Honda CB500X patří v posledních letech mezi nejoblíbenější a obchodně nejúspěšnější zástupce své značky. Modernizace tohoto modelu i proto probíhá jako jemné cizelování detailů.
honda je hnůj, honda se fasuje, hondu nikdo nechce:)
néééé ad jedna dospělý jedinec si může jako první motorku klidně koupit litra, začínal jsem na dvanáctkovém GS a za dva roky jsem se vyjezdil natolik, že jsem si začal věřit a nakonec i absolvovat autoškolu >:-[] >:-[] >:-[]
zmiňovaný kousek - mhhhhm dali tomu "offroadový" rozměr kol, škoda je jsou to liťáky, to je trochu trapas...
jinak kvalita Hondy, které rezne už po tisíci km je vskutku nevídaná, nejlepší je jejich postoj k reklamacím, ty se totiž u nás zásadně neuznávají...
Víš, šlo mi o universální motorku na každý den a každou příležitost, na které dáme bez potíží i dovču. Na takovém druhu motorky se výborně sedí, trojúhelník je ideální, prostě sedíš vzpřímeně na sedle, ve kterém zvládneš i 300 km v kuse (bez tlaků na má bolavá ramena). No a se štítkem a kapotami Tě nemusí trápit rozmary počasí...
Další PRO je skutečnost, že Versys má, na rozdíl od konkurence, plně nastavitelný podvozek, USD vidlici, prostě podvozek, který je ideální kombinací k danému účelu pořízení.
Naháče, resp. styl neo café se mi taky líbí, a dokonce i Tebou zmiňované modely CB řady R, to nepopírám. V Hondě jsem v pondělí očumoval jak litra, tak i třístovku). Posed je taky vzpřímenější, jenže tohle je bike spíše na krátké trasy, vyčištení hlavy na víkend (s nulovou ochranou proti nepřízni počasí). Na Versysu jsem jezdil ještě před 14 dny a rozhodně ještě není zazimovaný ;-)
Proč nakonec Versys?
Já měl letos půjčenou (na prodloužený víkend) novou CB 1000R a málem jsem jí nakonec objednal. Neskutečně rychlý (a přitom dokáže být i ukázkově krotká - 2v1) a krásný naháč. Už dlouho se něco takového Hondě nepovedlo, teď je i nová CB 650R, taky moc pěkná.
Letos jsem přesedlal ze skůtru na "velkou" motorku. Musel jsem si udělat řidičák sk. A, no, to cvičiště nebyla žádná sranda, ufff. Tři měsíce jsem mezitím vybíral, co za motorku. V kategorii jsem měl jasno. Vzhledem k universálnosti a posedu za řídítky, cestovní enduro. Prvně jsem šel k Hondě a pokukoval po NC 750X, pak jsem skočil na kukačku k Yamaze na Tracera 700 a nakonec ke Kawasaki na Versyse 650. Ten nakonec vyhrál.
Menší 500X jsem vynechal, abych se ho nemusel po sezóně zbavovat. Přeci jen existuje reálná možnost, že s jídlem roste chuť... V autoškole jsem si "zvykl" na 53 kW v Er-6N a výkon kolem 50 kW beru jako ideální minimum na delší cestování ve dvou.
Tenhle model (500X 2019) je o poznání lepší, než 2018, bez debat.
Já jezdím na 125tce Skútru (Honda taky) 3 roky, takže se považuji za začátečníka. I tak k této slabé motorce mám respekt. Defakto mi na něm vadí jen 2 věci : nedá se držet 120 na dálnici (sotva 110 a to ještě né vždy) a za 2. jsou to menší kola. Tohle je pro mne ideální evoluce :-)
Africa je litr a musím říct, že moc povedený.
Pravda je že na "naučení" je tahle pětistovka super. Ono "střelci" co na motorce nikdy nejezdili a koupí si rovnou nějakou velkou silnou motorku a pak to neumí zkrotit jsou na silnici nebezpeční sobě i ostatním. Není nad to se na motorce vyjezdit.
Já jsem začátečník a pro mne je tohle ideál. Není tak obrovská, jako velké Bavorské cesťáky a je lehká. Líbí se mi, že uveze bez problémů 2 lidi i nějaký ten box, na naučení a občasné výlety dostačující stroj , pro mé účely ;). Dělají 750, ale někde jsem i viděl 1200 ? Nebo to už je pak Africa ?
Osobně bych bral bílou, nebo červenou, tohle je moc tmavé ;)
Vypadá moc pěkně a na to, že to je jen pětistovka tak i dospěle. Povedlo se jim to. Vzhledem k tomu, že se vejde do 200 kilo, tak to bude celkem mrštné a mohla by s tím být zábava. A výkonově to bude na jízdu v jednom také dostačující.
Začínám poslední dobou také tíhnout k cestovním endurům. Líbí se mi čím dál tím více. Ale v mém případě bych vzal "plnotučnou" verzi. Přeci jen by mi tohle přišlo slabé :-)