Jaké další informace o vozidle potřebuji než ty, co mám na přístrojovém štítě? Jak obří mapu potřebuji, abych se odnavigoval? Parkovací kameru snad nepotřebuji v HD kvalitě a obří, abych poznal, zda mi tam neletí moucha? Připojení k internetu? No nevím, já tedy v autě nesedím, když nejedu. Omlouvám se, není to nějaké trollení, mám v autě najeto, řekl bych, poměrně dost, nejsem nijaký odpůrce moderních technologií, ale tohle prostě nedokážu pochopit. Na mé zřejmě sedmipalcové obrazovce svítí rádiové stanice a v podstatě nikam jinam to nepřepínám, tak nevím...
Re: Děs - zrušili místo pro koleno u vnitřního panelu.
Těší mě že nejsem jediný řidič na světě, který má pravou nohu včetně kolena a vadí mu to. Genialita konstruktérů koncernu pak vrcholí tím, že ta hrana o kterou si to koleno mačkáš a v případě nehody taky rozrazíš je z tvrdýho plastu, zatímco vršek palubní desky, kterýho se nikdy nedotkneš je měkčený. Třeba na to ale za pár let přijdou, že je to nesmysl. ;-)
Prosím prosím, vysvětlete mi někdo, k čemu tam je tak velká obrazovka? Já to stále nějak nejsem schopen pochopit. To už se povolilo sledování filmů řidičem za jízdy?
Tak ako dojmy z exteriéru dnešných áut do veľkej miery závisia na tom, či si človek priplatí svetlá, tak interiéry stoja a padajú na tom, či si priplatí za tablet, resp. obrazovku. Priplatíš si, bude to vyzerať dobre, nepriplatíš, dostaneš miniobrazovku (častokrát s monochromatickým displejom) orámovanú hrubým plastovým rámom, ktorý na Teba kričí, že si šetril.
teď ukažte tu základní verzi bez velké obrazovky... >:D
Ale jinak jo, šlo by to. Aspoň je tam nějaká tvarová linka namísto přímých tvarů a stávající nudy.
spočívat v tom, že zabudovaný displej do palubky se změní na trčící displej, tak tomu já neříkám pokrok, ale šetření nákladů a posun k horšímu. To je asi tak stejný rozdíl jako obložit bílou lednici dřevem a zabudovat ji do kuchyňské linky anebo ji prostě vzít a postavit ji volně do prostoru aby všichni viděli, že mám "krásnou" bílou lednici.
Interiér hezký, hlavně aby šla úroveň materiálů nahoru. Akorát ten tablet bych radši viděl zabudovaný do desky, ale proti zvěrstvu, které předvedla Toyota nebo Hyu, je to paráda. Teda na pohled, funkčně už ne. Doufal jsem, že od toho dotykového šílenství zase upustí, ale opět má nejvyšší infotainment dotykově i ovládání hlasitosti. Proč? Proti současnému provedení jasný downgrade. Dokonce zde byla nějaká anketa, podle které moderní dotykové ovládání všeho zákazníkům nevyhovuje.
Veď to je ten problém, často majú tie infotainmenty až 3 veľkosti displeja a rozdiel medzi tým základným a najlepším (ktorý je na promo fotkách) je dramatický. Dobrý príklad je nový FOcus, ktorý je všade ukazovaný s tým veľkým 8" displejom a vyzerá to fajn, ale základ má nejaké 4" ako najlacnejší mobil, hrubú obrubu s čiernymi tlačítkami po stranách a vyzerá to desne: [odkaz]
Já jsem jen zvědavej, jak se najednou změní přístup redaktorů ACZ k velkým tabletům a ovládání např. toho větrání přes display. Zatím zněla kritika. Už se těším na první testy.
A je potřeba to mít nahoře v zorném poli? Jak často na to kouknete? Z mé zkušenosti to spíše rozptyluje.
Na navigaci osobně kouknu jen letmo před nějakou složitější křižovatkou, nebo když mi řekně pokračujte rovně a ono to ani jedno rovně v reálu není, no stejně většinou tím myslí po hlavní.
Rádio pustím naladím a pak už displey nepotřebuju. Info o autě? Kritické věci zobrazí mezi budíky se zvukovou výstrahou, nic víc za jízdy netřeba. Spotřeba dojezd mezi budíky.
