Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Verny_2013
Astra
| 17. 12. 2018 13:07
Je celkem pěkné auto, líbí se mi a i interiér je příjemný a útulný. Výbava je taky zajímavá ( za ty peníze ) některé prvky z vyšší kategorie aut - např. sedadla AGR. Stačí ale prolistovat pár opláckých fór, či recenze uživatelů ohledně mžikových ztrát výkonu při určitých otáčkách u benzínových turbomotorů - LSPI a mám jasno. Tohle auto je nekoupitelné. A je celkem jedno, jestli se problém týkal jen pár prvních sérií, ale důvěra je nahlodána. A těžko se to napravuje.
Astra
| 17. 12. 2018 16:22
To cukání a škubání u 1.4 T-GDI nedá spát spoustě příznivcům blesku ve znaku. Trpí na LSPI i tento motor?

Bavili jsme se o tom i na vedlejším fóru a už existuje i olej, který příčiny vzniku LSPI pomáhá eliminovat (pokud člověk používá mozek a trvale nepodtáčí motor).

[odkaz]
Astra
| 17. 12. 2018 16:52
Co vím, tak u motoru 1.0 Turbo tyto problémy nikdo neřeší. Může to být ale dáno tím, že u tohoto typu motoru jsou malé nájezdy (cca do 15.000 ročně) a musí se dost vytáčet, takže se závada nestihla projevit.

Olej sice existuje, ale optimální řešení to není. Některé servisy na tvrdo píší, že byla použita neoriginální náplň a dobudoucna to může zadělat na další problémy s uplatněním záruky. A co vím, tak to u někoho prý řešili úpravou SW řídící jednotky.

Problém je hlavně u podtáčení motoru (pod 1200 otáček) a za to si taky může Opel sám, obzvláště když jejich technici říkají, že novým turbomotorům nevadí otáčky kolem 1100.
Avatar - Cuba66
Astra
| 18. 12. 2018 13:21
Motor 1,4 Turbo u Astry máme ve 4 služebních autech. Na LSPI netrpí, právě protože jsou služební a nikdo je nepodtáčí :-). Navíc používáme olej té správné a jediné specifikace a to Dexos 1 Gen.2. Je to olej u kterého jsou aditiva na bázi vápníku nahrazeny aditivy na bázi magnésia, protože se prý zjistilo, že pak motory k LSPI tolik náchylné nejsou.
Obecně je LSPI obrovský problém, např. v USA je to ještě více markantní, protože automaty a nízké povolené rychlosti nutí k podtáčení...

P.S.: No a mimochodem na LSPI mi odešel v Nissanu motor Renault 1,2DIG-T, naštěstí v záruce. Takže teď ten nový točím a točím a zatím OK.
Astra
| 18. 12. 2018 21:06
Ja som skusal astru skoro 2 roky dozadu a ta testovacka teda trpela LSPI a to predpokladam, ze predvadzacku nikto nijak nepodtacal. Osobne ma tato skusenost dost odradila od vyberu astry aj ked bola v uzsom vybere. Prejavovalo sa to ak si dobre pamatam pri plnom zosliapnuti plynu a pri otackach 3000-5000.
Avatar - Cuba66
Astra
| 19. 12. 2018 13:53
Tak nevím jestli víte co je to LSPI a jak se projevuje - pro všechny: jde o nekontrolovaný samozápal ve fázi komprese ke kterému dochází při podtáčení motoru - LSPI Low Speed Pre Ingition. Projevuje se "zacinkáním" motoru a oblakem hnědého kouře z výfuku (ověřeno u Astry i motoru Renault 1,2 - stejné příznaky). Při otáčkách 3.000-5.000 k žádnému LSPI již většinou nedochází, to jste asi měl na mysli něco jiného.
Mimochodem LSPI - je to jev, který o kterém motoráři ani pořádně nevědí, jak vzniká - podle jedné teorie jde o utržení kousku karbonu ze sedla sacího ventilu, který vletí do válce a ve fázi komprese zapálí směs dřív než svíčka. Podle druhé teorie to samé způsobí odstříknutá kapka oleje z hrany mezi pístem a válce, kde se olejový film naředí vstříknutým palivem.
Například zde hezké video: [odkaz]
Astra
| 20. 12. 2018 13:03
Ja som nepozeral co vyhodi diagnostika v tom momente ale prislo mi to znacne neprijemne ked po kickdowne sa auto rozbehlo a pocas zrychlovania 2-3 krat som pocitil znacny pokles vykonu...a na fore prave tieto skusenosti ludia zdielali (takze to nebol ojedinely vyskyt.) a spajali prave s LSPI.
Avatar - Cuba66
Astra
| 20. 12. 2018 15:59
LSPI se obecně vyskytuje hlavně v následující situaci: typicky jedete po městě, ploužíte se, podtáčíte motor. Pak najedete například na dálnici a začnete z toho podtočeného motoru zrychlovat, prostě nepodřadíte. A bum, je to tam, motor zacinká jak dochází k detonačnímu spalování a objeví se oblak hnědého kouře. Pokles výkonu ani nezaznamenáte, spíš pokud je to už hodně silné a motor skoro K.O., jako jsem to měl já, tak zacítíte lehounké zaškubání. Pokles výkonu při akceleraci a vyšších otáčkách bude souviset s něčím jiným, tedy pokud je nějak "skokový" při akceleraci atp. Například motory 1,2TCe u Nissanu sem tam zaškubali právě při přechodu cca 2.000 otáček.
P.S. To zacinkání zní podobně, jako by vám ve výfuku zacinkal kamínek a je to jen mžik.
Astra
| 17. 12. 2018 17:05
Ano,jednalo se ale o motory 1,4 turbo ..........s litrem nikdy žádný problém nebyl a jezdí opravdu parádně .Jedno vlastním a naprostá spokojenost
Astra
| 17. 12. 2018 17:24
A proč tam vlastně PSA nedává 1,2 PureTech..?
Avatar - wakantanka
Astra
| 17. 12. 2018 17:58
Neboj ďalšia generácia vyvinutá už pod PSA ho mať určite bude.
Astra
| 17. 12. 2018 18:06
Nebojím se,jen se ptám..
Astra
| 17. 12. 2018 18:58
Pretoze davat tam uplne iny motor je dost problematicke - hlavne za plneho chodu seriovej vyroby. Nehovoriac, ze 1.2eTHP sa nestiha vyrabat iba pre samotne ich modely.
Avatar - twistedTSD
Astra
| 17. 12. 2018 19:21
Astra vznikla ještě plně v režii GM, nemá smysl snažit se tam nacpat francouzskou techniku.
Avatar - Katikakus
Astra
| 18. 12. 2018 12:07
Problem s LSPI u motoru 1.4T je vyresen od ledna 2017 - novy olej + novy SW ridici jednotky. Sam mam vuz vyrobeny prave na konci ledna 2017 a nikdy jsem problem se ztratou vykonu nepozoroval, i kdyz jsem se ho snazil cilene nasimulovat.
Avatar - Verny_2013
Astra
| 19. 12. 2018 07:18
Dík za reakci, Ale tím že se Opel k tomuto problému staví tak že neexistuje, tak nejsou ani informace jestli už je to napraveno. Jak jsem psal výše, důvěra se získává zpět těžko.
Avatar - Katikakus
Astra
| 21. 12. 2018 12:22
Jak ze neexistuje? Vzdyt delali svolavacku. To mi neprijde jako ze nic nedelaji. Informaci o tom, ze je to napraveno je opravdu dost.
Pěkný článek + vysvětlení
| 17. 12. 2018 13:14
Zdravím autora článku a děkuji za pěkné počtení. Popravdě dodnes se biji do hlavy, proč jsem koupil místo Astry nakonec Rapid Spaceback :-) Ale tak jednoduché to není, tak vysvětlím proč.
1. Rapid nabízel prostě fatálně dobrý poměr cena/výbava v tehdejší výbavě Fresh, kde byly vyhřívané sedadla, litá kola, LCD, kožený paket, ovládání z volantu atd atd.

