Novinky
Ozzman
3
To se z článku nedozvíme >😁 Takže... asi tak...
Hammunasakra
0
To je typický znamení seriózní kvalitní novinařiny = otazník v titulku = na kterej chybí v článku odpověď >😒]
Nechci se nikoho dotknout pokud tam má svého favorita, ale já bych si nevybral. Žádné z aut mi nepřipadá specifické, charakteristické a zapamatovatelné. To které uchopím a poznám z dálky to je ono a je takové a makové. Všechno mi přijde takové rozbředlé, bezpohlavní, lišící se pomalu jen logem. Jako cestu nejmenšího odporu bych ze zvolených přál výhru asi Pažoutovi. Ale myslím si, že hodně lidí dá na Kiu, která nakonec podle mě jako jednooký král vyhraje. Kdybych si měl možnost nějaké půjčit na víkend, možná ze zvědavosti Subaru.
tiez mi P508 pride ako najvyraznejsi a najvhodnejsi kandidat na vitaza :yes😒br />
ale je fakt ze celkova 5-tica finalistov je cela akasi nemastna neslana ( focus a ceed su tam proste uz z principu ale inak su neviditelne )... zaujimavych kuskov uz dnes mame coraz menej hoc aut je na trhu coraz viac.. aky to paradox... 😐
chyba mi tam jednoznacne I-pace ... inak nemecke auto roka ( za mna snad este vacsie prekvapko ako stinger pred rokom u nas )
ale je fakt ze celkova 5-tica finalistov je cela akasi nemastna neslana ( focus a ceed su tam proste uz z principu ale inak su neviditelne )... zaujimavych kuskov uz dnes mame coraz menej hoc aut je na trhu coraz viac.. aky to paradox... 😐
chyba mi tam jednoznacne I-pace ... inak nemecke auto roka ( za mna snad este vacsie prekvapko ako stinger pred rokom u nas )
osobne by som tu kdesi rad videl vitaza ale je to len moj pohlad...
lebo dost mozno to prave bude boj ceed vs focus vzhladom na ich silne pozicie na cz trhu ..ale stejne naivne nadalej fandim XV aj P508 ( ved napriklad to naivne fandenie stingeru sa mi vyplatilo ked pred rokom u nas anketu auto roka vyhral 😄 .. a ze to tiez nikto necakal povedzme si otvorene ) ....
PS: a koho z tejto dvojice P508 vs XV by som chcel mat radsej v pomyselnej garazi? no v podobnej cene ( oba vozy sa daju kupit za vcelku podobne prachy ) za mna urcite radsej 4kolku a vyssiu svetlost a kompaktnejsie rozmery ... takze je to jasne :yes:
lebo dost mozno to prave bude boj ceed vs focus vzhladom na ich silne pozicie na cz trhu ..ale stejne naivne nadalej fandim XV aj P508 ( ved napriklad to naivne fandenie stingeru sa mi vyplatilo ked pred rokom u nas anketu auto roka vyhral 😄 .. a ze to tiez nikto necakal povedzme si otvorene ) ....
PS: a koho z tejto dvojice P508 vs XV by som chcel mat radsej v pomyselnej garazi? no v podobnej cene ( oba vozy sa daju kupit za vcelku podobne prachy ) za mna urcite radsej 4kolku a vyssiu svetlost a kompaktnejsie rozmery ... takze je to jasne :yes:
tak velký hrdina, že si ani netipnul pořadí? Za mě je to jasné
1. X5, 2. 508, 3. Ceed, 4. Focus, 5. XV
1. X5, 2. 508, 3. Ceed, 4. Focus, 5. XV
X5 za mna na 90 percent nevyhra.. nicim neohuri.. neprinasa nic nove... to skor P508 s i-cocpitom a sportovo strihnutym kabatom co by skoro az kupatko .. tu by mi to aj davalo logiku :yes😒br />
PS: moje poradie
1.P508
2.ceed
3.focus
4.XV
5.X5
PS: moje poradie
1.P508
2.ceed
3.focus
4.XV
5.X5
Tak dobře:
1) 508
2) Focus
3) Ceed
4) X5
5) XV
1) 508
2) Focus
3) Ceed
4) X5
5) XV
1) Focus
2) 508
3) Ceed
4) X5
5) XV
2) 508
3) Ceed
4) X5
5) XV
1) 508
2) Focus
3) Ceed
4) XV
5) X5 😄
2) Focus
3) Ceed
4) XV
5) X5 😄
1 - BMW diesel 6-válec
2 - Pažout diesel 4-válec
3 - Kia diesel 4-válec
4 - Subaru XV slabý benzín s šílenou CVT 4-válec
5 - Ford benzín šílený 3-válec
2 - Pažout diesel 4-válec
3 - Kia diesel 4-válec
4 - Subaru XV slabý benzín s šílenou CVT 4-válec
5 - Ford benzín šílený 3-válec
Ford má i silný 4válec diesel a 4 válec benzín
No, když tam nemáme škodovku, tak šanci vyhrát má každej, ne???
hlavne pokial je rec o lacnych vyplniach dveri >😁
Zaujimave, ze to nie je prva recenzia, co hovori o vynimocnych jazdnych vlastnostiach XVcka bez ohladu na kategoriu auta.
A také to není prvá, co se pozastavuje nad slabými motory spojenými jen s CVT.
Nechápu proč tak skvělé auto tím totálně zazdí.
Nechápu proč tak skvělé auto tím totálně zazdí.
Já si myslím, že se drží střednědobé a dlouhodobé strategie i přes možné krátkodobé ztráty zákazníků. Vyzkoušeli si, že lidi chtějí bezpečnostní prvky a ty s manuálem nejsou moc funkční. Plánovali nahradit diesel hybridem a to se také lépe dělá s CVT. Možná v tom jsou Japonci nyní už před Němcema. Jen by jim měl někdo vysvětlit, že v evropě chtějí lidé auto řídit. Nové XV jsem měl ve výběru než jsem nakonec skočil u Mazdy CX-5. Teď když bude mít hybrid a Mazdane, asi za dva roky vyměním za nového Forestera. Ten kufr v XV fakt není pro 4 člennou rodinu 😒.
Já bych to vybral podle srdíčka takhle
1. Pežot 508-první protože má styl, je originální atd.
2. Kia Ceed
3. BMW X5
4. Subaru XV
5. Ford Focus-poslední, protože naopak originální není vůbec, zezadu Tipo, zepředu docela gut, ale žádná sláva, interiér jak u škodovky (hate free) všude napříč modely stejnej - a jo, většinou vybírám auto podle vzhledu, ale hlavně podle charakteru a pocitu z něj
Výběr podle techniky, vlastnosti atd.
1. Peugeot 508-technika podle mě super, vlastnosti, budou dost dobré
2. Ford Focus-myslim že ty jejich tři hrníčky jsou docela dobrý a podvozek taky
3. Subaru XV-je to Subaru s boxerem. 😊
4. Kia Ceed-pěkné příjemné auto, ale ten litr není nějak oslovující
5. BMW X5-beze změny, nic extra speciálního
Uvidime co z nich vyleze, možný je zvláštně u porotců opravdu všechno 😄
1. Pežot 508-první protože má styl, je originální atd.
2. Kia Ceed
3. BMW X5
4. Subaru XV
5. Ford Focus-poslední, protože naopak originální není vůbec, zezadu Tipo, zepředu docela gut, ale žádná sláva, interiér jak u škodovky (hate free) všude napříč modely stejnej - a jo, většinou vybírám auto podle vzhledu, ale hlavně podle charakteru a pocitu z něj
Výběr podle techniky, vlastnosti atd.
1. Peugeot 508-technika podle mě super, vlastnosti, budou dost dobré
2. Ford Focus-myslim že ty jejich tři hrníčky jsou docela dobrý a podvozek taky
3. Subaru XV-je to Subaru s boxerem. 😊
4. Kia Ceed-pěkné příjemné auto, ale ten litr není nějak oslovující
5. BMW X5-beze změny, nic extra speciálního
Uvidime co z nich vyleze, možný je zvláštně u porotců opravdu všechno 😄
Ani neviem po kolkych rokoch prislo auto jednak s peknym ladnym, sportovym a cistym dizajnom a zaroven posobi oproti ostatnym konkurentom ako z ineho vesmiru.
To ti řeknu přesně... po roce. V Ženevě 2017 Insignia, v Ženevě 2018 508.
Ne, nic proti, 508 je hezké auto... ale zase že by vedle Superbu, Insignie, Arteonu a Mazdy 6 nějak zářilo, to nezáří.
Ne, nic proti, 508 je hezké auto... ale zase že by vedle Superbu, Insignie, Arteonu a Mazdy 6 nějak zářilo, to nezáří.
Hlavně září diskuzně.... jsem hodně zvědavý na prodeje
Když se podívám na loňská čísla (Evropa), tak (stejně jako už pár let) je tu Passat, pak dlouho nic, pod 50% Passatu je Superb, Insignia a Mondeo v tomto pořadí... pak zase dlouho nic a pak relativně vyrovnaná skupinka Talisman, Avensis, Mazda 6 (letos 1-9 ještě vyrovnanější, vše okolo 16t). [odkaz]
Podle mě by 508 měla v příštím roce dát Talisman, přece jen je o kus novější a prodeje by se do té doby měly rozběhnout... ale spíš jen o kousek. Pokud by se dotáhla na tu první čtyřku, bylo by to velké překvapení, jsem ochoten se vsadit, že se do top 4 nedostane.
Podle mě by 508 měla v příštím roce dát Talisman, přece jen je o kus novější a prodeje by se do té doby měly rozběhnout... ale spíš jen o kousek. Pokud by se dotáhla na tu první čtyřku, bylo by to velké překvapení, jsem ochoten se vsadit, že se do top 4 nedostane.
Od kdy se prodává? Jak jsem psal níže, to auto zatím není nikde mimo promoakcí vidět, přitom i ten Fokus kombi, který je na trhu od listopadu, nebo konce října, už jezdí 😄
Přesně nevím... ale nějakou dobu trvá vždycky rozjezd, než se lidi svezou na předváděčce, objednají... než auto přijde a je z toho registrace.
Díval jsem se na ofiko skladovky a je jediná
[odkaz]
Díval jsem se na ofiko skladovky a je jediná
[odkaz]
Vím, že většina lidí si ho přeje na prvním místě, ani mne by to vůbec neurazilo, ale zajímá mne jiná věc, když je to auto tak úžasné a krásné (krásné určitě ano) , tak kdy se vlastně začne/začalo prodávat v ČR ? Já jen, že ho nikde není vidět (mimo auto výstav), v Praze většinou všechny novinky jezdí do měsíce po uvedení na trh a to v počtu několika kusů alepspon jako predvadecky. Dokonce i Fokus kombi už jsem viděl na soukromych značkách několikrát i mimo Prahu a ten se podává asi měsíc ? Nechci být hnidopich, ale aby to nebylo opravdu jen Bycharske auto.
Ceed už je vidět dlouho, a XV od staršího modelu nepoznám na první dobrou bez soustředění, a X5 též, ale X5 se prodávat bude..
Ceed už je vidět dlouho, a XV od staršího modelu nepoznám na první dobrou bez soustředění, a X5 též, ale X5 se prodávat bude..
Moc bych přál vítězství Kii CEED. Myslím, že opět přinesla něco nového v krásném kabátě. A druhým favoritem je 508 od Peugeotu. Nádherný vůz. A to že v anketě chybí Škoda. Třikrát hurá.
Vyjadrím sa len k Ceedu a Focusu, pretože sú to aktuálne modely, ktoré riešim a jeden z nich pribudne do rodiny....a bude to Ceed. Neprináša nič nové, to si povedzme na rovinu. Úplne stačí, že vo svojej triede robí všetko dobre, niektoré veci výborne a to všetko za príjemnú cenu. Moja podmienka je automat a Focus mal u mňa navrch len kvôli hydrodynamickému meniču, dvojspojku nemusím, v Ceede je ale naladená slušne, rozhodne lepšie ako kombinácia benzín/DSG u koncernu. Focus okrem výborných jazdných vlastností, ktoré sú z veľkej časti tiež len marketingom (Ceed GT to zrovná) v aktuálnej generácii nemá čo ponúknuť. Ak by som privrel všetky oči, interiér ma vždy prebral, bohužiaľ. V nižšej triednej triede je aktuálne najslabší a ponuka výhradne benzínových trojvalcov je posledným klincom do rakvy. Už sa to tu riešilo veľakrát, nikomu neberiem názor, ale za mňa trojvalec do auta nepatrí, respektíve nemá žiadne reálne opodstatnenie. Poznám min. dvoch ľudí, ktorí z tohto dôvodu od Focusu odskočili ku konkurencii, takže mám dôvod si myslieť, že nový Focus to bude mať ťažké.
Ceed GT možná jezdí dobře jako standartní Fokus, ale Fokus má taky ostřejší verze, na to nezapomeň (ST a RS).
Že ti vadí tříválec, to umím pochopit, ale dle všeho jezdí velmi dobře. Já zkoušel jen litr v FoFo3 92kw a jelo to rozhodně lépe, než obstarožní GDI 99kw, nebo jiné atmosféry. 1.5EB R3 neznám, ale zkoušel jsem podobně koncipovaný 1.5R3 od BMW a rozhodně to nebyla brzda provozu, naopak šel hezky do otáček.
Ceed má v nabídce sice 2 benzinvé čtyřválce, ale jeden z nich je 1.4 Atmo, která jezdila dobře možná v prvním lehkém Ceedu, když nebyla Euroudušená a pak solidní 1.4T a tady bych byl docela zvědavý, jestli bude lepší, než ten R3 Ecoboost, ale skoro bych si vsadil na Ford 😄
Který jsi tedy zvolil ? A zkusil si i nějaký tříválec ?
Že ti vadí tříválec, to umím pochopit, ale dle všeho jezdí velmi dobře. Já zkoušel jen litr v FoFo3 92kw a jelo to rozhodně lépe, než obstarožní GDI 99kw, nebo jiné atmosféry. 1.5EB R3 neznám, ale zkoušel jsem podobně koncipovaný 1.5R3 od BMW a rozhodně to nebyla brzda provozu, naopak šel hezky do otáček.
Ceed má v nabídce sice 2 benzinvé čtyřválce, ale jeden z nich je 1.4 Atmo, která jezdila dobře možná v prvním lehkém Ceedu, když nebyla Euroudušená a pak solidní 1.4T a tady bych byl docela zvědavý, jestli bude lepší, než ten R3 Ecoboost, ale skoro bych si vsadil na Ford 😄
Který jsi tedy zvolil ? A zkusil si i nějaký tříválec ?
Testoval som litorvý EcoBoost 125k vo verzii Titanium. Aktuálne Ford ponúka bonus vo výške cca 3000 €, ale aj po doplnení nejakej výbavy sa pod 22 000 € nedostanem, nech už tie „zľavy“ vyzerajú akokoľvek zaujímavo, sú z nadhodnotených základných cien. Netvrdím, že ten motor je zlý, nemám na to dôvod, podstata trojvalca je ale pre mňa bariéra a ako som už spomínal, ten interiér je najslabší článok. Ceed vo verzii First Edition s 1,4 T-gdi (140k) je už prakticky plná výbava okrem metalízy a uvedenú čiastku ešte trošku stlačím. Počkám ešte na paket GT-Line, konečná cena zatiaľ nebola stanovená. Inak, aby som bol férový, čo sa týka „vytáčania“, ten liter od Forda je pocitovo živší.
Mít na výběr 1.0 a 1.4 obojí v Turbu, tak budu dlouho váhat. Upřímě je pro mne Ford značkou s vyšší hodnotou, než korejec, ale objektivně toto nelze brát v potaz a vím, že Ceed je dobré auto, sám bych nevěděl, jestli překousnout R3, nebo původ vozu >😁 . Možná bych se podíval třeba k Opelu na 1.4T a bylo by po problému >😁
Troufám si odhadnout, že většina aut v té třídě se bude prodávat v těch nižších hladinách, tj. třeba 1.0EB 92kW nebo kolik teď ten motor má. Pak je to skoro jedno, protože většina konkurentů má jako základ tříválcový litr s turbem (VW&spol, Opel, Ford, Honda atd.). V opozici je Renault a pak menší hráči (Mazda apod.).
O Focus se nebojím, jeho místo v silné čtyřce je podle mě bez diskusí (Golf, Octavia, Focus, Astra)... uvidíme, jestli se mu podaří prodrat se s novou generací někam výš, než aktuální #3.
Spíš jsem zvědavý na tu Kiu. Nová i30 zatím prodejně nijak nezáří, podle mě se ukazuje, že jen málo evropanů je ochotno kupovat korejská auta za evropské ceny... i přes nesporné zlepšení byla prodejně nejúspěšnější i30 ta první generace (v roce 2010).
O Focus se nebojím, jeho místo v silné čtyřce je podle mě bez diskusí (Golf, Octavia, Focus, Astra)... uvidíme, jestli se mu podaří prodrat se s novou generací někam výš, než aktuální #3.
Spíš jsem zvědavý na tu Kiu. Nová i30 zatím prodejně nijak nezáří, podle mě se ukazuje, že jen málo evropanů je ochotno kupovat korejská auta za evropské ceny... i přes nesporné zlepšení byla prodejně nejúspěšnější i30 ta první generace (v roce 2010).
Ani ja nepochybujem o úspechu Focusu, recenzie sú nadšené, zlepšenie tu je zrejmé oproti predchodcovi. Len v našich končinách sa obávam o cenu, tú Ford ako obvykle na začiatku nahodil vysoko, sériová výbava nič moc, daj si takú rodinnú komfiguráciu, t.j. kombík so silnejším litrom v Titaniu, to máš 515t (uvádzacia akciová cena), pričom i v tejto vyššej výbave máš len halogény, 16" disky či smiešne malý displej infotainmentu, teda s príplatkami budeš na 600t a to máš stále len litrový trojvalec. Skrátka pri tých cenách to v našich končinách bude mať Focus sakra ťažké.
Soused už ho má doma, dám někdy testovačku... a zeptám se, za kolik to pořídil.
Daj vedieť, to by ma tiež zaujímalo (jednak ako jazdí, jednak aká bola reálna cena).
EDIT: moja cvičná konfigurácia primerane vybaveného rodinného Focusu (kombi 1,5T 110 kW, manuál, ST-line + LEDky, metalíza, 18", vyhrievané sedadlá) vyšla na 619500 Kč. Keby som chcel automat pre manželku, tak až 672500 Kč. 8-s
Podobne nakonfigurovaný Ceed kombi (1,4T 103 kW, Exclusive, 7°DCT + príplatky) stojí 610t, to je nie zanedbateľných 62t menej.
EDIT: moja cvičná konfigurácia primerane vybaveného rodinného Focusu (kombi 1,5T 110 kW, manuál, ST-line + LEDky, metalíza, 18", vyhrievané sedadlá) vyšla na 619500 Kč. Keby som chcel automat pre manželku, tak až 672500 Kč. 8-s
Podobne nakonfigurovaný Ceed kombi (1,4T 103 kW, Exclusive, 7°DCT + príplatky) stojí 610t, to je nie zanedbateľných 62t menej.
Ty nemáš souseda z Boleslavi?! >😁 To v mém sousedství je vše v normálu u většiny případů >😁
U nás je to dost pestré... dokonce vídám (ne teda přímo v sousedství) parkovat Teslu před panelákem (dřív na tom místě stával Avantime 😃. Ale v blízkém okolí mám S90, DS4, Civica, X4, 5er...
No tak když jsem bydlel u našich, tak tam naproti k sousedům zajíždel taky Avantime.. přímo ten od Šviháka >😁
Jinak Rapidi, Oktávky všech generací, ale teď tam přibyla E46 Coupe 330d - moc hezká v Mpaketu, pak nějaký 530d,Q5 a taková ta klasická prémiová konfekce a hustokrutej Leon 1. generace v maskáči a turbu tak hlasitém, že ho slyšíš přes půl města >😁 >😁
Jinak Rapidi, Oktávky všech generací, ale teď tam přibyla E46 Coupe 330d - moc hezká v Mpaketu, pak nějaký 530d,Q5 a taková ta klasická prémiová konfekce a hustokrutej Leon 1. generace v maskáči a turbu tak hlasitém, že ho slyšíš přes půl města >😁 >😁
Zapomněl si na minihráče = Toyotu Corollu 😄
Nezapomněl, to je to apod.
Já vim = to nejprodávanější na světě = je apod. 😄
Zajímavý že často stačí státní hranice = dneska už volně průchodná žádný ostnatý dráty = a pohled na různý věci je docela odlišnej [odkaz]
Zajímavý že často stačí státní hranice = dneska už volně průchodná žádný ostnatý dráty = a pohled na různý věci je docela odlišnej [odkaz]
Snažím se chápat Evropu, i když u některých trhů typu Norsko je to docela oříšek. Co a proč se prodává třeba v Indii je mimo můj záběr, ať si tam dělají co chtějí.
V Norsku to budou peníze = my máme dluh asi 170.000 Kč na hlavu včetně mimina co se dneska ráno narodilo a norský mimčo i když [odkaz] přišlo do světa několik set tisíc plus
Samozřejmě to jsou peníze, ale ten vývoj pak má různé nuance. Nejdřív z těch peněz masivně dotovali EV, aby pak zjistili, že na to nejsou na mnoha frontách připravení (je fajn pustit EV auta do pruhů pro autobusy, ale ve chvíli, kdy máš každé třetí auto EV, je pak v těch pruzích dost plno)... a tak zase podpory ruší a naopak zavádějí různé daně. Pokud chceš chápat čísla, musíš znát i tohle pozadí... a to se ani pro celou Evropu úplně nedá.
Naštěstí je norský trh minoritní a větší část Evropy jakž takž homogenní... Asii si třeba vůbec netroufám komentovat.
Naštěstí je norský trh minoritní a větší část Evropy jakž takž homogenní... Asii si třeba vůbec netroufám komentovat.
Asie je země obřích rozdílů = od ultrachudejch částí Ruska ale i Číny po ultrabohatý = části Číny >😒]
Když máš přespšíliš peněz tak to neznamená že budeš dělat všechno dobře. Navíc tam maj trochu zimu což má na EV trochu vliv. Ale novináři spíš hledaj senzace = EV tam pokud vim fungujou dobře. A když skončej dotace čehokoli = prodej se logicky propadne. Ale když se slevy nebo dotace nevráťěj = ono si to nějaký vyrovnaný poměry najde
Řešenim nejsou čistě EV jak plánujou nějaký blbý politici = byť ve velkejch městech by to udělalo dobře. Obávám se že tak jako dražší EV jako Tesla maj smysl a levný i3 a Leafy taky dobře že existujou = tak masovej přechod na EV jak to plánuje VW = jednoduchej a hlavně rychlej nebude. Furt mi přijde platná analýza Tyoty = než přijde nějaká zásadnější změna okolností = tak nejsmysluplnější sou hybridy. Omezeně plug-in hybridy = to že přestali děla A3 plug-in neni náhoda = s náročnějšim měřenim se spousta německejch plug-inů honem honem předělává
Toyota je o generace napřed = a rozumně nabízí zatim jen Prius plug-in verzi
Podpora snížení emisí je rozhodně dobře = na blbejch místech jako vjezdy do tunelů apod. to fakt neni dobrý = ale já bych začal srovnánim daně nafta benzín a asi srovnánim i hmotnosti = nafta je ve výhodě když se to bere na litry = takže 2x dotovaná = zvýhodňovaná
A samozřejmě spoustou věcí tohohle typu [odkaz] to je ten správnej typ dotace = podpory nějakýho směru
Když máš přespšíliš peněz tak to neznamená že budeš dělat všechno dobře. Navíc tam maj trochu zimu což má na EV trochu vliv. Ale novináři spíš hledaj senzace = EV tam pokud vim fungujou dobře. A když skončej dotace čehokoli = prodej se logicky propadne. Ale když se slevy nebo dotace nevráťěj = ono si to nějaký vyrovnaný poměry najde
Řešenim nejsou čistě EV jak plánujou nějaký blbý politici = byť ve velkejch městech by to udělalo dobře. Obávám se že tak jako dražší EV jako Tesla maj smysl a levný i3 a Leafy taky dobře že existujou = tak masovej přechod na EV jak to plánuje VW = jednoduchej a hlavně rychlej nebude. Furt mi přijde platná analýza Tyoty = než přijde nějaká zásadnější změna okolností = tak nejsmysluplnější sou hybridy. Omezeně plug-in hybridy = to že přestali děla A3 plug-in neni náhoda = s náročnějšim měřenim se spousta německejch plug-inů honem honem předělává
Toyota je o generace napřed = a rozumně nabízí zatim jen Prius plug-in verzi
Podpora snížení emisí je rozhodně dobře = na blbejch místech jako vjezdy do tunelů apod. to fakt neni dobrý = ale já bych začal srovnánim daně nafta benzín a asi srovnánim i hmotnosti = nafta je ve výhodě když se to bere na litry = takže 2x dotovaná = zvýhodňovaná
A samozřejmě spoustou věcí tohohle typu [odkaz] to je ten správnej typ dotace = podpory nějakýho směru
Mně nešlo o to nějak hodnotit, jestli to Norsko dělá dobře nebo špatně. Jen jsem si ho vybral jako příklad toho, jak pro interpretaci čísel nutně potřebuješ nějaké povědomí o daném trhu.
Čína je třeba za říjen -11%... co za tím je? Kdo na tom získá a kdo ztratí? Je to dočasné nebo trvalé? Proč má Toyota +25% a třeba Peugeot -64%? Co je pravdy na tom, že se tam teď nevyplácí přílišná orientace na SUV?
[odkaz]
Dá se k tomu lecos načíst, ale já to nesleduju.
Čína je třeba za říjen -11%... co za tím je? Kdo na tom získá a kdo ztratí? Je to dočasné nebo trvalé? Proč má Toyota +25% a třeba Peugeot -64%? Co je pravdy na tom, že se tam teď nevyplácí přílišná orientace na SUV?
[odkaz]
Dá se k tomu lecos načíst, ale já to nesleduju.
Máš pravdu s těmi Korejci. Podle mě se v Kii těžce přepočítali, jestli si myslí, že jim projde zdražení základních verzí o 100 k. Jinak je Ceed sympatický univerzál.
U Focusu si všímám napříč internetovými fóry negativních reakcí na design. Ale zase si snadněji obhájí vyšší ceny...které taky mimo úplný holobyt vyšší jsou. 😄
U Focusu si všímám napříč internetovými fóry negativních reakcí na design. Ale zase si snadněji obhájí vyšší ceny...které taky mimo úplný holobyt vyšší jsou. 😄
Ceny všeho je nutný navýšit = a neplatí to samozřejmě jen pro auta. Hodně to ovlivňuje koruna kde se počítalo že touhle dobou bude pod 25 možná atakovat 24 = Rusnoka přes neustálý navyšování úroků neposlouchá a naopak [odkaz]
To jak naše vláda přispívá k megainflaci radši nerozebírat = výmluvný je že při rozpočtu 1 a půl bilionu nemá [odkaz] to je asi jako by čech s běžnym platem dneska neměl stovku na jídlo
To jak naše vláda přispívá k megainflaci radši nerozebírat = výmluvný je že při rozpočtu 1 a půl bilionu nemá [odkaz] to je asi jako by čech s běžnym platem dneska neměl stovku na jídlo
To, čo píšeš, som už počul/čítal z viacerých zdrojov: že nový Ceed je prekvapivo vyvážené auto, ktoré nemá výrazné slabiny, všetko robí minimálne slušne, niečo výborne: priestranný interiér, kvalitné materiály a vypracovanie, slušne naladený podvozok, solídne zladenie motorov a prevodoviek... a to všetko za primeranú cenu. Naopak ako píšeš Focus všade vychvaľujú za jazdné vlastnosti, v tom je zrejme špička triedy, ale už sa ozývajú aj kritické hlasy na adresu interiéru, samé trojvalce tiež mnohým vadia a hlavne ceny sú prehnane sebavedomé (napr. Rasťo Chvála testoval kombík s 1,5d a stál bez pár drobných 30000 eur). Focus má zjavnú výhodu jazdne a dynamicky, ale to len do príchodu verzie GT, ktorá Focus výkonov👋dynamicky predčí.
Sám by som mal veľkú dilemu, ktoré z tých áut vybrať: Focus som vlastnil a mám k Fordu pozitívny vzťah, oceňujem agilné, dobre jazdiace autá a tu Focus zjavne boduje. Lenže by to musela byť vyššia verzia (jednak liter neakceptujem, jednak aby mala vzadu multilink) a verzia ST line (tá vyzerá podstatne lepšie, slabšie výbavy sú zvnútra i zvonka dosť horšie), a to už bude zrejme dosť drahé.
A hoci by som mal voči Ceedu výhrady spočívajúce v "obyčajnosti", to mení verzia Proceed, ktorá ma vizuálne dosť nadchla a kombináciu Proceed s motorom 1,6T 150 kW by som si vedel predstaviť v garáži, ako vizuálne pôsobivé, pritom praktické a v danej motorizácii aj dynamické auto, skrátka taký ideálny kompromis.
Sám by som mal veľkú dilemu, ktoré z tých áut vybrať: Focus som vlastnil a mám k Fordu pozitívny vzťah, oceňujem agilné, dobre jazdiace autá a tu Focus zjavne boduje. Lenže by to musela byť vyššia verzia (jednak liter neakceptujem, jednak aby mala vzadu multilink) a verzia ST line (tá vyzerá podstatne lepšie, slabšie výbavy sú zvnútra i zvonka dosť horšie), a to už bude zrejme dosť drahé.
A hoci by som mal voči Ceedu výhrady spočívajúce v "obyčajnosti", to mení verzia Proceed, ktorá ma vizuálne dosť nadchla a kombináciu Proceed s motorom 1,6T 150 kW by som si vedel predstaviť v garáži, ako vizuálne pôsobivé, pritom praktické a v danej motorizácii aj dynamické auto, skrátka taký ideálny kompromis.
Fokus je drahý, jako vždy, když Ford příjde s novinkou, tak ji nastřelí hodně vysoko, proto bych na Fokuse počkal rok-dva a ceny se ustálí. Otázkou taky je, jak ta cena bude vypadat doopravdy na prodejně. S 1.5EB se ale zatím pod 0,5milionu nedostaneš, to jsme zkoušeli cvičně poptávat 😉.
Jj, píšem to vyššie, tie ceny (aj tie akciové s uvádzacou zľavou) sú hodne sebavedomé až prestrelené, ako to obvykle Ford u nás robí. A pritom výbava biedna, Trend za 370t je úplná holota s plecháčmi, bez základných vecí ako tempomat a pod. Až Titanium je primerane vybavený, ale to si na pol milióne a stále len s litrom. Verím, že po čase ako obvykle ich realita dobehne a ceny sa znormalizujú, len to bude chvíľu trvať. A aj potom bude mať Focus handicap u mnohých, že má len trojvalce.
BMW 40d
Já bych chtěl 40i.
Z téhle pětice určitě ten Peugeot. BMW vypadá otřesně a ostatní bych si nevybral, protože k tomu není důvod, když je tam alespoň ta 508.