Telefon většinou ovládám hlasem, nebo přes volant, když mám prostřednictvím infotaimentu něco vyhledat v adresáři manuálně radši zastavím. Za jízdy to už si rovnou mohu zavřít oči.
Osobně nechávám infotaiment většinou zhasnutý, v noci bez víjimky.
I když chápu že "hračičkové" to musí mít furt na očích, přeci jen co kdyby. A modlím se aby zrovna neluštili třeba názvy obcí okolí na mapě navigace, nebo průměrné spotřeby od startu, od natankování, dlouhodobě atd když budeme muset třeba prudce brzdit.
Přehledné informace o vozidle, velká mapa lepší, než malinká, parkovací kamera... a tak.. v případě potřeby i připojení k internetu... né vždy s autem přeci jedeš, ale i stojíš, čekáš...
Škoda je nepoučitelná, stále špatná ergonomie, středový tunel široký na konci se rozšiřuje ještě více, na levé straně u řidiče vystouplé madlo, tlusté plasty, takže opět pro mě člověka 190cm který nemá kam dát levé a pravé koleno nepoužitelné.
Středový displej naroubovaný jako u Mercedesu, proč tak blbě, nejen že to vypadá hnusně, ale kdo to bude pucovat, proč není zapuštěný, já to v Jeep kvituje, nic mě neruší
Plus dávám koncernovému Virtual Cocpitu, je to topka na trhu
Přesně, čtyřválcová 1.5 TSI/110 kW a 250 N.m + 6st. manuál je pro Rapid (který jistě nebude příliš těžký) naprosto ideální motorizace! ;-):yes::yes::yes:
Libi se mi stredovy pas (na obrazku do hneda) co je od spolujezdce pres stred az k ridici. Uvidime v jakych bude dekorech pro chudobku. Nahore monitor v poloze zavedene malymi Mercedesy zbytecne trci a o velikost uz tolik nejde. Zajima citelnost na slunci nebo automaticky rozpoznany nocni rezim. Proto pokud by byl v zakladni verzi klidne mirne mensi a vic integrovany do pristojovky, vubec by to nevadilo. Po 20 letech sverepe zakernosti se konecne povedlo dostat monitor nahoru, tedy bliz zornemu poli (Kodiaq uz taky ma) a ne cpat do nejlukrativnejsihio prostoru stale airventy.
Jsem velmi zvedavy jake pouziji materialy! Stejne jako zda bude klasicke vypenovani sedou penou mezi tregr a povrchovou gumu. Nebo bude misto toho pod gumou nalepeny spacer, tedy jak by mekcena podlozka. Popripade nebude nic a bude to tvrde jak zachodova misa. Budiky snad take prokoukly, ale nebudu chvalit pred vecerem a necham se prekvapit. Je treba si dat zalezet, protoze od O3/ Rapid zacala byt pristojovka slabsi (mimo smerove nestabilniho rizeni + podvozku, prkenneho odpruzeni a pofiderniho TSI). Bohuzel airbag zase leze z volantu. Ach jo, snad to nebude trvat opet 20 let jak televize u kolen. Osobne bych si pohlidal uchyceni kryciho celoplastu rucky. Na soudobem Rapidu (alespon predface) muzete s krytkou jezdit po pace rucky stejne jako s predkozkou pri sebeuspokojovani. No a nejake ambientni osvetleni se uz snad vymysli. Stejne jako se nikdy nikdo nezlobil treba na tajnou schranku.
Tohle je obehraná písníčka. Nemyslím to nijak zle, ale pochop, že auta se nedělají jen a jen pro tebe. Buď empatický a vžij se do situace toho, kdo to využije. Nic víc. Je to jako s šuplíkama v kuchyni - manželka je nedovírá a já to nechápu, ptám se proč, proboha proč!? >:-[] Nemusíš chápat důvody připojení k internetu v autě, ale můžeš chápat to, že to někomu udělá radost.
Ty vole!!!!!
Tak to je fakt přiznání....
Místo, abych měl v případě neznámé silnice oči upíchnuté velmi pozorně na vozovku, kontroluje zatáčky na navigaci.... Takové jako jste Vy, fakt miluju. To Vás ještě nenapadlo, že navigaci se nedá, a dokonce ani nesmí věřit?!
Ty vole....
Já to dokonce považuju za nebezpečný. Odvádí to pozornost řidiče od řízení. Jsem rád, že to v autě nemám. Ve služebáku mám tendenci na tom furt něco ťukat a už jsem se několikrát přistihnul jak nekoukám na cestu. Fakt nebezpečná fíčura.
Fuj..tříválec je děs běs.
Snad ještě do Citigo a Fabie...jako základ.
Jinak 1.5 TSI je ideální motor na takové auto..cena bude otázkou , zda si lidi raději nevezmou už Golfa o málo dráž.
konkrétne väčšia mapa na navigácii je super, to musí pochopiť každý, najmä pri šoférovaní je fajn keď aj letmým pohľadom zistíš kde si a pod., keď vidíš nielen miesto kde si, ale aj okolie, keď na to ťukáš, tak nemusíš ostriť jak ostriež, lebo je všetko prťavé.
väčší obraz cúvacej kamery je super, aby si aj letmým pohľadom zistil, že tam leží manželka a včas pridal.
Dnes si už mobil s malým displejom nikto nekúpi, lebo pre sledovanie čohokoľvek je lepší väčší displej
Ty si zrejme z tej generácie, ktorá displeje nemusí a šoféruje, nič proti tomu, ale tvoj druh je už v červenej knihe ohrozených druhov
Ako píše foe, tu prémia snáď ešte prekonáva mainstream a tie základy v BMW či Audi sú desné, skús si cvične konfigurátor a uvidíš. Presne ako hovorí foe, úplne to na Teba kričí, že si šetril a máš to teda za trest. >:-[]
To jestli za jizdy bezi spalovaci motor nebo nikoliv je docela podstatna informace. Pokud neni motor ve vetsi zatezi nema ridic sanci to poznat jinak nez na displeji.
Waze zapinam i na kratkych prejezdech. Informuje o situaci na silnici, aktualnich uzavirkach apod. To se u nas na vychode za Prahou meni dynamicky kazdy den. Mistni vedi. Takze to zapinam i do "vedlejsi" vesnice.
Rozumím, stačí ti to, co je, ale větší obrazovka s lepším displayem - lepší čitelnost, více informací na obrazovku, pokud je potřebuješ... taky mám v autě obrazovku 10 palců a v 95 % případů tam mám jen rádio, ale když potřebuji, je tam dost informací o autě a infotainmentu... a to zrovna nemám ten nejvymakanější software >:D
Je to jako u počítačů a telefonů.. dříve jsme čuměli na monitor o velikosti 15 palců CRT a bylo to to lepší na trhu... luxusní byly 17"tky.. dnes už nesnesu méně, než 22" a doma ani v práci takhle "malý" monitor na práci už nezkousnu.
...díky tabletovým displayům se začínají interiéry podobat jeden druhému. Vypadá to čistě, narozdíl od některých diskuzních kolegů neumím vyčíst chybějící nebo přebývající centimetry u kolen apod., takže si do toho budu muset sednout ;-)
Vždyť já to nemyslím pro sebe. Já to chci pochopit vůbec pro kohokoliv, kdo to jak využije. Já si to prostě nedovedu představit. A proto je tu přeci diskuze, třeba mi to někdo osvětlí :-)
Souhlas! Konečně auto s ruční brzdou! Teď ještě normální tachometr a otáčkoměr. Půjde to koupit i bez té televize? 8-s
Diesel je pochopitelně nezbytnou součástí jakéhokoli praktického osobního auta. :-!
Dobrá blbosť... Ja mám navigáciu pred očami stále, a že by ma rušila, tak to sa naozaj nedá povedať. Naopak, často na ňu pozriem a aj tam, kde to nepoznám, tak viem vopred, aká zátačka alebo križovatka ma čaká.
Požitek z řízení kvůli parkovací brzdě? Není lepší řídit pomocí volantu, který by měl být vyvážený, nepřeposilovaný, lineární. To žádná ruční brzda nezajistí.
Je opravdu skvělé, že alespoň někdo má rozum a neznehodnotí svůj nový model nižší střední třídy idiotskou el. P brzdou jako z drezíny!!! Požitek z řízení Scaly díky tomu bude dokonalý, zejména se skvělým čtyřválcem 1.5 TSI a 6st. Manuálem! :-):-):-):yes::yes::yes:
P.S. Jediná piha na kráse je částečně dotykové ovládání klimy, které zcela zbytečně odvádí pozornost řidiče víc, než bylo nezbytně nutné, což je v přímém rozporu se zásadami aktivní bezpečnosti. Třetí otočný ovladač by byl tisíckrát lepší a bezpečnější řešení, ale jako řidič jsem ochoten se s tím smířit.