2. V roce 2016 Astra s turbem byla o dost dražší s menší výbavou a mě hodně zklamal posed vzadu. Nebylo to vůbec příjemné a ten levný podlahový dekl v kufru mě dorazil úplně. Prostě první dojem Astra tehdy udělat neuměla a na to se hraje - stačí lepší mateirál na omak a máte další procentu zákazníku u sebe apod.

3. Servis Oplu nenabízel na Ostravsku takové zázemí jako Škoda, už chtít náhradní vůz při větším servisu bylo jako chtít modré z nebe. Ale to platí i pro Renault, Ford atd u nás na severu :-)

4. Motor 1.2 TSI řady E211 je asi to nejlepší co jsem řídil z malých turbomotorů. Navíc Rapid je lehký a tak zejména s verzí 81kw překvapíte nemile kdejaký starší sporťák >:D
Ikdyž je Opelácký litr kultivovaný, celková charakteristika 4-válce prostě sedla Rapidu jak ulitá.

5. Na Astra Foru mě tehdy polekalo, kolik nových majitelů má problémy s motorem 1.4 Turbo, s tím že značka dává hlavu do písku stejně jako koncern s případě HTP či 1.2 TSI řady E111.

6. Trochu jsem se díval skepticky na to , že Astra hatchback se vyrábí v Polsku. Naopak kombík v Anglii = to je ok :-) Dnes tomu tolik nepřikládám váhu už.

6.ALE: s odstupem času si říkám - přece jenom na dálnici bych chtěl širší vůz, třeba Astru. Pak je tu rodina a liftback Rapid mi nesedí vůbec a Astra má kombík! Karta se s věkem obrací :-) Octávii III jsem řídil a zklamaly mě sedačky, prakticky ala můj Rapid, to vpředu Astra nabízí "jinou ligu" :-)
Pěkný článek + vysvětlení
| 17. 12. 2018 15:09
Vyberat medzi astrou a rapidom - da sa to vobec?
Avatar - simon_sez
Pěkný článek + vysvětlení
| 17. 12. 2018 20:57
zjavne sa to da - brat mal tiez v uzsom vybere rapid/astru a zobral rapida, a dokonca je s nim spokojny.
Avatar - iudex
Pěkný článek + vysvětlení
| 17. 12. 2018 15:12
Tak to sa nedivím, že ľutuješ, lowcost vs. plnohodnotný mainstream, tam ako jediný argument v prospech Rapidu vidím, že bol o dosť lacnejší.
Avatar - twistedTSD
Pěkný článek + vysvětlení
| 17. 12. 2018 19:33
Tak to bych neřekl, když si přečtu zkušenosti zoufalých majitelů, kteří se po neřešitelných problémech Aster zbavovali.
Avatar - iudex
Pěkný článek + vysvětlení
| 17. 12. 2018 21:42
Akoby to neplatilo aj pre Rapid s 1.2 TSI...
Avatar - twistedTSD
Pěkný článek + vysvětlení
| 17. 12. 2018 23:54
V takové míře ne a když už, tak spíše v souvislosti s vrtochy typu pazvuky z interiéru, z podvozku, kryty světlometů, apod. (těch se v Rapidu vyskytuje, pravda, hodně) než TSI.
Avatar - iudex
Pěkný článek + vysvětlení
| 18. 12. 2018 08:08
No z môjho pohľadu bola kauza reťaz modelov EA111 dosť závažná a postihlo to veľké množstvo majiteľov. To, že nová verzia motorov to eliminovala je fajn, ale neznamená to, že problém Rapid nikdy nemal. A u Astry je to myslím obdobné, týkalo sa to prvých verzií, neviem o tom, že by sa to týkalo aj súčasných motorov.
Pěkný článek + vysvětlení
| 18. 12. 2018 09:39
Rapid nikdy něměl problémovou verzi 1.2 TSI, dokonce ani ten z prvních let. Jinak synovec má s práci dva Rapidy přes 200tis.km a vozům nic není, bez poruchy.
Rapid trápí hlouposti, pazvuky asi nejvíce, ale jako celek je to držák.
Avatar - twistedTSD
Pěkný článek + vysvětlení
| 18. 12. 2018 11:36
No ale Rapid problémy neměl. Teda s hlučnými rozvody ano, ale tím nejhorším, o čem jsem kdy četl, byly 2-3 výměny rozvodů.

U Astry se to týkalo prvních několika let. Ale mně nevadí ani tak to, že nezvládli přímovstřik, ale to, jak se k tomu údajně stavěl výrobce/importér/servisy.
Pěkný článek + vysvětlení
| 18. 12. 2018 14:18
Budem sa opakovať ako papagáj, skúsenosť je založená len na firemnom autoparku, kde bolo/je ešte stále dosť 1,2tsi 1.generácie rôznych rokov výroby od začiatku a prakticky po koniec (OII, Roomster). Reťaz síce bola prúser, ale zďaleka nie ten najhorší a nebola doriešený nikdy. Faktom ale je, že sa prejavuje hlasno a pokiaľ nie si ignorant a dáš ju po 100000km vymeniť, problém s ňou mať asi nebudeš. Oveľa horšie u týchto motorov je zadretie (problémom je olejové čerpadlo, v lepšiom prípade ťa upozorní kontrolkana tlak oleja, ale u väčšiny sa neohlásilo nič)a to postihovalo kusy veľmi mladé, aj staršie a je to bez sprievodného javu ako napríklad drnčanie reťaze. Keď už začne vŕzgať ako stará ukrajina, je už tesne pred/po smrti.
Pěkný článek + vysvětlení
| 17. 12. 2018 15:42
Můžu srovnat Rapid a Astru a jako vítěz jednoznačně Rapid. V čem Opel totálně ztrácí a nejen u nás je tebou zmiňovaná kvalita zázemí servisu. Je s podivem, někteří prodejci co dělají i jiné značky, tak mají zázemí a možnosti u jiných značek daleko lepší. A taky kvalitou a řešením reklamací je Opel tragický. Již tebou zmiňované turbo motory (doposud to nemá část lidi dořešeno), nebo jakákoli jiná závada (Oplácke fóra jsou plné nářků) je často ukončena zněním "Vada nezjištěna" či "Už je to tak od výroby". Já o tom můžu vyprávět, kdy jsem prkotinu na Oplu Meriva řešil 2.5 roků.
Avatar - palix
Pěkný článek + vysvětlení
| 21. 12. 2018 09:54
Jedna známa má Merivu. Kúpila ju ako šťastná dlhoročná majiteľka Astry F, ktorá fungovala úplne bez problémov. Nové auto už ale také nie je - napr za vlhkého počasia si robí elektrika čo chce. Reakcia servisu vraj vyznela tak, že nemá jazdiť za vlhkého počasia :). Samozrejme kúpu ľutuje a vymenila by za niečo iné...
Tiež som mal Opel (Astru G) a s autom som bol spokojný. Vymenil som za "japonca" (po dlhoročnom štúdiu rôznych článkov) a zatiaľ som tiež spokojný. Škoda, že značka ako Opel skončila nakoniec v rukách PSA.
Pěkný článek + vysvětlení
| 22. 12. 2018 11:59
Podobný problém jsem měl s Merivou i já. Za deště a při mytí v myčce (ruční i automatické) mi do auta teklo za skla zadnich dveří. Vyjádření servisu "Opel Meriva se nesmí mýt ruční myčkou a závada nezjištěna", dále mi blbla vzduchotechnika, kdy nešla vůbec vypnout, automatická klima topila pro každou půlku vozidla jinak při stejně nastavené teplotě a ješte pár drobností. K tomu se servis vyjádřil, že je to tak od výroby. Po 2,5 letech tahanic po soudech mi museli vrátit celou původní částku + úroky a náklady na právníka.
Avatar - palix
Pěkný článek + vysvětlení
| 22. 12. 2018 21:37
Aj moja Astra bola od začiatku netesná. Tiež do nej trochu tieklo cez zadné okno počas dažďa. Síce voda ostala na prahu a vytiekla von, ale reklamoval som. Neopravili to na 100%, ale nechal som to tak, lebo vody bolo už len minimum.
Po čase som dával do zadu repráky a keď som videl ako opravili ten igelit, ktorý tam bol, tak som si nepekne zanadával. Ale ináč bolo auto v pohode - a to bolo vyrobené v Poľsku ako verzia Classic, ktorá bola ešte trochu "oholená" o niektoré veci oproti nemeckej verzii.
Každopádne po rokoch som sa priklonil k "japoncovi". Roky som kadečo čítal a zdá sa mi, že práve majitelia "japoncov" sú najspokojnejší. Aj keď dokonalé nie je žiadne auto.
Pěkný článek + vysvětlení
| 22. 12. 2018 18:01
Podla mna je pre opel stastie, ze skoncil u PSA. Opel sa uz roky nevedel dostat do ciernych cisel. PSA je koncern, ktory momentalne produkuje uspesne modeli, presli dost zlozitym procesom zlepsenia kvality vyroby a z toho by opel mohol tazit.
Avatar - twistedTSD
Pěkný článek + vysvětlení
| 17. 12. 2018 19:30
Když jsem do Škodovky s ortézou přivezl rozstřelené auto a řekl, že chci náhradní, tak na mě koukali jak na vraha a kroutili se, že asi nebude volné...to bude o lidech. :-) Ale zároveň je smutnou realitou, že přístup českého importéra Opelu bývá popisován jako katastrofální...což je pro mě důvod, proč Astru prostě ne.

