Technika
Stojí to pár stovek. A když je člověk zručný dokáže si to vyměnit i sám. Nejhorší je, když je v motoru málo místa. Měnil jsem vždy, když to začalo za vlhkého rána pískat, nebo se po spuštění klimatizace.
ICE motory mali byt uz davno zbavene tychto zbytocnych kazitok a nahradene elektrickymi a plne variablilnymi cerpadlami zvysujucimi efektivitu, bezpecnost a spolahlivost. Naklady su v porovnani s odstranenim rozvodovej retaze alebo remena (na to si v serii pockame este poriadne dlho) neporovnatelne nizsie a mnohym automobilkam mohli usetrit zle meno a naklady na servis v ramci zaruky..
Třeba u Subaru, aby se dostal roztřepený klíňák pod kryt rozvodů opravdu nehrozí, protože je nutná i demontáž řemenice, aby se trojdílný kryt rozvodů držící na x šroubech mohl vůbec sundat. Pokud mají ten kryt rozvodů některé značky přidělány jen tak fórově, tak pak se tomu nedivím.