Podtrženo a sečteno, výběr mého budoucího auta se vedle Tipa rozšiřuje i na Scalu! :-):-):yes::yes::yes:
Asi si nejazdil najnovšie "filtrové" 1,0TSI, resp. aspoň nečítal desiatky testov, tie motory sú už tak udusené, že nejazdia akoby mali 115 koní, plus k tomu strašne ťažké eko prevody dusiace motor, osobitne automat DSG hrubo podtáča a zabíja dynamiku motora. Takže áno, teoreticky je 115 koní na auto tejto veľkosti v pohode, v reále ale (najmä s automatom) je to horšie a ideálom by som to určite nenazval.
Tak normální přístrojový štít se skutečným rychloměrem a otáčkoměrem bude určitě taky k mání! Ten displejový bych si určitě nekoupil, auto není tablet, proto mi nevadí jen na středovém panelu coby doplňkové zařízení, ale určitě na něj nechci coby řidič čučet furt! :-!
V lete by mali chodiť ženské zahalené a nehodovosť by možno padla o 50% >:D
Teraz som namotal za 2 mesiace cca 8000km v aute aj bez autorádia a úplne v poho. Navi nemám ani v telefone. :-!
Ne, mam playlist a přepínám si v něm..... nemám důvod si nic přiznávat, opravdu na to moc nečučím, daleko více mi rozptyluje spotřeba, když se snažím jet úsporně...a to mají i auta 20let stará...
Soucítím s tebou.... Na mou obranu, já největší bouračku (nacouval jsem do lampy a robzil její podstavu + mí 5. dveře) zapříčinil pohledem na M3 CSL....
Tak je trochu rozdíl lézt do menu kvůli každé korekci teploty a muset tam jen kvůli směrování foukání (což dělám minimálně). Ale jo, radši bych to viděl na ovládacím panelu klimy.
Premie je tim proslusla, ano, ale je to pritomno stejne silne (nebo silneji?) i u evropskych luxusnich znacek. Uprimne bych svuj petnik v tomto vsadil na japonce, zjisteni jak treba vypada bez priplatku LFC by mohlo byt zajimave.
Mam, ale pro dynamickou a ekonomickou jizdu je potreba pouzivat oba, jinak se spalovak trapi. Takze je nevhodne baterku vybit driv nez v cili.
Ja ti rozumim, mam to za sebou. Kdyz jsem jezdil Praha - Lipno a zpet s Mits Evo X, tak jsem tankoval Vervu 100 v Chotovinach pri ceste tam a zpatky. Ted mi na to staci neco pres pulku nadrze a cesta trva skoro stejne dlouho. Na Prahu mi dneska staci na vetsinu cesty tam a zpatky baterky.
Kolik dojedu na baterku je pro mne dost dulezity udaj. Mezi budiky mam toky energie motor -> baterka -> pohon a zpet, to je dulezitejsi nez dojezdy a o moc vic se tam toho uz nevejde.
Proste 2x7 palcu displej na sirku by docela bodnul
No Hnojdéé s její i30 určitě! :-) Řekl bych, ze Vóša už se začíná z nového modelu "malého souseda z Boleslavi" pěkně potit! >:D Pokud to totiš Škodovka nepodělá cenově, resp. poměrem cena/standardní výbava (jako v případě zahájení prodeje dnes už odcházejícího Rapidu), tak už teď cítím v kostech, že Scala bude v Česku naprostá bomba, která bude dlouhá léta na vrcholu našeho prodejního žebříčku! Škodovka by si to určitě zasloužila, protože u Scaly odstranila všechny hlavní výhrady, které čeští motoristé měli vůči Rapidu, a toho si moc cením! :-)
Samozrejme nik Ťa fyzicky nenúti pozerať sa na tú obrazovku, ale je to proste priťahovač pohľadu ako televízor. Všimni si to v spoločnosti, si niekde napr. na návšteve, venuješ sa rozhovoru s ľuďmi, ale akonáhle sa zapne TV, tak tam ľudia začnú čumieť alebo aspoň hodia okom.
Vztažení k tvé osobě jsem použil, protože jsem nabyl dojmu, že to považuješ za zbytečnosti. Vtip je v tom, že není nutný chápat konkrétní důvody, ale pochopit, že pro někoho to zbytečnosti nejsou, ať už jsou důvody jakékoliv. Koneckonců nějaké vymyslet není nic zas tak složitýho - např. kdo tráví spoustu času v zácpách, ten možná film či seriál či kurz nemčiny po očku sleduje, někdo se třeba hůře orientuje v malých mapách, jiný si chce přečíšt na parkovišti mail. Taky se s tím neztotožňuju, ale mám radost, že to někomu zpříjemní čas.
Bentley? Naopak, cim vys v cenovce jdes, tim vic je na aute patrne ze sis nepriplatil. Schvalne prubni najit nekde v inzerci nejake socialni porsche se zakadnimi sedadly, nechronopaket, obyc volant atd. a uvidis jak i auto za X mega muze bit svymi nepriplatky do oci.
No, me je 7" displej malej. Nejpouzivanejsi navigace, radio, telefon, info o aute, jako spotreby, dojezd atd, a to neprehravam hudbu z mobilu. a s ostatnima ikonama na android radiu si za jizdy nehraju. Je jich jeste asi 8
Souhlasím Blue Sunem, navi mám hlavně u mě neznámých míst kvůli povědomí, kde mě čeká jaká zatáčka. Mlha, tma a neznámá trasa se pak jezdí mnohem lépe.
V neznámých a hodně členitých místech to dělám stejně. Zjistil jsem, že takhle potom dovedu jet rychleji, protože jsem na blbá místa dopředu připravený.
Scala určitě nebude postavená pro pobavení řidiče, ale stále jde o vůz, který i průměrného řidiče nijak neobtěžuje. Na druhou stranu znám auta s mnohem horším řízením a ta, která pobaví i něco od řidiče obvykle chtějí. To se zase nelíbí většině uživatelů, soudě podle nastavení aut.
Na vola pozri do zrkadla. Koľkokrát mi navigácia pomohla, keď som na ceste nevidel, čo je za obzorom, alebo ma upozornila na prekročenie rýchlosti, keď som si z nejakého dôvodu nevšimol značku... Akurát na rozdiel od väčšiny nemusím ten displej hľadať pri kolenách, vidím ho periférne, ani nemusím odtrhnúť od cesty oči...
Ja zase "zbožňujem" ľudí, čo tú navigáciu nemajú a namiesto sledovania cesty v ruke žmolia telefón.
Četl, u silnější verze je prý ten rozdíl malý, zaznamenatelný až v přímém srovnání. Trpí tím hlavně základ 70 kW. No a původní verzí (v manuálu) mám najeto více než dost, s Rapidem cvičí převodům navzdory a pro cílovou skupinu úplně dostačuje. Druhá věc je, že od řidiče vyžaduje trochu více součinnosti s převodovkou, než je u moderního turbomotoru milé. To je hlavní důvod, proč bych 1.5 zvážil.
Přesně jak píše dole twistedTSD. To auto je relativně lehký, takže 110 kw s ním bude solidně hýbat. Hlavně aby to nedorazili dlouhou převodovkou. O automatu bych neuvažoval ani kdyby byl levnější, takže jak řadí je mi fakt úplně ukradený.
Já to nedělám pro rychlejší jízdu, ale naopak pro bezpečnost, dobré je to za snížené viditelnosti, když jedu volněji a vidím, kam silnice vede alespoň na navigaci, protože české krajnice většinou chybí, takže není vidět nic...
Písničky i rádia mám na volantu , což pokud má auto nějaký ten lepší infotainment, je snad standardem a mapa? No dobře, občas se podívám, pokud něco hledám, ale jinak mam okolní oblast na NAVi, což stačí.
Áno, absolútne číslo je dobré. Ide skôr o to, aký veľký je maximálny možný displej (keďže pre ten sa robí ten rámik) a aký je potom ten odstup od základného displeja. Ak je maximum 9,2" a základ je 6,5", stále tam bude dosť veľa prázdnej plochy.
Ale o tom to je, anketa byla zde. V čině by dopadla přesně obráceně a tam toho škoda prodá mnohem víc. Je nutné pochopit, že český zákazník není pro škodu na prvním místě, už dlouho je to globální značka a podle toho se chová.
A když ty nová dotyková řešení pomůžou ušetřit nějaké to euro, tak se akcionáři budou tetelit blahem.
Přespat na zámku, ochutnat plody moravských vinic, usednout za volant předsériového auta, to se to potom hodnotí novinka!
Ale ano, na fotkách to vypadá vážně dobře. Co se dá zvenku posoudit, to je docela hezké. Uvnitř to vypadá prostorně a přístrojovka sama je pro škodovku a její produkty velkým skokem kupředu.
Pane Kolmane, zeptal jste se prosím, pro jakou cílovou skupinu trhu je Scala zamýšlena a konstruována? Dostane se takový (asi) hezký a atraktivní vůz do rukou mladým manželům, co si na 2-KK museli zrovna vzít hypo 5 mio Kč? Asi ne, to asi nebude cílová skupina.
Takže asi jen singles. Není to škoda, Antone Pavloviči?
Nechá škodovka takovouto cílovou skupinu v pařátech Dáčie a ojetých hjundajů?
Tak spotřeby a dojezd jsou většinou mezi budíky ne ? Respektive tam bývají primárně..... Já si tedy spotřebu poslední dobou radši zakrývám všemožnými jinými blbostmi, jak přituhlo a v Praze ještě víc rozkopali ulice, tak je to spíš k pláči......bohužel dojezd mi vypnout nejde :/ >:D
Na filmy snad koukaj jen taxikari a to vetsinou cumi do tabletu. Ono s ficurama v aute je to tak, ze dokud je v aute nemas, tak ti nechybi. V okamziku, kdy je mas, tak by si zpet nesel: Automaticka prevodovka, automaticky sterace, svetla, parkovaci senzory a kamera, sklapeci zrcatka, klimatizace, elektricka rucni brzda, adaptivni tempomat, automaticky brzdeni, keyless entry, elektricky paty dvere...
Velkej displej je prehlednejsi, vejde se na nej vic veci. V mem pripade apple car play - nemusis vzit teleforn do ruky, jedes podle google maps nebo Waze, prehravas si muziku z telefonu nebo streamovanou, najdes si pumpu, hospodu, podnik podle nazvu a ne podle adresy, povidas si se Siri a tak.
Co si budeme povidat, ty proprietarni systemy, co v aute dostanech jsou u i novyhe auta 2 roky zastaraly, neohrabany a pomaly.
Zda běží spalovací nebo elektromotor nějak ovlivní cíl Vaší cesty? Nebo zastavíte u nejbližší benzínky a natáhnete prodlužku? To je řekl bych z kategorie chci vědět, není to musím vědět.
Waze jsem nainstaloval, vyzkoušel a smazal. Jezdím po čechách hodně tak 40.000km/rok ale nic mi to nepřineslo. Někdy spíše naopak. hnala mne několikrát na objížďku kolony kde jsem ze zkušenosti věděl že se to nevyplatí, objížděla kratkou pomalu jedoucí kolonu atd. Kde stojí policejní hlídka mne nezajímá a zda je objížďka do vedlejší vsi tak nějak vím.
Souhlasím, Celkové proporce naznačují, že bude vypadat dobře i zvenku a pokud bude slušně jezdit, tak to bude silný hráč v segmentu. Myslím si, že na nějakých 100t prodaných kusů ročně si sáhne i s jednou karosářskou variantou..
Porsche taky? Vím, že třeba BMW v social edici není nic moc, případně Audi,to jsem zkoušel, ale dle mne je největší šok právě u Škodovky a Seatu, kdy Active verze vypadají opravdu strašně....
Zvláštní, já přesně opačně. Zrovna já bych chtěl 5 stupňový manuál, prože je jasnější kterou rychlost tam dát. Pokud je to mezi, tak jedu pomaleji na nižší. Teď budeš moct jet na 3 kvalty pro tvoji rychlost, ale na každá o bude jalové bez čitelné charakteristiky. Navíc jsou pak dráhy moc u sebe. Nemluvě o tom, že když musím jet se Škodovkou tak zpátečna a jednička se pletou, takže běžně se na parkovišti posunu pár centimetrů opačně. Elektronická parkovací brzda mi přijde příjemná, odbrzděno zabrzděno, ne manipulovat s takovým velkým madlem. Spíš je totím, že elektronickou ještě pořádně neumí. Ale v další generaci ji tam stejně dají, protože to uživatelsky lepší.
Je to tak, pokud nabídnou dobrý poměr ceny/výbavy a snad i trochu kvality, může to být praktická volba. Já se se za 350tis.ale rád odstěhuji k Focusu IV :-)
To zase tvrdíš něco co jsem neřekl. 100kW je výkon pod který bych u svého auta už prostě nešel. Ale nikde jsem netvrdil, že je to na 14 metráků těžký auto málo.
Viac palcov = viac Adidas.
A vacsie ospravedlnenie vyssej ceny, ked sa bude auto tvarit viac "posh". Ale auto vyssej kategorie to z toho nespvai.
Uz nejakych 6-7palcov je ok, vzhladom na vzdialenost k stred.panelu. Aj ked netreba zabudat na rozlisenie vs palce.
Nikdo ti nebrání si za zadní kotouče mírně připlatit (u nižších výbav). A těm, kdo dají přednost minimálním nárokům na údržbu a nejezdí na krev, zadní bubny nevadí. :-):yes:
Neboj, nějaký pátek se ještě normální auta budou vyrábět. A pak už holt jen maximální údržba. :-O Stejně to odhaduju, že dýl jak 30 let řidičské praxe už mě asi nečeká. ;-\
Tak nejak jsem dospel k tomu mit jedno univerzalni auto. Nevidim problem ve velikosti. Po mestech jezdi i vetsi, tak se ty mista k parkovani tak nejak zvetsuji automaticky. mozna to bude tim ze nejsem blondyna
Doma mám 15,4 " NTB a stačí, telefon má 4" a nic většího nechci bo se mi to nevjede do ruky :-) u Scaly je fajn, že tam můžu mít displej s mechanickým ovládáním rádia, naopak klimu s ovládáním teploty u kolen a směru foukání přes displej považuju za ergonomický fail, to už tam to třetí kolečko dát mohli. Ale uznávám, že jako celek to vypadá dost dobře, palec nahoru za ruční brzdu, pořád tak nějak víc tíhnu ke klasice, jen bych ještě prosil kulatý volant bez toho nesmyslného zpolštění dole a moc nechápu, proč se u nových aut napříč značkami dělá ta bordelschránka před řadící pákou otevřená. To už by nějaký dvířka tolik prodražily výrobu ?
Manželka asi byla v současném kuchyňském studiu, kde už je dnes samo dovírání šuplíků a dvířek standardem, takže ti tím chce zřejmě naznačit, že je čas, koupit novou kuchyň..., a dokud ji nekoupíš, budeš tuto funkci dál suplovat ty sám. :-O:*) >:D
Ted vazne: hodne se kritizoval system RLink2 u Renaultu, a ten ma tu teplotu taky otocnym knoflikem, velkym jako krava. Tohle je uplne stejny. Foukani je u RLinku2 jeden dotyk navic. Mne nenapada ted jediny auto, kde je nastaveni teploty v menu. Ale muzu se mejlit...
Myslis ze je lepsi za stejny penize nejaky Kodiaq nebo podobne velky petimetrovy auto? Pri stejne vybave se ty dve stejne velky auta cenove srovnaji. Samozrejme nebudu hybrida srovnavat s fabii nebo podobnou kategorii
Protože je to zcela absurdní řešení - pro městská auta je ta technika příliš drahá, pro auta, jezdící hlavně delší mimoměstské trasy úplně zbytečná a navíc přináší spoustu dalších kg do hmotnosti vozu. Navíc u hybridu ani nemůžeš mít normální převodovku! 8-s:no:
Samozrejme ze to chci vedet, chci vedet, jestli motor nabiji baterii, nebo pohani predni napravu, nebo oboji. Potrebuju vedet, kolik kilometru mam v baterii, protoze na jedne strane potrebuju vyuzivat kombinace spalm a elm a na druhou stranu chci dojizdet k cilove zasuvce na zbytek el. energie namisto zbytecneho paleni benzinu.
Potreboval bych i vedet teplotu oleje a otacky motoru, ale zrejme nekdo vymyslel ze to nepotrebuju. To nereste, mam svuj styl a tezko mi nekdo vysvetli ze mam mit jiny
Ja vam Waze nenutim, jen rikam, ze jeden displej pro nekoho muze byt malo, pro jineho zbytecny. Nemluvil jsem o policajtech, i kdyz vedet o nich je prinosne, pokud si muzu vybrat mezi 20 minutovou lustraci a nebo vyhnuti se mistu kontroly, volim to druhe. Ale hlavne Waze vi o uzavirkach silnic, kterych je vsude mraky a bude jeste vic a pripomene stacionarni mereni pripadne upozorni na odstavene vozislo drive nez se kouri od pneumatik auta prede mnou. Pokud pres nej navic nevidim je to informace hodne uzitecna. Ostatne muzu jet soucasne na Waze na displeji i Navigator na mobilu.
Inými slovami, je to to isté, ako predstavilo BMW v roku 2012 v F30, takže za mňa jedno veľké ÁNO :-) Na ten divný volant som si už nejako zvykol a aspoň si nebudem musieť zvykať na nový >:D Dúfam, že superb sa bude držať tohto dizajnu... za mňa OK! :yes:
To, že jedu rychleji, je spíš druhotný efekt, důsledek toho, že jsem na něco připravený. Když jsem jezdíval bez navigace, jel jsem na takových cestičkách jako třeba jsou kolem Českého Brodu, dost pomalu, protože je to tam samá blbá horizontozatáčka. Dnes si pustím navigaci a jako bonus mám přehled o zatáčkách na X kiláků dopředu. Hodněkrát mi to pomohlo.
Jo vidíš na to bych skoro zapomněl. Služební Kodiaky mají ten zelenej lísteček, kterej když jedeš ekonomicky tak ti zelená a když jedeš jak prase tak šedne. Když si to tam nastavíš tak tě to furt nutí kontrolovat jestli ti náhodou nevadne. Taky hrozná ***vinka.
Nevim kolik bude vážit Scala = Rapid vážil až 1290 kilo
Tobě se 100kW zdálo spíš málo u auta s hmotností 1310 kg
Sem rozhodně obecně pro vyšší výkony = ale 10kW to spíš moc neovlivní = osobně sem zvědavej na novou generaci mýho služebáku = 30kW navíc = to by s tim mohlo aspoň malinko víc cvičit :-)
Opravdu pěkný interiér, ale je to na podvozku VW Polo s prodlouženým rozvorem. Doporučuji si projít velikosti rozchodu kol, kdy i Kia Rio jej má větší vzadu, než Scala :-)
Tož plnokrený hatch segmentu C se nekoná, ale češi rádi šizené koblihy agrofertu, tak si myslím, že skočí opět na lep PR Škody :-)
Přesně! :-):yes::yes::yes: Proč dávat elektrickou, když u manuální si můžu jako řidič sám volit míru jejího zatažení i rychlost, jakou to udělám?! A nemusím se strachovat, že jednou ten drahý elektromotor umístěný na velmi exponovaném místě pod autem odejde a bude mě čekat drahá oprava. :-! Volant, kruhový analogový rychloměr a otáčkoměr, mech. P brzda, čtyřválcový spalovací motor, manuální převodovka a tři pedály jsou pro mě coby řidiče naprosto posvátné, a tedy nedotknutelné! :-!
Nie je to blbosť. Mám to rovnako ako Rycardo, tiež už som sa párkrát hral zbytočne, čumel na displej a potom dobrzďoval. A to mám displej vyššie ako Scala a viac v zornom poli.
Aha ty máš na volantu displej a můžeš si procházet seznam písniček a složky co máš na flešce. To máš dobrý auto čoveče. Přiznej si že ten displej prostě rozptyluje a aniž si uvědomuješ co chvilku odpoutá tvoji pozornost.
No dověděli jsme se spoustu nepodstatný informací o velikosti displeje apod. Ovšem unikám mi zásadní informace jaký v tom budou motory. Jestli to AZNP zazdí jen 1,0 TSI tak je to auto o ničem. Doufám, že bude 1,5 TSI.
Koloběžky ne, ale dovol abych zacitoval " Škodovka je hnůj pro dobytek...." vždyť to znáš >:D
A teď vážně, jsou auta řidičtější a méně řidičská, tedy v této cenové, ale co to vysvětluju tobě ! >:D Vždyť to víš sám nejlíp.
Rapid ani obyčejné Oktavie nikdy nebyly zrovna pro radost z jízdy...spíš někdy až zoufale k pláči v míře hlučnosti podvozku na nezpeněné cestě..... konkurenti jsou a jezdí zábavněji, Mazda3, Honda Civic, Fokus... rozdíl tam je, ale jen o malinko větší, než když projíždíš zatáčku s baterkama v kufur a bez nich >:-[]
A auto pro požitek z jízdy kolem 400 ? No to asi vyloženě žádné, ale kolem 0,5M už se točí HH Bsegmentu ;) A věřím, že Scala za tyto peníze nebude úplně jedinečná, zvláště, pokud bude vypadat tak, jako na obrázku.