Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Magister
Opravdu?
| 10. 12. 2018 13:07
Kdyby k ní vzhlíželi petrolheadi, tak by na tom byla dobře. Takhle se prodá u nás méně kusů než má člověk prstů na ruce. A teď to má ještě těžší, kdy MX-5 dostala dávku koníků navíc.
Avatar - iudex
Opravdu?
| 10. 12. 2018 14:09
Ja som minulý týždeň videl prvú GT86 po rokoch, na cestách je u nás vzácnejšia než Lamborghini. Osobne je mi to ľúto, ale sa zároveň nedivím, sám by som si GT86 napriek všetkému uznaniu nekúpil, proste konkurovať použiteľnosťou, výkonom a rýchlosťou hothečom nemôže (fakt, že tie hotheče sú lacnejšie je len klincom do rakvy). A také i30N dokáže na križovatke ešte väčší cirkus.
Opravdu?
| 10. 12. 2018 14:55
Ja by som este dodal hnusny interier, aj som parkrat dumal nad tymto autom, ale dlhodobo jazdit s takym vnutrom, to by neslo. A ked uz k tomu kupit ine auto ako daily car, tak to radsej nieco jazdene s vacsim charakterom, pri vikendovke tolko netreba hladiet na spolahlivost.
Opravdu?
| 10. 12. 2018 15:41
Hnusný interiér ? Jak pro koho, třeba mně se líbí daleko víc než vychvalované interiéry BMW.
Avatar - iudex
Opravdu?
| 10. 12. 2018 15:49
Tak neviem kto interiéry BMW vychvaľoval, až donedávna boli interiéry bavorákov dosť slabota, rozhodne to najslabšie z prémie a nejeden mainstream im dal na frak. Zlepšilo sa to až v posledných generáciách, najmä aktuálne géčkové modely spravili veľký progres.
Avatar - Beefcake
Opravdu?
| 10. 12. 2018 23:02
Ze si ten clanok necital ?
Opravdu?
| 10. 12. 2018 15:55
Souhlas. Já naprosto rozumím v čem je GT86 dobré, ale bohužel to není důvod k tomu ignorovat ostatní aspekty a cenu. Navíc petrolheadi chtějí být rychlí a ač tu všichni řvou, že hot-hatche nejsou konkurence GT86, tak v praxi to tak prostě je.
Avatar - _Karel_
Opravdu?
| 10. 12. 2018 18:03
Asi je vás málo.
O ničem
| 10. 12. 2018 13:07
Cena je vysoká, dáte 750 táců ( počítám slevu) za malé auto, jehož jedinou výhodou je zadní pohon je dost. HH stojí podobně, mají vyšší výkon a větší užitnou hodnotu. A když někdo plácá, že je to auto na zábavu, tak za 900 a níž se dá v poho koupit 370Z, které má větší zvuk a výkon.
O ničem
| 10. 12. 2018 14:16
Proste je to iné auto - je o 200 - 300 kg ľahšie ako nissan a o 100 000 - 200 000 lacnejšie a takisto aj slabšie. Neviem akú by si si predstavoval cenu, ako oktávka v základe? >:D a mali tomu dať aj čierne zrkadlá?

A porovnanie s HH je asi úplne mimo... No jo manželku a dve deti to na dovolenku do HR neodveze, to je novinka...
O ničem
| 10. 12. 2018 16:00
V čem HH není konkurence? Kvůli FWD/RWD? Já mám HH jako druhé auto a na dovolenou jezdím jiným. HH mám pro zábavu, která pro mě nespočívá jen v tom jezdit bokem.
O ničem
| 10. 12. 2018 20:02
HH není konkurence, protože tohle se kupuje jako tretí auto do rodiny ;-)
O ničem
| 10. 12. 2018 23:02
Takže si mám pro rychlou jízdu koupit HH a pro pár minut jízdy bokem pořídit tohle? >:D Teď nevím jestli je to sarkasmus nebo myšleno vážně :-) Jak jsem psal výše, já chápu plusové body GT86/BRZ, ale to bych si pak musel koupit skoro všechna auta na trhu, protože každé má nějaké to svoje plus.
O ničem
| 11. 12. 2018 18:04
částečne vážne, ale ne uplne vztaženo na tohle auto. Hot hatch nijak nehaním, sám zvažuju jeho koupi jako č.2. Ale druhá a daleko smysluplnejší možnost pro me je nechat si jako druhý auto to co mám a poridit si k tomu tretí, který je fakt jen na zábavu. Pravda je ta, že asi nesáhnu po aute, který na výjezdu ze zatáčky podela uchrchlaná Oktávka Tdi a zmizí v oblaku toho černýho prašna. takže s tebou vlastne souhlasím :-!
Avatar - Magister
O ničem
| 11. 12. 2018 14:28
No moc nekupuje. Prakticky vůbec. Hothatche, MX-5 nebo Mustangy, když už jsme u kupátek a zadokolek, se prodávají násobně lépe...
Avatar - twistedTSD
O ničem
| 11. 12. 2018 12:46
Černá zrcátka mít můžeš, a nejen to, ale pouze v japonsku. ;-) [odkaz]
Avatar - iudex
O ničem
| 10. 12. 2018 14:23
Súhlas, dať 30 tisíc eur za malé trojdverové kupé chce veľkého nadšenca, ktorý nepozerá na peniaze. Pretože hotheč v tej cene má tak o 50 až 100 koní viac, teda je neporovnateľne výkonnejšie a rýchlejšie, praktickejšie a využiteľné aj na bežné jazdenie, nielen ako víkendová hračka a napokon pri všetkom rešpekte k RWD ani výkonný hotheč so samosvorom nie je nejaká nuda, dnešné hotheče majú zvuk, strieľajú do výfuku, spravia celkom šou, takže nie je to žiadne nebe a dudy, že v GT86 človek skáče radosťou a v hotheči zíva nudou. A stačí zobrať GT86 na okruh a zábava sa ľahko môže zmeniť na frustráciu.
A oblúkom naspäť: kto preferuje tú zábavnosť RWD a nejde mu o čo najväčšiu value for money (čo v prípade GT86 nie je), tak lepšie spraví, ak si priplatí a bude mať stále zábavnú zadokolku, ale s poriadnym motorom, ako je 2er (M240i či M2).
Avatar - KANKUNEN
O ničem
| 10. 12. 2018 14:40
Evidentně nemáš představu, jaká je jízda v lehké zadokolce. Menzel zajel s Miatou na okruhu předposlední čas a stejně byl vysmátý.
Avatar - iudex
O ničem
| 10. 12. 2018 15:50
V ľahkej nie, máš pravdu, najmenšia zadokolka čo som jazdil bol BMW 1er. To ale malo na rozdiel od GT86 výkon a charakterný fantastický šesťvalec.
Avatar - lamal
O ničem
| 11. 12. 2018 16:16
este povedz ze ta 1er stala tolko co GT86
Avatar - iudex
O ničem
| 11. 12. 2018 16:39
To nehovorím. Ale tých 8t rozhodne stojí za poriadny motor s výkonom a charakterom a dynamiku o tri triedy lepšiu.
Avatar - lamal
O ničem
| 12. 12. 2018 11:59
1er nie je zle auto a suhlasim, ze koncepcne s r6 je to fajn, akurat to nie je porovnatelne s GT86 ... netvrdim vsak, ze vykon GT86 je na urovni dnesnej doby, jeho podanie a charakter je zas nad urovnou dnesnej doby... dnes sa riesi hlavne kvantita, clanok to vystihuje dobre, na kvalitu a nuancie uz nie je cas ...
Avatar - Beefcake
O ničem
| 10. 12. 2018 23:04
Alebo toto: [odkaz] > Ja fakt nechapem, co je na tom k nepochopeniu.
Avatar - N6600
O ničem
| 10. 12. 2018 14:48
Vsetko stoji a pada na tom, co od auta chces/potrebujes. Podla mna je GT86 uzkoprofilovy tovar, ktory ani nikdy nemal za ciel potesit "modernych frikulinov", ktory aby zazili radost z jazdy, potrebuju pod zadkom raketu, lebo inak je to nuda. A ta show okolo nie je pre zabavu v konecnom dosledku podstatna. Ale da vediet babenkam okolo, to ano :-) Auto pre zabavu nemusi byt prakticke.

Ano, okrem GT86 je tu este to BMW. S tym suhlasim. No to by som kupil az po nejakych skusenostiach s RWD. Inak sa moze stat, ze s tolkymi konmi pod zadkom nemusis vybrat zakrutu.
Avatar - iudex
O ničem
| 10. 12. 2018 15:51
S tou poslednou vetou plne súhlasím a priznávam, že platí aj na mňa. :*)
Avatar - N6600
O ničem
| 10. 12. 2018 16:01
Presne preto si myslim, ze naucit sa na GT86 a vdaka nej ako vodic vyrast a dozriet, nie je hanba. BMW az potom. Eventualne BMW nahradit GT86 v uprave od Nescaru.
A presne tam vidim zmysel a najvacsiu devizu GT86. Toto Ti nijaky hothatch neda.
Avatar - speedfred
O ničem
| 10. 12. 2018 19:48
Nestrašte tu mladých začínajúcich RWD-ečkárov prosím. S M235 nebol absolútne žiadny problém počas 2 zím a to som chodil aj na hory lyžovať keď sme išli iba dvaja. Ak je zapnutá elektronika tie autá sú úplne neškodné možno až nudné. Môže nastať nejaký problémik s rozjazdom keď to človek zaparkuje ko.otsky ale inak sa dá s tými autami krásne celoročne žiť.
Veselšie bolo v časoch E30 , ale aj tam keď boli dobré preu tak to bolo v poho.
Avatar - N6600
O ničem
| 11. 12. 2018 07:58
Neviem preco a koho by som mal strasit. Sam mam RWD uz roky a nevymenil by som ho za nijaky iny pohon.
Problemom je fakt, na co si take auto chces kupit. Ked na normalne jazdenie, tak Ti je ten vysoky vykon na dve veci. Ak sa chces vyblaznit, mal by si to auto poznat. A mlady, zacinajuci, RWDckar este viac. U GT86 mas postupnu gradaciu vykonu, BMW vystreli z miesta. Ono, dupat na plyn dokaze kazdy, na brzdu nie.
Avatar - KANKUNEN
Tohle auto stejně jako Miata ti poskytne zábavu v rychlostec
| 10. 12. 2018 13:19
které při chybě neznamenají ještě tragédii. Taková Cupra jede 150 jak nic, drtíš vše kolem a stejně máš pocit, že jedeš jen silnějším autem. Ve starším STI už se dávno potíš. V Subaru mají rozum, CVT do kupé, je jako žrát mák a čistit si zuby najednou. >:-[]
Avatar - netcar.xx
Ja s ni jezdil 3 mesice ( listopad az leden )
| 10. 12. 2018 13:54
a prvni tri dny jsem si musel zvykat. Pak jsem ji postupne prisel na chut a jezdil s ni i kdyz jsem nemusel. A nejvic ze vseho mi pripominala E30 M3 - taky malo vykonu, ale vic nez dost zabavy. Tu M3 ma muj pan bratr uz asi patou a mj. ma i Intergrale EVO III a i te ujede dneska kdejakej spinavej smradlavej diesel. Tolik k vykon vs zabava.
Avatar - iudex
Ja s ni jezdil 3 mesice ( listopad az leden )
| 10. 12. 2018 14:12
A prečo si ju mal len tri mesiace? Kúpil si niečo výkonnejšie? ;-)
Avatar - netcar.xx
Ja s ni jezdil 3 mesice ( listopad az leden )
| 10. 12. 2018 17:13
E46 M3 pres zimu spi, W213 jsme meli v te dobe s dieselem ( ted uz ji mame se spravnym motorem ) a tak s ni jezdila pritelkyne, F31 uz omrzela a GT86 jsem mel na jezdeni od bratra pritelkyne kterej byl celou zimu v zahranici. Ted je doma uz i F80 a pres vsechen ten vykon patri ta GT86 mezi nejlepsi auta ktera jsem kdy jezdil.
Avatar - OS
zbarvení
| 10. 12. 2018 14:23
něco mi to připomíná >:D

