Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Poprvé za volantem Audi e-tron. Jak se jezdí s elektrickým SUV bez zrcátek?
48 komentářů
Ficus
Byl jsem na E salonu a nasedl jsem. Auto jsem musel chtě/nechtě pochválit, jako jediná evropská záležitost má závěs, nevypadá zle, a ani není jen na popojíždění do města. Sic např Leaf je též velmi podařený, Kona měla nadstandartní dojezd, ale tohle auto má šmrnc. Nejsem zastánce jedné značky, ani zaťatej spořínek, ale oproti Tesle je to více muziky za méně peněz. (pocitově to tak vnímám) Zrcátka s displayema ve dveřích a ne i na velkých LCD na palubce jsou jen nepraktická hříčka.
Ale jak voda plyne, teprve čas ukáže, co bude dobrá volba. Pokud by byl pořadník, já bych se za E-tron došel upsat, abych po dovolený, (v březnu) mohl prodat své dva EV a usednout do nového....
(Zdraví vás RAV4 EV & Golf3 CityStromer) ;-)
Ale jak voda plyne, teprve čas ukáže, co bude dobrá volba. Pokud by byl pořadník, já bych se za E-tron došel upsat, abych po dovolený, (v březnu) mohl prodat své dva EV a usednout do nového....
(Zdraví vás RAV4 EV & Golf3 CityStromer) ;-)
xmarek
Jednoho dne jsem se probudil a zjistil jsem, že ten kdo určuje co budu mít a ne jsem jen já: [odkaz] a, že to není výrobce co určuje "trendy", ale opět já, jako zákazník. A pokud to nebude výrobce respektovat (slyšet) tak prostě zmizí. A je jedno zda je to AUDI a nebo někdo jiný.
Jak toho dosáhnu? Je to prostější než se zdá. Nenapíši to zde, ale napíši to přímo výrobci, řeknu jim to v prodejnách atd A je jen a jen na nich jak se pak rozhodnou.
Ano můžete namítnou, že jsem jen malý človíček, takové nic. A já Vám mohu odpovědět toto ...
"Neříkej, že něco nejde. Mohl bych ti na to říct, že jsi neschopný." Marek Xara
Jak toho dosáhnu? Je to prostější než se zdá. Nenapíši to zde, ale napíši to přímo výrobci, řeknu jim to v prodejnách atd A je jen a jen na nich jak se pak rozhodnou.
Ano můžete namítnou, že jsem jen malý človíček, takové nic. A já Vám mohu odpovědět toto ...
"Neříkej, že něco nejde. Mohl bych ti na to říct, že jsi neschopný." Marek Xara
V odkazu se píše, že tomu, kdo chce zbohatnout, nesmí chybět sila. Mám tomu rozumět tak, že se to týká pouze zemědělců? >:D
Ada je zase tady
při dojezdu 100km se vypravit do pouště je jen hazard se životem :-!
Futurista
Muze mi nekdo osvetlit, jak je osetreno spineni kamer? Chapu, ze to vypada efektne, ale jet s tim napr. snehovou breckou, to toho za chvili moc neuvidim. A ostriky jako u svetel, to si myslim, ze toho moc nevyresi.
To neviem ako to bude okaučované,ale na aute mám ostrek prednej kamery a je to celkom funkčné.
a jak je vyresene to co pises u beznych zrcatek? bezna zrcatka se nezaspini?
Zrcátko na straně řidiče si utřeš, otázka zní kde jsou kamery. Pokud na místě zrcátek, no problemo a mimochodem, zrcátka se díky tvaru krytu zase tak nešpiní ;-)
Nie každé auto to má tak dobre vyriešené. Pri X5 e53 to bolo fajn,ale keď presadal do iných áut tak sa zrkadlá celkom špinili a musel som ich občas umyť.
Když se podíváte pozorně na fotky, tak zjistíte, že kamery jsou normálně v packách na dveřích, stejně jako klasická zrcátka. Akorát jsou menší.
[odkaz]
kamera za oknem a display uvnitr
PS> u kamer+ display vidim hlavni vyhodu v tom, ze prave venkovni bocni "zrcatka" pujdou snadneji polarizovat, a verim ze polarizace pujde udelat snadno automaticky
kamera za oknem a display uvnitr
PS> u kamer+ display vidim hlavni vyhodu v tom, ze prave venkovni bocni "zrcatka" pujdou snadneji polarizovat, a verim ze polarizace pujde udelat snadno automaticky
PowerHouse
Ale kolik to bude žrát u nás se zimníma gumama, s topením, asi více než těch fantastických 30kWh.
JohnST
Jedine co na tom aute stoji za pozornost su tie kamery. :-!
Tak odstranime dokonaly spalovaci motor a pridame na viac 700kg bateriek a vo vysledku je auto o 300kg tazsie ako so spalovacim motorom, ma daleko horsi dojazd, dobijanie trva hodiny a ked prepocitame tu spotrebu na emisie z uholnych elektrarni ,tak auto je na tom horsie ako s dizlom. No pokrok nezastavis. :yes:
Tak odstranime dokonaly spalovaci motor a pridame na viac 700kg bateriek a vo vysledku je auto o 300kg tazsie ako so spalovacim motorom, ma daleko horsi dojazd, dobijanie trva hodiny a ked prepocitame tu spotrebu na emisie z uholnych elektrarni ,tak auto je na tom horsie ako s dizlom. No pokrok nezastavis. :yes:
Výhodou je, že elektřinu si můžete vyrobit mnoha způsoby. Ropu ne. A je pak už na jedinci a společnosti, jakým způsobem elektřinu budou vyrábět.
Já třeba si vyrábím elektřinu doma i v práci na střeše, takže u mne ten mix bude výrazně jiný než u ostatních.
Já třeba si vyrábím elektřinu doma i v práci na střeše, takže u mne ten mix bude výrazně jiný než u ostatních.
Tiež mám doma soláre,ale prídem z práce večer auto dám v garáži nabiť a vtedy (v noci) mi tej štavy už moc nevyrobia.
No to máte smůlu, bez externího úložiště (ať už fyzického nebo virtuálního) to budete mít blbý, pokud jenom přijíždíte domů každý den za tmy.
Já to mám naštěstí lepší. Ve firmě mám 20 kWp, takže co nepůjde v létě do klimatizace, tak půjde do auta. Nebo doma o víkendu dobiju přes den to, co jsem předchozí dny projel. A až mi jednou doslouží baterka v i3 (tzn. poklesne kapacita z 30 kWh tak na 20 kWh, kdy pro ježdění už to nebude ono), tak BMW plánuje program, kdy vám do auta prodá novou baterku a tu starou přibije na zeď a bude sloužit jako úložiště pro FVE a z ní budu nabíjet večer, co jsem projel přes den.
Já to mám naštěstí lepší. Ve firmě mám 20 kWp, takže co nepůjde v létě do klimatizace, tak půjde do auta. Nebo doma o víkendu dobiju přes den to, co jsem předchozí dny projel. A až mi jednou doslouží baterka v i3 (tzn. poklesne kapacita z 30 kWh tak na 20 kWh, kdy pro ježdění už to nebude ono), tak BMW plánuje program, kdy vám do auta prodá novou baterku a tu starou přibije na zeď a bude sloužit jako úložiště pro FVE a z ní budu nabíjet večer, co jsem projel přes den.
Ako hlavné vozidlo by u mňa EV moc neposlúžilo ale ako druhé by bolo skoro ideál.
BMW to má potom vymyslené s použitými batériami celkom fajn :yes: .Koľko bude stáť ale nová batéria do i3 ? S i3 som niečo najazdil keď som ho mal požičané 2x a celkom ma dostalo.
BMW to má potom vymyslené s použitými batériami celkom fajn :yes: .Koľko bude stáť ale nová batéria do i3 ? S i3 som niečo najazdil keď som ho mal požičané 2x a celkom ma dostalo.
Těžko říct, kolik bude za pár let stát celá nová baterka (dnes jeden modul 4,125 kWh stojí 1700€ jako náhradní díl). Ono hlavně je to dělaný tak, že v případě poklesu kapacity jste schopen měnit pouze ty bateriové moduly (i3 jich má 8), které mají největší pokles a nemusíte měnit celý set (zbytečně pak vyhazujete i moduly, které jsou OK).
Já mám najeto 50 tisíc km a pokles mám z 29,8 kWh na 29 kWh využitelné kapacity (zbytek kapacity se balancuje mezi jednotlivými moduly). Takže zatím nic dramatického, BMW má BMS zvládnuto velmi dobře.
To auto má potenciál najet bez problémů 500k s prstem v nose, pak se vymění baterka (resp. moduly s největším poklesem kapacity) a jede se dál. Vyndané moduly si mohu doma skládat jako stavebnici do stacionárního úložiště, kde v klidu mohou sloužit min. dalších 10 let.
Já mám najeto 50 tisíc km a pokles mám z 29,8 kWh na 29 kWh využitelné kapacity (zbytek kapacity se balancuje mezi jednotlivými moduly). Takže zatím nic dramatického, BMW má BMS zvládnuto velmi dobře.
To auto má potenciál najet bez problémů 500k s prstem v nose, pak se vymění baterka (resp. moduly s největším poklesem kapacity) a jede se dál. Vyndané moduly si mohu doma skládat jako stavebnici do stacionárního úložiště, kde v klidu mohou sloužit min. dalších 10 let.
Je dokazane, ze vacsinu kapacity si majitelia elektromobilov dobijaju z dobijaciek na parkoviskach pred obchodnymi domami v obchodnych centrach, vo firmach a pod. Len 1/10 elektrickej energie je dobita doma a to este treba zdoraznit, ze to je tiez 96% energie zo siete a nie z vlastnych zdrojov.
Na to nemusíme být žádný cifršpión. Nabíjet se bude hlavně tam, kde to bude nejlevnější. Když je to u OC zadarmo, tak budu jezdit na nákup tam a mezitím si nabiju. Firmy jsou ten samý příklad. Pokud firma nabídne zaměstnancům nabíjení EV zadarmo v jejich areálu (náklady na nabíjení jsou třeba zlomkem nákladů nebo to chtějí nabídnout jako firemní benefit, který jde hned do nákladů a nedaní se jako příjem), tak se nabíjí tam.
To jsou výhody pro ty, co se nebojí do EV jít hned od začátku. Až EV překročí určitou hranici rozšíření mezi lidem, tak tyto výhody zmizí. A pokud bude nejlevnější nabíjet doma, tak se bude nabíjet doma.
To jsou výhody pro ty, co se nebojí do EV jít hned od začátku. Až EV překročí určitou hranici rozšíření mezi lidem, tak tyto výhody zmizí. A pokud bude nejlevnější nabíjet doma, tak se bude nabíjet doma.
audis
Jak může být vozidlo nedotáčivé (dokonce výrazně nedotáčivé), když je rozložení hmotnost 50:50. Jedna z těch dvou informací je lež. Oboje je fyzikálně nemožné.
×
Sdílení komentáře
×
Auto to je ale pohľadné a elektro budúcnosť nám začína už klopať na dvere vo väčšom.
Nie som proti,ale zatiaľ budem užívať to čo mám v garáži aj s poriadnym zvukom.
Edit : oproti Leafu je cenofka +100% ale radšej by som tie peniaze vrazil do Audi. 1mil za Leaf mi príde kur.a dosť , 2mil za toto ani moc nie (aj keď je to kopec peňazí)
U elektromobilu mě naopak dojezd a rychlost nabíjení zajímá. Ve většině případů se ev nabíjí doma a na cca 80% (pokud chci šetřit baterii). Pokud ale potřebuji jet jednou za čas někam dál a musím využít rychlonabíječku, tak mě ta rychlost zajímá, stejně jako ta spotřeba. Při "běžném" provozu, kdy najedu třeba 100 - 200 km za den je to opravdu jedno, to souhlasím.
Co je ale faktem, za svých 25 let ježdění jsem zvyklý koukat do zrcátka nad bok dveří. Bylo mi pocitově nepříjemné, že když chci kouknout zpět, tak musím sjet očima níž, než jsem dosud byl zvyklý. Je to asi ale o zvyku a rád si na to zvyknu. Rezervaci na e-trona mám již zaplacenou a tenhle prvek výbavy tam určitě budu chtít, já to vidím jako přínos.
Je to určitě efektní, ale v článku píší, že při jízdě to mate. Asi na to koukám staromódně, ale říkám si s klasikem - to muselo dát práce! A přitom taková blbost.
Kamera, řídící jednotka, mastný příplatek.....místo zrcátka za pár stovek, co se nepoláme, nedojde mu nikdy elektrika a je na správném místě.
Ale neber to nijak osobně, přeju ti, ať seš spokojenej. ;-)
Trochu mi to přijde jako pokus Infinity o řízení by wire. Motorky, složitá elektronika, dvojnásobné jištění.... a to vše, abychom nahradili - kus tyče. Pokrok nutí vymýšlet automobilky blbosti. Anebo jsem já jen moc staromódní.
Myslím, že ani napriek kvalitám a dobrým parametrom klasické späťáky nevymiznú.
Dneska je hromada věcí v autě, která dříve byla jednodušší (karburátor, nepřímé vstřikování, elektrická okna, žádná turba, jednoduché rozvody, matrix světla, klasické budíky místo displeje, atd.) a nikdo z toho nedělá velké haló. Audi je jen první, které to uvede na trh v sériově vyráběném autě. Nic víc.
Je to jen další prvek auta, který se mění, těžko teď říct, jestli k lepšímu nebo horšímu. Každopádně je stále možnost volby a to je podstatné.
Spolehlivost bude stejná jako u kterékoliv elektroniky v autě, nepředpokládám žádnou změnu k horšímu. Samozřejmě je to cenově jinde, ale co si budeme povídat, dnešní zrcátka jsou narvaná elektronikou taky a nijak se toho nebojíme.
Jinak trend je jasný, nový Porsche Taycan s kamerama počítá taky, dokonce je má přímo v blatníku před dveřma, takže nejsou ani vidět žádné packy jako u e-tronu.
Lexus s nima u LS experimentuje taky, takže si myslím, že u vyšších modelů se to stane standardní příplatkovou výbavou...
Naštěstí je stále možnost volby a to je podstatné. Pokud to někdo zleví na úkor použitelnosti (špatný obraz, větší zpoždění, atd.), tak to zákazníci asi kupovat moc nebudou.
Ale vnuknul jste mi výbornou myšlenku, že by bylo dobré otestovat reálné zpoždění obrazu. Mám přístup k technice s jejíž pomocí budeme schopni zpoždění změřit. To mne opravdu zajímá, jak to dopadne...