Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Premiéra Škody Scala v Tel Avivu: Místní evropská jednička uvedla novinku velkolepě

108 komentářů

Avatar - Allo
Allo
Nevypadá špatně v plné palbě, ale za 400000 možná základ...
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Novinka a ofiko ceník. Praxe je potom často jiná, já se tolik nebojím. Jen tady zase povídá o nějaké loketní opěrce, bože. Ale aby někdo pořádně vysvětlil rozdíl mezi obema litrovými motory to ne. Asi si budeme muset počkat na Matinovy Ojetiny. Libi se mi ty kola, ktere jsou na bílém kusu. :yes:
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Akorát že ty 18" kola nebudou na normální ježdění, teda pokud někomu nevadí že to bude tvrdé jak žebřiňák. Kdo to bude chtít používat jako auto, tak kola max. 16".
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co vím, před montáží OPF se litry lišily tepelně odolnější skříní turba a dutými ventily se sodíkem na výfukové straně (+ ještě něco kolem ventilů). V některých grafech měla slabší verze i snížený výkon na první dva stupně. [odkaz]
Rox
Tak můj tip je okolo 440k ve stylu+paket za 1.0TSI 85Kw. 350k v základu. Uvidíme jak budu daleko od reality.
Jinak rozdíl v příplatku mezi 70kw a 81 je tak malinkatý, že se nevyplatí vůbec šetřit. Rozdílná převodovka, silnější brzdy atd. I kdyby to bylo jen jinak naladěné. Psalo se jen o jiné povrchové úpravě válců.
Jinak za mě jen dobře za MQB-A0. Polo už přineslo takovou techniku, co je běžná v Nižší střední, tady dostane ještě něco navíc za rozumnější příplatky než v Golfu. V budoucnu bude možná i zástavba 2.0TSI. Stále je to myšlenka Rapidu ale posunutá o kus dál, kde není už prvoplánové jen šetřit. Za mě hlavně velikostí je to ideální auto.
chytrak1
ty ceny vidím úplně stejně. Auto bude určitě dražší než adekvátní polo, ale zase ne o moc. Pokud bude jezdit stejně jak jezdí polo tak je to v pořádku. Víc netřeba, ani tvářit se že jde po golfu. To je blbost. spíš po meganu. c4 atd.
car
Po Meganu jo..s bubnama? 😉Ale jo,zde určitě v poho
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
K neustálým narážkám na bubny: [odkaz] Ano, Duster má bubny. A nevadí mu to. Sice budou mít slabší nástup a v extrému vrzy zvadnou, ale jinak to ničemu zásadnímu nevadí.
car
Duster taky?No jo ale..to je přece Dacia..Scala má jít po Meganu..😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je blbost, stála by více než Focus. Ačkoli slyšel jsem, že nemá být výbava Active.
Avatar - praděda7
praděda7
akce byla velkolepá....to je fakt.......škoda jen, že tam chybělo velkolepé auto a museli se spokojit s přejmenovanou Fabií combi..... ;-\
car
Mě to přijde jako mix Ceed +Tipo..nevypadá zle,prostě normální auto ..
Avatar - praděda7
praděda7
Fabia kombi
[odkaz]

Škoda Scala [odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hlavně prostornost uvnitř bude úplně jinde, tak jako dosud.
Avatar - _Karel_
_Karel_
[odkaz]
Velkoodběratel_kukuřice
Pěkný design na zádi podobný vozům Porsche.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dotazů zaznělo od čtenářů hodně. Odpovědi na mnohé nikde... 8-s 8-s (ale díky za loketní opěrku, fakt nerozumím proč v Tel Avivu nebyla...).

Když se redakce nemá možnost rozepsat /resp. získat odpovědi tak mi přijde vcelku nefér čtenářům nabízet možnosti položení otázek...

Zásadní zní - proč je to na MQB A0?? Ostatní koncernoví konkurenti jsou na plnohodnotné MQB... Takže Škoda je zas takový kočkopes co stojí na třech nohách... 😲 8-s
Arese
Chvála bohu za MQB A0! Pokud by to bylo "velké" MQB, Scala by byla určitě zprzněna el. P brzdou! 8-s 8-s 8-s
Avatar - Emel
Emel
Žádní koncernoví konkurenti nejsou, Scala je v rámci koncernu unikát.
car
Přesně tak..a nejen koncernový.Scala nemá konkurenci nikde..😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, unikátní kočkopes. Větší než Golf na menším základu 8-s

Jinak je to přímý konkurent a klasických HB nižší střední. Jestli no zas bude Škoda marketingově cpat někam kam nepatří je pak úplně nepodstatné.
Arese
Jasně, když v Boleslavi prokáží svoji mimořádnou vývojovou kreaktivitu, je Scala koncernový "kočkopes". A když převezmou koncernovou techniku beze změny, tak vlastně v Česaně "nic nového nevymysleli", protože "jen použili techniku z regálů VW". >😁 Prostě Škodovka je veleúspěšná firma, a to se u závistivých Čecháčků neodpouští. Takže po ní budou plivat za každých okolností. Jak typicky české, a jak ubohé... 😲 8-s
Avatar - Googlit
Googlit
Prodeje u nás tomu moc nenasvědčují. Spíš bych řekl, že typický Čecháček koupí vše co Škoda vyblije. Stačí se podívat na ctyřočku. I kdyby ve škodovce začali znova prodávat původní felicii tak by si ji Čecháčci kupovali >😁
Avatar - wakantanka
wakantanka
Máš pocit že český trh je pre Škodu ťažiskový? Ja mám skôr pocit, že od čias novodobej Felicie tomu tak nie je.
Avatar - Googlit
Googlit
Vůbec ne, však jsme malá země, párkrát už jsem mapu otevřenou měl. >😁
Avatar - white label
white label
S tou čtyřočkou mají nejzásadnější problém místní estéti, kteří by si stejně nikdy Škodovku nekoupili. Co se samotných prodejů Octavie týká, tak tam žádný problém po faceliftu nenastal, spíš naopak, a to nejen u nás, ale hlavně v zahraničí.
Ale možná už je Evropa zaplavena "Čecháčky", a jen ti tam čtyřočku kupují.
Avatar - Googlit
Googlit
Psal jsem někde něco o tom žeby Šáde měla problémy s prodeji? Ne. Psal jsem jen že typický Čecháček koupí vše co Škoda vyblije. A je to pravda. Jiné vysvětlení neakceptuji.
Avatar - white label
white label
Číst, umíš?
Avatar - Googlit
Googlit
Ty musíš mít děsný komplexy z těch škodovek. Kdyby byla válka o škodovky tak si octaviový generál že? :-!
Avatar - white label
white label
"Děsný komplexy z těch škodovek" a "octaviový generál"?
Zjevně nemáš problémy jen se samotným čtením...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ach jo, to zas bude polovina diskutérů křičet, že Scala je předražené městské supermini, a druhá, že je to přímý konkurent kompaktů se špatnou technikou. >😒] Přitom to není zas taková věda, Scala nemůže stát 420+ za holobyt jako výběhový Golf. Když přišla Ibiza a Polo, tak se pro změnu ozývaly hlasy, zda by pokryly potřeby rodinného auta. Scala je odpovědí. V čem je problém?
Avatar - Googlit
Googlit
Nafouklé supermini se špatnou technikou to je určitě. S cenami se ještě uvidí a třeba Škoda překvapí.
Arese
Co je na technice Škody Scala konkrétně "špatné"? Asi ji pleteš s odcházejícím Rapidem. Ten měl skutečně techniku "co dům dal", vč. některých téměř muzeálních dílů. >😁 >😁 >😁
Avatar - Googlit
Googlit
Neměj strach, Škoda umí se zákazníkem * skvěle.
Avatar - white label
white label
Nevím, proč ti to dalo místo "vyjít" hvězdičku? 😉
Avatar - Googlit
Googlit
Napsal jsem vyj ebat.
Avatar - white label
white label
Tak tos mě překvapil...
Avatar - Googlit
Googlit
Nedivím se >😁
Rox
Tak ta zásadní otázka by zněla. Pokut by byla Scala stejně drahá jako Golf/Leon... S plnohodnotným MQB by to bylo možná i dražší, díky velikosti. Takhle je to dostatečně velké a cenově to bude dostupnější.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, ona totiž Scala bude ve srovnatelné výbavě ještě dražší než Golf (v ČR). >😒] 8-s
Arese
Pokud by tomu tak skutečně bylo, byla by samozřejmě velká chyba a český trh by to dal Škodovce sežrat. Úplně stejně, jako když před lety pořádně přestřelila ceny při zahájení prodeje Rapidu. :-!
car
Napsal jsi.."když v Boleslavi prokáží svou mimořádnou vývojovou kreativitu "..Můžeš to prosím rozvést..?
Arese
Měl jsem na mysli způsob, jakým v Česaně upravili novou platformu MQB 0, aby z ní prostorově vytěžili maximum. Viz tisková zpráva a články o Scale na netu. 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To těžko, zvlášť po představení G8.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To lehko. Scala určitě podraží.A obdobně vybavené Golfy mají reálnou pořizovací cenu ozdobnou jak Rapid již dnes.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Podraží, ale Rapid taky začíná pod 300. Když Scala za 400 nabídne použitelnou výbavu a motor, tak budu spokojen.
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Tohle bude jednoznačně rekordman prodejů.

Jako bestsellery bych viděl 1.0 TSI 85kW Ambition v ceně kolem 400.000,- Kč a 1.5 TSI 110kW Style kolem 450.000,- Kč

Tenhle model odsune konkurenci zas o jednu příčku níže 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1,5 TSI Style bude bohužel tak o 100 tis. výš. (odhad)
Avatar - Tomas_2002
Tomas_2002
Nebude. U Octavie je rozdíl mezi 1.0 85kW a 1.5 110kW 40.000,- Kč a tady to určitě nebude víc.
Avatar - Googlit
Googlit
Jaká konkurence?
Arese
To uvidíš příští rok na statistikách prodejů v ČR za druhé pololetí . A jiné rodinné neprémiové hatchbacky nižší střední třídy snad znáš, ne? >😁
Avatar - Googlit
Googlit
Jakože fanoušci Šáde už nebudou kupovat Octávii a místo toho si koupí Scalu? Nebo že fanoušek VW, Opelu či Hyundaie uhne kvůli Scaly od své značky? To si nemyslím, to by musel být sakra revoluční vůz a ne Fabia combi v novém kabátku. >😁 >😁 >😁
Mnoo
Zajímalo by mě, jak široké podložky byly nainsatlovány na prezentovaných vozech 😄 A zda budou v sérii nebo za příplatek? 😜 Věřím že tušíte, kam mířím >😁
Arese
Tam už určitě žádné podložky nebudou. Po průseru s rozchodem zadní nápravy u Octavie III (který ale Škodovka po kritice zákazníků při modernizaci odstranila, čehož si velmi cením) přece nebudou opakovat stejnou chybu dvakrát! 😉
car
Velmi si vážíš toho,že odstranili takovej průser..?To je krásný..😉
Arese
A co je na tom špatného přiznat chybu? Měla se snad Škodovka zachovat stejně ***sky jako to kremloidní vlastizrádné hovado na Hradě v případě neexistujícího Peroutkova článku? 😲
car
Přiznat a odstranit chybu je samozřejmě v pořádku..chyby dělá každej..ale pak musíš být takhle tolerantní a vekorysej ke každé značce..😉
car
Jinak toho blba sem ani netahej..ať nám nezkazíš celej večer 😄
Arese
Sorry, ale jsem na toho putinovského hradního švába už tak nasr..., že mi to ujelo. 8-s
Mnoo
Stačí se podívat na fotky maskovaných prototypů na dálnici, stačí si přečíst údaj o rozchodu který je stejný jako má stávající Rapid. Takže opět jde o klamání zákazníka a hlavně estetický suterén s malými zapadlými koly - typická nemoc škodovek.

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - aproximus
aproximus
nechápu proč je kolem faceliftu lowcostovýho rapida taková kašparáda 8-s
Arese
Hmm, to asi bude tím, že nechápeš rozdíl mezi faceliftem a úplně novým autem! >😒] >😒] >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
snad bude za par rokov aj v hybride :yes:
Arese
Naštěstí nebude! 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vedení koncernu přeskočilo a místo vývoje hybridních technologií vráží stovky miliard korun do konkurování ztrátové Tesle.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja to ciste elektro tiez nejak zatial nemusim ale hybridne vozy by som bral.... tu vidim realnu pouzitelnost ... ale tak zmena je zivot... po skode a vw dost mozno uz fakt clovek chce nechce prejde proste casom aj inam... ale tak uvidime... ved o 6-7 rokov to tu bude stejne samy hybrid uz a potom sa uvidi :yes:
megacruiser
Přesně, čisté elektro nebrat, ale taková i3 s pomocným motorgenerátorem REX je dokonalý karbonový hybrid :yes: Když člověk chce, dojede s tím kamkoliv s minimální spotřebou.
Mundy
No teda toľko chválospevov na nejakú "Em-béčku" som už dlho nečítal ....... No proste Češi a povestný šovinizmus
Arese
Zato Slováci na svoji automobilovou značku žádné chvalozpěvy nepějí, neboť nikdy žádnou neměli a nemají. 😉
Mundy
Som síce Slovák, ale Slovensko nemám rád, tobôž aj Česko! A to auto je dizajnovo obyčajný Plecháč!!!
car
Nemáš rád Česko-Slovensko..kde bydlíš? 😄
Mundy
Wien
Avatar - _Karel_
_Karel_
A tos chytil tam, v Rakousku, tu potřebu prezentovat se jako bl.b?
Avatar - Googlit
Googlit
A jaké v té Vídni vy Slováci vyrábíte auta? >😁
Mundy
Neviem, necítim sa byť slovákom!
car
Necítíš se být slovákem..píšeš slovensky.Nesnášíš i Čechy a lezeš na českej web..fajn,OK.. pokrytec..napadne ještě někoho něco?😄
Arese
>😁 >😁 >😁 :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Psal jsem to tady už včera - pimpi je hugo, hugo je wůl >😁
car
Však my už bohužel vlastně taky ne ..😒
Arese
A jak jsi na to přišel? >😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Další zaprděnec co si stále nevytahl hlavu z * 8-s 8-s ?

Škoda má světové ambice, evropským měřítkem má skvělé výsledky na nejnáročnějších trzích. Co víc bys chtěl?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
… hlavně na Litoměřicku ...
Arese
Tvůj rádoby vtipný komentář je zneužití Divadla JC. 8-s Navíc sám jistě dobře víš, že Škoda Auto je dnes úspěšná na obrovském množství trhů několika světadílů! 😄
car
To je pravda,souhlas..je jen škoda,že už není česká .. naše.
Arese
Poděkuj za to minulému bolševickému režimu! 😉
car
..a třeba by jich zde bylo víc..
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jen doufám, že to bylo velklepější, než jsou použité litrové tříválce "osvědčené" nebo palubní deska z Fabie "revoluční"... no, jo - úplně stejná není.
Ten monitor na ní je větší.

