedna nehoda za 3 roky způsobená překročením rychlosti. Nalezeno na stránkách ministerstva: www.jdvm.cz
Radar stál cca 2 mil. CZK. A věřím, že se brzo zaplatí.
Víc takových radarů. Jen si říkám, zda nejni levnější nechat do aut povinně zabudovat SW na monitorování rychlosti auta a automaticky zasílat oznámení o přestupku. A později rovnou strhnout z účtu příslušný obnos. :-!
Nehody se tam stávají. Mrknul jsem na oficiální statistiku nehodovosti a zjistil, že za posledních cca 12 let bylo v dotčeném úseku celkem 43 dopravních nehod (3,6 nehody ročně). 2 s alkoholem. A když pohlédneme do kolonky příčin, tak překročená rychlost byla ve 4 případech a srážka s chodcem ve 3 případech. Takže jedna nehoda za 3 roky způsobená překročením rychlosti. Nalezeno na stránkách ministerstva: www.jdvm.cz
Radar stál cca 2 mil. CZK. A věřím, že se brzo zaplatí.
Víc takových radarů. Jen si říkám, zda nejni levnější nechat do aut povinně zabudovat SW na monitorování rychlosti auta a automaticky zasílat oznámení o přestupku. A později rovnou strhnout z účtu příslušný obnos. :-!
Slavkov u Brna - radar hned po kopcem, kde i na volnoběh auto nabere stokilometrovou rychlost, radar těsně za cedulí... a penízky se rejžujou... Kolem Brna je vůbec spousta obcí, které "zainvestovaly" a teď sbírají plody své "práce"...
Není nic přínosnějšího pro bezpečnost silničního provozu než pilot, bedlivě sledující ručičku, aby náhodou nepřekročila padasátku...
Není nic přínosnějšího pro bezpečnost silničního provozu než pilot, bedlivě sledující ručičku, aby náhodou nepřekročila padasátku...
Bezpochyby je to tak ako píšeš. Ale zas mi nehovor, že keď si všimneš značku obmedzujúcu rýchlosť, tak je problém mrknúť na tacháč a ubrať plyn. Na čo potom sakra tú prístrojovku máš? Alebo uberieš rýchlosť na 50 a v nasledujúcich sekundách zabudneš, ako rýchlo môžeš ísť a podvedome na to dupneš? >😁 >😁
promiň, ale když jedu ve tři ráno liduprázdným městem a nějaký radar dohlíží nad tím, abych nejel 56 km/h... navíc kdo to mu furt sledovat...
Píšem hneď v prvej vete, že máš pravdu. Na druhú stranu "kdo to ma furt sledovat" je len výhovorka, uznaj. 😉 Je to na nervy ísť nočným mestom v limite, ale nie je to zas nič tak ťažkého, nie?
Bohužel není. Ta 400koňová *** je na plyn tak háklivá, že posuneš nohu o mm a jedeš o dvacet víc... Taky jsem zas prakticky vybodovaný, čekám na leden jako na smilování a hned jdu na další školení řidičů.
Nejvíc oceňuju radar těsně před cedulí konec vesnice = to některý sviňky taky dělaj :yes: >😁
Tak to by bolo dosť kruté, a nie len pre kolegov typu white label alebo ryccardo. Bezpochyby by to fungovalo, ale politik, ktorý by niečo také presadil, by si už určite ani neškrtol...
Pallermo
Prekroceni rychlosti je prekroceni rychlosti, ale vedeni si z toho udelalo kseft. Denne vidim lidi jak neumi dat prednost v jizde, nevi zda jsou na hlavni oni nebo nekdo jiny, predjizdeji do zatacky pres plno caru a jeste zpusobem, ze to rozum nepochopi, neumi zipovat, neumeji jezdit na kruhovem objezdu, nevenuji se rizeni a drzi v ruce mobil, neumi vytvorit automaticky ulicku pro IZS, neumi si prepnout svetla z bludicek na potkavaci, neumi pouzivat mlhovky, takze to pali do ksichtu, neumeji pouzivat prirazovaci pruhy atd.. atd...je toho hodne, znacky jim nic nerikaji a pak chteji vychovavat druhe ridice za vlastni blbost. Jsou agresivni, porad nekam spechaji, parkovat neumi, zastavi si bez blinkru jak chteji, zacnou se najednou otacet, prikazany smer jim nic nerika, no je toho opravdu hodne a to jezdim jen do prace 30 km tam a pak zpet a pak kdyz jedu z prace na nakup, to nemluvim o lidech v nakupnich centrech a dalsich lidech na kole a prechodech. No ale pak na 4 proudove silnici, kdy nejblizsi vozidlo je to policejni a je od vas asi 1 km jede clovek na vecer, kde nikdo neni 120 s omezenim znackou na 110 na silnici, kde predtim byly vymoly a byla povolena 130, se udela komplet novy povrch, dela se 2 roky a pak vam tam daji 110 ? tak vas zmeri, ze jste jel a nikoho neohrozil pokutu. Hlavne ze kolem vas projede vozidlo, kteremu sotva sviti jedna z tech bludicek, je na vecer, auto tmave, vzadu nesviti tim padem, v ruce jeste drzi telefon a nataci si, jak vas pokutuji.....ano to je system....nehlede na to, ze pred zakonem dle ustavy si mame byt vsichni rovni, ale kdyz vam prijde fotka ostra jako nuz a dle ridicaku se pozna, ze to jste vy, dostanete pokutu a body, ale kdyz jedete na motorce, tak nikdy ty body dostat nemuzete, ikdyz bude sebelepsi fotka, protoze kdo pozna, ze to jste vy pod helmou? takze asi nejlepsi jezdit v masce i v autech....jeste ze to tak vse funguje. Dam jeden priklad, do Italie jezdim casto, zakaza predjizdeni kamionakum, jeden zacal predjizdet a koukam sup a uz policejni Lambo ho bralo a u nas? nic, jeste dostanete pokutu za to, ze ho probliknete, kdyz za nim 3 km jedete a nemuzete ho predjet, jelikoz vas blokuje. Neni to o policistech jako takovych, ale celkove o systemu, protoze tam nahore chteji predevsim penize za rychlost a to je jednodussi nez hlidat na ulicich poradek a vychovavat ridice jako takove.
To je celkom iný problém, ale máš pravdu. V Rakúsku, a jazdím tam dosť často, som ešte nevidel, aby policajti niekde stáli a iba vyberali pokuty za nejaký chyták, alebo niekde schovaní za rohom merali rýchlosť. Raz som si včas nevšimol začiatok obce a vpálil som tam dosť rýchlo, policajt, ktorý pri čerpačke kontroloval nejaký kamión mi len kývol rukou aby som spomalil, a bolo to OK.
Na druhú stranu, pri tom divokom západe, čo na našich cestách je, si to celkom predstaviť neviem. A niekedy aj uvažujem, ako je to možné, že po rakúskych cestách jazdia Slováci priam vzorne, ale ako prejdeme hranicu, skoro každý ide namiesto 50 km/h tak 70-80, a zo vzorného vodiča sa zmení na magora, ktorý dodržuje pravidlá max. orientačne...
Na druhú stranu, pri tom divokom západe, čo na našich cestách je, si to celkom predstaviť neviem. A niekedy aj uvažujem, ako je to možné, že po rakúskych cestách jazdia Slováci priam vzorne, ale ako prejdeme hranicu, skoro každý ide namiesto 50 km/h tak 70-80, a zo vzorného vodiča sa zmení na magora, ktorý dodržuje pravidlá max. orientačne...
Posledně mě rozesmáli městapáci v Brně pod prudkým kopcem a za zatáčkou. 😄 Šup s nimi do Waze.
antidement
Nikdo nechápe, že když je maximálka 50, tak je to prostě maximálka. Tzn. máte jet třeba 40. Pokud je v Praze dementní značení, tak jedu klidně 50 a radši zdržuju všechny za mnou, než abych překročil rychlost.
Kdyz jedu nekam, kde to neznam, tak to delam vicemene stejne. Mnohdy je to slusnej opruz jet nekde na novy asfaltce 30km/h, ti za mnou nekdy klickujou a lepej se, snad aby me popostrcili, ale smula. Nelibi se vam to, mate smulu - vyridte si to se svou radnici, at vam nastavi inteligentni limity.
Blby to je na dalnici, nekde to pelasim 200km/h+ a proboxuju se skrz vsechny loudaly a linksfahrery jen proto, aby me pak v omezeni na 120km/h zas predjeli oni (pac jedou furt 150 zatimco ja jen tak tech 130) a ja je musel pak predjizdet zase..
No nicmene tuhle jsem dostal pokutu za to, ze jsem jel u Kasselu v sobotu ve 4 hodiny rano na prazdne sestiproude dalnici 108km/h (na stovce). Hadat se s nima kvuli pokute 10euro se mi sice nechtelo, ale do Online-Anhörung jsem jim napsal, ze by me fakt zajimala materialni stranka prestupku. V sobotu ve ctyri rano na prazdne dalnici. Odpoved jsem nedostal, jen prikaz k platbe. 😄 Takze se snazim limity dodrzovat, vyblbnu se tam, kde to jde legalne, a na 120 proste jedu plus minus podle limitu.. I tak mam dojezdovy casy paradni. 500km z domova do Prahy jedu stejne dlouho, jako kamos polovicni vzdalenost z Brna do Prahy. 😄
Blby to je na dalnici, nekde to pelasim 200km/h+ a proboxuju se skrz vsechny loudaly a linksfahrery jen proto, aby me pak v omezeni na 120km/h zas predjeli oni (pac jedou furt 150 zatimco ja jen tak tech 130) a ja je musel pak predjizdet zase..
No nicmene tuhle jsem dostal pokutu za to, ze jsem jel u Kasselu v sobotu ve 4 hodiny rano na prazdne sestiproude dalnici 108km/h (na stovce). Hadat se s nima kvuli pokute 10euro se mi sice nechtelo, ale do Online-Anhörung jsem jim napsal, ze by me fakt zajimala materialni stranka prestupku. V sobotu ve ctyri rano na prazdne dalnici. Odpoved jsem nedostal, jen prikaz k platbe. 😄 Takze se snazim limity dodrzovat, vyblbnu se tam, kde to jde legalne, a na 120 proste jedu plus minus podle limitu.. I tak mam dojezdovy casy paradni. 500km z domova do Prahy jedu stejne dlouho, jako kamos polovicni vzdalenost z Brna do Prahy. 😄
maXX_CZ
Uz i u nas v bananistanu si uvedomili, ze rychlost je az asi pata(!) nejcastejsi pricina nehody, casy se meni.
Neni nic otravnejsiho, nez neustale hlidat tacho, jestli nahodou clovek nejede o 10km/h rychleji. Jak "bezpecne" to je v obcich asi nestoji ani za rec. Ale rejzovat, to by slo.
Cekam zas na zpravu, kolik novych octavii s radarem za vypal... ehm prispevek na prevenci (nebo jak se to presne jmenuje) z pojistneho zas nakoupi.
Neni nic otravnejsiho, nez neustale hlidat tacho, jestli nahodou clovek nejede o 10km/h rychleji. Jak "bezpecne" to je v obcich asi nestoji ani za rec. Ale rejzovat, to by slo.
Cekam zas na zpravu, kolik novych octavii s radarem za vypal... ehm prispevek na prevenci (nebo jak se to presne jmenuje) z pojistneho zas nakoupi.
topten
typickej naftak pri dalnicnich rychlostech chrli do ovzdusi 10 nasobek jedovateho NOx, proto rakusaci provoz na mnohych dalnicich omezuji na 100km/h, pri spatnych rozptylovych podminkach i na 80km/h. rakusaci proste nejsou takovy prasata jako nemci a obzvlaste cesi...
jen nechapu, proc kvuli kolenovrtum se musime plazit snecim tempem i my co jezdime cistymi benzinaky, kdyz jeste navic benzin je zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta
jen nechapu, proc kvuli kolenovrtum se musime plazit snecim tempem i my co jezdime cistymi benzinaky, kdyz jeste navic benzin je zatizen o 30% vyssi spotrebni dani nez nafta
Protože vypouštíte víc CO2 😄
- bez CO2 by nebyl zivot
- typickej naftak vypusti vic CO2 nez typickej benzinak
- rozdil u srovnatelnych novych aut je minimalni, mnohe benzinaky i v realu vypusti min CO2 nez obdobna naftova motorizace
= zjisti si, jak to je, nez zacnes psat hlouposti 😉
- typickej naftak vypusti vic CO2 nez typickej benzinak
- rozdil u srovnatelnych novych aut je minimalni, mnohe benzinaky i v realu vypusti min CO2 nez obdobna naftova motorizace
= zjisti si, jak to je, nez zacnes psat hlouposti 😉
ty si demagóg ako vyšitý, chceš mi vari tvrdiť, že rozptylové podmienky sú ovplyvnené okolitou premávkou? Teda ak by tam jazdili len benzínové autá, tak by to obmedzenie nebolo? Tie obmedzenia sú tam kvôli premávke ako takej a nie kvôli jej zloženiu.
On není demagog, on je jen hloupej, a navíc nas.ranej, že má benzíňák.
vzhledem k tomu, ze 1 naftak vypusti tolik jedu, jako 10 benzinaku, tak pouze v pripade provozu benzinaku by spatne rozptylove podminky tolik nevadily, protoze tolik jedu nevznikne
Ale houby s voctem. Prichádza zima, menia sa vetry. Kupodivu ľudia si doma kúria. Týchto nijak nevieš obmedziť, tak to vyriešiš alá rakušáci, znížiš rýchlosť okolitej doprave a pripíšeš si ešte aj politické zelené body. 😄
vabis
1) Radar ihned za ceduli, vetsinou na vesnice nebrzdivam, ale davam zavcas nohu z plynu. Tedy tesne za ceduli je rychlost samozrejme okolo 60.
2) Nizkou toleranci pripady typu 82 na 80. Jsem pro mirnou toleranci a + 3 na techniku. Pokutovat treba od realnych 88+ na 80. Vetsinou se tak deje.
3) Na ceste je v ramci zvraceneho trendu tzv. zklidnovani dopravy, kdy se neridici delajici znaceni ridi heslem: “auta ktera neprojedou nenabouraji”. Vyrobili za posledni roky tolik znaceni, ze uz se jej popravde ani nesnazim sledovat. Ve Skandinavii je znacek minimum, lide proto davaji prirozenym instinktem pozor a problemy nejsou. Zrovna vcera jsem se vracel z lestiste a na prazske jizni spojce se stridalo tolik znacek, ze popravde presne netusim co tam presne plati. Jel jsem tedy pro jistotu 50, pak me vsichni predjizdeli, pridal jsem tedy okolo 100. Jaky tam je legalni limit a zda me neco vyfotilo popravde nevim. Cteni dopravnich znacek autem ale celkem funguje i v noci za deste, takze aspon nejaka pomoc.
4) Nejmenovana obec na Mladoboleslavsku. V obci 50, u skoly ktera ma vchod schovany za zatackou 30. Jsem rozhodne pro. Jenze na 30 dodatkova tabulka na 4 (!) radky s casy, kdy 30 plati. Nez jsem se snad nasel, bylo davno po vsem. Navic hodinky uz 20 let nenosim, telefony vypinam. Casto stridam casova pasma, nektere pristoje se nastavuji samy, nekete ne, vlastne ani presne nevim kolik hodin bylo …v Miami mame proto pro takove pripady pod znackou oranzove svetlo a napis: “pokud blika, omezeni plati”. Easy peasy.
2) Nizkou toleranci pripady typu 82 na 80. Jsem pro mirnou toleranci a + 3 na techniku. Pokutovat treba od realnych 88+ na 80. Vetsinou se tak deje.
3) Na ceste je v ramci zvraceneho trendu tzv. zklidnovani dopravy, kdy se neridici delajici znaceni ridi heslem: “auta ktera neprojedou nenabouraji”. Vyrobili za posledni roky tolik znaceni, ze uz se jej popravde ani nesnazim sledovat. Ve Skandinavii je znacek minimum, lide proto davaji prirozenym instinktem pozor a problemy nejsou. Zrovna vcera jsem se vracel z lestiste a na prazske jizni spojce se stridalo tolik znacek, ze popravde presne netusim co tam presne plati. Jel jsem tedy pro jistotu 50, pak me vsichni predjizdeli, pridal jsem tedy okolo 100. Jaky tam je legalni limit a zda me neco vyfotilo popravde nevim. Cteni dopravnich znacek autem ale celkem funguje i v noci za deste, takze aspon nejaka pomoc.
4) Nejmenovana obec na Mladoboleslavsku. V obci 50, u skoly ktera ma vchod schovany za zatackou 30. Jsem rozhodne pro. Jenze na 30 dodatkova tabulka na 4 (!) radky s casy, kdy 30 plati. Nez jsem se snad nasel, bylo davno po vsem. Navic hodinky uz 20 let nenosim, telefony vypinam. Casto stridam casova pasma, nektere pristoje se nastavuji samy, nekete ne, vlastne ani presne nevim kolik hodin bylo …v Miami mame proto pro takove pripady pod znackou oranzove svetlo a napis: “pokud blika, omezeni plati”. Easy peasy.
Dave171
Jak tu ctu vsechny komentare, tak mi pripada, ze jediny problem nejsou radary, ale dodrzovani pravidel a zakona dane zeme. Celkem smutne, ale kdyz vidim jak se u nas jezdi, tak predvidatelne.
Neni problem dodrzovat rychlost, ale resi se to tak moc, ze kdyz na 90 jedete 100 a reknou ze pricinou byla rychlost, tak by ta pricina rychlosti byla i kdyby jste na 90 jel 90 a stejne vam to uletelo, takze nejde ani tak o prekroceni rychlost, jako o to, ze lidi neumi ani zakladni pravidla, ani si rozsvitit na potkavaci, kdyz jedou v desti atd...a chteji to hodit vse na pokuty za rychlost a hlavne za ni vybirat. Jak rikal Rakousky odbornik na dopravu, ze dnes vozidlo zastavi mnohem ryhleji pri 60 nez starsi pri 50, stejne tak jako parkovaci mista se delaji na stara vozidla, kdy dneska se tam pomalu nevejdete s vozidlem natoz otevrit. Navic treba takove garaze, vetsinou jedu u nas a je tam max. 1,9m, jezdim v rakousku, nemecku, italii atd...a vetsinou maji 2,3m, tak proc u nich to jde a u nas ne? proste celkove je system spatny a nejlepe se buzeruje prave za rychlost, jelikoz se za ni nejlepe vybira. Uprimne kdyz jedu zakaznika fabii, tak sem rad, ze na dalnici jedu 110 a zacne se to klepat, ale kdyz pak jedu svym nebo jinym vykonejsim vozidlem, tak jedete 130 a pocit jako kdyz jede 70 vse souvisi s dobou a vyvojem, ale nektere veci jakoz to system jsou zabrzdene v case. Hlavne dat radar, ten vybere nejvic za chvili. V ostatnich zemich maji rychle policejni vozy nejen na rychlost, u nas je to predevsim na tu rychlost. Pritom vetsina nehod je nedani prednosti v jizde, predjizdeni(zejmena tak, ze vleti uplne do proti smeru a predjizdi o 2 km/h rychleji nez jede auto pred nim), nevenovani se plne rizeni a nedobrzdeni.....rychlost je daleko vzadu
Ano system je spatny a nejlip se penize vybiraji za rychlost a ne treba za mlhovky v kolone. Ale 90 je max.povolena rychlost. Ne rychlost, kterou mate jezdit, ale maximalne jezdit. A tom to cele je. Pokud je tam 90 tak vsichni musi jet 90? Myslim, ze ne. Navic, zkousel jste si nekde na trase jet podle predpisu a pak na to slapat jak smyslu zbaveny? Jaka je asi uspora casu. Jezdim denne 50km do prace a ten rozdil dela do 4minut. Stoji to nekomu za to?
Ham.
Podle statistiky Check24 jsou řidiči v DE s nejvyšším indexem bodovaných přestupků (mezi kterými drtivě vedou přestupky za rychlost, protože ty umí policie "efektivně" vybírat) řidiči v Porsche s indexem 1,49, naopak největší „slušňáci“ jezdí v Nissanech nebo Toyotách, protože jejich index bodovaných přestupků je jenom 0,80 resp. 0,85 takže skoro poloviční počet pokut než „zločinci“ v Porsche.
Až potud by se mohlo zdát, že čím dražší a rychlejší auto, tím větší neukázněnost jejich řidičů a oprávněně i větší smršť pokut a argument pro další tisíce radarů na silnicích.
Ovšem existuje i statistika Check24 o nehodách a ta říká, že nejnižší index nehodovosti mají, a teď pozor, řidiči Porsche, konkrétně tedy 0,57. Naopak jeden z nejvyšších indexů nehodovosti mají řidiči Toyoty 1,25 tedy více než dvakrát vyšší pravděpodobnost nehody než u řidičů Porsche.
Mě z toho plyne, že pokud by šlo státu/polici skutečně o bezpečnost a ne o plnění státní kasy, tak další radary nejsou cesta jak toho dosáhnout. A pokud je nehodovost na vedlejší koleji a jde jen o tu nejjednodušší cestu k plnění státní kasy, tak by bylo fér si to alespoň přiznat.
Až potud by se mohlo zdát, že čím dražší a rychlejší auto, tím větší neukázněnost jejich řidičů a oprávněně i větší smršť pokut a argument pro další tisíce radarů na silnicích.
Ovšem existuje i statistika Check24 o nehodách a ta říká, že nejnižší index nehodovosti mají, a teď pozor, řidiči Porsche, konkrétně tedy 0,57. Naopak jeden z nejvyšších indexů nehodovosti mají řidiči Toyoty 1,25 tedy více než dvakrát vyšší pravděpodobnost nehody než u řidičů Porsche.
Mě z toho plyne, že pokud by šlo státu/polici skutečně o bezpečnost a ne o plnění státní kasy, tak další radary nejsou cesta jak toho dosáhnout. A pokud je nehodovost na vedlejší koleji a jde jen o tu nejjednodušší cestu k plnění státní kasy, tak by bylo fér si to alespoň přiznat.
Pekna statistika, ale kde jsou pocty kusu vozu na silnici. Je jasne ze Toyot jezdi urcite vic a tim padem vzrusta pravdepodobnost nehody ridicem v Toyote, kdyz jich jezdi o rad vic nez ridicu Porsche
Myslim, že je to tak, že řidič silnějšího vozu sice jezdí rychleji, ale poněkud lépe své vozidlo ovládá, než sváteční řidič, který vytáhne svoji Felicii jednou za týden do Kauflandu.
Londonbridge
V Londyne fotia vsade ako u fotografa... ked ta nechyti zlta kamera za rychlost tak ta zachyti siva na cervenu...a ked ani jedna ani druha tak tretia za to ze si zastavil na zltom hadovy lebo ten pred tebou nechal 2 m medzeru a ked ani ta tak bus lane kamera atd. Proste tu posypali mesto kamerami tak nehorazne ze aj ten najlepsi sofer bude nachytany . Niekde na krizovatkach mas 2 kamery jedna na rychlost a jedna na cervenu ked mas oranzovu co tu znamena go a pridas pred krizovatkov tak ujdes tej na cervenu a chyti ta rychlostna . je to uzasne nemusim k fotografovy rovno posadim do auta celu rodinu a za chvilu mam fotiek ako maku... >😁
To je spíš k pláči, než k smíchu.
Pořád to říkám, že západní svět okolo nás blbne. A my jsme pořád o krok pozadu. V některých věcech, např. v této - naštěstí.
Pořád to říkám, že západní svět okolo nás blbne. A my jsme pořád o krok pozadu. V některých věcech, např. v této - naštěstí.
Poslední den v září jsem se tam řítil rychlostí 113 km/h, za což mám poslat všimné 60 éček.
Takze ano, tolerance a ohleduplnost jiste vsemi deseti, ale melo by to fungovat oboustrane. Kdyz ja jsem tolerantni a ohleduplny a na takovou brzdu provozu netroubim nebo jinak neupozornuju, pak by bylo hezke kdyby se onen kochac choval stejne. Na vypadovce kde vedle neni ani chodnik (a potencialni chodci), ani cyklostezka, ani zaparkovana auta je proste jizda polovinou povolene rychlosti nejen neprijemne, ale i netolerantni a neohleduplna.
Znacka 30 kmh se dava nesmyslne casto, klidne na nekolika km useky, neodstrani ji ani tydny po skonceni opravy. Asi taky nepatrim za volant. Davam si bacha, abych neprisel o ridicak, ale jinak jezdim spis podle citu, nez podle znacek.
Trochu to řeší dnešní systémy rozpoznávání dopravních značek = ale u nás značky navrhujou a dělaj = ***i. A to sem slušnej = místy totální ***i 😄
Ale zas keby každý jazdil podľa citu, bolo by na cestách iné ródeo, to musíš uznať.
Tiež nie som bez chyby a občas rýchlosť prekročím, ale držím sa hesla, že na tacháči viac ako 10 km/h cez limit nejdem. V reáli je to 5-7 km/h a popravde ma za to ešte nikdy nepokutovali. Ak si šiel 113, tak si mal na tacháči 115-120 na úseku, kde bola stovka. Tomu sa už dá nazvať ignorantstvom; vieš o limite, vieš, že sú na to prísni, a napriek tomu na to kašleš a potom sa sťažuješ, že musíš platiť pokutu... :-!
Prober se, místní Brouku Pytlíku...
Mimochodem, tvůj kamarád rozhodně nejsem.
A že nie si môj kamarát? To ma nemá prečo mrzieť. 😉
Za symbolické překročení rychlosti mi dali symbolickou pokutu, nic víc, nic méně, že máš problém to pochopit, je tvůj problém, nikoli můj.
Ale i tu white překročil = kolik bys navrhoval toleranci?
Když jedu v sobotu ráno v 5 tak třeba i 100 procent.
Když je hustý provoz tak rychle jet nejde.
A co takhle pokutu jen když způsobím nehodu?
Například v extrému - když se při nehodě zcela roztřískají dvě stará auta a jen náhodou se nikomu nic nestane je to dle zákona bagatelní příhoda ve srovnání s překročením + 15 kmh u radaru na zcela prázdné dálnici
Jak si sám napsal = tolerance 10 km/h je taková normální. Ale někde začít musíš = tolerance 20 km/h už je fakt hodně = a i ta znamená že když pojedeš o 21 km/h = už to bude taky na pokutu 😄
V Rakousku naopak na dost úsecích zvedli rychlost na 140 km/h navíc [odkaz] 😉
Přijde mi komické, že jen pár km před tím jsem jel po dálnici (na německém území) zcela bez rychlostního omezení a pak najednou je rychlost (k vůli ekologii) plošně omezena na 100km/h. Jednak je to z jednoho extrému do extrému druhého, ale hlavně jsem si nevšiml, že by na tom německém úseku byly několik km vysoké mantinely, aby se zabránilo znečišťování ovzduší v okolním Tyrolsku, a to mnohdy i při rychlostech hrubě přesahujících 200 km/h.
A to se bavíme o území v rámci společné EU. Nebylo by logičtější, nechat v této oblasti (jak v D, tak v A) pro osobáky 130 a těch 100 nechat pro kamiony?
V Rakousku není plošných 100 km/ ale plošně 130 km/h a dneska na dost místech 140. Na zbylejch silnicích 100 km/h = takže celkově víc než u nás. A viš že Německo je světová anomálie
Viz já 21:58 závěrečnej odkaz kdybys měl pořádný auto.. 😄
Že je Německo (v tomto ohledu) anomálie je relevantní.
V rámci EU musím jet na jednom místě plošně (Tyrolsko!) max. 100 km/h k vůli ekologii a hned vedle už neplatí (k vůli znečištění ovzduší) naopak omezení žádné.
Přirovnání s Rozvadovem kulhá. U nás není nikde plošně 100 km/h a ani těch 130 km/h není primárně k vůli ekologii.
Ad 21:58 - Jedna věc je mít to v autě, druhá neustále to používat.
V rámci EU je mraky míst kde musíš jezdit pomalejš = v Norsku je na dálnici fakt plošně 90 km/h 😉
Když sem naposled jel po A12 = trvalejch 100 tam nebylo :-!
Plošný snížení = je třeba v tom Norsku
O okreskách jsem nenapsal ani slovo.
Jestli se to teď někdy změnilo = nevim o tom. Proto sem se ptal = protože v celym Rakousku je na okreskách 100 km/h = jestli tim myslíš = že Tyrolsko zavedlo jednotnou maximální rychlost = plošně pro všechny silnice = a nedělá rozdíl mezi okreskou a dálnicí
Je fakt že na tachometrovejch 140 většinou zpomaluju až na okruhu Plzně 😄
hlavně že to nebylo za body kamarát. peníze byly a budou... s bodama je to horší😊
Na dálnici dávám +10 = tachometrovejch. Kolik ty?
Kde vidíš cokoli konkrétního, na základě čeho si tady cucáš z prstu, že si údajně myslím, že mám na něco takového právo?