Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CB500X má v novém provedení výraznější X faktor

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 14. 12. 2018
18
9
Zobrazit náhledy (18)
Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X Honda CB500X
Honda CB500X patří v posledních letech mezi nejoblíbenější a obchodně nejúspěšnější zástupce své značky. Modernizace tohoto modelu i proto probíhá jako jemné cizelování detailů.

Honda uvedla model CB500X spolu se spřízněnými modely CB500F a CBR500R v roce 2013 jako crossover, který má svým stylem velmi blízko k cestovním endurům.

Kombinace atraktivního designu se spolehlivou pohonnou jednotkou a přívětivým podvozkem tomuto modelu zajistila úspěch u zákazníků a první výraznější modernizace přišla až v roce 2016, kdy došlo mimo jiné na úpravy ochrany proti větru a větší palivovou nádrž.

Pro sezónu 2019 si Honda připravila druhou výraznější modernizaci CB500X. Ta přináší zdokonalení techniky, více komfortu pro jezdce i atraktivnější design.

Honda CB500X, jejímž základem je ocelový rám, se ve svém nejnovějším provedení může pochlubit dvouválcem o objemu 471 cm3, poskytujícím nově o čtyři procenta vyšší výkon i točivý moment v rozmezí od tří do sedmi tisíc otáček. Za tímto zlepšením stojí úpravy v časování sacích i výfukovým ventilů spolu s novým výfukovým systémem.

Motor ovšem i nadále disponuje nejvyšším výkonem 35 kW (47,6 k) při 8600 min-1 a točivým momentem 43 N.m při 6500 min-1. Tyto prostřednictvím míří prostřednictvím nové antihoppingové spojky a šestistupňové převodovky k zadnímu kolu.

Modernizace se vedle pohonné jednotky projevuje i kompletním LED osvětlením a přepracovaným LCD přístrojovým displejem se zobrazením zařazeného rychlostního stupně a indikátorem vhodného řazení.

K identifikaci CB500X modelového roku 2019 pak mohou pomoci i robustnější kapoty, které zlepšují ochranu jezdce před nepřízní počasí, užší sedlo nebo nový výfukový systém. Důležitou novinku nejen pro jízdu mimo zpevněné vozovky představuje 19palcového přední kolo a delší zdvihy odpružení předního i zadního kola.

Honda CB500X s rozvorem kol 1445 mm, celkovou délkou 2155 mm, šířkou 825 mm a výškou 1410 až 1445 mm v závislosti na nastavení větrného štítku má sedlo ve výšce 830 mm. Motocykl s pohotovostní hmotností 197 kg je vhodný i pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Pěkná
Mig_35
| 16. 12. 2018
honda je hnůj, honda se fasuje, hondu nikdo nechce:)
néééé ad jedna dospělý jedinec si může jako první motorku klidně koupit litra, začínal jsem na dvanáctkovém GS a za dva roky jsem se vyjezdil natolik, že jsem si začal věřit a nakonec i absolvovat autoškolu >:-[] >:-[] >:-[]
zmiňovaný kousek - mhhhhm dali tomu "offroadový" rozměr kol, škoda je jsou to liťáky, to je trochu trapas...
jinak kvalita Hondy, které rezne už po tisíci km je vskutku nevídaná, nejlepší je jejich postoj k reklamacím, ty se totiž u nás zásadně neuznávají...
Pěkná
Jopino
| 15. 12. 2018
Víš, šlo mi o universální motorku na každý den a každou příležitost, na které dáme bez potíží i dovču. Na takovém druhu motorky se výborně sedí, trojúhelník je ideální, prostě sedíš vzpřímeně na sedle, ve kterém zvládneš i 300 km v kuse (bez tlaků na má bolavá ramena). No a se štítkem a kapotami Tě nemusí trápit rozmary počasí...
Další PRO je skutečnost, že Versys má, na rozdíl od konkurence, plně nastavitelný podvozek, USD vidlici, prostě podvozek, který je ideální kombinací k danému účelu pořízení.
Naháče, resp. styl neo café se mi taky líbí, a dokonce i Tebou zmiňované modely CB řady R, to nepopírám. V Hondě jsem v pondělí očumoval jak litra, tak i třístovku). Posed je taky vzpřímenější, jenže tohle je bike spíše na krátké trasy, vyčištení hlavy na víkend (s nulovou ochranou proti nepřízni počasí). Na Versysu jsem jezdil ještě před 14 dny a rozhodně ještě není zazimovaný
;-)
Avatar - white label
Pěkná
white label
| 15. 12. 2018
Proč nakonec Versys?
Já měl letos půjčenou (na prodloužený víkend) novou CB 1000R a málem jsem jí nakonec objednal. Neskutečně rychlý (a přitom dokáže být i ukázkově krotká - 2v1) a krásný naháč. Už dlouho se něco takového Hondě nepovedlo, teď je i nová CB 650R, taky moc pěkná.
Pěkná
Jopino
| 14. 12. 2018
Letos jsem přesedlal ze skůtru na "velkou" motorku. Musel jsem si udělat řidičák sk. A, no, to cvičiště nebyla žádná sranda, ufff. Tři měsíce jsem mezitím vybíral, co za motorku. V kategorii jsem měl jasno. Vzhledem k universálnosti a posedu za řídítky, cestovní enduro. Prvně jsem šel k Hondě a pokukoval po NC 750X, pak jsem skočil na kukačku k Yamaze na Tracera 700 a nakonec ke Kawasaki na Versyse 650. Ten nakonec vyhrál.
Menší 500X jsem vynechal, abych se ho nemusel po sezóně zbavovat. Přeci jen existuje reálná možnost, že s jídlem roste chuť... V autoškole jsem si "zvykl" na 53 kW v Er-6N a výkon kolem 50 kW beru jako ideální minimum na delší cestování ve dvou.

Tenhle model (500X 2019) je o poznání lepší, než 2018, bez debat.
Avatar - Ozzman
Pěkná
Ozzman
| 14. 12. 2018
Já jezdím na 125tce Skútru (Honda taky) 3 roky, takže se považuji za začátečníka. I tak k této slabé motorce mám respekt. Defakto mi na něm vadí jen 2 věci : nedá se držet 120 na dálnici (sotva 110 a to ještě né vždy) a za 2. jsou to menší kola. Tohle je pro mne ideální evoluce :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku