Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Citroën C5 Aircross přijíždí na český trh. S tříválcem nové SUV stojí od 530.000 Kč

38 komentářů

ericn
Tohle vážně nechápu, k použitelným motorům jen automat. Zbytečně to auto prodražuje... ;-\
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Možná je to dáno tlakem na esmise (??) Automat neustále bude držet motor "malounko přidušený a na spodní hraně použitelných otáček, "abychom se vešli do limitů a tabulek"?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Však pokud se v testu jezdí podle rádce otáček, tak se netřeba bát, že je motor nedostatečně podtočený.
pali.sk
hmm, taký 1.0 od fordu má s automatom vyššiu spotrebu ako s manuálom. A to dosť výrazne skoro až o 20%. Som pozeral tabuľky a bol som v šoku.
h.onzyk
Což mi zrovna u Citroenu vůbec nevadí, když měli na podzim roadshow, kde se dala projet celá modelová řada, tak jsem si sám pro sebe udělal závěr, že když Citroën, tak s automatem, protože manuál je mizernej co přesnosti řazení, AT od Aisinu řadí skvěle.
ericn
Tak já automat nechci už z principu, baví mě řadit. Ten 6st manuál špatný není, měl jsem ho v P5008 s THP 😉 Vadí mi ta absence výběru, proto u mě PSA skončilo...
Avatar - Bako
Bako
Taky mě to u nich s tim automatem mrzí, tohle docela podělali.
h.onzyk
Mě taky baví řadit, "v civilu" sedlám Focuse s manuálem a dobrý, ale k Citroënu mi ten automat prostě sedí. Absence výběru není dobrá v tom se shodneme, já bych si zase měl problém koupit třeba Mazdu (i když se mi moc líbí) kvůli pevně nastaveným ýbavám. A muset například kvůli LED světlům brát vyšší výbavu, kde je kůže nebo el. víko kufru, což nechci, je blbý
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Je fakt, že japonské vozy mají vcelku jednoznačné rozlišení - 3, možná 4 výbavy,ke každé +- 4-5 položek volitelných - a nazdar. Evropa má sice také něco jako standardní výbavu, ale seznam doplňkových položek na přání je rozsáhlý skoro jak Bradshawův katalog nádobí a kuchyňského příslušenství 😄

Z hlediska výroby a dodržování kvality je patrně lepší přístup japonský - ale díky evropské variaci kombinovaných permutací nenajdeš dvě auta stejná (kromě flotilových vozů ve výbavě holobyt bez sedaček, s rajčáky a hranatými koly 😄 )
99matthew99
Viem ze to bol len priklad ale ak sa nemylim tak mazda ma led svetla uz v zaklade.
h.onzyk
Jsi mě donutil googlit 😄 taková CX-5 má skutečně LED světla od základu :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Za mě dobrý :yes:
Přidejte k té 1,6t AWD, a jdu šetřit.
Lepší ceny než jsem čekal.
car
Cena je hodně slušná..odpovídá 3008 ale auto je rozměrově téměř jako 5008..Takže bych se redakce držel radši koncernu PSA..já vím,máte to těžký.
Avatar - woody-alien
woody-alien
3008 / Grandland X délka 4447 mm, rozvor 2675 mm
5008 délka 4641 mm, rozvor 2840 mm
C5 Aircross délka 4500 mm, rozvor 2730 mm

To se mi jako "téměř 5008" moc nezdá. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas.... skoda chybajucej 4kolky ale dany podvozok na to zrejme nebude vhodny 😢
car
4X4 možná bude díky plug-in..no nevím
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nebude. U DS7 ano, tady bohužel.
car
Nebude?..tak co už..
fulbofulbo
Cena na úrovni novej Mazdy 3, takže milé prekvapenie. Zjavne už je aj segment SUV preplnený a marže musia ísť dole.
ericn
Tak ti nevim, 1.6THP je uzivatelsky dobrý motor, když jsem ho tahal za vousy neměl problém spapat i 11l/100km a kdyby mu PSA nadělilo nedej pán bůh i AWD, tak by dal určitě i víc 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Papírově se to tváří na +1l proti naftě. Být to 2+litry, nemělo by to cenu. ;-\
ericn
S lehkou nohou za 8l, realita byla vždy kolem 8,5l 😉
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ne že by to bylo tak podstatné, ale mohla se redakce aspoň zmínit, že uvedené ceny platí s bonusem 20.000 za výkup stávajícího auta. Čili si těch dvacet přidej ke všem verzím. V tu chvíli už vychází Innovation u Grandlandu X o něco méně a musel bych prozkoumat podrobně jednotlivé položky. Že Grandland naladili co se komfortu týká lépe než 3008, to se ví. Nevím, jak na tom bude ve srovnání s C5AC, ale jelikož si na cirkusové ozdobičky zvenku moc nepotrpím a interiér citroenu mě nijak neohromuje, možná bych spíš šel pro ten Opel.

PS: Za umístění tlačítka výstražných blinkrů bych je zabil. Ale to se týká stejně tak 3008 a 5008.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Auto by mělo být dostatčně komfortní - mají jakési "zdvojené" tlumiče či co. Grandland nevypadá špatně, ale kromě těch barevnejch plastovejch bazmeků venku se mi citrón líbí a uvnitř ještě víc. Nemá ajkokpit :yes: .
No, mám dost času.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Ještě před 20 lety by "vlajkovou lodí" byl sedan (či velký liftback) vyšší střední třídy nebo možná i třídy "luxury"
Před 10 lety to byl vůz střední třídy
Nyní je to SUV, které (z mého úhlu pohledu) rezignovalo téměř na vše, co činilo Citroën Citroënem.
Sice chápu, že přišla móda SUV, ale přesto... Porovnám-li si C5 Aircross s mojí C5 SW, je mi smutno na duši a truchlivo po těle.
A kdybych (nedej Bůh) porovnával stávajícího Ajrcrosa s "bohyní" DS, mé svěrače by patrně přestaly býti hodny svého jmény
Zamačkávám slzu smutku a stesku 😒 😒 😒
car
Mě tahle SUV/crossover móda taky přijde zvláštní,ale úplně je chápu.Obchod je obchod a musí se i prodávat..zde na nostalgii není prostor.. bohužel.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Njn, tak on vlastně celej Citroën postupně přešel na různé crossovery (čti "zbastlence" 😄 ), takže klasickej sedan v dnešním portfoliu je vlastně jenom jeden - "budgetový" Citroen Elysée. I když před cca 2-3 měsíci jsem zachytil info, že další generace "klasické" C5 by snad (???) mohla dorazit někdy okolo roku 2022-2023??
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Nemusíš tolik brečet, podívej se k D3 a jiným automobilkám co je "vlajková loď". To že francouzi už pár let neumí velká auta /naposledy R Safrane - elektrospotřebič Samsung nepočítám, P 607, C6/, tak to ještě neznamená že jiní to neumí. Bohužel dělat suv krabičky je jejich poslední naděje, tak kolem toho planě tlachají něco o lodích. ;-\ 😄
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Njn, když já jsem (jak říká kolega Martin) "na to automobilové porno" 😉
A tam (Žabožrůti, Špagetožrůti) toho v požadované velikostní třídě už moc není. Ještě, že (zatím) alespoň zbývají ty Indické Kočky (Jaguar) a Čínské Valení (Volvo).
Ovšem tam zase člověk naráží na otázku řekněme společenské akceptovatelnosti vozu - v našich končinách nebývá moc dobré přijet na jednání dražším a kvalitnějším automobilem
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No nějak nevím, i německé prémiovky prezentují spíš SUV, než sedany.
MntEverest
Se ty tříválce nějak rozmohly všude... jen jestli to je dobře.
ericn
Výrobce uspoří na nákladech při výrobě motoru, k tomu prodlouží kvalty v převodovce a laboratoři je z toho super úsporný motor = EU hýká blahem za potlesku zelenorudých ekoteroristů 😉

Koho zajímá zákazník a jeho potřeby / přání? Ten je tu jen od placení, navíc mu dáme jen SUV, protože na něm trhneme ještě víc...

Poslední dobou bych z toho zvracel...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Svědí mne huba a prsty Ti říci a napsat, aby jsi se s tím vrhnutím zařadil do fronty, ale to jsi asi už zjistil taky 😉
JakTak
Od výrobců je to vcelku logické, SUV vs. MPV - C5 vs. Picasso. Srovnatelný kus auta, v tomto případě i se srovnatelnou užitnou hodnotou a technikou, ale rozdíl ceny skoro sto tisíc.
Jinak Jan Koubek měl v jeho vlogu celkem logický komentář. SUV získávají na oblibě, protože jsou prostě pohodlná. A proč nebyla oblíbená i dříve? Protože technika nebyla tak vyspělá, aby bylo možné docílit jízdních vlastností srovnatelných s klasikou.
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
To zní velmi racionálně - jenom (po HODNĚ kilometrech v hydropneumatické C5) mám pocit, že co se komfortu týče, nad "Hydru" prostě není. A Citroën se této své (řekl bych téměř jediné VÝRAZNÉ) konkurenční výhody a odlišnosti vzdal
;-\
JakTak
Ono se za tím "pohodlná" neskrývá ani tak jízdní komfort, jako spíš uživatelský. Lépe se nastupuje, lépe se dávají věci do kufru, děti do sedaček atd.
Avatar - BassHunter
BassHunter
Silnější verze v benzinu jen s automatem? A kdo to chce?
Avatar - Beefcake
Beefcake
Kazdy clovek pri zmysloch.