[odkaz]
Porovnavate neporovnatelne
| 10. 12. 2018 14:51
Porovnavat HH s Toyotou GT86 je naozaj mimo.
Ak by som chcel sportove dvojdverove auto, 2 sedadla, max 2+2 tak urcite mi do vyberu nepride HH, ale GT86, Mazda MX5. A je mi jedno kolko ma alebo nema koni. Z krizovatky ma predbehne hocijaky diyel a co? Mam sand 15 rokov aby som rozdeloval auta podla koni???...Potom pride prvy kruhac, prva zakruta, prvy priesmyk, vracacky a zrazu vam je na draka aj 500 koni. Sam mam MX5 a to co vam ponukne podobne zabavne auto to vam ziaden HH neda.Naopak vam ponukne ine veci "sportve povozenie", viac priestoru, viac sedadiel...
Toyota GT86 za tie peniaze nema koknurenciu. Ibu spominanu MX5.
A to ze je ich na cestach malo je spojenene s myslenim nasich narodov. 30 tisic nikto neda, pretoze za tu cenu ma Octavku v plnej vybave a niysia spotreba a pod. Tym ktorym je to jedno a peniaze maju si kupuju drahe SUV a pod. A potom to tak vyzera ze sa na ceste s vami chce pretekat nevybureny tatinko v dizlovej Octavii,heh
>:D
Ak budete stale len porovnavat cenu vs vykon a co mi to ponukne a kolkych nas to odvezie tak podla vasich teorii nema vyznam dat ani 10-15 tisic EUR za motorku nie?
Taka zbytocnost a pritom zabavy ktoru vam neda ziaden HH.
Ale kazdy nech si kupi co sa jemu paci. Ja nelutujem ani EURO co som dal za MX5, alebo motorku. Aj s tym ze na mna prsi, pali slnko a vzdy sa odvezieme len dvaja a veci moc nepobalime >:D
Porovnavate neporovnatelne
| 10. 12. 2018 15:45
Ale já si teda myslím, že problém GT86 je i ten, že to není úplně konkurence MX5, která je z mého pohledu dělaná na příjemný zážitek a to že má styl. Kdežto GT86 je takový až hardcore se zastaralým interiérem (tím pádem i chudší výbavou), kde je málo místa a není to pohodlné a to vše podtržené podprůměrnou dynamikou (vzhledem k očekáváním a potenciálu určitě). Těch důvodů proč koupit GT86/BRZ je prostě strašně málo vzhledem k ceně.
Avatar - iudex
Porovnavate neporovnatelne
| 10. 12. 2018 16:04
Ako písal kolega vyššie, pri MX-5 ten zmysel vidím, je to proste štýlový roadster, nebo nad hlavou, pohoda, minimalistický prístup, ultranízka hmotnosť, takže tam ide viac o vychutnávanie si cesty než o absolútnu rýchlosť, je to skrátka tretie auto do rodiny a roadsteru jeho nepraktickosť ani nemôžeš vytýkať. No a pri tej nízkej hmotnosti aj ten atmobenzín poskytne uspokojivú dynamiku.
Ale GT86 je kupé, ktoré nie je také štýlové (ani také pekné) ako MX-5, interiér má á la 90te roky, napriek snahe o nízku hmotnosť nie je až také ľahké, no a od športového kupé tú dynamiku a rýchlosť proste čakáš, nie že nie. A skutočne len málokto sa uspokojí s pocitom, že môže driftovať pri mestských rýchlostiach, keď chýba výkon a rýchlosť.
Opakujem, komu ide o rýchlosť a výkon za dobrú cenu, ide do hotheča a kto chce zábavu aj výkon, ide do BMW 1er/2er, 370Z, Caymana atď. Proste Toyobaru je do určitej miery polovičaté riešenie a trh to potvrdzuje.
Avatar - white label
Porovnavate neporovnatelne
| 10. 12. 2018 17:13
Kdyby si Toyoybaru koupila aspoň polovina z těch, kteří ho od začátku až dodnes, i přes těch atmo 200 PS, vynášejí do nebes, vypadaly by prodeje výrazně jinak.
Jenže za petrolheadské moudra v diskusích se nic neplatí. ;-)
P.S. Čest výjimkám potvrzující pravidlo.
Avatar - Emel
Porovnavate neporovnatelne
| 10. 12. 2018 19:35
Well... prostě vyrábět malosériové kupé není možné tak efektivně jako kompaktní hatch. Bylo by zajímavé vědět, o kolik by se cena zvedla zástavbou třeba 1.6T z Levorga.
Avatar - Beefcake
Porovnavate neporovnatelne
| 10. 12. 2018 23:00
Aby sa to auto pokurvilo turbom ? Ved ta linearna charakteristika je sucastou celeho riesenia a jemnosti ovladania.
Avatar - Emel
Porovnavate neporovnatelne
| 10. 12. 2018 23:40
Možná pro ty, co to auto chtějí nejen jako hračku, ale chtějí od něj i nějakou dynamiku v běžném provozu a tak. Ještě ve svých dobách RWD sporťáků jsem vyměnil atmo za turbo a pak zpět za atmo, ale musím říct, že víc mě chytlo to turbo, i když na koně byla poslední atmosféra znatelně silnější.
Avatar - Beefcake
Porovnavate neporovnatelne
| 11. 12. 2018 00:34
Proste to je ako s Toyotou Camry ([odkaz] - uplne krasne auto to bude nazivo) - je na trhu auto, co je ine a zaujimave a kopec ludi ho chce prerabat na oturbene neviemco (obraz svojho auta...), ktorych je plna zadel vsade, kde sa pozriem. Naco ?????
Takze 226km/h max, 147kW, 205nM, 7.6(!!!) se*** na 100vku nie je dost na "dynamiku v běžném provozu" ?!?!?!?
Toto je presne ukazka pokriveneho myslenia tymi turbami. Preto tu obcas reagujem ako reagujem, aj ked je mi jasne, ze hadzem hrach na stenu.
Avatar - iudex
Porovnavate neporovnatelne
| 11. 12. 2018 08:26
Splietaš dohromady rôzne veci: pohodlný sedan a čistokrvný športiak. Áno, komfortnému sedanu bez akýchkoľvek športových ambícií 200 atmokoní stačí v pohode (notabene keď tomu pomáhajú baterky odspodu), ale pri športiaku sú trošku iné očakávania. A realita je proste taká, že keď nechceš iba driftovať v nízkych rýchlostiach, ale chceš občas aj nejakú dynamiku v priamke, napr. predbehnúť nejakú služobnú Oktávku TDI, tak GT86 má čo robiť, resp. to vôbec nedá.
A inak Emelovi nemusíš nič vysvetľovať, on vlastnil viacero japonských atmosférických zadokoliek. No a keď on ako fanúšik povie, že ho viac chytilo turbo, tak to nie je nejaké médiami pokrivené myslenie, ale názor na základe vlastnej skúsenosti.
Porovnavate neporovnatelne
| 11. 12. 2018 10:07
Ano, ve své podstatě je to na dynamiku v běžném provoze nic moc, protože ta dynamika je dosahovaná tím, že to točíš jak zubní vrtačku. Takže pokud někoho vozíš, jezdíš delší trasy a používáš to aspoň trochu jako daily car, tak to objektivně zrovna není styl jízdy, který spolujezdci ocení, když při předjetí každého kamionu musíš podřazovat za dvě.

Jde prostě o auto, které je velmi specifické a které má tím pádem velmi úzký segment reálných zájemců, což potvrzují prodeje i u nás (resp. snad všude mimo Japonsko, Austrálii a USA).
Avatar - Emel
Porovnavate neporovnatelne
| 11. 12. 2018 10:59
Facelift to zlepšil (třeba zadní světla), ale úplně krásné auto to pro mě asi nebude nikdy. Ne tak, jako S2000, Alpina apod. Jo, pohledné kupátko, líbí se mi, v hezké barvě (třeba Subo modré) je to hezký, rozhodně zaujme víc, než jakýkoli HH... ale v rámci sportovních kupé je to za mě spíš průměr.

Ad dynamika - no právě. To moje turbo, kterému by letos bylo 30 let (!!! ;-) ), mělo 0-100 za 6,5s. Já neříkám, že bych se 7,6s měl problém jezdit nebo tak, ale od primárně sportovního auta za 900 bych čekal víc. I tak, sečteno a podtrženo Toyobaru beru a umím si představit, že bych si ho pro radost koupil. Asi teda spíš jako ojetinu, na těch 3-5000km ročně...
Porovnavate neporovnatelne
| 10. 12. 2018 23:15
Když končila Celica, tak Toyota management už žádného pokračovatele nechtěl. (Byl jsem tenkrát u toho). Ale shodou okolnosti se do pozice šéfa vývoje dostal bývalý závodník Tada a ten GT86 protlačil jako image car, protože Toyota právě v tu dobu na trhu žádný sporťák neměla.
Levorg motor se dodává jen s CVT převodovkou. To by u GT86 neprošlo.
Avatar - Emel
Porovnavate neporovnatelne
| 10. 12. 2018 23:28
No že Subo dělá dneska všechno s CVT (2.0 v XV taky s manuálem nekoupíš) ještě neznamená, že by ten motor 1.6T nešel spárovat s manuálem. Pokud jsem to správně pochopil, je tam CVT povinně primárně kvůli EyeSight, ne kvůli motoru jako takovému.
Porovnavate neporovnatelne
| 11. 12. 2018 09:51
To jo. 1.6T by spárovat s manuálem šel...........kdyby se jich prodalo 100000 za rok........ ;-)
CVT povinně kvůli EyeSight? Jestli jo, tak je to jen výmluva. Protože EyeSight by určitě šla spárovat i s manuálem. Ale je to ten samý problém jako spárování s motorem. Není dostatečná kapacita na to, aby se zdůvodnil investment.......... ;-\
Asi tak....
| 10. 12. 2018 15:38
Dnes žijeme v době silně přející lenosti. Chceme všechno a hned. Nečekáme na vydání alb svých oblíbených interpretů, ale streamujeme hudbu online, místo zadávání odkazů či plateb ručně načítáme QR kódy. Takže proč se namáhat a pořídit si starý motor s nutností vytáčení, když vám přeplňování dopřeje okamžitý nárůst výkonu.

autore....svatá pravda....proto i manuálním převodovkám zvoní umíráček...... ;-\
Avatar - woody-alien
Asi tak....
| 10. 12. 2018 21:41
Nj....kázat to by ti šlo....ale do Práglu jsi jel po dálnici a s automatem... pročpak jsi nevytáhl RWD s manuálem a nevzal to po okreskách ? ;-)
Asi tak....
| 10. 12. 2018 22:09
Do Práglu jsem jel s automatem, protože na M140i nemám zimní gumy a ani už nebudu kupovat, protože na jaře půjde z domu. Jo, a "bláznění" po okreskách jsem se nikdy nenaučil. Snad až v příštím životě.......... ;-)
Avatar - iudex
Asi tak....
| 11. 12. 2018 08:16
>:D
Mně se líbí.
| 10. 12. 2018 15:44
Ale i tak si myslím, že těch 50 koní trochu chybí.
Mně se líbí.
| 10. 12. 2018 15:57
GT86 bylo ve vývoji hodně dlouho a ani jeden kámen při tom nezůstal nepřevrácen. Target pro dokonale chovající se chassis byl 200 koní.
Znám lidi, kteří mají auto s 500 koňmi a pořád jim 50 chybí...... ;-)
Avatar - Blue Sun
Mně se líbí.
| 10. 12. 2018 17:27
I s tisíci koni pod zadkem mi jich občas pár chybělo.
Mně se líbí.
| 10. 12. 2018 20:14
...v Pendolínu :-) :-) :-)
Avatar - _Karel_
Mně se líbí.
| 10. 12. 2018 20:18
>:-[]
Avatar - white label
Mně se líbí.
| 10. 12. 2018 20:34
To má jen 500kW. ;-)
Avatar - Beefcake
x
| 10. 12. 2018 22:58
" Často například kritizují vzhled jako nudný a nevýrazný." - ano, aj taki sa mozu najst, to ma vobec neprekvapi pri tom, co citam aj tu.
A ze BRZ nebude mat manual je blbost, myslim, ze to uz potvrdene bolo.
x
| 11. 12. 2018 09:37
Tak tak.......vzhled je nudný a když není nudný (CTR), tak je to zase divočina......Japonci se zkrátka místním pisálkům nikdy nezavděčí......a to jsme s nimi ani nebyli ve válce..... ;-)
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 09:39
Prepacte neda mi nereagovat a asi vela z vas urazim. Ale ste mi naozaj vsetci na smiech ako sa tu tvarite ako viete jazdit. Kedysi ludom stacilo ak malo auto 50 koni.Dnes ako to nema 500 koni tak vas to nezaujima. Ak bude za par rokov standart 500 k tak budete chciet mat 700 koni. A pritom to su len cisla, nic ine. 90% z vas so silnym autom nikdy nejazdila, nevie co dokaze, nedriftovala, neslo rychlo v zakrutach(vy si sice myslite ze ano ale to by ste videli ako sa jazdi ked idete alspke priesmyky, 10 MX5 nalepenych na sebe a kazda zakruta smykom a ostatne auto mate pocit ze stoja). Malo kto z vas jazdil preteky, slalomy ale vsetci len potrebujete dynamiku a zrychlenie vykon. 90% z vas by nezvladlo ani krizovu situaciu, smyk a pod. A vychvalovat sa tu zrychlenim z krizovatky, co mate vsetci 15 rokov???A ze ma predbehne dizlova Octavka??A co ako???
Fak ste vsetci taky pretekari ze potrebujete 300 koni a 200 vam nestaci??? Lebo dnes uz dizle maju 200 k tak ste si povedali ze to malo na sportove auto??? Keby Vam dali do ruk Lambo na okruhu tak za vacsina z vas ani nerozbehne a v prvej zakrute budete vo zvodidlach. Naozaj vam je malo maximalka 226??To fakt vsetci jazdite cez 230???Kolki z vas isli cez 200?? A nechvalte sa tu ze ste v dizli isli 200 po dialnici 30 sekund.Kolki z vas vedia bezpecne jazdit vo velkej rychlosti po beznych cestach? Naozaj vam je male zrychlenie 8 sek na 100?Pripadate si strasny frajeri ked niekho date z krizovatky???To nemyslite vazne, ved ste na smiech.Viete kedy budete pre mna chlapi? Ked si vyskusate zopar pretekov, slalomov, kontrolovanych driftov, okruhove jazdenie a pod.A nie tu vypisovat od klavesnice. Potom to tak vyzera ze kazdy s octavkov kombi a este dizel je mega pretekar,heh >:D
Ale si myslite ze supersporty maju 700k takze sportove auto co ma 200 koni nemoze byt sportove?Je akorat nepojde 300, nema zrychlenie 3 se*** na stovku,ale zato si uzijete zabavy v realnych rychlostiach okolo 100 kmh na akomkolvek priesmyku, okruhu a pod.
Dalsia vec.Ze auto vyzera ako z 90 rokov?nemam ten pocit. Akorat nepotrebuje milion zbytocnych displejov a somariniek aby vas len rozptylovali.Ste vsetci rozmaznay tym cim vam zaslepuju rozum vyrobcovia, ze potrebujete neviem co aby to bolo cool. Uz nestaci volant, pedale a riadiaca paka co??? Ak to nema 1000 displejov a nevyzera to ako scifi film je to zastarale co??? >:D >:D >:D >:D
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 10:53
Mnoha lidem to nestačilo, jen holt nebyly takové možnosti jako dnes mít něco výkonnějšího. Ten, kdo měl 105-ku (45PS) , pošilhával po žigulu šestnáctce, která jich měla 78, jenže ten byl pro normální smrtelníky téměř nedostupný. To je prostě přirozený vývoj. Když dnes má tuctová motorizace běžně 150-180 PS, tak holt málokdo považuje za sportovní auto diskutovaného typu, protože jeho přidanou hodnotu skutečně málokdo ocení a reálně využije.

Nevím, jaké máš zkušenosti se silnými auty. Moje je taková, že se silnějším autem se jezdí výrazně pohodlněji a svižněji, než s autem slabším. Protože ten výkon využiješ nejen ke "sportování", ale x-krát za den při předjíždění, nájezdu na dálnici, nájezdu na hlavní, na kruháči apod. A pak je realita taková, že drtivá většina lidí ocení spíše tu každodenní použitelnost na desítkách tisíc km najetých za rok (patřím mezi ně) než pár desítek/stovek kilometrů zajetých "sportovně".
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 12:11
Chtěl bych vidět, kdo by se díval na sprintera, který zaběhne stovku za patnáct sekund, ale má nádherný běžecký styl. Sorry, ale sportovní auto je o dynamice.
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 12:48
Já to nerozporuju. Patřím k lidem, které toto auto neoslovilo ani "bychařsky", na rozdíl od několika jiných, které mne oslovily reálně a které jsem si ze zcela pragmatických důvodů koupil, protože nepotřebuji, abych hrnul zatáčky bokem, ale to, aby auto rychlé , pokud je to potřeba, i na normální cestě a za normálního provozu a bylo univerzálně použitelné, protože chci pouze jedno. S jedním Toyobaru jsem se potkal na okruhu v Mýtě a možná se dotyčný řidič bavil více než já se svým tehdy kombíkem, ale dynamicky to byla zcela jednoznačná záležitost a kolega z toho byl objektivně lehce přepadlý.
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 13:01
Já vím, že ne, jen mě to nenechalo dvakrát zareagovat na kolegu 911:)
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 11:39
Problem nie je samotny fakt, ze to ma "len" 200 koni, ale v celkovom vysledku. To auto je velmi uzko zamerane a tak oslovi len toho, kto ho specificky chce pre driftovanie / puristicke pojatie. Vo vsetkom ostatnom je proste horsie ako vacsina HH resp. MX5 a 370Z, ktore povazujem za alternativy.

Ono nevyhodou je aj hmotnost, tych 200kg naviac oproti Miate a zadne sedadla to pre vacsinu nekompenzuju. Takto tych 200 koni nie je nijak extra porcia, ked sa ich da dnes mat o 200-300 k lacnejsie s bonusom dennej pouzitelnosti.
Avatar - Emel
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 12:01
Už jsem psal víckrát, že by se mi vlastně nejvíc líbila Miata s pevnou střechou :-)

PS: 2.0G se samosvorem a bez jízdních asistentů a podobných ptákovin, kdybych si měl vymýšlet.
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 12:42
Ist tymto smerom, tak to tiez vidim na MX5 Coupe ak by existovala, resp. sucasna RF.
Poliaci maju ine vybavove stupne co si pamatam a tam slo mat 2.0 a sucasne skoro zaklad.
Avatar - Bully_
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 20:50
Ještě jsi asi neměl tu čest s opravdu puristickým pojetím auta. Toyobaru je normálně použitelné auto, pokud dobře vybereš kočárek, pár mladých s dítětem nepotřebuje vůbec nic navíc.
Avatar - iudex
Vykon,dynamika, 90 roky
| 12. 12. 2018 08:36
Tak náhľad na použiteľnosť Toyobaru od človeka, ktorý dával s Lotusom tisíckilometrové štreky cez pol Európy, je nutne skreslený. >:D
Vykon,dynamika, 90 roky
| 12. 12. 2018 09:18
Ja som puristicke auto mal, oproti nemu bol snad aj Lotus Elise vcelku vybaveny (jedina vybava bol central na dialkove, lebo som ho zabudal zamknut) inak ani radio.

Ja som to bral, ale v kontexte konkurencie novych aut za 30k euro. Kedze to je to s cim bude kupec porovnavat a teda hlavne hot hatche. Tam je to fakt puristicke tou atmosferou, 3 dver, malo miesta vzadu, klasicky kufor s malym otvorom, horsie nastupovanie atd. To proste je kompromis, ktory nie kazdy akceptuje. Hlavne ak s nim mas jazdit denne par km po meste napr. na nakup...
Plus teda co som pocul je zle odhlucnene na dialnici, malo dynamicke pri beznom presune (ludia su rozmaznany pri beznych autach) atd.
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 12:10
Neumím jezdit vůbec, ale pocit, když zmáčknu plyn, auto zařve a zatlačí mě do sedačky je prostě k nezaplacení:)
A samozřejme, nepotřebuju 500 koní, ale když tam jsou, ničemu to nevadí:)
Na přežití ti stačí taky brambory a zelí... a o sobotě žereš řízek >:D
Avatar - iudex
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 12:31
Power is power [odkaz] ;-)
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 12. 2018 13:02
Tak už jsem z toho seriálu konečně viděl víc, než tři se***, které potřebuju na přepnutí na vedlejší kanál:)
Avatar - iudex
Vykon,dynamika, 90 roky
| 12. 12. 2018 08:33
Nevieš, o čo prichádzaš. :-) Ja som čítal GoT sériu dvakrát a tiež som si hovoril, že seriál nebude taký dobrý ako knihy. Ale je.
Avatar - N6600
Vykon,dynamika, 90 roky
| 12. 12. 2018 12:50
K tomu GoT - [odkaz] >:D
Avatar - iudex
Vykon,dynamika, 90 roky
| 12. 12. 2018 14:08
>:D
Aj reklama na "evey f--king chicken in this room" je dobrá: [odkaz] >:D
Avatar - palix
Vykon,dynamika, 90 roky
| 11. 1. 2019 16:00
"Tommy911" - na 100% súhlasím s tým, čo ste napísal :).
Za pretekára sa nepovažujem, šoférovanie ma baví, ale nie riskantná jazda mimo povolených rýchlostí. Osobne by mi MX5 plne postačovala.
Cena VS prakticnost mate pravdu
| 11. 12. 2018 13:50
Mig_35 dal si zly priklad alebo si sa v GT86 nikdy neviezol, pretoze to porovnavas so sprinterom co je pomaly, toto auto nieje pomale, toto auto ma dynamiky na rozdavanie.

Problem tejto doby je ze ludia nechcu nic obetovat a chcu mat vsetko.. Najlepsie je pre nich univerzalne auto, ktore odvezie rodinu, mozu ist na dovcu a ma to 300 koni aby sa mohli ukazovat na krizovatkach. To ze je to vyzorom stale obycajna krabica su trapny ak sa v tom citia ako zavodnici je druha vec >:D

Nikto neda 30 tisic za auto ktore by mali ako druhe auto na vikendy na vyblaznenie.
Mimochodom toto auto je pozitelne ako daily. Osobne jazdim uz 4 roky s MX5 kazdy den vsade kedze ine auto nemam >:D

Problem je ze porovnavate GT86 s inymi autami nerovnakej triedy. To iste ako byste povedali ze je neprakticke kedze za 30 tisic zozeniete trebars 7 miestny VAN.
Ja chapem ludi ktori maju 30 tisic a maju rodinu a hladaju ako jedine auto do rodiny auto co ich vezme na dovcu a ma aj vacsi vykon. V tomto pripade by som im ani neodporucal GT86 a sam by som si ju za tychto podmienok ani nekupil.

Ale ak by som vyberal zavodnicke auto do 30 ktore budem pouzivat max ja s priatelkou a mam rad rychlu jazdu, neprenasam nabytok(mimochodom do GT86 sa zmesti aj kocik >:D ) Staci nam jeden kufor na dovcu. Xcem aby to dobre vyzeralo aby s tym bola zabava tak zistim ze GT86 ma konkurenciu iba v MX5.
Hot Hach by nebol zly, ale nepripadal by som si s nim ako v zavodaku ani keby mal 500 koni a to sa mi HH pacia. Naco by mi boli dalsie sedadla aby ma len otravovali vsetci aby som ich vozil. radsej chcem kupatko co sedi pri zemi a kazdy km bude zabavou. navyse sa jedna o klasicky atmo motor. Ziadne kazove turbo.
A uprimne po rokoch v MX5 by som teraz isiel radsej do GT86 aj ked by som musel ozeliet stahovaciu strechu.

Tesnav:
A este trosku vykonu su to iba cisla, je to iba placebo efekt. Viete kedy to zistite ak pridete na slalom a tam je frajer s Camarom, nadupanym HH, alebo BMW a pod. a zistite ze 20 rocna MX5 co ma okolo 120 koni ma lepsi cas.
Ja by som tiez nejazdil na aute co ma 50 koni ako kedysi, ale ak mi niekto povie ze 200 konove 1200 kg vaziace auto nema dynamiku na kruhaci,alebo pri predbiehani tak si myslim ze nevie jazdit, nevie auto drzat v otackach a pod.

Ak GT86 budete vyberat ako jedine auto do rodiny, za tu cenu najdete urcite vykonejsie auto, praktickejsie, univerzalnejsie, ktore odvezie 5 dospelych. V tom pripade vam ale do vyberu GT86 ani nepride.
Ale ak ste dvaja, alebo mate peniaze na druhe auto do rodiny na vikendy s ktorym si urcite uzijete zabavy a este bude ako tak prakticke tak lepsie ako GT86,alebo MX5 asi nenajde za tie prachy
Avatar - Emel
Cena VS prakticnost mate pravdu
| 11. 12. 2018 14:03
No protože dneska už nikdo taková auta nevyrábí. Já taky myslím, že je GT-86 to nejlepší, co za ty peníze dostaneš... ale to je spíš absencí konkurence než dokonalostí GT-86.

Vem si třeba dneska už taky veteránskou 200SX RS13, což bylo tehdy takové celkem obyč sportovní auto, žádný nedostupný supersport typu NSX nebo Supra. Můžu si jako nástupce koupit GT-86, ale nemůžu se ubránit pocitu, že bych se vlastně nikam moc neposunul...
Cena VS prakticnost mate pravdu
| 11. 12. 2018 15:16
Aha, výkon je jen placebo efekt. Sorry, je sakra rozdíl, jestli na předjetí potřebuji 100 nebo 200 metrů podle toho, jak výkonný mám motor. Přidej k tomu plně naložené auto, kopec a rychlost třeba 80+ a pak máš v pružné dynamice mnohem větší rozdíl než ve sprintu. A myslet si můžeš co chceš, pokud máš auto s 200 PS a vysokootáčkovou charakteristikou, jakou má Toyobaru, a srovnáš s dnešním běžným HH a běžným průběhem výkonových křivek, tak to první má prostě dynamiku výrazně horší, a můžeš si to držet v otáčkách jak chceš.
Avatar - Bully_
Cena VS prakticnost mate pravdu
| 11. 12. 2018 20:57
S touhle logikou dojdeš do momentu, že nebudeš s výkonem vozu spokojený nikdy, protože se na dálnici najde vždycky někdo rychlejší, než jsi ty sám. Je to jenom o tom, jestli tě to tak nervuje, nebo jezdíš s autem stvořeným pro zážitky z řízení pro svoje zážitky z řízení. Value for money nechme stranou.
Cena VS prakticnost mate pravdu
| 11. 12. 2018 21:24
Ano, tahle logika platí. Slovy mého kamarada: "Barák není nikdy velký a auto silné" . A když ponechám stranou pro drtivou většinu lidí naprosto zásadní value for money, tak toyobaru by mne svými výkony v každodenním provoze hodilo asi tam, jak jsem byl zvyklý jezdit 15 let zpět a už jen z tohoto důvodu by mne při současném provoze takové auto nebavilo.
Avatar - Bully_
Cena VS prakticnost mate pravdu
| 11. 12. 2018 21:40
Tak to je spíš o životní filozofii, než jenom o autech. Víc, výš, rychleji, to ke spokojenosti nevede.
Cena VS prakticnost mate pravdu
| 11. 12. 2018 22:08
Každý chce v něčem "víc", je jedno v čem, to i ty. A to je taky zaklad pokroku a motivace. Takže nevidím nic špatného na tom, že někoho uspokoji mj. treba to, že čím dál výkonnější auta jsou dostupná za stále menší a menší peníze.
Avatar - Bully_
Cena VS prakticnost mate pravdu
| 11. 12. 2018 22:25
Mě právě neuspokojuje předjet výkonné kombi v dieselu, ale užít si to za volantem. Stejně jako v jiných oborech :-)
Srdce VS rozum
| 11. 12. 2018 15:03
Za akych podmienok by bolo toto auto zaujimave?
Ak by malo 300 k a stalo by 15 tisic EUR?
Porovnam to trebars s Porsche 718, cena takmer dvojnasobna 54 tisic EUR.
300 koni. Max rychlost 275. Uprimne? Uz tych 225 z nas nikto nepojde kedze je tu strach, premavka, pokuty, upchate dialnice.
Zrychlenie vyssie o 2,7 s. Co je sice dost ale staci lepsi sofer v GT86, lepsia reakcia a v konecnom dosledku to bude mozno 1 se*** rozdiel. Samozrejme je tu pridana hodnota v znacke Porshe vs Toyota, cena jazdeneho auta a pod.
Ale stale sa bavime ze za cenu 718-ky mozem mat dve GT86.
Ak ludom vadi vysoka cena vs pocet koni a zrychlenie v GT86.
Preco si potom vacsina autickarov nikdy nekupi motorku?
Za 6000 tisic mate trebars Yamahu MT07, ze iba 75 koni? Max rychlost 207, zrychlenie 4 se***.
Oproti HH ste usetrili riadne, Kym sa HH rozbehne uz budete davno prec, dopravne zapchy neriesite >:D
A uprimne? To co mi ponukla motorka mi neponukla ani Mx5 ani ziaden HH.
Ak by som mal teraz 30 tisic kupim si dalsiu motorku a je mi jedno aka je prakticka ako na mna prsi a pod. Ale radsej sa budem zabavat na moto ako sa nudit v krabici, tym nemyslim GT86 heh >:D >:D >:D ..vyberajte trosku aj srdcom a nie len rozumom, ak by som vyberal rozumom, nikdy si nekupim MX5,alebo moto, ani tu zabavu a komunitu o ktoru by som sa pripravil by som navzdy lutoval >:D
Srdce VS rozum
| 11. 12. 2018 15:29
Proč? protože většina autíčkářů chce prostě to auto, protože občas potřebují odvézt 4-5 lidí nebo nějaký náklad, resp. je pro ně omezující použitelnost na polovinu roku, nebo jiné další faktory. A pokud v tom autě mají bonus výkonu a dynamiky, tak proč by si zcela logicky kupovali auto, které jim pořádně nenabídne ani jedno z toho?

Navíc každý má to srdce a rozum úplně někde jinde, stejně tak považuje úplně něco jiného za nudu nebo zábavu.Já používám ostrý HH už roky jako jediný a 100% daily car a i při normální jízdě tzn. 99,x% z najetých kilometrů, se s tímto autem bavím mnohem víc, než by mne objektivně bavilo Toyobaru při shodném používání.
Avatar - iudex
Srdce VS rozum
| 11. 12. 2018 16:24
Trošku detinský pohľad na svet. Až dospeješ a založíš si rodinu, tak o aute typu GT86 moc uvažovať nebudeš. Proste najprv budeš potrebovať niečo praktické, kde sa odvezie viac ako dvojica ľudí s aktovkou. Potom to Toyobaru môže byť iba druhé auto v rodine, aj to za predpokladu, že manželka bude ochotná chodiť s tou praktickou károu (kombi/SUV...), teda reálne skôr tretie auto v rodine (dve praktickejšie a tretie na zábavu). No ale keď sa dostaneš do finančnej situácie, že si budeš môcť dovoliť tri autá (ak vôbec), tak ver, že na nejakého Japonca s atmosférickým štvorvalcom si ani nespomenieš a budeš loviť v iných vodách. Možno ten Cayman ako píšeš (btw. nestojí dvojnásobok, 54 vs 30), ktorého dynamika je o svetelné roky inde a samozrejme zábavnosť zostáva (resp. je ešte lepšia). Alebo to nemusí byť rovno Porsche, možno postačí aj bavorák, 1er, 2er, tiež zábavná zadokolka, ale s poriadnym motorom (už za 40t).
Ad motorka: ako vieš, že tu nikto nemá motorku? Bol by si prekvapený, koľkí tu jazdia aj na dvoch kolesách. A oproti motorke za tretinu ceny je nejaké Toyobaru nudný a pomalý dostavník. Len pri motorke proste rátaš s tým, že je to víkendovka do dobrého počasia pre jedného, max. pre dvoch. Od auta očakávaš dôvodne trochu viac.
Ad HH: to podceňovanie hothečov a preceňovanie Toyobaru je tu častý folklór papierových petrolheadov (ktorí si ho aj tak nikdy nekúpia). Kto sa zviezol v nejakom slušnom HH typu CtR, FRS, alebo hoci len v malej FieSTe, nepovie, že je to nuda, naopak, zábava je to ohromná, na okreske i na okruhu (pričom tá GT86 na okruhu nemá šancu). A sú tu takí, ktorí vlastnia RWD kupé a uvažujú o predokolkovom hotheči, čo teda nesvedčí zrovna o nude v HH.
Opakujem, ak si single, nemáš deti, nejde Ti o value for money a vyhovuje Ti charakter Toyobaru, v pohode, choď do toho. Ale zmier sa s tým, že 99% ľudí to vidí inak a iba ten, čo nevidí za bránu vlastnej garáže môže tvrdiť, že jeho pohľad je správny a 99% ostatných sa mýli, keď si nekúpi Toyobaru.
Avatar - palix
Srdce VS rozum
| 11. 1. 2019 21:29
Ak dospeje a bude mať rodinu tak bude chvíľu jazdiť na normálnom aute. Potom deti dospejú a kúpi si napr Toyotu GT 86 :). A to ešte nebude až taký starý, aby si to auto užil. Človek má mať sny a aj si ich plniť.
Srdce VS rozum
| 11. 12. 2018 22:54
Promiň, nedalo mi to nereagovat na "Uz tych 225 z nas nikto nepojde kedze je tu strach, premavka, pokuty, upchate dialnice." - já teda docela často a ani k tomu nepotřebuju bůhví jaký prostor (ve smyslu že neždímám maximálku) a to mám lépe vybavené auto, které stojí (stálo) méně než GT86. A s tím mám největší problém u GT86, nevidím krom RWD jediný důvod ho zvolit v této cenové kategorii.
Kazdemu sa paci nieco ine
| 11. 12. 2018 16:15
Ako ono naozaj kazdy si vyberie to co jemu sa paci. Kazdemu sa paci nieco.
Mna len trochu stve ten papierovy pohlad na parametre GT86.
Vyberiem namatkovo spominany Hyundai i30n ktory ma mimochodom nadherny zvuk,heh
Cena takmer rovnaka, rychlost 250, zrychlenie o 1,5 s lepsie. Cize za rovnake peniaze nedostanem ovela viacej dynamiky, nedostanem ani viacej zabavy. Co dostanem je pridana hodnota v priestore, 5 sedalach.
Takze by som netvrdil ze HH ponukaju viac zabavy, dynamiky, naopak ponukaju za podobne peniaze viac uzitkovej hodnoty.
Inak pekne to vystihol v tomto videu redaktor asi 5:25
[odkaz]
>:D
Avatar - iudex
Kazdemu sa paci nieco ine
| 11. 12. 2018 16:37
Dobrý príklad s tým i30N. Cena rovnaká (hovorím o výkonnejšej verzii Performance, základ s 250k je cca. o 2000 eur lacnejší), ale výkon podstatne vyšší (+75 koní), nehovoriac o krútiaku (tuším +140 Nm). Dynamicky rozdiel dvoch tried (250/6,1 vs 226/7,6), žiadne "nedostanem oveľa viac dynamiky". Na rozdiel od GT86 má i30N poriadne lepivé UHP gumy a trakcie na rozdávanie, vďaka samosvoru dokáže preniesť výkon na vozovku tam, kde už GT86 beznádejne kĺže, čím sa rozdiel v reálnej dynamike zvýši ešte nad rámec toho, čo naznačujú papierové údaje.
O praktickej stránke sa nechceš baviť, OK, tak zabudnime na to, že HH dokáže odviezť 5 ľudí s batožinou, to sa akože neráta. Zabudnime na to, že i30N v tej cene má full výbavu s prvkami, za ktoré v Toyobaru treba priplácať, resp. vôbec nie sú k dispozícii. Skrátka máme tu malé kupé, ktoré ani oholené o výbavu, použiteľné miesto vzadu či kufor nedokáže dynamicky predčiť kompromisný a praktický hatchback za rovnaké peniaze. Na okreske, na okruhu, nikde. And that´s the point.
Kazdemu sa paci nieco ine
| 11. 12. 2018 16:42
Podle tebe papírový pohled, podle jiných realita. Protože pokud máš zkušenosti s auty, kde byl rozdil ve sprintu 1,5 s, (6,1 vs. 7,6), což je rozdíl 25%, tak víš, že v reálu je to pak rozdíl jedné třídy. Protože se vzrůstající rychlostí se ten rozdíl zásadně zvětšuje. I ten zmiňovaný i30N, a to i ve slabší verzi bude v drtivé většině rychlejší a na běžné ježdění mnohem příjemnější.
Moj pohlad
| 11. 12. 2018 17:06
iudex: Asi som stara skola 22 rokov daily jazdenie na moto a auto mi nikdy nechyblo,heh..to ze sme tu rozmaznany a nie sme ochotni napr ako taliani, francuzi jazdit na moto kazdy den dazd nedazd a pod >:D
Mylis sa, nieje to vikendovka...len nase narody to tak vidia
Mozno ze som nikdy nepotreboval vozit viac ako seba a priatelku, nemal som deti, nikdy som neprevazal nic som by sa na moto,alebo do MX5 nezmestilo. Nikdy som nepotreboval najmodernejsiu techniku. Uprimne uz to ABS ma otravuje heh
Mylis sa, nieje to vikendovka...len nase narody to tak vidia

Ako tu diskutujeme, tak asi viem co mi vadi. HH a ine auta uznam su velmi prakticke, maju urcite aj dobre jazdne vlastnosti. V podstate asi univerzalne auto.
Mne asi vadi ten vyzor. nemozem si pomoct ale sportove auto ma aj vyzerat ako sportove, myslim kupe, max dve sedadla, minimum elektroniky, zadny nahon.
HH su v podstate obycajne hachbacky s inym motorom, mozno ine sedacky a ako pises UHP gumy, ktore si mimochodom kupis aj na GT86.
Asi mi vadi ten vzhlad, vyrastal som na kupe sportovych autach.
Aj keby tam bol motor 500 k, a malo to uzasne vlastnoti si budem pripadat ako v beznom aute ako vo fabii.
Ale to je len moj nazor. Ak by bola situacia ina a zena mala deti a tuzila by po podobnom aute vrele jejho odporucim a nech si ho kupi kedze rada jazdi sportovo, potrebuje priestor a vodic deti. Ale na to auto by som nedal ani EURO a dalej by som si jazdil na moto/MX5 heh >:D kedze mi to dava viac zabavy a viac radosti aj s tym ze mi to akykolvek dizel alebo HH kdekovek natre,heh
Mozno ma mrzi doba kedy mladi ludia tuzili po sportovych autach dnes 20 rocny nekupuju jazdene/nove sportove auta, ale kazdy sa sprava ako 50 rocny a kupuje kombi, dizle a pod. Proti HH nemam nich, naozaj prakticke, dobre vlastnosti. Akorat mi tam chyba nejaky feeling ako ked vidim GT86 a musim sa za nou stale otacat a hned si ju vsimnem, pretoze naozaj vytrca vhladom ;-)
Moj pohlad
| 12. 12. 2018 09:38
Proč má někdo pořád pocit, že "ten výkon auta se stejně nevyužije"? Ano, v pravotočivé nebo dokonce vracečce se opravdu nedá jet na plný plyn, ale copak rovinka není cesta? Mimochodem, až na displeji funkce "sportovní přístroje" u BMW jsem si uvědomil to, že maximální výkon auta se využívá jenom při V-max - do té doby je to hlavně o točivém momentu... Takže ano - maximální výkon využívá ten, kdo jede maximální rychlostí - což se asi u většiny uživatelů stane dvakrát do roka...
Avatar - iudex
Moj pohlad
| 12. 12. 2018 12:32
Ty si nikdy nevytočil dvojku do 6000, keď tvrdíš, že maximálny výkon využiješ len pri maximálnej rýchlosti?
Pretože ten maximálny výkon máš pri daných otáčkach na každom prevodovom stupni, nielen na tom najvyššom.
Ale inak rozumiem, čo si chcel povedať, tiež som sa pri pohľade na ten displej niekedy čudoval, ako málo výkonu stačí na bežnú jazdu. Ale stačí jeden predbiehací manéver, vytočenie motora a máš maximálny výkon.
Avatar - Emel
Moj pohlad
| 12. 12. 2018 13:18
U klasického motoru je maximální výkon bodová záležitost, takže se na něj dostaneš přesně jen tehdy, když vytočíš motor s plným plynem do otáček toho výkonu.