Zvenku se mi vlastně líbí. Vadí mi ty kecy kolem... a chybějící normální motory.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vidět v tom podobu s Fabií, kromě ovládacích prvků, chce hodně fantazie.
Arese
Co je na čtyřválcích 1.5 TSI a 1.6 TDI "nenormální"? 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Cena >😒] Běžně budou s 1.0Tsi a to je prostě krám.
Arese
Ty už jsi fakt viděl ceníky? >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak příplatek za 1,5 je odhadnutelný. U Scaly to bude nutností, pokud člověk bude chtít víc než jen nějaké auto.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že to bude podobně jako u Fabie - silnější litr bude pro to auto tak akorát.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nutností proč? Motor s maximálkou okolo 200 km/h je na levný kompakt málo?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
místo HTP si to můžou pojmenovat HTV ale pojede to 200, chvilku
kvůli motoru 1,0 ecoboost možná Ford zkrachuje a to nemluvím o Focusech RS
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nějaké podrobnosti by byly?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To ale uvádíš raritní provedení... které bude mít top cenovku. Diesel beru jako žert, v autě této velikosti.

Pro "normální" lidi jsou tam litrové tříválce... a za "normální" motor do auta této třídy považuji atmosférický čtyřválec... kolem 100 koňí.
A očekávatelnou dlouhou životností a nízkými servisními náklady.
jam2015
To myslia vážne?! ;-\ ;-\
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Arese
Asi chrání okraje skla před poškozením nějakým kovovým předmětem, např. prstenem. Pokud se ti to nelíbí, můžeš zvolit normální provedení zadní výklopné stěny s nižším zadním sklem a ještě ušetříš! 😉
car
Záď je v pohodě,mě se líbí a ty světla z TIPA tomu sednou..zajímavější jsou ty zadní bubny..v dnešní době zvláštní.
Arese
Zvláštní? Mě to příjde naopak chytré a vstřícné k zákazníkovi. U slabších motorizací je bude možné získat za nevelký příplatek, takže si každý bude moci vybrat, zda-li chce minimální náklady na údržbu nebo atraktivnější vzhled. Z hlediska brzdných výkonů to prý vyjde téměř nastejno, jelikož se jedná o zcela nově vyvinuté bubnové ústrojí. A u nejrychlejší 1.5 TSI budou zadní kotouče samozřejmě standradem. 😉
car
Napsal bys to i kdyby to byl Hyundai/Kia..asi ne,že?.mě to zvláštní přijde,tím neříkám že to nebude brzdit 😄
Arese
Jak známo, asijské značky se nejsou schopny zmoct ani na to, aby si jejich zákazník mohl nakonfigurovat výbavu podle své chuti a potřeb, natož aby si mohl vybrat typ zadních brzd! >😒] >😒]
car
Tak zákazníkům to asi vyhovuje když asijské automobilky patří k těm největším/nejprodávanějším
Arese
V Evropě naštěstí rozhodně ne. A doufám, že to tak zůstane. 😉
car
Podíl asijských automobilek asi mírně poroste.Toyota zde má vyrábět..ale docela mě zajímá co udělá s trhem nástup el. vozů..hlavně pokud teda přijdou ty čínské.
jam2015
Arese, mne to jednoducho pripomína lacnú lemovku, čo si "tuneri" dávali okolo zadných svetiel a lemovali si aj hrany okolo celých dverí!
Zvláštne je to, že sú fotky aj bez tohoto "praktického" hnusu. Žeby tebou komentovaná vychytávka bola pre arabský trh? Tam pozlátka ľúbia.
A pošli mi teda link na fotky, kde je ten zadok bez dlhého skla. Zatiaľ som o tom iba čítal!
😉
Arese
Taky jsem ten zadek se standardním krátkým sklem ještě neviděl, ale evidentně to bude velmi podobně řešeno, jako u standardních 5. dveří Rapidu Spaceback. Na šírší paletu fotek, které budou zahrnovat i verze se skromnější výbavou, si asi ještě budeme muset chvíli počkat. Však prodej v ČR odstartuje až někdy ve II. čtvrtletí 2019, a na ostatních evropských trzích asi ještě později, takže času mají dost. :-!