Následky dopravních nehod jsou dnes nejčastější příčinou úmrtí mladých lidí mezi 5 až 29 lety věku. Tvrdí to nová studie Světové zdravotnické organizace.
To je pravda, že to není 100%-ě možné..
Ale je seriózní fakt, že Volvo má svoji vlastní statistiku nehod, zkoumá jejich příčiny a pracuje na pasivní bezpečnosti systematicky a trvale a je v mnohém velmi napřed. Jeho auta jsou odolná na druhy kolizí (např. šikmo zezadu), které se jinde tak moc neřeší (a v EuroNCAP nezkouší). Jde na to od lesa - i za cenu větší hmotnosti svých vozů vůči konkurenci a teď třebas pounutím kabiny dozadu i snížením tuhosti předku, ....
V ekonomii (a marketingu) se používá pojem mezní (marginální) hodnota (cena, užitek... ) - laicky řečeno, je to bod, kdy příslušná snaha o navyšování hodnoty bude kontraproduktivní, protože s sebou ponese TAK OBROVITÉ náklady, že se to zkrátka nevyplatí.
V roce 2009 si management firmy VOLVO stanovil "socialistický závazek", že od roku 2020 by žádný cestující v novém voze Volvo neměl být usmrcen ani zraněn. „Nula je pro nás jedinou alternativou,“ říká Jan Ivarsson, vedoucí pro bezpečnostní strategii ve společnosti Volvo Cars.
[odkaz]
To je pro mne krásný příklad toho, kdy pánové nahoře (začasté KOMPLETNĚ odstřiženi od reality) veřejně deklarují jakýsi závazek, jehož splnění je v reálném světě nedosažitelné.
To ano: "Statistika věda je ....", "Jsou výzkumy, brutální výzkumy a statistika", ale přesto je správné zkoumat druhy a způsoby havárií automobilů, dělat z nich statistiku a z toho vyvozovat vývoj jejich konstrukce - a to opět vracet do statistiky.
A tu jsme opět u EuroNCAP, který ustrnul a tohle nedělá.
Kolikrát však pomůže ke snížení počtu nehod jednodušší a levnější opatření: třeba zelené vlny (místo úmyslně červených, jako v Praze), jednoduché a časté osvěty v TV, rozhlase, novinách, (z nichž se ti slušnější řidiči rádi poučí), ...
Re: No jo, a kolik lidí na světě dostane raka a umře?
Igi,
tak velký počet lidí, kteří dnes umírají na rakovinu je dán mj. i vysokou úrovní dnešní medicíny. Rakovinu poprvé posal jakýsik lékař ještě v antickém Řecku, kdy v prsou jím vyšetřovaných žen nalezl bulky a zatvrdliny zhruba ve tvaru raka či kraba. Proto se to jmenuje rakovina (česky Krab = latinsky Cancer)
V dobách dřívějších člověka mohlo zabít asi tak million jiných věcí - a rakovina byla jednou z nich. Dnes ty "ostatní" věci už umíme eliminovat - jenom s tou rakovinou se zatím medicína nepere vždy úspěšně
1,35 mio mrtvých ročně je jistě číslo obrovité, ale to je právě to "kouzlo" matematiky velkých čísel.
K dnešnímu dni žije na světě 7,64 miliardy lidí, tzn. těchto 1,35 mio lidí (z hlediska statistického) představuje zanedbatelných 0,018 % - tedy necelé dvě SETINY PROCENTA.
Jen za dnešní den - od půlnoci do 9:30 SEČ se na celé planetě narodilo 155 tisíc lidí, zemřelo 64 tisic - což dává přirozený přírůstek cca 91.000 lidí za 9,5 hodiny.
Každou hodinu na naší planetě vzroste populace o +- 10.000 lidí.
[odkaz]
1,35 mio mrtvých ročně (jakkoli smrt člověka je pro jeho blízké většinou velmi truchlivou záležitostí) z důvodů "spojených s dopravními nehodami" je v této souvislosti položka prakticky zanedbatelná.
Jsem si jist, že kdyby si někdo dal tu práci, sesbíral a statisticky vyhodnotil, kolik lidí ročně zemře na následky bodnutí čí kousnutí hmyzem, také by se z globálního hlediska jednalo o dosti monstrózní čísla.
A novinářští nemrcouchové spolu s politickými pidižvýky by se mohli pustit do "boje proti hmyzu", vymýšlet předpisy, příkazy, zákazy, prováděcí vyhlášky a spol. na ochranu lidstva před "zlovolným působením hmyzu", rozjet výzkumné granty, dotace a celý ten nesmírně draze placený cirkus . A nevzdělaní ňoumové z EUropského EUroparlamentu by jistě dosahovali orgastických výšin rozkoše, že objevili DALŠÍ OBOR, který si jejich regulaci vysloveně žádá.
Protože pravý úředník přátelé, ten je nejšťastnější, když se může lidem plést do života a něco jim neustále zakazovat a přikazovat.
EU - prostě vám to přikážeme a zakážeme.
Všechno a všem
Neboli (jak říká můj kamarád právník Vašek) - s Evropským svazem, tajak s jedovatým plazem ;-)
Re: No jo, a kolik lidí na světě dostane raka a umře?
Nesmíš jídlo kupovat od StB Bureše ;-\ Já úplně vyloučil polotovary a místo přílohy knedlíky/brambory/rýže si dávám větší kopec vařené zeleniny a normálně jsem zhubl na opasku za 2-3 týdny jednu dírku a cítím se dalo svěžejší aniž bych cokoliv dělal nebo se nějak omezoval. Je to jen o pohodlnosti. Druhé podobné jsou slazené nealko nápoje. Za smrt na silnici si část lidí může sama! Zrovna dneska jak byly záběry ze zasněžené dálnice. Dodávka v pangejtu, za tím kolona jak býk, na plaťáku táhnoucí druhou dodávku, loženou motorem snad až za nárazníkem plata. Co po takových lidech chceš? Spíš je mi líto nevinných obětí nehod, nebo též jak zabili tu paní na pumpě. :'-(
Niežeby som s tebou nesúhlasil, ale podľa mňa to nie je tak dávno čo toť za humnami páchala atentáty R.A.F., v Írsku IRA, v Španielsku a Francúzsku ETA atď. Terorizmus tu bol akurát teraz je viac mediálne pokrytý a v iných formách.
" a lidem se to vysvětlilo, proč je lépe, když řízení přenechají strojům." To máš z Terminátora? >:D
Já teda doufám, že po zbytek mýho života mi autonomní řízení bude leda líbat prd..l.
Airbag vystřelí, když je to opravdu potřeba a ne v případě, kdy by napáchal ještě větší binec. No a co se týká tuhosti karoserie, tak tu by samozřejmě uměli udělat vyšší, jen by pak Oktávka vážila jako Dingo.
kulhá bez debaty, to máte pravdu, len ma vytáča, ze keď sa napríklad bavím s niektorými ľuďmi trebárs o retardéroch (alebo iných spomaľovačoch) v dedine, tak sú pre nich dôležitejšie tlmiče ako decká, ale proti migrantom, ktorých ani nevideli by postavili aj múr.
Jezdeni autem je neco co vetsina lidi delat musi (dojizdeni do prace, do obchodu, rozvoz deti...) nebo chce (cesta na dovolenou, vylety...) a pri tom poctu jizd se holt statisticky ne tak casto, ale prece stava, ze nekdo umre (stejne jako se obcas trhne vytah, padne letadlo, nebo se clovek zadusi treba kosti z kapra), tak teroristicky cin je neco co se ve spouste / vetsine evropskych zemi proste nestavalo. I kdyz nejsem priznivcem zadne zbesile paniky, tak chapu rozdil ve vnimani lidi kdyz nekdo zemre u neceho co se holt stava vs. u neceho co se nestavalo a podle nekterych stavat ani nemusi.
Ze se toho chytne kdejakej mistni populista a dela z toho i za pomoci medii, ktere si taky radi kopnou, apokalypsu je druha vec, ale to prirovnani proste kulha na obe nohy.
Hej to je na * cesta, dufam ze ten kto to naprojektoval bez odstavneho pruhu tadial musi jazdit kazdy den. Ale aj tak, nebyt nalepeny a nevidiet na kamion, jedno z toho mi tam nesedi >:D
Nejvetsi forte co pamatuji byl zeleny Seat (Ibiza, Cordoba?) pod cervenou stavebni Scaniou. Porsche z uvodni fotky je proti tomu denni chleba. To je ta hrana navesu, proti A sloupkum, ktere ma vetsina aut chatrne. Vsechno se dela jen na naraz NCAP se 40 prekrytim v 64kmh nebo kolik a jak je to jinak, je vymalovano. Vsimnete si, jak novinarske Kie nevystrelil ani airbag.
V článku není zmíněno, že tyhle počty úmrtí jsou hlavním důvodem, proč se podporuje autonomní řízení. Už se tím zabývá i WHO, aby dodali ta správná čísla a lidem se to vysvětlilo, proč je lépe, když řízení přenechají strojům.
dodávečka predo mnou, ale nebol som moc nalepený, takže dalo sa stíhať, ale je fakt, že niekedy na pseudodiaľnici ba-tt nie si ostražitý, lebo sa vlečieš 120 tacho, nič sa nedeje a taký stojaci kamion prekvapí.
Něco podobného se před nedávnem stalo kolegovi. Stál poslední v koloně, s Boxerem a dlouhým nákladním přívěsem na blikačkach, zezadu přifičela ženská s Fábií a prásk, v plné rychlosti. Tam to byl podle všeho telefon v ruce...... Baba měla štěstí, že to bylo do přívěsu, ten se zachoval jako obr deformační plocha. Fabka na odpis, baba s modřinama. Ale být to návěs od kamionu... Mj. ten přívěs byl taky na odpis, Boxem měl zlomené tažné a ohnuté zadní příčniky.
imigrant zabije pár ľudí na druhom konci eu, ale sme z toho mesiac naprášky, každý deň ide niekto dole v našom okrese v aute a prečítame tú správu ako počasie na víkend.
niekedy za to môže aj božský syndróm (ak tam niečo bude, tak to zvalcujem). Inak stalo sa už aj mne, že si fičím v pravom, zrazu auto predo mnou myška a predo mnou kamionik, ale dal som v pohode, len mi zalepilo
predstava, ze me sezere medved je pro me desivejsi, nez ze skoncim na silnici.
ale je fakt, ze s tim medvedem by o me psali vic, jestli by ze me teda neco zbylo