Astru bych bral mnohem radši z Polska než z Anglie. Kdo myslíš, že v té anglické továrně pracuje?
Pěkný článek + vysvětlení
| 18. 12. 2018 08:11
poláci?
Pěkný článek + vysvětlení
| 18. 12. 2018 10:09
Vycházím z toho, co tehy psali majitelé na foru Astry ohledně škubání motoru 1.4 Turbo, které se záhadně vyskytuje prakticky jen na vozech vyrobených v PL :-)

Ostatně já něco podobného znám na Renaultu Megane 3, kde turecká verze Generation škube při rozjedech díky špatnému nastevení dávkování plynu, kdežto stejný Megane se steným motorem vyrobebný ve Španělsku tohle nedělá.
Avatar - JirkaV8
zelizko v ohni
| 17. 12. 2018 14:02
To rikam, neni jedinny duvod kupovat pofiderni i30. Astra je pohodlna, ticha, prijemne jezdici a usporna :-) Jsem rad, ze to pan redaktor potvrdil. Opel :yes: Druha vec je, nebo zda si nepockat par tydnu na Scalu ...
zelizko v ohni
| 17. 12. 2018 14:16
po scale to tu czsk astra môže zabaliť
Avatar - iudex
zelizko v ohni
| 17. 12. 2018 14:20
Neviem prečo vyťahuješ Hyundai, ale keď už i30 spomínaš, tak ten pofidérny Hyundai nemáva problémy so stratou výkonu motorov (vyššie spomínané LSPI). Tiež výbavou je niekde inde, Astra je v prvých troch stupňoch pomerne holá, základná cena fajn, ale všetko sa pripláca (samozrejme zľava dokáže vnímanie ovplyvniť). A pre mňa osobne i30 vyzerá lepšie ako Astra (v N-line). Slovom, za mňa Astra vs i30 rozhodne nie je jasná voľba, záviselo by od konkrétnej konfigurácie a ceny. Ale reálne by som sa obzeral v rámci triedy inde (Focus-Ceed-Leon-výpredajový Golf).
zelizko v ohni
| 17. 12. 2018 15:07
Lidé jsou ovce, ať už v dobrém smyslu slova či nikoliv. Letos jsem řešil několikrát s přáteli pořízení relativně menšího auta, a vždy to mělo stejný průběh. Ze začátku dejme tomu s argumenty, později jen JPP.
Mazda se mi líbí, ale je drahá, ostatní japonci jsou ze StarTreku, Fiat nechci, Alfu nechci, Peugeot nechci, Renault nechci, na BMW nemám atd atd... a Opel? Ten už vůbec ne, protože v 70.letech němci říkali "scheiss Opel".
Místo okecávání mají rovnou říct, že chtěji jen a pouze Rapid, Octavii nebo cokoliv z VW Group. 8-s
A propo, ve dvou případech to skončilo tak, že si od severního moře přivezli Passata z leasingovky...
Avatar - bystron
zelizko v ohni
| 17. 12. 2018 15:56
Nej je: Golf, Leon, Auris, Civic :-! Astra je polojasno, tedy tak napůl. Pežo 308 a Focus moc neznám, tak nevím. Megan nebo i30/Ceed bych nebral :-|
zelizko v ohni
| 17. 12. 2018 18:31
Auris za mě už asi ne, čistě proto, že za rohem je nová Corolla a Auris na mě působí jako starý auto už na výrobní lince.
Avatar - rokyta.p
zelizko v ohni
| 17. 12. 2018 19:32
To zas mě se třeba Auris docela líbí, jenže motory jen 1.3, 1.6, atmo a pak nějaké malé turbo. Což já bych chtěl malinko víc. Ideál k autu tedy 1.8 však zas kombinují jen s hybridem. Takže si člověk nevybere. To minulý Civic byl 1.4 a 1.8 atmo. Mazda 3 1.5 a 2.0 atmo. S tím silnějším se v obou případech už určitě dá nějak existovat. Golf taky v nabídce samé 1.2TSI a za 1.5TSI nárust ceny jak hrom. V testované Astře věřím že se s tím dobře jezdí, protože slabší motory mívají mnhody příjemné charakteristiky. Ale i tak bych pro Astru vzal 1.4T 92kW. Člověk o tolik rychlejší v praxi vůbec nebude, ale se silnějším se prostě líp jezdí.
logický predaj šedej myšky
| 17. 12. 2018 14:13
torzka,, 5 stupňov, motor dynamicky nestíha konkurenciu a vzhľad nenápadný. Predaje sú logické, to auto kričí nevšímaj si ma. Je rozdiel držať vychytaný dizajn suverénnej jednotky trhu (golf) a držať dizajn auta na chvoste rankingu.
logický predaj šedej myšky
| 17. 12. 2018 15:13
Ved to, astra je vyvazena, ale to vacsina zhodnoti ako len priemerna. Nema ziadny "boom faktor" ktory by kupca prinutil sadnut prave sem. No a do fleetov zas nema az tak dobry value for money, takze predaje nie su ziadnym prekvapenim.
Avatar - iudex
logický predaj šedej myšky
| 17. 12. 2018 15:16
