Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů

Dvě veledůležité novinky nižší střední třídy generačně se omladily ve stejnou chvíli. Zatímco Ford vysílal do světa už čtvrtý focus, Kia Ceed je teprve třetím pokolením rodu. S podobně silným litrovým tříválcem ale míří na stejný cíl.
Zpět na článek
21. 12. 2018 08:40
21. 12. 2018 09:46
21. 12. 2018 09:54
21. 12. 2018 11:55
21. 12. 2018 12:28
21. 12. 2018 11:44
21. 12. 2018 12:15
21. 12. 2018 12:22
21. 12. 2018 12:26
21. 12. 2018 12:43
21. 12. 2018 13:31
21. 12. 2018 10:34
21. 12. 2018 09:38
21. 12. 2018 09:50
21. 12. 2018 10:38
21. 12. 2018 10:56
21. 12. 2018 12:15
21. 12. 2018 18:41
22. 12. 2018 11:14
21. 12. 2018 09:55
21. 12. 2018 11:23
21. 12. 2018 18:42
21. 12. 2018 19:55
21. 12. 2018 20:21
21. 12. 2018 12:03
21. 12. 2018 12:28
21. 12. 2018 21:15
21. 12. 2018 09:55
21. 12. 2018 10:11
21. 12. 2018 10:26
21. 12. 2018 10:54
21. 12. 2018 11:01
21. 12. 2018 12:00
21. 12. 2018 12:12
21. 12. 2018 12:39
21. 12. 2018 21:22
22. 12. 2018 00:10
22. 12. 2018 01:35
22. 12. 2018 21:23
21. 12. 2018 13:57
21. 12. 2018 11:24
21. 12. 2018 14:40
21. 12. 2018 20:28
21. 12. 2018 21:24
21. 12. 2018 18:45
21. 12. 2018 22:46
22. 12. 2018 00:13
22. 12. 2018 10:08
22. 12. 2018 11:38
22. 12. 2018 07:20
21. 12. 2018 10:01
21. 12. 2018 11:32
21. 12. 2018 12:01
21. 12. 2018 14:28
21. 12. 2018 18:48
21. 12. 2018 21:28
21. 12. 2018 21:50
22. 12. 2018 00:27
22. 12. 2018 09:27
22. 12. 2018 11:50
22. 12. 2018 21:32
22. 12. 2018 11:47
22. 12. 2018 12:06
22. 12. 2018 15:11
22. 12. 2018 18:25
22. 12. 2018 19:46
22. 12. 2018 22:34
22. 12. 2018 23:06
21. 12. 2018 09:51
21. 12. 2018 11:12
21. 12. 2018 11:59
21. 12. 2018 12:42
21. 12. 2018 12:56
21. 12. 2018 12:32
21. 12. 2018 14:48
21. 12. 2018 16:55
22. 12. 2018 00:39
21. 12. 2018 09:53
21. 12. 2018 09:56
21. 12. 2018 10:14
21. 12. 2018 10:42
21. 12. 2018 10:59
21. 12. 2018 12:22
21. 12. 2018 11:42
21. 12. 2018 12:40
21. 12. 2018 15:30
21. 12. 2018 20:24
21. 12. 2018 21:31
21. 12. 2018 21:43
21. 12. 2018 23:16
29. 12. 2018 22:14
22. 12. 2018 01:23
22. 12. 2018 22:17
24. 12. 2018 16:03
23. 12. 2018 14:12
24. 12. 2018 16:15
25. 12. 2018 14:09
Avatar - Emel
21. 12. 2018 08:40
Design
Trošku mě překvapuje ten chvalozpěv na design Forda na začátku, úvodní foto je spíš na ručník. Ale ve finále mají obě auta stejně bodů, no budiž. Ford opět předvedl ukázkový nevkus při konfiguraci... ale zřejmě to tak asi lidi chtějí.

Jinak - že H&K 1.0TGDI není úplně nejpovedenější motor zaznělo už víckrát, EcoBoost zřejmě duel rozhodl - to celkem beru, u Ceeda brát holt buď 1.4CVVT nebo 1.4TGDI.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 09:46
Re: Design
Ecoboost a podvozek = jízda. Vždy silná stránka Fordů :-)

Testovaná auta ale nevypadají úplně nejkrásněji, takže ten chvalozpěv také nechápu, navíc je Fokus v nudné šedé (Jo, je to ta stejná co mám :D).
21. 12. 2018 09:54
Re: Design
ja som pri uvedení tiež chválil dizajn fofo, ale to boli top verzie v lepšej farbe, tu s halogénmi v sivej to fakt žiadna sláva nie je, ale ani prúzer.
Avatar - iudex
21. 12. 2018 11:55
Re: Design
Tak keď si po promo výbave a farbe (modrá v ST line): [odkaz] ktorá vyzerá fakt parádne pozrieš túto testovanú šedú myš: [odkaz] tak akoby ani nešlo o to isté auto. Proste Focus bude silne závislý na výbave, ak si nepriplatíš, budeš mať fádne auto generických tvarov.
21. 12. 2018 12:28
Re: Design
áno, tú modrú výbavičku som ospevoval, halogénka je sivá myška.
Avatar - iudex
21. 12. 2018 11:44
Re: Design
Presne, dizajnovo je to čistá remíza, plus ako písali v teste, tie karosérie sú takmer zameniteľné, žiadna jedinečnosť.
Avatar - Emel
21. 12. 2018 12:15
Re: Design
Úvodní foto je za mě 1:0 pro Kiu.
Avatar - iudex
21. 12. 2018 12:22
Re: Design
Aj podľ mňa z konkrétnej dvojice vyzerá lepšie Ceed. Je to práve o tom, že Ceed už má LEDky a Focus halogény, obdobne červená farba Ceedu vyzerá lepšie ako nudná šedá Focusu. Všeobecne ale sú si tie autá dosť podobné, viaceré tie spoločné fotky ukazujú, ako veľmi sú tie karosérie obdobné až zameniteľné.
Avatar - Emel
21. 12. 2018 12:26
Re: Design
No, já si skoro myslím, že ta světla u Ceeda jsou právě halogeny s projektorem a LED na denní svícení... protože LED světla vypadají ještě trošku jinak. Zkus mrknout na konfigurátor... jistý si tím teda nejsem.
Avatar - iudex
21. 12. 2018 12:43
Re: Design
Máš pravdu, na ten svetlomet s LED vyzerá trošku inak: [odkaz]
Každopádne už tento základ má denné LED podobného štýlu ako full LED, teda ten vizuálny rozdiel nie je taký veľký ako pri Focuse, kotrý má halogény, lacnejšie LED a potom drahšie adaptívne s tým Téčkom a rozdiely sú tam značné a základné svetlá Focusu vyzerajú fakt chudobne, na rozdiel od toho Ceedu.
Avatar - Emel
21. 12. 2018 13:31
Re: Design
Ceed (opět) dokazuje, že umí i v základu vypadat slušně, s čímž má spousta konkurentů problém. Teď kdyby uměl i slušně svítit... >:-[]
Avatar - Cuba66
21. 12. 2018 08:47
Vypínání válců
Tedy vypínat u tříválce jeden válec, to už je zvěrstvo. Nebylo by lepší, kdyby Ford rovnou vyráběl tohle: [odkaz]

P.S.: Design nového Focusu je takový nějaký jako by ho kreslili v Koreji..
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Emel
21. 12. 2018 09:00
Re: Vypínání válců
Design - podle mě to nutně potřebuje lepší světla, ty velkoplošné stříbrné halogeny jsou hrůza, podobně jako třeba u Octy III před faceliftem... já beru že to asi je funkční a funkce je důležitější, ale ten dopad na design je holt smutný.
Avatar - Cuba66
21. 12. 2018 09:08
Re: Vypínání válců
No a u Astry 1.0 se tady pouštěli diskutéři do servisu, jak stojí za prd atd. Takže moje zkušenost s Fordem Tourneo Connect (takové to "berlingo" od Fordu) - 1,6 diesel, pravidelný servis každých 15.000 v autorizáku. Při 160 tisíc se potkal motor - přitom interval výměny byl 180 tis.. Měli jsme info, že Ford v takových případech, i pokud je auto po záruce, dává nový motor. To také ano, ale trvalo to půl roku! A to zkoušeli jako že to má interval na řemen jen 120 tis. a že si to musí hlídat zákazník, i když jezdíte do autorizáku atd.
U Nissanu výměna motoru 1,2DIG-T i se schválením na importu: v pátek auto odevzdáno do servisu, následující týden schvalování a v pátek přijel motor. Následující pondělí začali kompletovat a ve středu jsem odjížděl. Celkem 9 pracovních dní :-!

Takže jsem zvědavý, jak to má Ford se zárukami a jejich schvalováním :-) Prosím zkušenosti :-)
Avatar - xxc
21. 12. 2018 09:32
Re: Vypínání válců
Asi sa treba zamysliet nad sebou, lebo vymena motorov sa mi nezda normalna. Inak je vseobecne zname, ze Ford zaruky neuznava a aspon na Slovensku ho ani velmi nekupuju. Ale ten novy Focus vyzera v pohode (kym mu ten motor nezhori :-). Kde su nareky ludi nad viacprvkovou napravou vzadu, ze ako dobre to jazdi.
Avatar - Cuba66
21. 12. 2018 12:05
Re: Vypínání válců
pro xxc: Nezdá se ti výměna motoru, když ti praskne rozvodový řemen ve 160 tisících, když má vydržet 180 tisíc, kdy je předepsaná jeho výměna? Tak to se zamysli sám nad sebou taky :-!
No a u toho Nissanu? Protože motor trpěl na LSPI a ztratil kompresi, prostě mi ho při 76.000 najetých km na záruku vyměnili. Zeptej se někde někoho, uvidíš, že výměny motorů jsou dneska běžná věc, protože nikdo už nic neopravuje, jen se mění...
Avatar - xxc
21. 12. 2018 15:29
Re: Vypínání válců
Ved presne pisem, ze znicit remen este pred koncom zivotnosti a znicit motor na lspi vyzaduje trosku zamyslenia. Aj ked vsade je tolko elektroniky, zeby sa to nemalo stavat a aj motory by mohli mat nejaku ochranu proti zniceniu.
21. 12. 2018 09:41
Re: Vypínání válců
Musím potvrdiť. Ford servis (a uznávanie záruky) je hrôza. A celkovo, kvalita auta je veľmi nevyrovnaná (v niečom fajn, v niečom celkom tragická). Forda už nikdy.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 09:51
Re: Vypínání válců
Servisní intervaly Fordu jsou směšné !!

Pro info :

Mondeo MK4 2.0 TDCi - 160 tisíc km rozvody
Mondeo MK5 2.0 TDCi - 180 tisíc km rozvody

V životě jsem tak dlouho rozvody na autech nenechal, u MK4 jsem měnil po 100-120 a bezproblémů.

Jinak Ford - servis - Mrkni ke mne na recenzi Kugy, nebudu to tady rozepisovat (zkušenost s Fordy 7 let - 3ks). Ale musím říct, že jsou i servisy, kde se chovají dobře a vyjdou vstříc. Je to tak 50:50. I tak jsem koupil v létě dalšího, protože ta auta mám rád a jezdí dobře.

P.s. Pokud měníš motor u 1 auta, ještě se to dá pochopit, ale když už máš čerstvé 2 zkušenosti, asi bych se nad sebou zamyslel >:D
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2018 11:22
Re: Vypínání válců
OII 1.9 TDI, jestli si dobře pamatuji, 240 tisíc km. A jezdilo to. :-) Nová TSI snad ani interval výměny nemají, jen kontrolu někdy po 200 tkm.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 11:32
Re: Vypínání válců
1.9 TDI má takový interval ? Tak to jsem Ford podezíral, že svým motorům fandí >:D
21. 12. 2018 11:51
Re: Vypínání válců
1,9 TDi rotačka v OI má interval 120.000km . Peugeot pri 2.0HDI (od euro IV hádam na všetky verzie) dáva 240.000km a pri sťažených podmienkach 180.000km a nejaké extra problémy som nepostrehol
Avatar - Cuba66
21. 12. 2018 12:10
Re: Vypínání válců
Ozzmane - první motor ve Fordu byl služebák a jezdil s ním náš obchoďák. Druhý byl můj Nissan a motor po 76.000 umřel na LSPI a ztrátu komprese. Dovoluju si říct, že díky tomu, že už dlouhá léta pořád něco s autama dělám (a taky mě to trochu živí), trochu o tom vím :-)
P.S.: Ale máš pravdu, zamyslel jsem se nad sebou a příště už si Renault motor nekoupím, jakkoli by byl vyvíjený s Mercedesem ;-)
Avatar -
21. 12. 2018 10:34
Re: Vypínání válců
No vidíte, práci skoro na den zvládli u Nissanu už za devět!
Avatar - Cuba66
21. 12. 2018 12:12
Re: Vypínání válců
Hele Řezníčku Romane, přečti si to pořádně, v pátek přišel motor, začali ho kompletovat v pondělí a ve středu jsem si auto vyzvednul (mohl jsem i v úterý odpoledne, ale nebyl čas).
Hele fakt, tohle opravdu nesnáším, pořádně si to nepřečteš a napíšeš takovouhle demagogii.
21. 12. 2018 10:42
Re: Vypínání válců
Je zajimave, ze vsichni mi znam, co meli Forda, tak museli menit motor a pritom to byla nova/zanovni auta :-) Jeden ted uz par mesicu ceka na uznani reklamace shoreleho Focusu RS
21. 12. 2018 10:44
Re: Vypínání válců
s RS bol problem, ze sa zamenili tie sarze u dodavatela a tym sa tam dal iny komponent nie?
21. 12. 2018 11:28
Re: Vypínání válců
Detaily nevím, bylo to v servisu hodněkrát, nějak po 3 měsících co reklamaci neřešili začal dělat kampaň, je to třeba na autoforu: [odkaz]
21. 12. 2018 12:56
Re: Vypínání válců
Tak EB mal isty cas problem s chladenim, konstrukcne zlyhanie vyrobku - nevhodny material a zrejme aj umiestnenie. Tykalo sa to istej doby vyroby, ci nie vsetkych a nie od zaciatku - aktualne aj tak vyriesene.
RS mam dojem, ze bolo prave o tej zamene u dodavatela, kedy diely urcene pre bezne verzie sa dostali do RS, kde na to neboli dimenzovane.

V prvom pripade konstrukcna chyba, v druhom pripade zlyhal dodavatel. Oboje si vyzral ford (a zasluzene kvoli pristupu) ale inak neviem o nicom zasadnom.
Avatar - xxc
21. 12. 2018 15:40
Re: Vypínání válců
A to horenie tých trojvalcov?
21. 12. 2018 15:57
Re: Vypínání válců
Vsak to pisem ako prve..
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 10:46
Re: Vypínání válců
Poopravím tě - benzinového Forda... ;) Já zažil velký problém i u benzinového TSI... a opakovaně i po opravě.
21. 12. 2018 11:29
Re: Vypínání válců
Ano, všechno to byly turbobenzíny.
Avatar - iudex
21. 12. 2018 11:49
Re: Vypínání válců
Ja mám už druhý Ford, aktuálne 7 rokov a no problem. A je to ten "kazový" Ecoboost.
Avatar - Đawson
21. 12. 2018 13:17
Re: Vypínání válců
a podívej se na youtube jak ecoboosty krásně hoří :)))
21. 12. 2018 13:56
Re: Vypínání válců
Není tvůj známej ten, kterej si RS upravoval a nachipoval? Pokud jo, tak ten se reklamace nedočká :-)
21. 12. 2018 10:02
Re: Vypínání válců
S halogenmi uz dnes vyzera zufale akekolvek auto, to nema zmysel riesit, ak chces pekny vzhlad tak je to nepripustne vynechat ledky. Ale celkovo config tohto focusu je cisty social, to nemali ine na test a stiahli od nejakeho noveho obchodaka? Takto vyzerajuce auto vie odstrasit vacsinu zakaznikov.
Avatar - xxc
21. 12. 2018 10:42
Re: Vypínání válců
A na to bude pozerat, ci ako? :-) Osobne nie casto vidim svoje auto, ako vyzera so zapnutymi svetlami, kedze vacsinou sedim v aute. Skor je dolezite, ako svetla svietia. Pri xenonoch a ledkach skor auta uhybaju do praveho pruhu, ale uz ani to nie je pravidlo.
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2018 11:28
Re: Vypínání válců
Většinou se tu držkuje, proč jsou v testech jen vrcholné specifikace, které reálně na silnicích neuvidíme...No, tak tu máte úplně obyčejnou konfiguraci Focusu, kterou si koupí průměrný český soukromník s +-400 tisíci v kapse.
21. 12. 2018 11:40
Re: Vypínání válců
Vždyť je to Titanium za půl milionu.
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2018 12:04
Re: Vypínání válců
To není Trend? Oj. :*) :-)
21. 12. 2018 12:11
Re: Vypínání válců
Není. Trend vypadá hůř.
A slabší motory mají ještě užší a více balonovější pneumatiky 195/65 R16 (ano, to není překlep, opravdu 195 s profilem 65 na 16").
Avatar - _Karel_
21. 12. 2018 13:32
Re: Vypínání válců
To je trestuhodná degradace. Výbava se jmenuje už dlouhé roky stejně, ale je čím dál tím chudší. Mazda 3 to schytala za základní cenu, ale srovnejme ji s tímto Fordem a rázem je za hubičku. ;-\
Avatar - Emel
21. 12. 2018 13:44
Re: Vypínání válců
No ono to Titanium u Focusu nebylo ani v minulé generaci bůhvíco. Pamatuju, že i STčko mělo halogeny a bylo bez tempomatu.
Avatar - _Karel_
21. 12. 2018 14:08
Re: Vypínání válců
Hodnotím tu výbavu skrz Mondeo, a možná tedy byla u Focuse vždy výrazně slabší, ani nevím, co je v ní teď u Mondea. Bývala to pěkná výbava.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 15:25
Re: Vypínání válců
Titanium u Modnea je pořád slušná výbava, ALU , navigace, vyhřívané skla, Digi přístrojovka, asi i vyhřívaná sedadla a volant, jen Led chybí, ty sou až ve Vignale bez příplatku.
Avatar - _Karel_
21. 12. 2018 18:09
Re: Vypínání válců
Ok, tak jsem se unáhlil. Asi byla u Focuse vždycky slabá. Nicméně i tak - na to, že je nejvyšší mimo Vignale je to žebrota. Ale ok, od toho jsou příplatky.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 18:32
Re: Vypínání válců
Nechci moc kecat, ale titánka jsou většinou už slušné vybavena i ve Fokusu , co tak vím a Mondeo i v Trendu až na to mini rádio vlastně taky má vše pro mne důležité. Ze začátku výroby měla i Trend verze Digi přístrojovku. Nevím jak u Modnea, ale u FoFo 3 byla zajímavá verze ST line , kdy auto za 500 tisíc s 150k Ecoboost mělo v zadu švihadla... I takové sem viděl >:D
Avatar - Emel
21. 12. 2018 12:14
Re: Vypínání válců
No to právě že nevypadá. Třeba zrovna minulý Ceed s halogenama vypadal úplně normálně a tenhle vypadá ještě líp. Je teda fakt, že minulý svítil mizerně... no dobře, už mlčím >:D
21. 12. 2018 13:29
Re: Vypínání válců
Tak design nového Focusu je jedním slovem strašný, zaměnitelný s čímkoliv. Social edition... To, že chybí LED denní svícení se omluvit vážně nedá. Pro normální ježdění jen 3hrnky, jak základ "již od" chápu ale 1.5EB v 3 hrnku již nikoliv. Interiér, zvlášt střední nesourodý sloupek s roztaženými výdechy ventilace a trčícím displejem do prostoru, nic moc...

Tak nějak mě nenapadá důvod proč Nový Focus koupit. Joooo pozvozek bude jistě super, ale ne natolik, abych se na tohle koukal každé ráno :no:
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2018 16:53
Re: Vypínání válců
LED denní svícení nechybí (ačkoli zrovna to je mi upřímně jedno).
21. 12. 2018 18:46
Re: Vypínání válců
A jo, máš pravdu. Jsem se raději mrknul na stránky Fordu do výbavy Trend...
21. 12. 2018 09:38
Ani jedno
Ani jedni by som nekúpil...tie motory patra tak do kosačky....a tá spotreba je neskutočná hrôza ...toľko žrali 2 litre v 90-tych rokoch...takéto autá by mali rozdávať poslancom v EU parlamente nech pocítia do akých sračiek nás pre ekológiu dostali :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
56
21. 12. 2018 09:50
Re: Ani jedno
ja nie som zástancom turbolitrov, ale zas vytiahnuť spotrebu v 90tych keď tam boli úplne iné emisné normy, z áut sa čudilo jak z komína a dnešné autá majú vyššiu hmotnosť, lebo sú vybavenejšie a bezpečnejšie.
Avatar -
21. 12. 2018 10:38
Re: Ani jedno
Máte pocit, že podle normy Euro2 se z aut "čudilo jak z komína"? A zkusil jste si to někdy ověřit měřením? Že ne? No jasně, protože jinak byste takovou hloupost napsat nemohl. Tomu Vašemu příspěvku říkám vítězství ideologie nad hmotou!
21. 12. 2018 10:56
Re: Ani jedno
V 90tych jazdilo veľa starších ojazdených áut u nás, takže máloktoré spĺňalo najnovšiu ekonormu.
Avatar - Cuba66
21. 12. 2018 12:15
Re: Ani jedno
Tak tady s Romanem souhlasím - dokonce mám pocit, že někde byl test reálných emisí staré normy vs. nové a bylo to celkem vyrovnané.
Moje BMW 325i r.v.1986 žralo při výletu Praha-Hluboká-Praha 7,2l/100km a to jsem zamlada nejezdil zrovna pomalu. Po Praze ale 11,5, jenže to jsem zase školil takový ty co si mysleli, že starý auto nejede :-)
21. 12. 2018 18:41
Re: Ani jedno
A jaka byla hmotnost toho BMW ?
Avatar - Cuba66
22. 12. 2018 11:14
Re: Ani jedno
BMW E30 325i = 1.200kg. Užitečná 460kg, celkem max. 1.660kg.
Můj Nissan Pulsar má podle výbavy 1190kg - 1304kg ;-)
21. 12. 2018 09:55
Re: Ani jedno
Který dvoulitr žral před dvaceti lety při klidné jízdě do 6 litrů a při svižnější jízdě do osmi?
A to dnešní auta jsou větší a těžší.
Poslancům EU bych rozdával raději tu slabší variantu motoru.
21. 12. 2018 11:23
Re: Ani jedno
Měl jsem Fabku combi 2.0. O něco menší auto než Ceed, ale paradoxně těžší (1310 kg). Motor z 80. let, ale upravený pro Euro 4. Spotřeba, jak píšete.
21. 12. 2018 18:42
Re: Ani jedno
Tak zrovna tenhle dvoulitr byl ve vsech smerech strasny a spotreba spatna.
21. 12. 2018 19:55
Re: Ani jedno
A kolik mas ted s leonem? Ono jezdit s necim do 1800 otacek a pak psat o spotrebe je dost vtipne. S tim litrem bys ty jezdil tak za 4,5-6.
21. 12. 2018 20:21
Re: Ani jedno
Tak objektivně, ve Fabii I to na svou dobu bylo vůči ostatním (bídným) benzínovým motorizacím dělo, ale spotřeba na malé auto žádný zázrak.

[odkaz]

A v Oktávce už to pak žádná extra sláva nebyla, žralo to skoro stejně jako obě 1.8T, jen to jelo výrazně hůř.

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
21. 12. 2018 12:03
Re: Ani jedno
Chrysler Neon, mám to zdokumentované za tři roky provozu. Jenže to auto vážilo o metrák a půl méně, než Ceed nebo Focus.
Avatar - iudex
21. 12. 2018 12:28
Re: Ani jedno
Kecáš ako obvykle. Spritmonitor ukazuje Neonu priemer 8,33 l, takže nič ani zďaleka podobné testovaným litrom. A ak si skutočne s Neonom jazdil za 6, tak si jazdec ekorallye a potom by si s 1,0EB jazdil za 4.
Mimochodom tou logikou bol ten Neon strašne pažravý, veď mne o 100k výkonnejší turbobenzín žral 7,8l. ;-)
Avatar - Blue Sun
21. 12. 2018 21:15
Re: Ani jedno
Choď už do pi*e. Ty jsi s tím nejezdil, tak nepoučuj. Dlouhodobý průměr jsem měl 6,1 litru, a rozhodně to nebyla ekorallye. Ale jak jsem říkal, to auto bylo ještě o metrák a půl lehčí, než testované kousky, tak nevidím důvod, proč by mělo žrát osm litrů. Akorát nejsem *, který by to neustále honil po dálnici dvoustovkou tam a zpět, není mi patnáct.
Ještě upřesním - první generace, kterou jsem měl já, má průměr ze SM pouze 7,7 litru, tak přestaň lhát ty sám.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 09:55
Re: Ani jedno
Když odmyslíš objem a počet válců, podíváš se 20 let nazpět, tak základní motorizace v nižší střední třídě byly objemy od 1.2-1.4 litru a výkonu do 60kw. Dnes máš 92kw, což jsou hodnoty tehdejších TOP motorizací 1.8/2.0litru.

Myslím, že EU parlament není největší problém, ale schopnost akceptovat pokrok. Když se podíváme ještě dále do historie, tak takové výkony dávaly 6 a víceválcové motorizace....
21. 12. 2018 10:11
Re: Ani jedno
Ale jaké výkony a spotřebu by vykazovaly motory dnes, kdyby jsme zůstali třeba u EU 5?
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 10:26
Re: Ani jedno
Myslíš, že by EU 5 spotřeba byla výrazně nižší / vyšší ? Pořád to auto má kolem 100 kw. Za 3 na sto benzín jezdit nebude. Dvoulitrová atmosféra o tomto výkonu jezdí kolem 8. Nechápu moc co tím chceš říct? Nebo, že by automobilky dávaly v základu třeba do Fokuse 2.0 Ecoboost s 250k ?
21. 12. 2018 10:54
Re: Ani jedno
ja som mal tdi 110 k dízel octa a tá žrala málo 5 l, ale kamoš mal 1,8 benzín a furt fňukal, že ho to zožere, že na 8 môže zabudnúť, tak sa mi zdá, že o tých starých dvojlitroch je to aj spomienkový optimizmus, resp. nepovedanie celej pravdy (aj osem, ale aj desať)
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 11:01
Re: Ani jedno
To přeci nelze vůbec srovnávat, benzín vs nafta, já jsem třeba s naftovým trojkovým Fokuse 1.6TDCi 74kw Econetic jezdil za 4.5 a nesnažil jsem se.
21. 12. 2018 12:00
Re: Ani jedno
ja som to nechcel porovnávať, išlo mi o tu 1,8 benzín, ktorá žrala, ale stále sa spomína na úsporné dvojlitre. Mal som aj trojliter a ten dal 8 len s pierkom na plyne po rovine, bežne 10/12, ale dnes sa hovorí, že div nežral 7.
21. 12. 2018 12:12
Re: Ani jedno
1.8ka měla špatně navržené sací potrubí. Nejela a žrala. Otevřeně to tehdy kritizovali dokonce i čeští novináři. Pak to nahradili dvoulitrem, který lépe jel a méně žral. Měl jsem ho ve Fabce a tam jezdil skvěle.
21. 12. 2018 12:39
Re: Ani jedno
áno tá 1,8 bola žravá, ale fakt ľudia spätne povedia skôr menšiu spotrebu, tak ako ja dnes poviem, že na vojne mi bolo celkom dobre, ale v reále tam bolo naprt.
Avatar - lamal
21. 12. 2018 21:22
Re: Ani jedno
ja mam 2litrovy benal atmo a mimo mesto do 6,9 kombinacia 8 pri normal jazde ... ´´že o tých starých dvojlitroch je to aj spomienkový optimizmu´´ to plati mozno tak pre koncernove atmo motory >:D
Avatar - palix
22. 12. 2018 00:10
Re: Ani jedno
Moja Mazda 3 2,0 (88kW) dala pri ceste do DE (2800 km) 6,5l. Celkom som sa ponáhľal, tak som šiel všade max povolenou rýchlosťou + nejaké % naviac. Samozrejme ani v DE som nešiel často viac ako 140 km/h (podľa rýchlomera). Občas o ničo rýchlejšie (160+) ale nie často.
A samozrejme som prepol zobrazenie spotreby, aby ma to nenútilo jazdiť úsporne. Výsledok ma prekvapil - čakal som viac. Za toľko by to nedalo ani moje staré auto so 66 kW a cca 1/2 krútiacim momentom. Samozrejme Daná Mazda je porovnateľná s litrovými motormi. Ecoboostu sa asi spotrebou nevyrovná, ale 1,0 TGDi áno.
22. 12. 2018 01:35
Re: Ani jedno
Je otázkou, nakolik byl ten motor v Kie zajety. Pokud by skutečně žral 7 (údaje na Spritmonitoru tomu nenasvědčují, ale je jich zatím málo), tak by to s ohledem na výkon i objem byl motor těžce nepodařený.

Pro srovnání, před pár týdny jsem dělal s kolegy na otočku trasu 600 km s 1.4TSi, 90% dálnice, co to dle provozu slo nebo limit +20. Výsledek 6,1. Totéž měl kolega, který s tím služebně lítal 5 let po Evropě včetně Německa, ale zase jezdil sám. Teď nafasoval nový dvoulitr 140kW s DSG a jezdí totéž těsně pod 7.
Avatar - palix
22. 12. 2018 21:23
Re: Ani jedno
Poniektorí kolegovia majú autá s TSI motormi 1,4 / 1,2. Akokoľvek málo je mi koncern VW sympatický, musím uznať, že tie motory majú výborné spotreby. Aj napriek počiatočným problémom sa zdá, že nakoniec sa z TSI stali celkom dobré motory - hlavne čo sa spotreby týka.
Osobne všetko pod 7l na ceste s diaľnicami je pre mňa v pohode spotreba.

Pred časom som skoro kúpil Hyundai i30 1,4 TGDI. Ale vtedy bol ten motor aj auto úplne nové, bez údajov ohľadne spotreby od používateľov... Nakoniec vyhrala Mazda 3, ktorá jazdila lepšie ako celok a predajca nemal problém doviezť mi skladové auto cez celú republiku. Navyše vo farbe a výbave, ktorú by som si aj tak vybral :).
21. 12. 2018 13:57
Re: Ani jedno
Určitě by bylo zajímavé vidět jakých parametrů by motory dosahovaly, kdyby nebyly automobilky nuceny jít jako třeba v případě nafty do AdBlue a mohly se věnovat přirozenému vývoji.
21. 12. 2018 14:40
Re: Ani jedno
Samotný GPF připravil motory až o 10 koní.... ;-\
21. 12. 2018 20:28
Re: Ani jedno
Což rozhodně není problém pro spotřební motorizace, když ze dvoulitru dnes lze sériově dostat 400PS a třeba Fiesta má nadstandardní litr 103kW.
Avatar - lamal
21. 12. 2018 21:24
Re: Ani jedno
skor ako max vykon, by vadil vplyv na reakciu na plyn pripadne nejaku dravost a chut ist do otaciek...
21. 12. 2018 18:45
Re: Ani jedno
Pamatuji si na svuj Escort z roku 93 motor 1.6 16V 66kW a spotreba 8 - 10. Nasledne vymena za 1.8 16V 93kW a spotreba 8 - 12. Vaha lehounce nad tunu.
Aktualne mam SMax rok 2013 motor 1.6 118kW Ecobost a spotreba 8 - 10. Vaha 1.5 tuny.
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 22:46
Re: Ani jedno
A teď tě nastvu, měl sem nedávno asi 2x od Táty půjčenou po delší době Kugu s tímto EB a já, kterej s tim jezdil kolem 9 , jsem dal průměr na 7.5 !! >:D Ten motor potřebuje pár tisíc km , aby se usadil ;).
Avatar - palix
22. 12. 2018 00:13
Re: Ani jedno
Na dobrú spotrebu má obrovský vplyv aj vodič. Jazdný štýl spraví kľudne veľký rozdiel, aj keď čas jazdy nebude veľmi odlišný. Stačí aby jeden vodič jazdil plynulo a iný nepredvídavo, riskantne...
Avatar - Ozzman
22. 12. 2018 10:08
Re: Ani jedno
Řidič je stejný - já >:D Motor opravdu s kilometry sedne. ECOBOOST na to potřebuje ideálně 15 tisíc km..
Avatar - woody-alien
22. 12. 2018 10:38
Re: Ani jedno
No vidíš, dáš to s EB v SUVéčku za míň než s naftou v Mondeu. Teda aspoň když jezdíš s náma po okreskách. >:-[]
Avatar - Ozzman
22. 12. 2018 11:38
Re: Ani jedno
A nebo v koloně v Praze... 8-s

Příště vezmu Kugu... a radši kanystr benzínu >:-[]
Avatar - wakantanka
22. 12. 2018 07:20
Re: Ani jedno
Za cca 8 jazdil priemer aj FoFo I 1,6 16V, s dvojkovym o 200 kg ťažším bol priemer o čosi vyšší. Teraz Carnival diesel 136 kW a 2,2 tony a priemer okolo 9 litrov.
21. 12. 2018 10:01
Re: Ani jedno
Chcel som napisat uz vyssie spomenute, ale opakovat nie je potrebne. Zaujimali by ma vsak tvoje realne skusenosti s obdobnymi motormi. Hadam spravne, ze sa rovnaju nule?
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2018 11:32
Re: Ani jedno
Ukaž mi ten devadesátkový dvoulitr, jehož dálniční spotřeba začíná pětkou
21. 12. 2018 12:01
Re: Ani jedno
nájde sa také čo s ťažkou nohou dali aj 50 :-)
21. 12. 2018 14:28
Re: Ani jedno
Tak to ale není vůbec pravda. Kombinace dálnice a silnice první třídy zde 5,6-6,8. U dvoulitru 5,6 platí tak pro 90 km/h, ale určitě ne pro 130 km/h. I těch 6,8 bych viděl někde tak u 105-110 km/h (sám jsem měl Primeru 2.0, která měla jeden z nejúspornějších dvoulitrů v 90.letech a ultradlouhou převodovku). Dálniční 130 šla přes 8 litrů. Takže brutální rozdíl. Teď na novějším dvoulitru je to méně, ale pro 90ky... Určitě ne.

Pohyb ve městě 7,2-8,2. No nevím. I když třeba Havířov se dá projet za cca 8,5, větší město u dvoulitru z 90. let tak 11+. Mezi 7 a 8 litry leda v noci.

A konečně klidný styl 5,0 až 5,9. No,klidná jízda v noci po okreskách se sice dá stlačit dost blízko k 5 litrům (a to i při překračování rychlostí), ale okreskový standard u starších dvoulitrů je při klidné jízdě přes 6 litrů, pod 6 při hodně plynulém provozu.

Takže Ceed je na tom zle, to je pravda, ten se od starých dvoulitrů zas tak moc neliší (ale má plus minus stejný výkon i točivý moment), Focus je už ale totálně jiná liga, co se týče spotřeby. Jen podotýkám, že na SM jsem jeden z těch úspornějších řidičů.
21. 12. 2018 18:48
Re: Ani jedno
No konecne nekdo, kdo napise realne spotreby.
Avatar - lamal
21. 12. 2018 21:28
Re: Ani jedno
tiez som mal P10 SR20 a mam P11GT SR20 a mam podobne skusenosti so spotrebou... kto moze za to, ze tie fordacke atmosfery nikdy nesli a zrali a to plati aj pre koncern, slavna 1,8 20V fungovala jedine s turbom, atmoska bola rozozrana jak krava a to iste 1,4 16V 100k ... atd
Avatar - _Karel_
21. 12. 2018 21:50
Re: Ani jedno
Slavná 1,820V fungovala i bez turba. Ale ne napříč v oktávce. Měl jsem ji v A4 a jezdila mi ve městě za 7l.
Forďácké atmosféry - nevím, jestli dvoulitry dělala Mazda pro Ford nebo Ford pro Mazdu, ale byly to SKVĚLÉ atmo motory. A Fordí 2,5 V6 taky nebyl vůbec k zahození. Měl jsem ho v Mondeu, a 10l spotřeba u šestiválce mi nepřišla nějak neadekvátní.
Avatar - palix
22. 12. 2018 00:27
Re: Ani jedno
K starým vs novým motorom by som napísal...
Súčasný motor od Mazdy 2,0 / 88 kW / 210 Nm (G120) má pri ustálenej 90 km/h na rovine aktuálnu spotrebu 3,8 až 4l. Pri 130 km/h tak 6,5 až 7. Ťažko sa to meria, lebo rovina nie je nikde, navyše často fúka vietor... Cca 50 km trasu som už dal aj za najnižšiu papierovú spotrebu 4,3 l (sám bez batožiny / diaľnica 90 km/h + okresná cesta + mesto /-dokonca dlho mi svietil údaj 4,1 a mesto to pokazilo), ale 7l som ešte na dlhšej trase neprekročil (jazda 140 diaľnica / 100 okresná cesta + klíma + posádka 4 ľudia + batožina). Na druhej strane tak ako som išiel na spotrebu 4,3 reálne nikto nejazdí (NUDA), ale chcel som skúsiť za koľko to dá najmenej :).
Dnešné motory sú úspornejšie ako tie staršie. Už len fakt, že moja stará Astra 1,4 / 66 kW / 125 Nm nedala nižšiu spotrebu v žiadnom režime mi moje tvrdenie dokazuje.

Výrazným faktorom vplývajucím na vyššiu spotrebu je vodič, vysoké auto = SUV a pohon 4x4. A samozrejme zaťaženie auta.
22. 12. 2018 09:27
Re: Ani jedno
Jj, mas pravdu. V 90.letech byla u cca 90-100kW spotreba cca 8,5, dneska maji auta se stejnym vykonem pod 7 litru. A trida te Astry byla v 90kach pres 7,5.
Avatar - lamal
22. 12. 2018 11:50
Re: Ani jedno
ja som nikde nepisal, ze nove motory zeru viac ako stare... iba vravim, ze vsetky atmo 2.0 isto neboli rozozrane a mimo mesto sa snimi dalo bez problemu jazdit za 6,5 bez brzdenia premavky a pri tazkej nohe to slo tak na 10... u tych nerozozranych

ako usporne by som ich tiez nenazyval
Avatar - palix
22. 12. 2018 21:32
Re: Ani jedno
Kedysi mali všetky autá vyššiu spotrebu. Nechcem urážať 2,0 l, ktoré boli kedysi super. Na druhej strane v 90-tých rokoch si 2,0l motor s výkonom okolo 80 - 100 kW nemohol dovoliť zďaleka každý. Ak aj taký motor "papal" trochu viac, majiteľ auta to zrejme nejako neriešil.
Kedysi mal známy Mazdu 626 2,0l (r.v. 1993) a vtedy za ňu zaplatil cca 800 000 korún (bez klímy...). Keď sa začala predávať Felícia, tak začínala tuším na 250 000, čo bolo viac ako dosť. Ak mal človek na Mazdu 626, tak ho spotreba nemohla zaujímať ;). Ako mladý študent som občas išiel niekde s ním a slintal som nad tým autom. My sme v tom čase mali Škodu 100.

Dnes je výkon 80 až 110 kW bežný a spotrebou autá na tom nie sú až tak zle.
Avatar - lamal
22. 12. 2018 11:47
Re: Ani jedno
ford mal mazdacke niektore motory... v mondeu 2.0 fakt nesla a ani 1.8 vo focuse 2... 1.8 v mondeu to uz vobec... neviem co s tym ford robil, ale najlepsia bola yamaha 1.6 16v...

mozno mas pravdu o 20V v audi som ju neskusal
Avatar - _Karel_
22. 12. 2018 12:06
Re: Ani jedno
2,0 107kw v Mondeu 3. generace jel pěkně. V novějším už to nebylo nic moc, což ale není vinou motoru - Mondeo IV už je kus těžkýho auta, určitě přes 1,6t a tam nelze čekat zázraky od atmo dvoulitru.
Avatar - Ozzman
22. 12. 2018 15:11
Re: Ani jedno
Je to i emisemi, motor plní vyšší euronormu. Kamarád ho má a proti nejslabsimu TDCi 85 kW to byl doclea lenoch. A 1.6 má nafta s 2.0tdci, benzín by měl být lehčí.
Avatar - lamal
22. 12. 2018 18:25
Re: Ani jedno
v 4 to uz boli emisie... neviem kazdy si ten zatah predstavuje inac, primery s sr20 110kw chodili nad pomery aj vo vyssich rychlostiach mondeo 2.0 a focus 2 1.8 to uz len velmi neochotne ide nad 100kmh a nad 120kmh to uz len huci... to na nissane ale ani v mazdach 6 s 2.0 108kw nehrozilo to na 3kvalte zatahom 100-140 vedelo presvedcit, az po 180 to islo pekne... tie fordy nie tam pri 120 zdochol pes
22. 12. 2018 19:46
Re: Ani jedno
Zase ďalšia kosačka a ešte daj ten o dieslovi do traktora a môžeš ísť s dôchodcami na kupnopredajnu akciu. Dvojliter s 5 stupn prevod točil 4500ot na dianici a zral 8.6litra v priemerne. Preto všetci prechádzali na ropaky, ty kosacka. Ved ten troj valec ma cez 100kw na brzde a Nm o ktorých dvojliter netušil.
Avatar - CHerokee
22. 12. 2018 22:34
Re: Ani jedno
Souhlasím. Jen jsme četl zajímavou úvahu, kdo za tím stojí. A stojí to za zamyšlení... na autoforu "Kdo je skutečným strůjcem regulací EU? Vážně nám vládnou byrokraté s ekology?"

[odkaz]
Avatar - _Karel_
22. 12. 2018 23:06
Re: Ani jedno
Zajímavá úvaha. A není nelogická.
21. 12. 2018 09:51
Za mne
Já nevím, tady bych si asi nevybral. Ani design, ani motory mě nějak neuchvacují. Takže bych hledal jinde. Na pohled je pro mne spousta pohlednějších kompaktů (308, Megane, Golf), co se motorů týče, tam bych šel po vyšší kubatuře, ačkoliv o koních tady nespekuluju. kolem 120 koní by stačilo. Spotřeba bude hodně náchylná na styl jízdy, ale pokud chci koně používat, musím je krmit.

Je mi smutno, že Ceed si neuchoval svojí hravou tvář, předchozí generace byla fakt svá a hezká. Focus taky ztuctovatěl. A to je škoda.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 11:12
Re: Za mne
Nižší střední třída je dnes na našem trhu asi nejvíce variabilní.

Hrozně záleží, kolik jsi ochoten do takového auta dát. Pokud hledáš něco do 400 tisíc, výběr je omezen až na pár výjimek pouze na třívalce.

Pokud se bavíme o benzínu a hatchbacku:

Tady bych bez váhání vzal 92kw Fokuse, protože i když není nejkrásnější, tak to auto je solidně postaveno a dobře jede.

Mégane je fajn, umí být krásný, ale už třeba jen další prodej je u nás značně podceněný, jinak na tom autě nedokážu najít moc negativ

308 bych nezkousl pro i-cockpit

Astra je fajn, dá se sehnat i 1.4T, ale reálně nevím, jestli bych se do Opelu rozhoupal

Golf už je starý, ale asi bych s ním uměl žít, po Fokusu druhá volba

Leon je taky starý, pořád krásný, ale za 400 vypadá v interiéru značně chudě

i30 se dá koupit s 1.4T, ale je to Hyundai

Ceed je zatím drahý a v případě 1.0TGDi i slabší, než Ford a pochybuji, že tento motor reálně ujede 81kw TSI u Golfu.

Mazda 3 je cenově uplně mimo, jestli se dělá ježe 1.5, tak i výkonově

Honda Civic se mi docela líbí, ale někde jsem viděl test dynamiky a na 1.0Ecoboost zaostává, navíc se u Hondy vyrojily problémy s turbomotory (1.5 zatím), tak bych byl obezřetný

Auris je motoricky v této cenové taky zabitý

Tipo je lowend proti ostatní konkurenci i když zajímavá alternativa

A pak už zbývá jen počkat na Škodu Scala >:D
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2018 11:59
Re: Za mne
Focus by pro mě byl zajímavou volbou, dovedu si jej představit v garáži. Ale ten design bych musel překousnout, na základních kolech hrůza. Motor mi nevadí, jen to vypínání válce je vtip.

Ceed vypadá bezpohlavně, ale to by mi nevadilo. Škoda, že podle některých ohlasů i podobně bezpohlavně jezdí. A 1.0 T-GDI nestojí za řeč. Taky mezigenerační zdražení i o 100 tisíc nepotřebuje další komentář.

Mégane dobrý, ale hlavně vzadu jsem si ani v sedanu nějak zvlášť pohodlně nesedl a celkově...mě až tak nezaujal.

308 jezdí příjemně, zvenku příjemně vypadá, ale už je zralá na generační obměnu.

Astra po tom, co jsem slyšel o přístupu českého zastoupení, prostě ne.

i30...tam se shodneme. ;-)

Z Civicu jsem byl nadšený, akorát s odstupem času jsou ty rádoby sportovní nárazníky extrém i na mě.
21. 12. 2018 12:42
Re: Za mne
tak potom napíš recenziu na scalu >:D
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2018 12:56
Re: Za mne
>:-[] To jen tak nebude.
21. 12. 2018 12:32
Re: Za mne
pekný prehľad :yes: :yes:

- úplný súhlas. Je to v kategórii nabité, rozhodujú detaily. U mňa je toyota celkom mrtva - tie ich motory, jednoducho to nejde. Mazda perfektne jazdí - ale s 2,0l a o stále pretrvávajúcich problémoch s koróziou nehovorím. Golf je stále super, leon je trochu zaznávaný, octavia v SR predražená,nakoľko tu má silnú pozíciu. Peugeot má super motor, ani neviem, či vozia do SR ten 130 koňový - jazdne výborný ale čo neviem prekusnúť je ovládanie cez tablet - inak u mna peugeot je najlepšia kúpa - avšak (so 130k a s ovládaním cez klasické tlačitká)
Kto dokáže z tejto kategórie povedať, že toto je jednoducho to naj auto, bez pochybností a ostatné zadupe do zeme - má moju poklonu >:D
Za seba by som dal focus do prvej trojky - podľa mojich priorít ;-)
21. 12. 2018 14:48
Re: Za mne
Uz jsem to psal minule, furt se da koupit octavia v akci trumf. Je to 1.4tsi. Jsou kolem 400tis. Kdo hleda v tehle vodách neni to spatna nabidka.
Avatar - palix
22. 12. 2018 00:39
Re: Za mne
Ono keď človek pozrie na Mazdu, tak až tak drahá nie je - len o málo -napr. oproti Hyundai i30. Ibaže nový 3-ka bude už dosť drahá aj v základe. Síce viac vybavená, bez motora 1,5... Ale o dosť drahšia a bez viacprvkovej nápravy vzadu.

"galerida" - kolega má jednu z prvých Mazd 3 (2013) a na svojom aute nezistil jedinú chybu. Pri bytovke mi stoja 2 Mazdy (susedia) 2-ka a 3-ka staré viac ako 12 rokov a jedno je ako nové, druhé porovnateľne s akýmkoľvek iným autom podobného veku (bežné opotrebenie-stále však pekné).
Mazda má zlú povesť v tomto smere, ale okrem prvej generície 6-ky nevídavam Mazdy v horšom stave ako napr VW, alebo Škody alebo akékoľvek iné autá.
21. 12. 2018 09:53
Pekna tabulka
Tipo ako etalon triedy, to ako vazne? >:D Btw nemohol byt ceed uz zhumplovany novinarmi ked ten rozdiel v meraniach proti ofiko udajom bol tak velky?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 09:56
Re: Pekna tabulka
Mnozí zdejší diskutéři ho tak taky berou >:-[]

TIP tabulkově a cenově může být etalonem, takže to nevidím jako problém, ale jen do té doby, než se s ním setkáš naživo.
21. 12. 2018 10:14
Re: Pekna tabulka
Ked ta tabulka ma mat zmysel nech aj data su zmysluplne. Pri kompaktoch v Europe niet pochyb o tom ze etalon vsetkych etalonov je Golf, zmienuju ho aj v uvode, nechapem preco ho tam nedali na porovnanie.
Avatar -
21. 12. 2018 10:42
Re: Pekna tabulka
Proč? Protože T-Jet je v kopci ze všech uvedených aut první? za nejméně peněz? A to i po najetí 350 000 km, zatímco ty tříválce jsou nové? Vy jste s tím hatchem zase v životě nejel, že?
Avatar - Ozzman
21. 12. 2018 10:59
Re: Pekna tabulka
Tipem Hatchback jsem opravdu nikdy nejel, ale jezdil jsem s kombíkem 1.4T. Auto nejede špatně, to určitě ne, ale proti Fokusu/Ceedu je ve všem Lowend.

Interiér je plastový, nabídka motorů vlastně na 88kw končí, jízda je houpavější, ale v zatáčkách poznáš, že třeba Fokus daleko řidičtějším autem.

Motor 1.0Ecoboost se vyrábí od roku 2010 ? To mi nepříjde jako nový motor, litrový korejec je novější, tam nemohu soudit.

Opravdu bude 88kw Tjet v kopci první ? Já si to tedy nemyslím ;)

Který 1.4 T JET najel 350 000 km? Těch taky moc nebude.

Pokud bych hledal nutně čtyřválec za nejméně peněz, vzal bych 1.4TGDi v i30, nebo počkal, až Ceed půjde tochu dolů.

Vy jste nikdy moderním litrem v mainstreamovém hatchbacku nižší střední třídy nikdy nejel, že ?
21. 12. 2018 20:01
Re: Pekna tabulka
Tipo etalon tridy? Motoricky? Co se tady clovek nedozvi.

Nejlevnejsi ctyrvalec bude asi Tipo, ale nejkoupitelnejsi (at se vam to libi, nebo ne) je momentalne hujda 1,4T 103kW.
A jeste neopomenout novy CTYRvalec 1,3TCe od Merc...totiz Renaultu ;-)
V Meganu a dalsich, nejspis i v Dusteru a Sanderu :-)
Avatar - twistedTSD
21. 12. 2018 11:35
Re: Pekna tabulka
Za nejméně peněz, akorát se spotřebou o 2 litry vyšší.
21. 12. 2018 13:12