Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeV Německu chtějí zakázat starší diesely. Zatím ale netuší, jak to udělat
119 komentářů
WinDiesel
Tak to vidíte, přátelé/přítelkyně, kamarádi/kamarádky, soudruzi/soudružky, soukmenovci/soukmenovkyně, spoluobčané/spoluobčanky, opičáci/opice, volové @ krávy😒br />
Vypadalo to na skandál týkající se jen dieselových modelů aut a najednou je z toho kauza "Velký Bratr Tě bude sledovat", ať máš diesel či nemáš.
Tak až zase někteří z Vás, horlivci, budete chtít něco zakazovat, cokoli, tak si uvědomte kam to může vést … v tomto stylu může nastat situace že žádné další svobodné volby už nebudou, už bude jen Velký Bratr, v Číně už to za pomoci umělé inteligence tak mají. Ve Švédsku se lidi nechávají z lenosti (aby nemuseli nosit peněženku) dobrovolně čipovat ….
Tak až zase někteří z Vás, horlivci, budete chtít něco zakazovat, cokoli, tak si uvědomte kam to může vést … v tomto stylu může nastat situace že žádné další svobodné volby už nebudou, už bude jen Velký Bratr, v Číně už to za pomoci umělé inteligence tak mají. Ve Švédsku se lidi nechávají z lenosti (aby nemuseli nosit peněženku) dobrovolně čipovat ….
nejsi ty nejakej babisum levobocek s nejakym psychickym postizenim podobne jako cela jeho rodina? pocit, ze te porad nekdo sleduje je typicky pro schizofreniky
topten
jedinej dyzl, co s primhourenim obou oci neprekracuje emise i v realu jsou euro6c a euro6d-temp. vse ostatni nevyhovuje, dyzly do euro4 vcetne navic vetsinou nemaj filtr pevnych castic.
reseni je jednoduchy, tem co maj euro 4 a nizsi, bych dal 1 rok at si problem vyresi = zbavi se sveho rakovinometu, tem s euro5 3 roky a s euro6b 5 let na zbaveni se sveho jedometu.
od zacatku roku konec se zvyhodnovanim nafty, takze benzin na stojanu cca o 10% levnejsi nez nafta. a vzhledem k tomu, ze nemci maj uz nekolik let prebytek rozpoctu, neco by tem kolenovrtum mohli prihodit, at si muzou koupit normalni benzinovy auto
reseni je jednoduchy, tem co maj euro 4 a nizsi, bych dal 1 rok at si problem vyresi = zbavi se sveho rakovinometu, tem s euro5 3 roky a s euro6b 5 let na zbaveni se sveho jedometu.
od zacatku roku konec se zvyhodnovanim nafty, takze benzin na stojanu cca o 10% levnejsi nez nafta. a vzhledem k tomu, ze nemci maj uz nekolik let prebytek rozpoctu, neco by tem kolenovrtum mohli prihodit, at si muzou koupit normalni benzinovy auto
Benzín se vyplatí v psích boudach, větší auto potřebuje při nájezdech nad 15tis km naftu - větší účinnost, menší spotřeba. Benzín opět po zimě půjde nahoru, neboj. Navíc menší produkce CO2 a tím oteplování planety, když už tedy nechtějí omezit prdici skot. Navíc ti magori Němci chtějí utlumit elektrárny a kupovat energii že zahraničí. Byt vládou, zatnu jim tipec a zvednu ceny.
v USA je i F150 jen na benzin, mozna az na par vyjimek.
litr nafty vyprodukuje o 15% vic CO2 nez litr benzinu, tak nemuzes koukat jen na litry.
modernich benzinak nema zas o tolik vetsi produkci CO2 nez odpovidajici moderni naftak, v nekterych autech benzinak vypusti min CO2 nez odpovidajici naftak
litr nafty vyprodukuje o 15% vic CO2 nez litr benzinu, tak nemuzes koukat jen na litry.
modernich benzinak nema zas o tolik vetsi produkci CO2 nez odpovidajici moderni naftak, v nekterych autech benzinak vypusti min CO2 nez odpovidajici naftak
V USA jsou jiné ceny paliv, u nás velmi zatížené daní nenazraneho státu. Nafta má vyšší účinnost. Nejvíce CO2 produkuje oceán, přes 40%, automobilismus ani ne 1%,.
No nafta má vyšší účinnost = jen na litr. Proto se celkově uvádí na kg = že na pumpě na litry a tim se tim tam dostane ta vyšší účinost je jiná věc
Nejvíc CO2 produkuje oceán? Sakra ten neznám 😄
Že se díky největšim chrličum kterym je dneska Čína oceány okyselujou = to jo
Nejvíc CO2 produkuje oceán? Sakra ten neznám 😄
Že se díky největšim chrličum kterym je dneska Čína oceány okyselujou = to jo
Výzkum.
Co výzkum 😄
Vědecký výzkum, vygoogli si to.
Dej odkaz = nebo zůstanu u svejch znalostí = co mi řek gůůgli = největší znečišťovatel = asi jedna třetina = je číňan 😄
Ocenány díky nám v poslednim období = trochu zkysly = velkýmu bariérovýmu a podobnejm lokalitám = se to vůbec nelíbí [odkaz]
Ocenány díky nám v poslednim období = trochu zkysly = velkýmu bariérovýmu a podobnejm lokalitám = se to vůbec nelíbí [odkaz]
mrkni treba na tohle😒br />
[odkaz]
Octavia 150k od 2017
nafta 5.94 l/100 = 159g CO2 /km
benzin 6.52 l/100 = 152g CO2 /km
tedy CO2 vic naftak, nevim co si o ty vyssi realny ucinosti naftaku mam myslet.
souhlasim, ze resit CO2 u aut nejak postrada smysl, proto nema logiku benzin zatezovat vyssi spotrebni dani.
snizovani CO2 ma souvislost se snizenim zavisloti na rope a tedy na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a russaci
Octavia 150k od 2017
nafta 5.94 l/100 = 159g CO2 /km
benzin 6.52 l/100 = 152g CO2 /km
tedy CO2 vic naftak, nevim co si o ty vyssi realny ucinosti naftaku mam myslet.
souhlasim, ze resit CO2 u aut nejak postrada smysl, proto nema logiku benzin zatezovat vyssi spotrebni dani.
snizovani CO2 ma souvislost se snizenim zavisloti na rope a tedy na diktatorskych rezimech jako jsou arabaci a russaci
:yes: :-!
[odkaz] nicméně desítky miliard tun CO2 co vychrlíme ročně do vzduchu = to trochu problém je
[odkaz] nicméně desítky miliard tun CO2 co vychrlíme ročně do vzduchu = to trochu problém je
tolik velkych aut jeko posledni dobou skodovka nikdy nevyrabela, takze je logicky, ze to jde nahoru. doba, kdy byla vrcholem oktavka je davno pryc, podivej se, kolik dnes jezdi superbu a kodiaqu, hlavne kodiaq jeste pred par lety nemel zadnej ekvivalent ..
Uved motory.
Okta 1.0 TSI 85 kW 106g CO2 g/km
Okta 1.6 TDI 85 kW 107g CO2 g/km
Litr je DSG nafta manuál
Okta 1.6 TDI 85 kW 107g CO2 g/km
Litr je DSG nafta manuál
Ty motory nikdo nekupuje, snad jen 1.6 sem tam do fotil, většinou jsou to 2litry. Srovnej 2.0tdi 110 kW s 1.8 tsi.
Nesrovnám = zrovna VW má obrovský problémy s motorama a jejich přísnější kontrolou 😉
Ale rozdíly mezi naftou a benzínem se nejen v těch mnou a toptenem uvedenejch příkladech vlastně sjednotili. V tu chvíli kdy skončí dvojnásobná dotace nafty = stane se to co padlo hned po propuknutí Dieselgate = před 3 lety. Nafta začne dávat v komplexu smysl = tam kde ve zbytku planety = někde od těch velkejch SUV
Může bejt třeba i v Ečkovym taxíku = po Dieselgate emise najednou spadly do neskutečnejch hodnot [odkaz]
Ale rozdíly mezi naftou a benzínem se nejen v těch mnou a toptenem uvedenejch příkladech vlastně sjednotili. V tu chvíli kdy skončí dvojnásobná dotace nafty = stane se to co padlo hned po propuknutí Dieselgate = před 3 lety. Nafta začne dávat v komplexu smysl = tam kde ve zbytku planety = někde od těch velkejch SUV
Může bejt třeba i v Ečkovym taxíku = po Dieselgate emise najednou spadly do neskutečnejch hodnot [odkaz]
trochu nesrovnatelny motory, navic 1.8tsi v O3 diky omezeni krouticiho momentu nema valnej smysl
a kdyz kouknu na superba
[odkaz]
benzin/nafta 6.16/7.23 l/100km, resp 169/165 g CO2/km, tedy zadnej podstatnej rozdil, a to benzinak ma 30 koni k dobru ...
a kdyz kouknu na superba
[odkaz]
benzin/nafta 6.16/7.23 l/100km, resp 169/165 g CO2/km, tedy zadnej podstatnej rozdil, a to benzinak ma 30 koni k dobru ...
Kolik basti na dálnici?
hele, mam to tam blbe, je tam 150-180k, tedy 1.4tsi i 1.8tsi
pro korektnost to je takhle😒br /> [odkaz]
tedy 1.8tsi 7.93l/100km = 185g CO2/km, tedy o 30k slabsi naftak ma o necelych 9% min.
na dalnici urcite vic, ale vsichni nebrousej jen dalnice, ja mam treba naprostou vetsinu jizd z celkovych cca 35tis km rocne kratouckejch 5-10km ….
pro korektnost to je takhle😒br /> [odkaz]
tedy 1.8tsi 7.93l/100km = 185g CO2/km, tedy o 30k slabsi naftak ma o necelych 9% min.
na dalnici urcite vic, ale vsichni nebrousej jen dalnice, ja mam treba naprostou vetsinu jizd z celkovych cca 35tis km rocne kratouckejch 5-10km ….
Drtivá většina jízd je krátkejch = tam je nejlepší benzín hybrid atmosféra = za optimálních podmínek energie z obnovitelnejch zdrojů EV
pro me idealni hybrid s elektrickym dojezdm 50km jako rodinny auto i na delsi cestovani, pro manzelku elektro s dostacujicim realnym dojezdem 200km, ktery by v nouzi mohlo zastat i rodinny auto po okoli.
tak vidim standardni ceskou rodinu stredniho stavu do 10 let
tak vidim standardni ceskou rodinu stredniho stavu do 10 let
Já to tak vidim už teď 😉
Ale v našich chudejch poskomunistickejch reáliích kde je průměrnej věk aut 15 let teda nevim. Běžná rodina na nový auto nemá a vzhledem k tomu jak sme projebali roky konjunktury a při 1,5 bilionovym rozpočtu nemáme ani drobný [odkaz] a blížícímu se ekonomickýmu zpomalení = tipuju že česká rodina nebude mít na nový auto ani za deset let
Spíš [odkaz]
Ale v našich chudejch poskomunistickejch reáliích kde je průměrnej věk aut 15 let teda nevim. Běžná rodina na nový auto nemá a vzhledem k tomu jak sme projebali roky konjunktury a při 1,5 bilionovym rozpočtu nemáme ani drobný [odkaz] a blížícímu se ekonomickýmu zpomalení = tipuju že česká rodina nebude mít na nový auto ani za deset let
Spíš [odkaz]
na druhou stranu ale mame o 30tis statnich uredniku vic a ti na nas jiste dohlidnou, abychom se meli dobre jak o tom andrej porad mele. mam pocit, ze mnozi tomu i verej, vcetne duchodcu.
jo, kdyby duchodci dnes meli duchod ve stejne pomeru k hrube mzde jako za kalouska v 2013, byl by prumernej duchod o cca 1700kc mesicne vyssi nez dnes za StBaka babise. vpodstate se da rict, ze jen za letosni rok StBak ojebal kazdyho duchodce v prumeru o cca 20tis ...
jo, kdyby duchodci dnes meli duchod ve stejne pomeru k hrube mzde jako za kalouska v 2013, byl by prumernej duchod o cca 1700kc mesicne vyssi nez dnes za StBaka babise. vpodstate se da rict, ze jen za letosni rok StBak ojebal kazdyho duchodce v prumeru o cca 20tis ...
Jj Andrej je neuvěřitelnej kecka = a je neskutečný jak mu to furt žerou a žerou 😄
Bohužel blíží se doba kdy se do mandatorních výdajů bude muset sáhnout = někdo po Babišovi si pěkně užije. Dělný lid nějakýho příštího ministra financí = za to jak dává věci dohromady = bude upřímně nenávidět >😒]
Bohužel blíží se doba kdy se do mandatorních výdajů bude muset sáhnout = někdo po Babišovi si pěkně užije. Dělný lid nějakýho příštího ministra financí = za to jak dává věci dohromady = bude upřímně nenávidět >😒]
Každý to vidíme jinak a máme zatím možnost výběru..
Výběr bude vždycky = ale cenový nůžky se rozevřou. Díky komunistickýmu ekonomickýmu e😜erimentu sme nejdřív byli za želenou oponou a normální člověk na nějaký BMW apod neměl ani se neměl k němu jak dostat = lidi spali fronty na Favority = a po revoluci na něj zas chudej člověk v postsovětskejch zemí zase neměl. Dneska se to pomalu zlepšuje = ale zase se z ekonomickejch a demografickejch důvodů zvětšujou rozdíly = mezi autem posunovadlem pro dav a autem o kterym sníme
Díky Komunistická strano Československa a lide SSSR >😒]
A my si vybereme premiéra komunistu slováka miliardáře = to by Kléma Gottwald čuměl koho dneska podporuje jeho strana >😁
Díky Komunistická strano Československa a lide SSSR >😒]
A my si vybereme premiéra komunistu slováka miliardáře = to by Kléma Gottwald čuměl koho dneska podporuje jeho strana >😁
Vcelku souhlas až na ty obnovitelné zdroje..
No i z jádra = když máš s dramaticky levnější energií problém 😄
Vodní, větrná, solární je nestabilní a hůře ovladatelná.
No vyspělý státy světa počítaj s mixem 60:40 ve prospěch levný bezodpadový jak řikáš nestabilní energie = v mnoha státech světa to dávno funguje. Teda i víc 😉
No rozhodně po desítkách let začínaj i prémiový automobilky napodobovat = Toyotu 😄
No rozhodně po desítkách let začínaj i prémiový automobilky napodobovat = Toyotu 😄
A na tu naftu přišli na jedinym kontinentu = všude jinde sou blbouni = jezdící na benzín 😄
Máš pravdu němci sou fikaný = chtěj ať si znečišťujou elektrárnama jinde = oni koupí jen čistou energii = fikaný :yes: 😉
Máš pravdu němci sou fikaný = chtěj ať si znečišťujou elektrárnama jinde = oni koupí jen čistou energii = fikaný :yes: 😉
Jde o cenu, proč jezdit v superbu za 8, když mohu za 5l? Např.
No to je ta tuplovaná dotace = když srovnáš daň = atraktivnost nafty začíná někde u velkejch SUV a samozřejmě dodávek a aut od 3,5 tuny
A proto se na naftu jezdí jen v Evropě = na všech kontinentech vládne benzín
A proto se na naftu jezdí jen v Evropě = na všech kontinentech vládne benzín
Protože je levný, u nás je drahý. Pokud máš rozdíl paliv plus mínus korunu, je rozdíl v nákladech, zda je kupuješ za 14kc nebo za 33 Kč, tam už ta spotřeba a náklady lezou k dobru nafte. Mám superb 2.0 TDI manuál, když jezdím dle předpisů, jsem pod 4.5l na 100
Pod 4,5 je hodně hodně málo = za to jezdim s Aurisem hybrid = jakou verzi = výkon?
Viz výše, manuál 110 kw
Nojo Auris je automat 100kW 😄
A viz výše = na krátký popojíždění který ale někdy udělá i 100 km za den = sme nic lepšího nevymysleli = než atmo benzín hybrid [odkaz]
A viz výše = na krátký popojíždění který ale někdy udělá i 100 km za den = sme nic lepšího nevymysleli = než atmo benzín hybrid [odkaz]
Denně nalitam 200 a více, takže nafta, ještě že máme zatím na výběr.
No vlastně nemáš = to je jen umělym překroucenim = když srovnáš dvojitý zvýhodnění nafty = už v tvym autě nebude mít asi smysl. I když denně 200 km = je fakt dost
ropa padla o 20 usd za barel, aktuální cena je 61,50 za barel. proto stojí litr benzínu 29,90 >😁
Mne se libi, jak naprosta mensina by chtela vetsine porad neco narizovat, zakazovat apod. Komunisti hadr.
Ne tos fakt netrefil = nikdo nedokázal to co komunisti >😒]
Dneska si můžeš volit koho chceš = a toho koho zvolí většina = ten pak zakazuje 😉
Dneska si můžeš volit koho chceš = a toho koho zvolí většina = ten pak zakazuje 😉
Komunisti zakazovali a omezovali tak třetinu toho, co neomarxisti v eurosojuzu (Brusel)
bariku, ty komousi
dnes muzu svobodne cestovat, muzu podnikat, muzu kritizovat vladu, presidenta, muzu kandidovat do obecniho zastupitelstva, do parlamentu, do senatu ...
kdyz jsi neco takovyho zkusil za komousu, hrozily ti represe, vezeni a i smrt
dnes muzu svobodne cestovat, muzu podnikat, muzu kritizovat vladu, presidenta, muzu kandidovat do obecniho zastupitelstva, do parlamentu, do senatu ...
kdyz jsi neco takovyho zkusil za komousu, hrozily ti represe, vezeni a i smrt
doma si každej poslouchal co chtěl vč luxemburgu, hlasu ameriky, rtl atd.
Kandidovat si mohl kam chtěl, samo musel si být ve straně...bud v tý jedný nebo v tý druhý >😁
Většinu toho co zakazovali, až na cestování byla normálním lidem putna nebo to uměli obejít.
Kandidovat si mohl kam chtěl, samo musel si být ve straně...bud v tý jedný nebo v tý druhý >😁
Většinu toho co zakazovali, až na cestování byla normálním lidem putna nebo to uměli obejít.
lojziku, nas benzinaku je vic nez vas kolenovrtu
jestlize nekdo znecistuje ovzdusi tak, ze kvuli nemu umiraj tisice lidi, tak ac to je mensina, ma pravo pozadovat, aby ta vetsina kolenovrtu toho nechala
jestlize nekdo znecistuje ovzdusi tak, ze kvuli nemu umiraj tisice lidi, tak ac to je mensina, ma pravo pozadovat, aby ta vetsina kolenovrtu toho nechala
Ada je zase tady
Zkus u líného a žravého benzínu dát při 2000RPM plný plyn, když potřebuješ předjíždět. >😒]
od 2tis rpm predjizdim naprosto bezne a mam pred sebou jeste vic jak 4tis ot
tedy v pripade trojky z padesatky na 150km/h, v pripade ctyrky bez problemu z 1500rpm na 200km/h bez razeni
tedy v pripade trojky z padesatky na 150km/h, v pripade ctyrky bez problemu z 1500rpm na 200km/h bez razeni
Dostal jsem jednou takové prý "vytuněné" auto v servisu jako náhradní vůz. Byl to benzín 2,4 litru. Chcíplejším trakařem jsem ještě nikdy nejel. :no: :no: :no😒br />
BTW: když jsem psal "zkus dát plný plyn při 2000RPM" měl jsem samozřejmě na mysli akceleraci při předjíždění na dálnici při zařazeném 6.kvaltu. Jenže to dnes frikulíni, co neumí řadit a musí mít proto automat, neznají...
Benzínové auto si dovedu představit s motorem 3,6 litru & up. To bych ovšem musel žít zase mimo EU, abych to uživil. Takže diesel je přirozeně pro normální lidi (tedy ne pro ty neumětěly Free - cool - in) jediná možná alternativa slušného svezení.
BTW: když jsem psal "zkus dát plný plyn při 2000RPM" měl jsem samozřejmě na mysli akceleraci při předjíždění na dálnici při zařazeném 6.kvaltu. Jenže to dnes frikulíni, co neumí řadit a musí mít proto automat, neznají...
Benzínové auto si dovedu představit s motorem 3,6 litru & up. To bych ovšem musel žít zase mimo EU, abych to uživil. Takže diesel je přirozeně pro normální lidi (tedy ne pro ty neumětěly Free - cool - in) jediná možná alternativa slušného svezení.
nejaka prichcipla historicka atmosfera ..
… s tou nemuzes jezdit jako s turborakovinou na 2tis otacek
… s tou nemuzes jezdit jako s turborakovinou na 2tis otacek
Zkus si představit = že ti tu naftu už nedotujeme >😒]
Stejně tak benzín..
Vysvětlíš?
Nechci se hádat, ale vzhledem k tomu, že je benzín dražší na výrubu nežli nafta, bude po odečtení daně a poplatků logicky dražší.
"ale vzhledem k tomu, že je benzín dražší na výrubu nežli nafta"
a na tuhle * jsi prisel prosim pekne kde? >😁 ani jedno nejde zrafinovat bez toho druheho, zakladni zpracovani ropy az na atmosferickou destilaci maji obe paliva schodnou, u benzinu se navic provadi jen izomerace lehkeho benzinu a reformace tezkeho benzinu aby se zvysilo oktanove cislo, izomerace se provadi prebytecnym tlakem a vodikem ze zakladni destilace a reformace za pomoci zbytkoveho tepla a tlaku, takze jak finalni benziny tak nafty jsou energeticky a technologicky stejne narocne a tedy i stejne drahe 😉 pouze o neco drazsi jsou katalizatory pri reformaci tezkeho benzinu, to je opodstatne treba pro benziny s oktanovym cislem nad 98, tam se tlak musi navysovat umele 😉 je to cenove srovnatelne s filtraci petroleje coby slozky nafty a chlazdeni obou slozek nafty, u benzinu se chladi jen tezky benzin 😉
realne ani jedno ani druhe rafinerie neprodukuji samostatne, vzdy se rafinuje veskera ropa a jeji slozky ktere se dale zpracpvavaji prave do podoby paliv a dalsich produktu 😉 a bud vubec rad ze nafty je dostatek, protoze od dob kdy se zacal prestavat pouzivat topny olej, tak je pro naftu dostatek odsireneho plynoveho oleje, bez ktereho by nafta nebyla, kdyby lidi dal topili topnym olejem, tak by byl nafty nedostatek 😉
a pokud hodlas psat o takovych vecech, tak si je nejdriv nastuduj
cenu nafty a benzinu z nejvetsi casti ovlivnuje cena ropy, poptavka po danem palivu a politicka situace, zbyle casti jsou vesmes stale
a na tuhle * jsi prisel prosim pekne kde? >😁 ani jedno nejde zrafinovat bez toho druheho, zakladni zpracovani ropy az na atmosferickou destilaci maji obe paliva schodnou, u benzinu se navic provadi jen izomerace lehkeho benzinu a reformace tezkeho benzinu aby se zvysilo oktanove cislo, izomerace se provadi prebytecnym tlakem a vodikem ze zakladni destilace a reformace za pomoci zbytkoveho tepla a tlaku, takze jak finalni benziny tak nafty jsou energeticky a technologicky stejne narocne a tedy i stejne drahe 😉 pouze o neco drazsi jsou katalizatory pri reformaci tezkeho benzinu, to je opodstatne treba pro benziny s oktanovym cislem nad 98, tam se tlak musi navysovat umele 😉 je to cenove srovnatelne s filtraci petroleje coby slozky nafty a chlazdeni obou slozek nafty, u benzinu se chladi jen tezky benzin 😉
realne ani jedno ani druhe rafinerie neprodukuji samostatne, vzdy se rafinuje veskera ropa a jeji slozky ktere se dale zpracpvavaji prave do podoby paliv a dalsich produktu 😉 a bud vubec rad ze nafty je dostatek, protoze od dob kdy se zacal prestavat pouzivat topny olej, tak je pro naftu dostatek odsireneho plynoveho oleje, bez ktereho by nafta nebyla, kdyby lidi dal topili topnym olejem, tak by byl nafty nedostatek 😉
a pokud hodlas psat o takovych vecech, tak si je nejdriv nastuduj
cenu nafty a benzinu z nejvetsi casti ovlivnuje cena ropy, poptavka po danem palivu a politicka situace, zbyle casti jsou vesmes stale
Jen doplnim = koncovou cenu nafty a benzínu z největší části ovlivňuje daň takže politici proto je v různejch státech tak rozdílná = a samozřejmě cena ropy atd. 😉
myslel jsem z tech pohyblivych casti nakladu, dane jsou vesmes stale a nemeni se moc casto, ale ano dan dela na cene paliv rekneme nejzasadnejsi polozku
PS> ale i presto na spotrebnich danich za paliva stat vybere relativne malo, mnozi si myslej ze spotrebni dane na palivech jsou nejak zasadni castkou do rozpoctu statu, ale vesmes za vsechny paliva, tedy nejen ta pro auta, ale i lode, vlaky, letadla a dalsi stat vybere na te spotrebni dani z paliv jen cca 90 miliard, u osobnich aut v doprave uvadi MD ze se jedna o mene nez 50% vyberu paliv ciste ze silnicni dopravy, nijak dramaticke castky to nejsou, holt se malo jezdi >😁
treba na spotrebce za tabak a alkac se vybere vic >😁
PS> ale i presto na spotrebnich danich za paliva stat vybere relativne malo, mnozi si myslej ze spotrebni dane na palivech jsou nejak zasadni castkou do rozpoctu statu, ale vesmes za vsechny paliva, tedy nejen ta pro auta, ale i lode, vlaky, letadla a dalsi stat vybere na te spotrebni dani z paliv jen cca 90 miliard, u osobnich aut v doprave uvadi MD ze se jedna o mene nez 50% vyberu paliv ciste ze silnicni dopravy, nijak dramaticke castky to nejsou, holt se malo jezdi >😁
treba na spotrebce za tabak a alkac se vybere vic >😁
me to prijde docela vpohode na predjizdeni [odkaz] pri tech 50km/h tam bylo cca 2000 otacek , a nemlo to ani zdaleka tech 300 koni co pise Barik >😁
jen tak do placu je to odjezd z benzinky u Hummer centra na D11, takze nadrz plna cerstveho N95
jen tak do placu je to odjezd z benzinky u Hummer centra na D11, takze nadrz plna cerstveho N95
Zkus to same s atmosferickym dieselem a rekni, jak to dopadlo >😁 tohle neni o benzin vs nafta, ale o turbo vs atmosfera.
I s atmosférickým dieselem se lépe jezdí. On totiž narozdíl od benzínu necuká... 😄
Me tedy atmosfericky benzin necuka a to je docela daleko od perfektni kondice.
Ado, placas cim dal vetsi blbosti..
Ado, placas cim dal vetsi blbosti..
Necukající benzín jsem ještě neviděl. Spíše si to neuvědomuješ. 😉
Jestli cukanim myslis okamzity zaber po seslapnuti pedalu neztlumeny nabehem turba nebo vibrace od chronickyho podtaceni, ktere ridici dieselu presednuvsi do benzinu radi delaji, tak ano, benzin cuka >😁 ale kdyz se s tim jede normalne, tak motor, ktery je v poradku, necuka.
IPace
jsem trosku zmaten z toho ze policista nepozna odpovidajici emisni normu daneho auta? takze ty plakety ktere ty auta bud maji nebo nemaji neznaci ze dane auto splnilo podminky pro udeleni dan eplakety, a ze se vetsinou udeluje prave podle emisni normy? takze policista jako kdys uvidi auto s plaketou tak nevi? a kdys uvidi v zone kde smi auta jen s plaketou auto bez one plakety tak jako co? ze by si auto prolustroval? nebo oni snad Nemecti policiste nemaji pristup do databazi registru vozidel? jak tedy lustruji podezrela vozidla pri podezreni ze vozidlo je vedeno jako "odcizene"?
jako chapu ze kamera a sw to udelaji automaticky, rychle a bezpracne, ale policista urcite ma moznosti to overit i jinak a relativne rychle
jako chapu ze kamera a sw to udelaji automaticky, rychle a bezpracne, ale policista urcite ma moznosti to overit i jinak a relativne rychle
Teď už jsou bez války celých víc než 70 let tak totálně MAGOŘÍ.
To jsou prostě Němci.
Do určité míry se dá chápat že Makrela chtěla jejich geny naředit, vybrala si k tomu ovšem ta nejhorší možná etnika, magory z Afriky a islámské magory.
Tím se ale možná VNĚJŠÍ konflikt změní na VNITŘNÍ- občanskou válku.
never vsemu, co te ve skole komousi ucili
Jo máš pravdu = srbové byli a sou problém [odkaz]
co se nepovedlo, tak ze pred norimberskym soudem stali jen nacisticti pohlavari, meli pred nim stat i ti komunisticti a to nejen za zlociny behem valky, ale i za zlociny mezi valkami, kdy co rok, to v prumeru 1 milion mrtvych bud primo zavrazdenych, nebo nasledkem komunistickych represi ..
Ten 1 milion je dost při zemi [odkaz]
napr. 8 mega obcanska valka, 5-10 mega hladomor na ukrajina, coz bylo na urovni genocidy, miliony obeti v gulazich a napr. velky cistky v letech 1937-1939 potvrzenych 3/4milionu, odhadovanych 1.5 mega. tedy denne v prumeru 1-2tis zavrazdenych…
russacti komunisti zlikvidovali behem 20 let pres 10% naroda a svoje vrahy oslavuji.
jak bychom asi oslavovali masaryka nebo benese, kdyby za prvni republiky nechali zlikvidovat 1-1.5 milionu obyvatel ceskoslovenska??
Že komanč zabil v době míru víc lidí než celkově umřelo za 2. světový = to je docela síla
2. světová byla velkej masakr skoro po celý planetě = že komunista zabil doma víc lidí = to fakt ospravedlnit nejde
Nebo ty to ospravedľňovat chceš? 😉
Vraždit kohokoli je úchylka = ale v době míru vlastní = je přece jen horší než za války cizí
Nikdo nezabil 90 milionů vlastních lidí jen z rozmaru = kromě komunistů
A maj samozřejmě metál = nikdo je nepředčil v množství = ani vzdáleně 😉
Takže proč tvá = nejednostrannost = kvůli Straně? 😄
fakt jich doma vyvrazdili podobne tolik jako komunisti, nebo aspon russaci??
Tak indiáni? To je ten rozdíl = počet indiánů během 20 století rapidně rost = komunista v tý době dělal přesnej opak = zabíjení v bezprecedentnim množství 😉
Středověk hledáš jako argument = proti masovýmu zabíjení lidí ve vlasních zemích? To je dost zoufalý 😄
ANO komunisti spáchali nepředstavitelný zvěrstva = a to masový zabíjení vlastních lidí bohužel nebyla jediná šílenost. Správně zmiňuješ že domorodce = často vysokoškolskýho vzdělání = posílali makat třeba do dolů
To všechno relativně civilizovaný moderní druhý polovině 20. století
Kdo se někoho takovýho může zastávat? 😲
A z landleasu měli hlavně auta, zřádlo a amteriál, tanků , letadel, pušek, kulometů, děl vyrobily až 40x tolik co jim poslali spojenci.
Navíc ke konci války byly sovětské La-5 a La-7 výrazně lepší jak všechna německá letadla (vyjma Me-262 a proudového Arada)
Nejvíc asi přispěli amíci = ale to nepřekvapuje. Prachy zbraně jídlo = prostě obří pomoc. Bez ní by si neškrtli. V 80. letech když se SSSR hroutilo a začalo to tam bejt trochu normální = všechny tyhle věci šly na povrch i tam. Dneska sou už zase zpátky [odkaz] holt milujou lhaní = a vrátili se k heslu pravda a láska musí jít v pr.del 😄
"Peníze Hitlerovi přicházely nejen od německých finančníků a průmyslníků, ale i ze zahraničí - z Rakouska, Británie, Československa, Finska, Francie, Itálie, Holandska, Maďarska, Švédska, Švýcarska i z USA. "
a čo Prescott Bush? [odkaz]
Kam šlápne skopčák, 200 let neroste tráva >😁
Nejhůř sme se v srovnávacích žebříčcích propadli = na konci nadvlády komunistů 😉
Smutný že před ní = i po válce = sme na tom byli fakt dobře. Tam už se nejspíš nikdy nedostanem = zasraný komunisti