1. TOYOTA Land Cruiser Prado
2. SUBARU Forester
3. TOYOTA Camry
4. TOYOTA Land Cruiser 200
5. RENAULT Logan
6. HONDA C-RV
7. TOYOTA RAV4
8. VOLVO XC90
9. TOYOTA Corolla
10. SUBARU Outback
Tenhle mýtus o nespolehlivých automatech je koukám celkem rozšířený (děkujeme VAGu, Fordu, že). Konvenční automat je obecně stejně nebo více spolehlivý, než manuální převodovky (samozřejmě mimo jiné protože nelze používat nesprávně). Akorát když už se něco zlomí, tak to stojí podstatně víc.
Problém je i ten, že nejen mnoho Čechů, ale i jiných Evropanů, neumí s automatem správně jezdit a přenášejí kvedlací návyky z manuálu na kvedlání s voličem automatu, což je velká chyba. Pak to završí tím, že po 60tkm ani nevymění olej v té převodovce a nebo tam servis nacpe špatný typ oleje a pak vznikají ty skazky, jak je automat poruchovej. Pravda, CVT převodovky měly zpočátku výroby taky problémy a o DSG ani nemluvě, ale klasický hydroměnič je při běžné údržbě a správném používání téměř nezničitelný.
No hraní si s voličem automatu (CVT nebo torque converter) by snad nemělo způsobovat nic hrozného, i když samozřejmě nic zdravého to také není. Taky jde o to, jaký typ voliče to je, jestli normální, nebo nějaký horší >:D (třeba BMW s jednou polohou, JLR s kolečkem, tlačítka a pod.). Každopádně jsem to ještě neviděl. Nejhorší úkaz byl jistý pán, který řídil automat oběma nohama a tedy se celkem často stávalo, že měl sešlápnutou brzdu i plyn (takže i tradiční automat opravdu lze používat nesprávně, ale to chce vrcholnou neznalost).
Samozřejmě údržba je nutnost a výměnu oleje jednou za uherský rok nebo jednou za ujetí vzdálenosti rovné 2x objetí celé planety dokola nepokládám za něco nepřiměřeného. Navíc se prý má měnit i v manuálu, tak nevim (auto s manuálem jsem nikdy neměl déle než dva roky).
Ten zmíněný pohyb řadičky je taky hojně zastoupen u starších Renaultů, kde je ale způsoben opotřebeným, nebo nekvalitním silentblokem tzv. záchytné reakce motoru, který lze snadno vyměnit a stojí cca. 300kč. Pamatuji se, že mě to dělalo u Clia s motorizací 1.2 i po výměně za nový díl. Nakonec jsem koupil na 1.4, který je mnohem bytelnější a bez problémů pasuje a hlavně značku Sasic, která v dílech na Francouze vyniká kvalitou za dobrou cenu a bylo po problému. Tohle paradoxně mnoho lidí taky netuší a celkem dost starších Renaultů má tuhle kopací vlastnost řadičky taky, ale snadno opravitelnou a za pár kč :-)
Jo jo, taky jsem si tím prošel u AR 159. Repas za 15 to vyřešil a skříň už 45 tkm drží. Správný olej je Tutela Car Technyx 75W-85 a mělo by se ho tam dát o pár deci víc, než je předepsano. Jinak ta převodovka je od Getragu...
Pane Dusile ložiska jsou normalizovaná ne normovaná. :-)
Schovávat hospodské kecy za "věci znalou motoristickou veřejnost", to je dost ubohý.
Já jsem zřejmě strašný klikař, protože vlastním nebo vlastnil jsem Delty i Punta ve více exemplářích (r. 2008, 2011, 2012, 2013) a kvičící nebo hučící převodovku nebo dramaticky se pohybující páku, to fakt neznám. Dohromady je to několik set tisíc kilometrů, takže jsem fakt šťastný, když mi "věci znalá motoristická veřejnost" otevřela oči, abych viděl, jak velké štěstí mám. >:D
Veci znala verejnost vi, ze jsou i manualni prevodovky VW, ktere nevydrzi ani 100 tisic.
[odkaz]
Jj sice ma o kvalt min nez konkurence, ale zase je o to MIN :-) spolehliva.
PS
Zdravim nespolehlive Tesly, kde se takova zavada tezko vyskytne >:D
Ale jsou proste zavady a Zavady..
[odkaz]
A jeste Muskova citace: "I mean, internally, our goal - we changed the goal of the drive unit endurance from being approximately 200,000 miles to being one million miles."
Tohle se asi o ICE a klasickych prevodovkach da rict jen tezko :-)
Já jsem řešil v létě také opravu převodovky. Nakonec to nebylo tak hrozný, jak jsem si myslel. Celou převodovku jsem rozebral a vyměnil ozubené soukolí. Při skládání jsem potřeboval pročistit závity, ale neměl jsem závitníky, tak jsem si je objednal z https://www.nastroje.cz/zavitniky/ a druhý den mi přišly, takže jsem nemusel dlouho čekat. A převodovka je zase jako nová.