Některé motory ale mají výkonovou špičku nahoře uříznutou, třeba ta naše 2.0TSI 220k... a pak máš maximální výkon v širším spektru otáček a není problém se na jeho úrovni držet při akceleraci delší dobu.
Moj pohlad
| 13. 12. 2018 08:52
Panebože tak tomuhle se říká trapas >:-[] >:-[]
Takhle se sestřelit, to se nepovede každému. Samozřejmě, pod šedinama mám podklad blond. Jak jsem mohl napsat takovou kktinu...
Musím se zeptat někoho zkušenějšího v těchhle situacích jak z toho vybruslit. Třeba bych mohl napsat, že jsem samozřejmě myslel třeba Teslu:)
Ok moje uvažování bylo takové, že při maximální rychlosti automobil musí překonat ten nejvyšší aerodynamický odpor a tudíž se maximální výkon využije jen při maximální rychlosti, ovšem převodový stupeň jsem jaksi do úvahy nevzal:)
Jsem tupoun:(
Moj pohlad
| 12. 12. 2018 15:58
What? To s tým výkonom myslíš ako?
Moj pohlad
| 13. 12. 2018 08:52
sorry, samozřejmě máš pravdu.
Avatar - Bully_
Rychlost vs. zábava
| 11. 12. 2018 20:45
Jak tak čtu tyhle povzdechy nad údajným nedostatkem výkonu Toyobaru, tak mě čím dál víc napadá, kde je zakopaný pes: HP for money. V HH můžete být klidně o dost rychlejší. Dnešní HH na silnici a mezi námi amatéry i na okruhu v rychlosti minimálně konkurují daleko sportovnějším a za určitých okolností i supersportovním autům. Má to ale jednu chybu- jiná zábava než ta rychlost u nich nenastane, maximálně něco emocí ze zatlačení do sedačky a zvuku práskajícího výfuku, pokud není podobný vůz vybaven jenom "zvukem" z nějakého generátoru hluku. Auto, co je postavené jako sportovní, umožní při řízení s vozem pracovat. Není to vůbec o tom jezdit bokem, ale o tom aktivním řízení. "Kulhavka" bude klidně superrychlá i s docela průměrným řidičem, ale jenom díky tomu, že za něho technika srovnává handicap pro sportovní jízdu jinak nevhodného pohonu a celé koncepce vozu. Chápu, že spolu s úplně normální použitelností auta jako dailyny a za podobné peníze tohle až na vyjímky prostě rozhoduje.
Rychlost vs. zábava
| 11. 12. 2018 22:29
Ano, je to tak. Lidí se chovají relativně pragmaticky. Proto svého času přišli na to, že není potřeba si připlácet za kupatka typu Calibra nebo Corrado, když za nižší cenu dostanou totéž v praktičtějším, nenapadnejsim a použitelnějším balení (Vectra, Golf). Proč v posledních letech začlo výrazně ubývat tridveraku? Obdobná story.

A totéž sporťák typu GT86. Ano, objektivně nabídne super řidičský zazitek, ovšem za velmi specifických a omezených podmínek. Za takových, že normální člověk s vyšším nájezdem se do nich dostane velmi zřídka. Takže buď zkousne to, že při každodenním použití a nájezdu 9x% km jej takové auto bude neustále v něčem omezovat (někoho kufr, jiného počet dveří, třetího reálná dynamika .a..) a ten zbyly zlomek kilometrů si skutečně vychutná, anebo koupí jiného auta to bude naopak. Přidej na misku rozhodování další významné faktory, jako jsou rodina nebo finance a výsledek je jasný. Tak jako u každého zboží, které je zaměřené na velmi úzkou skupinu zájemců se specifickými potřebami.
Rychlost vs. zábava
| 11. 12. 2018 22:58
S tím, že jiná zábava než rychlost nenastane nesouhlasím. Pokud se tedy bavíme o HH se samosvorem atd. Jako GT86 asi je určitě větší zážitek, ale zase to není tak, že řídit HH je stejné jako obyčejný Golf.
Avatar - Bully_
Rychlost vs. zábava
| 11. 12. 2018 23:10
HH se samosvorem, semislicky apod. jsem vlastnil taky, ale je to prostě pořád jenom rychlé auto. A to šlo pořád ještě o vysokootáčkovou atmosféru s manuálem. Ale na druhou stranu, v podstatě i drtivá většina dnešních nakrásně RWD kupé jsou stejně rychlá GTčka, kde majitelé nikdy tu elektroniku nepovypínají- pokud to ještě vůbec jde.
Avatar - iudex
Rychlost vs. zábava
| 12. 12. 2018 08:30
No ale ten Tvoj atmosférický Civic type R mal v podstate zhodné parametre s Toyobaru, takže vieš posúdiť, či to bolo dostatočne rýchle. Zrejme uznávaš, že fúkaný type R posunul auto do úplne iného, vyššieho levelu. A rovnako nemôžeš porovnávať GT86 s Tvojím Lotusom, jednak ten má vyšší výkon (240k?), najmä je ale o hodne ľahší, čo robí ešte viac, takže v konečnom súčte jeho dynamika, rýchlosť a agilita sú úúúplne inde než u Toyobaru. Btw. stále ho máš?
Rychlost vs. zábava
| 12. 12. 2018 12:47
On ten Lotus Elise / Exige maju aj spravne poskladanu prevodovku, takze zakladna atmo 1.6 je len o malo menej dynamicka ako Toybaru. Cokolvek silnejsie je uz inde. :-)

[odkaz]
[odkaz]

Druha vec je, ze GT86 je tazke. Udavanych 1200kg je hmotnost nejakej osekanej verzie, realita je 1300-1400kg a to uz da kdejaky hatchback.

Realne s nim na okreske bude drzat krok aj Suzuki Swift Sport za polovicu. Samozrejme nad dialnicnu rychlost sa prejavi aerodynamika a chybajuci vykon u Swifta.

[odkaz]
Avatar - Bully_
Rychlost vs. zábava
| 13. 12. 2018 16:45
CTR 7 a 8G měl nižší výkon, ale zábavy s ním bylo zhruba stejně, jako s jeho nástupcem. Jistě, že jsem řídil i další oturbené verze, ale co do emocí a práce s autem jsou ještě o kus tupější. Jediné, co se posunulo do toho vyššího levelu, je efektivita, tj. rychlost. A o tom to je, proč si kupovat auto, co mě nebaví, alejede rychle? To můžeš chipovat i Octu RS a klidně i v dieselu do vysokých hodnot, jestli ti jde zrovna o tohle.
Exige mám pořád, jestli ho za něco někdy vyměním, tak snad za Caterham v nějaké ze silnějších verzí.
GT86 vs zbytek sveta
| 11. 12. 2018 22:04
GT86 jsem mel moznost projet dvakrat.

Musim priznat, ze na predvadecce primo neohromi. Vykonu neni prebytek..

Ale. Oproti BMW je GT86 (kdyz bude s 6i valcem..) vyrazne hravejsi a lehci.
Ma presnejsi razeni, po S2000 asi nejpresnejsi co znam.
Ma tocivou atmosferu bez jakekoliv prodlevy, takovou dnes uz BMW nenabizi.
Posledni osmivalce BMW bez turba se, mam dojem, dodavaly pro Morgan. Proc asi? :-)
Sezeni na podlaze Toyoty taky dodava pozitku z jizdy.
To, ze nema lepivy pneumatiky znamena sice pomalejsi casy, ale na druhou stranu se na limit dostanes driv a hlavne je to zabava :-)

S HH asi nema cenu srovnavat, podle me je cilova skupina jinde. Tohle auto si clovek koupi pro vlastni pozitek z jizdy a ne proto, aby nekomu dokazoval, ze je rychlejsi >:D

A to je vlastne i duvod proc GT86 staci 200k..
A bohuzel taky jeden z hlavnich duvodu, proc je cilova skupina tak uzka..
GT86 vs zbytek sveta
| 12. 12. 2018 09:17
A i ta cílová skupina, kdyby dostala možnost koupit tentýž motor s přeplňováním, ať už s kompresorem nebo turbínou, by určitě řekla: NE! raději knihu:)
Nikdo mi nevymluví, že by silnější motor nebral skoro každý kupec...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku