Novinky
Tak snad stejnou chyby neudělá Seat nebo VW a místo pro koleno u středního panelu ponechají.
I kdyby jste tam to koleno narvali, tak v případě havarie o to koleno příjdete.
I kdyby jste tam to koleno narvali, tak v případě havarie o to koleno příjdete.
Těší mě že nejsem jediný řidič na světě, který má pravou nohu včetně kolena a vadí mu to. Genialita konstruktérů koncernu pak vrcholí tím, že ta hrana o kterou si to koleno mačkáš a v případě nehody taky rozrazíš je z tvrdýho plastu, zatímco vršek palubní desky, kterýho se nikdy nedotkneš je měkčený. Třeba na to ale za pár let přijdou, že je to nesmysl. 😉
Prosím prosím, vysvětlete mi někdo, k čemu tam je tak velká obrazovka? Já to stále nějak nejsem schopen pochopit. To už se povolilo sledování filmů řidičem za jízdy?
Přehledné informace o vozidle, velká mapa lepší, než malinká, parkovací kamera... a tak.. v případě potřeby i připojení k internetu... né vždy s autem přeci jedeš, ale i stojíš, čekáš...
Jaké další informace o vozidle potřebuji než ty, co mám na přístrojovém štítě? Jak obří mapu potřebuji, abych se odnavigoval? Parkovací kameru snad nepotřebuji v HD kvalitě a obří, abych poznal, zda mi tam neletí moucha? Připojení k internetu? No nevím, já tedy v autě nesedím, když nejedu. Omlouvám se, není to nějaké trollení, mám v autě najeto, řekl bych, poměrně dost, nejsem nijaký odpůrce moderních technologií, ale tohle prostě nedokážu pochopit. Na mé zřejmě sedmipalcové obrazovce svítí rádiové stanice a v podstatě nikam jinam to nepřepínám, tak nevím...
Tohle je obehraná písníčka. Nemyslím to nijak zle, ale pochop, že auta se nedělají jen a jen pro tebe. Buď empatický a vžij se do situace toho, kdo to využije. Nic víc. Je to jako s šuplíkama v kuchyni - manželka je nedovírá a já to nechápu, ptám se proč, proboha proč!? >😒] Nemusíš chápat důvody připojení k internetu v autě, ale můžeš chápat to, že to někomu udělá radost.
Vždyť já to nemyslím pro sebe. Já to chci pochopit vůbec pro kohokoliv, kdo to jak využije. Já si to prostě nedovedu představit. A proto je tu přeci diskuze, třeba mi to někdo osvětlí 😄
Vztažení k tvé osobě jsem použil, protože jsem nabyl dojmu, že to považuješ za zbytečnosti. Vtip je v tom, že není nutný chápat konkrétní důvody, ale pochopit, že pro někoho to zbytečnosti nejsou, ať už jsou důvody jakékoliv. Koneckonců nějaké vymyslet není nic zas tak složitýho - např. kdo tráví spoustu času v zácpách, ten možná film či seriál či kurz nemčiny po očku sleduje, někdo se třeba hůře orientuje v malých mapách, jiný si chce přečíšt na parkovišti mail. Taky se s tím neztotožňuju, ale mám radost, že to někomu zpříjemní čas.
konkrétne väčšia mapa na navigácii je super, to musí pochopiť každý, najmä pri šoférovaní je fajn keď aj letmým pohľadom zistíš kde si a pod., keď vidíš nielen miesto kde si, ale aj okolie, keď na to ťukáš, tak nemusíš ostriť jak ostriež, lebo je všetko prťavé.
väčší obraz cúvacej kamery je super, aby si aj letmým pohľadom zistil, že tam leží manželka a včas pridal.
Dnes si už mobil s malým displejom nikto nekúpi, lebo pre sledovanie čohokoľvek je lepší väčší displej
Ty si zrejme z tej generácie, ktorá displeje nemusí a šoféruje, nič proti tomu, ale tvoj druh je už v červenej knihe ohrozených druhov
väčší obraz cúvacej kamery je super, aby si aj letmým pohľadom zistil, že tam leží manželka a včas pridal.
Dnes si už mobil s malým displejom nikto nekúpi, lebo pre sledovanie čohokoľvek je lepší väčší displej
Ty si zrejme z tej generácie, ktorá displeje nemusí a šoféruje, nič proti tomu, ale tvoj druh je už v červenej knihe ohrozených druhov
Na filmy snad koukaj jen taxikari a to vetsinou cumi do tabletu. Ono s ficurama v aute je to tak, ze dokud je v aute nemas, tak ti nechybi. V okamziku, kdy je mas, tak by si zpet nesel: Automaticka prevodovka, automaticky sterace, svetla, parkovaci senzory a kamera, sklapeci zrcatka, klimatizace, elektricka rucni brzda, adaptivni tempomat, automaticky brzdeni, keyless entry, elektricky paty dvere...
Velkej displej je prehlednejsi, vejde se na nej vic veci. V mem pripade apple car play - nemusis vzit teleforn do ruky, jedes podle google maps nebo Waze, prehravas si muziku z telefonu nebo streamovanou, najdes si pumpu, hospodu, podnik podle nazvu a ne podle adresy, povidas si se Siri a tak.
Co si budeme povidat, ty proprietarni systemy, co v aute dostanech jsou u i novyhe auta 2 roky zastaraly, neohrabany a pomaly.
Velkej displej je prehlednejsi, vejde se na nej vic veci. V mem pripade apple car play - nemusis vzit teleforn do ruky, jedes podle google maps nebo Waze, prehravas si muziku z telefonu nebo streamovanou, najdes si pumpu, hospodu, podnik podle nazvu a ne podle adresy, povidas si se Siri a tak.
Co si budeme povidat, ty proprietarni systemy, co v aute dostanech jsou u i novyhe auta 2 roky zastaraly, neohrabany a pomaly.
Rozumím, stačí ti to, co je, ale větší obrazovka s lepším displayem - lepší čitelnost, více informací na obrazovku, pokud je potřebuješ... taky mám v autě obrazovku 10 palců a v 95 % případů tam mám jen rádio, ale když potřebuji, je tam dost informací o autě a infotainmentu... a to zrovna nemám ten nejvymakanější software >😁
Je to jako u počítačů a telefonů.. dříve jsme čuměli na monitor o velikosti 15 palců CRT a bylo to to lepší na trhu... luxusní byly 17"tky.. dnes už nesnesu méně, než 22" a doma ani v práci takhle "malý" monitor na práci už nezkousnu.
Je to jako u počítačů a telefonů.. dříve jsme čuměli na monitor o velikosti 15 palců CRT a bylo to to lepší na trhu... luxusní byly 17"tky.. dnes už nesnesu méně, než 22" a doma ani v práci takhle "malý" monitor na práci už nezkousnu.
Doma mám 15,4 " NTB a stačí, telefon má 4" a nic většího nechci bo se mi to nevjede do ruky 😄 u Scaly je fajn, že tam můžu mít displej s mechanickým ovládáním rádia, naopak klimu s ovládáním teploty u kolen a směru foukání přes displej považuju za ergonomický fail, to už tam to třetí kolečko dát mohli. Ale uznávám, že jako celek to vypadá dost dobře, palec nahoru za ruční brzdu, pořád tak nějak víc tíhnu ke klasice, jen bych ještě prosil kulatý volant bez toho nesmyslného zpolštění dole a moc nechápu, proč se u nových aut napříč značkami dělá ta bordelschránka před řadící pákou otevřená. To už by nějaký dvířka tolik prodražily výrobu ?
No, me je 7" displej malej. Nejpouzivanejsi navigace, radio, telefon, info o aute, jako spotreby, dojezd atd, a to neprehravam hudbu z mobilu. a s ostatnima ikonama na android radiu si za jizdy nehraju. Je jich jeste asi 8
Tak spotřeby a dojezd jsou většinou mezi budíky ne ? Respektive tam bývají primárně..... Já si tedy spotřebu poslední dobou radši zakrývám všemožnými jinými blbostmi, jak přituhlo a v Praze ještě víc rozkopali ulice, tak je to spíš k pláči......bohužel dojezd mi vypnout nejde 😐 >😁
Kolik dojedu na baterku je pro mne dost dulezity udaj. Mezi budiky mam toky energie motor -> baterka -> pohon a zpet, to je dulezitejsi nez dojezdy a o moc vic se tam toho uz nevejde.
Proste 2x7 palcu displej na sirku by docela bodnul
Proste 2x7 palcu displej na sirku by docela bodnul
Důležité ano, ale máš i spalovák, kdyby něco, ne?
Já to schovávám, protože tam teď po městě lítají čísla, které jsem nečekal, nebo jsem si je spíš nechtěl připouštět >😁
Já to schovávám, protože tam teď po městě lítají čísla, které jsem nečekal, nebo jsem si je spíš nechtěl připouštět >😁
Mam, ale pro dynamickou a ekonomickou jizdu je potreba pouzivat oba, jinak se spalovak trapi. Takze je nevhodne baterku vybit driv nez v cili.
Ja ti rozumim, mam to za sebou. Kdyz jsem jezdil Praha - Lipno a zpet s Mits Evo X, tak jsem tankoval Vervu 100 v Chotovinach pri ceste tam a zpatky. Ted mi na to staci neco pres pulku nadrze a cesta trva skoro stejne dlouho. Na Prahu mi dneska staci na vetsinu cesty tam a zpatky baterky.
Ja ti rozumim, mam to za sebou. Kdyz jsem jezdil Praha - Lipno a zpet s Mits Evo X, tak jsem tankoval Vervu 100 v Chotovinach pri ceste tam a zpatky. Ted mi na to staci neco pres pulku nadrze a cesta trva skoro stejne dlouho. Na Prahu mi dneska staci na vetsinu cesty tam a zpatky baterky.
A je potřeba to mít nahoře v zorném poli? Jak často na to kouknete? Z mé zkušenosti to spíše rozptyluje.
Na navigaci osobně kouknu jen letmo před nějakou složitější křižovatkou, nebo když mi řekně pokračujte rovně a ono to ani jedno rovně v reálu není, no stejně většinou tím myslí po hlavní.
Rádio pustím naladím a pak už displey nepotřebuju. Info o autě? Kritické věci zobrazí mezi budíky se zvukovou výstrahou, nic víc za jízdy netřeba. Spotřeba dojezd mezi budíky.
Telefon většinou ovládám hlasem, nebo přes volant, když mám prostřednictvím infotaimentu něco vyhledat v adresáři manuálně radši zastavím. Za jízdy to už si rovnou mohu zavřít oči.
Osobně nechávám infotaiment většinou zhasnutý, v noci bez víjimky.
I když chápu že "hračičkové" to musí mít furt na očích, přeci jen co kdyby. A modlím se aby zrovna neluštili třeba názvy obcí okolí na mapě navigace, nebo průměrné spotřeby od startu, od natankování, dlouhodobě atd když budeme muset třeba prudce brzdit.
Na navigaci osobně kouknu jen letmo před nějakou složitější křižovatkou, nebo když mi řekně pokračujte rovně a ono to ani jedno rovně v reálu není, no stejně většinou tím myslí po hlavní.
Rádio pustím naladím a pak už displey nepotřebuju. Info o autě? Kritické věci zobrazí mezi budíky se zvukovou výstrahou, nic víc za jízdy netřeba. Spotřeba dojezd mezi budíky.
Telefon většinou ovládám hlasem, nebo přes volant, když mám prostřednictvím infotaimentu něco vyhledat v adresáři manuálně radši zastavím. Za jízdy to už si rovnou mohu zavřít oči.
Osobně nechávám infotaiment většinou zhasnutý, v noci bez víjimky.
I když chápu že "hračičkové" to musí mít furt na očích, přeci jen co kdyby. A modlím se aby zrovna neluštili třeba názvy obcí okolí na mapě navigace, nebo průměrné spotřeby od startu, od natankování, dlouhodobě atd když budeme muset třeba prudce brzdit.
plug-in hybrid
To jestli za jizdy bezi spalovaci motor nebo nikoliv je docela podstatna informace. Pokud neni motor ve vetsi zatezi nema ridic sanci to poznat jinak nez na displeji.
Waze zapinam i na kratkych prejezdech. Informuje o situaci na silnici, aktualnich uzavirkach apod. To se u nas na vychode za Prahou meni dynamicky kazdy den. Mistni vedi. Takze to zapinam i do "vedlejsi" vesnice.
To jestli za jizdy bezi spalovaci motor nebo nikoliv je docela podstatna informace. Pokud neni motor ve vetsi zatezi nema ridic sanci to poznat jinak nez na displeji.
Waze zapinam i na kratkych prejezdech. Informuje o situaci na silnici, aktualnich uzavirkach apod. To se u nas na vychode za Prahou meni dynamicky kazdy den. Mistni vedi. Takze to zapinam i do "vedlejsi" vesnice.
Zda běží spalovací nebo elektromotor nějak ovlivní cíl Vaší cesty? Nebo zastavíte u nejbližší benzínky a natáhnete prodlužku? To je řekl bych z kategorie chci vědět, není to musím vědět.
Waze jsem nainstaloval, vyzkoušel a smazal. Jezdím po čechách hodně tak 40.000km/rok ale nic mi to nepřineslo. Někdy spíše naopak. hnala mne několikrát na objížďku kolony kde jsem ze zkušenosti věděl že se to nevyplatí, objížděla kratkou pomalu jedoucí kolonu atd. Kde stojí policejní hlídka mne nezajímá a zda je objížďka do vedlejší vsi tak nějak vím.
Waze jsem nainstaloval, vyzkoušel a smazal. Jezdím po čechách hodně tak 40.000km/rok ale nic mi to nepřineslo. Někdy spíše naopak. hnala mne několikrát na objížďku kolony kde jsem ze zkušenosti věděl že se to nevyplatí, objížděla kratkou pomalu jedoucí kolonu atd. Kde stojí policejní hlídka mne nezajímá a zda je objížďka do vedlejší vsi tak nějak vím.
Samozrejme ze to chci vedet, chci vedet, jestli motor nabiji baterii, nebo pohani predni napravu, nebo oboji. Potrebuju vedet, kolik kilometru mam v baterii, protoze na jedne strane potrebuju vyuzivat kombinace spalm a elm a na druhou stranu chci dojizdet k cilove zasuvce na zbytek el. energie namisto zbytecneho paleni benzinu.
Potreboval bych i vedet teplotu oleje a otacky motoru, ale zrejme nekdo vymyslel ze to nepotrebuju. To nereste, mam svuj styl a tezko mi nekdo vysvetli ze mam mit jiny
Ja vam Waze nenutim, jen rikam, ze jeden displej pro nekoho muze byt malo, pro jineho zbytecny. Nemluvil jsem o policajtech, i kdyz vedet o nich je prinosne, pokud si muzu vybrat mezi 20 minutovou lustraci a nebo vyhnuti se mistu kontroly, volim to druhe. Ale hlavne Waze vi o uzavirkach silnic, kterych je vsude mraky a bude jeste vic a pripomene stacionarni mereni pripadne upozorni na odstavene vozislo drive nez se kouri od pneumatik auta prede mnou. Pokud pres nej navic nevidim je to informace hodne uzitecna. Ostatne muzu jet soucasne na Waze na displeji i Navigator na mobilu.
Potreboval bych i vedet teplotu oleje a otacky motoru, ale zrejme nekdo vymyslel ze to nepotrebuju. To nereste, mam svuj styl a tezko mi nekdo vysvetli ze mam mit jiny
Ja vam Waze nenutim, jen rikam, ze jeden displej pro nekoho muze byt malo, pro jineho zbytecny. Nemluvil jsem o policajtech, i kdyz vedet o nich je prinosne, pokud si muzu vybrat mezi 20 minutovou lustraci a nebo vyhnuti se mistu kontroly, volim to druhe. Ale hlavne Waze vi o uzavirkach silnic, kterych je vsude mraky a bude jeste vic a pripomene stacionarni mereni pripadne upozorni na odstavene vozislo drive nez se kouri od pneumatik auta prede mnou. Pokud pres nej navic nevidim je to informace hodne uzitecna. Ostatne muzu jet soucasne na Waze na displeji i Navigator na mobilu.
Hybridy zásadně nebrat! 8-s 8-s 8-s :no:
Sakra proč? >😁 >😒]
Protože je to zcela absurdní řešení - pro městská auta je ta technika příliš drahá, pro auta, jezdící hlavně delší mimoměstské trasy úplně zbytečná a navíc přináší spoustu dalších kg do hmotnosti vozu. Navíc u hybridu ani nemůžeš mít normální převodovku! 8-s :no:
Myslis ze je lepsi za stejny penize nejaky Kodiaq nebo podobne velky petimetrovy auto? Pri stejne vybave se ty dve stejne velky auta cenove srovnaji. Samozrejme nebudu hybrida srovnavat s fabii nebo podobnou kategorii
Tak hlavně je pitomost jezdit po městě nějakým velkým SUV, na tyto účely mám doma malý šikovný hatchback s maloobjemovým atmosférickým čtyřválcem. 😉
Tak nejak jsem dospel k tomu mit jedno univerzalni auto. Nevidim problem ve velikosti. Po mestech jezdi i vetsi, tak se ty mista k parkovani tak nejak zvetsuji automaticky. mozna to bude tim ze nejsem blondyna
Já to dokonce považuju za nebezpečný. Odvádí to pozornost řidiče od řízení. Jsem rád, že to v autě nemám. Ve služebáku mám tendenci na tom furt něco ťukat a už jsem se několikrát přistihnul jak nekoukám na cestu. Fakt nebezpečná fíčura.
Kdo to nemá, čučí do mobilu... nevybereš si.. Co tam pořád hledáš? >😁
hledáš písničky, přepínáš na mapu, ladíš rádio atd. těch záložek je tam na hraní celkem dost.
Písničky i rádia mám na volantu , což pokud má auto nějaký ten lepší infotainment, je snad standardem a mapa? No dobře, občas se podívám, pokud něco hledám, ale jinak mam okolní oblast na NAVi, což stačí.
Aha ty máš na volantu displej a můžeš si procházet seznam písniček a složky co máš na flešce. To máš dobrý auto čoveče. Přiznej si že ten displej prostě rozptyluje a aniž si uvědomuješ co chvilku odpoutá tvoji pozornost.
Ne, mam playlist a přepínám si v něm..... nemám důvod si nic přiznávat, opravdu na to moc nečučím, daleko více mi rozptyluje spotřeba, když se snažím jet úsporně...a to mají i auta 20let stará...
Dobrá blbosť... Ja mám navigáciu pred očami stále, a že by ma rušila, tak to sa naozaj nedá povedať. Naopak, často na ňu pozriem a aj tam, kde to nepoznám, tak viem vopred, aká zátačka alebo križovatka ma čaká.
Ty vole!!!!!
Tak to je fakt přiznání....
Místo, abych měl v případě neznámé silnice oči upíchnuté velmi pozorně na vozovku, kontroluje zatáčky na navigaci.... Takové jako jste Vy, fakt miluju. To Vás ještě nenapadlo, že navigaci se nedá, a dokonce ani nesmí věřit?!
Ty vole....
Tak to je fakt přiznání....
Místo, abych měl v případě neznámé silnice oči upíchnuté velmi pozorně na vozovku, kontroluje zatáčky na navigaci.... Takové jako jste Vy, fakt miluju. To Vás ještě nenapadlo, že navigaci se nedá, a dokonce ani nesmí věřit?!
Ty vole....
Na vola pozri do zrkadla. Koľkokrát mi navigácia pomohla, keď som na ceste nevidel, čo je za obzorom, alebo ma upozornila na prekročenie rýchlosti, keď som si z nejakého dôvodu nevšimol značku... Akurát na rozdiel od väčšiny nemusím ten displej hľadať pri kolenách, vidím ho periférne, ani nemusím odtrhnúť od cesty oči...
Ja zase "zbožňujem" ľudí, čo tú navigáciu nemajú a namiesto sledovania cesty v ruke žmolia telefón.
Ja zase "zbožňujem" ľudí, čo tú navigáciu nemajú a namiesto sledovania cesty v ruke žmolia telefón.
Nie je to blbosť. Mám to rovnako ako Rycardo, tiež už som sa párkrát hral zbytočne, čumel na displej a potom dobrzďoval. A to mám displej vyššie ako Scala a viac v zornom poli.
Mě se to stává jen když čumim na ženské, to už jsem málem nedobrzdil mockrát, skoro každý týden... :-! >😒]
Ja som (jediný krát) nedobrzdil a ťukol práve keď som pozeral jednu blondínu na chodníku. >😁
Však to nie je o tom, že sa orientuješ podľa navigačky a nečumíš na cestu. To je len nápoveda, že tam možno je niečo čo nečakáš, a to je celkom fajn.
V neznámých a hodně členitých místech to dělám stejně. Zjistil jsem, že takhle potom dovedu jet rychleji, protože jsem na blbá místa dopředu připravený.
Já to nedělám pro rychlejší jízdu, ale naopak pro bezpečnost, dobré je to za snížené viditelnosti, když jedu volněji a vidím, kam silnice vede alespoň na navigaci, protože české krajnice většinou chybí, takže není vidět nic...
To, že jedu rychleji, je spíš druhotný efekt, důsledek toho, že jsem na něco připravený. Když jsem jezdíval bez navigace, jel jsem na takových cestičkách jako třeba jsou kolem Českého Brodu, dost pomalu, protože je to tam samá blbá horizontozatáčka. Dnes si pustím navigaci a jako bonus mám přehled o zatáčkách na X kiláků dopředu. Hodněkrát mi to pomohlo.
"Fíčura" není nebezpečná, jseš to ty a tvoje neschopnost se ovládnout a udržet oči na vozovce.
Samozrejme nik Ťa fyzicky nenúti pozerať sa na tú obrazovku, ale je to proste priťahovač pohľadu ako televízor. Všimni si to v spoločnosti, si niekde napr. na návšteve, venuješ sa rozhovoru s ľuďmi, ale akonáhle sa zapne TV, tak tam ľudia začnú čumieť alebo aspoň hodia okom.
Jasně, souhlasím s tebou, já jen vyjadřoval názor čí to je chyba - zda televize či lidí. Někdy se těžko ovládnout, jsme jen lidi, chápu.
Nepřehlédnutelný je taktéž světlý dekor měkčené palubní desky
- no hlavně doufám, že ten plast se světlým dekorem nebude stejný šunt jako u Arony.
- no hlavně doufám, že ten plast se světlým dekorem nebude stejný šunt jako u Arony.
Vyzerá to dobre :yes:
Až na ten okukaný volant... ten by už mohli zmeniť.
Za obvládanie klímy, veľké plus!
Až na ten okukaný volant... ten by už mohli zmeniť.
Za obvládanie klímy, veľké plus!
spočívat v tom, že zabudovaný displej do palubky se změní na trčící displej, tak tomu já neříkám pokrok, ale šetření nákladů a posun k horšímu. To je asi tak stejný rozdíl jako obložit bílou lednici dřevem a zabudovat ji do kuchyňské linky anebo ji prostě vzít a postavit ji volně do prostoru aby všichni viděli, že mám "krásnou" bílou lednici.
Škoda je nepoučitelná, stále špatná ergonomie, středový tunel široký na konci se rozšiřuje ještě více, na levé straně u řidiče vystouplé madlo, tlusté plasty, takže opět pro mě člověka 190cm který nemá kam dát levé a pravé koleno nepoužitelné.
Středový displej naroubovaný jako u Mercedesu, proč tak blbě, nejen že to vypadá hnusně, ale kdo to bude pucovat, proč není zapuštěný, já to v Jeep kvituje, nic mě neruší
Plus dávám koncernovému Virtual Cocpitu, je to topka na trhu
Středový displej naroubovaný jako u Mercedesu, proč tak blbě, nejen že to vypadá hnusně, ale kdo to bude pucovat, proč není zapuštěný, já to v Jeep kvituje, nic mě neruší
Plus dávám koncernovému Virtual Cocpitu, je to topka na trhu
Působí to čistě. Na můj vkus ale ta televize palubce moc dominuje. Mám radši, když dominují budíky. Ale většině lidí se to bude líbit.
Já jsem jen zvědavej, jak se najednou změní přístup redaktorů ACZ k velkým tabletům a ovládání např. toho větrání přes display. Zatím zněla kritika. Už se těším na první testy.
Tak je trochu rozdíl lézt do menu kvůli každé korekci teploty a muset tam jen kvůli směrování foukání (což dělám minimálně). Ale jo, radši bych to viděl na ovládacím panelu klimy.
Ted vazne: hodne se kritizoval system RLink2 u Renaultu, a ten ma tu teplotu taky otocnym knoflikem, velkym jako krava. Tohle je uplne stejny. Foukani je u RLinku2 jeden dotyk navic. Mne nenapada ted jediny auto, kde je nastaveni teploty v menu. Ale muzu se mejlit...
strach pokud bude vypadat dobře i zvenku,jiný podvozek než dosud a krom 1l tsi i silnější motory.
To vážne všetko moderne veľké obrazovky ledky atd a manuálna ručná brzda ako na starej Felicii ?
😲 Někteří zákazníci a mnozí čtenáři ACZ to přesně takhle chtějí.
I mně jde hlava kolem...
I mně jde hlava kolem...
Taky mám raději el.parkovačku s AUTOHOLDem. 😉
Na co Autohold, když mi auto při rozjezdu do kopce i při přítomnoti poctivé ručky podrží cca 2s běžné brzdy s patřičnou funkcí ABS? 😄
Autohold je dobry len pre Automat. prev. tam nemusis mat na krizovatke nohu na brzde atd
Má ji i Polo a Ibiza-oboje platforma MQB A0.Elektrická parkovačka bude v O IV.Výroba od 28KT/19.Prodej začátkem roku 2020.
Chvála bohu za manuální ručku. :yes:
Není na ní rozhodně nic zastaralýho.
Není na ní rozhodně nic zastaralýho.
Přesně! 😄 :yes: :yes: :yes: Proč dávat elektrickou, když u manuální si můžu jako řidič sám volit míru jejího zatažení i rychlost, jakou to udělám?! A nemusím se strachovat, že jednou ten drahý elektromotor umístěný na velmi e😜onovaném místě pod autem odejde a bude mě čekat drahá oprava. :-! Volant, kruhový analogový rychloměr a otáčkoměr, mech. P brzda, čtyřválcový spalovací motor, manuální převodovka a tři pedály jsou pro mě coby řidiče naprosto posvátné, a tedy nedotknutelné! :-!
Tak to aby ses už připravil na to, že tvůj chrám bude brzy vypleněn. 😄
Přespat na zámku, ochutnat plody moravských vinic, usednout za volant předsériového auta, to se to potom hodnotí novinka!
Ale ano, na fotkách to vypadá vážně dobře. Co se dá zvenku posoudit, to je docela hezké. Uvnitř to vypadá prostorně a přístrojovka sama je pro škodovku a její produkty velkým skokem kupředu.
Pane Kolmane, zeptal jste se prosím, pro jakou cílovou skupinu trhu je Scala zamýšlena a konstruována? Dostane se takový (asi) hezký a atraktivní vůz do rukou mladým manželům, co si na 2-KK museli zrovna vzít hypo 5 mio Kč? Asi ne, to asi nebude cílová skupina.
Takže asi jen singles. Není to škoda, Antone Pavloviči?
Nechá škodovka takovouto cílovou skupinu v pařátech Dáčie a ojetých hjundajů?
Ale ano, na fotkách to vypadá vážně dobře. Co se dá zvenku posoudit, to je docela hezké. Uvnitř to vypadá prostorně a přístrojovka sama je pro škodovku a její produkty velkým skokem kupředu.
Pane Kolmane, zeptal jste se prosím, pro jakou cílovou skupinu trhu je Scala zamýšlena a konstruována? Dostane se takový (asi) hezký a atraktivní vůz do rukou mladým manželům, co si na 2-KK museli zrovna vzít hypo 5 mio Kč? Asi ne, to asi nebude cílová skupina.
Takže asi jen singles. Není to škoda, Antone Pavloviči?
Nechá škodovka takovouto cílovou skupinu v pařátech Dáčie a ojetých hjundajů?
Interiér hezký, hlavně aby šla úroveň materiálů nahoru. Akorát ten tablet bych radši viděl zabudovaný do desky, ale proti zvěrstvu, které předvedla Toyota nebo Hyu, je to paráda. Teda na pohled, funkčně už ne. Doufal jsem, že od toho dotykového šílenství zase upustí, ale opět má nejvyšší infotainment dotykově i ovládání hlasitosti. Proč? Proti současnému provedení jasný downgrade. Dokonce zde byla nějaká anketa, podle které moderní dotykové ovládání všeho zákazníkům nevyhovuje.
Proč? No pretože to je lacnejšie...
Taký chýbajúci "čudlík" na podsvietenie palubovky by mal byť tiež trestný... a vidiš, predáva sa.
Taký chýbajúci "čudlík" na podsvietenie palubovky by mal byť tiež trestný... a vidiš, predáva sa.
Ale o tom to je, anketa byla zde. V čině by dopadla přesně obráceně a tam toho škoda prodá mnohem víc. Je nutné pochopit, že český zákazník není pro škodu na prvním místě, už dlouho je to globální značka a podle toho se chová.
A když ty nová dotyková řešení pomůžou ušetřit nějaké to euro, tak se akcionáři budou tetelit blahem.
A když ty nová dotyková řešení pomůžou ušetřit nějaké to euro, tak se akcionáři budou tetelit blahem.
...díky tabletovým displayům se začínají interiéry podobat jeden druhému. Vypadá to čistě, narozdíl od některých diskuzních kolegů neumím vyčíst chybějící nebo přebývající centimetry u kolen apod., takže si do toho budu muset sednout 😉
Je opravdu skvělé, že alespoň někdo má rozum a neznehodnotí svůj nový model nižší střední třídy ***skou el. P brzdou jako z drezíny!!! Požitek z řízení Scaly díky tomu bude dokonalý, zejména se skvělým čtyřválcem 1.5 TSI a 6st. Manuálem! 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
P.S. Jediná piha na kráse je částečně dotykové ovládání klimy, které zcela zbytečně odvádí pozornost řidiče víc, než bylo nezbytně nutné, což je v přímém rozporu se zásadami aktivní bezpečnosti. Třetí otočný ovladač by byl tisíckrát lepší a bezpečnější řešení, ale jako řidič jsem ochoten se s tím smířit.
Podtrženo a sečteno, výběr mého budoucího auta se vedle Tipa rozšiřuje i na Scalu! 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
P.S. Jediná piha na kráse je částečně dotykové ovládání klimy, které zcela zbytečně odvádí pozornost řidiče víc, než bylo nezbytně nutné, což je v přímém rozporu se zásadami aktivní bezpečnosti. Třetí otočný ovladač by byl tisíckrát lepší a bezpečnější řešení, ale jako řidič jsem ochoten se s tím smířit.
Podtrženo a sečteno, výběr mého budoucího auta se vedle Tipa rozšiřuje i na Scalu! 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
Požitek z řízení kvůli parkovací brzdě? Není lepší řídit pomocí volantu, který by měl být vyvážený, nepřeposilovaný, lineární. To žádná ruční brzda nezajistí.
Požitek z řizeni u automobilky, ktera neděla auta, ale přepravniky. >😁
A kdo v této třídě a do cca 400k dělá auta na požitek z jízdy?
Proč zrovna kolem 400, když škodovka neděla "auta" ani nad těch 400.
A co dělá? Koloběžky?
Koloběžky ne, ale dovol abych zacitoval " Škodovka je hnůj pro dobytek...." vždyť to znáš >😁
A teď vážně, jsou auta řidičtější a méně řidičská, tedy v této cenové, ale co to vysvětluju tobě ! >😁 Vždyť to víš sám nejlíp.
Rapid ani obyčejné Oktavie nikdy nebyly zrovna pro radost z jízdy...spíš někdy až zoufale k pláči v míře hlučnosti podvozku na nezpeněné cestě..... konkurenti jsou a jezdí zábavněji, Mazda3, Honda Civic, Fokus... rozdíl tam je, ale jen o malinko větší, než když projíždíš zatáčku s baterkama v kufur a bez nich >😒]
A auto pro požitek z jízdy kolem 400 ? No to asi vyloženě žádné, ale kolem 0,5M už se točí HH Bsegmentu 😉 A věřím, že Scala za tyto peníze nebude úplně jedinečná, zvláště, pokud bude vypadat tak, jako na obrázku.
A teď vážně, jsou auta řidičtější a méně řidičská, tedy v této cenové, ale co to vysvětluju tobě ! >😁 Vždyť to víš sám nejlíp.
Rapid ani obyčejné Oktavie nikdy nebyly zrovna pro radost z jízdy...spíš někdy až zoufale k pláči v míře hlučnosti podvozku na nezpeněné cestě..... konkurenti jsou a jezdí zábavněji, Mazda3, Honda Civic, Fokus... rozdíl tam je, ale jen o malinko větší, než když projíždíš zatáčku s baterkama v kufur a bez nich >😒]
A auto pro požitek z jízdy kolem 400 ? No to asi vyloženě žádné, ale kolem 0,5M už se točí HH Bsegmentu 😉 A věřím, že Scala za tyto peníze nebude úplně jedinečná, zvláště, pokud bude vypadat tak, jako na obrázku.
ten kdo ujede fšem
No Hnojdéé s její i30 určitě! 😄 Řekl bych, ze Vóša už se začíná z nového modelu "malého souseda z Boleslavi" pěkně potit! >😁 Pokud to totiš Škodovka nepodělá cenově, resp. poměrem cena/standardní výbava (jako v případě zahájení prodeje dnes už odcházejícího Rapidu), tak už teď cítím v kostech, že Scala bude v Česku naprostá bomba, která bude dlouhá léta na vrcholu našeho prodejního žebříčku! Škodovka by si to určitě zasloužila, protože u Scaly odstranila všechny hlavní výhrady, které čeští motoristé měli vůči Rapidu, a toho si moc cením! 😄
Souhlas! Konečně auto s ruční brzdou! Teď ještě normální tachometr a otáčkoměr. Půjde to koupit i bez té televize? 8-s
Diesel je pochopitelně nezbytnou součástí jakéhokoli praktického osobního auta. :-!
Diesel je pochopitelně nezbytnou součástí jakéhokoli praktického osobního auta. :-!
Zvláštní, já přesně opačně. Zrovna já bych chtěl 5 stupňový manuál, prože je jasnější kterou rychlost tam dát. Pokud je to mezi, tak jedu pomaleji na nižší. Teď budeš moct jet na 3 kvalty pro tvoji rychlost, ale na každá o bude jalové bez čitelné charakteristiky. Navíc jsou pak dráhy moc u sebe. Nemluvě o tom, že když musím jet se Škodovkou tak zpátečna a jednička se pletou, takže běžně se na parkovišti posunu pár centimetrů opačně. Elektronická parkovací brzda mi přijde příjemná, odbrzděno zabrzděno, ne manipulovat s takovým velkým madlem. Spíš je totím, že elektronickou ještě pořádně neumí. Ale v další generaci ji tam stejně dají, protože to uživatelsky lepší.
Inými slovami, je to to isté, ako predstavilo BMW v roku 2012 v F30, takže za mňa jedno veľké ÁNO 😄 Na ten divný volant som si už nejako zvykol a aspoň si nebudem musieť zvykať na nový >😁 Dúfam, že superb sa bude držať tohto dizajnu... za mňa OK! :yes:
Dokonce se na to dá i koukat :yes:
No dověděli jsme se spoustu nepodstatný informací o velikosti displeje apod. Ovšem unikám mi zásadní informace jaký v tom budou motory. Jestli to AZNP zazdí jen 1,0 TSI tak je to auto o ničem. Doufám, že bude 1,5 TSI.
1.5 TSI bude 110 KW a to jak manuál,tak DSG.Diesel bude 1.6 TDI 85 KW.
Supr. To vypadá dobře. Ta 1,5 s tím už bude solidně cvičit :yes:
100kW ti je málo a 110 bude pěkně cvičit?
Moc nekamarádí s převodovkou DQ381 a tradičně cuká = takže manuál. Tebe bere v týhle kubatůře vypínání válců?
Moc nekamarádí s převodovkou DQ381 a tradičně cuká = takže manuál. Tebe bere v týhle kubatůře vypínání válců?
Přesně jak píše dole twistedTSD. To auto je relativně lehký, takže 110 kw s ním bude solidně hýbat. Hlavně aby to nedorazili dlouhou převodovkou. O automatu bych neuvažoval ani kdyby byl levnější, takže jak řadí je mi fakt úplně ukradený.
Nevim kolik bude vážit Scala = Rapid vážil až 1290 kilo
Tobě se 100kW zdálo spíš málo u auta s hmotností 1310 kg
Sem rozhodně obecně pro vyšší výkony = ale 10kW to spíš moc neovlivní = osobně sem zvědavej na novou generaci mýho služebáku = 30kW navíc = to by s tim mohlo aspoň malinko víc cvičit 😄
Tobě se 100kW zdálo spíš málo u auta s hmotností 1310 kg
Sem rozhodně obecně pro vyšší výkony = ale 10kW to spíš moc neovlivní = osobně sem zvědavej na novou generaci mýho služebáku = 30kW navíc = to by s tim mohlo aspoň malinko víc cvičit 😄
Přesně, čtyřválcová 1.5 TSI/110 kW a 250 N.m + 6st. manuál je pro Rapid (který jistě nebude příliš těžký) naprosto ideální motorizace! 😉 :yes: :yes: :yes:
Obávam sa však, že kvôli cene okrajová, drvivá väčšina pôjde na trojvalcoch. Ale inak áno, 1,5T s manuálom, to by som mohol.
No to už je samozřejmě na uvážení každého zákazníka, ale hlavní je, že JE V NABÍDCE!!! 😄 :yes: :yes: :yes:
Fuj..tříválec je děs běs.
Snad ještě do Citigo a Fabie...jako základ.
Jinak 1.5 TSI je ideální motor na takové auto..cena bude otázkou , zda si lidi raději nevezmou už Golfa o málo dráž.
Snad ještě do Citigo a Fabie...jako základ.
Jinak 1.5 TSI je ideální motor na takové auto..cena bude otázkou , zda si lidi raději nevezmou už Golfa o málo dráž.
1.0 TSI 81/85 kW je do Scaly dynamikou více než ideál.
Asi si nejazdil najnovšie "filtrové" 1,0TSI, resp. aspoň nečítal desiatky testov, tie motory sú už tak udusené, že nejazdia akoby mali 115 koní, plus k tomu strašne ťažké eko prevody dusiace motor, osobitne automat DSG hrubo podtáča a zabíja dynamiku motora. Takže áno, teoreticky je 115 koní na auto tejto veľkosti v pohode, v reále ale (najmä s automatom) je to horšie a ideálom by som to určite nenazval.
Četl, u silnější verze je prý ten rozdíl malý, zaznamenatelný až v přímém srovnání. Trpí tím hlavně základ 70 kW. No a původní verzí (v manuálu) mám najeto více než dost, s Rapidem cvičí převodům navzdory a pro cílovou skupinu úplně dostačuje. Druhá věc je, že od řidiče vyžaduje trochu více součinnosti s převodovkou, než je u moderního turbomotoru milé. To je hlavní důvod, proč bych 1.5 zvážil.
Opravdu pěkný interiér, ale je to na podvozku VW Polo s prodlouženým rozvorem. Doporučuji si projít velikosti rozchodu kol, kdy i Kia Rio jej má větší vzadu, než Scala 😄
Tož plnokrený hatch segmentu C se nekoná, ale češi rádi šizené koblihy agrofertu, tak si myslím, že skočí opět na lep PR Škody 😄
Tož plnokrený hatch segmentu C se nekoná, ale češi rádi šizené koblihy agrofertu, tak si myslím, že skočí opět na lep PR Škody 😄
Rozchod kol vpředu/vzadu
Scala 1531/1516
Polo 1525/1505
Rio 1518/1524
Pro porovnání R.Megane, tedy pravý segment C
Megane 1591/1586
Scala je prodloužené Polo, nevadí to, pokud nastaví dobře ceny.
Scala 1531/1516
Polo 1525/1505
Rio 1518/1524
Pro porovnání R.Megane, tedy pravý segment C
Megane 1591/1586
Scala je prodloužené Polo, nevadí to, pokud nastaví dobře ceny.
Ale jinak jo, šlo by to. Aspoň je tam nějaká tvarová linka namísto přímých tvarů a stávající nudy.
Jsem velmi zvedavy jake pouziji materialy! Stejne jako zda bude klasicke vypenovani sedou penou mezi tregr a povrchovou gumu. Nebo bude misto toho pod gumou nalepeny spacer, tedy jak by mekcena podlozka. Popripade nebude nic a bude to tvrde jak zachodova misa. Budiky snad take prokoukly, ale nebudu chvalit pred vecerem a necham se prekvapit. Je treba si dat zalezet, protoze od O3/ Rapid zacala byt pristojovka slabsi (mimo smerove nestabilniho rizeni + podvozku, prkenneho odpruzeni a pofiderniho TSI). Bohuzel airbag zase leze z volantu. Ach jo, snad to nebude trvat opet 20 let jak televize u kolen. Osobne bych si pohlidal uchyceni kryciho celoplastu rucky. Na soudobem Rapidu (alespon predface) muzete s krytkou jezdit po pace rucky stejne jako s predkozkou pri sebeuspokojovani. No a nejake ambientni osvetleni se uz snad vymysli. Stejne jako se nikdy nikdo nezlobil treba na tajnou schranku.