Nie je to také zlé, torzku v tejto výkonovej kategórii má aj Golf či Focus, rovnako tak 5-kvalt, ten motor sám redaktor hovorí že ide slušne (v tej porovnávačke Sveta motorov bol síce najpomalší, ale aj najslabší, ostatne Focus má tiež 77 kW verziu litra, ale v teste bol 92 kW). Je ale pravda, že je trochu (dosť) nevýrazná, technicky ničím nevyniká (okrem svetiel), nemá u nás image ani silnú reklamnú kampaň, takže logicky ju valcuje novšia konkurencia.
logický predaj šedej myšky
| 17. 12. 2018 15:48
súhlas, nič proti astre, ale pamätám si ten pocit, keď táto nová prišla a ja som práve vtedy vyberal nové C a astru som bol skúsiť len z povinnosti, lebo som vedel, že to nemusí byť zlé auto a treba ju čeknúť, Síce som nakoniec vtedy kúpil B (to je iný príbeh), astru by som ale aj tak nebol kúpil. Keď ťa auto nechá chladným aj pri úplnom uvedení na trh, tak je niekde chyba, potom počúvaš ako je vyvážené, nič nerobí špatne, ale červíčka na háčiku majú iné modely.
logický predaj šedej myšky
| 17. 12. 2018 17:21
mě přijde že to je tu samej závodník :-) Svezte se to a pak hodnoťte projev motoru.Vyzkoušel jsem snad včechny litry a tento je jednoznařně nelkultivovanější(NEŘÍKÁM ŽE NEJRYCHLEJŠÍ),ale plně dostačující !!!!
A ten prostot uvnitř....no paráda.Opravdu co bych tomu vyčetl je nedostatek odládacích míst ,před řadící pákou není bohužel nic.......
Avatar - iudex
logický predaj šedej myšky
| 18. 12. 2018 08:12
Si si istý, že reaguješ na správny komentár? Ja som v ňom vlastne Astru zastával. ;-)
Inak dostatočnosť motora je silno subjektívna stránka, keď prejdeš z Fabie 1,4MPi, potom OK, ale ak budeš dlhšie jazdiť s povedzme 200k motorom, potom Ti logicky nepríde trojvalec s polovičným výkonom ako "plne dostačujúci".
Avatar - Emel
logický predaj šedej myšky
| 19. 12. 2018 12:34
Well... normální kompakt, co bys chtěl? Má svých pár bonbonků (sedačky, světla - pro mě zrovna celkem zajímavé), jinak jde spíš o klasické líbí / nelíbí.
Avatar - woody-alien
logický predaj šedej myšky
| 19. 12. 2018 23:20
Pro mě je třeba Astra jeden z nejhezčích kompaktních hatchů současnosti. Přičemž to "hatchů" musím zdůraznit, vy víte proč. ;-) Rozdíl mezi Innovation a Dynamic je podobný seaťáckým výbavám Xcelellence a FR, které stojí na chlup stejně, ale ta první má třeba v základu Kessy a dešťový/světelný senzor a ta druhá zase sportovní podvozek, volant a drive profile.
Avatar - Bazalt
neviditelná Astra
| 17. 12. 2018 14:23
Astra v ČR jako by nebyla. Jindejich jezdí víc, takže to autem úplně nebude, spíš čeeským trhem a firemní oblibou Škodovek. V zahraničí je Opel nebo Vauxhal naprosto běžné auto a Astrami jezdí dost britské policie. Já mám osobní zkušenost s předchozí generací. 1.4 bez turba slabá, 1.6 bez turba lepší, 1.4 s turbem ještě lepší. 1.7 nafta dobrá. Krátká varianta úplně stačí, prostorná, velká. Jen mi vadil A sloupek při rozhledu. Jezdil jsem i s combi (nafta). 5D v naftě by bylo praktičtější služební auto pro cesťáky než zbytečně dlouhá OIII. Jenomže v ČR služebák=škoda, nejlépe Octavia.
neviditelná Astra
| 17. 12. 2018 21:28
...já si dokonce myslel, že se už nevyrábí:)
Astra 1,4T
| 17. 12. 2018 16:06
Už asi pol roka jazdím Astru 1,4T v kombi prevedení a taktiež som pred kúpou dlho zvažoval rôzne značky (najmä Leona) a taktiež som prebrázdil kopec vlákien na rôznych fórach... Nič na tom, išiel som do toho zobral som 1,4T 150PS v najvyššej výbave + nejaké prkotinky a hlavne LEDmatrix. Určite to je zasa subjektívny dojem ale to auto ide úplne normálne, žerie normálne (teraz okolo 7l/100km), vdaka najvyšiemu stupnu je interier absolutne v pohode (ok, pár drobností možno šlo urobiť inak) ale tie svetlá sú fakt dobré. Exterier ... čím dalej ju mám tým sa mi páci viac.
Určite to nie je ikona triedy a svoje muchy rozhodne má a sám by som tiež radšej jazdil trebars M5, ale mám auto za slušný peniaz a hlavne ho šoférujem rád.
Verím že prídu chvíle ked budem nadávať ale to by prišli pri VAG-u, PSA, Japoncovi...

A že ich nie je na SK-CZ ako oktávií .... neva aspon to nie je taká tuctovka.
Stejná pozitivní zkušenost
| 17. 12. 2018 21:03
Tříválcovou Astru v základu vždycky vyfasuju když dávám OPC do servisu. Jakkoliv směšně to zní, nikdy by mě nenapadlo, že mě to auto pozitivně překvapí a svým způsobem bude bavit. Mám z toho stejné dojmy jako tady v testu, je to takové příjemné svezení. Ten motor je překvapení, a fakt říkám, že i po při přesednutí z OPC vám tříválec docela vystačí >:D Naprosto vážně mě to donutilo k zamyšlení, jestli těch 180 koní navíc není zbytečných.

Jsem si jistý, že ta měřená dynamika je způsobená převody. Když jsem potřeboval jet, tak jsem takový ten standardní provoz tlačil před sebou i na nájezdech na dálnici atd. Čtyřku a pětku to má fakt strašně těžkou, když tam dáte čtyřku a neřešíte dynamiku, tak z toho máte takovej automat kterým můžete jet 50-120 aniž byste nějak pociťovali potřebu přeřazovat. Nechápu proč ty převody udělali tak těžké, holt to asi sedí na metodiku měření spotřeby. Z kopce jsem s tím jel 210km/h a už si nepamatuju přesně otáčky, ale jsem si jistý že v červeném poli to určitě nebylo. Na rovině to 200 tuším dalo, absolvoval jsem v tom pár set km trasu po dálnici kdy jsem jel s nohou na podlaze asi 180-200 celou dobu a kupodivu byl vevnitř docela klid.

Už jsem to tu jednou psal, ale hateři tříválců jsou v tomhle případě úplně mimo.

Jo a ještě bych vypíchl řazení toho pětikvaltu, které je za mě lepší než v samotném OPC (u něj vidím řazení jako nejhorší část auta). Prostě kdybych třeba dělal práci kde se fasujou základní auta nižší střední, moc bych si přál aby to byla Astra :-) Mám v tomhle přímé srovnání s Octavií Ambition, která je za mě asi snad ve všem horší. Ne že by byla špatná, ale Astra to v tom základu dělá za mě znatelně lépe.
Avatar - iudex
Stejná pozitivní zkušenost
| 18. 12. 2018 08:15
Ak po presadnutí z OPC do litra uvažuješ, či tých 180 koní nie je zbytočných, potom je odpoveď jasná: pre Teba je. ;-)
Avatar - Ozzman
Stejná pozitivní zkušenost
| 18. 12. 2018 13:07
Už jsem to tady jednou řešil, je výkon, který je dobrý mít, a výkon, který ti prostě stačí.

Jezdil jsem nějaký čas souběžně s 85 a 132 kw auty stejné třídy i výrobce, jen generačně jiné a v 95 % případů mi nižší výkon úplně stačil i na dálnici a předjíždění. Je jasné, že silnější je při předjíždění lepší, ale když s tím počítáš a víš, že ve 100 km/h na krátkém úseku to auto prostě nepředjedeš, ale já si nechávám stejnou rezervu i se silnější verzí.
Avatar - iudex
Stejná pozitivní zkušenost
| 18. 12. 2018 14:38
OK, čo postačí, to je otvorená otázka, ale kolega písal konkrétne o zbytočnosti výkonu a to už z princípu nemôže byť, tak som si rýpol. :-) Samozrejme na auto veľkosti Astra stačí aj 77 kW (dakedy stačilo aj oveľa menej), diaľničnú rýchlosť to udrží aj v kopci a Liazku na okreske predbehne, takže z hľadiska dostatočnosti je to určite OK. Ale inak platí, že "dosť koní nie je nikdy dosť". >:D
Stejná pozitivní zkušenost
| 18. 12. 2018 17:58
však on sice píše, že by mu to mohlo stačit, ale víme jak to je, z opc se do 3válce nestěhuje :-)
Stejná pozitivní zkušenost
| 18. 12. 2018 23:56
Jo přesně tak. Myslel jsem to s nadsázkou a v podstatě tak jak to psal Ozzman. OPC sice skoro trojnásobný výkon, ale ten tříválec mi pro 90% ježdění stačil. Ten rozdíl samozřejmě cítím, to ne že ne >:D Já jen čekal jako utrpení otočit s tím tříválcem dálkovou trasu a kupodivu mě to omezovalo velmi minimálně a těch 180 jsem po dálnici taky jel celkem v pohodě. Ano, v OPC je tam ta 180 lusknutím prstu ať jde o kopec nebo rovinu, ale tímhle tempem málokdy člověk jede brzda plyn, takže pak to delší zrychlování ani tolik nevadí. Samozřejmě hothatch je doma v jiném jízdním režimu.

Už jsme diskusí trochu jinde na téma k čemu je dobré mít vysoký výkon. Já jen chtěl říct, že ten tříválec je opravdu povedený a dá se s tím jezdit dynamicky. Je důkazem toho jak se auta posunula v čase. Není pravda jak spousta chytráků tvrdí, že se motoricky auta nikam neposunula a dělají se jen zdechlé tříválce. Tahle základní motorizace je mnohem víc než základy na které jsme byli ještě donedávna zvyklí.
Avatar - iudex
Stejná pozitivní zkušenost
| 19. 12. 2018 08:49
V zásade súhlas, ono ak má človek povedzme ten základný motor a iné nejazdí, tak si myslí, že motor s dvojnásobným výkonom bude pomaly formula, je to zbytočné, resp. sa toho výkonu trochu bojí. A napokon človek zistí, že je to v podstate podobné, len s výkonovou rezervou a dostupným výkonom, keď ho človek potrebuje. A naopak, kto dlho jazdí len výkonné autá, má predsudky, že nejaký motor s polovičným výkonom ani nestačí na predbehnutie traktora, že to proste nemôže ísť. A opäť realita prekvapí, v bežných situáciách to stačí.
Moja polovička dodnes zrejme nepocítila, že mám o 100k výkonnejšie auto ako predtým, lebo proste v rozmedzí 1500 až 2500 otáčok na pol plynu, ako jazdí, ten rozdiel reálne nie je.
A je to aj o očakávaní, od trojvalca nič nečakáš, tak ťa môže len prekvapiť, kdežto povedzme od 200k Astry 1,6t už človek čaká takmer hotheč a je sklamaný.
Stejná pozitivní zkušenost
| 18. 12. 2018 10:05
Jako naprostý souhlas, Astra je fajn, Rapid je menší, jenže ty stížnosti na Opel servis na fórech jsou prostě markantní, to není jen statistická náhoda. Ale může se to změnit, záleží na Oplu/PSA :-) Ostatně sledují jisté zlepšení servisu u Renaultu a Dácie.
Avatar - Ozzman
Stejná pozitivní zkušenost
| 18. 12. 2018 13:10
A na které servisy si lidé nestěžují ? Je to spíše o konkrétním dealerství/autorizáku.

Sám se Škodovkou nemám nejlepší zkušenost, (arogance, nezájem), s VW sice trochu arogance, ale nikdy jsem neřešil nic zásadního, naopak se Seatem dobrou (a to i v rámci jednoho dealerství). Opel neznám, ale Renault mne vždy potěšil přístupem ve více servisech, naopak Ford se mění, jak počasí a to i postupem času v jednom servise.
Avatar - twistedTSD
Stejná pozitivní zkušenost
| 18. 12. 2018 13:42
Právě, že to tak docela není. Ryba (český Opel) smrdí od hlavy.
Stejná pozitivní zkušenost
| 19. 12. 2018 00:04
Když to tak čtu, tak na tom asi něco bude. Já teda s Opelem zatím mám asi nejhorší zkušenosti za ani nevím jak dlouho. Domluva nic moc a už mi i jednu opravu podělali a skončilo to nefunkční klimou v létě, což mě opravdu velmi potěšilo 8-s Jsou neustále přehlceni a jednají docela neochotně. Ne úplně že by byli neslušní, ale jinde i když jsou přetížení se setkávám s mnohem více prozákaznickým přístupem. Zkoušel jsem více servisů a v jednom teda se chovali jako by mě vyloženě nechtěli, vlastně mě i poslali zpátky tam kam nakonec jezdím vždycky >:D
Ztráta výkonu
| 17. 12. 2018 23:43
Celkem mne překvapuje, jak se zde řeší ztráta výkonu u motorů 1.4 t. Namnoze o tomto hovoří ti, kteří asi moc zkušeností s provozem tohoto motoru nemají, nebo s ním neumí zacházet. Osobně jezdím bezmála dva roky s 1.4 110 kw a množství nějakého zacukání, či ztráty výkonu se rovná NULE! Stačí dělat dvě základní věci: 1. Olej musí být pro přímovstřikové, přeplňované, benzinové motory Dexos 1 Next gen. 2. Pochopit, že se s benzínovým motorem nemá jezdit jako s dieslem a nepodtáčet ho. I při jízdě ve městě raději nechám vyšší převod, aby motor točil lehce přes 2. tis. otáček. Spotřeba se rozhodně nezvýší a hlučný motor také není. A také poměrně často na chvilku motor pořádně ve vysokých otáčkách propláchnu. Jinak souhlasím s tím, že je Astra plně konkurence schopná a že je tak trochu neprávem přehlížená. Ale proti gustu...
Avatar - Blue Sun
Ztráta výkonu
| 18. 12. 2018 07:10
Problém je, že většině motorů se takhle přizpůsobovat nemusíš. Takže se nedivím lidem, kteří to řeší.
Avatar - Cuba66
Ztráta výkonu
| 20. 12. 2018 16:07
Ale musíš, koukni na weby v USA = spousta problémů s LSPI a nepostihuje to zdaleka jen nějaké downsizing motory. Protože LSPI ani tak nesouvisí s obsahem, jako s přímým vstřikem a otáčkami, proto postihuje v USA daleko víc motorů, než v Evropě. Prostě automaty a nízké rychlostní limity k tomu jen přispívají, motory se sotva "převalují"..
V Evropě, kde máme 1,2 motory a smějeme se sousedovi, že má jen 1.0, to tolik nehrozí, protože je každý "ždíme" a zdaleka tolik nepodtáčí.
Avatar - iudex
Ztráta výkonu
| 18. 12. 2018 08:18
To mi pripomína argumentáciu fanúšikov Alfy Romeo v minulosti (časy Twin Sparkov). Tiež to bolo v štýle: "Alfy sú spoľahlivé, len musíš dávať ten jediný správny olej, meniť ho po 5000 km, chápať špecifiká motora, jazdiť špecifickým spôsobom..." potom sa Ti Alfa odvďačila spoľahlivosťou, ktorú si všade inde dostal štandardne. >:D >:-[]
Avatar - Ozzman
Ztráta výkonu
| 18. 12. 2018 13:01
:yes: >:-[]
Ztráta výkonu
| 18. 12. 2018 17:18
Ale tady je článek o litru.............co sem pořád motáš jiný motor,ano 1,4 turbo ze začátku měla problém
Avatar - iudex
Ztráta výkonu
| 19. 12. 2018 08:37
Už zase reaguješ na iného? Kde ja píšem o 1,4turbo? Asi je čas navštíviť očného. ;-)
Avatar - Cuba66
Ztráta výkonu
| 20. 12. 2018 16:03
No to sice možná připomíná, ale nepodtáčet motor není specifický způsob jízdy, ale normální. :-! Spíš je dneska problém v tom, že kvůli emisím nacpou do aut benzínové motory s charakteristikou skoro jako diesel, táhnou pomalu od 1.500 otáček, rádce řazení při 4° a 80km/h do kopce radí, dát tam 6° atd. Prostě nemusíte jezdit "specificky", ale pěkně postaru "na ucho".
Ztráta výkonu
| 22. 12. 2018 19:51
Zalezi, co od auta ocakavas. Pri milenke tiez primarne neriesis spolahlivost. U manzelky je to cenena vlastnost.
Ztráta výkonu
| 18. 12. 2018 10:31
Ten první bod je naprostý nesmysl. To není pravda. Olej na tohle nemá vůbec žádný vliv. Jediný na co přímovstřiky jsou choulostivý je kvalita benzínu. Ostatně jako všechna dnešní auta.

Druhý bod je pravda, ale opět. Tohle platí pro všechna auta bez rozdílu značky a toho jestli je to přímovstřik, nafta nebo atmosféra.
Avatar - twistedTSD
Ztráta výkonu
| 18. 12. 2018 13:45
Pokud vím, Opel právě za účelem omezení LSPI doporučil olej specifické GM normy.
Ztráta výkonu
| 18. 12. 2018 14:37
První bod není nesmysl, ale fakt. Na Opel fóru je spousta lidí, kteří potvrzují výrazné snížení problému při používání výrobcem přesně určeného oleje. A já to na základě zkušeností také můžu potvrdit.
Avatar - Cuba66
Ztráta výkonu
| 20. 12. 2018 09:36
No takže popořadě - olej na to má vliv naprosto zásadní, pokud ke ztrátě výkonu došlo díky LSPI. Respektive aditiva v oleji použitá. Běžné (i ty nejlepší) oleje, mají aditiva na bázi vápníku. No a protože motoráři ani pořádně nevědí jak LSPI vzniká (viz můj příspěvek výše), tak společně s tribotechniky hledali možné příčiny a jejich řešení. No a jednou z příčin LSPI se ukázaly být právě ty aditiva. Proto u Opelu vznikla norma Dexos 1 Gen.2 a v USA dle normy API vznikly oleje specifikace SN Plus. Ta specifikace byla tuším schválená až v květnu 2018 a sama API uvádí, že bude chvíli trvat než tuto specifikaci schválí výrobci. Nicméně všichni výrobci olejů v USA již mají oleje této specifikace a všichni shodně označují tyto oleje jako "LSPI" "Magnesium formula" atp.
Jen pro ostatní: k poklesu výkonu motorů dochází díky poškození pístních kroužků efektem zvaným LSPI - stručně proto, že pokud se směs zapálí samovolně ještě ve stadiu komprese, vznikají samozřejmě obrovské tlaky, které většinou jako první odnesou kroužky, což vede ke ztrátě komprese a výkonu. Vím o čem mluvím, absolvoval jsem to a mám na záruku motor nový. No a přiznám se, asi jsem podtáčel.. Bohužel pro motor Renault 1,2TCe (Nissan 1,2DIG-T) je předepsaný olej ACEA A3/B4 a API SN Plus případně Dexos 1 Gen.2 tam prostě kvůli záruce dát nemůžu... P.S.: A nepiště mi prosím, že jsem si koupil motor "sra.ku", protože dneska je to na jedno brdo všechno :-)
Hlučná klimatizace
| 18. 12. 2018 21:45
Problém s Astrou je její kolísavá kvalita a zejména potom problém s hlučnou klimatizací, která má nepříjemný pískavý turbínový projev. Když to několik lidí slyšelo u mojí Zafiry, o Astru ztratili zájem. Více info na [odkaz] Nejsem si jistý, jestli se problém týká i motoru 1.0 Turbo. Ale to Astru nespasí.
Hlučná klimatizace
| 20. 12. 2018 10:32
Ahoj, tak můžu majitelé Aster uklidnit - Rapid i Fábie III mají achylovu patu právě v nekvalitním kompresoru klimatizace SANDEN. Je nás dost na Škoda Foru co se s tím trápíme, protože reklamovat hlučný kompresor, to je skoro na právníka :-)
Pár lidem se podařilo reklamaci uznat, záměnou dostali Denso a ten je ok. Co je nejhorší, jeden člověk přímo od Škody nám anonymně poslal, že na to je vypsán reklamační protokol, tj. Škoda ví o problémovém SANDENu, ale servisy dělají, že nic neví :-)
Takže servisní zázemí sice Škoda má dobré, ale občas je to také stejně efektivní jako u Oplu >:D
Avatar - Emel
Stupně výbavy
| 19. 12. 2018 12:39
vzhledem k tomu, že od předcházejícího Dynamicu dělí Innovation jen deset tisíc, nemá cenu o předstupni přemýšlet.

Takhle to ale přece není... a člověk mající vztah k Opelu by to měl vědět, je to oplí klasika už docela dlouho ;-) .

Dynamic nepředchází Innovation, je to alternativa. Obě výbavy jsou založené na Enjoy, Dynamic má být orientovaný sportovně a Innovation luxusně. Dynamic má prvky, které Innovation nemá (třeba 17" kola). Beru že v případě Astry asi vychází Innovation líp, ale to je jiná věc.
Auto velice hezké, ale
| 3. 1. 2019 18:52
pro mne má jednu zásadní věc, pro kterou současnou Astru nechci! A tou je velice skloněné čelní okno, tzn. dlouhé a sloupky, které zakrývají výhled. A-sloupky se navíc od spodku nahoru sbíhají k sobě a výsledkem výše uvedeného je, že koukáte při "správné" výšce postavy nebo posedu při otočení hlavy zejména doleva do sloupku místo abyste koukali do bočního okna a viděli např. na kruhovém objezdu auta přijíždějící zleva nebo na přechodech pro chodce přicházející postavy zleva... vidíte polstrovaný silný sloupek.....
A bohužel i v článku zmiňovaný VW Golf 7. generace má stejný problém.
Za sebe při výběru auta, po zkušenostech s jiným typem Opla již budu vždy na prvním místě preferovat výhled z pozice řidiče do boku!!!
A i v dnešní době jde postavit pěkné auto s A-sloupky skloněnými pouze mírně - viz. např. BMW řady 1, Škoda Fabia III, nový Ford Fokus nebo poslední generace Honda Civic. A nebo i škoda Octavia III.
Škoda, že se Opel neinspiroval při stavbě poslední generace K výhledem ze, v článku panem redaktorem,zmiňované generací F (v roce 1999 byla na trhu dva roku generace G, Classic byla právě v té době generace F).
Zkrátka výhled z vozu je pro řidiče nejdůležitější věc!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku